Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (521. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
19.039
Cevap
214
Favori
1.933.413
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 519520521522523
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 21.7.2025)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Bu durumda en iyi secenek yağı erken degistirmek kaliyor.
    Sonuc olarak tam sentetik yağlar bir blend(karisim) formuludur.
    Yağ bazinin uzerine, kurum olusumunu engelleyen deterjanlar, anti (friction) sürtünme (esterkatkilari, yanma derecesini arttiran katkilar koyularak yapilan bir karışım. Sonucunda yağlanan yerin uzerinde bir film tabakasi oluşturarak sheer(asinma) olayinin onume gecilmek hedeflenir.
    Yağın her çalışma suresinde ısınıp sogumasi sonucunda olusan oksidasyon ile yağ toplam bazları (TBN) giderek asidite olmaya başlar ve film tabakasi azalir.
    Yağların Her ne kadar Yukarida bahsettigim Yağ film tabakası oluşturması ile koruma yapmasi hedeflense de, aşırı kalın yağ tabakasi da istenmez, motor tasarımında uretici tarafından belirlenen yag SAE degerleri ve SAPS kavrami (icine koyulan katkilarin olusturdugu sulfur fosfat) burada devreye girer.
    Çünkü cok kalin yag film tabakasi (lacquering) lakelenme (bir nevi yapışmış yağ ile balciklanma arasinda bir kavram gibi düşünün) yapar. Lakeleme sonunda kurum(carbon) oluşur, yanma odasındaki kurum egzozdan tahliye edilmeye çalışır ancak gunumuz dizellerindeki DPF ler bu nedenle tikanir. Bu nedenle onceden bahsettigim sekilde yaglar FullSAPS, MidSAPS ,lowSAPS yağlar baz katkilara gore ayrilir(TBN)
    Yanma odasi dışındaki kurum ise zamanla performans kaybina ugratir ve Aşırı eski yağ yine yanarak benzinlilerdeki katilitik konvertorde de sorunlar yasatabilmektedir.
    Bu nedenle herhangi bir nedenle maksimum koruma ve optimum motor temizligi icin, araca göre ureticilerinin verdigi SAE değerde kalınarak ACEA kosullarina dikkat edilmelidir. Eğer benzinli aracinizda 5w30 kullaniyorsaniz(ulkemizde 5w30 yaglar midSAPS Motul Xclean FE /E-FE ya da LowSAPS M1 ESP / Xclean+ gibi) ya da (benzin/dizel) çok yuksek performansta hararetli uzun yolculuklar yapıyorsanız ya da saatlerce ttrafikte kaliyoraniz yaginiz daha cabuk asidite olacagindan yagi fark edilebilir bir bakım ömrünü öne almanizi oneririm.
    Yazdiklarim havada kalmasin,3 farkli SAE degerindeki fullsaps (benzinli) eneos sustina yaglarin teknik özelliklerini ve kabaca anlamlarini yazdim.
    Sizler de aldiginiz yagin teknik özelliklerine yagin PDS ya da TDS dikumanina bakabilirsiniz.
    Burada yağların Kalinlastikca yuksek sicakliktaki viskosite degerlerini gorebilirsiniz. Motor yagi yurutme sıcaklığı araci yurutmeden evvel calistirmadan vitese takip yürüyene kadar olan sıcaklık 40ⁿC(mercedeste mavi esik olarak gosterir) , surus esnasinda ise genelde 100C sicaklikta çalışması hedeflenir ama agir kosullarda 130lara kadar çıkabiliyor.

    Yaglama Viskositesi ile Yag filmi olusumu farkli kavramlardir. Yag filmi koruyucu bir tabaka olusumudur.(tbn). yaglama(viskosite) ise mm2 alanda kaplamis su damlasi üzerindeki kayganligi baz alan carpanlar olarak niteleyebiliriz. (Vcst)



    Genel bilgi amaçlıdır, kimi degerler yüksek kimi degerler dusuk daha iyidir. Kabaca yazdim ;)

    Solda Motor yagi calisma degerlerini gorebilirsiniz.
    Bmw LL-01 LL-04 sorusunun cevabini burada bulabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 27 Mayıs 2018; 13:9:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lürssen180 L kullanıcısına yanıt
    Kısacası siz shell ultra a3/b4 LL01 onaylarina sahip 5w30 kullanmalisiniz, ama diyelim ki bulamıyorsunuz(zaten bulmaniz zor) , o zaman karşınıza iki secenek çıkar,kullanim klavuzuna bakiniz ikincil bir yag tercihi var mi ?

