Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (764. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
14 Misafir (6 Mobil) - 8 Masaüstü6 Mobil
5 sn
19.046
Cevap
215
Favori
1.948.896
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 762763764765766
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 19.9.2025)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EKE58

    Bence boşuna tartışma dönüyor :) BP'nin madeni yağlar bölümünden bir üst düzey yönetici, araçta hangi yağı kullanalım sorusuna cevaben der ki: Motoru yağsız bırakmayın, zamanında değiştirin, hangi yağı kullandığınız çok da önemli değil.
    BP yöneticisi söyledi diye Castrol sevmeyenler kabul etmez şimdi bunu
    Arkadaşlar orijinal alın doldurun, aracınız için gerekli spesifikasyonu karşılasın, değişimi geciktirmeyin, bence olay budur. Ha x marka koyarsın 1 desibel çalışma sesi azalır, bir şey diyemem. Benim için artık motoru sorunsuz ve uzun ömürlü çalıştırması önemli. Takım tutar gibi marka fanatizmine gerek yok. 20 bin kilometredir Motul kullanmış ve son bakımda PO Maxima kullanmış biri olarak söylüyorum. Kayda değer hiçbir fark görmedim. (Geçmişten bugüne elf, total, castrol, mobil, motul, po markalarını kullandım, hiçbirinin birbirine çok önemli bir üstünlüğünü göremedim)

    Benimde anlatmaya çalıştıgım bu. Aracınıza uygun viskozite ve spefikasyonları isteyen istediginiz yagı kullanabilirsiniz.


    Yeter ki sahte yaga denk gelmeyin.

    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Astennu

    Grup 3(Hydrocrack) ve grup 3+(GTL) baz yağlar kaliteli olmakla beraber %100 Sentetik değiller. Grup 4 (Polialfaolefin) ve yukarısı(ester bazlı) tam sentetik yağ aslında. Ayrımı da kolay. Bu yağların akma noktası,xw-40 numara yağlarda dahil - 50 °C ve altında oluyor. Kısaca Türkiye'de gerçek tam sentetik yağ yok denecek kadar az(Motul markası da içinde).

    Eminmisiniz sakata gelmeyin   Castrol şahibeli diyolla siz motul ve liqui moly ve diger yaglarıda eklediniz.


    Hani motulun kutusunda %100 sentetik yazıyordu.Bu da mı amerikanın oyunu 

    _____________________________




  • Okuduğunu anlama sorunu var kesin! Bu yağların üzerinde pazarlama amaçlı kelime oyunları yapılıyor. Vatandaş tam sentetik yağ aldığını zannederken aslında yarı sentetik yağ alıyor. Bazı markaların Türkiye üretimi yağları ile yurtdışı üretimleri aynı kalitede değil. Kutunun üzerinde yazan atıyorum İngiltere üretimi yağın özelliklerini belirtiyor ama içindeki İngiliz üretimi yağ kadar kaliteli değil. O yağ markası bizim ülkemizi artık kaaleye mi almıyor yoksa küçük mü görüyor bilemiyoruz ama bize kalitesiz ürün veriyor! Dünyada bu yağ işine kafa yorup standart getiren ve bunu yasaya bağlayan tek devlet Almanya! Almanya'da tam sentetik olarak satılan yağ gerçekten tam sentetiktir. Kimsenin yağ markalarına birşey dediği yok! Bilinçli tüketici olmak lazım! Ne aldığını bilmek lazım diyoruz! Adamlar size 150 liralık özelliği olan yağı kelime oyunu yapip 300 liraya satıyor. Gidin aynı kalitede olan yağı daha ucuza alın! Plasebo Etkisiyle fazla para verip iyi yağ kullanıyorum sanmayın! Üreticinin koyduğu şartnameye uyan her yağ kullanılabilir. Bunu anlamak çok mu zor? Adam demogoji yapıyor ama demogoji yaptığının farkında bile değil...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Katılım zamanı: 31 Temmuz 2005

    2022 Honda Civic Eco Executive




  • Yabancı diliniz varsa biraz araştırmanızı tavsiye ediyorum. Bir kaç kaynak ta tavsiye edeyim. Bob is the oil guy veya oilclub ru forumlarında bolca kimyasal analiz bulabilirsiniz. Ayrıca la taberna del motor isimli youtube kanalı da yağları derinlemesine analiz ediyor.

