Şimdi Ara

Motoru Isıtmak (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
5.719
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Blacksea

    Maşallah hocam çok hoş duruyor aracınız :)

    Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sessizlerin_umudu


    quote:

    Orijinalden alıntı: -Blacksea

    Aracınız nedir hocam o sistemi araştırmak için soruyorum ?

    500c hangi sistem var bilmiyorum ama tenteli bir araç 5 dk içinde içi 20 25 derece oluyor otomatik kliması var dışarı 1 derece olsada 5 dk içinde içi ısınıyor motor soğuk olması farketmiyor.belki içi ufak olduğu için ısınıyordur cünkü diğer aracım motor soğukken ısıtmıyordu donuyordum içinde sabahları..fiorino




    Aracınızda bulunan sistem PTC'dir.
    Fiat ın kullanığı bu sistemde kalorifer kutusu içinde bildiğiniz 3 kademeli elektirikli rezistans vardır. akü voltajı normal ve dış hava sıcaklığı çok düşük ise devreye girer.

    Bu sistem puntolarda, bravolarda da mevcut ama çok zeki ve ön görülü tofaş yetkilileri ülkemiz kullanıcılarına bu donanımı layik görüp opsiyon olarak bile getirmemişlerdir. Sizin araç büyük ihtimal tenteli olduğundan standart donanımda mevcuttur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 7 Aralık 2016; 0:13:5 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: sessizlerin_umudu


    quote:

    Orijinalden alıntı: -Blacksea

    Aracınız nedir hocam o sistemi araştırmak için soruyorum ?

    500c hangi sistem var bilmiyorum ama tenteli bir araç 5 dk içinde içi 20 25 derece oluyor otomatik kliması var dışarı 1 derece olsada 5 dk içinde içi ısınıyor motor soğuk olması farketmiyor.belki içi ufak olduğu için ısınıyordur cünkü diğer aracım motor soğukken ısıtmıyordu donuyordum içinde sabahları..fiorino




    Aracınızda bulunan sistem PTC'dir.
    Fiat ın kullanığı bu sistemde kalorifer kutusu içinde bildiğiniz 3 kademeli elektirikli rezistans vardır. akü voltajı normal ve dış hava sıcaklığı çok düşük ise devreye girer.

    Bu sistem puntolarda, bravolarda da mevcut ama çok zeki ve ön görülü tofaş yetkilileri ülkemiz kullanıcılarına bu donanımı layik görüp opsiyon olarak bile getirmemişlerdir. Sizin araç büyük ihtimal tenteli olduğundan standart donanımda mevcuttur.

    Ben araçı italyada üretildi sanıyordum ama polonyadaki fabrikadan gelmiş üretim tarihi 17.08.2016 gümrükten geciş 6.09.2016
    bursadaki tofaş deposunda 2 ay beklemiş birde acık alanda. 500c cult modeli yani en son full olan araç ( pop lounge cult )

    bu ptc dediğin şey galiba saç kurutma makinası gibi çalışıyor mantık o galiba.zor birşey değil aslında her araça koyabilir bunu fiat.ben ilk defa gördüm motor ısınmadan klimanın bu denli çalıştığını eski aracımda buz gibi 1 saat içinde donuyordum.
    başka hangi araçlar kullanıyor bu teknolojiyi acaba eski araçlarda varmıki ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sessizlerin_umudu -- 7 Aralık 2016; 0:46:30 >




  • öncelikle aracı çalıştırıp yürütün diyenleri sallamayın, tavsiyelerini de ciddiye almayın

    -15 derece ciddi bir soğuktur ve aracın birçok sıvısı katılaşma eğilimi gösterir, aracın vitesi zor geçer, motor yağlanması daha zor olur, direksiyon bile daha zor döner, vs.

    bu yüzden aracı olduğu yerde en düşük sürtünme durumunda ısıtmak motora daha az zarar verir, bunu da zaman kaybetmeden yapmanın yöntemi aracın yanına gelir gelmez ilk iş motoru çalıştırırsın, sonra iner camları temizlersin, aynanda da aracın camlardaki buğuyu çözmesini beklersin, bu kadar süre içerisinde zaten yağlama kısmen de olsa uygun seviyeye gelir ve devamında aracı yürütürsün
  • Arabayi calistir rolanti dusene kadar bekle yola cik bunun en sagliklisi budur.

    Ayrica buhuyu onlemek icin a/cye basmalısın eger klimalıysa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FreudeAmFahren -- 7 Aralık 2016; 1:42:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Battaniyeye sarın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şahinle rahat bir 10 dk ayağım gazda bekliyorum ilk çalıştırmada yoksa stop ediyor otomatik jikle çalışmıyor tek sevdiğim noktası kaloriferi içeride kömür sobası yanıyor sanki hava soğukta olsa hararet 90 da sabit çok ateşli araçlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Focke Wulf

    Şahinle rahat bir 10 dk ayağım gazda bekliyorum ilk çalıştırmada yoksa stop ediyor otomatik jikle çalışmıyor tek sevdiğim noktası kaloriferi içeride kömür sobası yanıyor sanki hava soğukta olsa hararet 90 da sabit çok ateşli araçlar

    Sanırım benim de öyle yapmam lazım.