    1. Eger uretici 5w40 destekliyorsa 5w40 xcess gibi fullSAPS LL-01 destekleyen kaliteli bir yağ kullanmaniz motor ömrümüz icin 5w30 dan da iyi olacaktir. (Özellikle performans kullanimlarinda, trafikte vs) Bunu Kitapçıktan bakin. Yag sitelerine guvenmeyin.



    2. Ya da Uretici hic bir koşul altında 5w40'dan bahsetmiyorsa o zaman ACEA c2/C3 onayina sahip midSAPS degerlerine sahip Motul XClean EFE gibi TBN degeri 7.0'den yüksek bir yag kullanmaniz gerekir. Bu yağı kullandiginiz takdirde 15.000km olan yağ bakim araligini 8-10.000km e çekerek kullandiginiz takdirde LL-04 onayina sahip MidSAPS yaglari da kullanabilirsiniz.

    Edit:
    Yağ markasina degil yağ modeline gore incelemenizi oneririm.

    Shell ve Castrol pek tercih etmedigim, yerli dolum, ticari anlasmalar ile yürüyen markalar olsa da , iyi urunleri mevcut olabilir. Ben kullandiklarimdan uzun donemde pek verim alamadim.

    Mesela Yerli uretime takilmiyorsaniz, elf full tech fe 5w30 da TBN degeri yuksek, Kisa degisimler ici ekonomik olmasiyla ve 5Litre bidonlariyla ulkemizde doldurulan iyi degerlere sahip bir yagdir.
    Özelliklerine bakildiginda 2. Secenekte bu yagi da 8-10.000km kullanmanizda sakinca olmadığını görüyorum.
    Motor kodu verirseniz daha rahat olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 27 Mayıs 2018; 13:35:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Motor kodu N45.



    Oldukça karmaşık bir konuymuş. Bu karmaşayı yaratan zanlı ise bana göre Castrol. Çünkü BMW' nin kendisini bırakıp Shell ile flörte başlaması, Castrol' ün "al sana BMW spesifikasyonlu" şeklinde bir kördüğümü ile noktalanmış. Karmaşa da yıllarca Castrol kullanan 2016 öncesi model BMW sahiplerinin işini zora sokmakta haliyle.



    Uzun yıllar kullandığım Castrol yağdan ayrılmak yerine öncelikle Longlife-01 içerikli olanı varsa onu öğrenmek ilk tercihim; en iyi yağı değil, bu arabaya en uygun Castrolü arıyorum. Yağ markası değişiminin geçici ya da kalıcı bir etkisi olacağına inananlardanım.



    Mobil yağ da aynı, önüne gelene Formula Esp.



    Son seçenek Shell; BMW nin resmi yağı olarak da boy gösteriyor. 1lt fiyatı 110 lira Borusanda. Longlife-01 onaylı. Alsam bile o yağ daha ziyade yeni nesil turbolu motorlar için formülize edilmiş ve bana uymaz düşüncesindeyim.



    Geriye kalan yağlar arasında bu sertifikasyonu net şekilde veren yağ Liqui Moly. Onu almak isterim ama motorun alıştığı marka yağdan ayrılmak ne derece doğru. Kulaktan dolma "yağ yakar" bilgileri var.



    Castrol Edge Titanium Fst 5w30 C3 denen yağın uygunluğu merak ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lürssen180 L kullanıcısına yanıt
    Yazdıklarınızdan bana göre mobil castrol den daha önde gelir. Hatta Shell bile. Gayet kaliteli marka.

