Şimdi Ara

MODİFİYE CHIP TUNING VE POWER BOX HAKAN USTA (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.922
Cevap
44
Favori
367.493
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Elektrohidrolik veya Elektropnomatik parçaların senelerdir çalıştığı işletim sinyallerini değiştiriyoruz..Bir anda istediğimiz komutu yerine getiremezler, Bir adaptasyon süreci vardır..

    Bu arkadaşımızın başına gelen olay Chiplenen benzinli atmosferik araçların %80 inde yaşanır..

    Elektromekanik te her değişikliğin rodajı vardır..


    Merhaba Mehmet bey, yanıtınızı okudum, daha geç yazsaydınız tel. ile bilgi almak için sizi rahatsız edecektim.
    Yazdıklarınız içime su serpti adeta.
    Sizden sadece şunu öğrenmek istiyorum, benim şu anda aracımda yaşadıklarım için "bunlar normal, bahsettiğiniz olumlu değişimler olması gerekenlerdi." der misiniz? Yoksa bu yaşadıklarım yani aracımdaki değişim için "yetersiz, dahası olmalıydı mı dersiniz?" İşlemi yaptırdığım yerden iade garantim var, sorun değil ama şu anda yaşadığım olumlu değişim 500 TL bana göre etmese de benim hoşuma gidiyor. Aracımı bilmeyen biri için bişey farketmiyor ancak eski ve yeni halini kıyaslayanlar için fark var deniyor.
    Bu fark adaptasyon süreci içinde daha da artar mı?
    Size göre eskiye dönmeli miyim yoksa normali bu mudur?




  • Biraz daha yüklenmelerini isteyebilirsiniz..

    LPG li araçlar birmiktar ekstra avansı kaldırır..Aracı benzine aldığınızda avans vuruntusu duymuyorsanız bence daha payı vardır..

    Bu payı kullanın tekrar konuşalım..
  • Bugün tuningi yaptırdığım arkadaşın yanına gittim, Almanya ile daha önce de görüşmüş ama bir kez de yanımda haberleşti yazılım aldığı yerle. Bunun daha üzerine çıkmanın aracı yoracağına, zarar verme ihtimalinin artacağına ihtimal verdiklerinden yüklenme yapmayalım dediler. Bir de aracımın benzin sarfiyatına açıklama olarak bir depo benzinde max. 80km.ye kadar fazladan yol gidiş olabileceğinden bahsettiler. Zaten gazda şu an eskiye oranla biraz da şehirlerarası kullanımla 25km. fazladan yol yaptım. Üstelik aracı zorlayarak, yokuş yukarı performansını ölçerek veya düz yolda basarak. Yani şu anda sakin kullanımdayım ve öyle ölçüyorum. Bana kalsa şu anki performansını ilk günlerdekiyle kıyaslamak hata olacak, araçta hissedilir düzelme oldu artı olarak ben her depo gazda 25km. daha fazladan yol gidebileceksem zaten bu yaptığım işleme değdi diyebilirim ki 80km. benzin olayı mümkün olmasa da onu da ölçeceğim, mesela 50km. gibi bir rakam yakalarsam zaten chip uygulama ya verilen paranın bikaç depo sonra geri geleceğini bilmek de yeter de artar bana göre..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 18 Haziran 2009; 1:24:56 >




  • hem tüplü hem chipli oho hocam. senin yakıt süperdir valla
  • bende merak ettim..

    e32 218 hp V8 3000cc 32V 290nm bu motor nasıl bi performans değişikliği olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uzil -- 17 Haziran 2009; 15:42:30 >
  • Bu tür eski arablar kapasitem haricinde..

    Ustalarına sormak lazım..

    Ohannes Totonyan gibi.
  • Bir konuyu merak ediyorum, chip tuning yapılmış bir aracın ecu sunda veya beyninde tekrar müdahale olmadan eskiye dönüş olur mu? Yani araç her zaman olmasa da ara sıra veya belli aralıklarla eskisi gibi tepki verebilir mi? Sanki hiş uygulama yapılmamış gibi yani..

    Bir de sakin kullanımda (devirlendirmeden ve basmadan) yani ekonomik sürüşte mutlaka yakıtta düzelme olur mu, yoksa aynı eskisi gibi yakma söz konusu olabilir mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Bir konuyu merak ediyorum, chip tuning yapılmış bir aracın ecu sunda veya beyninde tekrar müdahale olmadan eskiye dönüş olur mu? Yani araç her zaman olmasa da ara sıra veya belli aralıklarla eskisi gibi tepki verebilir mi? Sanki hiş uygulama yapılmamış gibi yani..

    Bir de sakin kullanımda (devirlendirmeden ve basmadan) yani ekonomik sürüşte mutlaka yakıtta düzelme olur mu, yoksa aynı eskisi gibi yakma söz konusu olabilir mi?


    herhangi bir arıza oladığı takdirde devamlı aynı performansı sergilemesi gerekir..

    bu şartlarda eskisinden daha az yakması gerekir..

    yazdıklarım sadece turbo dizeller için geçerli
  • Bilgiler için teşekkür ederim.
    Başta bu işi yaptırdığıma pişman olmuştum ama şimdi zamanla faydasını görmeye başladığımdan memnunum.
    Ancak bir düzeltme yapılmalı bu işte, chip tuning ile turbo dizel veya benzinli araçlarda max. fayda sağlanabilirken atmosferik araçlarda bu fayda max. %10 ile sınırlı olduğundan bu tarz araçlara tuning uygulandığında alınacak ücretin de performans gibi daha düşük olması gerekir diye düşünüyorum.
    Yani mesela bir turbo dizel araca 35 hp kazandırırken alınan üretle bir benzinli araca 5-10hp kazandırırken alınan ücret aynı olmamalı..
    Şahsi düşüncem ama araç sahibi kişi elde ettiği değişime göre ücret ödemeli..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 20 Haziran 2009; 3:07:32 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Bilgiler için teşekkür ederim.
    Başta bu işi yaptırdığıma pişman olmuştum ama şimdi zamanla faydasını görmeye başladığımdan memnunum.
    Ancak bir düzeltme yapılmalı bu işte, chip tuning ile turbo dizel veya benzinli araçlarda max. fayda sağlanabilirken atmosferik araçlarda bu fayda max. %10 ile sınırlı olduğundan bu tarz araçlara tuning uygulandığında alınacak ücretin de performans gibi daha düşük olması gerekir diye düşünüyorum.
    Yani mesela bir turbo dizel araca 35 hp kazandırırken alınan üretle bir benzinli araca 5-10hp kazandırırken alınan ücret aynı olmamalı..
    Şahsi düşüncem ama araç sahibi kişi elde ettiği değişime göre ücret ödemeli..

    aynen katılıyorum ekleyecek bişeyim yok




  • Avrupada Turbolu araçlar ve Atmosferikler farklı kategorilendiriliyorlar..

    Turbolulardan alınan verim dediğiniz gibi yüksek olduğundan fiyatıda yüksek tutuyorlar..

    Ben şahsım adına konuşayım..Her iki uygulamadada aynı eforu sarfettiğim, aynı riskleri yüklendiğim ve aynı zamanı harcadığım için aynı ücreti almayı doğru buluyorum..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Avrupada Turbolu araçlar ve Atmosferikler farklı kategorilendiriliyorlar..

    Turbolulardan alınan verim dediğiniz gibi yüksek olduğundan fiyatıda yüksek tutuyorlar..

    Ben şahsım adına konuşayım..Her iki uygulamadada aynı eforu sarfettiğim, aynı riskleri yüklendiğim ve aynı zamanı harcadığım için aynı ücreti almayı doğru buluyorum..

    Evet ustam, dediğiniz doğru, sizin açınızdan kesinlikle haklısınız, ben aksini söylemem zaten.
    Sadece sonuç itibariyle ben sanırım Avrupa daki kullanım gibi düşünmüşüm, birinde 35-50hp kazanım varken diğerinde 5-10hp kazanım oluyor, bu da sadece araç sahibini ilgilendiriyor.
    Ben kendi açımdan şu an için memnunum. Hatta hala alışamadım, aracın nerde ne tepki vereceğini kestiremediğim zamanlar bile oluyor, bazen aynı gazla standart giderken bazen araç arkadan birileri ittiriyormuş gibi hızlanıyor.

