Şimdi Ara

Motorin / Dizel Yakıt Devri Bitmiştir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
143
Cevap
0
Favori
7.787
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar son zamlardan sonra ülkemiz İngiliz Sistemine geçmiş olup dizel yakıt benzinden pahalı olacaktır.

    Bu nedenle geleceğin yakıt sistemleri benzin ve elektrik gelecek 10 yılda sadece elektrik olacaktır. Bilginize.



  • Gecen hafta şirkete Polo aldım ekonomik benzinli diye, tamam araç ebatlarına göre çok konforlu, ama tüketim 8,5 -9 litrelerde geziniyor. Bumu ekonomi? Beyaz yaka olup hafta sonu 80-90km/sa ile gidenler icin ekonomik, geçiniz efendim geçiniz.. Elektirikli araçlar gelene kadar dizel candır.

    Yüz kere yazdım ama hala çok affedersiniz ama kafanız almıyor.  Sizin hesabınızla 100 Km de 20 TL kar ederseniz, senelik 10.000 Km de 2.000 TL yapar, hadi diyelim siz sene de 20.000 KM yapıyorsunuz 4.000 TL yapar. Aracı alırken fazladan verdiğini 40.000 TL ne olacak? bu hesapla 10 Yıl sonra araç kendini amorti edecek, ve siz bu arada "Dpf dolmasın, 20 25 Dakika aracı devirli süreyim, dur DPF yi temizleteyim, dur bir EGR yi temizleteyim, yok AdBlue bilmem ne oldu, yok enjektörler kurum bağladı" saçmalıklarıyla ve getirdiği masraflarla uğraşın, ve sonra "Benim araç km de 5 Litre yakıyor" diye kendinizi avutun 

    Rahmetli sendikacı jimmy hoffa’nın dediği gibi eğer bişey evinizde veya elinizdeyse onu bir kamyon getirmiştir, yiyeceğinizi, giyeceğinizi, ilacınızı hatta yakıtınızı, eğer kamyonlar durursa hayat durur. Bildiğim kadarıyla günümüzde tüm kamyonlar/nakliye yapana araçlar dizel yani motorine muhtaç, dizel ile benzin fiyat farkı motorinin lehine olmazsa bunun ceremesini sadece dizel bineğe binenler değil turbo/atmosferik farkı olmadan tüm benzinli araç sahipleri hatta lgp kullananlar hep beraber çekecek 😉

    Dizel motorlar yakıt, yanma, patlama ve verim vs. gibi özellikleri ile benzinli ile hiç alakası olmayan bir motor, ve ne kadar gerekçe sunsanız da rakipsiz..


    Dışardan bakılınca sadece metal bir kütle gibi bakınca herşeyi aynı zannetmeyin.


    Gün gelir ülke de ekonomi düzelir, teknoloji ve bilim hakim olur, enerji sıkıntısı biter (ki hiç sanmıyorum) o zaman tam elektrikli araçlar ve istasyonları yaygınlaşırsa, bu durumda başka şeyler konuşulur..

  • Bunu konuşmak için daha çok erken. Mesela benzin ve dizel eşit ve 10 TL olsa ki olması yakındır. İki motor türü arasında 2 lt fark oluyor benzer araçlarda. E bu da 100 km de 20 TL demek. Yani dizel gene avantajlı durumda oluyor.
  • Önce ticari araçların elektrikli olması lazım ki dizel bitsin.

  • Aralarında 3 tl fark olduğu zaman biter. Yani benzin 10 dizel 13 olduğunda.. O da olmaz. Başa baş giderler. O sırada dizel 5 lt yakarken aynı şartlarda benzinli en az 7 lt yakar. Dizel her türlü tokatlar yine
  • Bunu diyenlerin devri ne zaman bitecek acaba
  • Gecen hafta şirkete Polo aldım ekonomik benzinli diye, tamam araç ebatlarına göre çok konforlu, ama tüketim 8,5 -9 litrelerde geziniyor. Bumu ekonomi? Beyaz yaka olup hafta sonu 80-90km/sa ile gidenler icin ekonomik, geçiniz efendim geçiniz.. Elektirikli araçlar gelene kadar dizel candır.

  • Ticari kullanımda bitmeyecek ki zaten binek kullanımda azalarak bitecek bu da mazotu ucuzlatacak gelecekte
  • Rahmetli sendikacı jimmy hoffa’nın dediği gibi eğer bişey evinizde veya elinizdeyse onu bir kamyon getirmiştir, yiyeceğinizi, giyeceğinizi, ilacınızı hatta yakıtınızı, eğer kamyonlar durursa hayat durur. Bildiğim kadarıyla günümüzde tüm kamyonlar/nakliye yapana araçlar dizel yani motorine muhtaç, dizel ile benzin fiyat farkı motorinin lehine olmazsa bunun ceremesini sadece dizel bineğe binenler değil turbo/atmosferik farkı olmadan tüm benzinli araç sahipleri hatta lgp kullananlar hep beraber çekecek 😉
  • Funnerman33 F kullanıcısına yanıt