    İnternette 5w30 acea A3/b4 diyerek ararsanız zaten birçok veri gelir.

    Bir yağ şirketi aracınıza uygun onayları veriyorsa sorun çıkmaz aracınıza uygundur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lürssen180 L kullanıcısına yanıt
    Aradığınız Yağa uygun yağ budur.

    m.n11.com
    Shell Helix Ultra 5w30 4+1=5 Litre - n11.com
    https://m.n11.com/shell-helix-ultra-5w30-i-415-litre-P185300221


    Ancak daha önce bahsettigimiz TBN degerini açıklamamiş firma. Firmalar düşük degerleri aciklamayi tercih edebiliyorlar. Bu nedenle shell ve castrol ve mobil cok tercih etmiyorum.

    Bu durumda 8 - 9arasi TBN degerine sahip oldugunu kabul edebiliriz.

    Specifications, Approvals & Recommendations
    Meets the engine test requirements of API SN/CF ·
    ACEA: A3/B3, A3/B4 ·
    VW: 502.00, 505.00 ·
    MB Approval: 229.5 ·
    BMW: LL-01 ·
    Renault: RN 0700, 0710


    Properties Method Helix Ultra 5W-30
    Viscosity Grade 5W-30
    Kinematic Viscosity @40°C cSt ASTM D445 68.2
    Kinematic Viscosity @100°C cSt ASTM D445 12.2
    Density @15°C kg/l ASTM D4052 0.840
    Flash Point (PMCC) °C ASTM D93 215
    Pour Point °C ASTM D97 -39
    HTHS Viscosity @150°C m PaS ASTM D4741 3.5
    TBN > 9


    Şimdi bu yağ aracınıza birebir uyumlu bir yağ. Ancak yazdiklarimdan motul ya da elf full tech gibi bir yagi daha yada (castrol ll-04 olan bir yagi)
    Daha kisa bakim araliklariyla kullanabilirsiniz

    Motul Xclean FE 5w30

    PROPERTIES
    Viscosity grade SAE J 300 5W-30
    Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.853
    Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 72.9 mm²/s
    Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 12.1 mm²/s
    Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.5 mPa.s
    Viscosity index ASTM D2270 163
    Pour point ASTM D97 -33°C / -27°F
    Flash point ASTM D92 226°C / 439°F
    Sulfated ash ASTM D874 0.77% weight
    TBN ASTM D2896 7.1 mg KOH/g

    Ya da elf ful tech fe 5w30


    Özgül ağırlık @ 15 °C ASTM D 1298 kg/m3
    855
    Viskozite @ 40 °C ASTM D 445 mm2/s 72,8
    Viskozite @ 100 °C ASTM D 445 mm2/s 12,2
    Viskozite İndeksi ASTM D 2270 - 165
    Alevlenme Noktası ASTM D 92 °C 240
    T.B.N. ASTM D 2896 mgKOH/g 7,4
    CCS @ -30°C ASTM D 5293 mPa.S 6450
    MRV @ -35°C ASTM D 4684 mPa.S 24850
    hThs>3.5

    Bu yaglari gördüğünüz gibi kullanabilirsiniz. Ancak TBN degeri zamanla (kullanilarak asidite oldukca) her yagda azalir. Bu yaglarin 2-3 birim düşük olmasindan dolayi mevcut yag bakim araligini 4te1 öne almanizi tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 27 Mayıs 2018; 14:57:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • SAE bilgisi vermemişler. Longlife-01 ve Acea A3 yazıyor. Hatta tam yazayım hepsini:

    Tercih edilen: BMW Longlife-01, ayrıca Longlife-01 FE.

    Alternatif olarak: BMW Longlife veya Acea A3.

    Dikkat ettim; alternatif olarak da "Longlife" demiş ama arkasına rakam eklememiş. Araba 2008 üretim, belki de sonradan üretilecek Longlife' lar da uygun demek bu.



