aracın motorundaki beyğir gücümü yoksa motor hacmimi
bence motor hacminin önemi yoktur yani istediğin hp ve tork u sağlayan motorlar arasında düşük hacimliyi tercih etmek daha mantıklıdır. ama tabiki yüksek güç ve torku (dizellerde yüksek tork vardır o ayrı) büyük hacimli motor üretir. büyük hacimli motorun yakıt tüketimi ve taşıt vergiside yüksek olur ayrıca...
Bence hacim ve hp den daha önemli kriterler vardır motor için...
YORUM YOKMU
2si de degil
VERİM
Görkem arkadaşımıza katılıyorum.Önemli olan verim.Size bi kaç örnek vereyim.Örneğin 1600 cc lik bir şahin 80 beygirken 1200 cc lik bir palioda 80 bg.Çekişi karşilaştırırsanız şahin her konuda zayıf kalır.Bununda nedeni şanzıman oranları,aktarma sistemi,lastik ebatı,aerodinamik yapı......vs. Kısacası iş motor hacminde veya hp de bitmiyor.Adam 5000 cc motor yapar 300 hp,2000 cc ye turbo uygulaması 320 hp veya tam tersi bir örnek 2000 cc bir araç 140 hp dir 5000 cc bir araç 1001 hp dir(Bugattı veyron.).Önemli olan motorda kullanılan sistemlerdir.Aracın yapısıdır.Kısacası teknolojiye göre ikisinin önemi değişiklik gösterir.
bugatti veyron 5000 değil 8000 motor
16 silindir 4 turbo.
motorda önemli olan atmosferik verimdir.
4 turbo döşemekle iki tane v8 i birleştirip 16 silindir motor yapmakla 1 numara olunmaz
arkadaşım şimdi sana tork , turbo , şanzıman ... vs bahsetmeyelim , sen sadece hacim mi beygir mi diye sormuşsun , e tabii ki hp (beygir gücü). bir mazda rx-8 düşünürsen 1300 cc ve 230 hp .hacim motorun ne kadar yer kapladığı ile ilgilidir , beygir gücü ise tork ile birlikte otomobilin ana güç unsurlarıdır...
quote:
Orjinalden alıntı: Fear_is_the_key
arkadaşım şimdi sana tork , turbo , şanzıman ... vs bahsetmeyelim , sen sadece hacim mi beygir mi diye sormuşsun , e tabii ki hp (beygir gücü). bir mazda rx-8 düşünürsen 1300 cc ve 230 hp .hacim motorun ne kadar yer kapladığı ile ilgilidir , beygir gücü ise tork ile birlikte otomobilin ana güç unsurlarıdır...
dostum sağol
Önemli olan kaç hp guc verebildigi ve Tork degerini geniş devir bandında sunabilmesidir. Genelde yuksek hacimli motorlar da tork'un devir bantı daha geniş oluyor.
quote:
Orjinalden alıntı: Akincl
bugatti veyron 5000 değil 8000 motor
16 silindir 4 turbo.
motorda önemli olan atmosferik verimdir.
4 turbo döşemekle iki tane v8 i birleştirip 16 silindir motor yapmakla 1 numara olunmaz
Bilgi içn sağol...
beygirdir,bakınız şahin ve honda vtec vti
Motor hacmi torkun yüksek olmasını böylece alt dewirlerden itibaren aracın gücünün daha hissedilmesini sağlar....tabiki şimdiki teknolojiyle hacmi küçük ama yüksek hp we tork sağlayan araclar mevcut....motor hacmileri vergi nedeniyle gittikçe küçülsede bazı ağır otomobiller ki genelde orta üst sınıf oto lar..küçük hacimli motorlarla hem performans konusunda zayıf kalırken..özellikle de aracın ağırlığından dolayı küçük hacimli motorun otomobili taşımak için daha çok zorlanması yakışı hissedilir derecede arttırıyor....uzun lafın kısası hacmi küçük die ille de az yakıo diil.....biras konu dışı oldu ama idare edin=)
Motor hacminden çok sıkıştırma oranı önemlidir, motor teknolojisindeki gelişmeler hep sıkıştırma oranını verimli olarak artırmaya yöneliktir.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme