Şimdi Ara

Motor ustaları yardım lütfen. (BİLMECE)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
3.965
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2011 model bravo tjet aracım var, 30.000 km de.LPG li.

    Aracımın motorundan ses geliyor. Bu ses araç duruyorken 2.000-3.000 devir aralığında bir yerde daha çok zırıltı gibi. Soğuk motor-sıcak motor ,LPG-benzin fark etmiyor.
    o devri yakaladığınızda sabit tutarsanız ses sürekli. Yada dik yokuş çıkarken daha belirgin, o an araç adeta dizel gibi ses yapıyor.

    Motordan anlayan usta sıfatını hak eden 2-3 usta baktı ve teşhisi koydu: 'ses yatak vurma sesi'
    Bu şekilde binilmesin diye de üstelenince motor alttan açıldı, alt yataklar pırıl pırıl.
    O zaman üstten denildi ve motor komple indi.
    Motor ve şanzıman araçtan çıktı, motor dağıtıldı, tüm parçaları 100lerce motor rektife etmiş usta tarafından tek tek incelendi. Piston krank segman vs.vs. ve sonuç 'tüm parçalar olması gerektiği gibi pırıl pırıl'.

    Sadece Volant ta boşluk tespit edildi, bana da gösterildi büyük dişlinin içindeki az küçük dişli (umarım anlatabildim) parmaklarla zorlanınca oynuyordu.

    Bu boşluk olur ama bu kadar olmaz denilip Volant değiştirildi.

    araç toplandı, tek marşta aldı.

    Sonuç ,ses aynen duruyor..

    Soru şu; sizce neden kaynaklanıyor??

    Bu işten anlayanların fikirlerini bekliyorum.







  • Egzozu kontrol ettiniz mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Egzozu kontrol ettiniz mi?

    Hocam baktılar motoru indirmeden önce.
    Sesin motordan geldiğinden emindiler. Bugün katalitik konvertöre de bakılmış, o da sağlammış.
  • Motor ve şanzıman takozlarına bakıldı mı?
  • turbo...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Motor ve şanzıman takozlarına bakıldı mı?

    illaki bakmışlardır da yarın yine hatırlatırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kicgine

    turbo...

    turbonun kendisinden bu kadar ses gelebileceğini tahmin etmiyorum ama baktıracağım.
  • peki aracın motorunun üzerinde bulunan her hangi bir sensör yanlış ölçüm yapsa, (yani sensör hiç çalışmasa mutlaka arıza ışı yakar deniliyor) ecu de bu yanlış veriyi baz alıp motora yanlış komut verse?
    bu olabilir mi sizce?
  • Hocam motor indiyse illaki bakılmıştır diye tahmin ediyorum ama egzos manifold contasına bakıldı mı ?
  • Piston pimlerinde boşluk olabilir ama bakıldığını tahmin ediyorum. Turbo milini bir kontrol ettirin boşluk yapmış olabilir.
  • Motordan geldiğine emin misiniz aracın ön bölümünden geliyor olamaz mı. Mesela askı, yürüyen üstü bir parçanın mekanik aşınması sonucu olamaz mı. 3k devir üzerinde ses kesiliyor mu yoksa tını sıklığı mı azalıyor. Sabit 1000-1500 devirde bir süre çalıştırıldığında gelmiyorsa blok harici bir aşınma var ama nerde.
  • ses zırıltı şeklindemi yoksa böyle çırıltı sesi gibimi 1de gazdan ayağını cektiğinde birden kesiliyormu yoksa yavaş yavaşmı kesiliyor? cırıltı gibi ise ve birden kesiliyorsa araç egzoz kaçırıyodur manifolt contalarını kontrol edin zaten öyle ise siyah kurum izlerini görüceksiniz söktüğünüzde.
  • Arkadaşlar sesi tarif etmek zor. Gır gır gır yada gar gar gibi. Motoru yüke bindirince yani 1750-2000 devir civarında geliyor, sonra duyulmuyor.Bugün bir daha baktım.
    2 yetkili servis gezdik. İkiside alt kol yatakları dedi. Ayak gazdan çekildiğinde birden kesiliyor. (1500-2500 gaz pompalanırken).

