Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir Kullanıcı, 9 Masaüstü Kullanıcı
13.414
Cevap
177
Favori
1.461.077
Tıklama

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 18.2.2020)
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    8008 Mesaj

    Ortalama olarak 100~150C bandindaki hicbir Sivi aluminium intake pallerini yakamaz. Çok kötü bir cevap.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    predator93 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Little Less Conversation, Little More Action Please...


  • Yarbay
    3123 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: aLLyC

    Ortalama olarak 100~150C bandindaki hicbir Sivi aluminium intake pallerini yakamaz. Çok kötü bir cevap.

    Alıntıları Göster
    benim bahsettiğim egzoz palleri. turbonun egzoz tarafı 800-1000C derece arası oraya yağ sızarsa yağ yanarak turboyu yakar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi predator93 -- 6 Ekim 2019; 19:46:36 >
    _____________________________
    Sandero STEPWAY Turbo TCe 90 Gök Mavi
  • Yarbay
    8008 Mesaj

    Zaten herhangi bir yağ egzoz pallerine gelirse araba yanar.

    Yoksa 240C de yanan yag 400-600C deki egzoz paline değil arabanin yangın olasılığı var.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    predator93 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Little Less Conversation, Little More Action Please...


  • Yüzbaşı
    536 Mesaj
    Yarım litre, 1 litre kadar yağın karterde aşırı bir basınç oluşturacağını düşünmüyorum. Oluşan basıncın da bir kısmı karter havalandırmasindan atılacaktır. Bu basıncın yağ pompasından daha fazla bir basınç oluşturması ve pompadan rahatça geçmesi gerekir ki, motor devriyle dönen mekanik pompayi geçerek yağ basıncını etkilemesi de pek mümkün görünmüyor. Mesela kalın yağ koyulduğunda yağ basıncı yükselir çünkü yağ kanalının çıkışından rahat akamaz yağ. Bu durumda fazla yağ basıncından turbo yağ kaçırıp yanması lazım ama kalın yağdan dolayı turbo yakan bir araç duymadım hiç. Fazla yağ konulmamali ama bir miktar fazlalığında turboya bir zararı olacağını düşünmüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 9 Ekim 2019; 22:48:17 >
    _____________________________
  • Onbaşı
    31 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: aLLyC

    Sizin aracınızın yağı



    1. Shell helix ect c2/c3 0w30 5L

    2. Mobil1 0w30 ESP 5L c2/c3





    0w30 ve Acea c2/c3 Olmalı.





    5w30 kullanilacak ise motul 5w30 xclean efe.

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler.

    Castrol edge 5w30 LL'yi 2 bin km kullandım.Artık yağın kalınlığımı yoksa markamı bilmiyorum ama biraz sesli çalışıyordu.Castrol teknik desteğe mesaj yazdım.

    Yağ uygun, fakat 0w30 tavsiye ediyoruz dediler.

    Ben de Mobil1 0w30 ESP 5 L C2/C3 yağ alıp değiştirdim.Aracım daha az sesli çalışmaya başladı.

    Tavsiyeniz için tekrardan teşekkürler.
    _____________________________




  • Yarbay
    8008 Mesaj

    Rica ederim kazasiz belasız keyifli sürüşler diliyorum



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Lburgazlı kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Little Less Conversation, Little More Action Please...


  • Yarbay
    8008 Mesaj

    Krank yaği cirparak köpük yapar. Köpüklenen yağ homojen olmayacağından yağlama tam olarak gerceklesemez. Ayrıca yağ soğutucusunda soruna neden olur.



    Ideal ölçü max ile min çizgisinin tam ortasidir. Max çizgisine kadar tolerans vardir bu da ideal ölçülere 250-400cc kadar fazlayi gösterir.



    Hal Bu durumda iken, max uzerine 0,5-1L yağ birşey yapmaz demek, mühendisler bu işi bilmiyor demek gibi birşey, talihsiz bir açıklama olmuş.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    yakuza283 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Little Less Conversation, Little More Action Please...


