Şimdi Ara

Mount & Blade II: Bannerlord (2022) [ANA KONU] (28. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
4.063
Cevap
90
Favori
268.988
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Az önce youtube da kale savaşı videosunu gördüm. Fiyatı ne olacak acaba. Ayrıca bunu yapan adamlar nereli?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • yeni gameplay
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zibartan

    Adamlar çoktan açıkladı zaten bunu. Bu seneye oyun yetişmeyecek ama 2017'nin ilk çeyreğine yetiştireceğiz dediler. Fakat bu sene için beta yada steam erken erişim kesinlikle olacak, sadece tarih belli değil.

    Önceden de 2013 dediler çikmadi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OkanDRDYK

    quote:

    Orijinalden alıntı: Das Boot

    Yarın da çıkış tarihi açıklanmazsa konuyu takipten çıkartıyorum.

    +1. Açıklanırsa veya açıklanmazsa yinede alıntı yapar mısın hocam

    Bişi çıkmadı. Ben takipten çıkar.




  • Firma hiçbir zaman 2013'de çıkaracağız diye bir açıklama yapmadı.
  • Hayal kırıklığı. Bunun için mi beklettiler 7 sene? Bunların neredeyse hepsi modlarla zaten gelmişti önceki oyunlara. Oyunda koç başı, mancınık, tarret harici bir şey gelmemiş. Harita yine aynı. Şehirler yine aynı. Animasyonlar yine aynı. Sesler yine aynı. İki emir hareketi eklemişler geri kalan hareketler, tepkiler aynı. Karakterler buz gibi. if(secim=1) do... gibi odun bir döngü olduğunu iliklere kadar hissettiriyor. Karakterlerde hiç mimik yok. Önceki oyunlarda olmamasını kabul ederim ama 2015 sonrası çıkan bir oyunda ve bütçe sıkıntısı olmadığı halde böyle davranılması olacak iş değil. Nasıl olsa piyasada bu türde oyun çok az, ne versek alır bu enayiler diye düşünüyorlarsa daha çok beklerler. Türk geliştiriciyiz diye geçinip daha kendi oyununda tamamen Türkçe seçimleri dahi beceremiyorlar. Kusura bakmayın ama bu oyuna vereceğim para taş çatlasa 20 lira. 21 lira çıkarsa vermem. 20 lirayı da modcular oyunu adam ederse keyifle oynarım diye veririm. Yoksa o bile çok. Warband üstüne koy modu al yeni oyun... Yok öyle yağma... Grafiklerde bir gelişme olsa da yine kötü. Çünkü cansız. İki duvar devrildi diye ooo deyip havalara uçacak değilim. DX12 ile mi gelecek? Bildiğimiz kadarıyla DX11 ile gelecek. Yani bütün ordu bir defada savaşa giremeyeceğiz, parça parça asker gelecek yine. Çünkü o işler CPU'dan yapılacak DX11'de. Yine mod kurmak gerekecek. Oyun şu haliyle olmamış arkadaşlar. Warband alın, modlayın aynı şeyler aşağı yukarı yine olacak. Hatta bazı yerlerde fazlası da olacak. Lord iseniz lord olduğunuzu hissedeceksiniz, esir düştüğünüzde esir olduğunuzu fark edeceksiniz.

    7 senedir geliştirilen bir oyun var ve önceki oyunların üzerine geliştiriliyor. Yani sıfırdan bir oyun da değil. Ortada ise 3-4 yeni ufak animasyon, 1 mancınık, 1 tarret, 1 koç başı, fırlatılabilir taş var. Aynı ekonomik imkanları bana sağlayın 7 senede daha iyisini ortaya koyarım. Kusura bakmasınlar, hazır bir oyunun üzerine bu kadar az ekleme olması, oyunun ana sorunlarının çözülmemiş olması, birçok şeyin elden dahi geçmeden yıllardır kullanılması artık kabul edilebilir değil. Kral olacaksın, bir düzine şehrin, kalen olacak, onlarca köyün olacak ama tutup köyleri tek tek gezip asker toplayacaksın da eğiteceksin de... Başlarım öyle şeye... Önceki oyunlarda cheat engine açıp kaç asker istiyorsam ayarlıyordum çünkü asker toplama işi gerçekten bayıyor bir yerden sonra. Koskoca kral olmuşum, önüme geleni dize getirmişim, 300 kişilik orduları tek başıma indirmişim(oyundaki aptal yapay zeka sağolsun), 1 tane şehir bırakmışım ele geçirmediğim, hala köylerden asker toplayacağım da onları eğiteceğim, ot bok taşıyacağım, kuryelik yapacağım, sığır çalacağım, köylüleri bulacağım da... Bir git işine arkadaş...




