Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (519. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.533
Cevap
202
Favori
1.864.529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 517518519520521
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Tamamdır hocam öyle yaparım. Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2009 model clio3 hb 1.5 dci için hangi motor yağını önerirsiniz?
  • Skaarj kullanıcısına yanıt
    Önce aşağıdaki sitelerden uygun yağı bulup daha sonra aracınızın motor, km ve motor sağlığı hakkında bilgi verirseniz tecrübeli üyeler yardım edecektir.

    Bilgileri paylaşın ki bu sitelerin çoğu ekonomi öncelikli yağları tavsiye ediyorlar. Benim 99 model arabama 0-30 tavsiye ettiği gibi :) Ben 5w/40 ile memnunum.

    https://www.castrol.com/tr_tr/turkey/services/motor-yagi-secici.html
    http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx
    https://www.motul.com/tr/tr/lubricants




  • NextMove kullanıcısına yanıt
    Aslinda dediginiz gibi yaz kis ayri yagi kullanmak lazim misal ben psa 1.6 dizel motorlu aracim icin onerilen yag olan 5w30 tam sentetik yagi kullaniyorum fakat bu yagin kisin en soguk gunlerde ve yazin en sicak gunlerde ne kadar koruyacagi asikar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Katiliyorum, Hava Sıcaklarda cok fark etmesede, kis sartlarinda cold start esnasinda ve yag isi transferi icin özellikle 10km civari gezilerde 0w40 cok daha fazla koruyor 5w40. 0w40 ve 0w30 5w den daha pahali oldugu icin kis dedim, Ama flash point(parlama sicakliginda) 0 ile 5 arasında markadan markaya fark etse de 30C kadar fark oldugunu ama motorun o sicakliklara ulasmayacagini düşünüyorum.(224C - 253C)



    Ticari arac yaglarinda Cold Cranking Sheer (CCS) soguk calistirma yipranmasi gibi bir deger de bulunuyor. Bunlara bakarak 0w40'in 5w40 a gore daha verimli olduğunu goruyorum. 0w30 ile 5w30 arasinda net bilgiler bulamadigim icin cok birşey diyemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yaz kış farklı yağ kullanmak eskiden kalan bir alışkanlık olabilir ancak. günümüzde yaşadığınız iklime göre bir viskozite seçip sürekli onu kullanmalısınız. yılda 2 farklı yağ kullanmak genel kullanıcı için de israf olur ve motor için de çok hoş olmaz.

    en iyisi araca ve yaşadığınız iklime göre bir yağ marka model seçip sürekli onu kullanmak.

    mümkün olan en düşük viskoziteyi kullanmak yeni araçlar için tercih sebebi olmalıdır. performans ekonomi ve hatta motor ömrü de daha iyi olacaktır. viskozite artınca tbn artıyor olsa da bunun nedeni buna daha çok ihtiyaç olduğu içindir, çünkü direnç fazladır motor daha çok zorlandığı daha fazla koruma gerekir.

    özetle arabanız yeni ise ve 0w20 kullanabiliyorsa bunu kullanın zaten 150 000 km bu yağı kullandığınızda baya bir ekonomi yapmış olacaksınız. sadece kullandığınız yağ, standardı yüksek bir yağ olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Katiliyorum, Hava Sıcaklarda cok fark etmesede, kis sartlarinda cold start esnasinda ve yag isi transferi icin özellikle 10km civari gezilerde 0w40 cok daha fazla koruyor 5w40. 0w40 ve 0w30 5w den daha pahali oldugu icin kis dedim, Ama flash point(parlama sicakliginda) 0 ile 5 arasında markadan markaya fark etse de 30C kadar fark oldugunu ama motorun o sicakliklara ulasmayacagini düşünüyorum.(224C - 253C)



