Şimdi Ara

motor blok tamiri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
13.946
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selamlar . arkadaşlar konuyu yanlış yere mi açıyorum bilmiyorum ama en uygun yer burası sanırım . sorunum elimde 97 model 1.9 reno expres var aracın blok çatlamış üst kapağı çıkarmışlar gösterdiler çatlağın yerini tepeden baktığında piston deliklerinin yanında boydan boya bir baştan bir başa kadar bir çatlak tükenmez kalemle çizdiğiniz bir çizgi düşünün çatlak hemen hemen o kadar bunun tamiri mümkün değilmidir acaba şimdiden herkese teşekkürler..



  • arkadaşlar yok mu yardımcı olabilecek biri ?
  • Kaynak atılır ama dikiş tutar mı bilemiyorum.
  • şu blok çatlamayı anlamıyorum. zamanla alaşım inceliyorda mı çatlıyor?
  • Şu şekilde bir tamir yolu var ama türkiye de var mıdır bilmem? Sadece kaynak ile tamir dikiş tutmaz bence.

  • Ona yapacağın masrafın yerine el değmemiş FRANSIZ malı ithal sandık motor alıp taktır.Bostancıdan tepeye doğru çık..YED PA otomobil yedek parçaları çarşısında ERDEMLER satıyorlar...3500 - 4500 Lira..Ruhsata işleteceksin hepsi tamam...Yok dersen pert arabalardan çıkma binlerce motor 700 - 1500 Lira arası fiyatla piyasada satılıyor...İstanbul İkitelli Atatürk sanayi sitesine Git beğen al...Ruhsata işleteceksin . 200 - 300 Lira için tamir yapılır..Daha yüksek masraf gerekiyorsa Çok büyük masraflar yapacağınıza sağlam çıkma motor alıp takın..Uğraşmayın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 7 Mart 2013; 10:19:27 >




  • Blok tamiri sağlıklı olmaz.

    Hiç önerilmeyen bir yöntemdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sergülen

    selamlar . arkadaşlar konuyu yanlış yere mi açıyorum bilmiyorum ama en uygun yer burası sanırım . sorunum elimde 97 model 1.9 reno expres var aracın blok çatlamış üst kapağı çıkarmışlar gösterdiler çatlağın yerini tepeden baktığında piston deliklerinin yanında boydan boya bir baştan bir başa kadar bir çatlak tükenmez kalemle çizdiğiniz bir çizgi düşünün çatlak hemen hemen o kadar bunun tamiri mümkün değilmidir acaba şimdiden herkese teşekkürler..

    arkadasim catlagin durumu, yeri ve buyuklugune gore olur ya da olmaz. olup olmayacagini zaten kaynakci sana soyler. ortalama 200lira para alir. forumda daha hayatinda blok bile gormemis kisiler yok olmaz, kaynak tutmaz, yenisi gibi olmaz deseler de aldirma. iyi bir kaynakci blogu eskisi kadar saglam yapar. kaynaktan sonra, atilacak kaynagin yerine gore rektefiye isi de cikabilir ancak onu da belirteyim. ancak rektefiye oyle sanildigi kadar pahali bir islem degildir ozellikle de motor hazil sokulup dagitilmisken. zaten kaynaga girecekse bi de rektefiyeye sokun motor 0lansin. tam yeni gibi olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omarkatip

    Şu şekilde bir tamir yolu var ama türkiye de var mıdır bilmem? Sadece kaynak ile tamir dikiş tutmaz bence.




    bu yontem tahminimce turkiyede 1940lardan beri vardir. suan ise alasi var diyebilirim. bilmediginiz icin sormussunuz ancak forumda otamoka maydanoz olan hayatinda sanayi mahallesinin yaninda gecmemis veletlerin tum teknoloji ve teknigin avrupadan geldigi ve ''almanyanin hala 50 yil gerisindeyiz'' propagandalari sonucu bilmeyip de ogrenmek isteyen arkadaslar yaniltilmis oluyor.

    turkiye gun itibari ile dunyada ilk 15 ekonomi icierisindedir. ve batida doguda kuzeyde guneyse olup da turkiyede olmayan hicbisey yoktur. bunu yillari sanayide gecmis biri olarak soyluyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sergülen

    selamlar . arkadaşlar konuyu yanlış yere mi açıyorum bilmiyorum ama en uygun yer burası sanırım . sorunum elimde 97 model 1.9 reno expres var aracın blok çatlamış üst kapağı çıkarmışlar gösterdiler çatlağın yerini tepeden baktığında piston deliklerinin yanında boydan boya bir baştan bir başa kadar bir çatlak tükenmez kalemle çizdiğiniz bir çizgi düşünün çatlak hemen hemen o kadar bunun tamiri mümkün değilmidir acaba şimdiden herkese teşekkürler..

    arkadasim catlagin durumu, yeri ve buyuklugune gore olur ya da olmaz. olup olmayacagini zaten kaynakci sana soyler. ortalama 200lira para alir. forumda daha hayatinda blok bile gormemis kisiler yok olmaz, kaynak tutmaz, yenisi gibi olmaz deseler de aldirma. iyi bir kaynakci blogu eskisi kadar saglam yapar. kaynaktan sonra, atilacak kaynagin yerine gore rektefiye isi de cikabilir ancak onu da belirteyim. ancak rektefiye oyle sanildigi kadar pahali bir islem degildir ozellikle de motor hazil sokulup dagitilmisken. zaten kaynaga girecekse bi de rektefiyeye sokun motor 0lansin. tam yeni gibi olur.

    Ben merak etme motor da gördüm blokta gördüm enjektör de ayarladım kulbutor mekanizmasını da ayarladım marş motoru da değiştirdim ve hatta volan dişlilerini de...
    Merak Etme yani ehliyetim yok belki ama motor bilgim yok değil :)

    Arkadaş bir baştan öbür başa bir çatlak demiş.
    O kadar büyük bir kısmı binen o büyük basınçla kaynak tutar mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 7 Mart 2013; 20:25:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sergülen

    selamlar . arkadaşlar konuyu yanlış yere mi açıyorum bilmiyorum ama en uygun yer burası sanırım . sorunum elimde 97 model 1.9 reno expres var aracın blok çatlamış üst kapağı çıkarmışlar gösterdiler çatlağın yerini tepeden baktığında piston deliklerinin yanında boydan boya bir baştan bir başa kadar bir çatlak tükenmez kalemle çizdiğiniz bir çizgi düşünün çatlak hemen hemen o kadar bunun tamiri mümkün değilmidir acaba şimdiden herkese teşekkürler..

    arkadasim catlagin durumu, yeri ve buyuklugune gore olur ya da olmaz. olup olmayacagini zaten kaynakci sana soyler. ortalama 200lira para alir. forumda daha hayatinda blok bile gormemis kisiler yok olmaz, kaynak tutmaz, yenisi gibi olmaz deseler de aldirma. iyi bir kaynakci blogu eskisi kadar saglam yapar. kaynaktan sonra, atilacak kaynagin yerine gore rektefiye isi de cikabilir ancak onu da belirteyim. ancak rektefiye oyle sanildigi kadar pahali bir islem degildir ozellikle de motor hazil sokulup dagitilmisken. zaten kaynaga girecekse bi de rektefiyeye sokun motor 0lansin. tam yeni gibi olur.

    Ben merak etme motor da gördüm blokta gördüm enjektör de ayarladım kulbutor mekanizmasını da ayarladım marş motoru da değiştirdim ve hatta volan dişlilerini de...
    Merak Etme yani ehliyetim yok belki ama motor bilgim yok değil :)

    Arkadaş bir baştan öbür başa bir çatlak demiş.
    O kadar büyük bir kısmı binen o büyük basınçla kaynak tutar mı?

    tutar arkadasim. catlayan yer jet tasiyla bosaltilip arasi tumuyle kaynakla dolduruluyor. bloklar haddelenmis malzemeden uretilmiyor. blok dedigin zaten dokum malzeme kaynaga gore pek de dayanikli bir uretimden cikmiyor bloklar.

    blogu gormeden kimse kesin bisey diyemez tabi onu da ekleyeyim.




