Arkadaşlar sabah kalkıp motoru el marşıyla çalıştırmaya kalkınca marş basıyor ama motor çalışmıyor.. Ben de mecburen ayak marşıyla çalıştırıyorum ama motor hayvan gibi olunca (asya 150 t-1) her seferinde yapması zor oluyor..
Ama şu da var, ayak marşıyla çalıştırdıktan sonra gün içinde artık el marşıyla çalışır vaziyete geliyor. Bazıları ''akü zayıflamıştır'' diyor ama ibre hep 15 lere kadar çıkıyor (ibre 9-16 arası numaralandırılmış,en alt 9 en üst 16'dır)
Sizce sorun nerde?
Marş motorunda olabilr mi? Bu arada bahsettiğiniz motorda çok büyük bir alet değil ..Cross motorlar aküsüz olanları hep kick startla başlatılır.
quote:
Orjinalden alıntı: HarryBlade
Marş motorunda olabilr mi? Bu arada bahsettiğiniz motorda çok büyük bir alet değil ..Cross motorlar aküsüz olanları hep kick startla başlatılır.
Ben 4 ay önce aldım motoru, o zaman el marşı çalışmıyordu, ben de ayak marşı ile çalıştırıyordum ama olmadı, gittim el marş düğmesi taktırdım. 4 aydır sorunsuzdu, herhangi bir çarpma düşme falan da olmadı ama son 1 haftadır hep ayak marşı ile çalıştırıyorum.. İlgin için sağol.
Marş motoru dügmeye bastıgında yeterli deviri yaptırabiliyormu onu bilmen lazım akü zayıflamış olabilir ayaktan çalıştırdıgında daha sonra elden çalışıyorsa büyük ihtimal aküden yapıyordur bir tane akü bul tak bakalım çalışırsa aküdendir yada aküyü götür şarja baglattır
quote:
Orjinalden alıntı: Engin.K
Marş motoru dügmeye bastıgında yeterli deviri yaptırabiliyormu onu bilmen lazım akü zayıflamış olabilir ayaktan çalıştırdıgında daha sonra elden çalışıyorsa büyük ihtimal aküden yapıyordur bir tane akü bul tak bakalım çalışırsa aküdendir yada aküyü götür şarja baglattır
Marş motoru dügmeye bastıgında yeterli deviri yaptırabiliyormu onu bilmen lazım akü zayıflamış olabilir ayaktan çalıştırdıgında daha sonra elden çalışıyorsa büyük ihtimal aküden yapıyordur bir tane akü bul tak bakalım çalışırsa aküdendir yada aküyü götür şarja baglattır
Aynen öyle tamirciye git suyuna baksınlar + şarja baglasınlar
şarj olayını başka bir araçtanda yapabilirsin bunun için bir elektrik kablosu bulman gerekır hani şu iki ucu pense bigi olan kablolardan adını bilmiyorum diğer araçtan senin aracına aynı kutupları getirmek kaydıyla kendin şarj ettirebilirsin ama çarpılırsan karışmam
ok
quote:
Orjinalden alıntı: TIGERSHARK
şarj olayını başka bir araçtanda yapabilirsin bunun için bir elektrik kablosu bulman gerekır hani şu iki ucu pense bigi olan kablolardan adını bilmiyorum diğer araçtan senin aracına aynı kutupları getirmek kaydıyla kendin şarj ettirebilirsin ama çarpılırsan karışmam
Dedigin olayı peki kaç saat yapmasını istiyorsun 7,8 saat e peki bunun için sürekli araç çalışması gerekecek
Senin dedigin olay akü bittiginde o anlık motoru çalıştırabilmek için verilen akımdır bunu uzun süre yapmak gidip aküyü şarja baglatmaktan epey pahalıya patlar
gun icerisinde el marsiyla calisiyorsa diger arkadaslarimin da dedigi gibi akuden olma ihtimali cok cok yuksek.
