Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (634. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
18.533
Cevap
202
Favori
1.864.642
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 632633634635636
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    ebet erlen yağ değişimi motor ve ekipmanları ömrünü uzatır ancak km vermek pek mantıklı değil.

    Belki yorumunuzu şu şekilde modifiye etmenin daha doğru olacağını düşünüyorum.

    Yıpranmış araçlarda motor yağı erken değiştirilmelidir .
    Erken yağ değiştirme uzun vadede motor ömrünü uzatır.
    Çok önceki sayfalarda bu konuya detaylı olarak değinmiştim ,yağ sınıfınana göre erken değişim ve kullanım şartlarına göre yüzde 30 kadar yağ erken değiştirilebilir.

    yağın son km sine kadar kullanmak motor için ekstra fayda sağlamaz .Bahsi geçen lm verileri garanti kapsamındaki araçlar için geçerlidir .Garanti süresince fazla km yapılmamış ise bu süreler uygulanabilir .

    yağ sınıflarını gözetmeden aynı km leri vermek de doğru değil mineral yağ ile tam sentetik aynı şartlarda kullanımda büyük farklar vermektedir .

    500 K gibi kmler yeni nesil sürücüler için hayal artık ,Millet 10 sene bile.aracını devamlı kullanmıyor ,eskiden 30 sene aynı araca binsiğimiz.için yağ parasından çok aracın motorunun ömrüne bakardık .Şimdi millet cep telefonuna bakıyor ancak .😏
    Üstat nerelerdeydiniz epeydir yazmıyorsunuz foruma diğer teknik konularda da sizi görmek bizleri mutlu eder gerçekten teknik anlamda konuşup tartışabileceğimiz kimse kalmadı forumda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu yakıtların yanma sıcaklığı değerleriyle neyi kast etmektesiniz tam olarak ve bu yazdığınız değerlerin kaynaklarını gösterebilir misiniz ?
  • Görkem ! kullanıcısına yanıt
    Renault elf öneriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HiqhWoltage kullanıcısına yanıt
    Yağlar maruz kaldıkları Isil islem ile asidite olurlar bu da TBN değerlerine ve kurum bırakma oranina yansır referans değerleri kendiniz de araştırarak bulabilirsiniz.

    Bu değerler 1atm basinc altinda alevlenme değerleridir ancak silindir sıkıştırma orani ile değişiklik gostersede doğru orantı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 18 Ekim 2019; 17:37:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Asitide oluşunun temel sebebi çoğu zaman yakıttaki yanmadan dolayı oluşan sülfirik asittir benim bildiğim kadarıyla. Ancak asıl sorduğum şey yazdığınız yanma sıcaklıklarının değerleri. Bu bilgilerin kaynaklarını istiyorum. Lütfen siz de kontrol edin. Bir yanlışlık olduğunu düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tRoya06

    Hocam merhaba, yazınızı okudum ve tam yağ seçimine karar verecektim ki yazının sonunda lpg li için bir tavsiyede bulunmuşsunuz. Benim aracım 2008 1.4 jazz Benzinli 80bin km de henüz. Yetkili servis son bakımda 10-40 yağ koydu ve içime sinmedi açıkçası. Kafamda 0w-20 veya 5w-30 var. Yardımcı olursanız sevinirim.
    Hocam sizin yağ motul 5w30 eco nergy.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HiqhWoltage kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ettim
  • HiqhWoltage kullanıcısına yanıt
    Asidite olmasi oksidasyon ile alakalidir.

    Bilgilerde yanlışlık olduğunu düşünüyorum şeklinde iddianiz varsa doğrularını paylasirsaniz sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 18 Ekim 2019; 18:39:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HiqhWoltage kullanıcısına yanıt
    Ben HTHS değeri 3.5'den düşük bir yağı LPG li araca onermezdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pspcü

    Renault elf öneriyor.
    elf iyimidir, önerilen marka tamamen reklam amaçlı diye düşünüyorum. yoksa yanlış mı düşünüyorum ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Ben HTHS değeri 3.5'den düşük bir yağı LPG li araca onermezdim.
    Hocam shell helix ultra 5w30 hths ve tbn değerleri nedir? Teknik özelliklerde yazmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Aracınız orijinal olarak 5w/0w30 destekliyor.

