Şimdi Ara

Motor Kilitlemesi ( kalitesiz yakit)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
903
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugun sanayide 2011 model 1.5 dci symbolun kirli yakitindan dolayi enjektorler tıkanıyor ve sonuç hüsran. Tum gun sanayide sokulmesini izledim, motorun içi carsamba pazari gibiydi. Enjektorler Krank egzantrik subaplar piston segman gomlek perperişan.

    Komple motor sanziman asagi indi, silindirler de taslanacak.

    Ve sonuc : bir yedek parca listesi cikti akillara zarar. İscilik dahil Toplamda 6.000 masraf var.

    10 kuruş indirimli diye alinan mazotlara benzinlere dikkat edelim. Mazotlar kacak, tozlu toprakli, benzinler solvent ve tiner karışımlı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Dci yakıt konusunda çok hassas Örnek bir TDI ve multijet bu kadar hassas değil.
  • Bu forumda bile 10 kuruş ucuz diye mazot alan adamlar varken araçlarla ilgisi olmayan insanların alması çok doğal. Dikkatli olmak lazım. Depoda 3 5 liranın hesabını yapanlara ders niteliğinde konu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun,araba kimin hanımın mı ? Şimdi Auris i mumla aramışsınızdır. Benim anlamadığım motor niye bu kadar masraf açıyor ? Enjektörler tıkandı yakıt gitmedi diyelim araç stop eder,viteste gittiği yere kadar gider.Sonra da durur olduğu yerde,çalışmaz.Yağ pompası çalışır ve kayışla krank kasnağından güç almaya devam eder.

    Masrafları akaryakıt şirketi mi,karşıladı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Geçmiş olsun,araba kimin hanımın mı ? Şimdi Auris i mumla aramışsınızdır. Benim anlamadığım motor niye bu kadar masraf açıyor ? Enjektörler tıkandı yakıt gitmedi diyelim araç stop eder,viteste gittiği yere kadar gider.Sonra da durur olduğu yerde,çalışmaz.Yağ pompası çalışır ve kayışla krank kasnağından güç almaya devam eder.

    Masrafları akaryakıt şirketi mi,karşıladı ?



    Kötü yakıt enjektör püskürtmesini zamanla bozarak işeme diye tabir edilen durumu oluşturur. bu da zaman ile düzgün püskürtülmeyen yakıt yüzünden pistonları eritir ve olanlar olur.
    sadece dci için değil tüm dizel araçlar için geçerli.
    bazı dizellerin enjektörleri kötü yakıta dayanıklı değildir dci nin gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Geçmiş olsun,araba kimin hanımın mı ? Şimdi Auris i mumla aramışsınızdır. Benim anlamadığım motor niye bu kadar masraf açıyor ? Enjektörler tıkandı yakıt gitmedi diyelim araç stop eder,viteste gittiği yere kadar gider.Sonra da durur olduğu yerde,çalışmaz.Yağ pompası çalışır ve kayışla krank kasnağından güç almaya devam eder.

    Masrafları akaryakıt şirketi mi,karşıladı ?



    Yoo benim aracim degil. Ben kendi arizam icin sanayiye gittim. Yuksek hizla tumsekten atladim. Hergun 10 kere gectigim yok. Aksam yoktu tumsek , sabah bi baktim tumsek. Oncesinde ne bir levha var ne bir uyari. Malum tumsek de asfalt renginde olunca 80 km hizla tumsekten atladim bi de cok dikti. Devlet yapimk degil, adam evinin onundeki yola betonla yapmis. Halbuki 90 km hiz sinirli tek yon bi yol. On ve arka duzen darmaduman.
    Rot baslari, z rotlar, 2 amortisor, tabla, burçları , gitmisken bujileri de degisim.dedim 400 lira masraf cikti.
    Benim tornada isim uzun surdu renoyu izledim buyuk bi keyifle

    Edit: enjektor tikaninca arac yakit almiyor ve viteste hareket ediyor, krank dönüyor haliyle ve yine haliyle ust egzantrikler ve subaplar acilip kapaniyor ve egiliyor, triger zamanlama yapamiyor ve kiriliyor, gerisi evlere senlik zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erkmenson -- 14 Nisan 2016; 0:16:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Geçmiş olsun,araba kimin hanımın mı ? Şimdi Auris i mumla aramışsınızdır. Benim anlamadığım motor niye bu kadar masraf açıyor ? Enjektörler tıkandı yakıt gitmedi diyelim araç stop eder,viteste gittiği yere kadar gider.Sonra da durur olduğu yerde,çalışmaz.Yağ pompası çalışır ve kayışla krank kasnağından güç almaya devam eder.

