Şimdi Ara

Motoru Isıtmak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
5.702
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Vrataski V kullanıcısına yanıt
    50 kilometrede anca ısınan toroslara takarlardı.
    İzmirde iken torosla Bucadan çıkardım Bornova Ege'ye okula gidene kadar ısınmazdı toros. Okulda park ettiğimde başlardı anca ılık ılık üflemeğe

    O zamanlar öğrendim ben de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vrataski


    quote:

    Orijinalden alıntı: sessizlerin_umudu

    1 saate anca ısınıyor o yolda giderken ondan sonra ısı verir..

    benim araç kücük olduğu için birde üstü tenteli cabrio hava soğuk olsada ilk çalışmada sıcak üflüyor yeni araçlar böyle galiba 2016 model..

    Gittiğim yer zaten 5 km kadar. Yani varıncaya anca ısınıyor. Kışları sıkıntılı olacak gibi biraz.

    Edit: Peki aracı devirli kullanmak hızlandırır mı ısınmayı ?

    devir 2 binde vites atıyorsan 3 binde atarsan tabiki daha erken ısınır motorun.

    soğuk havalarda genelde radyatörün önüne gazete koyarlarki motor erken ısınsın diye.

    en iyi sıcak üfleyen araçlar rus yapımı ladalardır soğuk ülkeden geldikleri için aşırı güçlü fanları + sıcak havada radyatörleri su kaynatır cok zorlanmada

    sana tavsiyem radyatörün önüne gazete koy içeri hava girmesin bu sayede ısınırsın bir gözünde hararet göstergesinde olsun cok ısınırsa conta yakar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erol börek

    50 kilometrede anca ısınan toroslara takarlardı.
    İzmirde iken torosla Bucadan çıkardım Bornova Ege'ye okula gidene kadar ısınmazdı toros. Okulda park ettiğimde başlardı anca ılık ılık üflemeğe

    O zamanlar öğrendim ben de

    Bizim peder zamanında Renault 12'ye taktırmıştı, onların verdiği sıcağı hayatımda hiçbir araçta görmedim, kış ayazında arabanın içi hamam gibi olurdu, hele gece vakti misafirlikten falan gelirdik çocuğuz tabi arabada o sıcakta uyumanın tadı bi başkaydı.
  • soğuk havalarda genel prensib:

    -motor ilk çalıştırnada, boşta fazla gaz verilmemeli.

    -hafif kendine gelir gelmez yola çıkılmalı.

    -ısınsın diye sabit durmak yerine ufak ufak yüksek devirler çevirmeden yolda ısıtılmalı.

    -arabanın içi soğuksa kış kliması açılmalı. hem böylece cam buharı da önlenmiş olur.

    -çok soğuk memleketlerde kış paketli modeller tercih edilebilir.

    yukarıdaki maddeler güncel teknolojiyle beraber değişmiş olabilir. yeniliklere açığız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabayı çalışır vaziyette bırakın. Sabah sıcacık binin gidin

    Dolar yakın arabanın altında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sakın soğuk motora aracı ısıtayım diye gaz vermeyin. Eğer dikkat ederseniz soğuk geceden sonra ilk çalıştırmada vites bile sertleşir yerinden oynamaz. Çünkü içindeki yağ kristaleşir, donar. Aynı şey motorda da olur yağlama tam olmadan soğuk motora gaz vermek direk moturun ömründen yemektir. 1-2 dk. bekleyin sonra zorlamadan yola çıkın.

    Camın üstünede önceki gün arabayı park ederken, silecekleri kaldırıp kuru ve kalın bir örtü serin ancak cama yapışabilir bir deneyin isterseniz. Belki faydalı olur. Eğer varsa aracın diğer elemanları açısından da en iyisi kapalı otoparktır.

    Son olarak aracın soğutma suyunun içindeki antifreeze'ni kontrol edin eksikse tamamlatın ayrıca yenive kaliteli motor yağı kullanın. Bu şekilde motorun ömrüne ömür katarsınız.
  • Bende soguk bir sehirde yaşıyorum.

    -Sileceklerin altina gazete kagidi, mukavva vs koyun yapismasin.

    -Motor ilk calistirmada sakın gaz vermeyin bırakın 1-2 dakika rolantise calissin. Sonra hafif hafif gaz verin sabit tutmaya calisin devri mesela 1 dakika 2000 devirde sonra 1 dakika kadarda 3000 devirde tutun. Arac hareket ettikten sonra 1. Viteste 50-100 metre yuksek devirde gidin daha sonra normal seyire devam.

    -On cam bugu yaparsa on cama direk havayi vurdurun klima acik olsun. Klima havayi kurutur nemi alir buguyu onler.

    -Aman antifriz i olcun.

    -Kapi fitillerine, kapi kollarina wd-40 sıkın donmayi engelleyin.


    Ben bu sekilde yapıyorum kislari.

    Bizdede Aralik-Ocak aylarinda sabahları kuru ayaz olur -10, -15 arasi olur. Bazen daha fazla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cloud Nine -- 6 Aralık 2016; 19:27:21 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cloud Nine

    Bende soguk bir sehirde yaşıyorum.

    -Sileceklerin altina gazete kagidi, mukavva vs koyun yapismasin.

    -Motor ilk calistirmada sakın gaz vermeyin bırakın 1-2 dakika rolantise calissin. Sonra hafif hafif gaz verin sabit tutmaya calisin devri mesela 1 dakika 2000 devirde sonra 1 dakika kadarda 3000 devirde tutun. Arac hareket ettikten sonra 1. Viteste 50-100 metre yuksek devirde gidin daha sonra normal seyire devam.

    -On cam bugu yaparsa on cama direk havayi vurdurun klima acik olsun. Klima havayi kurutur nemi alir buguyu onler.

    -Aman antifriz i olcun.

    -Kapi fitillerine, kapi kollarina wd-40 sıkın donmayi engelleyin.


    Ben bu sekilde yapıyorum kislari.

    Bizdede Aralik-Ocak aylarinda sabahları kuru ayaz olur -10, -15 arasi olur. Bazen daha fazla.



    Teşekkürler. Bir sorum daha var. Bu sabah marşa bastım biraz geç çalıştı araba. Yani 2-3 saniye bekledim anahtar çevrili. Çalışmazsa ne yapmak lazım
  • -15 gibi sıcaklıklar da ön panjuruna gazete veya karton koymaktan daha etkin bir çözüm aklıma gelmiyor. Hatta kaputu açıp radyatörun yarısini kapatacak şekilde birşeyler uydurulabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 8 sene symbole bindim ne saçma hava yolları varsa aracın yan camlari surekli buğu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vrataski


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cloud Nine

    Bende soguk bir sehirde yaşıyorum.

    -Sileceklerin altina gazete kagidi, mukavva vs koyun yapismasin.

    -Motor ilk calistirmada sakın gaz vermeyin bırakın 1-2 dakika rolantise calissin. Sonra hafif hafif gaz verin sabit tutmaya calisin devri mesela 1 dakika 2000 devirde sonra 1 dakika kadarda 3000 devirde tutun. Arac hareket ettikten sonra 1. Viteste 50-100 metre yuksek devirde gidin daha sonra normal seyire devam.

    -On cam bugu yaparsa on cama direk havayi vurdurun klima acik olsun. Klima havayi kurutur nemi alir buguyu onler.

    -Aman antifriz i olcun.

    -Kapi fitillerine, kapi kollarina wd-40 sıkın donmayi engelleyin.


    Ben bu sekilde yapıyorum kislari.

    Bizdede Aralik-Ocak aylarinda sabahları kuru ayaz olur -10, -15 arasi olur. Bazen daha fazla.



    Teşekkürler. Bir sorum daha var. Bu sabah marşa bastım biraz geç çalıştı araba. Yani 2-3 saniye bekledim anahtar çevrili. Çalışmazsa ne yapmak lazım

    Normaldir soğuklarda, olabilir.

    Aracim 35.000 km de daha o bile soguk havalarda bazen gec alabiliyor.

    Devamli yapiyorsa; mars motoru, sarj dinamosu, bujilere bakilmali.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaliteli bir bugu önleyici dene.Radyatörün önüne gazete vs. koy.Ayrıca rölantide motor ısınsın diye fazla bekleme.Yola çıkınca motor ısınıncaya kadar zorlama fazla devir çevirtme.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alembizim

    Kaliteli bir bugu önleyici dene.Radyatörün önüne gazete vs. koy.Ayrıca rölantide motor ısınsın diye fazla bekleme.Yola çıkınca motor ısınıncaya kadar zorlama fazla devir çevirtme.

    Şimdi 2-3 kişi soğuk motoru zorlama dedi.

    Yukarıda da, 1 dakika 2000, 1 dakika da 3000 devirde tut dedi birisi de. Öyle bi şey yapmıyı mı yani ?
  • Araba hareket halindeyken daha çabuk ısınır.Makul sıcaklığa gelene kadar tam gaz gitme.Aracın atmosferik olduğu için tork bandı biraz yukarıda o yüzden 2500 dv gibi değiştir vitesi.Çok çaresiz kalırsan radyatör peteğinin önüne karton koy, hava ile teması azaltacağı için aracın çabuk ısınır buğuyu çabuk çözersin....
  • Evim Ankara'nın yokuşlarıyla ünlü bir semtinde. Çalıştığım yer ile oturduğum yer yaklaşık 8 km. Giderken sürekli yokuş aşağı indiğim için aracın hareret göstergesi milim oynamıyor desem yeridir. Ta ki işyerine gelmeme 1-2 km kala ılık ılık üflemeye başlıyor. Webasto harici bir çözümünün olmadığını düşünüyorum.
  • sessizlerin_umudu kullanıcısına yanıt
    Aracınız nedir hocam o sistemi araştırmak için soruyorum ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Blacksea

    Aracınız nedir hocam o sistemi araştırmak için soruyorum ?

    500c hangi sistem var bilmiyorum ama tenteli bir araç 5 dk içinde içi 20 25 derece oluyor otomatik kliması var dışarı 1 derece olsada 5 dk içinde içi ısınıyor motor soğuk olması farketmiyor.belki içi ufak olduğu için ısınıyordur cünkü diğer aracım motor soğukken ısıtmıyordu donuyordum içinde sabahları..fiorino



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sessizlerin_umudu -- 10 Aralık 2016; 21:49:7 >
  • Yazan olmuş mu bilmiyorum ama arabanın ön ızgarasını gazete kağıtlarıyla kapatın. Araç daha çabuk ısınır, sizi de daha çabuk ısıtır.

    İlkkez gördüğümde şok olmuştum. Bütün arabalar aynı sistemdi. Bazıları ön tarafa resmen elbise giydirmişlerdi.
  • sessizlerin_umudu kullanıcısına yanıt
    Maşallah hocam çok hoş duruyor aracınız :)
  • buz çözücü alın hocam. silecekle eriyen buzu silin yola devam edin. böylece araç da çabuk ısınır motor çabuk ısındığı için.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.