    Bu sabah arabaya geldim kumanda çalışmadı ilk seferde. 3. Denemede falan açabildim arabayı. Bindim marşa bastım, dünden daha uzun sürdü çalışması. Çalıştı ama 5 saniye sonra stop etti araba. Denedim denedim çalışıktan 4-5 saniye sonra stop etti. Bende anahtarı yarım çevrili bırakıp çalıştırmadan indim camlarım yarısını temizledim. Geri binip çalıştırdım bu sefer stop etmedi bi 3-4 dk diğer camları temizleyip bindim. Camlar tabi buğu olmuş, soğukta olsa cama üflesin diye kaloriferi açtım ve yine stop etti. Bu sefer 2 defa araba hiç çalışmadı. 3. de çalıştırdım 1-2 dk bekledim. Park yerinden geri geri çıkarken yine stop etti. Tekrar çalıştırıp biraz daha bekledim çıktım yola ama araba kendini geriye çekiyor gibi saçma şekilde kalktım. 2000 devri çok geçmeden gittim.

    Burda da sabah diğer araç sahipleri aracı bağırtıyor yani gaz veriyorlar. O 30 saniye bekleyip yola düşün diyenler gece -15'de araba bırakmamış galiba Hatta bazen -30'ları görüyor geceleri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vrataski V kullanıcısına yanıt
    Aracı fazla zorlamaya gerek yok soğukken 1000 1500 devir arası ayağınızı sabit tutarsanız sorun olmaz birde aracı geceden benzine alıp öyle stop edin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Razor Crest -- 7 Aralık 2016; 11:1:8 >
  • Kapi fitillerine wd40 yerine slikon sprey sıkın. Wd40 plastik ve kauçuğa zarar verir. Slikon spreyi koşu bandı yagı olarak da bulabilirsiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben olsam o soğukta bu yağı kullanırdım. Öyle soğuk yerlerde 10-40 yağları kullanmak hata olur.http://www.mobil1.com.tr/motor-yaglari/new-life-0w-40.aspx
     Motoru Isıtmak
    Mobil 1 New Life™ 0W-40, en son motor teknolojisi için tasarlanmıştır, yeni araçlar veya iyi durumdaki eski araçlar için ideal üründür, tam kapsamlı performans sağlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akinci -- 7 Aralık 2016; 15:25:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akinci

    Ben olsam o soğukta bu yağı kullanırdım. Öyle soğuk yerlerde 10-40 yağları kullanmak hata olur.http://www.mobil1.com.tr/motor-yaglari/new-life-0w-40.aspx
     Motoru Isıtmak
    Mobil 1 New Life™ 0W-40, en son motor teknolojisi için tasarlanmıştır, yeni araçlar veya iyi durumdaki eski araçlar için ideal üründür, tam kapsamlı performans sağlar

    O yağı her araçta kullnamazsınız, bu yağ yeni teknoloji motorlar içindir, soruyu soran arkadaşın 2000 model Symbolünde özellikle hiç kullanamasınız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akinci

    Ben olsam o soğukta bu yağı kullanırdım. Öyle soğuk yerlerde 10-40 yağları kullanmak hata olur.http://www.mobil1.com.tr/motor-yaglari/new-life-0w-40.aspx
     Motoru Isıtmak
    Mobil 1 New Life™ 0W-40, en son motor teknolojisi için tasarlanmıştır, yeni araçlar veya iyi durumdaki eski araçlar için ideal üründür, tam kapsamlı performans sağlar

    O yağı her araçta kullnamazsınız, bu yağ yeni teknoloji motorlar içindir, soruyu soran arkadaşın 2000 model Symbolünde özellikle hiç kullanamasınız


    Bu yağ motorun durumu iyi ise 2010 öncesi araçlar için de kullanılabilir.
    Ben 140.000 deki LPGli Megane 1 (2000 yılı çıkışlı) aracımda kullandım. Aracın motoru iyi durumda, eksiltme bile yapmadı.
    Clio Symbol için Mobil tavsiyesine baktım aynı yağı gösteriyor. http://www.mobil1.com.tr/motor-yaglari/urun-tavsiye-rehberi/arama.aspx?sitetype=mobil1

     Motoru Isıtmak




     Motoru Isıtmak

    Fakat arkadaşın aracında yıllarca 10-40 kullanılmışsa 5-40 ile denemeye başlayabilir.
    Zaten tavsiyede iyi durumdaki eski araçlar ifadesi geçiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akinci -- 8 Aralık 2016; 11:52:52 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.