Şimdi Ara

MOTOR YAĞI MÜLAHAZASI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
27.320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Motor yağını mülahaza etmeye gerek yok demeyin bi bakın.

    ALINTIDIR
    Petrol Ofisinin Lpg Yağı.
    Gönderim Zamanı: 02-Ocak-08 Saat 13:35
    Arkadaslar aracımı biliyorsunuz 2004 1.6 120 Hp Palio Sporting

    Voltran marka sıralı sistem lpg takılı yaklasık 6 aydır.

    Araç şehir içinde 200,00 bin sehir dısında ise 170 bin lira yakıyordu kış aylarının gelmesi ile birlekte bu dahada arttı.

    Geçen gün aracımda yağ eksikliği olduğunu fark ettim ve benzincide lpg alırken Petrol ofisinin kırmızı renkteki Lpg için olan yağlarından 1 litre ekledim. tam hatırlamıyorum ama ismi Petrogaz SAE 20W/50 olabilir

    Şuanda araç daha rahat çalışıyor ve şehin içinde 180,00 şehir dışında ise 150 bin liraya kadar yakıtı düştü.

    İlerleyen günlerde aracın bakımı var o zaman komple o yağdan koyacağım yine yakıt sonuçlarını sizinle paylaşırım. Saygılar.


    Arkadaşın bu yazıyı yazmasından 20 gün kadar önce de ben de yağımın değişme zamanı geliyor az kaldı o zamana kadar idare eder dye 10W-40 magnetec in üzerine 1 lt kadar Mobil Delvac 20W-50 eklemiştim.

    Bu eklemeden sonra aracın sadece yağ aklenmesi ile %5 kadar performansı arttı. Tabi yeni yağ ya ondan dedim.

    Sonra aracımı buzlu sabahlarda çalıştırırken ilk 2 turu zor çevirdiğini gördüm ve yağ çok kalınlaştı dye komple değişmeye karar verdim.

    Ama sabah soğukda motor eskisine göre daha zor dönüyor. Sanki eskisine göre daha fazla sürtünüyor gibi. Tabi bu olay soğuklardan da olabilir ama geçen sene aynı soğuklarda böle değildi. Yağımda yeni değil aslında. Ama geçen sene de ocak ayında yağımın km si dolmuştu o zaman da böleydi sürtünme fazla gibiydi. yağı değişince düzeldi mi hatırlamıyorum ki...

    Şu andaki sürtünmenin fazla oluşu belki koyduğum 20W-50 yağdan değil yağım eskidiği içindir... Eklemeden önce böle yaptığını hatırlamıyorum ama eklemeden önce bu şekilde buzlu sabahlar da yoktu koyduktan sonra yaptığını da ılık bir öğlen vakti de 15 gün kadar önce yapmıştı.

    Dikkatimi çekti araba 24 saat kadar yatarsa kesin oluyordu ılık yada soğuk da..

    ALINTI



    Orjinalini yazan: Mozger

    arkadaslar arabayı bir gün calıstırmadıgınızda ertesi gün özellikle de sabahları zor calısıyormu sizinki de...bu yagdan mı kaynaklanıyor acaba.daha 5000 km var değişime....

    ben 15 bin yapacak dye bekliyodum ama 9 bin falan olmuştu aynı şeyi yaptı benimki de. Geçen sene de öle oldu o zaman da yağı değiştim ama sonra ne oldu hatırlamıyom zannedersem olay bidaha olmadı ama tam hatırlamıyorum..

    Bu durum bana yağın eskidiği hissini veriyor. Bu yüzden dün yağımı değiştim. dün öğleden beri araba yatıyor. Allah izin verirse yarın sabah 08:00 da marş yapcam eğer gene ilk 2 turu vovov dye yaparsa demekki yağdan değilmiş. pazartesi sabah 2 tur vvovov yaptı sonra trnnn dedi çalıştı. Bende zaten zamanı geldi diye gittim yağı değiştim. Magnetec koydum 10W-40 durum yarın sabah belli olacak buraya yazarm bende merak ediyom...

    Ama Bedirhan nickli arkadaşın dediği gibi eskimiş ve azalmış 10W-40 magnetec e 1 litre 20W-50 ekletince sanki motorun performansı daha ii gibi geldi. Sonra yağı değişince hafif performan azaldı gibi ama çok hafif. bakalım yarın belli olur.

    SONRAKİ İZLENİM...

    araba 1-2 gün yatınca marş yaparken ilk anda motor ilk 2 turu vovov dye yapıyodu yağdan şüphelenip değiştim ama gene aynı şeyi yaptı gerççi yağı değiştim 10 km yaptım araba 36 saat yattı sonra gene aynısını yaptı 1 hafta falan kullanınca yağ fayda edermi bilmem ama şu an yağı boşuna değiştirdiğimi düşünüyorum. Yağ + filtre 65 ytl gitti ama bidaha düşmem bu duruma örendim yanii.. Bide eski yağıma 1 lt 20W-50 ekleyince çekiş falan biraz ii olmuştu normöale göre ancak çoook az bişy yanii. Yağı komple 10W-40 la değiştim şimdi çekişin çook az azaldığını söleyebilirim. Bakalım biraz eksiltince buna da 20W-50 ekleyecem elimde 1 lt var zaten.. Ama şu an 65 ytl ye üzülüyom yani....

    Kontağı çevirince hızlıca 1-2-3 dye sayarsak hızlı ama 1-2 dedinmi vovlama kesilip trnnn ediyo ve motor çalışmış oluyo.. Ha kontağı kapatıp yekrar çalıştırınca zaten kontağı çevirince trnn ediyo hemen çalışıyo..


    20W-50 yağın motor performansını niye arttırdığını anladım hocam.

    Olay şu; Benzinli araçlarda zamanla segmanların çalıştığı yüzeye gömlekteki honlama kanallarına karbon birikiyor. Ve buralardan kompresyon kaçağı olmuyor ve yağ eksilmiyor. Araç lpg li olunca ise lpk kurum karbon bırakmıyor ve eskiden birikmiş olanlarda zamanla temizleniyor. sonra piston aşağı inerken segman ile gömlek arasında kalan honlama kanallarından kompresyon kaçağı oluyor. Ayrıca bu kanallarda kalan yağ da yanarak eksilmiş oluyor.

    Yağa 20W-50 yağ ekleyince yağ bir nebze kalınlaşıyor ve segman piston tarafından aşağı çekilirken yağı kalın olduğu için daha ii sıyırabiliyor. Ayrıca yağ kalın olduğu için segman ile gömlek arasında oluşan kompresyon kaçağını azaltıyor. Bu yüzden bir nebze güç alıyoruz..

    Peki 20W-50 yağ kullansak ne olur ? Kanaatim yazın kullansak sorun olmaz ama kışın motorun ilk çalıştırmada aşınmasına sebep oluruz. Çünkü 20W demek Winter yani kışın 20 numara demek ki 10W den 2 kat kalın ve ilk anda yağ pompası yataklara gömleklere 20W yağı 10W gibi gönderemez ve düşük yağ basıncına sepep olan relanti de bile hatta gaz verirsek yüksek devirde daha tehlikeli bi şekilde motoru aşındırırız gibime geliyo.. Castrolun GTX LPG si var ama oda 20W - 50 ne yapsak bilmiyom...

    10 OCAK ÖĞLEDEN SONRA YAPTIĞIM DENEY..


    Az önce yaptığım deneyi anlatayım.

    Elimde 0,2 lt kadar Magnetec 10W-40 ve 1 lt kadar Mobil Delvac 20W-50 vardı.

    bir plastik bardağa eşit oranda karışım yaptım. bir plastik bardağa 10W diğerine de 20W den eğşit miktarlarda koydum..

    Bunları difrize koydum 1 ssaat bekledim. Yanlarına derece de koydum.

    1 Saat sonra derece -17 idi

    20W olanı gres gibi olmuştu.
    10W olan 20W nin normaldeki halindan 2 kat koyu idi ama akışkandı
    Karşım olan ise ikisinin arasında bir akışkanlığa sahipti.

    Bunları tek tek difrizden alarak inceledm.

    Sonra aliminyum folyodan 3 adet küçük kaşık yaptım ve 1 er çay kaşığı 3 ayrı yağdan yağ koydum. Sonra hepsini ayrı ayrı alttan çakmak la ısıtttım (çakmak bozuldu mum la devam ettim) ve;

    10W yi ısıttım baya inceldi su gibi oldu sonra beyaz duman çıkardı sonra yağın rengi kahverengi kırmızı gibi olmaya başladı sonra buharlaşarak azaldı.... ısıtmaya devam ettim ama başka bişy olmadı soğutunca koyulaştığını söleyebilirim. rengi de 20W ile aynı oldu..

    20W yi ısıttım kısa zaman sonra beyaz duman ve hemen akabinde siyah duman çıkarmaya başladı sonra rengi koyu kahve siyah arası bişy oldu sonra baika bişy olması ama baya siyah duman çıkardı

    Karşımı ısıtmaya başlar başlamaz çıtırtılar gelmeye başladı sonra beyaz duman çıkmaya başlar başlamaz alev aldı ve ateşten uzaklaştırdığım halde tamammen yandı dibinde siyahlık kaldı sadece...

    İşte böle

    Castrolun LPG GTX i var Magnetec ile aynı sınıfta yağ SL sınıfı ama 20W-50 Benim kanaatim 20W-50 olmasında sakınca yok sınıfı önemli dye düşünüyorum. Mobil Delvac ın sınıfı na bakmayı baştan akıl etmedim. karışım yanınca aklıma geldi baktım ki CF yani dizel yağı bide performansı düşük yağmış

    farklı marka özellik ve sınıflardaki yağları kesinlikle karıştırmamak gerektiğini biliyordum ve deneyde de karışımın durumu anlaşıldı...

    Şimdi bu işin ince ustalarına sormak istediğim şudur.

    1-- Mineral katkılar neden kullanılır.

    2-- Sentetik kalkanlı mineral yağ Castrol 15W-40 API SL performas sınıfında ne özelliğe sahip

    3-- Sentetik yağlar statik mineral yağlar dinamik yağlamada mı kullanılır.

    4-- Lpg li araca 1 lt 20W-50 yağ ekleyince yağ kalınlaştığı için mi performans sağladı mineral katkılardan dolayı mı..

    5-- Fiat servisleri 80 bin 100 bin yapmış araçlara yağ la beraber double up ekliyor sebebi yağı kalınlaştırmak mı...

    6-- LPG li aracımda Mineral yağlardan Castrol Magnetec in minearl olanı GTX LPG API SL sınıfı yağ kullansam ne olur yada CASTROL Sentetik kalkanlı mineral yağ 15W-40 API SL kullansam ne olur...

    Biligilerinizi paylaştığınız için şimdiden teşekkürler....







  • vay be ne deneyler yapmışsınız

    Ancak farklı sınıflardaki yağlar prensip olarak karıştırılmamaları gerekir.Aksi takdirde farklı katkılardan dolayı istenilen viskosite değerini yakalamak zordur..

    belki okumuşsunuzdur ama castrol yağlar hakkında güzel bilgiler veriyor burayı inceleyin.

    http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=73024001&contentId=6007642



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Ocak 2008; 15:15:08 >
  • quote:

    2-- Sentetik kalkanlı mineral yağ Castrol 15W-40 API SL performas sınıfında ne özelliğe sahip


    SAĞLADIĞI FAYDALAR
    Sentetik kalkan, tüm sürüş koşullarında tam gün koruma sağlar. Optimize edilmiş viskozite ve antioksidan sistemleri, uzun mesafe yüksek hızda sürüş sonucu motorun ısınmasına bağlı olarak, yağın incelmesini engeller. Güçlü deterjan özelliği, şehirde dur-kalk sonucu pistonlarda oluşan depoziti temizler. Gece soğuyan motorda, kısmi yanmış gazlar ve su buharının yoğunlaşmasıyla oluşan asidi, motor parçalarını kaplayan bir film tabakası oluşturarak nötralize eder, aşınma ve pası engeller.
    kaynak : castrol sitesi

    quote:

    LPG li aracımda Mineral yağlardan Castrol Magnetec in minearl olanı GTX LPG API SL sınıfı yağ kullansam ne olur yada CASTROL Sentetik kalkanlı mineral yağ 15W-40 API SL kullansam ne olur...


    Ben LPg yağlarının bir faydası olduğunu sanmıyorum ama içlerine LPG nin zararlarını hafifletici bir katkı koyduklarını duydum ama bu bir sır , ne koyuyorlar muamma.Beni aşar ..
    Ancak viskosite farkları açısından inleme sonuçlarımı sizlerle paylaşmak isterim.

    GTX 15W-40
    Yeni Nesil Araçlar İçin "Sentetik Kalkanlı" Motor Yağı
    Test Method Birim Tipik Değerler
    Yoğunluk @ 15C ASTM D4052 0.879
    Viskozite@100C ASTM D445 mm²/s 14.7
    Viskozite@ 40C ASTM D445 mm²/s 108.4
    Viskozite İndeksi ASTM D2270 140
    Viskozite, CCS -20C (15W) ASTM D5293 cP 6800
    Flash Point, PMCC ASTM D93 °C 214
    Akma Noktası ASTM D97 °C -27
    Toplam Baz Numarası, TBN ASTM D2896 mg KOH/g 7.1




  • GTX LPG
    LPG'li Araçlarda Üstün Koruma
    ________________________________________________________________________________

    Kullanma Yeri

    Castrol GTX LPG,LPG sistemiyle çalışan araçların özel yağlama ihtiyaçlarını karşılamak üzere formüle edilmiş bir motor yağıdır.API SL sayesinde zorlu şehiriçi trafiğinde,dur-kalklardan kaynaklanan olumsuz etkilerin azaltılmasını sağlar ve LPG kullanımından kaynaklanan yetersiz yağlamaya çözüm getirir.


    Dikkat: Castrol GTX LPG ile birlikte herhangi bir katkı malzemesi kullanılmaması önerilir.


    ________________________________________________________________________________

    Sağladığı Faydalar

    -Yüksek ve düşük sıcaklıklarda aşınmaya karşı %50 daha fazla koruma sağlar.*
    -Çamurlaşmaya karşı maksimum koruma sağlar.*
    -Yüksek sıcaklıklarda yağın bozulmasına ve viskozite kaybına karşı üstün koruma sağlar.*
    -Motoru soğutur ve temizler.
    -Göreceli olarak daha kuru olan LPG yakıtın kullanımından kaynaklanan yetersiz yağlamaya çözüm getirir.

    *API SL performans seviyesi ile karşılaştırıldığında


    ________________________________________________________________________________

    Onay ve Şartnameler

    SAE 20W/50
    API SL/CF

    ________________________________________________________________________________

    Depolama

    Bütün ambalajlı ürünler kapalı yerde depolanmalıdır. Ancak fıçıların açık yerde depolama zorunluysa, ürünün kötü hava şartlarında su ile temas ederek zarar görmesini önleyebilmek için; fıçılar baş aşağı konmalıdır. Ürün 60 C'nin üzerinde, güneş ışığı alan yerlerde ya da dondurucu hava şartlarıyla doğrudan teması olan alanlarda depolanmamalıdır.
    Kolili ambalajda, tenekede veya plastik bidondaki madeni yağlar kesinlikle kapalı alanda depolanmalıdır. Bu tür ambalajlar kötü hava koşullarına dayanabilecek şekilde üretilmemişlerdir. Mutlaka açık alanda bırakılmaları gerekiyorsa, üzerleri sağlam bir örtü ile kapatılmalıdır. Tüm ürünler aralarına palet koymak şartıyla en fazla iki palet üst üste depolanmalıdır.


    ________________________________________________________________________________

    Sağlık,Emniyet ve Çevre

    Bu ürüne ilişkin sağlık,güvenlik ve çevre bilgileri Güvenlik Bilgi Formunda verilmiştir.Bu bülten olası tehlikeler,alınacak tedbirler ve ilk yardım hakkında detaylarla birlikte ürünün çevresel etkileri ve kullanılmış ürünün imhası hakkında bilgi içerir.
    Castrol Madeni Yağlar Şirketi ürünün doğru/belirlenen şekilde ve belirlenen tedbirler alınarak kullanılmaması halinde sorumluluk kabul etmez. Ürün farklı bir şekilde kullanılmadan önce Castrol Madeni Yağlar Şirketine danışılmalıdır.

    ________________________________________________________________________________

    Tipik Özellikleri
    ________________________________________________________________________________

    Test Metodu Birim Viskozite Sınıfı
    ________________________________________________________________________________

    SAE 20W/50
    ________________________________________________________________________________


    Test Metod(lar) Birim Tipik değer
    Yoğunluk @ 15º C ISO 3675 / ASTM D1298 g/cm3 0.886
    Viskozite @ -15º C ASTM D5293 cP 9300
    Kinematik Viskozite @ 40º C ISO 3104 / ASTM D445 mm2/s 158.9
    Kinematik Viskozite @ 100º C ISO 3104 / ASTM D445 mm2/s 18.1
    Viskozite İndeksi ISO 2909 / ASTM D2270 - 126
    Toplam Baz Numarası ASTM D2896 mgKOH/g 8.2
    Akma Noktası ASTM D 97 0C -29
    Parlama Noktası (pmc) ASTM D93 0C 198

    kaynak :castrol sitesinden alınmıştır.




  • bu kadar bilgiden sonra viskosite kısmına dikkat çekmek isterim.

    15-40 w castrol eksi 20 derece de 6800
    Viskozite, CCS -20C (15W) ASTM D5293 cP 6800

    LPG yağı eksi 15 derecede 9300
    Viskozite @ -15º C ASTM D5293 cP 9300

    işte işin sırrı bu değerdedir.senin testlerinde farkettiğin yoğunluk LPG de -15 derecede neredeyse %36 daha fazladır .Testler LPG de için eksi 20 baz alınsa (benze özellikle koymamışlar ticari kaygı ) bu değer belki 10000 üstünde olacaktır.

    Viscosite değerlerinde büyük değer yoğun bal gibi anlamına gelir.Siz LPG li aracınızı eksi yirmide çalıştırırsanız motor ısınana kadar bayağı bir aşınma söz konusu olacak hem sesli çalışacak veya marş ile uğraşır durursunuz.Dier sınıf yağları da incelerseniz 0W ile başlaya yağ viskositesi bayağı iyi bir değerdedir




  • Sayın hocam ilginize çok teşekkür ediyorum.

    Verdiğiniz bilgileri önceden de inceledim. Şu anki kanaatim API performans sınıfı uygun ise SAE sınıflandırması pek önemli değil gibi geliyor. Yada ilk çalıştırma sıcaklığı şartları yağın max viskozitesine göre sorun olmayacaksa API sınıfı uygun ama SEA sınıfı farklı olsa sorun olamz diye düşünmeye başladım. Yanlış mı düşünüyorum.

    Ayrıca mineral katkı ne amaçla kullanılır. Bu kadar sentetik teknolojisi mevcut iken mineral yağlar niye kullanılıyor. Aracıma API SL sınıfı Selenia 20K yağı önerilmiş. Ayrıca API SL sınıfı SEA 10W-40 yağı kullanılabilir dyor. Piyasada Selenia 10W-40 var ama SJ sınıfında olduğundan kullanmıyorum.

    Şimdi ben Castrol mineral katkılı API SL 15W-40 yada API SL Mineral yağ 20W-50 kullansam ne olur. İlk çalıştırma sıcaklığı açısından vizkoziteleri sorun olmaz çünkü --0-- derecenin altında arabayı çalıştırmadım hiç yatırdım. Ayrıca -15 lere kadar iş görür gibiler. Akma sınırı 10W için -36 , 20W mineral için -17 mi yanılmıyosam. Gerçi akma sınırı pasta olmuş demek ama -5 bile yeterli hatta fazla beim için..

    Merak ettiğim mineral katkı yataklara ne zarar verir... Yada fayda mı verir....




  • Bu olay tam bi şok yaptı bende. Hiç beklemiyodum. Hakkaten karıştırmak çaok kötü bişy...

    Karşımı ısıtmaya başlar başlamaz çıtırtılar gelmeye başladı sonra beyaz duman çıkmaya başlar başlamaz alev aldı ve ateşten uzaklaştırdığım halde tamammen yandı dibinde siyahlık kaldı sadece...

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motor yağı
    4 yıl önce açıldı
    motor yağı
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Sayın hocam ilginize çok teşekkür ediyorum.

    Verdiğiniz bilgileri önceden de inceledim. Şu anki kanaatim API performans sınıfı uygun ise SAE sınıflandırması pek önemli değil gibi geliyor. Yada ilk çalıştırma sıcaklığı şartları yağın max viskozitesine göre sorun olmayacaksa API sınıfı uygun ama SEA sınıfı farklı olsa sorun olamz diye düşünmeye başladım. Yanlış mı düşünüyorum.

    Ayrıca mineral katkı ne amaçla kullanılır. Bu kadar sentetik teknolojisi mevcut iken mineral yağlar niye kullanılıyor. Aracıma API SL sınıfı Selenia 20K yağı önerilmiş. Ayrıca API SL sınıfı SEA 10W-40 yağı kullanılabilir dyor. Piyasada Selenia 10W-40 var ama SJ sınıfında olduğundan kullanmıyorum.

    Şimdi ben Castrol mineral katkılı API SL 15W-40 yada API SL Mineral yağ 20W-50 kullansam ne olur. İlk çalıştırma sıcaklığı açısından vizkoziteleri sorun olmaz çünkü --0-- derecenin altında arabayı çalıştırmadım hiç yatırdım. Ayrıca -15 lere kadar iş görür gibiler. Akma sınırı 10W için -36 , 20W mineral için -17 mi yanılmıyosam. Gerçi akma sınırı pasta olmuş demek ama -5 bile yeterli hatta fazla beim için..

    Merak ettiğim mineral katkı yataklara ne zarar verir... Yada fayda mı verir....


    detaya dalmışsın.Madem sordun söyleyeyim API amerikan petrol enstütüsünün kısaltılmış halidir.Bu yüzden genel şartnamedir.

    SJ -sınıfı 1996 yılına kadar tüm araçlar için kullanılıyor idi.bugun de aktif bir sınıftır ancak obsolute denilen eskide kalmış bir sınıftır.
    SL -sınıfı 1998 yılına kadar tüm araçlar için kullanılıyor idi.bugun de aktif bir sınıftır ve geçerlidir.
    SM -sınıfı 2004 yılınan sbugune kadar geçerli bir sınıftır ve API yenisini yayınlamamıştır.

    özetle ya SM yada SLkullanman doğru ancak araç modeli 1196 ve eskisi ise SJ kullanabilirsin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Sayın hocam ilginize çok teşekkür ediyorum.

    Verdiğiniz bilgileri önceden de inceledim. Şu anki kanaatim API performans sınıfı uygun ise SAE sınıflandırması pek önemli değil gibi geliyor. Yada ilk çalıştırma sıcaklığı şartları yağın max viskozitesine göre sorun olmayacaksa API sınıfı uygun ama SEA sınıfı farklı olsa sorun olamz diye düşünmeye başladım. Yanlış mı düşünüyorum.

    Ayrıca mineral katkı ne amaçla kullanılır. Bu kadar sentetik teknolojisi mevcut iken mineral yağlar niye kullanılıyor. Aracıma API SL sınıfı Selenia 20K yağı önerilmiş. Ayrıca API SL sınıfı SEA 10W-40 yağı kullanılabilir dyor. Piyasada Selenia 10W-40 var ama SJ sınıfında olduğundan kullanmıyorum.

    Şimdi ben Castrol mineral katkılı API SL 15W-40 yada API SL Mineral yağ 20W-50 kullansam ne olur. İlk çalıştırma sıcaklığı açısından vizkoziteleri sorun olmaz çünkü --0-- derecenin altında arabayı çalıştırmadım hiç yatırdım. Ayrıca -15 lere kadar iş görür gibiler. Akma sınırı 10W için -36 , 20W mineral için -17 mi yanılmıyosam. Gerçi akma sınırı pasta olmuş demek ama -5 bile yeterli hatta fazla beim için..

    Merak ettiğim mineral katkı yataklara ne zarar verir... Yada fayda mı verir....


    detaya dalmışsın.Madem sordun söyleyeyim API amerikan petrol enstütüsünün kısaltılmış halidir.Bu yüzden genel şartnamedir.

    SJ -sınıfı 1996 yılına kadar tüm araçlar için kullanılıyor idi.bugun de aktif bir sınıftır ancak obsolute denilen eskide kalmış bir sınıftır.
    SL -sınıfı 1998 yılına kadar tüm araçlar için kullanılıyor idi.bugun de aktif bir sınıftır ve geçerlidir.
    SM -sınıfı 2004 yılınan sbugune kadar geçerli bir sınıftır ve API yenisini yayınlamamıştır.