    Son cümleniz de ilginç ama cuk oturmuş. Amerika grup 3 yağları "fully synthetic" kabul ediyor. Ama Almanya doğrusu neyse o diyor. Alman üretimi veya Almanya'da satılan yağlarda baz içeriği yani önemli olan içerik neyse onu yazmak zorundalar. Aynen @boraycan hocamın söylediği gibi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • AsTeNnu kullanıcısına yanıt

    Verdiğiniz forumlarda üstün körü bir gezinti yaptım. Tüketici bilinci olarak bizden en az 20-25 yıl ileride oldukları kanaatindeyim. Örneğin Avustralyadan birisi Shell ect C2 C3 0w30 ile ilgili olarak Avustralya pazarında Tayland üretimi olarak satılmaya başlandığını, Avrupa üretimi olanla aynı kalitede ve değerde olup olmadığını merak ettiği için numune alıp laboratuvara göndermek düşüncesinde olduğunu yazmış. Forumdakilerin %80'i yağ gruplarını biliyor, tam sentetik denilen yağların pao veya ester bazlı olup olmadığını bilerek satın alıyor. Mesela Mobil 1 esp'nin tam sentetik olmadığını gayet iyi biliyorlar. Bu adamlar bizim 350 liraya yani 50$ verip aldığımız 5 litrelik Shell ultra ect C2 C3 Avrupa üretimi (muhtemelen İtalya) yağı 0w30 yağı 25$ verip alıyorlar. Biz ise 5 litrelik bidonların İtalya üretimi ile eşdeğer olup olmadığı kuşkusuyla tam iki katı para vererek alıyoruz. Burada bir açıklama yapmak gerekiyor çünkü okuduğunu anlamayan çok kişi var. Türkiye üretimi yağların yurtdışı kalitesinde üretilip üretilmedigini sorguluyoruz. Yoksa gönlüm ülkemde üretilen yağı almaktan yana. İthal yağ almak hiç hoşuma giden birşey değil! Konunun bir de sahte yağ tarafı var ama ona hiç girmeyelim...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boraycan -- 19 Şubat 2021; 13:10:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Katılım zamanı: 31 Temmuz 2005

    2022 Honda Civic Eco Executive




  • boraycan kullanıcısına yanıt

    Kesinlikle Bu forumda bunları anlatmaya calismak çok zor, daha evvel 1 sene kadar sürekli Teknik Detay Sayfasinin nasıl okunması gerektiğini hem anladım hem anlattım. Ancak konu hep ayni, toplum olarak kafalar değişmedikçe değişmiyor.


    Tek bildigimiz markaların iyi ya da kotu olduğu.


    Mesela BMW TwinPower yağları ya da Mercedes Yağları farklı toleranslarda üretiliyor. Adam Kutusuna bakıyor ornek olarak Castrol bu kutuları ayni diyor. (ya da Petronas olsun, fark etmez.)

    Ancak o yag daha farklı denetimler ile üretilir.

    Marka’nin kendisine ait yağı icin uyguladigi tolerans’lar daha farklı. MB229.52 Mercedes Benz Original Oil aldiginizda, Sadece Bir 229.52 Onayina sahip yag almıyorsunuz. ya da bir 229.52 Onayina sahip yag aldiginizda 229.52 performansını karşılar yag almıyorsunuz. Bunların üretim toleransları da farklı.


    Bunları anlatamıyoruz. Kimi markaların teknik detayında bunu yakalayabiliyoruz kimilerinin yakalamak mümkün degil.