    Motoru en ufak parçasına kadar dağıtan ustaya gittik sonra. Adam yatak pırıl pırıl dı ne kranta ne pistonlarda iz yok, olsa mutlaka görürdük diyor,
    Yüzde 3 yüzde 5 boşluk muhabbeti geçti birara. Benim araç 4 müş bir usta 3 ten fazlaysa ses yapar dedi.

    Sonuç olarak bir iki gün böyle kullanacağım sonra alttan motor açılıp alt kol yatakları değişecek..Şasi no dan bakıp yeni yatak alınacak.

    Bugün bakanlar da egzos-şanzıman-turbo-manifolt değil kesin motordan ses dediler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi savas1000 -- 4 Aralık 2012; 15:04:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: savas1000

    Arkadaşlar sesi tarif etmek zor. Gır gır gır yada gar gar gibi. Motoru yüke bindirince yani 1750-2000 devir civarında geliyor, sonra duyulmuyor.Bugün bir daha baktım.
    2 yetkili servis gezdik. İkiside alt kol yatakları dedi. Ayak gazdan çekildiğinde birden kesiliyor. (1500-2500 gaz pompalanırken).

    Motoru en ufak parçasına kadar dağıtan ustaya gittik sonra. Adam yatak pırıl pırıl dı ne kranta ne pistonlarda iz yok, olsa mutlaka görürdük diyor,
    Yüzde 3 yüzde 5 boşluk muhabbeti geçti birara. Benim araç 4 müş bir usta 3 ten fazlaysa ses yapar dedi.

    Sonuç olarak bir iki gün böyle kullanacağım sonra alttan motor açılıp alt kol yatakları değişecek..Şasi no dan bakıp yeni yatak alınacak.

    Bugün bakanlar da egzos-şanzıman-turbo-manifolt değil kesin motordan ses dediler.

    O usta doğru söylemiş boşluk olduğundan ses yapıyor. Yataklar daha fazla aşındığında daha çok ses yapıp tak tak vuracaktır. Eğer bahsettiğiniz gibi videodaki sessin aynısıysa kesinlikle turbo sesi değil. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: savas1000

    Arkadaşlar sesi tarif etmek zor. Gır gır gır yada gar gar gibi. Motoru yüke bindirince yani 1750-2000 devir civarında geliyor, sonra duyulmuyor.Bugün bir daha baktım.
    2 yetkili servis gezdik. İkiside alt kol yatakları dedi. Ayak gazdan çekildiğinde birden kesiliyor. (1500-2500 gaz pompalanırken).

    Motoru en ufak parçasına kadar dağıtan ustaya gittik sonra. Adam yatak pırıl pırıl dı ne kranta ne pistonlarda iz yok, olsa mutlaka görürdük diyor,
    Yüzde 3 yüzde 5 boşluk muhabbeti geçti birara. Benim araç 4 müş bir usta 3 ten fazlaysa ses yapar dedi.

    Sonuç olarak bir iki gün böyle kullanacağım sonra alttan motor açılıp alt kol yatakları değişecek..Şasi no dan bakıp yeni yatak alınacak.

    Bugün bakanlar da egzos-şanzıman-turbo-manifolt değil kesin motordan ses dediler.

    O usta doğru söylemiş boşluk olduğundan ses yapıyor. Yataklar daha fazla aşındığında daha çok ses yapıp tak tak vuracaktır. Eğer bahsettiğiniz gibi videodaki sessin aynısıysa kesinlikle turbo sesi değil. Saygılar.

    peki hocam çözüm ne?

    yatakların değişmesi yeterli mi yoksa o boşluk ayarla ilgili birşey mi?
    Konunun cahiliyim açıkçası, O zaman yataklar aşınmış ve o yüzden mi boşluk oluşmuş demek?

    Öte yandan motoru inceleyen usta yataklarda aşınma olsa görürdüm demişti fark etmedi mi sizce? bu aşınma mikron düzeyinde mi? hiç mi çizik izi vs olmaz?

    Bu aracı bu şekilde kullanmaktayım, hiç kullanmamalımıyım?
    Bir de motor alttan açılsa ve yataklar değişse kurtarır mı yoksa yine komple inmeli mi motor?

    Cevaplarsanız çok sevinirim.




  • İlgisiz olabilir, onca bakan usta da elbet dikkat etmiştir ama aklıma gelmişken söyleyeyim. Benzer bir ses benim arabamda da vardı, karter sacını tutan vida gevşemişti, ses ondan kaynaklanıyordu. Vites kutusu da yağ kaçırıyordu. Sac değişti, vites kutusunun yağı değişti. İlk mesajınızda dediğiniz gibi belli bir devirde zırıldama gibi ses duyuluyordu. Bir ihtimaldir diyorum, belki de bunun gibi motor harici bir şeydir. Saçma bir öneride bulunduysam affola
  • quote:

    Orijinalden alıntı: savas1000

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: savas1000

    Arkadaşlar sesi tarif etmek zor. Gır gır gır yada gar gar gibi. Motoru yüke bindirince yani 1750-2000 devir civarında geliyor, sonra duyulmuyor.Bugün bir daha baktım.
    2 yetkili servis gezdik. İkiside alt kol yatakları dedi. Ayak gazdan çekildiğinde birden kesiliyor. (1500-2500 gaz pompalanırken).

    Motoru en ufak parçasına kadar dağıtan ustaya gittik sonra. Adam yatak pırıl pırıl dı ne kranta ne pistonlarda iz yok, olsa mutlaka görürdük diyor,
    Yüzde 3 yüzde 5 boşluk muhabbeti geçti birara. Benim araç 4 müş bir usta 3 ten fazlaysa ses yapar dedi.

    Sonuç olarak bir iki gün böyle kullanacağım sonra alttan motor açılıp alt kol yatakları değişecek..Şasi no dan bakıp yeni yatak alınacak.

    Bugün bakanlar da egzos-şanzıman-turbo-manifolt değil kesin motordan ses dediler.

    O usta doğru söylemiş boşluk olduğundan ses yapıyor. Yataklar daha fazla aşındığında daha çok ses yapıp tak tak vuracaktır. Eğer bahsettiğiniz gibi videodaki sessin aynısıysa kesinlikle turbo sesi değil. Saygılar.

    peki hocam çözüm ne?

    yatakların değişmesi yeterli mi yoksa o boşluk ayarla ilgili birşey mi?
    Konunun cahiliyim açıkçası, O zaman yataklar aşınmış ve o yüzden mi boşluk oluşmuş demek?

    Öte yandan motoru inceleyen usta yataklarda aşınma olsa görürdüm demişti fark etmedi mi sizce? bu aşınma mikron düzeyinde mi? hiç mi çizik izi vs olmaz?

    Bu aracı bu şekilde kullanmaktayım, hiç kullanmamalımıyım?
    Bir de motor alttan açılsa ve yataklar değişse kurtarır mı yoksa yine komple inmeli mi motor?

    Cevaplarsanız çok sevinirim.

    Yatakların değişmesi gerekli, yataklar aşındığı için boşluk olur boşluk dediğimizde 0,05 mm gibi sadece hassas aletlerle ölçülebilecek değerler.

    Eğer sesi rölantide de duyuyorsanız piston pimi sesi de olabilir.

    Aracınızın kilometresi düşük olduğundan bu aşınma normal değil. Bu yüzden motorunuzun krank milinin durumu komparatör ile mutlaka incelenmeli. Ayrıca hangi yatağın aşınmış olduğunu o silindire ait ateşleme kablosunu sökerek anlayabilirsiniz.

    Volan dişlisi değiştikten sonra seste hiçbir değişiklik olmadı mı? Bu sorunun cevabıda önemlidir.

    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: that_inspector

    İlgisiz olabilir, onca bakan usta da elbet dikkat etmiştir ama aklıma gelmişken söyleyeyim. Benzer bir ses benim arabamda da vardı, karter sacını tutan vida gevşemişti, ses ondan kaynaklanıyordu. Vites kutusu da yağ kaçırıyordu. Sac değişti, vites kutusunun yağı değişti. İlk mesajınızda dediğiniz gibi belli bir devirde zırıldama gibi ses duyuluyordu. Bir ihtimaldir diyorum, belki de bunun gibi motor harici bir şeydir. Saçma bir öneride bulunduysam affola

    Hocam olur mu, her fikre ihtiyacım var. Teşekkür ederim ilginize.