    Ticari arac yaglarinda Cold Cranking Sheer (CCS) soguk calistirma yipranmasi gibi bir deger de bulunuyor. Bunlara bakarak 0w40'in 5w40 a gore daha verimli olduğunu goruyorum. 0w30 ile 5w30 arasinda net bilgiler bulamadigim icin cok birşey diyemiyorum.
    Cold cranking sheer olayi bambaska bir boyut pek onemsenmesede asinmalarin %60 i cold start aninda oluyor ccs olayina girersek cikamayiz hic ama kabaca bahsetmek gerekirse 0w-40 daha mantikli tabiki cold start aninda ama 5w- 30 unda motor sicakken daha iyi koruyor olmasi olasi bununla alakali net calismalar malesef yok o yuzden soylenenlerin cogu teoride kaliyor misal 5w40 full sentetik bir yagin 5w30 full sentetik yaga gore teoride cold start inin ayni olmasi beklenirken ayni olmadigi bilinen bir gercek 5w40 daha kalin bir yag fakat isi arttikcada avantaji ortaya cikmaya basliyor yani ne kadar teknoloji gelisirse gelissin istanbul trafiginde yazin 5w-30 un araci yeteri kadar korumayacagi asikar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Bu durumda en iyi secenek yağı erken degistirmek kaliyor.
    Sonuc olarak tam sentetik yağlar bir blend(karisim) formuludur.
    Yağ bazinin uzerine, kurum olusumunu engelleyen deterjanlar, anti (friction) sürtünme (esterkatkilari, yanma derecesini arttiran katkilar koyularak yapilan bir karışım. Sonucunda yağlanan yerin uzerinde bir film tabakasi oluşturarak sheer(asinma) olayinin onume gecilmek hedeflenir.
    Yağın her çalışma suresinde ısınıp sogumasi sonucunda olusan oksidasyon ile yağ toplam bazları (TBN) giderek asidite olmaya başlar ve film tabakasi azalir.
    Yağların Her ne kadar Yukarida bahsettigim Yağ film tabakası oluşturması ile koruma yapmasi hedeflense de, aşırı kalın yağ tabakasi da istenmez, motor tasarımında uretici tarafından belirlenen yag SAE degerleri ve SAPS kavrami (icine koyulan katkilarin olusturdugu sulfur fosfat) burada devreye girer.
    Çünkü cok kalin yag film tabakasi (lacquering) lakelenme (bir nevi yapışmış yağ ile balciklanma arasinda bir kavram gibi düşünün) yapar. Lakeleme sonunda kurum(carbon) oluşur, yanma odasındaki kurum egzozdan tahliye edilmeye çalışır ancak gunumuz dizellerindeki DPF ler bu nedenle tikanir. Bu nedenle onceden bahsettigim sekilde yaglar FullSAPS, MidSAPS ,lowSAPS yağlar baz katkilara gore ayrilir(TBN)
    Yanma odasi dışındaki kurum ise zamanla performans kaybina ugratir ve Aşırı eski yağ yine yanarak benzinlilerdeki katilitik konvertorde de sorunlar yasatabilmektedir.
    Bu nedenle herhangi bir nedenle maksimum koruma ve optimum motor temizligi icin, araca göre ureticilerinin verdigi SAE değerde kalınarak ACEA kosullarina dikkat edilmelidir. Eğer benzinli aracinizda 5w30 kullaniyorsaniz(ulkemizde 5w30 yaglar midSAPS Motul Xclean FE /E-FE ya da LowSAPS M1 ESP / Xclean+ gibi) ya da (benzin/dizel) çok yuksek performansta hararetli uzun yolculuklar yapıyorsanız ya da saatlerce ttrafikte kaliyoraniz yaginiz daha cabuk asidite olacagindan yagi fark edilebilir bir bakım ömrünü öne almanizi oneririm.
    Yazdiklarim havada kalmasin,3 farkli SAE degerindeki fullsaps (benzinli) eneos sustina yaglarin teknik özelliklerini ve kabaca anlamlarini yazdim.
    Sizler de aldiginiz yagin teknik özelliklerine yagin PDS ya da TDS dikumanina bakabilirsiniz.
    Burada yağların Kalinlastikca yuksek sicakliktaki viskosite degerlerini gorebilirsiniz. Motor yagi yurutme sıcaklığı araci yurutmeden evvel calistirmadan vitese takip yürüyene kadar olan sıcaklık 40ⁿC(mercedeste mavi esik olarak gosterir) , surus esnasinda ise genelde 100C sicaklikta çalışması hedeflenir ama agir kosullarda 130lara kadar çıkabiliyor.

    Yaglama Viskositesi ile Yag filmi olusumu farkli kavramlardir. Yag filmi koruyucu bir tabaka olusumudur.(tbn). yaglama(viskosite) ise mm2 alanda kaplamis su damlasi üzerindeki kayganligi baz alan carpanlar olarak niteleyebiliriz. (Vcst)

     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

    Genel bilgi amaçlıdır, kimi degerler yüksek kimi degerler dusuk daha iyidir. Kabaca yazdim ;)

    Solda Motor yagi calisma degerlerini gorebilirsiniz.
     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 24 Mayıs 2018; 14:13:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gercekten cok guzel brifing olmus acikcasi yaglar konusunda bende biseyler ogreniyorum sayenizde ve bu konunun bu kadar teknik olmasi guzel galiba triboloji ve yaglar hakkinda uzmansiniz .



    Tabloda gosterilen degerler aslinda ne kadarda birbirine yakin amma velakin kullanim sartlarinda buyuk farklilar dogurabiliyor ve bu degerlerin uzerine muhendislik yaklasimiyla dusunulmesi gereken seyler olarak goruyorum ve sanayi dilindeki su yag daha iyidir olayina inat kullanilacak sartlara gore yag seciminin daha onemli oldugu ortaya cikiyor cold start dinamik veya statik surtunme durumlari saps degerleri ve diger formlar goz onune alininca yag numaralarindanda ziyade tuketici icin inanilmaz bir kafa karisikligi ortaya cikiyor



    O halde yagin kopma durumundaki sicakliklarda yag numarasindanda ziyade koruyu film kayboldugu icin eski uzun sure kullanilmis yaglarin daha tehlikeli oldugu ortaya cikiyor yag numaralari cold start aninda ve performansli sicak iklim kullanimlarinda onemi artiyor standart kullanimda ise yagin kimyasal olarak bozunuma ugramasi cok daha tehlikeli dediginiz gibi 8-9 binde yag degistirmek cok daha mantikli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Yağ uzmanı değilim, merakimdan mekanik muhendislik ogrencilerinin arkasina bile bakmadan kaçtığı bazi derslerine katildim zamaninda, aldığım her yağın teknik spesifikasyonunu senelerdir inceleyerek alırım. Benim bilgilerim derlemedir, yerli yabanci kaynaklardan, bir suru zirva arasindan akışkanlar dersleriyle birleştirerek kendime gore cikarimlardir.



    Geliştirmeye açığım, hepimiz boyle olmaliyiz bilgi paylastikca çoğalır... Lakin piyasada Bu kadar detayli yag test bilgisi veren cok az yag TDS dokumani var. Eneos kullanmiyor olmama ragmen CCS degerlerini saklamadan vermis olmalari hoşuma gitti açıkçası.



    Cogu firma Shell Mobil1 de dahil olmak uzere kötü sonuclarini sakliyorlar TDS dokumanlarinda, Bazen Bulabilirsem bobistheoilguy sitesinden laboratuar sonuclarina bakiyorum.



    Elbette asil işim bu olmadigi icin ben de yanilabilirim. Sadece hobi amaçlı ama simdiye kadar kullandigim araclarda sıkıntı yasamamam akiskanlar konusunda birseyleri doğru yaptigimi gosterdigini düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhabalar,

    Bir önceki bakımdan kalan yarım litre yağım var. Aracım 4.5 litre yağ alıyor. Sonraki bakımda 4 litre yağ alıp yanında eski yağı kullansam bir sorun olur mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÜmitHoca

    Merhabalar,

    Bir önceki bakımdan kalan yarım litre yağım var. Aracım 4.5 litre yağ alıyor. Sonraki bakımda 4 litre yağ alıp yanında eski yağı kullansam bir sorun olur mu ?
    Aynı numara ve özellikte ise sorun olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Yağ uzmanı değilim, merakimdan mekanik muhendislik ogrencilerinin arkasina bile bakmadan kaçtığı bazi derslerine katildim zamaninda, aldığım her yağın teknik spesifikasyonunu senelerdir inceleyerek alırım. Benim bilgilerim derlemedir, yerli yabanci kaynaklardan, bir suru zirva arasindan akışkanlar dersleriyle birleştirerek kendime gore cikarimlardir.



    Geliştirmeye açığım, hepimiz boyle olmaliyiz bilgi paylastikca çoğalır... Lakin piyasada Bu kadar detayli yag test bilgisi veren cok az yag TDS dokumani var. Eneos kullanmiyor olmama ragmen CCS degerlerini saklamadan vermis olmalari hoşuma gitti açıkçası.



    Cogu firma Shell Mobil1 de dahil olmak uzere kötü sonuclarini sakliyorlar TDS dokumanlarinda, Bazen Bulabilirsem bobistheoilguy sitesinden laboratuar sonuclarina bakiyorum.



