Şimdi Ara

multijet motor hakkında yorumlarınız.. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
130
Cevap
2
Favori
119.838
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr.mahmut

    benim palio multijet 160.000 de,bizim gibi sürekli performanslı kullanan kişilere bu kadar dayanacağını tahmin etmiyordum.ama şu da var sürekli eurodizel alırım,yağımıda mobil kullanırım.arada ROM mazot katkısı koyarım.açıkcası bu multijetlerin ömrünü bende çok merak ediyorum.


    Merak edecek birşey yok taksicilere sormak yeterli
  • dizel motorların kendilerine has kullanım şekilleri vardır.özellikle yeni nesil common rail motorlar yakıta çok duyarlıdır.bakımlı bir dizel işin ehli bir sürücünün elinde yüzbinlerce km yapar.multijet motor da bir çok yeni nesil motor gibi kendini kanıtlamış dayanıklı bir motordur
  • 2006 model 1.3 doblo war sirkt arabasi olark kullanilyor we 2.el alindi arac 65000kmde alindi 2009un snunda arac su an 150000kmye dayandi we araba cok hor kullanilior ne arabayi clistirnca bkleniyor nede kapatmadn once bkleniliyor arac kamyn niyetine yuku dayayp biniyorlar we kirsal motorin kullanilior arabada su zmana kadar tik dmedi bakimlari yapilip kullanilior.. Aracacn motoru gercktn mukemmel..
  • Motor teknolojisi değişti, Yağ teknolojisi değişti artık full sentetik yağlar 10 bin km değişim boyunca motorda yıpranmayı engelliyor , düzenli full sentetik yağ kullanılan arabaların testlerinde 200 bin km boyunca yıpranma gözlenmemiş, şimdi böylesine teknolojik yenilikler olurken vede taksiciler 500 bin km de multijet motor kullanmaya devam ederken 100 binde motor biter diye konu açılması saçma abzürt bir yazıdır, bence düzenli yağ va bakım değişiminde bu motorun ömrü 750 bin km lere çıkabiliyor.

    Ayrıca Uzun yol otobüsleri filan ayda 50 bin km yol yapıyor yılda 600 bin km , 5 yıl boyunca kullanılıyor yani 3 milyon km kullanılıyor, multijet motorunda en azından 750 bin km si motor yağ teknolojisinin çok gelişmesinden dolayı vede eurodizel yakıtların ve katıkların sayesinde olacağını düşünüyorum.




  • artık; dizel motor ömrü azdır veya bakım masrafları çoktur gibi laflar eskide kaldı. fiatın çıkardığı multijet motorlar EN AZ 500 bin km gitmektedir ve kaliteli yakıt kullanıldığında ve bakımları aksatılmadığı zamanda hiç masrafsız motorlar diyebiliriz. bu motorların rutin masrafları da sadece yağ, yağ-hava-mazot filtreleri hepsi 100 tl civarında. ben 400 bin, 450 bin hatta 500 bin km yapan birçok taksici gördüm. birkaç seneye kadar zaten herkes bu multijetlerin uzun ömürlü olduğunu anlayacak. artık sanayi de çoğu usta 2. el dizel motor alınabilir diye tavsiyelerde bulunmaya başladı bile.
  • Multijet gerçekten sağlam bir motor. Benim çalıştığım okula yemek servisi yapan doblo multijet motorla 400 civarında.. Adam normal dizel kullandığını söylüyor, üstelik köy yollarında. Bu motor gerçekten çok sağlam.
  • turbosu arızalı multijeti bir yıl kullandık aldığımızda 300000 km deydi
    aldığımızda da arızalı idi sattığımızda da
  • evet, bu kurban bayramında İstanbul'da ticari dizel fiat albea multijet gördüm km'si 680,000 km idi. daha herhangi bir motor arızası olmadığını sadece bir çok kez baskı balata değiştirdiği söyledi.
  • Fiatın tüm arabaları dandiğin ötesi... ama motoru çok iyidir ve beklediğimden daha güçlüydü. 3 ay Albea kullandım, oradan biliyordum...
  • Arkadaşımda multijet palio var (şirket arabası), 160000 km de hafta da bir gün onunla 250 km ye yakın yolculuk yapıyoruz aracı benzinli gibi kullanıyor zaman zaman kırsal motorin kullandığını da söylüyor, şirket arabası olduğundan bakımları düzenli aralıklarla yapılıyor.Aracın motorunda tık yok. Fiyatın arabaları hakkında olumsuz anlamda pek çok şey söylenebilir fakat multijet motorlar gerçekten iyi.
  • Konulara göz gezdirirken bi baktım benim nick. Uzun süredir sadece okuyordum konu açmıyordum sonra anladım ki 2006 yılında açtığım konu tekrar burda. Üzerinden tam 4 yıl geçti neler yaşadığımı kısaca anlatayım.

