Benimde anlatmaya çalıştıgım bu. Aracınıza uygun viskozite ve spefikasyonları isteyen istediginiz yagı kullanabilirsiniz. Yeter ki sahte yaga denk gelmeyin. |
_____________________________
|
...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
Benimde anlatmaya çalıştıgım bu. Aracınıza uygun viskozite ve spefikasyonları isteyen istediginiz yagı kullanabilirsiniz. Yeter ki sahte yaga denk gelmeyin. |
_____________________________
|
Eminmisiniz sakata gelmeyin Hani motulun kutusunda %100 sentetik yazıyordu.Bu da mı amerikanın oyunu |
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
Katılım zamanı: 31 Temmuz 2005
2022 Honda Civic Eco Executive |
Yabancı diliniz varsa biraz araştırmanızı tavsiye ediyorum. Bir kaç kaynak ta tavsiye edeyim. Bob is the oil guy veya oilclub ru forumlarında bolca kimyasal analiz bulabilirsiniz. Ayrıca la taberna del motor isimli youtube kanalı da yağları derinlemesine analiz ediyor. Son cümleniz de ilginç ama cuk oturmuş. Amerika grup 3 yağları "fully synthetic" kabul ediyor. Ama Almanya doğrusu neyse o diyor. Alman üretimi veya Almanya'da satılan yağlarda baz içeriği yani önemli olan içerik neyse onu yazmak zorundalar. Aynen @boraycan hocamın söylediği gibi. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
Verdiğiniz forumlarda üstün körü bir gezinti yaptım. Tüketici bilinci olarak bizden en az 20-25 yıl ileride oldukları kanaatindeyim. Örneğin Avustralyadan birisi Shell ect C2 C3 0w30 ile ilgili olarak Avustralya pazarında Tayland üretimi olarak satılmaya başlandığını, Avrupa üretimi olanla aynı kalitede ve değerde olup olmadığını merak ettiği için numune alıp laboratuvara göndermek düşüncesinde olduğunu yazmış. Forumdakilerin %80'i yağ gruplarını biliyor, tam sentetik denilen yağların pao veya ester bazlı olup olmadığını bilerek satın alıyor. Mesela Mobil 1 esp'nin tam sentetik olmadığını gayet iyi biliyorlar. Bu adamlar bizim 350 liraya yani 50$ verip aldığımız 5 litrelik Shell ultra ect C2 C3 Avrupa üretimi (muhtemelen İtalya) yağı 0w30 yağı 25$ verip alıyorlar. Biz ise 5 litrelik bidonların İtalya üretimi ile eşdeğer olup olmadığı kuşkusuyla tam iki katı para vererek alıyoruz. Burada bir açıklama yapmak gerekiyor çünkü okuduğunu anlamayan çok kişi var. Türkiye üretimi yağların yurtdışı kalitesinde üretilip üretilmedigini sorguluyoruz. Yoksa gönlüm ülkemde üretilen yağı almaktan yana. İthal yağ almak hiç hoşuma giden birşey değil! Konunun bir de sahte yağ tarafı var ama ona hiç girmeyelim... < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boraycan -- 19 Şubat 2021; 13:10:36 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
Katılım zamanı: 31 Temmuz 2005
2022 Honda Civic Eco Executive |
Kesinlikle Bu forumda bunları anlatmaya calismak çok zor, daha evvel 1 sene kadar sürekli Teknik Detay Sayfasinin nasıl okunması gerektiğini hem anladım hem anlattım. Ancak konu hep ayni, toplum olarak kafalar değişmedikçe değişmiyor. Tek bildigimiz markaların iyi ya da kotu olduğu. Mesela BMW TwinPower yağları ya da Mercedes Yağları farklı toleranslarda üretiliyor. Adam Kutusuna bakıyor ornek olarak Castrol bu kutuları ayni diyor. (ya da Petronas olsun, fark etmez.) Ancak o yag daha farklı denetimler ile üretilir.
