Şimdi Ara

motosiklet cesitleri ve guvenlik

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
2.287
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • tecrubeli arkadaslara soruyorum motosikletin turuyle olasi bir kazada gorecegimiz zarar arasında bir baglanti varmidir.. ornegin chopper tarzı motorlar alcak seleye sahip oldukları icin daha mi guvenlidirler..



  • Chopper'da düşmek tabi daha zor çünkü istesen de yatmıyor fazla. Selesi alçak olduğu için de dengesi iyi olmayanların düşme olasılığı daha az. Ama tür olarak ilk olarak scooter'dan ikinci olarak chopper'dan uzak dur derim ben eğer kendini geliştirmek istiyorsan.

    Daha güvenli demek pek doğru olmaz çünkü düşünce ikisinde de kötü olursun eğer korumaların yoksa veya takmıyorsan. Koruma demek sadece kask değil bunu vurgulamak istiyorum: en azından kask, dizlik, dirseklik ve eldiven takmalısın, bunların yanında bel koruyucu da takarsan düşünce pek birşey olmaz. Ben bi kere arkadaşın cross'una korumasız bindim ve düşünce anladım bu işin çok yanlış olduğunu. Dizlerim, dirseklerim ve belim çok fena oldu, üzerinden 3 hafta geçti ama inan daha tam olarak iyileşmiş değil ezilmiş yerler. Herneyse bu pazar günü motocross eğitiminde de bi kere fena düştüm yuvarlandım ama neredeyse hiçbir şey olmadı çünkü full koruma biniyordum.

    Motorlar arasında kaza yapma ihtimali farkı vardır ama yapacağın kazada hepsinde çok güzel hasar alırsın. Kilit nokta motor türünde değil koruma ekipmanında. Yani hangi tarzı seviyorsan onu al için rahat olsun, ama sakın ekipmanları ihmal etme. Bu arada kendini hızlıca geliştirmek istiyorsan kesinlkle enduro al




  • tesekkurler verdigin bilgiler icin
  • sahin bmw f650 ile ilgili bilgin var mi... kullanımı yeni baslayan birisi icin kolay denebilirmi... bırde ben yeni baslıyacagım icin devrilmekten korkuyorum..1.75 boyunda birisi icin yukseklıgı uygun mu..
  • BMW F650'yi çok bilmiyorum hani servis, yedek parça gibi durumlarını falan. Ama genel olarak tutulan bir motor, bunun yanında Suzuki DL650 V-Strom ve Honda Transalp de tutulan enduro-touring'ler arasında. Bunların arasından asfalt performansı vs en iyi Suzuki'nin ama Transalp de daha dayanıklı diyorlar hani 20 yıl da kullanılabilirmiş. Bu duruma bakınca ben olsam Suzuki tercih ederdim, zaten bi eğitime arkadaşın vardı V-Strom'u manyak sesi var. Bu motorların kuru ağırlığı aşağı yukarı 200kg ve cidden sağlam bir ağırlık demek bu. Ama seleleri yüksek değil merak etme mesela Suzuki'nin 82cm, BMW'nin 80cm. Ben 1.70'im ve 87cm sele yüksekliği olan XT660X'i acemiyken hafif zorlansam da sürdüm eğitimde ve alıştım.

    Eğer büyük enduro istiyorsan(200kg+) tavsiyem Suzuki V-Strom DL650. Supermoto düşünürsen Suzuki DR-Z400SM (135kg). Veya orta bir enduro istersen(170-180kg) Yamaha XT660R çok güzel olur. Ben mesela hafifleri severim çünkü yeni başlayanlar için daha kolaydır kontrolü.

    Biraz motordan beklentilerini anlat bana, böyle yapmak istediklerini söyle, nasıl bir motor isterdin ne tür özellikleri olsa hoşuna giderdi onları söyle de uygun birşeyler önerelim. Ağır enduroları ben asla almam mesela, supermoto çok iyi olur çünkü mükemmel kıvrak makineler ve çok keyif verici. Ağır olanlar bunların yanında sönük kalıyor bana sorarsan. Ama dediğim gibi nasıl bir makine istiyorsun? Ya da nasıl bir makine istediğnden emin değil misin? Bu tür şeyleri anlatırsan daha iyi tavsiyede bulunabiliriz. Motoru sürmekten daha zor birşey varsa o da seçmesidir