    Bu arada iki şey sorayım; aracı biraz devirli kullansak, mesela 3000-4000 devir arası kullanım göstersek, yakıta sakin kullanıma kıyasla chipsiz haline göre ne kadar etki eder? Belirgin farkeder mi bu devirde sürüş?
    Bir de araçta torkta bile olumlu değişim olduğundan yokuş yukarı yüksek vitesle düşük devirde araç chipsiz haline göre zorlanmadan çıkabiliyor, bu tarz kullanım yakıta zarar eder mi?




  • arkadaşlar bursa çevresinde iç dış tuningi en ıy ve en uygun fıyata yapan bir yer bilen varmı varsa herhangı bı tanıtıcı web sitesii varsa rica etsem verebbilirmisinizx
  • quote:


    bazen aynı gazla standart giderken bazen araç arkadan birileri ittiriyormuş gibi hızlanıyor.

    bu konuda eminmisin? Gaz pedalı sabit olduğu halde araç senin kontrolün dışında hızlanıyor mu? Chip tuning ten sonra mı oldu bu?
  • Gaz pedalına dokunduğunuzda aracınızı çok iyi biliyorsanız ne tepki vereceğini bilirsiniz. Bu üç aşağı beş yukarı bellidir.
    Benim demek istediğim pedala hafifçe dokunmaya devam ettiğimde önceden verdiği tepkinin daha fazlasını da veriyor olduğu. Yani normalde o hızlanmayı alabilmem için benim biraz daha gaz pedalına basmam lazım, ama bunun daha azına rağmen o hızlanma oluşuyor. Ve bu hissediliyor. Özellikle 2den 3e ve 3ten 4e aracı çektiğimizde belirginleşiyor. Ve araç daha iyi gaz yiyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Gaz pedalına dokunduğunuzda aracınızı çok iyi biliyorsanız ne tepki vereceğini bilirsiniz. Bu üç aşağı beş yukarı bellidir.
    Benim demek istediğim pedala hafifçe dokunmaya devam ettiğimde önceden verdiği tepkinin daha fazlasını da veriyor olduğu. Yani normalde o hızlanmayı alabilmem için benim biraz daha gaz pedalına basmam lazım, ama bunun daha azına rağmen o hızlanma oluşuyor. Ve bu hissediliyor. Özellikle 2den 3e ve 3ten 4e aracı çektiğimizde belirginleşiyor. Ve araç daha iyi gaz yiyor.

    anladım. işte chiptuning buradayım diyor yani
  • Ben bişey merak ediyorum.
    chiptuning yapılmış bir araç için gaza ne kadar çok basarsanız araç eskiye göre daha iyi gider ancak yakıttan da eskiye göre daha çok harcar deniyor
    veya tam tersi gaza basmadan normal gaza basılırsa eskiye göre bu sefer de tasarruf yapılır deniyor
    bu tasarruf oranı nedir? yani kabaca % kaçtır
    bir de chiptuning yapıldığı halde normal yani basmadan kullanılıp da yakıttan tasarruf olmuyorsa bu ne anlama gelir?mutlaka her araçta tasarruf olurmu?
    bunları sorma nedenim şu, eğer her araçta tasarruf olacaksa o zaman herkes chiptunin yaptırsın aracına çünkü yapılacak tasarruf harcanan parayı zamanla geri getirecek..
  • Turbo Dizeller için konuşuyorum..

    Hiç tasarruf yapamayan kullanıcılar da var..Usta araba iyi gidiyor bizde basıyoruz diyorlar..

    %20 den fazla ekonomi yapanlar var..son chiplediğim araçlardan bir clio3 1.5 65 hp 30 TL lik yakıt ile 275 km yaptığını söylüyor..

    Tamamen kullanımla alakalı..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Turbo Dizeller için konuşuyorum..

    Hiç tasarruf yapamayan kullanıcılar da var..Usta araba iyi gidiyor bizde basıyoruz diyorlar..

    %20 den fazla ekonomi yapanlar var..son chiplediğim araçlardan bir clio3 1.5 65 hp 30 TL lik yakıt ile 275 km yaptığını söylüyor..

    Tamamen kullanımla alakalı..

    %20 mükemmel bir değermiş. benim bugüne kadar chipli araç kullanan insanlarla görüşmelerimde max. %10 oda en iyi sonuç demişlerdi.

    5,5 yakıyorum normal kullanımda 4,4 yapıyor o tasaruf ile.
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.