    Masrafları akaryakıt şirketi mi,karşıladı ?



    Yoo benim aracim degil. Ben kendi arizam icin sanayiye gittim. Yuksek hizla tumsekten atladim. Hergun 10 kere gectigim yok. Aksam yoktu tumsek , sabah bi baktim tumsek. Oncesinde ne bir levha var ne bir uyari. Malum tumsek de asfalt renginde olunca 80 km hizla tumsekten atladim bi de cok dikti. Devlet yapimk degil, adam evinin onundeki yola betonla yapmis. Halbuki 90 km hiz sinirli tek yon bi yol. On ve arka duzen darmaduman.
    Rot baslari, z rotlar, 2 amortisor, tabla, burçları , gitmisken bujileri de degisim.dedim 400 lira masraf cikti.
    Benim tornada isim uzun surdu renoyu izledim buyuk bi keyifle

    Edit: enjektor tikaninca arac yakit almiyor ve viteste hareket ediyor, krank dönüyor haliyle ve yine haliyle ust egzantrikler ve subaplar acilip kapaniyor ve egiliyor, triger zamanlama yapamiyor ve kiriliyor, gerisi evlere senlik zaten

    İnip bu tümseği buraya yapanın diye bağırmadın mı ?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İzmirinde heryerine yapmışlar dediginiz gibi gece bende göremedim yaklasık 40 km hızla geçtim bayagı buyuktu hatta ustunde araba vardı boyu okadar uzundu. Allahtan bir şey olmadı ama eve gelene kadar bolca saydırdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Geçmiş olsun,araba kimin hanımın mı ? Şimdi Auris i mumla aramışsınızdır. Benim anlamadığım motor niye bu kadar masraf açıyor ? Enjektörler tıkandı yakıt gitmedi diyelim araç stop eder,viteste gittiği yere kadar gider.Sonra da durur olduğu yerde,çalışmaz.Yağ pompası çalışır ve kayışla krank kasnağından güç almaya devam eder.

    Masrafları akaryakıt şirketi mi,karşıladı ?



    Yoo benim aracim degil. Ben kendi arizam icin sanayiye gittim. Yuksek hizla tumsekten atladim. Hergun 10 kere gectigim yok. Aksam yoktu tumsek , sabah bi baktim tumsek. Oncesinde ne bir levha var ne bir uyari. Malum tumsek de asfalt renginde olunca 80 km hizla tumsekten atladim bi de cok dikti. Devlet yapimk degil, adam evinin onundeki yola betonla yapmis. Halbuki 90 km hiz sinirli tek yon bi yol. On ve arka duzen darmaduman.
    Rot baslari, z rotlar, 2 amortisor, tabla, burçları , gitmisken bujileri de degisim.dedim 400 lira masraf cikti.
    Benim tornada isim uzun surdu renoyu izledim buyuk bi keyifle

    Edit: enjektor tikaninca arac yakit almiyor ve viteste hareket ediyor, krank dönüyor haliyle ve yine haliyle ust egzantrikler ve subaplar acilip kapaniyor ve egiliyor, triger zamanlama yapamiyor ve kiriliyor, gerisi evlere senlik zaten

    Enjektörler yakıt almasa bile, motor vitesten çalışmaya devam ediyorsa, yağlama da devam ediyordur yani sıkıntı olmaz. Eğer dediğiniz gibi olsaydı, viteste interken araçlar yakıtı keser. Bundan dolayı sürekli motor kitlerdik. Krankın dönmesi yağlama, şarj ve soğutma için yeterlidir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi szahinowski1 -- 14 Nisan 2016; 1:24:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Kötü yakıt enjektör püskürtmesini zamanla bozarak işeme diye tabir edilen durumu oluşturur. bu da zaman ile düzgün püskürtülmeyen yakıt yüzünden pistonları eritir ve olanlar olur.
    sadece dci için değil tüm dizel araçlar için geçerli.
    bazı dizellerin enjektörleri kötü yakıta dayanıklı değildir dci nin gibi.

    Anladım,hocam ama Erkmenson Bey'in dediğine göre yolda giderken birden olmuş olay.Bu işeme denen olay olurken arıza lambası yanmıyor mu ? Motora bir sürü sensör koyuyorlar.

    Anlaşılan Türkiye'de diesel motora binmek iyi cesaret istiyor.Temiz yakıt bulması ayrı dert,km artışı ayrı dert ve bazı parçaları bayağı pahalı oluyormuş.İlanlara baktığımda 160-170 bin km deki diesel araçlarda computest raporları motor hep %60-70 arasında çıkmış.

    Bende 140-150 binlerde diesel alayım diye niyetlendim de,genel uzak durmamı söyledi.Yetkili servis bakımlı bulmadıkça almak akıl karı değilmiş.



    @erkmenson

    Şimdiki araç nedir ? Biraz fazla tutmuş sanki,bizim reno sümbül de 130 tl ye mi ne değiştirmiştik rot kolu,körük... falan filan yıllar önce.

    ''enjektor tikaninca arac yakit almiyor ve viteste hareket ediyor, krank dönüyor haliyle ve yine haliyle ust egzantrikler ve subaplar acilip kapaniyor ve egiliyor, triger zamanlama yapamiyor ve kiriliyor,'''

    İyide pistonlar da viteste iken de hareket eder.Pistonlar krank miline bağlı ve krank mili gücünü motor pasif iken şanzımandan alır.Benim bildiğim krank mili hem triger hemde V kayışına güç veriyor.Adam vitesi boşa attığında ikisininde birbirine pararel olarak durması lazım.

     Motor Kilitlemesi ( kalitesiz yakit)

    Benim eski 1998 clio 1 de yolda giderken vites değiştirmek için debriyaja basınca stop etti,lambalar falan yandı.Sonra vitese takıp ayağımı debriyajdan çekince lambalar söndü,araç tekrar çalıştı ama gaz yemedi.Yavaşlayarak kendiliğinden kenarda durdum,benzine alıp çalıştırdım,LPG emniyeti mi ne devreye girmiş durup dururken sonra düzelmişti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 14 Nisan 2016; 2:48:44 >




  • iste buyuzden hep.opetten aliyorum.ama gecen sakaryadaki bi opetten aldim. araba bi gariplesti. gazdan ayagimi cekince teklemeye basladi. motor daha sesli calismaya basladi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • canın sağolsun hocam 6 bin lira nedirkitümsekte lazım ,zaten hızlı giden apaçileri yavaşlatmak için yapılmıyormukaza felan olmamışya bunada şükür dimi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakit onemli abi 5 10 kuruş aramamak lazim toplasan 2 3 lira kar ediyorsun zaten gir shell den al çik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dIZELDE TEK YAKIT VAR ARKADASIM Shell Nıtro eskı adıylan GTL dır oda Shellın kendı ıstasyonlarından alıcaksınız artı dızelde yag 8000 km de bır degısecek sıcakta surulmusse klıma ıle daha bıle erken olasılıklı degısecek klıma ıle sıcak havada dızeller yagı hemen bozuyor maleseffkı bunlar gerçekler...
  • dci için benzerini yaşayan çok gördüm. Ancak ne zaman burada söylesem 200.000 km gittim tık demedi gibi cevaplarla karşılaştım...
  • mr.big kullanıcısına yanıt
    Abartmak ve uçmak beleş oldugu için herseyi derler :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lag3

    dIZELDE TEK YAKIT VAR ARKADASIM Shell Nıtro eskı adıylan GTL dır oda Shellın kendı ıstasyonlarından alıcaksınız artı dızelde yag 8000 km de bır degısecek sıcakta surulmusse klıma ıle daha bıle erken olasılıklı degısecek klıma ıle sıcak havada dızeller yagı hemen bozuyor maleseffkı bunlar gerçekler...

    klima ile yağın ne alakası var anlayamadım bilmediğimden soruyorum hocam zaten 10 bin km yapınca kirleniyor yağ hatta o kadar bile yapmasan çok çabuk kirleniyor.

    genelde shell bp kullanırım, 10 kurus daha indirimli olacak diye bilinmedik bir marka kullanmadım.




  • Bu kadar probleme neden olan yakıt büyük ihtimalle ırak'tan getirilen kaçak yakıt, bu yakıt da genelikle Güneydoğu Anadolu bölgesinde satılıyor,

    zaten orada yaşayanlarda nerede kaçak yakıt satıldığını bilir, bidonlarda falan şehir merkezinde , yol üstünde dinleme merkezi gibi yerlerde satılıyor,
  • lag3 kullanıcısına yanıt
    Klimayla yagin ne alakasi varki ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BayBaba

    Bu kadar probleme neden olan yakıt büyük ihtimalle ırak'tan getirilen kaçak yakıt, bu yakıt da genelikle Güneydoğu Anadolu bölgesinde satılıyor,

    zaten orada yaşayanlarda nerede kaçak yakıt satıldığını bilir, bidonlarda falan şehir merkezinde , yol üstünde dinleme merkezi gibi yerlerde satılıyor,

    Cok da markaya sehire guvenmemek lazim. Sahtekar heryerde sahtekar. Daha gecen ay karfur marketinden sahte premium care bebek bezi aldim. Goturdum geri verdim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.