Şimdi Ara

Motor Freni Hakkında Bilgi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.423
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkaadaşlar forumunuzu uzun zamandır keyifle takip ediyorum ama üye değildim yeni üye oldum ve aklımda her zaman olan bir soruyu sizlere sormak istiyorum izninizle , motor freni yapmak hoşuma gidiyor ve genelde normal fren yerine motor frenini kullanıyorum keyif alıyorum ama konuyla ilgili teknik bilgim yok nasıl oluyor yani giden tekerleği durduran balatalar değilmi motor freni kullanınca bildiğim kadarıyla balatalar çalışmıyor anlayacağınız konuyla ilgili net bilgim yok bilen varsa açıklasın lütfen iyi forumlar...



  • hocam eğer aracında retarder yoksa motor freninden kastettiğin vites düşürüp, devir yükselterek motorun komprasyon direncinden yararlanarak, aracı yavaşlatmak...

    motor freni güvenli durmak için bazı durumlarda gereklidir. özellikle kaygan zeminde en güvenli yavaşlama motor freni ile olur.

    dikkat edilmesi gereken, vites küçültülürken doğru vites seçilmelidir. vitesler tek tek küçütülmelidir. ayrıca eğer amaç durmaksa ayak freni ile birlikte kullanılmalıdır.

    işin maliyet kısmında ise motor freni hızla debriyaj balatanızı bitirir. ve debriyaj balatası da fren balatasından kat kat pahalı olduğundan gereksiz motor freni yapmak hem debriyaj balatanızı erken bitirir hem de motordaki aşınma fazla olacağından motor ömrünüzü kısaltır...


    kolay gelsin...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    hocam eğer aracında retarder yoksa motor freninden kastettiğin vites düşürüp, devir yükselterek motorun komprasyon direncinden yararlanarak, aracı yavaşlatmak...

    motor freni güvenli durmak için bazı durumlarda gereklidir. özellikle kaygan zeminde en güvenli yavaşlama motor freni ile olur.

    dikkat edilmesi gereken, vites küçültülürken doğru vites seçilmelidir. vitesler tek tek küçütülmelidir. ayrıca eğer amaç durmaksa ayak freni ile birlikte kullanılmalıdır.

    işin maliyet kısmında ise motor freni hızla debriyaj balatanızı bitirir. ve debriyaj balatası da fren balatasından kat kat pahalı olduğundan gereksiz motor freni yapmak hem debriyaj balatanızı erken bitirir hem de motordaki aşınma fazla olacağından motor ömrünüzü kısaltır...


    kolay gelsin...




    Evet kastettiğim vites düşürerek yapılan yavaşlama , ayrıca retarder ne demek bilmiyorum? Araç 1.4 clio symbol , açıklama için sağol...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Biturbo


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    hocam eğer aracında retarder yoksa motor freninden kastettiğin vites düşürüp, devir yükselterek motorun komprasyon direncinden yararlanarak, aracı yavaşlatmak...

    motor freni güvenli durmak için bazı durumlarda gereklidir. özellikle kaygan zeminde en güvenli yavaşlama motor freni ile olur.

    dikkat edilmesi gereken, vites küçültülürken doğru vites seçilmelidir. vitesler tek tek küçütülmelidir. ayrıca eğer amaç durmaksa ayak freni ile birlikte kullanılmalıdır.

    işin maliyet kısmında ise motor freni hızla debriyaj balatanızı bitirir. ve debriyaj balatası da fren balatasından kat kat pahalı olduğundan gereksiz motor freni yapmak hem debriyaj balatanızı erken bitirir hem de motordaki aşınma fazla olacağından motor ömrünüzü kısaltır...


    kolay gelsin...




    Evet kastettiğim vites düşürerek yapılan yavaşlama , ayrıca retarder ne demek bilmiyorum? Araç 1.4 clio symbol , açıklama için sağol...


    Retarder ağır vasıtaları güvenli ve etkin bir şekilde yavaşlatan yüksek verimli hidrolik sistem çalışan, sürtünmesiz, aşınmasız bir fren sistemidir.
    Neden Retarder?
    Çünkü;
    Balatalı sistemlerin fren güçlerinin sınırları vardır. Balataların ateş topuna dönecek kadar ısınma noktasına ulaştığı anlar olur.
    Günümüz ihtiyaçlarına uygun güçlü motorlar üretildi ama bu gücü durduracak retarder dışında başka yeni bir fren sistemi geliştirilemedi.
    Retarder, şaft ile birlikte dönen rotorun hızını keserek frenleme etkisi yapar. Rotor ve stator arasına basılan yağ, rotorun kınetic enerjisini statotor vasıtasıyla ısı enerjisine dönüştürdüğünden bu frenleme sırasında herhangi bir aşınma olmaz.
    Rotor ve stator arasına basılan yağın basıncı ve miktarıyla doğru orantılı artan kademeli frenleme gücü ile aracın karşılaştığı her durum için gerekli frenleme sağlanır.
    Retarderli aracın balatalarının kullanımı azaldığı için tekerler ısınmaz. Bu sayede balataların, kampanaların ve lastiklerin ömrü uzar.
    Retarderli bir aracın sürücüsü her durumda durabileceğini bildiği için konforlu ve güvenli bir yolculuk yapar. Yolcular frenleme etkisini hissetmezler.


    ayrıca motor freni ile ilgili yardımcı olabilmişimdir inşallah... aklına takılan bişey varsa buyur...




  • SAYIN O.B.K. çok sağol demek bundan sonra daha az kullanacam çünki debriyaj balatsaı fren balatasından daha pahalı Açıklamaların gayet yeterli oldu Tşk...
  • kafama çok takılan 3 soru var yardımcı olabilirseniz çok sevinirim acemi bir şoförüm

    1- diyelim 60 - 70 km hızla 3. vitesete gidiyorum 500 600 metre ileride kırmızı ışığı gördüm ve yavaşlamaya başladım (vitese dokunmadan frene yavaş basıp belli bi seviyede basılı tutarak yavaşlıyorum bu da doğru mu bilmiyorum ?? ) sonra hızım 35 45 km arası ve ışığa 150 200 metre kala durmak amacı ile vitesi boşa aldım fakat o sırada tekrardan yeşil yandı durmama gerek kalmadı vitesi kaça atmalıyım normali nedir ?

    2- yokuş aşağı inişi olan atıyorum otoparka falan girecem boşa alıp inmemde sorun olur mu frenle yavaşlaya yavaşlaya ( hızlı inince aracın burnu sürtüyor ) ya da dik bir yokuş ve uzuun uzadıya bir yokuş o yokuşu çıkana kadar 3. vites ya da 4. vitesteyim yokuş inişine geçince ne yapmalıyım ??

    3- 4. viteste 80 km hızla ilerliyorum ve 600 700 metre sonra dönüş yapmam gerekecek sakin bir yol olduğu için durmadan yavaş ve kontrollü bir yolla sağa ve ya sola dönüş yapmam lazım nasıl yapmalıyım ben frenle yavaşlıyorum dönüş yapıyorum gaza basmadan frenle yavaş bir hızda dönüyorum ama vitese dokunmuyorum bu yanlış nasıl yapmalıyım ?? 3 sorumuda hiç bi şey bilmediğimi var sayarak detaylı açıklarsanız sevinirim




  • 1-)fren balataları hariç sorun olmaz bence 2.vitese tak çünkü aracı devrinde sürmek gerekir.
    2-)otoparkta aşağı inerken boşa almak sorun olacağını zannetmiyorum ben genelikle 1 e takıp debriyaja basarak iniyorum.yokuş çıkmak için bir vites yoktur.arabanın devrine göre vites değiştirilmelidir.inerkende bence motor freni kullanılmalı ve yol bilgisayarının dediği doğru ise yakıt tüketimi sıfır yazıyor ben onu öneririm hemde fren balataları ısınmamış olur.
    3-)sanırsam hızı çevreyolu vb.yollarda yapıyosun ben viraja düşük girip hızla çıkmayı savunurum bundan dolayı motor freni veya motor freni+fren yapıp gaza basarak çıkarım.
    bu arada konu hortlamış oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre_4624 -- 29 Ocak 2012; 12:19:25 >
  • Emre açıklamaların güzel ama daha detay ver :) motor freninin ne olduğunu bilmiyorum takıldığım 3 konuyla ilgili bana deyin ki arkadaşım şunu şöyle yapıyormuşsun bu yanlış yapılması gereken şudur... bilmem anlatabildim mi kimsenin ve tabiki kendimin hayatını tehlikeye atmadan standart bi şekilde sürebilmek istiyorum aracı
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.