  • Firaristt F kullanıcısına yanıt
    Tamam bazı konularda haklısın ama taleworlds senin iddia ettiğin gibi zengin bir firma değil. Adamlar bir karar aldı ve bu kadar gereği kendi oyun motorlarını kendileri yaptı. Asıl zamanı alan bu. Yeni oyun motorunun oyuna adapte edilmesi hala bitmemiş. Firma tecrübesiz bir firma olduğu için de bu süreci iyi yönetememiş. Bu süreçte oyunu geliştirmesi gerekirken oyun motoru ile uğraşmış. Çıkan oyun kötü mü bence değil. Warlord'un modlu hali filan bundan iyi olur da demek bence çok abartılı bir iddia. Her şeyden önce oyunun grafikleri artık doğru düzgün bir yere geldi, oyun içi mekanikler, diplomasi vs. gibi şeyler toparlanmış. Oyuna daha fazla derinlik gelmiş. Bunlar sayesinde artık çıkacak modlar çok çok daha tatmin edici olacak.

    Ha şunu da söylemek lazım, oyun geç kaldı mı, evet çok çok geç kaldı. Artık ya beta yada steam erken erişim olarak çıkması lazım. Yoksa piyasa da bir sürü benzer oyun çıkıyor ve M&B onların öncüsü değil, o oyunlardan bir tanesi olarak kalacak.




  • Oyun çıkmadan yorum yapılmasını yanlış buluyorum ben. oyun çıksın oturalım oynayalım önce derim ben.


    Ayrıca şöyle de bir gerçek var; oyun ilk çıktığı halinde kalmıyacak. Bana göre oyunu oyun yapan en önemli şeyi modları. kimse onlarca saat "Native" versiyonu oynamadı eğri oturup doğru konuşalım. Oyunu şu anki halinden ziyade modlarla gelebileceği noktaya odaklanıyorum ben şahsen.
  • Firaristt F kullanıcısına yanıt
    Üşenmedim hepsini okudum zira dediklerinizin hepsine fazlasıyla katılıyorum. Gelişen Adam akıllı tek bir şey göremedim incik boncukla 7 yıl uğraşılırsa bizde 4-5 liraya düştüğü Zaman kütüphaneye ekleyecek kadar bekleriz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hayal kırıklığı indirime düşünce alırım pek bir yenilik göremedim
  • zibartan kullanıcısına yanıt
    Hocam yaptıkları değişimler değil 7 yıl, aylar dahi değil, haftalar bile süremeyecek şeyler... Benim tepkim tamamen buna. Grafik motoru haricinde her şey 1 ayda bitirilebilecek şeyler. Hatta geliştiricilere 100'er dolar verseler 1 haftada DX11'e geçiş haricinde hepsini yaptırırlardı. Hem daha az çalışır hem de çok daha hızlı ve ucuza işi bitirirlerdi. Açıkçası ben bütün ordumla savaşa girmek isterim. Lord olacaksam bir ağırlığım, gücüm, yetkim olsun isterim. 1 haftalığına mevcut oyunları indirime soksalar, biraz pazarlamaya yönelseler başka bir oyun motoruyla bu hale gelmesi 1 sene sürerdi. Hem daha iyi olurdu, hem daha ucuza gelirdi firma için. O modellemeler maliyet anlamında hiç bir şey diyebilirim. Elin de armut toplamıyorsa 2 sene içince yeni oyunu piyasaya sürmeye hazır olurdun.