  • sehir icinde kullanmak icin istiyorum ben bunu.. benim icin sık olsun ve surusu guvenli olsun ve zevkli kullanimi olsun.. oyle hız falan yapmam ben.. o yuzden chopper dusundum hatta harley sporster falan dusunuyodum.. ama simdi enduroda dusunuyorum.. fiyatları ikinci el icin bayagi uygun. ama sehir icinde pratik olurmu tam bilmiyorum..bu arada hondanin motosiklet okulu yada bmwrideracademy den birine gitmek istiyorum.. honda daha uygun fıyat olarak.. senin bir bilgin varmı kurslar hakkında..
  • Var ama ben Yamaha'nın okuluna gittim Güvenli ve İleri Sürüş kurslarına. Güvenli'de ilk gün temel şeyleri scooter'la çok güzel öğretiyorlar, sonra ikinci gün YBR125 ile vitesli öğretiyorlar. İleri Sürüş ise 1 gün ve gün boyunca seçtiğin motorla eğitim alıyorsun. XT660X, XT660R, MT-03, Dragster 650, Fazer 600 grenajlı ve son olarak Fazer 600 naked var. Bunlardan biriyle çoğu eğitimini alıyorsun ama molalarda 10'ar dk hepsini deneme şansın oluyor. Böylece hangi tarzı sevdiğine de karar vermiş oluyorsun ve motorunu alırken içinde bir endişe kalmıyor acaba başka mı alsaydım diye. Güvenli Sürüş sürmeyi öğrenmek için, İleri Sürüş de motor seçimi için çok çok yararlı oluyor, gerçekten parasını fazlasıyla hakeden eğitimler cidden tavsiye ederim. Ayrıca ekipmanı ordan alırsan %10 indirim yapıyorlar öğrencilerine, hatta İleri Sürüş'den sonra sürdüğün motoru satın alabiliyorsun ve sanırım onda da öğrencilere indirim yapıyorlar.

    Şehiriçi süreceksen supermoto tarzını şiddetle tavsiye ederim çünkü çok çok kıvrak ve bu yüzden çok keyifli bir sürüşü var. Chopper tarz olarak çok ağır kalıyor ve insanı geliştirmiyor, onda sadece oturup gidersin ama supermoto çok çok zevklidir. Kaldırıma kolayca çıkarsın, dönüş kabiliyeti iyi olduğundan zorluk çekmezsin, boyu chopper'lar gibi olmadığından daha kolay dönersin dar yerlerden, yatabildiğin kadar yatabilirsin, çok rahat slalom yaparsın, isteyince tekteker yapması kolaydır, torklu ve ivmesi iyi makinelerdir, çok istersen arka kaydırarak bile dönersin supermoto'yla. Yani tecrübe kazandıkça yeni şeyleri keşfedersin ve seni sıkmaz, motorun potansiyeli var ama sen onu öğrendikçe açığa çıkarabilirsin ve bu da sana çok güzel bir başarma duygusu verir. Gazı her ay daha fazla açabilecek seviyeye gelirsin. Ama düşün ki ivmesi kötü bir motor aldın, gazı açıyorsun ama daha fazla gitmiyor, o zaman sıkılırsın bir süre sonra. Bu yüzden ya Yamaha XT660X, ya da Suzuki DR-Z400SM öneriyorum sana. XT daha oturaklıdır 170kg olduğundan, DR-Z gazı verirsen çok azgındır torku yüksek ve hafif olduğundan(135kg) ve kontrolü hafif olduğu için daha kolay ve zevklidir. 0-100km arası hızlanmayı 3.7sn'de yapabilir yani 600cc supersportlara meydan okuyabilirsin kısa mesafelerde. Eğer biraz maceracı ruhun varsa supermoto seni çok güzel saracaktır, ya da rahat dönüşler istiyorsan çok hoşuna gidecektir. Ayrıca bunlar toprakta da sürmeye gelir, olur ya esti kafana rahatça bir dağ yolunda sürebilirsin yeter ki toprak fazla yumuşak olmasın, sert toprakta sorunsuz gider. Ufak atlamaya zıplamaya da gelir, yani çok kullanışlı bir motor. Süspansiyon boyu uzun olduğu için çukurlardan da istediğin gibi geçersin, hem düzgün arazide hem de asfaltta çok iyi gidersin. Başka bir tarz sormak istersen sorabilirsin, sanırım fala detaylı oldu yazdıklarım