  • Yüzbaşı
    536 Mesaj

    Yorumum turbonun fazla yağdan dolayı yağ kaçırarak yanıp kül olmasıyla ilgiliydi. Fazla yağ konulmaması gerektiğini söylemişim, orada sıkıntı yok. Sonrası hatalı olmuş. 😉



    Söylemek istediğim; "Bir miktar fazla yağdan dolayı aşırı yağ basıncından, turbonun yağ kaçırıp yanma ihtimali görünmüyor. Hemen insanları panikletmeye gerek yok." demekti.😁



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    aLLyC kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    8008 Mesaj

    Turbo mili yağ zarfında döner. Bu nedenle pallerin yanması değil ama köpüklenme nedeniyle doğru yağlama yapilmayabilir (yağlama borusubda kurum olusumu veya dump valve (blow off denilen) ten yağ atmasi.ve intercooler'in yağ ile dolmasi görülebilir.



    Bu gibi durumlarda oil-catch-can uygulaması yapılmış modifiye sistemler vardir, bu varsa bu sistem yağ ile dolar yoksa zamanla intercooler'in içersinde bulunan yağ motorda yanma odasına gider.



    Kısacası paller yanmaz ama mil bozabilir, kurum dolabilir hatta sonra EGR ve DPF varsa bozabilir.



    Daha fazla Bilgi için


    https://web.itu.edu.tr/temizv/Sunular/Kaymali%2520yataklar.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aLLyC -- 12 Ekim 2019; 7:31:35 >
    |
    |
    yakuza283 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Little Less Conversation, Little More Action Please...






  • Yarbay
    4735 Mesaj
    Merhaba öncelikle.



    Şu an ilk aracım olan clioyu kullanıyorum 2011 1,5 dci 130.000 km’de. Nisan ayında 118.000 km’deyken aldık.



    İlk bakım için sanayide adam Alpet marka 5w30 4 lt yağ önerdi, hiç anlamadığım için güvendim. Sıkıntı da yaşamadım. Şimdi bakım yaklaşınca araştırdım, bir sürü yorum okudum kafam allak bullak oldu.



    Öncelikle 4,5 lt olması gerekiyormuş, yine 4 lt koyarsam sıkıntı yaşar mıyım?



    5w40 öneriyorlar, RN0710 olması gerekiyormuş. Elf diyen var, castrol diyen var, bazıları motul 8100 önermiş. Ben okuduklarından motul almam gerektiğine karar verdim, kalite gerçekten anlaşılır oluyor mu?



    Dpf nedir var mı yok mu bilmiyorum, buna dikkat etmem gerekir mi?



    Teşekkürler :)



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    "Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türkiye halkına Türk milleti denir..."
    "Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz. En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır."
    "Devrimin amacını kavramış olanlar sürekli olarak onu koruma gücüne sahip olacaklardır."
    "Sizler, yani yeni Türkiye’nin genç evlatları! Yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz… Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar. Türk Gençliği gayeye, bizim yüksek idealimize durmadan, yorulmadan yürüyecektir."


  • istanbulda 5w ile 0w arasında motor sağlığı açısından fark olur mu?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    8008 Mesaj

    Genelde 0w olanlar daha yüksek viskozite aralığında olur ve ilk çalıştırmada daha hızlı yağlama olacağı için daha fazla avantajı olabilir.



    Yağ bazinda bakilmasi gerekir, SAE degeri 0w olsa bile 5w olan bir yağ karakteristik özellikleri ve kullanim tarzına göre avantajları değişebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aLLyC -- 17 Ekim 2019; 20:53:51 >
    |
    |
    EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Little Less Conversation, Little More Action Please...



  • Mobil 0w40 kullanıyordum bir şikayetim yoktu çok memnundum fakat burada doğalgazdan üretilmeye başlandı değerleri kötüleşti vb dendiği için mobil süper 5w40'a geçiş yapmıştım. 0w numara yağa göre motor 5w yağda ilk çalıştırmada sanki daha zorlanmaya başladı.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    aLLyC kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    8008 Mesaj

    Öncelikle Mobil1 her zaman Mobil'den daha iyidir.



    Ikincil olarak mobil1 0w40 değerleri değiştiği doğrudur.Ancak bu demek değildir ki kötüleşti, performans önceliği olan bir sürücü Motul XCess 5w40 gen 1 ile motorunu daha iyi korurken (yaz sartlarinda özellikle) mobil1 0w40 ile günlük kullanimda daha fazla yakıt verimliliği sağlanabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aLLyC -- 17 Ekim 2019; 21:34:14 >
    |
    |
    EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Little Less Conversation, Little More Action Please...


