Şimdi Ara

MOTOR ÇEŞİTLERİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.401
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • farklı çalışma prensiplerine sahip motorlar hakkında bilgisi olan arkadaşlar bu motolardan bahsederse sevinirim



  • auto.howstuffworks.com
  • Motorlar hakkında herkesin anlayabileceği tarzda genel birşeyler karalayıvereyim..

    Motorlar genelde Silindirlerin dizilişine göre isimlendirir.."I" tipi (resim1 günümüzde pek kullanılmamaktadır..Amerikan araçlarında sık rastlanır)

    "v" tipi motorlar en yaygın kullanılan metoddur..V6 yada v8 dedikleri budur aslında..V tipi 8 silindir anlamında..(REsim 2)

    REsimler hareketli GİF uzantılıdır..






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Claymore -- 30 Kasım 2005, 18:00:14 >




  • birde boxer motor vardır..(Resim 3) Bazı firmalar geleneksel olarak bunları kullanırlar..örneğin alfa romeo, subaru, Bazı vosvos motorları ve porsche boxer motor kullanır..Tam yatay yada karşılıklı olarak da bilinir..Sanki boksör raketi gibi olduğundan boxer denir..

    Patlama sırası değişsede genelde 4 silindirli için 1-4-2-3 şeklinde 6 silindirli içinse 1-3-4-2-6-5 şeklinde cereyan eder..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Claymore -- 30 Kasım 2005, 9:54:19 >
  • Resim 4 de ise benzinli bir motor silindirinde 4 zaman aşaması görülmektedir..

    intake (emilim-giriş) compression (sıkıştırma) power (Patlama yada güç aşaması) 4 ve son olarak ta exhaust (Egzoz) Bir silindirde patlama olurken diğer silindir egzoz aşamasına geçer ve güç kaybı olmadan sürüp gider takii benzininiz bitene dek....

    Resimde silindir başına 2 subap ile basit olarak sergilenmiştir..Günümüzde silindir başına genelde 4 audi gibi bazı markalarda ise 5 subap düşer..16 valve dedikleri
    subap sayısıdır aslında..Selamlar..

    hareketli gif resmi..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Claymore -- 30 Kasım 2005, 10:25:19 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Claymore

    Motorlar hakkında herkesin anlayabileceği tarzda genel birşeyler karalayıvereyim..

    Motorlar genelde Silindirlerin dizilişine göre isimlendirir.."I" tipi (resim1 günümüzde pek kullanılmamaktadır..Amerikan araçlarında sık rastlanır)

    "v" tipi motorlar en yaygın kullanılan metoddur..V6 yada v8 dedikleri budur aslında..V tipi 8 silindir anlamında..Çoğumuzun kullandığı araç v4 motorudur..(REsim 2)

    REsimler hareketli GİF uzantılıdır..

    />


    />


    v motor V şeklinde açılı sıralanmış motordur I tipi dediğin motor ise söylediğinin aksine günümüzde birçok araçta kullanılan motordur.
    V motorlar genelde 6 silindirden itibaren ve yüksek hacimli olarak kullanılır. bu motora sahip arabalarda zaten özel olarak belirtilir
    örnek laguna 3.0 V6
    temel olarak motorlar
    yakıtına göre benzin dizel...
    soğutma tipine göre su -hava
    silindir sayısına göre 3-4-5...vb
    silindirlerin sıralanış tipine göre düz yada I , V ,boxer
    şeklinde sıralanır.
    bu listeyi subap sayısına göre 8- 16-24...
    karbüratörlü-enjeksiyonlu
    atmosferik-turbo-kompresör...vb şeklinde uzatmak ta mümkün.




  • birde rotary motorlar var. mazda rx8 de var. hacmine göre çok güçlü.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Claymore

    CNCRD arkadaşımız :

    "I tipi dediğin motor ise söylediğinin aksine günümüzde birçok araçta kullanılan motordur. " demiş...

    Cümleni örneklerle zenginleştirsen mutlu olacağız..En son 80 li yılların başında ford ve GM grubu araçlarında kullanılmıştır..performans kaybı fazla ve silindir hacmine oranla üretilen güç miktarı zayıf olduğundan üretimden kalkmıştır..Nadiren prototipler çıksada seri üretim yok denecek kadar azdır.. Ayrıca 1800 lü yıllarda ilk üretilen araçlarda da "I" motorlar var idi..

    Bknz.Otomobilin icadı..