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yazdikların icin cok saol dedigin modelleri inceliycem..bu arada bahsettigin motor okulunun bir web sitesi var mı..
  • www.suleymanmemnunmx.com
    Bu Yamaha'nın eğitim okulu, tüm motorlar Yamaha. Yer Hezarfen Havaalanı, ayrıca orda motocross pisti de var Avrupa Şampiyonası'nın yapıldığı ve motocross eğitimi de alabiliyor herkes. Hani ilerletmek istersen gidebilirsin ben gidiyorum mesela. Her Pazar istediğin saatte gidip hocadan saati 50YTL'te ders alabiliyorsun, ilk ders ısınma oluyor ikincide piste çıkarttı beni. Geçen Pazar 2. kez gittim ve şu resim eğitim almışlığın farkını anlatır sanırım

     motosiklet cesitleri ve guvenlik




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cabarnet

    tecrubeli arkadaslara soruyorum motosikletin turuyle olasi bir kazada gorecegimiz zarar arasında bir baglanti varmidir.. ornegin chopper tarzı motorlar alcak seleye sahip oldukları icin daha mi guvenlidirler..


    Motosikletin türüyle olası bir kazada alacağın zararın fazlasıyla ilgisi vardır dostum.
    Chooperlar (aslında cruiser demek daha doğru) dengeli ve ağır makinelerdir. Kolay kolay devrilmezler.. Çok seri olmadıkları için kaza oranlarıda düşüktür. Genelde koruma ekipmanları fazlaca olduğu için yan yatma veya devrilme ihtimalleri çok düşüktür.

    Supersport tarzı motorlar tahminimce en tehlikeli olanlar. Hafif ve seriler.. Zaten kazalarda ölüm oranlarına bakarsan genelde bu tarz motorlarda ölüm oranları daha yüksektir.

    Naked motorlar içinde aynı şey geçerli. Zaten naked dediğimiz makineler genelde racinglerin grenajsız halleridir.

    Endurolar ve Off Road motorlarda asfaltta yol tutuşunda diğer tarzlara göre geride kalabiliyorlar ve dev gibi makineler oldukları için tehlikeli olabiliyor..

    Ama şimdi sıkı dur!! Bence en riskli ve dengesiz tür Scooter'lar.. Evet, şaka yapmıyorum!! Oturuş pozisyonu itibariyle inanılmaz dengesiz aletler. Hele 100KG'luk kasaya 500cc 90 beygir koyarsan işte o scooter tam bir ölüm makinesi oluyor! (bkz. Nexus 500)

    Ayrıca diğer sorunada cevap veriyim.. DL650 tek cevaptır!




  • Novarix dediklerin doğru, ancak soruya benim bakış açımdan bakmamışsın, hangimiz yanlış anladık bilmiyorum. Ben motorların kaza yapma riski çok değişken dedim, ama kaza yaptığında hangi motor olursa olsun(aynı hızda kaza yaptığını varsayıyorum) aşağı yukarı aynı hasarı alırsın dedim. Sanki dediklerimiz farklıymış gibi oldu ama aslında aynı şeyi söylüyoruz, cruiser'ı devirmek cidden çalışma ister mesela Racing'ler yüksek hıza müsade ettikleri için ölümcüller, bu motorun değil bilinçsiz manyakça sürenlerin hatası ve çoğu malesef böyle sürmek için alıyor bunları, yoksa racingler mükemmel dengeye sahiptirler. Zaten sen de sürücü hatasını kastetmişsindir. Scooter'larda kaza yapınca pek birşey olmamasının nedeni de düşük hıza müsade etmeleri genel olarak, yoksa dediğin gibi çok spastik makineler Bu arada Supermoto'lar hakkında yorum yapmamışsın ki bence takdiri hakeden en hoş türlerden birisidir bu. DL650'dense Suzuki DR-Z400SM veya Yamaha XT660X çok daha seri ve kıvraktır, ve ayrıca off-road kapasiteleri de DL650'den daha iyidir. Tabi tercihe bağlı, senin cruiser'ın olduğuna göre oturaklı makineleri seviyorsun ve DL650 demen çok normal, benim motorum yok ama ben bol ivmeli hafif ve kıvrak(benim gibi ) makineleri sevdiğimden dolayı Supermoto'yu tek geçerim asfaltta




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.