    Diğer arabamın kitapçığında (2016 4 seri benzinli Gran Coupe) Longlife-04 de uygun yazıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lürssen180 -- 27 Mayıs 2018; 15:27:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lürssen180 L kullanıcısına yanıt
    Bu durumda allternatif olarak
    liqui moly Leichtlauf High Tech 5W-40
    Specifications and approvals:
    ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SN ∙ API CF ∙ BMW
    Longlife-01 ∙ MB-Approval 229.5 ∙ Porsche A40 ∙
    Renault RN 0700 ∙ Renault RN 0710 ∙ VW 502 00 ∙ VW
    505 00
    LIQUI MOLY also recommends this product for
    vehicles or assemblies for which the following
    specifications or original part numbers are
    required:
    Chrysler MS-10725 ∙ Chrysler MS-10850 ∙ Fiat
    9.55535-H2 ∙ Fiat 9.55535-M2 ∙ Fiat 9.55535-N2 ∙ Fi-
    at 9.55535-Z2 ∙ Opel GM-LL-B-025 ∙ Peugeot Citroen
    (PSA) B71 2294 ∙ Peugeot Citroen (PSA) B71 2296
    Technical data
    SAE class (engine oils) 5W-40
    SAE J300
    Density at 15 °C 0,855 g/cm³
    DIN 51757
    Viscosity at 40 °C 80,5 mm²/s
    ASTM D 7042-04
    Viscosity at 100 °C 14,0 mm²/s
    ASTM D 7042-04
    Viscosity at -35 °C (MRV) <= 60000 mPas
    ASTM D4684
    Technical data
    Viscosity at -30°C (CCS) <= 6600 mPas
    ASTM D5293
    Viscosity index 180
    DIN ISO 2909
    HTHS at 150°C >= 3,5 mPas
    ASTM D5481
    Pour point -45 °C
    DIN ISO 3016
    Evaporation loss (Noack) 10,0 %
    CEC-L-40-A-93
    Flash point 232 °C
    DIN ISO 2592
    Total base number 11,3 mg KOH/g
    DIN ISO 3771
    Sulfate ash 1,0 - 1,6 g/100g
    DIN 51575
    Color number (ASTM) L 3,5
    DIN ISO 2049




    LL01 e sahip motul xcess 5w40 gibi kaliteli bir yagi da kullanmayi dusunebilirsiniz ben performansli kullaniliyorsa bunu kullanmayi ekonomi amacli kullaniliyorsa yukarida yazdıklarımı tercih ederdim.

    Motul xcess 5w40

    Viscosity grade SAE J 300 5W-40

    Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850

    Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 86.2 mm²/s

    Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s

    HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.73 mPa.s

    Viscosity index ASTM D2270 170

    Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F

    Flash point ASTM D92 230°C / 446°F

    Sulfated ash ASTM D874 1.09% weight

    TBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g



    OEM APPROVALSBMW LL-01 ; MB-APPROVAL 229.5 / 226.5 ; PORSCHE A40 ; RENAULT RN0700 - RN0710 ; VW 502 00 - 505 00; GM-OPEL LL B-025 (DIESEL) ; FIAT 9.55535-H2 /M2/N2 ; PSA B71 2296



    Ya da castol 5w40 LL01 diye aratabilirsiniz
    Castrol de yine veriler arasinda HTHS degeri yok, TBN değeri yok.