    2006 mayıs ayında 1.3 mj punto almıştım tam 17.250 tl ye. Araba 35 bindeydi.Aldığımda çok fazla ön yargı vardı kasa değişti elinde patlar, dizel motor arızalandımı 2-3 bin tl masraf açar, daha sonra satamazsın gibi. Aracı aldığımda üniversite 3. sınıfta öğrenciydim dizel tercih etmemin en büyük nedeni yakıt masraflarımın beni zorlamaması. eski mesajlarıma bakıyorumda bu arabayı 3-4 sene kullanırım demişim gerçektende tam 4 sene kuıllandım 5 mayıs 2006 da aldığım arabayı 2010 mayısının başında sattım sattığımda 95.000 km olmuştu araba yani 60.000 km yol yaptım 4 yılda aylık yaklasık 1200 km civarı yapıyor. Arabaya yaptığım masraflar :

    3 ay boyunca yurtdısındaydım araba hareket etmedi hiç geldiğimde aküsü bitmişti akü değiştim
    elektrik aksamından kaynaklanan bi problem vardı ama büyük bişey değil bi kaç kere sigortalarını değişmiştim tanesi 10 tl
    her 10.000 km de bir yaklaşık 120-150 tl arası periyodik bakım masrafı vardı.(bakımlarını aksatmazdım)
    en büyük masraf 85.000 de baskı balatayı değişmiştim 350 tl ye.
    arabanın eksi yönleri çok sert bir arabaydı en ufak bir çukurda bile dan dun sesler geliyodu, ilk zamanlar fazla değildi ama eskidikçe içeri gürültüyü fazlaca alırdı ama alışmıştım zaten öğrenciydim arabadan çok fazla bi beklentim yoktu aldığım arabanın standartlarını biliyodum

    bunlar harici araba ekstra bir masraf çıkarmadı. Yakıtı 4 yıl boyunca 2 veya 3 kere farklı yerden almışımdır sürekli euro dizel kullanırdım motorla ilgili en ufak bir problem yaşamadım. ilk arabam puntoydu tüm acemiliğimi bunda attım diyebilirim. Kısacası ilk arabaların yeri başka olurmuşya benim içinde punto öyleydi beni hiç üzmedi yakıttaki cimriliği olsun bakım maliyetleri olsun son derece memnundum arabamdan. satarken elinde patlar satamazsın gibi çok fazla laf söylendi gerek burda gerekse arkadaş çevremden. öğrencilik bitti işe girdim derken mayıs 2010 da Arabayı satmaya karar verdim eşe dosta söyledim internete koymaya gerek kalmadan 2 gün içinde arabayı 14.750 tl ye sattım. şimdi 2006 1.6 elegance astra aldım ama puntonun yeri hep başka kalacak ilk göz ağrısı.

    otomobil bölümüne yazmayalı baya bi olmuştu bu konuyu görünce eskilere gittim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shamsheytani -- 22 Kasım 2010; 14:13:17 >




  • NOSTALJI OLMUS BENDE DE 1.3 DOBLO MEVCUT KASAYA MOTOR BIRAZ UFAK GELIYOR FARKINDAYIM ARACIN BOS HALI 1350 KG AMA GENEL OLARAK İSTANBUK İÇERSINDE FAZLASIYLA YETIYOR YUK TASIMIYOR ARACIM SUAN 24500 KM DE ALLAHA SUKUR DAHA TIK YOK

  • 2005 MODEL ALBEA KULLANICISIYIM SIIFIR ALDIM BU ARACI 1.3 MULTİJET HALA KULLANIYORUM VE İLK 1 YIL KIRSAL MAZOT KULLANDIM DAHA SONRA EURO DİZEL E GEÇTİM
    VE ARACIM ŞU AN 290BİN KMDE 2 KERE TRİGER ZİNCİR DEĞİŞTİ VE BASKA BİR SORUN ASLA OLMADI HE YALAN YOK DEBİMETRE DEĞİŞTİM 140BİN KMDE İKEN AMA BUDA GENELİNDE OLAN Bİ SORUN COK CANIN SIKILIRSA CIKART DEBİMETRENİN FİŞİİNİ GEZ ÖLE YANİ ARABAYI KULANANLAR BİLİR DEVİRLİ KULLANACAKSIN BU ARABAYI OZAMAN GİDER ALBEA HER BAKIMDAN KOLAY VE SORUNSUZ Bİ ARAÇ DEBRİYAJ SERTMİ YAĞLATICAKSIN BENDE BİR PEGEUOT PARTNER VAR 150BİN KMDE 2006 4 KERE PEDALDA SORUN YAŞADIK DEBRİYAJ TELİ IVIRI ZIVIRI YANİ ALBEA KULLANCISI OLMAYAN YAZMASIN BENCE AMA SUNUDA SÖLİM ÖKÜZ GİBİ KULLANIRSAN TURBO DAN YARA ALIRSIN BELKİ AMA BENİM BİR DOSTUM WAR AYNI ZAMANDA ALDIK ALBEALARI HAATTA BEN ONDAN 3 AY SONRA ALDIM SU AN ADAMIN ALBEASI 1.3 ODA 430 BİN KMDE USTA YÜZÜ GÖRMEDİ USTANIN EN SON DEDİĞİ 550 BİN KMDE ARTIK ACARIZ Bİ MOTORU DURUMA GÖRE DEDİ YANİ HE ALBEA İYİ Bİ ARABAMI DEĞİL AMA KÖTÜ DEĞİL ALBEA KULLANCILARI DEMEK İSTEDİĞİMİ ANLAR KULLANMAYANLAR YORUM YAZMASIN LÜTFEN




  • Ben de 1.6 multijetli bir Bravo aldım Kasım sonunda.

    Umarım bu araçta da ciddi bir problem yaşamam.
  • multijet hakkında sesli diyen arkadaşlar sizin yanınızdan hiç seat ibiza tdi-polo tdi-skoda fabia tdi geçmedimi traktörden farksız :) sınıfının en az ses cıkaran dizeli multijetli albea - palia lardır.ve 700 binde motor yaptıran taksciler var.dizel kullanmayı bilen bir kullanıcı bu araçlara en az 500 bin yaptırır.tabi yagını fıltresını zamanında değiştirerek yakıtı euro dizel kullanarak.ve sabahları ilk calıstırdıgınızda 1 dakıka kadar rolentıde calısmasını saglıyarak birazcık ısıtın ve aracla işiniz bittiğinde 30 sanıye kadar rolentide calıştırarak turbonun sogumasını sağlamak ve stop ederek aracınızın ömrüne ömür katarsınız ve masraf etmezsiniz.bu arada benim multijet albea m şu anda 127 binde ve saat gibi yakıtıda çok ekonomik.yakıt olarakta sehır içi 100 km de 6.5 lıtre-sehır dısındada 4 lıtre yakıyor
  • walla hocam sen tam benim içimdekileri yazmışın yeri gelir benzinlileri sollarsın bende 2005 albea multijet kullancısyım sıfır aldım arabam 147bin kmde tık yok maşallah şu ara tek soorunum ön amörtsör 2 tane 2 rot başı o kadar taş gibi bi araba üstüne tanımam dediğin gibi kullanmayı bilirsen kalkışlarda hantal dedikleri multijeti şahlandırabiliosun yetekir devrini bul debriyajını ayarla sana yüzde yüz katılırum umarım benim motorda uzun ömürlü olur baana 250 bin devirsin yeter
    fazlasını hediye olur bakımları zamanında yapıourm geçirmem en kaliteli yağ kullanırım her yapılan parçası orjinal olur umarım sorun yaşatmaz multijet kullancılaına laf edenlere pes diorum herkes ufak motor boğulur gitmez dio kaçmaz dio ama devrinde kullanırsan ok gibi şahlanıor bence benim düşüncem bu sende doğru yazmışın bence benzinlileri sollarsın bmw mercedes audi haric:)))))))))




  • Yeni nesil dizel motorların hepsi sorunsuza yakındır. Fabrika motoru en iyi şekilde yapar sonra iş size kalır, motora bakmayıp durmadan sıkıştırırsanız ömrü o kadar azalır. Turbo dizel araçlarda dikkat edilecek en önemli unsur hava filitresidir. Filitreyi bakım dan bakıma 2 defa değiştirin. Bakımların 10 bin se 5 binden sonra 15 se 7,5 dan sonra değiştirin. İnanın km bakım maliyetiniz sadece 1 hava filitresi fiyatında artarki bakımlardaki en ucuz üründür filitre. Bu motorunuzun ömrünü uzatır. Aracınızı kışın çalıştırdıktan 2-3 dakika sonra hareket ettirin. Aracınızı stop ederken 1 dakıka kadar rolantide beklettikten sonra stop edin. Çoğu turbo dizel arabalarda intercooler var bu zaten turboyu yeterı kadar sogutuyor ama yinede beklemekte fayda var. Uzun yollarda ise sabit hızlarda giderken yarım saatte bir aracı bosa alıp 3 bin devire kadar boş gaz basın bu aracınızında sabit hızla giderken pistona gelen sürekli basıncı bir süreliğineden olsa azaltır ve motorun rahatlamasını sağlar. Bu işlemi yokuş aşağıaya giderken kısa süreliğinede olsa aracı salarakta yapabılırsınız. Unutmayın aracınıza ne kadar bakarsanız o da size o kadar bakar.




  • Bir multijet kullanıcısı olarak 100bin ömrü laflarını gülerek karşılıyorum. ablamda 1.3 multijet 140 binde olcak nerdeyse ve sorunsuz taş gibi gidiyor bir sorun da çıkarmadı Allah'a şükür. Benim araç da 80 bin olmadı daha ama çok memnunum hem yakıt olsun hem de performans olarak.

    Amacım kullandığım şeyi övmek değil ama alacak olan varsa bakımları düzgün yapılmış bir multijetten korkmasın derim.

    Ses konusunda ise evet biraz sesli çalıştığı doğru :D

    Edit: Ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi subserooo -- 7 Ocak 2012; 19:38:46 >
  • 1.3 multijet aracım var. 111bini devirdim dün hala maşallahı var bastın mı gitmem demiyor.
  • abimde 2008 linea 1.3 duallogic vardı 170.000 kmde şanzımanı yavaş ama çok keyifliydi manuel gibiydi motoruna gelirsek araç neyse oydu o kadar diyim
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.