    özetle ya SM yada SLkullanman doğru ancak araç modeli 1196 ve eskisi ise SJ kullanabilirsin.



    Sınıfı API SL olduktan sonra yanılmıyosam 1996 tasarımı motor ve 98 de araca takılmış için SAE sınıfı çok önemli mi. Yağ API SL ama 10W-40 değil 20W-50 ve sentetik değil mineral katkılı yada mineral yağ olursa da API SL olduğu için kullanabilirmiyim. Mineral olması neyi etkiler.. SL olduktan sonra sentetik ile aynı şartları karşılamaz mı ? Yada + olarak - olarak ne olur

    Çok mu ince düşünüyorum. Sınıflardan biri tutsa yeter mi.

    SL sınıfı 10W-40 yağa 1 lt 20W-50 ekleyince sürüş şartlarında motor niye hafif canlı olmuş olabilir ?




  • Tahminime göre sentetik teknolojisi sadece peryodik bakım sürecini uzatmak için. Yoksa Ağır hizmet araçlarında haala mineral yağlar kullanmazlardı. Bide yüksek viskoziteli yağların zamanla vizkozitesi daha da yükseleceğinden yüksek devirlerde yağ filmi yırtılması çok olur ve aşınma olur herhal bundan 5 binde değşiyor.... Amma zor iş yau..
  • sürekli gitiiğim tamircim lpg li aracımda 10\40 sentetik kullanmamı söyledi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: brainiac_x

    sürekli gitiiğim tamircim lpg li aracımda 10\40 sentetik kullanmamı söyledi.

    ok
  • hep 10-40 magnetec kullanırım ve memnunum
  • LPG için motor yağı konusunda ben de bildiklerimi yazayım..

    LPG benzine göre biraz daha yüksek hararet üretiyor. Bu açıdan sürekli kullanmakta olduğunuz yağa göre daha yüksek koruma sağlayan daha pahalı bir yağın seçimi doğru hareket olacaktır.

    Sadece bu konuda sorun yaşamamak için tam sentetik ya da sentetik kalkanlı bir yağ öneririm.

    Soğuk havalarda motorun zorlanarak dönmesinin başkaca sebepleri de var.

    - Şanzıman yağı soğuk havalarda akışkanlığını yitirmektedir. Marşa basarken debriyajı basılı tutmakta fayda vardır.

    - Avans ayarı manuel olarak yapılan motorlarda LPG'ye göre avans yaklaşık 3 ila 5 derece geri gelir. Bu da marş motoru ile döndürme sırasında marş motorunu kompresyondan dolayı bir miktar fazla zorlar. Sıralı sistemlerde böyle bir durum söz konusu değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egyozede -- 12 Ocak 2008; 11:47:06 >
  • @ 1999 Siena

    Bugün iyi bir yağcıya sizin deneyinizden bahsettim. 10/40 ile 20/50 nin karışımını ısıttığınız deneyden.
    motorun içerisinde yağın hareketli olmasından dolayı ısınmayla yağın bozulmasının kısa vadede zor olduğunu söyledi. Ayrıca 10/40 lık yağa 2000-3000 km sonra bir miktar 20/50 nin eklenmesinin, incelen yağı biraz daha kıvama getirmesi nedeniyle doğru bir uygulama olduğunu söyledi.

    tam da benim 15/40 yağın yarım litresi eksilmişken.yarım litre 20/50 ekledik.biraz kullandıktan sonra yağa baktığımda gerçekten biraz daha kıvamlı olduğunu farkettim. umarım psikolojik değildir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: merulaalba

    @ 1999 Siena

    Bugün iyi bir yağcıya sizin deneyinizden bahsettim. 10/40 ile 20/50 nin karışımını ısıttığınız deneyden.
    motorun içerisinde yağın hareketli olmasından dolayı ısınmayla yağın bozulmasının kısa vadede zor olduğunu söyledi. Ayrıca 10/40 lık yağa 2000-3000 km sonra bir miktar 20/50 nin eklenmesinin, incelen yağı biraz daha kıvama getirmesi nedeniyle doğru bir uygulama olduğunu söyledi.

    tam da benim 15/40 yağın yarım litresi eksilmişken.yarım litre 20/50 ekledik.biraz kullandıktan sonra yağa baktığımda gerçekten biraz daha kıvamlı olduğunu farkettim. umarım psikolojik değildir.


    Yaptığım deneye dayanarak karışımın motor içinde alev alacağı söylenemez. Ama biliyoruz ki yağların bir çok görevi vardır. Bu görevleri yapmak için içerisine çeşitli kimyasallar katılmış. Yağları karıştırınca kimyasal özelliği değişiyor ve görevlerini yerine getiremeyebilir durumu çıkar. Mesela temizleme köpüklenmeyi engelleme ısındıkça incelmeye karşı koyma soğudukça kalınlaşmaya karşı koyma basınç altında yırtılmamama vs... Bu özelliklerin değişmesi yada bozulması tehlikeli bence.. 15W-40 zaten gayet iyimiş.