    Benzin parlama sıcaklığı 232C olup yanma sıcaklığı 945C'dir.

    LPG'de ise yanma esnasında 1970C civarıdır.

    Dizel de ise 1726C civarındadır.

    Silindir içinde hava yakit sıkıştırma oranı ile işler biraz değişiyor olsa da, genel olarak dizel motor yağı daha dayanıklı bir yapiya sahiptir ISIL işlem karşısında.



    Buradan araca LPG takıldığı için LPG silindir içi yanma sıcaklığı daha yüksektir.

    Benzinli motor özelliğinde daha isil yayilima dayanıklı bir yağ aslında bulmak oldukça zordur.

    Bu nedenle sanayide ustalar 1-2 sae sinfi değeri yüksek yağlar kullanirlar.

    Bu yağ çalışma sıcaklığında atmosferik bir motoru yaglama görevini getirse de kalin olan yag özellikle silindir etrafi yaglamada ilk caliatirmada çok verimsiz kalr.

    Ek olarak her daim yakit tüketimi artar.

    LPG'li bir araç için en iyi kullanılacak yağ üreticinin verdiği SAE değerinde

    Bu nedenle HTHS (150C ) degeri 3.5 ve üzeri olan.
    Yanna sıcaklığı yüksek,

    TBN değeri yüksek.(uzun ömürlü olmasi için) bir yağ olmalıdır.

    Ancak ne yazik ki piyasada Motul Xcess 5w30- xmax 0w30 gibi SAE degerinde ve A3/B4 onsyina sahip yağlar ülkemize gelmemektedir.

    Bu konuda sadece "Shell Helix Ultra 5w30" bulunabilir.

    Bu koşullar altında TBN değeri daha düşük bir yağı "Motul XClean-EFE 5w30" alınarak eski bakım araliginizi 1/4 öne alarak kullanabilirsiniz.

    Kolay gelsin
    Şimdi silindire benzin ve lpg dolmasıyla ilgili yazdığınız rakamlar LPG %100 bütansa doğru. Ancak burada değinmek istediğim noktayı daha sonraki cümlelerinizde düzeltmişsiniz kısmen yakıt hava oranından dolayı.

    Bizim silindirlere lpg veya benzin dolduğunda yaşanan patlamanın merkezi sıcaklığı belki dediğiniz rakamlara yakındır diyelim ancak bu değerler gerek benzin olsun gerek lpg olsun motorun parçalarının dayanabileceği sıcaklıklar değillerdir. Yani 950 derece sıcaklığı siz krank milinin sıcak dövme sıcaklığı yani plastik şekil vermenin yapıldığı bir sıcaklık olarak kabul edersek bu tip 1970 derecelerdeki lpg'nin yanması sonucu çıkan sıcaklıklar taktir edersiniz ki silindirleri eritir rahatlıkla.Tabi bunu oksijen kaynığında kullandığımız nozulla bir noktaya tutuyormuş gibi düşünürsek böyle...

    Olayı bu şekilde anlatırsanız parçaların bu ısılara direkt ve sürekli maruz kaldığını sanabilir çoğu kimse. Ancak işin içine sıcaklığın iletimi, soğutma sistemi ve izolasyon girdiği için bu pek tabi böyle olmuyor, Propanın tutuşma sıcaklığı 500 derece, bu sırada buji tarafından ateşlenen ve yanan lpg'nin alevinin merkezi sıcaklığı 1500 diyelim, motorda 60*C emme manifoltu, 250*C emme subapı, 600*C buji elektrodu, 650*C eksoz subapı, 450*C eksoz gaz sıcaklığı, 300*C piston yüzeyi, 185*C Silindir duvarı, 220*C piston segmanı, 190*C piston etekleri, 105*C soğutma suyu ve 70*C motor yağı sıcaklığı şeklinde bir sıcaklığa maruziyet söz konusu. Bu sıcaklıklar 2000 üzerine de çıkabilir elbette merkezi alev sıcaklığı olarak düşündüğümüzde. Pek tabi bujinin kıvılcımının merkezi sıcaklığı da yıldırım gibi düşünülebilir.