    Elbette asil işim bu olmadigi icin ben de yanilabilirim. Sadece hobi amaçlı ama simdiye kadar kullandigim araclarda sıkıntı yasamamam akiskanlar konusunda birseyleri doğru yaptigimi gosterdigini düşünüyorum.
    Hocam merhaba,
    Hobi amaçlı demişsiniz ancak sizin uzman birisi olduğunuzu düşündüm.
    Birkaç sorum olacak size ve diğer forum sakinlerine:), belki diğer kullanıcılarda bu sorulardan faydalanabilir.

    Ben bir sene önce araba aldım ( citroen ds4-e_hdi 112bg ). Citroenin önerdiği Total quartz ineo ecs 5-30 yağ aldım. Ancak memnun kalmadım.
    Bunun üzerine araştırarak Motul 8100 fe 5-30 yağ aldım. Birde ilave olarak Liqui Moly Ceratec yağ katkısını aldım.
    Aracın değişim km si geldi, bu sefer çok övülen Liqui Moly Top Tec 4200 5-30 yağı aldım. 200 km kadar yol aldım, arabanın titreşimli çalıştığını hissettim ve yine Ceratec motor yağı katkısını ilave ettim. Titreşimler gitti araba şimdi sessiz.

    - Şimdi diyorum ki okadar para vermeye gerek yok Motul 8100 fe den devam edeyim. Bu kadar farklı motor yağı kullanmamın zararı olur mu? Artık Motulden devam ederim.:)
    - Motor yağı katkısı olayına bakış açınız nasıl? Bendeki psikolojik değil eminim Cerateci ilave edince arabanın huyuda değişiyor.

    Motul 100 tl civarına alınabiliyor, Top Tec 4200 ise 170 tl civarı. Değerlerini araştırdım 20, 40, 100 ve 150 derece civarındaki değerler hemen hemen aynı.
    8 bin km de bir bakım yapan birisiyim, aracı da sakin sürerim çok nadir gazlarım oda Dpf için. Sizce de bu kadar fiyat farkına değer mi?
    Teşekkür ederim.




  • Liqui Moly yağlar genelde tam sentetik bile değil ve ülkemizde hakettiği fiyatın nerdeyse 2 katına satılıyor. ceratec seramik katkısı 80.000 km etkili olduğunu söylüyor ancak faydalı olup olmadığı bir yana zararlı olmadığı bile kesin değil.
  • altanB kullanıcısına yanıt
    Merhaba,



    Önce Teknik Doküman Sayfasinda belirtilen özelliklere bakalim.



    http://firatlarpetrol.com/urunler/TDS/QUARTZINEOECS5W-30.pdf



    Test Unit Result

    QUARTZ INEO ECS Birim SAE Seviyesi 5W-30

    Sülfatlanmış kül içeriği % 0,69

    Fosfor oranı ppm 800

    Sülfür oranı % m 0,25

    Yoğunluk 15 °C kg/m3 853,6

    Viskozite 40 °C mm2/s 63,48

    Viskozite 100 °C mm2/s 10,60

    Viskozite İndeksi - 157

    Parlama Noktası °C 234

    Akma Noktası °C -36

    Oil.ru sitesinden alinan lab testlerine göre TBN 6.82



    Ancak Burada HTHS (Yuksek sıcaklıktaki Yuksek Aşınma)( yagdaki karakter degisimi) değeri verilmemiş. O degerinde ACEA C2 oldugu icin en az HTHS Viscosity 2.9 mPa*s. oldugunu kabul ediyoruz





    Kalin Yazdiklarim ne kadar yüksekse o kadar iyidir.



    Şimdi de tercih ettiginiz Motul XcleanFe'i inceleyelim.



    https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/79741/8100_X-clean_FE_5W-30_%28GB%29.pdf



    Viscosity grade SAE J 300 5W-30

    Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.853

    Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 72.9 mm²/s

    Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 12.1 mm²/s

    Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.5 mPa.s

    Viscosity index ASTM D2270 163

    Pour point ASTM D97 -33°C / -27°F

    Flash point ASTM D92 226°C / 439°F

    Sulfated ash ASTM D874 0.77% weight

    TBN ASTM D2896 7.1 mg KOH/g





    Kalin degerleri Karsilastiralim.Yuksek olan iyidir.