    Bide yağcıların yanıldığı şu nokta var. yağlar kullanıldıkça incelmiyor kalınlaşıyor... Deneyde de bu görüldü. ısıttığım yağlar duman çıkardı sonra soğuyunca orj haline göre daha koyu idiler...

    Bende sizin gibi düşünmüştüm başta ama artık motora tek tip yağ konmalı ve sık sık yağ cinsi değiştirilmememli dye düşünüyorum. Ayrıca mineral katıkların amacını haala bulamadım....

    merulaalba hocam aracın marka modeli nedir. 15W-40 üretici tavsiyesi mi kaç km de değişiyon. Yağın markası ne memnun musun. bende 15W-40 kullanmayı düşünüyorum da..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 13 Ocak 2008; 9:50:50 >




  • mineral yağ demek doğal bir yağ yani topraktan çıkartıldığı gibi ancak rafinerilerde değişik operasyonlara tabii tutulan demektir.Yani aynen organik sebze meyve gibi birşey.Herşeyin doğal güzel olduğu ve tekrar doğaya dönmesinin daha az sakıncalı olduğuiçin tercijh edileceğini sanıyorum.

    ancak eski motorlarda kullanılan butür yağlar sizin motorunuzun teknik şartlarına ne kadar uyduğu biraz tartışmalıdır.Motorlarddaki teknik şartlar ve birim hacimden alına verimin artmasıyla birlikte küçük noktalar öne çıkmaya başlamıştır.esela conta konusu önemlidir.Sizlerin eski aracınızda kullnılan contaların mineral yağ için tasarlanmış olabileceğini unutmayınız .Burada sentetik bir yağ geçisi yapıldığıda(Mobil 1) ilk önce gözden geçirilmesi gereken şey contaların sentetik yağ ile beranetr çalışıp çalışmayacağıdır.Laboratuar şartlarında kimyasal tekniklerle üretilmiş tam sentetik bir yağ ,birçok contayı aşındırma veya eritme (gerçek anlamda değil) gibi bir sürü zorlayıcı etkiye maruz bırakmaktadır.Buda ileride motordan sızıntı olayına neden olabilecektir.Ayrıca uzun yıllar 20/50w mineral yağ kullanmış motora sentetik bir konmaya başlandığında bu motorda biriken tortuların çözülmesi gibi bir etrkyi yapması sonucunda yüzen bu parçacıkların bir yerleritıkaması ve yağlamada kılcal zarar solayısıyla birçok bilinmeyene kapı açması gibi bir durum söz konusudur.Belki nbunlar hepinizin de bildiği şeylerdir ancak yine bilmeyenler için değindim.

    şimdi tersi duruma bakarsak, sentetik veya yarı sentetik motor yağı için dizanyn edilmiş bir motorda mineral yağ ne zarar verir.İşte burası çok tartışmalaı bir konudur.Bilinçli kullanıcılar için bir zarar vereceğini düşünmüyorum , doğal olan iyidir güzeldir prensibi burada da geçerlidir.Ancak aşırı ısı farkları veya soğukta mineral yağın durumu açısından negatif bir durum söz konusudur.Bu ağır şartlar için biraz sentetik yağlara ihitiyaç bulunmaktadır.Sentetikler özel durumlar için kimyasal yöntemler ile yapıldığı için özel durumlarda kolaylıkla başa çıkabilirler.Aşırı yük ve sıcaklık bir yağ için en kötü şeydir ve ömrünü kısa zamanda bitiren bir şeydir.Siz eğer 3000-4000 kmde yağ değiştirmeyi adet edinmişseniz bu işi mineral yağlar da görür.Kalınlaşan yağ motordan atıldığı takdirde bir problem söz konusu olmaz yeter ki yağ sınıfını sentetikle veya tersiyle değiştirmeyin.Herşey bakım ciddiyeti ve perioduyla ilgilidir.Üşenik birşeyden anlamayan araç kullanıcıların istekleri yüzünden mineral yağ yerine sentetik kalkanlı yağların üretilmesi gerekti.Eskiden (1980 öncesi)her kullanıcı biraz motordan anlar ve bakımlarını genelde kendi yapardı.Şimdi bu kendi yapacakları işi uzman kadroyla !! yaptığını iddaa eden bir sürü servisin ellerine kendinizi bıraktığınızda hata yapmamak için sentetik yağ basmaları ve bunu önermeleri tabiidir.Çünkü riski azaltmak söz konusudur.Daha geniş bir toleranslı yağ kullanmak kendi ve kullanıcı risklerini azaltmaktadır.Ancak hem cebinizden çıkan paranız hemde ihtiyacınız açısından hangisi en doğrudur biraz tartışmalıdır.Bunun en doğrusu nedir ,
    her kişiye ,
    aracına,
    kullanıldığı yere,
    Kullanım durumuna ,
    Aracın yıpranıp yıpranmadığına ,
    birim yağ maliyetlerine göre değişecektir.