    Toplamaya çalışır mesela motor lpg ile 500 derece civarında bir total sıcaklığıa çıkıyorsa, benzin ile bu değer atıyorum normal kullanımda 250 falandır. Ancak bunların yağa nüfuzu bu kadar keskin ve net (aynı oranda) değildir. Etkisi illa ki olmakta ama genel olarak yağın motordaki çalışma sıcaklığı soğutma suyuyla çok benzerdir. Performanslı kullanımda anlık yüksek değerlere illa ki çıkılır ve yağ yakma meydana gelir tabi ki. Kaynaklar:https://www.researchgate.net/publication/323643173_Effects_of_LPG_Fuel_on_Catalyst_Temperature_of_a_SI_Engine_under_Real_Life_Driving_Conditionshttps://www.quora.com/What-is-the-temperature-inside-the-combustion-chamber-of-an-enginehttps://chemistry.stackexchange.com/questions/26315/what-is-the-temperature-of-heat-generated-from-lpg-gashttps://www.researchgate.net/publication/322596667_Comparative_Analysis_of_Performance_Characteristics_of_CI_Engine_with_and_without_HHO_Gas_Brown_Gas

    HTHS: high temperature high shear, yüksek sıcaklık yüksek akma yani yüksek sıcaklıktaki yağın akışkanlığını belirtmekte. Bu değer ne kadar büyük olursa akmaya karşı o kadar fazladır. Biz bunun yüksek olmasını isteyerek daha iyi bir koruma sağlamış olurken daha fazla yakıt sarfiyatını da beraberinde getirdiğini belirtmemiz gerek. Yani bu değer büyükse daha iyi koruma, düşükse daha düşük yakıt sarfiyatı oluyor demektir. LPG'li araçlarda yanma sıcaklığı yüksek olduğundan bu değerin de yüksek olması istenir. Doğrudur.

    TBN değeri. Total base number. Ancak bu değer özellikle dizel araçlarda önemlidir. LPG'li araçlardaki sülfürik asit oluşumu çok az olduğundan asitlik düzeyi genel olarak dizellere göre tehlikeli değerlere çıkmamakta. Bu değer genelde yağa katılan deterjanlarla yükseltilmekte kolayca, ancak benzer işlevi gören çözümler de mevcut Eneos'un sustina'daki çinko katkısıyla yaptığı gibi.
    Google'da "sülfirik asit motor yağı tbn" şeklinde bir arama yaptığınızda çıkan yazılardan biri : http://www.speedol.com.tr/motor-yaglari/

    Motul Eco energy 5w30 'un hths 3.4...https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/2664/new_8100Eco-nergy5W-30_28GB_29.pdf?1492016154

    F/p iyi bir yağ.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiqhWoltage -- 19 Ekim 2019; 8:40:1 >




  • mobil1 0w40 ve mobil 5w40 için teknik değerleri bulamadım. (sıcaklık dereceleri vb.) paylaşabilir misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HiqhWoltage kullanıcısına yanıt
    Yorumunuz icin tesekkurler, saniyorum ki cumlelerim acik ve net, hani böyle anlaşılır şöyle anlaşılıra yer yok. Doğru orantılıdır. Şurada 50 şurada 100 şurada 150 gibi çok yuvarlak pratik bilgileri iddia edemiyorum. Ancak bağıl kavramlar ile izahını mümkün olduğunu düşünüyorum LPG diesel gasoline flame ve ignition temperature olarak aratabilirsiniz. Quora da arattırınız yanma odasının sıcaklığı değil. Sadece bu değeri baz almak bizi yanıltır.

    https://www.world-nuclear.org/information-library/facts-and-figures/heat-values-of-various-fuels.aspx


    Sizin HTHS ve TBN hakkinda yorumlariniza kısmen katilmiyorum..

    HTHS yuksek sıcaklıktaki yüksek mukavemet, 150C de Olan ve motor yağının anlık değil sürekli maruz kaldığı Maximum değer altından yapılan bir testtir. Motor yağı genelde çalışma sıcaklığında 100C bandında seyreder. Bu değer bize ekonomiden ziyade yağın sıcaklığa göre mukavemetinin azalma eğilimini de verir... bu değer LPG koşulları için ne kadar yüksek olursa hem* yağ ömrü• hem de koruma görevi için daha iyi olur.