    I tipi daha doğrusu silindirlerin düz sıralandığı motor için örnek vermeyi bile gereksiz gördüm.
    sokakta bulduğun 2200 cc altı herhangi bir aracın kaputunu açtığında %99 göreceğin motor
    o motordur.(v motor değilse)
    Bu arada kavram kargaşası olmasın I tipi olarak kasdettiğim düz sıralı motordur(eklediğin resme istisnaden söyledim)

    Peki sen bana V4 motor gösterebilirmisin?




  • Motor: Önde enlemesine yerleştirilmiş sıralı dört silindirli motor (megane)

    Önde enlemesine yerleştirilmiş, 6 silindirli, çok nokta enjeksiyonlu, 24 supaplı, silindir sırası başına üstten çift eksantrikli V , (laguna)

    Motor Hacmi: 1998 cc (megane)
    2946 cc(laguna)



    yukarıda senin örnek göster dediğin düz motor (megane 2 RS) ve V motora sahip laguna 3.0'ın karşılaştırmasının bir bölümü var.
    sadece motor'la ilgili bölümünü aldım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cncrd -- 30 Kasım 2005, 14:48:53 >
  • Motorlar hava soğutmalı ve su soğutmalı olarak ikiye ayrılır. Hava soğutmalı motorlar; silindirlerin ve silindir kapağının hava ile soğutulduğu motor tipidir. Silindirlerin ve silindir kapağının dışına, daha iyi soğutma sağlamak için ince hava kanatçıkları yapılmıştır. Günümüz modellerinde hava soğutmalı motorlar pek kullanılmıyor. Daha çok su soğutma sistemi kullanılmaktadır. Su soğutmalı motorlarda; soğutma su yardımı ile olur. Radyatör yardımı ile soğutulan su, motoru soğutmakta kullanıır.

    Motorlar silindirler diziliş şekline göre düz sıralı, V, W ve boxer olmak üzere 4'e ayrılır.

    Düz sıralı motorda; silindirler aynı düzlem içindedir. Silindirlerin dizilişi otomobile göre yan veya dik olabilir. V motor; iki silindir sırasının V şeklindeki bir açı ile karşılıklı olan biçimidir. W motor tipi ise; iki V motorun iç içe geçmiş versiyonudur ve şuan VW modellerinde kullanılmaktadır. Boxer motorda ise; silindirler V motorda olduğu gibi iki düzlemdedir fakat silindirler birbirine karşılıklı dizildiği için boxer adı verilir.

    Bunların haricinde Wankel adı verilen motor tipi vardır. Bu motorda silindir yoktur. Yaklaştığı duvarlarda patlama yaparak dev silindir bloğu içinde dönen yuvarlak kenarlı tek bir üçgen piston sisteminden oluşur.

    Motorlarda modern sistemler denildiğinde ilk akla gelenler arasında supap sistemleri, yakıt püskürtme sistemleri ve güç arıtırım sistemleri göz önünde bulundurulmalıdır. Yeni teknoloji motorların bir çoğu silindir sırası başına üstten çift egzantirkli ve silindir başına 4 supaplıdır. Bazı markalar supap sayısını 3 ve 5 olarakta kullanırlar.

    Supap zamanlaması kontrol sistemi, bir çok otomobil markasınca kullanılmaya başlanan bir sistemdir. Bu şekilde daha çok güç ve daha az yakıt tüketimi sağlanır. Çok noktadan enjeksiyon ve direkt enjeksiyon sistemi modern motorlarda kullanılan özelliklerdir. Böylece daha çevreci ve güçlü otomobiller piyasaya çıkmıştır.

    Motorlarda kullanılılan turbo sistemleri, özellikle dizellerin benzinliler kadar performans sunmasını sağlar. Benzinli motorlarda ise turbo besleme, yüksek güç ve performans için kullanılıyor.




  • ne oluyor bu başlıkta yau? ne Vsi? 4 silindirli hemen her motor İdir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    ne oluyor bu başlıkta yau? ne Vsi? 4 silindirli hemen her motor İdir.

    Benimde söylediğim o ama Claymore arkadaş ısrarla günümüz araçlarının V4 olduğunu iddaa ediyor.
    Neyse konuyu daha fazla uzatmaya gerek yok bilinen gerçeği tartışmak saçma
  • ARKADAŞLAR BOŞUNA KARIŞTIRMAYIN 6 YILDIR BU İŞİN HEM LİSEİNİ BİTİRDİN ŞİMDİDE ÜNİVERSİTESİNİ OKUYORUM VE BUNA DAYANARAK SÖYLÜYORUM Kİ "I" TİPİ VE "SIRALI TİP"MOTORLAR ANIDIR İKİ ŞEKİLDEDE ADLANDIRILIR (ANLAMAYANLARA ATFEN)________ayrıca mazda rx 8 de kullanılan motor pistonsuz motor türüdür 1300 cc büyüklüğündedir tam olarak hatırlamıyorum ama 275-300 civarı beygir olması gereklidir pistonsuz motorlarda YANMA ODALARI KRANK MİLİNİN ÜZERİNDEKİ OLUK VE OYUKLARA KONUŞLANDIRILMIŞTIR...____bilelim de konuşalım LÜTFEN




  • +1
    quote:

    Orjinalden alıntı: silicon

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/dokumanlar.htm
  • bi de v4 motor varmış herhalde gören varsa 2 kilo da bana alsın parası neyse veririz___hani sıralı tip motor bitmiş ya piyasada bütün 2,2 ve altı araçlar v4 ya ondan
  • V4 motor var. Eski model Ford Caprilerde vardı.

    linki resimleri herbişeysi var

    http://www.cardomain.com/ride/2114959


    quote:

    Orjinalden alıntı: 10ur_1

    bi de v4 motor varmış herhalde gören varsa 2 kilo da bana alsın parası neyse veririz___hani sıralı tip motor bitmiş ya piyasada bütün 2,2 ve altı araçlar v4 ya ondan




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cncrd


    quote:

    Orjinalden alıntı: Claymore

    Motorlar hakkında herkesin anlayabileceği tarzda genel birşeyler karalayıvereyim..

    Motorlar genelde Silindirlerin dizilişine göre isimlendirir.."I" tipi (resim1 günümüzde pek kullanılmamaktadır..Amerikan araçlarında sık rastlanır)

    "v" tipi motorlar en yaygın kullanılan metoddur..V6 yada v8 dedikleri budur aslında..V tipi 8 silindir anlamında..Çoğumuzun kullandığı araç v4 motorudur..(REsim 2)

    REsimler hareketli GİF uzantılıdır..

    />


    />


    v motor V şeklinde açılı sıralanmış motordur I tipi dediğin motor ise söylediğinin aksine günümüzde birçok araçta kullanılan motordur.
    V motorlar genelde 6 silindirden itibaren ve yüksek hacimli olarak kullanılır. bu motora sahip arabalarda zaten özel olarak belirtilir
    örnek laguna 3.0 V6
    temel olarak motorlar
    yakıtına göre benzin dizel...
    soğutma tipine göre su -hava
    silindir sayısına göre 3-4-5...vb
    silindirlerin sıralanış tipine göre düz yada I , V ,boxer
    şeklinde sıralanır.
    bu listeyi subap sayısına göre 8- 16-24...
    karbüratörlü-enjeksiyonlu
    atmosferik-turbo-kompresör...vb şeklinde uzatmak ta mümkün.

    tartışma V motorun olup olmamasından değil değil günümüzde kullanılan birçok motorun V4 olarak adlandırılmasından çıktı
    Zaten onu söyleyen arkadasta fikrini değiştirdi.
    Bkz:yukarıdaki alıntılar ve değişen mesajlar.




  • Bazıları "V4 motor göstersene" demişler. varsa iki kilo alalım gibi espiriler yapılmış. bende onlar bilgilensin öğrensinler diye V4 motoru gösterdim.

    İstek olursa V2 de var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Claymore

    birde boxer motor vardır..(Resim 3) Bazı firmalar geleneksel olarak bunları kullanırlar..örneğin alfa romeo, subaru, Bazı vosvos motorları ve porsche boxer motor kullanır..Tam yatay yada karşılıklı olarak da bilinir..Sanki boksör raketi gibi olduğundan boxer denir..

    Patlama sırası değişsede genelde 4 silindirli için 1-4-2-3 şeklinde 6 silindirli içinse 1-3-4-2-6-5 şeklinde cereyan eder..

    />




    claymore kardeşim burda bir düzltme yapalım...

    Alfa romeo zadece üretim tarihi boyunca sınırlı sayıdaki modellerine Boxer motor kullanmıştır ve geneksel olarak boxer motor kullancısı değildir ...Subaru ve porsche Boxer örneği için temel olarak yeterlidir




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.