1) Motor her iki yakıtla da çalışmıyorsa (Motor ne gaz ne de benzinde çalışmıyorsa)
* Elektrik devresindeki sigortayı, voltajın 12 Volt olup olmadığını ve topraklama kablo bağlantılarını kontrol ediniz.Güç 12 V olmalı ve bağlantısı tam olmalı
* Aracın içindeki gaz-benzin geçişini sağlayan düğmedeki tüm ışıklar tamamen sönmüş ise ve de devredeki sigorta (akü ve bobine bağlı olan) atmamış ise gaz-benzin geçişini sağlayan düğme işlevini yitirmiş olabilir. Bu durumda benzin kesicideki vida bulunduğu konumdan aksi istikamet doğru sonuna kadar kapatılarak, sanki araca hiç gaz bağlanmamış gibi yola devam edilebilinir.
* Gaz ve benzin kesicilerinin çalışıp-çalışmadığını kontrol ediniz. Benzin valfi çalışmıyor ise sigorta kontrol edilir
2) Motor tam güçle çalışmıyor ise (Motor gaz (LPG) ile çalışır ama tam gücüne ulaşamaz)
* Regülatör (buharlaştırıcı) sıcak su hortumları giriş ve çıkışlarını motorun termostatını ve devrede hava olup olmadığının kontrol edilmesi gerekir.
* Hava-gaz karışımını kontrol ediniz, gerekirse hava girişini kısınız.
* Miksere bağlantılı LPG hortumlarının ezik ya da hasarlı olup olmadığını kontrol ediniz.
* Miksere gelen gaz çok fazla veya az olabilir. Mikserden önceki ayar vidası kısılıp-açılarak gaz giriş miktarı ayarlanır.
*Yukarıdaki (e) kontrollerini yapınız.
3) Motor gaz (lpg) ile çalışır fakat yüksek gaz tüketimi var ise
* Hava filitresi kontrol edilir.Gerekiyorsa temizlenir veya değiştirilir.
* Rölanti ayarlar çok fazla ise kontrol edip, düzenleyiniz.
* Ateşleme avansını kontrol ediniz. LPG avansı benzine göre biraz daha yüksek olması gerekir.
* Karbüratörden geçirme işlemi minumum ve maksimumda kontrol edin
* Aracınız hava filitresinin 3000 km ‘de bir temizlenmesinin ,en geç 10.000 km ‘de bir de değiştirilmesinin gerekliliği unutulmamalıdır.
4) Lpg ile çalışma normal benzinle çalışmıyorsa (Motor LPG de çalışıyor benzinde çalışmıyor ise)
* Gaz kesicinin kapalı, benzin kesicinin açık olduğunu kontrol ediniz.
* Elektrik bağlantılarını ve kabloları kontrol ediniz.
* Herhangi bir pisliğin benzin valfini engelleyip engellemediğini kontrol et.Araç LPG ile çalışmış ise benzin valfinin pislikte tıkanmadığı kontrol edilir
Benzin valfini tıkayan pisliği kontrol ediniz.
* Benzin pompasının çalışıp çalışmadığı kontrol edilir,karbüratörü,memeleri ve şamandra devresini kontrol edin .Benzin pompasının düzenli çalışmasını sağlayınız.
* Karbüratörü, memeleri ve şamandıra devresini kontrol ediniz.
5) Benzinle çalışıyor lpg ile çalışmıyor ise( Motor benzinde çalışıyor LPG de çalışmıyorsa )
* Multivalf çıkışındaki vananın açık olup olmadığını kontrol et.
* Yüksek basınç (OTOGAZ TANKI) INDAN beyne ve düşük basınçlı (LPG beyninden miksere) hortumların ezilmediğini kontrol edin . LPG hortum ve bağlantılarında ezilme ve tıkanma olup olmadığını kontrol et. LPG borularında bir ezilme, tıkanma olup olmadığını kontrol ediniz.
* Benzin valfinin kapalı ,gaz valfinin de açık olduğunu kontrol edin.Kontak anahtarı “LPG”pozisyonunda çalıştırıldığında gaz basınç düşürücü beyinden çıkmalıdır.