    Typical Characteristics

    Name Method Units Castrol EDGE Professional LL01 5W-40

    Density @ 15C, Relative ASTM D4052 g/ml 0.8529

    Viscosity, Kinematic 100C ASTM D445 mm²/s 13.6

    Viscosity, CCS -30C (5W) ASTM D5293 mPa.s (cP) 5930

    Viscosity, Kinematic 40C ASTM D445 mm²/s 84

    Viscosity Index ASTM D2270 None 166

    Pour Point ASTM D97 °C -39

    Flash Point, PMCC ASTM D93 °C 208

    Ash, Sulphated ASTM D874 % wt 1.15

    Product Performance Claims

    ACEA A3/B4

    API SN/CF

    BMW Longlife-01



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 27 Mayıs 2018; 16:17:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lürssen180 L kullanıcısına yanıt
    Yeni üretimlerde Avrupa'da emisyon nedeniyle LL04 ler kullaniliyor bakim araliklari öne alinarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alternatif olarak Longlife da olur yazıyor. Ardında numara yok. Burdan şunu anlayabilir miyim; 01 den sonra çıkacak serilere de uygun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lürssen180 L kullanıcısına yanıt
    Bilemedim. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Castrol'un huyudur. HTHS asla yazmaz. Kilit değerleri belirtmez. Kendine güvenmiyor demek ki. Sadece reklam yaprak güzel iş ilerletiyorlar.
  • Am I Evil ? kullanıcısına yanıt
    200C de alevlenen yag 150C de nasil karakter veriyorsa artik :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Castrol bu Longlife ibaresinin kullanış şeklini izah etse anlarız. "Sayın müşteri, 04 yazan 01 yazanı da kapsayan gelişmiş olanıdır. Yağ teknolojisi gelişti, tek yağda tüm motorlara uygundur, son sürüm bu" dese tamamdır. Mobil de aynı.



    Ama ortada 01 benzinli, 04 dizel ayrımı var. Bunu alay eder gibi pas geçmeleri ilginç.. Bu ayrım ticari bir safsata ise de onu yazın. Kendi bindikleri dalı da kesiyorlar. 2016 öncesi bu durum yoktu. Otomotiv markası tavsiye ederdi, yağ markası da üzerine yazardı. Alır koyardık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lürssen180 -- 27 Mayıs 2018; 18:17:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Opel Insignia 1.6 turbo sahibiyim. Aracımda LPG var ve afr ayarı yapıldı. Son bakımda motul xclean 5 30 fe yağ kullandım. Bu yağa devam etmeli miyim yoksa başka bir yağa mı geçmeliyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ÜmitHoca Ü kullanıcısına yanıt
    Eğer AFR ayari Doğru yapildi ise, yanma odasinda ek bir sıcaklık ortaya cikmaz.dogru afr de LPG yaklaşık benzine gore kalori hesabindan yaklasik 25% daha fazla yakiyor olmali. Xclean FE / EFE efe tbn degeri daha yuksektir, Doğru LPG AFR ayarinda yuksek oktan (103) nedeniyle daha serin yanma odasi bile soylenebilir. Bu nedenle bu yagi kullanmanizda bir sakinca yok.



    Ancak bizim ustalarimiz AFR de yuksek oktan nedeniyle fakir- cok fakir karisimlar ayarlayabiliyor. Lpg de ekonomi yaparken yanma odasinin sicaklik degerleri artiyor. Bu da magnesiyum subaplari eritmekten baslayarak bir suru soruna neden oluyor. Bu gibi durumlardan aşınmayı korumak nedeniyle afr ayarindan emin degilseniz 2-3 bin km bakimlari one almanizi onerebilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım 2013 model Citroën C4 Picasso ve 1.6 e-hdi motor kullanılıyor. Aracımda egr ve dpf mevcut. Servis ilk bakımından bu yana 15bin km'lik periyodik bakımlarında Total ineo Esc 5w-30 yağ kullanmakta. Aracım şuan 78bin km'de. Son bakımı 3bin km önce yapıldı ve yine Total ineo esc 5w 30 yağ kullanıldı. Total ineo esc 5w 30 yağı yakından bilen bir arkadaş yağın teknik olarak kalitesini yorumlayabilirse sevinirim.



     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...



    Tavsiye edebileceğiniz farklı kaliteli bir yağ var ise paylaşabilirmisiniz?

    Herkese selamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Picasso11 -- 27 Mayıs 2018; 22:52:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Teşekkürler cevabınız için. Ayar ideal şekilde yapıldı afr cihazı ile. Profesyonel LPG ayari grubundan Ahmet Bey yaptı ayarı. Bu işi hakkıyla yapabilen az sayıdaki kişiden biri ki zaten sanayide ustalar afr ayarını ya hiç bilmiyor ya da yapamıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÜmitHoca -- 27 Mayıs 2018; 23:21:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Picasso11 kullanıcısına yanıt
    Araciniz AdBlue Sistemli bu nedenle cok daha kaliteli yaglar kullanabilirsiniz ayni zamanda 229.52 MB onayi ile ayni specleri paylasabilirsiniz.