benimde aynı sorun var aküden kesin şarz ettirmek lazım suyuna muyuna bakmak lazımmm
aku okadar fazla gostermeside dogru degil akudenolabilir degistirmen gerekirse basit bir kuru aku isini gorecektir bende ayni motor var kendi orj akusu sulu aku yeterli olmuyor ve kisa surede omru tukeniyor 2senede filan sonra akuyu yenilemek lazim
aku disinda buji kablosu ve buji kont edilmeli buji temizlenmeli gerekiyorsa degistirmeli
benzer sey bendede oluyordu cok cok buyuk ihtimal akunun zayiflamasi aku icin cok para vermedim bosh yuasa vs takanlar var 35ytl lik mondial akusu taktim kuru aku yanliz ve ise yaradi o zamandan beri dogrudurust gerek kalmadi kickstarta...
birsure sonra akuyu sarj etsende fayda etmiyor aku sarj da deneyebilirsin tabi.
kolaygelsin
2 gun once basladı marş bsma sorunum huyundai accent admıra var 1,3 12 valf 2005 42 000 km de
arac sadece haftada 2 kez ondan sonrası kapımızın onunde yatıyor
2 gece once calıstırdım ılkden bısı yok sonra durudk bısıler yedık felan yenıden calıstırmak ıcın anahtarı taktım bu sefer ısıklar gosterge ısıgı farlar kısık yanmaya basladı tekleme gıbı zorlama gıbı vuvvv sekılde ses geldı 3 yada 5 sanıye sonra calıstı
sonra bu aksamda yıne aynısı oldu gıttım benzım aldım 20 tl lık ibre baya bı geldı ceyrekden bıraz aza calıstırdım sorun yok teklemede calıstı
sonra gıttım baska yere ıstop ettım 1 kaç saat sonra yıne tekleyerek calıstı
bunun sebebı acaba bu aracı aldıgım adam hıc bısısını deyısmemıss
ne AKUSUNU NE LASTIGINI AZ BINMIS ISTE
BIRDE ILK SEFER ALDIGIMDA 6 SAAT KDR YATMISTI AMA O 6 SAAATTENBDEN ONCE 8 SAAT CALISTI ORAYA BURAYA GITTI ARAC
AMA O 6 SAAT ARADAN SONRA ARACDA HIC ELEKTRIK YOKTU ISIK MISIK YOKTU
AKU TAKVIYESI YAPTIK HEMEN GELDI ELEKTRIK AKU NASIL BITTI HEMEN ANLAM VEREMEDIM
MARJ SORUNU 1 KAÇ GUNDUR VAR 5 SANIYE ARADAN SONRA CALSIIYOR
BAZEN ESKISI GIBI 1 KEREDE ALIYOR BEREDEYSE 1 SANIYEDE
BUNUN SORUNU NEDIR ACABA
AKUNUN DEYISMEME ZAMANI 20025 MODEL ARAC VARIN SIZ HESAPLAYIN YADA ELEKTRIK AKSAMINDAMI SORUN VARDIR ACABA..
TŞK LER
ALLAH RAZI OLSUN CEVPLAYANLARDAN..
SELAMETLE
Aküden Olmayabilir.... Sabah Motor Soğuk Oluyor... Ciklen varsa çek öyle bas marşa..
neden bu kadar gereksiz forumu kirletiyorsunuz ki, motorun çalışmıyorsa gidersin motor tamir eden bir yetkiliye ustaya yaptırırsın, burda sormanın bir anlamı yokki kardeşş, buradakiler teknik tamirat servisindenmi? ki acaba
Niye sormasın adam, dilekçeyle başvuruya mı bağladın forumu soru sormak için? Tamirciye gittiğinde problem sanırım şurada demek bile cebinizde 3-5 kuruşun kalmasını sağlayabiliyor. O nedenle de az çok fikir sahibi olup gitmekte fayda var. Sen kesintisiz güç kaynağı için konu açmışsın misal, o zaman sana da git elektronikçiye sor derler değil mi?
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme