Şimdi Ara

Motor soğukken rölanti dengesizliği ve stop etme(1.2 albea lpgli)(Edit:Düzeldi)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
4.801
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araç 1.2 motor 16v 2006 model 51bin km(çok kullanılmadı, sıfır alındı) albea. Lpg 3 sene önce takıldı.

    Motor soğukken ilk çalıştırmada rölanti 4-8 arası gidip geliyor ve 10-15 saniye sonra stop ediyor. Tekrar çalıştırıyorum bu sefer stop etmiyor, rölanti yine 4-8 arası gidip geliyor 20-30 saniye, sonrasında ısınmayla beraber tüpe geçiyor bu sefer 8-12 arası rölanti gidiyor 15 saniye sonra rölanti 8 de sabitleniyor. Bundan sonra araç lpgde çalışırken hiçbir sorun yaşamıyorum. Ayrıca motor iyice ısındıktan sonra benzine geçersem normal sürüşte sıkıntı olmuyor, ancak ışıkta durduktan sonra kalkarken dipgaz yapıp sonrasında debriyajdan ayağı kaldırmak gerekiyor(normalde debriyajdan kaldırırken hafif gaza basarız).

    Bu sorun uzun süredir(6 aydan uzun) vardı, ancak sorun bu süreçte gitgide büyüdü ve aracın 10 bin bakımının yaklaşmasıyla ikisini bir hallederim düşüncesiyle bekledim. Geçen hafta ustaya gittim. Hava filtresi, yağ, 4 buji değişti. Bu sorun için ekstradan boğaz kelebeğini temizledi usta. Beni sonrasında lpg gaz ayarını da yaptır dedi. Ertesi gün sabah sorunun devam ettiğini gördüm, ustayı aradım yeni temizledik motoru sen benzinde kullan bir hafta sonra gel dedi. Bu arada lpg gaz ayarını yaptırdım ve lpg gaz filtresini değiştirtdim ayrıca.

    Sorunum halen devam ediyor. Yarın ustaya(bu arada 2-3 senedir bu ustaya götürüyorum arabayı, normalde işini iyi yapar) tekrar gidicem ancak sorunun neyden kaynaklandığını bulabilecek mi şüphelerim var. Eğer usta sorunu bulamazsa fiat yetkili servisine mi götürmeliyim, götürsem ne kadar masraf çıkartırlar sizce?






    Edit: Usta arabayı bırak burda kalsın dedi, araba 2 gün tamircide kaldı. Usta bu süreçte baya araştırmış, buji kablolarını değiştirmiş sorun ondan olmayınca geri eskisini takmış. Bir de kulakçığı değiştirmiş. Bundan sonra araba benzinde düzgün çalışıp, lpgde tekliyordu. Beni gaz ayarcıya git tekrar dedi. Gaz ayarcı enjektörün 1i çalışmıyor dedi, enjektör değişecek 220-240-380 tlye var dedi, bana pahalı geldi. Ustayı aradım, çık gel yaptırma orda dedi. Sonra ustayla beraber tanıdığı lpgciye gittik, 170 tlye enjektörü değiştirdim.(Bu arada önceden gaz filtresini+gaz ayarı 90 tlye yapmıştı gaz ayarcı, internetten fiyatına baktım bana taktığı gaz filtresinin fiyatı 16.5 tl, bu küçük esnaf iyi öpüyor insanımızı ona kanaat getirdim).
    Sonuç olarak şuan araba hem gazda hem benzinde gayet iyi çalışıyor ancak 10 bin km bakımı+bu sorun bana toplam 650 tlye mal oldu. Maddi ve manevi yordu bu süreç beni, ileride arabayı değiştirirsem dizel alırım heralde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakapaca37 -- 2 Temmuz 2015; 15:49:44 >



    _____________________________




  • benım 2004 palio'da da oluyordu. marş motorunun bakımını yaptırdım, bi de volan dişlisini değiştirdim çözüldü. palio albeanın sanırım kronik sorunu marş motoru dişlileri kırılıyor , kömürleri bitiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson_son

    benım 2004 palio'da da oluyordu. marş motorunun bakımını yaptırdım, bi de volan dişlisini değiştirdim çözüldü. palio albeanın sanırım kronik sorunu marş motoru dişlileri kırılıyor , kömürleri bitiyor
    TÜPLÜ bir araç daha sorunlarla boğuşuyor... öyle şaşırdık ki....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    TÜPLÜ bir araç daha sorunlarla boğuşuyor... öyle şaşırdık ki....

    en kötü dizel tüplüden iyidir diyen biri daha
    _____________________________
  • Benim tüplü Honda Civic elegance sedan aracımda benzer bir sorunla karşılaşmıştım. Valf ayarı yaptırmama rağmen soğukken stop etme problemini çözememiştim.
    Çıraklarına değil de Ustasına götürdüğüm zaman anlattım detaylıca. O da inceledi arabayı. Motoru taşıyan amortisöre benzeyen lastik bir Parça olduğunu söyledi. Kopmuş/Kırılmış. Onu değiştirdik 300 lira gibi bir paraya. Sıkıntı bitti gitti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Dünyada 10 tip insan vardır, binary bilenler ve bilmeyenler...
  • yakapaca37 kullanıcısına yanıt
    Subab ayarı yaptırdın mı? LPG kuru yakıt olduğundan bir süre sonra subabları sıkıyor...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Heavy1

    Subab ayarı yaptırdın mı? LPG kuru yakıt olduğundan bir süre sonra subabları sıkıyor...
    10 yılda 50bin km yapıp LPG taktırmak = rahat batması
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    TÜPLÜ bir araç daha sorunlarla boğuşuyor... öyle şaşırdık ki....

    en kötü dizel tüplüden iyidir diyen biri daha

    en kötü dizelin sorunu ne olabilir? pistonlar yatak krank üst kapak gitmemişse (yani bitik motor satın almamışsan)... nedir dizelde sorun cıkarabilecek potansiyel parcalar... sağ baştan sayınca enjektör, turbo başka varmı?

    bu parçaların fiyatları tuzla olsada sorunların kaynağı belli. gözünü karartıp sök tak yaptırabilirsin... tüplülerin sorunu nerde bulana kadar sinir stres vakit kaybı moral bozukluğu yanına kalıyor.. daha kötüsü garantisi de yok bu işin. ne sorun belli ne çözüm. karanlığa ateş ediyorsun ya tutarsa diye... yanlışmıyım?

    tüplü araç pişmanlıktır. 2 günde 3 konu hepside lpg yüzünden.. yazık bunca harcanan paraya.




  • halâ lpg candır diyen varmı.
    gereksiz lpg taktırmakta ayrı konu tabi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    halâ lpg candır diyen varmı.
    gereksiz lpg taktırmakta ayrı konu tabi
    araç LPG istemiyor bence,

    10 yılda 50 bin km yapmışsınız,

    henüz LPG kit parasını çıkartmışken LPG den doğan sorunlara para harcayacaksınız,

    LPG dizelden daha ekonomik bir çözüm ancak bunun hakkını fazla mesafe kullanarak verebilirsiniz.
    _____________________________
  • @Heavy1 Subap ayarı yapılmadı zannımca.

    @redred10 7 yıl benzinle 30bin km yapıldı, son 3 yıl lpg ile 20 bin km yapıldı. Yapılan km arttığı için tercih ettim yani. Lpg 1300 TL masraf yapmıştım, parasını çıkarttım çoktan ama yeni sorunlar açtı başımıza.

    @erkmenson_son @a1g0rithm Ustaya daha götüremedim, yarın götürmeyi düşünüyorum. Bahsedeceğim dediklerinizden, teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Merak edenler varsa sonucu konuya yazdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Ben Varım lpg candır.. 7 ayda 21 bin km yaptım lpg ile tık yok..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beyttatar

    Ben Varım lpg candır.. 7 ayda 21 bin km yaptım lpg ile tık yok..

    Ne oldum deme ne olacağım de.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedystop

    quote:

    Orijinalden alıntı: Beyttatar

    Ben Varım lpg candır.. 7 ayda 21 bin km yaptım lpg ile tık yok..

    Ne oldum deme ne olacağım de.

    Sıkıntı yok araç 7 aylık civic garanti kapsamında

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beyttatar

    quote:

    Orijinalden alıntı: speedystop

    quote:

    Orijinalden alıntı: Beyttatar

    Ben Varım lpg candır.. 7 ayda 21 bin km yaptım lpg ile tık yok..

    Ne oldum deme ne olacağım de.

    Sıkıntı yok araç 7 aylık civic garanti kapsamında

    Alıntıları Göster
    lpg güzel diyoruz başımıza açtığı masrafa bak kazık da yiyoruz moralde sıfır oluyor üstüne. kazıkda yenmese yine masraflı yine yorucu bu lpg işi. arıza çıktığı zaman her yer elden geçiyor resmen. yinede geçmiş olsun dizel en yakın zamanda almanızı tavsiye ederim bende çektim lpg problemlerini fazlasıyla.
    _____________________________
    alfa ((sıfır)) orijinal ürünler satılıktır elimde mevcut.sıfırdır kesinlikle 2.el deildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    TÜPLÜ bir araç daha sorunlarla boğuşuyor... öyle şaşırdık ki....

    en kötü dizel tüplüden iyidir diyen biri daha

    en kötü dizelin sorunu ne olabilir? pistonlar yatak krank üst kapak gitmemişse (yani bitik motor satın almamışsan)... nedir dizelde sorun cıkarabilecek potansiyel parcalar... sağ baştan sayınca enjektör, turbo başka varmı?

    bu parçaların fiyatları tuzla olsada sorunların kaynağı belli. gözünü karartıp sök tak yaptırabilirsin... tüplülerin sorunu nerde bulana kadar sinir stres vakit kaybı moral bozukluğu yanına kalıyor.. daha kötüsü garantisi de yok bu işin. ne sorun belli ne çözüm. karanlığa ateş ediyorsun ya tutarsa diye... yanlışmıyım?

    tüplü araç pişmanlıktır. 2 günde 3 konu hepside lpg yüzünden.. yazık bunca harcanan paraya.

    Turbo, enjektör, egr, dpf, mazot pompası. Zaten enjektörlerin tanesi bin lira, turbonun en dandiği 600-700 lira. Egr hadi neyse ucuz da, dpf nin ömrü bitince hey yavrum hey, mazot pompasını saymadım bile. Yani kısacası iki enjektör değişeceği yerde komple üst kapak, dört enjektör fiyatına da komple rektefiyeye gidebilir benzinli motor.

    Tamamına bakınca bu parçalar komple değişeceği yerde , lpg li aracına sıfır sandık motor alırsın. Hiç gereği yok. Ben de bir dizel kullanıcısıyım ama lpg ye geçmeyi düşünüyorum.

    Dizel sanki sorunsuz. Usta arızayı tespit ediyor da yapabiliyor mu ? Turboya balans ayarı, enjektöre kusursuz kalibrasyon yapabilir mi ? Hoop gidersin sıfırını alırsın. Hadi parça arızalarını koydum bir kenara, yanlışlıkla kötü mazota geldiysen geçmiş olsun, yoldan geldikten sonra turbo için rölantide bekleyeceksin yoksa ömründen yiyorsun, en ufak arızada ve kalibrasyonsuzlukta muazzam çekiş kaybı, ara ara partikül filtresi rejenerasyonu için işin yoksa devirli kullan, 100 binden sonra ikinci el piyasasında dizel arabalara insanların önyargılı yaklaşmaları, benzinli motora göre daha geç ısındığı için sabahları fazla yakıt tüketimi. Daha sayayım mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 3 Temmuz 2015; 15:53:16 >
    _____________________________
    Devrim Arabası




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedystop

    quote:

    Orijinalden alıntı: Beyttatar

    Ben Varım lpg candır.. 7 ayda 21 bin km yaptım lpg ile tık yok..

    Ne oldum deme ne olacağım de.

    Ne güzel işte arkadaşımıza Maşaallah deyin LPG ile istediği gibi geziyor, inşallah sorun çıkmaz.