    Asıl ekonomi etkeni 100 ve 40C de bulunan viskozite değerleridir.

    BüTün bu değerlerin sağlanması sentetik yağlarda TBN ile mümkündür. ’Toplam Baz Sayısı’ aksi değeri de ‘Toplam Asit Sayısı’ dır. Aracın her kullanımında yağ oxidasyona maruz kalır. Bu oxidasyon miktarını belirleyen iki ana etkeni göz önünde bulundurabiliriz. Isıl işlem ve Işıl işlem sayısı(devir)*. TBN için gerekli olan S(ulfur) ve Fosfor içeren katıların yağa eklenmesiyle oluşan sülfatlanmış kurum SulphatedAsh Sulphur Phosphate SAPS kullanımı TBN ile doğru orantılıdır. Dizel motorlarda DPF filtresi nedeniyle SAPS sınırlandırılmıştır.
    TBN değeri TAN değerinden çok kabaca 10% civarında daha fazla kalana kadar (misal 5.5TBN 5TAN) yağım kullanılması hedeflenir. sentetik yağ TBN değerleri doğru olduğu sürece ufak azalmalar ile referans değerlere orantılı çalışmaya devam eder.

    Yağın maruz kaldığı Isıl işlem LPG de güçlü (yanma sıcaklığı) ve fazla (benzinli motorun devir sayısı) olduğuİçin, TBN ve bağıl olarak HTHS ve diğer viskozite değerleri erken azalma eğilimine girecektir.
    Ayrıca LPG yanması sonunda 25v30% benzine göre daha az enerji ortaya cıkar bu da eğer benzinli gibi aynı güç talebiyle kullanılırsa lpg için daha fazla yakıt tüketimi olur. Benzine kıyasla bu tüketim artacağından bu bile yağın gördüğü ısıl işlemi arttırır.


    https://afdc.energy.gov/fuels/fuel_comparison_chart.pdf

    Energy Content
    Benzin 112,114 - 116,090 Btu/gal (g)
    Dizel 128,488 Btu/gal (g)
    LPG 84,250 Btu/gal(g)



    Auto ignition temp
    Benzin 495F
    Dizel 600F
    LPG 950F


    Dip not: bu tun bu bilgiler isiginda LPG araclarin benzine gore Dizel yagi kullaniyorsa Yarım ile çeyrek, benzinli yağı kullanıyor ise çeyrek bakım ömrü yağ bakımını öne alması gerektiğini düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 19 Ekim 2019; 3:1:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısına yanıt
    Motor yağı marka model Tds yazıp Google yaparsanız Çakar.
    quote:

    Properties and Specifications
    Property



    Grade

    SAE 0W-40

    Ash, Sulfated, mass%, ASTM D874

    1.34

    Density @ 15 C, g/cm3, ASTM D4052

    0.8456

    Flash Point, Cleveland Open Cup, °C, ASTM D92

    226

    Hi-Temp Hi-Shear Viscosity @ 150 C 1x10(6) sec(-1), mPa.s, ASTM D4683

    3.6

    Kinematic Viscosity @ 100 C, mm2/s, ASTM D445

    12.9

    Kinematic Viscosity @ 40 C, mm2/s, ASTM D445

    70.8

    Mini-Rotary Viscometer, Apparent Viscosity, -40 C, mPa.s, ASTM D4684

    21600

    Phosphorus, mass%, ASTM D4951

    0.1

    Total Base Number, mgKOH/g, ASTM D2896

    12.6

    Viscosity Index, ASTM D2270

    186



    quote:

    Property
    Grade
    SAE 5W-40
    Ash, Sulfated, mass%, ASTM D874
    1.1
    Density @ 15.6 C, g/ml, ASTM D4052
    0.855
    Flash Point, Cleveland Open Cup, °C, ASTM D92
    222
    Kinematic Viscosity @ 100 C, mm2/s, ASTM D445
    14
    Kinematic Viscosity @ 40 C, mm2/s, ASTM D445
    84
    Phosphorus, mass%, ASTM D4951
    0.0095
    Pour Point, °C, ASTM D97
    -39