    Anladığım kadarıyla oyun motorunu geliştirmek çok zamanlarını aldı ve acemiliklerine geldi. Ucundan kıyısından da olsa oyun motorları ve kodlamayı biliyorum. Bazen istenen sonucu vermeyebiliyor. Ortaya çıkan sorunu çözmek zaman alabiliyor. Bunu anlayışla karşılıyorum ve kendi oyun motorlarını geliştirmelerini de takdir ediyorum. Ancak yeri miydi, zamanı mıydı? Ayaklarına gelen fırsatı resmen ezdiler, rezil ettiler. Dev gibi firmalar oyun motoru geliştirmekle uğraşmazken o firmaların binde biri dahi olmadığını bildiğin halde oyun motoru geliştirmek sana mı kaldı? Ne yeri, ne zamanı. MB2'yi çıkarırsın, ek paketleri de hazırlarsın, 1-1.5 sene sorun yaşamayacağını ve geleceğini garanti altına alırsın, maddi imkanın da uygun ise o zaman oyun motorunu geliştirirsin. Ama DX11 çıkalı yıllar olmuş, önüne kısa süre sonra Dx12 çıkacağını biliyorsun, maddi olarak küçük bir firmasın, elindeki imkanlar da kısıtlı ve yeni bir oyunun var geliştirmen gereken. Böyle bir durumda oyun motoru geliştirmek mi kaldı sana? Hem de piyasada hazır, verimli ve devasa kütüphanelere sahip motorlar varken... CryEngine ile yapsaydılar, 5 sene önce çıkardı bu oyun ve grafik, fizik anlamında da şu halinden bir adım geri kalmazdı. CryTek komisyon alıyor diyebilirsin bunu ben de biliyorum. Ama şöyle ki 5 sene önce çıkarsaydın bu oyunu alanında lider olacaktı. Grafik anlamında 5 sene sonra dahi yeterli gelecekti. O zaman 20 lira değil 50 lira da fiyat çeksen peynir ekmek gibi gidecekti. Çünkü alternatifimiz yoktu, Warband, With Fire And Sword oyunlarından gelen bir tanınmışlığın, popülerliğin ve maddi imkanın olacaktı. O hype ile alıp yürüyecektin. Sen milleti yıllarca beklet, üstüne kendi motorumuzu yaptık de ama SweetFX ve biraz daha detaylı modeller haricinde görsel anlamda fark ortaya koyama. Ot diyorsan yerler yine dümdüz, Bir avuç ot ile çıkıntı yaptırıp oo bak ne yaptım deme bana.

    Şahsen hangi oyun motoruyla yapıldığı beni enterese etmiyor "oynarken". Yıllarca bekleteceğine koyacaktın oyunu ortaya, şimdi 20 lirayı modderlara güvenip vereceğime 50 lirayı alternatifsiz olduğun için yıllar önce verecektim. Şimdi hem vereceğim 20 lira daha değersiz hem de aynı heyecanım yok. Seneye Ağustos'ta yani 1 tam sene sonra belki oyunu merak edip korsan bile indirmeyeceğim. Bu durum ne biz oyunculara ne üretici/geliştirici olanlara yarıyor. Seneye o grafiklere belki çöp diyeceğiz. Şu hali bile 5-6 yıllık oyunlar gibi de... Bir modlu Skyrim veya Witcher 3 grafiği beklemiyorum elbette ama daha canlı bir renk paleti, daha canlı bir çevre, daha gerçekçi ve yaşıyor hissi veren harakterler lazım oyuna. Şehirler aşağı yukarı aynı. Shariz'e gittim şu vardı, Veluka'ya gittim bu vardı diyemiyoruz. Aynı işte. Herkes aynı silahı aynı animasyonlarla kullanıyor, sırttaki kalkan kağıttan, elle tutunca çelikten... Sesler... Aağğğğrğrğrğrrrrrğrğğr... Yapmayın. Lütfen... Sıktı o sesler... Facebook'tan falan bize savaş sesleri (hücum vs.) lazım deseniz onlarca ses gelecek. 1 kuruş da lisans parası ödemeden oyununuza bir dolu ses ekleyebileceksiniz. İstersen sonra o sesleri ufak bir ek paket olarak ücretsiz indirmeye sun. Oyunun ilk indirme boyutu fazla olmasın dersen yolu var yani.

    Uzun lafın kısası:

    Bunca beklemeye, bunca zamana, bunca beklentiye, bunca emeğe değmedi gösterilen şeyler. Fazlasıyla beklettiler, sundukları ise senelerce sürecek bir şey kesinlikle değil. Şu haliyle oyunu korsan olarak dahi indirmem. Orijinalini de oyun çıktıktan sonra eğer geliştiriciler oyunu adam etmek için girişirse 20 liraya kadar bir ücret karşılığında alırım.Fazlasına değmez, 20 liraya daha fazla eğlenecek oyunlar bulunabilir veya önceki oyunlar 5 liradan ucuza alınıp modlanıp oynanabilir. Şu haliyle DX11'den "bir miktar" faydalanılması ve birkaç ufak dokunuş bir kenara koyarsak neden beklettiniz sorusuna cevap olarak ortada bir şey yok. Doğru adımları yanlış zamanda atıp çok büyük fırsatları büyük hatalara çevirdiler. Umarım toparlarlar.