    Sesin motordan geldiğine eminiz artık, Keşke dediğiniz gibi olsaydı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: savas1000

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: savas1000

    Arkadaşlar sesi tarif etmek zor. Gır gır gır yada gar gar gibi. Motoru yüke bindirince yani 1750-2000 devir civarında geliyor, sonra duyulmuyor.Bugün bir daha baktım.
    2 yetkili servis gezdik. İkiside alt kol yatakları dedi. Ayak gazdan çekildiğinde birden kesiliyor. (1500-2500 gaz pompalanırken).

    Motoru en ufak parçasına kadar dağıtan ustaya gittik sonra. Adam yatak pırıl pırıl dı ne kranta ne pistonlarda iz yok, olsa mutlaka görürdük diyor,
    Yüzde 3 yüzde 5 boşluk muhabbeti geçti birara. Benim araç 4 müş bir usta 3 ten fazlaysa ses yapar dedi.

    Sonuç olarak bir iki gün böyle kullanacağım sonra alttan motor açılıp alt kol yatakları değişecek..Şasi no dan bakıp yeni yatak alınacak.

    Bugün bakanlar da egzos-şanzıman-turbo-manifolt değil kesin motordan ses dediler.

    O usta doğru söylemiş boşluk olduğundan ses yapıyor. Yataklar daha fazla aşındığında daha çok ses yapıp tak tak vuracaktır. Eğer bahsettiğiniz gibi videodaki sessin aynısıysa kesinlikle turbo sesi değil. Saygılar.

    peki hocam çözüm ne?

    yatakların değişmesi yeterli mi yoksa o boşluk ayarla ilgili birşey mi?
    Konunun cahiliyim açıkçası, O zaman yataklar aşınmış ve o yüzden mi boşluk oluşmuş demek?

    Öte yandan motoru inceleyen usta yataklarda aşınma olsa görürdüm demişti fark etmedi mi sizce? bu aşınma mikron düzeyinde mi? hiç mi çizik izi vs olmaz?

    Bu aracı bu şekilde kullanmaktayım, hiç kullanmamalımıyım?
    Bir de motor alttan açılsa ve yataklar değişse kurtarır mı yoksa yine komple inmeli mi motor?

    Cevaplarsanız çok sevinirim.

    Yatakların değişmesi gerekli, yataklar aşındığı için boşluk olur boşluk dediğimizde 0,05 mm gibi sadece hassas aletlerle ölçülebilecek değerler.

    Eğer sesi rölantide de duyuyorsanız piston pimi sesi de olabilir.

    Aracınızın kilometresi düşük olduğundan bu aşınma normal değil. Bu yüzden motorunuzun krank milinin durumu komparatör ile mutlaka incelenmeli. Ayrıca hangi yatağın aşınmış olduğunu o silindire ait ateşleme kablosunu sökerek anlayabilirsiniz.

    Volan dişlisi değiştikten sonra seste hiçbir değişiklik olmadı mı? Bu sorunun cevabıda önemlidir.

    Saygılar.


    Ses rölantide yok. Sadece gazı pompalayınca ve belirgin olarak belli devir aralığında geliyor.

    Motoru söken usta krankı ölçtüğünü ve herhangi bir işlem yapmaya gerek olmadığını söyledi. Hatta taşlarız diye hazırlık yapmış sökmeden sonra ellememiş

    Yatak boşluğu konusunda ise çok ufak boşluğun bu kadar etkisi olmayacağını düşünmüş ve yatak yüzeylerinde görsel bir hasar tespit edememiş. Hatta eski motorlarda şahin-albea gibi 0 motoru açtıklarında bile boşluklar farklı olup ses yapmazmış, o yüzden yanılmış olabileceğini itiraf ediyor.İnatla yatakta hiçbir hasar olmadığını vurguluyordu yetkili servisler bile yatak sesi diyince ikna olmuş gibi.

    Volan dişlisi değişiminin en ufak bir etkisi olmadığı için, eski dişliyi geri takacaklar.

    Haftaya yeni yataklar motor alttan açılıp takılacak.

    aracın benden önceki sahibindeyken hararet yada yanlış yağa maruz kaldığından şüpeleniliyor.