    Grup3 Grup4 Ester vs konusunda ise Sadece kalite değişmiyor. Ester Katkili yağlar Daha kısa omurlu olur. ya da Yandiginda daha fazla kul bırakır gibi nedenler de var. Bu nedenle Grup ayrımı pek yapılması mümkün degil.


    @boraycan

    @astenu




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 19 Şubat 2021; 13:32:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Özel mesaj atmayınız, cevap verilmemektedir




  • Ester katkılı yağlar yüksek devir (12-14 bin devir) çeviren motor ve şanzıman yağının ortak olduğu motosikletlerde kullanılıyor. Ki bakım aralığı normal kullanımda 4bin km agresif kullanımda 2 bin km oluyor. Uzun ömürlü değiller...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Katılım zamanı: 31 Temmuz 2005

    2022 Honda Civic Eco Executive
  • boraycan kullanıcısına yanıt

    Dogru ama yaris yağlarında double ester olduğu gibi gruplandirma’da üstlerde olduğu icin hep ester ornek verilir. iyi bir bazdır ancak ömrü kısadır. o nedenle PAO yağlar günlük kullanıma daha uygundur.


    Bu bir ornek olduğu gibi nedenlerle (egzoz partikül vs) de H-C yağlar kullanılıyor olabilir. Mesela Mobil1 New Life 0w40 çok tutulan (bahsedilen forumlarda) bir yağdır, ama Mobil1 bunu bitirdi ve FS olarak cikardi.

    Cunku emisyonlar’degisiyor. ihtiyaclar değişiyor. tabi bu isin icinde maliyet’de olabilir ama hangi konuda ne degisiklik yapildigini bilmeden, yag gruplarına çok güvenmemek lazım. Sonuçta gun geçtikce problemler kompleks hale geliyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Özel mesaj atmayınız, cevap verilmemektedir
  • Hocam millet olarak teknik verilerden çok anlamıyoruz. :ahsen ben hiç anlamıyorum. Anlamaya çalıştıkca, araştırdıkca kafam karışıyor 

    Şimdi sizlerin tavsiıeri ile Türkiye üretimi ve yurtdışı üretimi hangi yağları alalım. Parasının hakkını veren, sahtekarlık yapmayan hangisidir.


    @boraycan

    @astenu

    _____________________________
    Cooler Master: CM 690 III**Enermax NAXN ENM750AWT 750W**ASUS P8P67 PRO (B3 Rev.)**Intel® Core™ i5-2500K 3.30 GHz (4.30 GHz/1.20 V)**Sunbeam Core-Contact Freezer Ultra**Gigabyte R9 290 3X Windforce OC
    Samsung SyncMaster 2343 (BWPlus / BWXPlus) Digital**SAMSUNG 840 Pro SATA III SSD 512 GB**OCZ Vertex 4 SATA III 2.5" SSD 128 GB**SAMSUNG HD103SJ F3 Spinpoint 1 TB**WD Caviar Green WD20EARS 2 TB
    Seagate Barracuda ST31500341AS 1.5 TB**SAMSUNG HD502HJ F3 Spinpoint 500 GB**WD My Book Home Edition 500 GB **Hitachi Deskstar 7k2000 2 TB**Seagate Expansion 1TB 2,5" USB 3.0**Plextor PX-820A
    G.Skill RIPJAWS-X 2x2 GB DDR3 1600 Mhz**G.Skill RIPJAWS-X 4 GB DDR3 1600 Mhz**TP-LINK TD-W8951ND 150 Mbps**SilverStone FM121B 12cm**AKASA "Viper" 12cm x3**AKASA "Viper" 14cm x2
    Thermalright X-Silent 14cm**Cooler Master Silent Fan 12cm**Cooler Master Megaflow 20cm**Aerocool Touch 2000 Dokunmatik Fan Kontrolcü**LOGITECH-Z5500**LG 47LA660S
  • Söylediklerinize katılmakla beraber şunu da eklemek gerektiğine inanıyorum. Üreticinin kabul ettiği ekonomik ömür ile bizim ekonomik şartlarımız örtüşmüyor. Üretici araca 10 yıl ömür biçiyor ama bizde 25-30 yıl olması gerekiyor mesela. Yağ onaylarında benim kafamı karıştıran mesele burası.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • AsTeNnu kullanıcısına yanıt

