Şimdi Ara

Subap erimesi ve tamiri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
50
Cevap
1
Favori
10.088
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,
    Bugün subap erimesi şüphesi ile kompresyon testi yaptirdim. 12-12.5 civarı çıktı. 3.silindir ise diğerlerinden daha düşük 11.5 çıktı. Kapağı actirdim. Subap değişimi başladı.
    Subap erimesi ve tamiri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alistar -- 11 Eylül 2018; 18:57:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • diatta1903 d kullanıcısına yanıt
    D diatta1903 demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: diatta1903

    12-12,5-11,5 çok yakın değerler. Tölerans aralığında. Hissedilir fark olmaz o değerlerde, biraz erken açtırmışsınız ama biniciyseniz kafanız rahat olur.
    evet hocam tolerans aralığında. ancak 12 bu motor için zayıf bir değer.
    en az 13 basması gerektiği söyleniyor. bir de kompresyon ölçerken yavaş yükseliyordu, normalde bastığında tık diye gitmesi gerekir diye söylediler.
    zaten erime olmadığı, sıkılaşmaya başladığı ama yakın zamanda erime olacağı söylendi.
    zaten euro 5 opel motorlarda lpg varsa kaçınılmaz son gibi birsey.
    ben de açtırıp değiştirttim. yarın öbür gün satsam, adam 2 gün sonra hoca bunda subaplar erime yapmaya başlamış dese ben kendime yediremem mesela.
    ama herkesin müslümanlık tasladığı bu ülkede millete göre çok normal bir olay gibi geliyor.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Subap Erimesi ve Tamiri

    Motorlu araçlarda subaplar, hava ve yakıt karışımının silindirlere girmesine ve egzoz gazlarının dışarı atılmasına izin veren önemli parçalardır. Ancak zamanla ve aşırı sıcaklıklarda, subaplar eriyebilir ve hasar görebilir.

    Subap Erimesinin Nedenleri

    • Aşırı ısı nedeniyle motorun aşırı ısınması
    • Silindir kafası contalarının arızalanması
    • Zayıf yakıt-hava karışımı
    • Yanlış zamanlama
    • Turbonun aşırı çalışması

    Subap Erimesinin Belirtileri

    • Motor performansında düşüş
    • Zor çalışma veya rölantide çalışma
    • Egzoz dumanı rengi değişimi
    • Motor gürültüsünde artış
    • Motor uyarı ışığı

    Subap Değişimi

    Erimemiş subaplar tespit edilirse, onarılabilirler. Ancak hasar görmüş subaplar değiştirilmelidir. Subap değişimi, karmaşık bir işlemdir ve genellikle aşağıdaki adımları içerir:

    • Motorun sökülmesi
    • Silindir kapağının çıkarılması
    • Eski subapların çıkarılması
    • Yeni subapların takılması
    • Subapların ayarlanması ve zamanlanması
    • Motorun yeniden monte edilmesi

    Subap Değişimi Ne Kadar Sürer?

    Subap değişimi süresi, aracın modeline ve motor tipine bağlı olarak değişir. Ancak genellikle 6 ila 12 saat sürer. Bazı durumlarda, onarım birkaç gün sürebilir.

    Subap Tamiri

    Bazı durumlarda, subaplar erimeden hasar görebilir. Bu durumlarda, subapların onarılması mümkündür. Subap tamiri aşağıdaki işlemleri içerebilir:

    • Subap yüzeylerinin taşlanması
    • Subap kılavuzlarının değiştirilmesi
    • Subap yaylarının değiştirilmesi

    Önemli Hususlar

    Subap erimesi ciddi bir sorundur ve derhal onarılmalıdır. Aksi takdirde, motorda daha ciddi hasarlara yol açabilir. Subap erimesi belirtilerini fark edersen, aracını en kısa sürede yetkili bir servise götür.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Geçmiş olsun.Her LPGli araç er yada geç subap erimesini tadacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mightywolf35 -- 11 Eylül 2018; 14:9:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun.

    Gözle görülür birşey göremedim ama, belki de fark edemedim. Kapak teste gitti mi? Sadece kuru kompresyon testi mi yaptılar, conta nasıldı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çekişte çok mu farkediyordu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Geçmiş olsun.

    Gözle görülür birşey göremedim ama, belki de fark edemedim. Kapak teste gitti mi? Sadece kuru kompresyon testi mi yaptılar, conta nasıldı?
    3.silindirin subaplarda sıkıntı çıktı. aslında daha erimenin başlangıcıydı.
    henüz stop etme vs. yoktu. ben yine de temkinli olarak değiştirttim.
    2 farklı yerde kompresyon testi yaptırdım. ikisi de kompresyonun zayıf olduğunu söyledi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prokizya

    Çekişte çok mu farkediyordu ?
    yokuşta çok cansız gidiyordu.
  • alistar A kullanıcısına yanıt
    Maliyeti konusunda da bilgi verirseniz ihtiyacı olanlara fikir olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prokizya

    Maliyeti konusunda da bilgi verirseniz ihtiyacı olanlara fikir olur.
    henüz daha yapılıyor. maliyeti tam kesin değil. Ama 2200 tl civarı tutar denildi.
  • Kaç kilometrede erimeye başladı?
  • Motorun modeli neydi hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isviçreli bilim adamı

    Kaç kilometrede erimeye başladı?
    126 binde hocam araç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.

    Motorun modeli neydi hocam?
    opel 1.6 turbo 180 hp
  • Egzoz sübapları fabrikadan gaz yakıtlara karşı gerekli koruması yapılmış halde gelen araçlar istisna.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mightywolf35

    Geçmiş olsun.Her LPGli araç er yada geç subap erimesini tadacaktır.
    Hava-Yakıt karışım oranı ayarlı olan araçta, EGT dengede olacağı için subap erimesi olayı gerçekleşmez diye düşünüyorum. Sonuçta yanma odasında ki sıcaklık değişmeyecek.

    Düzenleme: Araç turbo, büyük ihtimal ayarlı da değil. Kaçınılmaz senaryo gerçekleşmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coldblue_ -- 11 Eylül 2018; 17:35:5 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alistar

    opel 1.6 turbo 180 hp

    Alıntıları Göster
    her lpg li opel sübap erimesi yaşayacaktır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mightywolf35

    Geçmiş olsun.Her LPGli araç er yada geç subap erimesini tadacaktır.
    400 bin km de e200 91 model mercedesimiz var. 150 bin kmden beri lpg kullanılıyor ne hikmetse hiç bir sorun olmadı sübap larla alakalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu başlığını ve konu içeriğini deteylandırarak yazarsanız, ileri dönemlerde arama-araştırma yapan kişiler daha rahat bilgi edinirler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OrQuN

    400 bin km de e200 91 model mercedesimiz var. 150 bin kmden beri lpg kullanılıyor ne hikmetse hiç bir sorun olmadı sübap larla alakalı.

    Alıntıları Göster
    Opel euro 5 motorlarda subaplar magnezyum alaşımlı. O yüzden LPG'de subap erimesi yaşanıyor. Fakir karışım araçlarda 50 binde subaplari giden araba var. Benim araba bayağı iyi gitti. Zaten bu daha erimenin başlangıcı. Actirmasam daha giderdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OrQuN kullanıcısına yanıt
    2011 model ve üzeri euro5- euro6 motorlu araçlarla başladı bu erime olayı.yanlış bilmiyorsam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 12-12,5-11,5 çok yakın değerler. Tölerans aralığında. Hissedilir fark olmaz o değerlerde, biraz erken açtırmışsınız ama biniciyseniz kafanız rahat olur.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.