    Saygı bizden..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: savas1000

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: savas1000

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: savas1000

    Arkadaşlar sesi tarif etmek zor. Gır gır gır yada gar gar gibi. Motoru yüke bindirince yani 1750-2000 devir civarında geliyor, sonra duyulmuyor.Bugün bir daha baktım.
    2 yetkili servis gezdik. İkiside alt kol yatakları dedi. Ayak gazdan çekildiğinde birden kesiliyor. (1500-2500 gaz pompalanırken).

    Motoru en ufak parçasına kadar dağıtan ustaya gittik sonra. Adam yatak pırıl pırıl dı ne kranta ne pistonlarda iz yok, olsa mutlaka görürdük diyor,
    Yüzde 3 yüzde 5 boşluk muhabbeti geçti birara. Benim araç 4 müş bir usta 3 ten fazlaysa ses yapar dedi.

    Sonuç olarak bir iki gün böyle kullanacağım sonra alttan motor açılıp alt kol yatakları değişecek..Şasi no dan bakıp yeni yatak alınacak.

    Bugün bakanlar da egzos-şanzıman-turbo-manifolt değil kesin motordan ses dediler.

    O usta doğru söylemiş boşluk olduğundan ses yapıyor. Yataklar daha fazla aşındığında daha çok ses yapıp tak tak vuracaktır. Eğer bahsettiğiniz gibi videodaki sessin aynısıysa kesinlikle turbo sesi değil. Saygılar.

    peki hocam çözüm ne?

    yatakların değişmesi yeterli mi yoksa o boşluk ayarla ilgili birşey mi?
    Konunun cahiliyim açıkçası, O zaman yataklar aşınmış ve o yüzden mi boşluk oluşmuş demek?

    Öte yandan motoru inceleyen usta yataklarda aşınma olsa görürdüm demişti fark etmedi mi sizce? bu aşınma mikron düzeyinde mi? hiç mi çizik izi vs olmaz?

    Bu aracı bu şekilde kullanmaktayım, hiç kullanmamalımıyım?
    Bir de motor alttan açılsa ve yataklar değişse kurtarır mı yoksa yine komple inmeli mi motor?

    Cevaplarsanız çok sevinirim.

    Yatakların değişmesi gerekli, yataklar aşındığı için boşluk olur boşluk dediğimizde 0,05 mm gibi sadece hassas aletlerle ölçülebilecek değerler.

    Eğer sesi rölantide de duyuyorsanız piston pimi sesi de olabilir.

    Aracınızın kilometresi düşük olduğundan bu aşınma normal değil. Bu yüzden motorunuzun krank milinin durumu komparatör ile mutlaka incelenmeli. Ayrıca hangi yatağın aşınmış olduğunu o silindire ait ateşleme kablosunu sökerek anlayabilirsiniz.

    Volan dişlisi değiştikten sonra seste hiçbir değişiklik olmadı mı? Bu sorunun cevabıda önemlidir.

    Saygılar.


    Ses rölantide yok. Sadece gazı pompalayınca ve belirgin olarak belli devir aralığında geliyor.

    Motoru söken usta krankı ölçtüğünü ve herhangi bir işlem yapmaya gerek olmadığını söyledi. Hatta taşlarız diye hazırlık yapmış sökmeden sonra ellememiş

    Yatak boşluğu konusunda ise çok ufak boşluğun bu kadar etkisi olmayacağını düşünmüş ve yatak yüzeylerinde görsel bir hasar tespit edememiş. Hatta eski motorlarda şahin-albea gibi 0 motoru açtıklarında bile boşluklar farklı olup ses yapmazmış, o yüzden yanılmış olabileceğini itiraf ediyor.İnatla yatakta hiçbir hasar olmadığını vurguluyordu yetkili servisler bile yatak sesi diyince ikna olmuş gibi.

    Volan dişlisi değişiminin en ufak bir etkisi olmadığı için, eski dişliyi geri takacaklar.

    Haftaya yeni yataklar motor alttan açılıp takılacak.

    aracın benden önceki sahibindeyken hararet yada yanlış yağa maruz kaldığından şüpeleniliyor.

    Saygı bizden..

    Sorunun cevabını verdiniz aslında, yanlış yağ seçimi ve yetersiz yağlama yataklarda bozulmaya sebep olur. Özelden yolladığım mesajı incelerseniz sevinirim. Saygılar.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.