    Son şahsi yorumum:

    Türk geliştiriciyim desteğinizi istiyorum diyorsan ve oyununa Türkçe dil seçeneğini ekliyorsan oyunun Türkçe sürümü adam gibi olacak. Diyalogların ortasında ingilizce görmek istemiyorum ve bu defalarca rapor edildiği halde düzeltilmedi. Yıllardır, arka arkaya çıkan oyunların hemen hepsine aynı sesler, aynı animasyonlar, aynı ölü çevre, aynı sıkıcı ilerleyiş can sıktı. Koca kral olan adama inek getir, mektup götür, haydutları bul, kızı takip et görevleri vermeyin, asker toplamak için köy köy dolandırıp durmayın bir zahmet. Generalin her askerliği geleni tek tek evine gidip çağırması gibi bir şey bu. Olacak iş değil. Yeni bir soluk lazım. Eski oyunlardan farklılaşması, kendini sürekli tekrarlayan yapıdan kurtulması lazım. Biraz sert eleştiriyorum belki ama başka türlü dinledikleri yok. Eğer bu eleştirileri dikkate almazlarsa fazla dayanmayacakları gün gibi ortada. Fiyatları uygun olmalı ve albenisi olan bir oyun olmalı 40 liraya Witcher 3 mü MB2 mi deseler Witcher 3 peynir ekmek gibi gider... 120 lira falan derlerse yüzlerine bile bakmam.




  • Oynanışı görünce oyun hoşuma gitmişti fakat buradaki yorumları okuyunca resmen soğudum oyundan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bahtsızpistole kullanıcısına yanıt
    Zaten bu kadar zamandır oyunu çıkarmayarak, pek çok insanı sizin gibi oyundan soğuttular.
  • Firaristt F kullanıcısına yanıt
    Gerçekten uzun lafın kısası, çok değerli bir zamanı, çok beceriksizce harcadılar. Artık tamam mı devam mı noktasına geldiler. Bakalım ne yapacaklar.
  • Gamescom 2016 dan gelen son oynanış videosuyla birlikte; bizi neler bekliyor, eksik kalan kısımlar ne daha bariz ortaya çıkmaya başladı bende bu fırsatı yakalamışken sizleri bilgilendirmek istedim ^^




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vl.Murad -- 18 Ağustos 2016; 22:37:34 >
  • Çık artık.
  • Bazıları bol keseden atıyor gene oyun duyrulalı 4 sene oldu 7 deyip durmuşsunuz ayrıca madem adamların yaptıkları aylar içinde yapılabilir buyrun yapında oynayalım sizde kazanın bizde oyuna erkenden ulaşalım
  • muratcimen98 M kullanıcısına yanıt
    Şu kafa yapısına garezim var açıkça yazayım, sonra bana neden tepki gösteriyorsun demeyin. Yapsaydın da, etseydin de ile olmuyor bu işler. Şoför benim deyip koltuğa oturuyorsan süreceksin. Süremiyorsan da şoför benim deyip oturmayacaksın.

    Bilgisayar mühendisliği öğrencisiyim üniversitede. Oyun motorlarına ve oyun tasarlamaya da ilgim var. Az çok neyin ne olduğunu, nasıl yapıldığını biliyorum. Grafik motoru bir kenara koyarsak hepsi 6 ayda bitirilebilir şeyler. Firma(TaleWorlds) olmadık zamanda, olmadık şeylerle zaman, emek ve para harcadı. 2009'da ilk oyun çıktığından hemen sonra MB2 geliyor dediler bu yüzden 7 yıl diyorum. Yoksa 5 yıl oluyor. Aynı ekonomik imkanı bana da sağlayın, önceki oyunların da her şeyini kullanımıma açın, 2 seneye yapıp bitirip yayınlayayım. Grafik anlamında da daha iyi olur. Bunu biz de geliştirici şirket de modderlar da biliyor. Taleworlds bütçesi, zamanı, çalışanları yetersiz ve/veya kısıtlı iken tutup oyun motoru geliştirmeye kalktı. Bu da yıllarca zamanlarına mal oldu. Ortaya da güncelliğini kısa sürede yitirecek bir şey çıktı. DX12'ye çok kısa sürede adapte edemezlerse veya çok verimli değilse tırtlamış olacak. Milyarlarca dolar bütçeli şirketler girişmiyor böyle işlere, senin neyine yeni bir oyun geliştirirken oyun motoru geliştirmek? Oluk oluk para akmıyor, elindeki çalışanlar belli, belirli bir zamanda yapılabilecek iş belli. Sen tutup oyun motoru geliştireceğim diye yırtın, ortaya CryEngine, FrostBite Engine, Unity, Unreal Engine gibi bir şey de çıkmıyor yani. Basit, indie geliştiricilerin kullanacağı bir şey çıkıyor. O zaman sen neden bunca zaman bununla uğraştın? Hem yeni oyun yolda de, milleti heyecanlandır, sonra tut yeni motor yapmaya uğraş, yıllarca işleri aksat. 2011'den 2016'ya kadar gelişimin oyun motorunun getirdiği grafiksel gelişim haricinde 6 aylık bir şey. Aynı oyun dinamikleri, aynı yapı, aynı şeyler... Hatta sesler dahi aynı. Grafikler çok mu gelişmiş? O da yok. Lighttray mi kullandın? VXAO'ya rakip bir teknoloji mi çıkardın? Yok.