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Burberrys42 B kullanıcısına yanıt
    https://www.acea.be/uploads/news_documents/ACEA_European_oil_sequences_2016.pdf

    Acea a3/b4 aldığı için hths >3.5 ve tbn>10 diyebiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Yorumunuz icin tesekkurler, saniyorum ki cumlelerim acik ve net, hani böyle anlaşılır şöyle anlaşılıra yer yok. Doğru orantılıdır. Şurada 50 şurada 100 şurada 150 gibi çok yuvarlak pratik bilgileri iddia edemiyorum. Ancak bağıl kavramlar ile izahını mümkün olduğunu düşünüyorum LPG diesel gasoline flame ve ignition temperature olarak aratabilirsiniz. Quora da arattırınız yanma odasının sıcaklığı değil. Sadece bu değeri baz almak bizi yanıltır.

    https://www.world-nuclear.org/information-library/facts-and-figures/heat-values-of-various-fuels.aspx


    Sizin HTHS ve TBN hakkinda yorumlariniza kısmen katilmiyorum..

    HTHS yuksek sıcaklıktaki yüksek mukavemet, 150C de Olan ve motor yağının anlık değil sürekli maruz kaldığı Maximum değer altından yapılan bir testtir. Motor yağı genelde çalışma sıcaklığında 100C bandında seyreder. Bu değer bize ekonomiden ziyade yağın sıcaklığa göre mukavemetinin azalma eğilimini de verir... bu değer LPG koşulları için ne kadar yüksek olursa hem* yağ ömrü• hem de koruma görevi için daha iyi olur.

    Asıl ekonomi etkeni 100 ve 40C de bulunan viskozite değerleridir.

    BüTün bu değerlerin sağlanması sentetik yağlarda TBN ile mümkündür. ’Toplam Baz Sayısı’ aksi değeri de ‘Toplam Asit Sayısı’ dır. Aracın her kullanımında yağ oxidasyona maruz kalır. Bu oxidasyon miktarını belirleyen iki ana etkeni göz önünde bulundurabiliriz. Isıl işlem ve Işıl işlem sayısı(devir)*. TBN için gerekli olan S(ulfur) ve Fosfor içeren katıların yağa eklenmesiyle oluşan sülfatlanmış kurum SulphatedAsh Sulphur Phosphate SAPS kullanımı TBN ile doğru orantılıdır. Dizel motorlarda DPF filtresi nedeniyle SAPS sınırlandırılmıştır.
    TBN değeri TAN değerinden çok kabaca 10% civarında daha fazla kalana kadar (misal 5.5TBN 5TAN) yağım kullanılması hedeflenir. sentetik yağ TBN değerleri doğru olduğu sürece ufak azalmalar ile referans değerlere orantılı çalışmaya devam eder.

    Yağın maruz kaldığı Isıl işlem LPG de güçlü (yanma sıcaklığı) ve fazla (benzinli motorun devir sayısı) olduğuİçin, TBN ve bağıl olarak HTHS ve diğer viskozite değerleri erken azalma eğilimine girecektir.
    Ayrıca LPG yanması sonunda 25v30% benzine göre daha az enerji ortaya cıkar bu da eğer benzinli gibi aynı güç talebiyle kullanılırsa lpg için daha fazla yakıt tüketimi olur. Benzine kıyasla bu tüketim artacağından bu bile yağın gördüğü ısıl işlemi arttırır.


    https://afdc.energy.gov/fuels/fuel_comparison_chart.pdf

    Energy Content
    Benzin 112,114 - 116,090 Btu/gal (g)
    Dizel 128,488 Btu/gal (g)
    LPG 84,250 Btu/gal(g)



    Auto ignition temp
    Benzin 495F
    Dizel 600F
    LPG 950F


    Dip not: bu tun bu bilgiler isiginda LPG araclarin benzine gore Dizel yagi kullaniyorsa Yarım ile çeyrek, benzinli yağı kullanıyor ise çeyrek bakım ömrü yağ bakımını öne alması gerektiğini düşünüyorum.
    Lpg de yağ eksilmesi normal bir durum mu sizce.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Yorumunuz icin tesekkurler, saniyorum ki cumlelerim acik ve net, hani böyle anlaşılır şöyle anlaşılıra yer yok. Doğru orantılıdır. Şurada 50 şurada 100 şurada 150 gibi çok yuvarlak pratik bilgileri iddia edemiyorum. Ancak bağıl kavramlar ile izahını mümkün olduğunu düşünüyorum LPG diesel gasoline flame ve ignition temperature olarak aratabilirsiniz. Quora da arattırınız yanma odasının sıcaklığı değil. Sadece bu değeri baz almak bizi yanıltır.