  • Bloklar döküm evet bir et bütünlüğü var.
    Kaynak dediğin gibi tutar ama
    Usta becerisi çatlak biçimi ve boyu bloğun malzemesi kaynağın kalitesi ne bileyim bir sürü sebep var tutmama ihtimali için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    şu blok çatlamayı anlamıyorum. zamanla alaşım inceliyorda mı çatlıyor?

    vallahi hiç bilmiyorum nasıl çatlıyor ama çatlamış işte :( bırak kötü tarafı üst kapakta çatlakmış şimdi yandık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Ona yapacağın masrafın yerine el değmemiş FRANSIZ malı ithal sandık motor alıp taktır.Bostancıdan tepeye doğru çık..YED PA otomobil yedek parçaları çarşısında ERDEMLER satıyorlar...3500 - 4500 Lira..Ruhsata işleteceksin hepsi tamam...Yok dersen pert arabalardan çıkma binlerce motor 700 - 1500 Lira arası fiyatla piyasada satılıyor...İstanbul İkitelli Atatürk sanayi sitesine Git beğen al...Ruhsata işleteceksin . 200 - 300 Lira için tamir yapılır..Daha yüksek masraf gerekiyorsa Çok büyük masraflar yapacağınıza sağlam çıkma motor alıp takın..Uğraşmayın..

    arkadaşım işletmeye gerek yokmuş motor numarası perçinliymiş eskiden çıkarıp yeniye takılıyormuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omarkatip

    Şu şekilde bir tamir yolu var ama türkiye de var mıdır bilmem? Sadece kaynak ile tamir dikiş tutmaz bence.




    yok arkadaşım ileride sıkıntı olur dedi motoru parçalayan usta




  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    Blok tamiri sağlıklı olmaz.

    Hiç önerilmeyen bir yöntemdir.


    aynen öyleymiş arkadaşım
  • arkadaşlar yardımlarınız için teşekkürler... tamir işi çok zor dedi kaynakçı bugün oradaydım ileride sıkıntı açar yine diyorlar bir kaç kaynakçıya sordum bırakın kötü tarafı üst kapağıda rektefiyeciye yollamıştım onda da sıkıntı çıktı ama bir başka rektefiyecide alt blok buldum yeni rektefiye yapmış garanti veriyor sekmanlar pistonlar tamam mış sadece üst kapağı takıp devam dedi 1200 tl istedi 1000 e indi alsam mı diye düşünüyorum aslında alıcam gibi de başka çaresi yok şimdi sıkıntı üst kapak bir adet üst kapak almam gerek yandık sıfırı 850 tl yan sanayi 500 tl acaba yan sanayi işimizi görürmü bir bilen varmı . bu arada aracı ist ten alalı 8 ay oldu 5.000 tl ye toplasanız 2 ay arka arkaya binmemişimdir hep sıkıntı şimdi bi 3.000 tl daha arcıycaz oldu 8 bin yuh bana yani akılsız kafam alsana bi kartal slx ne k belgesi ne vergisi devam etçektik kartalla herkese teşekkür...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omarkatip

    Şu şekilde bir tamir yolu var ama türkiye de var mıdır bilmem? Sadece kaynak ile tamir dikiş tutmaz bence.




    arkadaşım benim bloğun çatlak böyle değil yana doğru boydan boya ama adam iyi iş çıkardı...




  • Ben hariçten gazel okuyorum..Üst kapak ORJİNALİ 850 Lira ve yan sanayi dedikleri 500 Lira ise pahalı bir hata yapma...Gerçek orjinal kapak ise 850 Lira ver...Denizi yüzüp ırmakta boğulma..Çevrende araba söken PERTÇİLERE BİR BAK....Orjinal sağlam çıkma kapak bulursan 250 - 350 Liraya al..İşi bitir..Kolay gelsin..
  • Taşkafanın dediği gibi çatlakla, patlakla uğraşmayın sağlıklı olmaz. Yarın bir gün tekrarlayabilir. En iyisi çıkma bir motor bulup takmak.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.