Marka’nin kendisine ait yağı icin uyguladigi tolerans’lar daha farklı. MB229.52 Mercedes Benz Original Oil aldiginizda, Sadece Bir 229.52 Onayina sahip yag almıyorsunuz. ya da bir 229.52 Onayina sahip yag aldiginizda 229.52 performansını karşılar yag almıyorsunuz. Bunların üretim toleransları da farklı. Bunları anlatamıyoruz. Kimi markaların teknik detayında bunu yakalayabiliyoruz kimilerinin yakalamak mümkün degil. Grup3 Grup4 Ester vs konusunda ise Sadece kalite değişmiyor. Ester Katkili yağlar Daha kısa omurlu olur. ya da Yandiginda daha fazla kul bırakır gibi nedenler de var. Bu nedenle Grup ayrımı pek yapılması mümkün degil. @boraycan @astenu < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 19 Şubat 2021; 13:32:59 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
Özel mesaj atmayınız, cevap verilmemektedir
|
Ester katkılı yağlar yüksek devir (12-14 bin devir) çeviren motor ve şanzıman yağının ortak olduğu motosikletlerde kullanılıyor. Ki bakım aralığı normal kullanımda 4bin km agresif kullanımda 2 bin km oluyor. Uzun ömürlü değiller... < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
Katılım zamanı: 31 Temmuz 2005
2022 Honda Civic Eco Executive |
Dogru ama yaris yağlarında double ester olduğu gibi gruplandirma’da üstlerde olduğu icin hep ester ornek verilir. iyi bir bazdır ancak ömrü kısadır. o nedenle PAO yağlar günlük kullanıma daha uygundur. Bu bir ornek olduğu gibi nedenlerle (egzoz partikül vs) de H-C yağlar kullanılıyor olabilir. Mesela Mobil1 New Life 0w40 çok tutulan (bahsedilen forumlarda) bir yağdır, ama Mobil1 bunu bitirdi ve FS olarak cikardi. Cunku emisyonlar’degisiyor. ihtiyaclar değişiyor. tabi bu isin icinde maliyet’de olabilir ama hangi konuda ne degisiklik yapildigini bilmeden, yag gruplarına çok güvenmemek lazım. Sonuçta gun geçtikce problemler kompleks hale geliyor. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
Özel mesaj atmayınız, cevap verilmemektedir
|
Hocam millet olarak teknik verilerden çok anlamıyoruz. :ahsen ben hiç anlamıyorum. Anlamaya çalıştıkca, araştırdıkca kafam karışıyor Şimdi sizlerin tavsiıeri ile Türkiye üretimi ve yurtdışı üretimi hangi yağları alalım. Parasının hakkını veren, sahtekarlık yapmayan hangisidir. @boraycan @astenu |
_____________________________
Cooler Master: CM 690 III**Enermax NAXN ENM750AWT 750W**ASUS P8P67 PRO (B3 Rev.)**Intel® Core™ i5-2500K 3.30 GHz (4.30 GHz/1.20 V)**Sunbeam Core-Contact Freezer Ultra**Gigabyte R9 290 3X Windforce OC Samsung SyncMaster 2343 (BWPlus / BWXPlus) Digital**SAMSUNG 840 Pro SATA III SSD 512 GB**OCZ Vertex 4 SATA III 2.5" SSD 128 GB**SAMSUNG HD103SJ F3 Spinpoint 1 TB**WD Caviar Green WD20EARS 2 TB Seagate Barracuda ST31500341AS 1.5 TB**SAMSUNG HD502HJ F3 Spinpoint 500 GB**WD My Book Home Edition 500 GB **Hitachi Deskstar 7k2000 2 TB**Seagate Expansion 1TB 2,5" USB 3.0**Plextor PX-820A G.Skill RIPJAWS-X 2x2 GB DDR3 1600 Mhz**G.Skill RIPJAWS-X 4 GB DDR3 1600 Mhz**TP-LINK TD-W8951ND 150 Mbps**SilverStone FM121B 12cm**AKASA "Viper" 12cm x3**AKASA "Viper" 14cm x2
Thermalright X-Silent 14cm**Cooler Master Silent Fan 12cm**Cooler Master Megaflow 20cm**Aerocool Touch 2000 Dokunmatik Fan Kontrolcü**LOGITECH-Z5500**LG 47LA660S
|
Söylediklerinize katılmakla beraber şunu da eklemek gerektiğine inanıyorum. Üreticinin kabul ettiği ekonomik ömür ile bizim ekonomik şartlarımız örtüşmüyor. Üretici araca 10 yıl ömür biçiyor ama bizde 25-30 yıl olması gerekiyor mesela. Yağ onaylarında benim kafamı karıştıran mesele burası. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
Bu nedenle Avrupa'da 30 bin km 2 yıl olan bakımları 10 bin km 1 yıla çekiyoruz. Forumda bu konuyu gözardı ederek Avrupa'da 30 bin kmde bakım yapılıyor biz neden bakımları erken yapıyoruz diyorlar. Onlar bir arabayı 13-15 sene kullanırken biz 30 sene kullanıyoruz... < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
Katılım zamanı: 31 Temmuz 2005
2022 Honda Civic Eco Executive |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SoNSuZ.MaVi -- 20 Şubat 2021; 14:28:13 > |
Zaten en önemlisi yağ da bakım süresi. Yağ değişim periyodu ülkemizde 10 bin km üstü çok ciddi riskler barındırıyor. Petrol Ofisinin yağını da kullan önemli değil sahte olmasın yeter ki ama bakım süresi ülkemizde 10 bin km üstünü kaldıracak seviyede değil. Dediğiniz gibi biz de araçlar 30-40 yıl ve binlerce km kullanılıyor. |
_____________________________
|
arkadaşlar shell helix hx8 ve shell helix ultra 5w40 hakkında düşünceleriniz nelerdir? |
_____________________________
Katılım tarihi: 8 Ocak 2005
Kullandığım Ekipmanlar: AMD Ryzen 5 7500F / Asus B650M-R / 32gb XPG 5200mhz RAM / Asus TUF Gaming rx7800xt / Adata Legend 512gb + Kingston 1tb nvme / FSP 750w / Thermalright Peerless Assassin 120 ARGB |
|
|
Bu soruyu sormaya gelmiştim ben de. Motul TDS'yi de kaldırmış. Shell'in (HX8) parlama noktası daha yüksek. Friction testte Shell 0,10 ile 0,20'lik Motul'dan daha iyi sonuçlar vermiş vs vs gibi dikkatimi çeken şeyler olmuştu. Tam araştırmadım henüz. Buharlaşma durumu hakkında bilgim yok maalesef. Bilen varsa Motul 8100 X-Cess 5/40 ile karşılaştırma rica ediyorum. Şu andaki veriler HX8'in daha iyi performans verdiği yönünde. |
_____________________________
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|