    Total Ineo ECS Sentetik teknolojili yağ.



    KARAKTERİSTİKLER

    Test Birim Method Değer

    Viskozite Sınıfı - SAE J300 5W-30

    15oC deki yoğunluk kg/m3 ASTM D1298 853.6

    40oC'deki Viskozite mm2/s ASTM D445 63.48

    100oC'deki Viskozite mm2/s ASTM D445 10.60

    Viskozite İndeksi - ASTM D2270 157

    Parlama Noktası °C ASTM D92 234

    Akma Noktası °C ASTM D97 -36

    Sülfatlı kül içeriği % ASTM D874 0.69

    Fosfor içeriği ppm NFT 60106 800

    Sülfür içeriği % ağırlık ASTM D2622 0.25



    TBN belirtilmemis , viskositesi dusuk ekonomi yağı.



    Acea onayi C2 ile HTHS(yüksek sıcaklıkta asinma degisim) 2.9dan buyuk.

    lowSAPS seviyesinde olmasi yaklasik 5.0-5.5 TBN değeri fikrine kapildim. Bu yağ ile saglikli bir sekilde 10.000km gormek zor. Yağlama viakositesi düşük, oluşturduğu yağ filmi az.



    Eğer bu araci kullanıyorsanız elf Full tech fe onerebilirim iyi yag filmi olusturma ve lowSAPS degerlerine sahip bir yagdir.


    EVOLUTION FULL-TECH FE 5W-30 Metod Birim SAE 5W30
    Özgül ağırlık @ 15 °C ASTM D 1298 kg/m3
    855
    Viskozite @ 40 °C ASTM D 445 mm2/s 72,8
    Viskozite @ 100 °C ASTM D 445 mm2/s 12,2
    Viskozite İndeksi ASTM D 2270 - 165
    Alevlenme Noktası ASTM D 92 °C 240
    T.B.N. ASTM D 2896 mgKOH/g 7,4
    CCS @ -30°C ASTM D 5293 mPa.S 6450
    MRV @ -35°C ASTM D 4684 mPa.S 24850
    HtHs Acea c4 geregi 3.5

    Bir diger secenek ise motul xclean efe ancak elf ile neredeyse ayni degerlere sahip olmasi yani sira oldukca pahali ancak bir tik daha kaliteli bir yağ.


    PROPERTIES
    Viscosity grade SAE J 300 5W-30
    Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.851
    Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 70.1 mm²/s
    Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 12.1 mm²/s
    Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.5 mPa.s
    Viscosity index ASTM D2270 169
    Pour point ASTM D97 -42°C / -44°F
    Flash point ASTM D92 232°C / 450°F
    Sulfated ash ASTM D874 0.78% weight
    TBN ASTM D2896 7.8 mg KOH/g



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 28 Mayıs 2018; 0:21:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 5w-30 konusunda bir seçenek te ben sunayım.

    VALVOLINE SYNPOWER 5W30

     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


    temin etme sıkıntılı olabilir, ben 2 linkte buldum, ilki distribütör imiş ama 2. link hakkında fikrim yok.


    www.yedekparcaticaret.com
    VALVOLINE SYNPOWER 5W-30 4LT VALVOLİNE - YedekParcaTicaret.com
    https://www.yedekparcaticaret.com/urun/12881/valvoline/valvoline-synpower-5w-30-4lt.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ooppss -- 28 Mayıs 2018; 1:28:23 >




  • ooppss kullanıcısına yanıt
    Guzel Secenek, Valvoline cok bilinen bir markadir, Yalniz bu secenegin Benzinli araclar icin oldugunu belirtelim. Keske HTHS degeri de aciklansaydi Bir de 4L sise biraz sikintili.

    TBN degeri, Bob'da Lab testi farkli cikmis.

    Bilemedim.

     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 28 Mayıs 2018; 1:55:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 519520521522523
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.