    https://www.world-nuclear.org/information-library/facts-and-figures/heat-values-of-various-fuels.aspx


    Sizin HTHS ve TBN hakkinda yorumlariniza kısmen katilmiyorum..

    HTHS yuksek sıcaklıktaki yüksek mukavemet, 150C de Olan ve motor yağının anlık değil sürekli maruz kaldığı Maximum değer altından yapılan bir testtir. Motor yağı genelde çalışma sıcaklığında 100C bandında seyreder. Bu değer bize ekonomiden ziyade yağın sıcaklığa göre mukavemetinin azalma eğilimini de verir... bu değer LPG koşulları için ne kadar yüksek olursa hem* yağ ömrü• hem de koruma görevi için daha iyi olur.

    Asıl ekonomi etkeni 100 ve 40C de bulunan viskozite değerleridir.

    BüTün bu değerlerin sağlanması sentetik yağlarda TBN ile mümkündür. ’Toplam Baz Sayısı’ aksi değeri de ‘Toplam Asit Sayısı’ dır. Aracın her kullanımında yağ oxidasyona maruz kalır. Bu oxidasyon miktarını belirleyen iki ana etkeni göz önünde bulundurabiliriz. Isıl işlem ve Işıl işlem sayısı(devir)*. TBN için gerekli olan S(ulfur) ve Fosfor içeren katıların yağa eklenmesiyle oluşan sülfatlanmış kurum SulphatedAsh Sulphur Phosphate SAPS kullanımı TBN ile doğru orantılıdır. Dizel motorlarda DPF filtresi nedeniyle SAPS sınırlandırılmıştır.
    TBN değeri TAN değerinden çok kabaca 10% civarında daha fazla kalana kadar (misal 5.5TBN 5TAN) yağım kullanılması hedeflenir. sentetik yağ TBN değerleri doğru olduğu sürece ufak azalmalar ile referans değerlere orantılı çalışmaya devam eder.

    Yağın maruz kaldığı Isıl işlem LPG de güçlü (yanma sıcaklığı) ve fazla (benzinli motorun devir sayısı) olduğuİçin, TBN ve bağıl olarak HTHS ve diğer viskozite değerleri erken azalma eğilimine girecektir.
    Ayrıca LPG yanması sonunda 25v30% benzine göre daha az enerji ortaya cıkar bu da eğer benzinli gibi aynı güç talebiyle kullanılırsa lpg için daha fazla yakıt tüketimi olur. Benzine kıyasla bu tüketim artacağından bu bile yağın gördüğü ısıl işlemi arttırır.


    https://afdc.energy.gov/fuels/fuel_comparison_chart.pdf

    Energy Content
    Benzin 112,114 - 116,090 Btu/gal (g)
    Dizel 128,488 Btu/gal (g)
    LPG 84,250 Btu/gal(g)



    Auto ignition temp
    Benzin 495F
    Dizel 600F
    LPG 950F


    Dip not: bu tun bu bilgiler isiginda LPG araclarin benzine gore Dizel yagi kullaniyorsa Yarım ile çeyrek, benzinli yağı kullanıyor ise çeyrek bakım ömrü yağ bakımını öne alması gerektiğini düşünüyorum.
    HTHS'deki Shear kelimesini mukavemet (dayanım) anlamından ziyade akma olarak düşünmek gerek, ya da mukavemet kelimesini direnç olarak düşünebiliriz. Yüksek sıcaklıkta yağın akmaya karşı olan direnci korumayı arttırır. Ancak burada kaçırdığınız bir nokta var hths'nin düşük değerde olduğu yerlerde 40 ve 100'deki değerlerde düşük olmakta... Belli bir çalışma süresinden sonra; çalışma sıcaklığına ulaştıktan motorun parçalarının sürekli maruz kaldığı toplam direnç > ilk çalıştırmadaki (atıyorum 0-10dk aralığındanki) yüksek viskoziteli (yağın akışkanlığının düşük olduğu) yağın parçaların çalışmasına uyguladığı dirençten büyüktür. Burada yağlarda kullanılan hammadde kalitesi de önem arz etmekte düşük sürtünmeli etkilerinden dolayı. Bu değerdeki düşük farklılıkların yaratacağı yakıt verimliliği göz ardı edilebilir elbette.
    https://www.youtube.com/watch?v=sQd1Z0uhFeA
    https://www.lubrizoladditives360.com/viscosity-grade-v-hths-viscosity-whats-the-difference-and-why-is-it-important/

    TBN hakkında ben genel olarak şunu düşünüyorum okuduklarımdan dolayı: LPG'nin yanma sıcaklığının oksidasyona etkisi örneğin 1.6lt 125hp'lik normal kullanımdaki bir araçta etkisi, dizel bir araca göre çok daha düşük olmalı. Bazı testlerde LPG'li ve Benzinli kullanımın katalitik konvertör sıcaklığına etkisi karşılaştırılmış ve çıkan sonuçlar lpg'de biraz daha düşük. Ezbere bilinenin aksine, LPG'nin kurum oluşturmamasından ötürü de yağ ve buji ömrünün de arttığı söylenmekte. Bunun sebebi ise lpg'nin yanması sonucu ortaya herhangi bir kurum ve sülfürik asit gibi maddelerin açığa çıkmamasından kaynaklanmakta. Çoğu lpg kullanıcısı illa ki karşılaşmıştır 10-11bin km'de değiştiği yağın temizliğinden. Tabi her daim yağın temiz olması yapısının bozulmadığı anlamına gelmez. Siyah olması da bozulduğu anlamına gelmez. Yağ analizi yapmadan da ömür hakkında bir kanıya varmak zor hocam.Genel bir bilgi olarak da: TBN ve ash oranı doğru orantılı ancak bu kül oranının yüksekliğinin lpg gibi kuru denilen yakıtların kullanıldığı yakıtlardaki yararına ilişki bir kaynak bulamadım ben. Yakıtın kuru olmasından ötürü, kül oranı yüksek yağlar önerilmekte ancak bunun elle tutulur bilimsel olarak bir dayanağını göremedim, yabancı forumlarda da arattım ve konu açtım ancak aksi yönde bir kaç yoruma denk geldim.

    Öte yandan yanma sıcaklıklarına dönersek, bizim araba lpg'li 1970 derecelik sıcaklığa mı maruz kalıyor diye düşünmüyorsa yazınızdan biri benim için bir sıkıntı yok. Çünkü bu sıcaklığın bujinin ateşlediği ve silindirlerde sıkışan yakıt - hava karışımının merkezindeki sıcaklık olduğunu bilmeli bu kimse. Bu sıcaklık yüksek sıkıştırmalı motorlarda performanslı kullanımda 2300'lere kadar çıkabilmekte olduğunu üstte attığım linklerden görebilirsiniz. Ignition temperature, ateşleme ya da tutuşma sıcaklığı olarak anlaşılır, autoignition temp. de kendiliğinden bu yakıtların tutuşması için gereken sıcaklık miktarını belirtir. Bizi ilgilendiren kısım ise bu patlamaların ve yanmaların sonucunda motorun stabil olarak, soğutma sistemi ve sıcaklığın iletimiyle, totalde motorun ulaştığı çalışma sıcaklığıdır.

     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

    Şurada güzel bir pdf var :
    http://scholarsmepub.com/wp-content/uploads/2016/09/SJEAT-13105-116.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiqhWoltage -- 19 Ekim 2019; 9:23:35 >




  • Burberrys42 B kullanıcısına yanıt
    Her yakıt tipinde yağ eksilmesi normaldir belli bir değere kadar. Her yağın bir buharlaşma oranı, içeriğindeki sülfatlanmış külden dolayı da bir eksilme oranı vardır.
  • HiqhWoltage kullanıcısına yanıt
    Birşey sorabilir miyim ?

    Muhalefetin amaci nedir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 632633634635636
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.