    Bu nedenle Avrupa'da 30 bin km 2 yıl olan bakımları 10 bin km 1 yıla çekiyoruz. Forumda bu konuyu gözardı ederek Avrupa'da 30 bin kmde bakım yapılıyor biz neden bakımları erken yapıyoruz diyorlar. Onlar bir arabayı 13-15 sene kullanırken biz 30 sene kullanıyoruz...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Katılım zamanı: 31 Temmuz 2005

    2022 Honda Civic Eco Executive
  • Spektleri karşılasın marka farketmez diyen arkadaş ciddi mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SoNSuZ.MaVi -- 20 Şubat 2021; 14:28:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    Bu nedenle Avrupa'da 30 bin km 2 yıl olan bakımları 10 bin km 1 yıla çekiyoruz. Forumda bu konuyu gözardı ederek Avrupa'da 30 bin kmde bakım yapılıyor biz neden bakımları erken yapıyoruz diyorlar. Onlar bir arabayı 13-15 sene kullanırken biz 30 sene kullanıyoruz...

    Zaten en önemlisi yağ da bakım süresi. Yağ değişim periyodu ülkemizde 10 bin km üstü çok ciddi riskler barındırıyor. Petrol Ofisinin yağını da kullan önemli değil sahte olmasın yeter ki ama bakım süresi ülkemizde 10 bin km üstünü kaldıracak seviyede değil. Dediğiniz gibi biz de araçlar 30-40 yıl ve binlerce km kullanılıyor.

    _____________________________
  • arkadaşlar shell helix hx8 ve shell helix ultra 5w40 hakkında düşünceleriniz nelerdir?

    _____________________________
    Katılım tarihi: 8 Ocak 2005
    Kullandığım Ekipmanlar: AMD Ryzen 5 7500F / Asus B650M-R / 32gb XPG 5200mhz RAM / Asus TUF Gaming rx7800xt / Adata Legend 512gb + Kingston 1tb nvme / FSP 750w / Thermalright Peerless Assassin 120 ARGB
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Ama hava filtresi orjinal ise 4 bakıma kadar kullanılabilir değil mi
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Burdan anladığımız shell Türkiye İtalya vev fransa üretiminde hangisi daha kaliteli peki 😉
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tyler Durden

    arkadaşlar shell helix hx8 ve shell helix ultra 5w40 hakkında düşünceleriniz nelerdir?

    Bu soruyu sormaya gelmiştim ben de.


    Motul TDS'yi de kaldırmış. Shell'in (HX8) parlama noktası daha yüksek. Friction testte Shell 0,10 ile 0,20'lik Motul'dan daha iyi sonuçlar vermiş vs vs gibi dikkatimi çeken şeyler olmuştu. Tam araştırmadım henüz.


    Buharlaşma durumu hakkında bilgim yok maalesef.


    Bilen varsa Motul 8100 X-Cess 5/40 ile karşılaştırma rica ediyorum. Şu andaki veriler HX8'in daha iyi performans verdiği yönünde.

    _____________________________
  • Almanyadan bi tanidigim gelecek. Ona yag getirtmeyi düşünüyorum.

    Sıkıldım ulkemdeki sahte yag ve tam sentetik olmayan yag karmasasindan.

    Aracim Focus 3.5 1.6 Tdci.

    1- Ucakta yaga izin verirler mi?

    2- tam sentetik 5w 30 hangi yagi getirteyim?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Yazık adama yağ mı taşınır ordan, alın liqui moly geçin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ztalan

    Yazık adama yağ mı taşınır ordan, alın liqui moly geçin
    4 lt şeyin ne agirligi olacak, 40 kilo olsa dokunmaz zaten adam 130 kg vardir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 762763764765766
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.