    Benimki benzinli 9 yıllık şuanda, 6 yıllıkken 29 bindeydi daha, nerdeyse sizin 7 aylığınıza denk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alagözsalih -- 3 Temmuz 2015; 17:45:09 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    TÜPLÜ bir araç daha sorunlarla boğuşuyor... öyle şaşırdık ki....

    Hocam pardon ama, turbosu üfleyen sıkıntı çıkaran dizeller, yolculuk yaparken yakıt doldurduğu bir istasyonun üçkağıdı sonucu enjektörleri eline alan, büyük masraflar yaşayan insanları sanırım hiç görmüyorsunuz. İkinci elde lpgli araçtan çok dizelden insanlar korkuyor.

    Her konuya gelip "yine lpgli araç" tarzı boş, anlamsız laflar ediyorsunuz. Burada benim gibi hem dizel hem lpg li araç sahibi olup, fanatizme ihtiyaç duymadan lpgli aracıyla sorunsuz gezen insanlar da var. Bunu da mantıklı bir şekilde dile getiriyoruz. Sanırım dizel araca ilk alım farkı olarak 10 bin lira kadar fark ödediniz, litresi 2.1 tl'den lpgli araçlar sizden daha ekonomik geziyor, bunu yediremiyorsunuz. Belirtmeliyim ki, komik oluyorsunuz. Sizi olgun davranmaya davet ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exit to DOS -- 3 Temmuz 2015; 17:10:22 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    TÜPLÜ bir araç daha sorunlarla boğuşuyor... öyle şaşırdık ki....

    en kötü dizel tüplüden iyidir diyen biri daha

    en kötü dizelin sorunu ne olabilir? pistonlar yatak krank üst kapak gitmemişse (yani bitik motor satın almamışsan)... nedir dizelde sorun cıkarabilecek potansiyel parcalar... sağ baştan sayınca enjektör, turbo başka varmı?

    bu parçaların fiyatları tuzla olsada sorunların kaynağı belli. gözünü karartıp sök tak yaptırabilirsin... tüplülerin sorunu nerde bulana kadar sinir stres vakit kaybı moral bozukluğu yanına kalıyor.. daha kötüsü garantisi de yok bu işin. ne sorun belli ne çözüm. karanlığa ateş ediyorsun ya tutarsa diye... yanlışmıyım?

    tüplü araç pişmanlıktır. 2 günde 3 konu hepside lpg yüzünden.. yazık bunca harcanan paraya.

    Turbo, enjektör, egr, dpf, mazot pompası. Zaten enjektörlerin tanesi bin lira, turbonun en dandiği 600-700 lira. Egr hadi neyse ucuz da, dpf nin ömrü bitince hey yavrum hey, mazot pompasını saymadım bile. Yani kısacası iki enjektör değişeceği yerde komple üst kapak, dört enjektör fiyatına da komple rektefiyeye gidebilir benzinli motor.

    Tamamına bakınca bu parçalar komple değişeceği yerde , lpg li aracına sıfır sandık motor alırsın. Hiç gereği yok. Ben de bir dizel kullanıcısıyım ama lpg ye geçmeyi düşünüyorum.

    Dizel sanki sorunsuz. Usta arızayı tespit ediyor da yapabiliyor mu ? Turboya balans ayarı, enjektöre kusursuz kalibrasyon yapabilir mi ? Hoop gidersin sıfırını alırsın. Hadi parça arızalarını koydum bir kenara, yanlışlıkla kötü mazota geldiysen geçmiş olsun, yoldan geldikten sonra turbo için rölantide bekleyeceksin yoksa ömründen yiyorsun, en ufak arızada ve kalibrasyonsuzlukta muazzam çekiş kaybı, ara ara partikül filtresi rejenerasyonu için işin yoksa devirli kullan, 100 binden sonra ikinci el piyasasında dizel arabalara insanların önyargılı yaklaşmaları, benzinli motora göre daha geç ısındığı için sabahları fazla yakıt tüketimi. Daha sayayım mı ?

    _____________________________




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.