    En az 4 yıllık bir süreç var. Taleworlds'ün bütçesi, gücü belli. MB2 geliyor dediler yıllar önce. Çıkardıkları oyunlardan gelen bir hype varken onu hiç ettiler. Yıllarca beklettiler. Oyun motoru geliştirilmeyecek zamanda tutup oyun motoru geliştirmeye kalktılar. Artık ego mudur, biz de yapabiliyoruz demek için midir, birilerine, bir yerlere yaranmak, gözlerine girmek için midir bilemem. Ama bize gözüktüğü kadarıyla bunlar bağımsız bir geliştirici ve alanında tek diyemeyeceğim ama en iyi birleşimi sunan oyunu ortaya koymuşlardı ve çok fazla beklentimiz de yoktu açıkçası. Ama yıllar geçtikçe beklenti de artıyor haliyle. Mesela ben geçen dönem proje ödevimi oturup 1 günde yazdım. 6-7 saat sürmüştür. Başka arkadaşlarım ise 2 aydır yapıyoruz, kod yazıyoruz vs. diyorlardı. Ulan bunlar ne yapmış bu kadar diye insan merak ediyor. Bir tarafta 2 aydır geliştirilen bir proje, bir tarafta 1 günde yapılmış bir proje. Açtık baktık, benimki hem daha düzgün hem daha basit. 2 ay üzerinde çalışılan projede her şey bir birine girmiş, her tarafından sorun çıkıyor, kullanımı daha zor. Ama bir tarafta 1 gün bir tarafta 2 ay olunca insanın 2 aylıktan beklentisi çok oluyor haliyle. Bu da aynı olay. 4 yıldır geliştiriyoruz deyip ortaya bunu koyuyorsan olmaz. Yapacakları şey oyun motoru geliştirmek değil, hazır bir motoru kullanıp güncel ve canlı tutulan hype'ı kullanıp para basmaktı. Kendilerini garantiye aldıktan sonra geliştirsinler oyun motorunu. 2-3 sene önce çıksaydı bu oyun daha dolu şekilde 50 lirayı çat diye verecektik. Şimdi "en az" 4 senedir geliştiriyoruz dedikleri oyunu görünce ne o hype kaldı ne oyunun cazibesi kaldı. Aynı oyunu önümüze koyacaklarmış neredeyse. Ortada 4 senedir geliştirilen bir oyun yok.Benim tepkim buna. Yoksa firma batmış çıkmış çok da umrumda değil. Önemli olan doğru zamanda doğru şeyi piyasaya sunabilmek. Atı alan Üsküdar'ı geçeli çok olmuş... Benim demek istediğim bu. İş işten geçmiş, daha dişli rakipler çıkmış, ortada ciddi bir gelişim yok, yıllardır beklendiğine değecek bir şey yok. Çıkıp buna 50 lira da fiyat çekmezler muhtemelen. 80-90 fiyat çekerler, tam olur...


    Ben en az 4 yıldır geliştirilen bir oyun görmüyorum. Büyük bir zaman kaybı ve çok yanlış alınmış kararlar görüyorum ki yazdığım da bunlar. Derseler ki oyun motorunu geliştirmek 3 senemizi aldı, 2016 başından beri de MB2'yi geliştiriyoruz ve şu anda durum budur. Tamam anlayışla karşılarım. Her ne kadar oyun motoru geliştirmenin yeri ve sırası olmasa da 8 ayda geliştirildiği düşünülürse iyi bir ilerleme diyebilirim ama oyunu yıllardır geliştiriyoruz diyorlar. Sorun burada.




  • Firaristt F kullanıcısına yanıt
    Gönül isterdi ki daha iyi olsun, ama malzeme ortada. Bence herşeye rağmen çok iyi bir oyun olarak çıkacak, inanılmaz satışlar yapacak. M&B hayranları ve daha önce oynayanlar satın alsa zaten yeter de artar bile
  • Aerospace kullanıcısına yanıt
    Alınır oynanır yine ama eskiden vereceğimden daha azını veririm artık. Ama olur da mevcut oyunlardaki sorunlar devam ederse üç beş lira olmadığı sürece almayı düşünmem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.