    Yüz kere yazdım ama hala çok affedersiniz ama kafanız almıyor.  Sizin hesabınızla 100 Km de 20 TL kar ederseniz, senelik 10.000 Km de 2.000 TL yapar, hadi diyelim siz sene de 20.000 KM yapıyorsunuz 4.000 TL yapar. Aracı alırken fazladan verdiğini 40.000 TL ne olacak? bu hesapla 10 Yıl sonra araç kendini amorti edecek, ve siz bu arada "Dpf dolmasın, 20 25 Dakika aracı devirli süreyim, dur DPF yi temizleteyim, dur bir EGR yi temizleteyim, yok AdBlue bilmem ne oldu, yok enjektörler kurum bağladı" saçmalıklarıyla ve getirdiği masraflarla uğraşın, ve sonra "Benim araç km de 5 Litre yakıyor" diye kendinizi avutun 

  • sağol kardeş. biz dizelcileri uyandırdığın çok iyi oldu. hemen arabamı satıyorum.


  • tefennili kullanıcısına yanıt

    Anlatamazsınız hocam boşuna yormayın kendinizi. Dizel kullanıcıları için tek kriter "yakıt tüketimi" 100 bin olmadan satıyorlar zaten.  Dpf, egr, enjektör, adblue arızaları da sahte... 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zed -- 20 Ekim 2021; 8:32:16 >
  • Bu sonuca varmak için beklemek lazım yaklaşık 2 sene öncede bir ara dizel benzini geçmişti. Ama 1 hafta sürmedi benzine gene zam gelip dizeli geçmişti. Gönül ister fosil yakıtlardan bir an önce kurtulalım çocuklarımıza en azından biraz yaşanabilir dünya bırakalım ama bu birazda bulunduğun ülkenin ekonomik gücü ile alakalı
  • dizel zamlarına tepki koymak için dizel yakma eylemi yapacam. ama giderken otomatik yakıyor zati.

  • Benzine yapılması muhtemel zammı görüp değerlendirmek lazım.

    Henüz bunları konuşmak için erken.

    Ama yeni dizel araçlar tam baş belası, içerdiği ekipmanlar sebebiyle, bu da gerçek.
  • Elektrik bedava sanki. Enerji krizinden Avrupa'da bile elektrik bir yıl önceye göre % 250'ye kadar zamlandı.

    Petrol artışlarından benzin ve motorin fiyatları ciddi zamlandı. Kısacası enerjide dışa bağımlıysan kaçış yok....

  • dizel araç satışı devam eden Renault Megane dizel ile benzinli arasında 80 bin tl fark var bu fark için değer mi değmez mi Fiat egea da orta paket 1.4 benzinli 1.3 dizel farkı 35 bin 1.0 turbo ile 10 bin egea belki avantaj sağlar ama megena zor değmez temiz dizel ikinci elde bulunursa alınır binilir ama yüksek km dizel için değmez
  • Dizel devri bitti, meyve sebze devri de bitti o zaman. Bu akaryakıt fiyatları ile gıda ve meyve sebze de alınmaz hale gelecek.


    Üreticiler için ucuz girdiler olmazsa ucuz ürün de olmaz.


    Ülke olarak akaryakıt, elektrik, doğalgaz, tohum, gübre, ilaç gibi girdilerin hepsini dövize bağlarsan, ekonominin içine edip dövizi böyle patlatırsan ülkede üretim adına bir şey kalmaz.


    Yoksa bizim tüketeceğimiz dizel veya benzinden çok bir şey olmaz.

  • 80/90 model kartal tempra 2021 yılında hala yollardaysa bu ülke adına, bir şeylerin hele ki teknolojik alışkanlıkların cart diye kesilmesinden korkmak yersizlikten başka bir şey değil.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kallus

    Elektrik bedava sanki. Enerji krizinden Avrupa'da bile elektrik bir yıl önceye göre % 250'ye kadar zamlandı.

    Petrol artışlarından benzin ve motorin fiyatları ciddi zamlandı. Kısacası enerjide dışa bağımlıysan kaçış yok....

    Avrupa'da elektriğe %70 indirim yapılmıştı geçen sene, ve yanılmıyorsam %250 biraz abartı bir oran.


    Elektrikli kamyonlar, semi trucklar gelmediği sürece dizel bitmez. Ama kişisel araçlarda gelecek elektrikte, bataryaların ucuzlaması gerek tabi ki. Benzin ise amerika, rusya gibi geniş toprakları olan ülkelerde çok daha uzun süre liderliği koruyacak gibi.


    Kömür nasıl bitme noktasına geldiyse petrol de bitecek.

  • Benzinli aracın 8.5 lt yaktığı yerde dizelde en kötü 6.7 litrelerde gezer. Ayrıca bakım derdi enjektörü partikül filtresi belası var. Dizel benzine oranla daha fazla zamlanırsa dizel araçların selası okunur. Zaten üretimde eskisi gibi değil. Trafikte duman atarak gezen ticarilerin tamamen silinmesi dileğiyle.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.