    Bu yüzden bu kadar açıklamadan sonra mineral yağ ne kötüdür nede çok gereklidir diyebiliriz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Tahminime göre sentetik teknolojisi sadece peryodik bakım sürecini uzatmak için. Yoksa Ağır hizmet araçlarında haala mineral yağlar kullanmazlardı. Bide yüksek viskoziteli yağların zamanla vizkozitesi daha da yükseleceğinden yüksek devirlerde yağ filmi yırtılması çok olur ve aşınma olur herhal bundan 5 binde değşiyor.... Amma zor iş yau..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 14 Ocak 2008; 9:18:03 >




  • yağların numarasına göre mi belirleniyor madeni veya yarı sentetik olup olmadıkları?

    mesela 0w40,0w30,5w30 vs sentetik, 10w40 yarı sentetik, üstü viskozitelerde madenidir mutlaka diyebilir miyiz?

    birde 5w30 ve 10w40 arasında çok aşırı bir fark var mıdır? benim araca sanırım ikiside uyabiliyor, bende 10000 i aşmadan yağı değiştiren bir insanım. hangisi daha uygundur?


    oturduğum yer ankara, aracın motorun soğuduğu ve tekrar ıındığı yerler çankaya ve incek. arada 5 derece ısı farkı oluyor ve ankara şu sıralar gündüz -12,-13 derecelerde
  • ankara için 5 /30 yağ daha uygun gibi görünmesine rağmen yazın 30 numara kısmının işi kurtaracağından şüpheliyim.Yani aşırı kuru sıcak bir havaya sahip Ankara havası için hem yaz hem de kış için 10W40 iyi bir yağ seçimi olur ama kışın 5w/30 ise aracı daha kolay çalıştırmanıza ve bas git prensiplerine daha uygundur.
    Eski bir Ankaralı olarak ümütköy ve çayyolu için 5/30, diğer şehir içleri için10w / 40 öneririm.Ama belki bunların dışında da daha uygun bir yağ vardır , araştırmayı bırakmamak lazım.

    20/50 w genelde madeni yağ olarak geçer çünkü doğal topraktan çıkan ham petrol dan elde edilen bu yağ için donma ve akma sınırları sınırlayıcı olmaktadır.her şarta uygun ve her ısıda çalışabilemei için sentetik labrotuar yağlarında katkıar ile bu sınırlar oynanabilmektedir.Bu yüzden artık piyasada 2 çeşit yağ kullanılıyor desek pek de yanlış sayılmaz.Bunlar yarı sentetik ve tam sentetik,
    Bunu inanın, ben de bazen ayırt edemiyorum , etiketleri çok iyi okumak ve detayları incelemek lazım.Genel itibarıyle hangi tip yağ olduğu etikete mutlaka bazılmış olması gerekiyor ki tüketici aldanmasın.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    yağların numarasına göre mi belirleniyor madeni veya yarı sentetik olup olmadıkları?

    mesela 0w40,0w30,5w30 vs sentetik, 10w40 yarı sentetik, üstü viskozitelerde madenidir mutlaka diyebilir miyiz?

    birde 5w30 ve 10w40 arasında çok aşırı bir fark var mıdır? benim araca sanırım ikiside uyabiliyor, bende 10000 i aşmadan yağı değiştiren bir insanım. hangisi daha uygundur?


    oturduğum yer ankara, aracın motorun soğuduğu ve tekrar ıındığı yerler çankaya ve incek. arada 5 derece ısı farkı oluyor ve ankara şu sıralar gündüz -12,-13 derecelerde




  • ben bu yağ işini şimdiki sütlere çok benzetiyorum, eskiden damacana sütler evlere gelir litrelik ölçü kaplarıyla evimizden alır kaynatır öyle içerdik.Tabii kitamamen doğaldı.Ancak bu sütler çabuk bozulur ve bakteriler mikroplar vb bir sürü negatif yanları var idi.

    Sonradan pastorize denilen sütler çıktı bunlar da günlük ama AOÇ , SEK vb kurumların yine günlük sütleri idi cam şişelerde depositolu olur ve günlük tüketilmeleri gerekir idi.Biraz daha uzun dayanır 2-3 gün buzdolabında durabilirdi.Ancak sağlık açısından daha güvenilir idi.

    şimdilerde ise kutu sütler yagın ve moda.Diğerlerine rağbet yopk belki de yasaklanışlardır.Ancak bu sütler doğa şartlarına daha uzun dayanabiliyorlar , sıcaktan soğuktan etkilenmeden kapağı açılmaz ise aylarca dayanabiliyorlar.Aslında bu durum doğal bir süreç değil ama içlerine hava girmediği takdirde ömür işlemi başlamıyor.Tadları daha kötü ama min seviyede vitaminve yağ oranları denetim altında , daha sağlıklı olduları üreticiler tarafından iddaa adiliyor ve kesin olabilecek test kanıtları ve belgeleri bulunmakta.

    şimdi yorumları sizlere bırakıyorum hepsinin iyi ve kötü yanları var ama kullanım şartı veya önem vereceğiniz duruma göre önclikler değişiyor.Burada yağ süte karşılık , motor da vucudunuz ve tüm alt sistemlerine karşılık geliyor.hangisi mi iyi , kim bilir
    Ama bildiğim eskiden sütün kokusu da sütçünün sabahları beklenmeside başka olurdu.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.