  • Teğmen
    179 Mesaj
    Mobildeyim bakamadım,



    Fluence dizel euro 5 motor için hangi yağ öneriliyor?

    Yutupta izlediğim teste luqui moly en iyisiydi.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    366 Mesaj

    Hocam merhaba, yazınızı okudum ve tam yağ seçimine karar verecektim ki yazının sonunda lpg li için bir tavsiyede bulunmuşsunuz. Benim aracım 2008 1.4 jazz Benzinli 80bin km de henüz. Yetkili servis son bakımda 10-40 yağ koydu ve içime sinmedi açıkçası. Kafamda 0w-20 veya 5w-30 var. Yardımcı olursanız sevinirim.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    HiqhWoltage kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________

  • aracımda atmosferik, 1200cc hacimli motor mevcut. km 170 bin ve performans beklentim doğal olarak yok.



    motor yağ kapasitesi 4 litre, yağ eksiltmesi ise 5000 kmde 100-200 ml kadar. beklentilerim motorun sağlığını kaybetmemesi ve yakıt tüketimi. Yaklaşık son 60-70 bin kilometredir mobil1 0w40 kullanılıyordu, yağın özellikleri değiştiği için geçen yıl bakımda 5w40'a geçmiştim. şimdi yine bakım yaptıracağım, soğukta motorun ilk çalışması sesli hale geldiğinden 0w geri dönsem mi diye gidip geliyorum. karar veremedim. keşke yağ özellikleri değişmeseydi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnderGelişenOsasunaAtağı -- 17 Ekim 2019; 23:58:13 >
    |
    |
    aLLyC kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    8008 Mesaj

    Mobil1 0w40 kullanabilirsiniz.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Little Less Conversation, Little More Action Please...


  • Yarbay
    8008 Mesaj

    Aracınız orijinal olarak 5w/0w30 destekliyor.



    Benzin parlama sıcaklığı 232C olup yanma sıcaklığı 945C'dir.



    LPG'de ise yanma esnasında 1970C civarıdır.



    Dizel de ise 1726C civarındadır.



    Silindir içinde hava yakit sıkıştırma oranı ile işler biraz değişiyor olsa da, genel olarak dizel motor yağı daha dayanıklı bir yapiya sahiptir ISIL işlem karşısında.







    Buradan araca LPG takıldığı için LPG silindir içi yanma sıcaklığı daha yüksektir.



    Benzinli motor özelliğinde daha isil yayilima dayanıklı bir yağ aslında bulmak oldukça zordur.



    Bu nedenle sanayide ustalar 1-2 sae sinfi değeri yüksek yağlar kullanirlar.



    Bu yağ çalışma sıcaklığında atmosferik bir motoru yaglama görevini getirse de kalin olan yag özellikle silindir etrafi yaglamada ilk caliatirmada çok verimsiz kalr.



    Ek olarak her daim yakit tüketimi artar.



    LPG'li bir araç için en iyi kullanılacak yağ üreticinin verdiği SAE değerinde



    Bu nedenle HTHS (150C ) degeri 3.5 ve üzeri olan.

    Yanna sıcaklığı yüksek,



    TBN değeri yüksek.(uzun ömürlü olmasi için) bir yağ olmalıdır.



    Ancak ne yazik ki piyasada Motul Xcess 5w30- xmax 0w30 gibi SAE degerinde ve A3/B4 onsyina sahip yağlar ülkemize gelmemektedir.



    Bu konuda sadece "Shell Helix Ultra 5w30" bulunabilir.



    Bu koşullar altında TBN değeri daha düşük bir yağı "Motul XClean-EFE 5w30" alınarak eski bakım araliginizi 1/4 öne alarak kullanabilirsiniz.



    Kolay gelsin



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    tRoya06 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Little Less Conversation, Little More Action Please...






  • Binbaşı
    1848 Mesaj
    merhaba, aracın yıllık bakımı geldi. garantimin son 8 ayı kaldığı için yetkili servise götürmeyeceğim. kendim alacağım, 5w-40 olması gerek sanırım clio 4 dci edc 90. hangi markayı alacağım konusunda kararsızım, renault servisleri genelde hangisini kullanıyor
    _____________________________
    İmza felan koymuyorum ayarlayamadım bu imza şeyisini
HızlıCevap
Reklamlar
haberler
Mobilya Takımları
Bey Azura
üniversite
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,297
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.