    MOTUL'de hem yaglama hem de uzun ömürlüluk degerlerinin daha yüksek olduğunu goruyoruz. Aciklamalarini onceki postlarimda yaptim. Motul ile daha iyi bir yakit ekonomisi ve yag filmi ile daha iyi bir koruma saglayabilecegini söyleyebilirim.





    Ceramizer, Ceramic, Ceratec.

    Bunlar Friction Modifier Katkilar - (surtunme azaltici) - olarak aldığınız yağlarda zaten mevcut. Yağlara eklenmesinde etki eder abcak ekonomik olarak cok verimli olacagini düşünmüyorum. Onun yerine bakim araliklarini one çekmeniz daha efektif olacaktir. Ayrica bu yağları eklerken, genellikle donma noktasindan ödün verildigini unutmayin. Kisin Soğuk çalıştırmada yağlamada geciktirme, gibi olumsuz etkenleri de olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 25 Mayıs 2018; 15:3:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Slm arkadaşlar aracım 2010 model 1.2 16v aveo 3 bakımdır aracıma 10 40 castrol yağ konuldu bakımlarda; ama 5 30 konulması gerekiyormuş şimdi 5 30 yağ konulsa ne gibi sıkıntılar yaşarım?
  • 01levent01 0 kullanıcısına yanıt
    Sıkıntı olmaz. Sadece normalden fazla eksilme olabilir. O da diğer bakım zamanına kadar kontrol altında tutarsınız. ikinci bakımdan sonra sorun kalmaz.
  • altanB kullanıcısına yanıt
    Total 5w30'dan neden memnun kalmadınız? Ben de nisan başında C5 1.6 e hdi araç aldım. Yağ konusunda araştırmalarım neticesinde; PSA grubu araçlarda, özellikle de 1.6 e hdi motorlarda bu yağın tavsiye edildiğini ve özellikle de 100 °C mm2/s 10,60  viskozite değeri ile diğer yağlardan ayrıldığı bilgisini edindim. Bu değer Total 5w 30' da piyasadaki birçok yağdan daha düşük ve bu 1.6 e hdi motorlar için önemli bir detaymış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @nextmove verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Bundan sonra Motul e devam.
    @fade to black dediğin gibi yurtdışı fiyatlarına baktım motul ve liqui moly aynı fiyatdalar.
    @c.mcrae aldığımda total koydum bir sesli geldi. Araştırdım Motul x clean fe 5-30 e karar verdim. 4000 km olmadan Totali Motul ile değiştirdim.
    Ses gerçekten değişti hissedilir derecede sessizleşti. Arabanın çekişi arttı, hızlanması çok rahatladı. Arabayı çok zorlamama rağmen fan açma sıklığı çok çok azaldı.
    Çok dikkatliyimdir bu konularda kesinlikle psikolojik değil.
    Bir araştırın herkes aynı şeyi söylüyor. Arada 20 TL fark var. Emin ol değer fazlasıyla.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • C.McRae kullanıcısına yanıt
    Katılmıyorum. Düşük viskositeli olmasi pozitif bir etken degildir.

    Total'den çok daha iyi yağlar piyasada bolca mevcut.

    Total ile Peugeot-Citroen ortakligi yillardir mevcut. Ikisi de Fransız olmasindan kaynaklanan bir piyasa algisi. Halbu ki Moror Sporlarinda cok uzun zamandir Motul Fransiz piyasasinin en kaliteli yag tedarikcisi.

    Ülkemizde pek bilinmese de Elf'in de guzel yaglari mevcut. Ancak bazi dolumlarinin ulkemizde yapilmasi beni kuskulandiriyor.

    Motul 5w30 Xclean FE ile cok yakin degerlere sahip bir diğer yağ.

    ElF EVOLUTION FULL-TECH FE 5W-30 Metod Birim SAE 5W30
    Özgül ağırlık @ 15 °C ASTM D 1298 kg/m3 855
    Viskozite @ 40 °C ASTM D 445 mm2/s 72,8
    Viskozite @ 100 °C ASTM D 445 mm2/s 12,2
    Viskozite İndeksi ASTM D 2270 - 165
    Alevlenme Noktası ASTM D 92 °C 240
    T.B.N. ASTM D 2896 mgKOH/g 7,4
    CCS @ -30°C ASTM D 5293 mPa.S 6450
    MRV @ -35°C ASTM D 4684 mPa.S 24850



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 26 Mayıs 2018; 0:49:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 517518519520521
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.