* Arabanın kontağını açarak karbüratör üzerindeki miksere gaz gelip gelmediğini kontrol ediniz.
* Gaz valfindeki pislik durumunu kontrol ediniz.
* Solenoid valf çalışmıyor ise elektrik bağlantıları kontrol edilir.Araç LPG ile önceden çalışmış ise gaz valfinde pislik tıkaması olup olmadığı kontrol edilir.
6) Rölanti düzensiz durumda ise (Motor gazda çalışırken rölanti düzensiz ise (Araç gaz ile düzensiz çalışıyorsa))
* Gaz kesici içindeki kağıt filtresinin kirli olup olmadığını kontrol ediniz. Filtre kirli ise en kısa sürede değiştirilmelidir.
* Karbüratör hava ayarını yeniden yap. Bu ayarı yaparken benzinle çalışmayı etkilemeyecek şekilde olmasına dikkat et.
* Benzindeki rölanti, gazın rölantisinden daha düşüktür. Bu sebeple araçtaki rölanti ayarı gaza göre yapılmalıdır.
* LPG borularının ezik olup olmadığını kontrol ediniz.
* LPG regülatörü üzerindeki vida ile rölanti ayarını yap.
* Karbüratör kelebek valf vidasını kontrol edin
* Yukarıdaki (c) deki kontrolleri yapın .
7) Araba çalışırken tekliyor ve boşa alındığında tekliyorsa;
* Mikser herhangi bir sebepten bir yerden hava alıyor demektir. Bu durumda en yakın servisimize başvurunuz.
8) Motor rölantide çalışıyor fakat gaz yemiyorsa (Motor gaz ile çalışır ,fakat iyi hızlanma olmaz ise )
* Basınç düşürücü ile karıştırıcı bağlantısı gaz hortumunun ezilme-kırılma olup olmadığı kontrol edilir.
* Karbürasyon ve karıştırıcı parçanın uygun olup olmadığı kontrol edilir.
* Regülatörden miksere giden LPG hortumlarının hasarlı veya ezik olup olmadığını kontrol et.Yüksek basınçlı LPG hortumunun ezilmediğine dikkat edin.
* Hava gaz karışımını kontrol et.
9) LPG ve benzin sisteminde kullanılan hortumların 1 yıl veya 10.000 km ‘de bir değişmesi gerektiğini
10) Basınç düşürücü beynin (gaz beyni) alt kısmındaki yağ temizleme tapalarının 5000 km de bir açılıp ,LPG’den kaynaklanabilecek tortu vs’nin temizlenerek beyin içinde birikmesi engellenmelidir.
11) Motorun buji kabloları ve bujilerinin 10.000 km ‘de bir kontrol edilip lüzumu halinde değiştirilmesi gerektiğini unutmayınız.
12) Araç her iki yakıtlada çalışmıyorsa sigorta ve elektrik sistemini kontrol et,valfler üzerindeki fişlerden çıkan olup olmadığı kontrol edilir
13) Benzin ile çalışmıyor ise depoda benzin olup olmadığını ,benzin valfi fişlerini,gaz-benzin geçiş anahtarı konumunu kotrol et
14) LPG ile çalışmıyorsa tanktaki LPG miktarını kontrol et,valfler üzerindeki fişlere bak,gaz-benzin geçiş anahtar konumunu kontrol et
15) Motor çalışırken patlama yaparak egzozdan duman çıkıyorsa LPG ile benzin karışıyor demektir.Bu durumda gaz-benzin geçiş anahtarı orta konuma alınır ve motor stop edene kadar çalıştırılır.Yeniden pozisyon seçilip araç tekrar çalıştırılır.Çalışma düzelmemiş ise solenoid valfler kontrol edilir.
16) LPG ile çalışmada motora ani gaz verildiğinde patlama oluyorsa ateşleme sistemini kontrol et (buji,kablo,platin,distribütör kapağı vs)
17) Gaz pozisyonunda çalışırken araç gaz yemiyorsa cihazın gaz valfindeki gaz filitresini temizle
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme