Şimdi Ara

MODİFİYE CHIP TUNING VE POWER BOX HAKAN USTA (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.922
Cevap
44
Favori
367.493
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cahilliğime sayın, OBD tam olarak nedir?
    Bilgiler için teşekkür ederim.
  • Kia Procee'd 1.6 crdi 115 hp 260 Nm chip tuning ile elde edilecek değerler nedir, ne kadar tutar? EGR iptal ettirmeden bunu yapabilir miyiz?
  • Bugün aracıma chip uygulaması yaptırdım. Ancak sonuç tam bir hüsran.. aracımda en ufak bir hızlanma veya düzelme dahi olmadı. İşlemi yapan elemana göre araç çok iyi oldu ama o daha önce aracımı sürmedi, ben sürdüğüm için biliyorum, kalkışta, hızlanmada, yokuş çıkmada ben daha bir serilik bekliyordum ama sonuç hiç değişmedi. Merak ettiğim, 4 beygir güç katar denen spor egzos uygulamasını aynen hissetmeme rağmen yaklaşık 9-10 beygir artırır denen chip uygulamasından hiçbişey hissedemedim. Bir yerlerde sorun mu var acaba?
    Eleman aracın beynini söktü, ecu imiş aldığı parça, bilgisayarda yazılımı üzerinde çalıştı, Almanya'ya mail ile gönderdi ve adamlar da yeni yazılımı ona gönderdiler, o da aynen ecu ya yükledi veya her neyse onu yaptı işte. Parçayı araca taktılar, ancak hem o elemanla hem de kendim tek başıma yaptığım denemelerde (100km. boyunca deneme yaptım) hiçbir fark göremedim. Sadece yüksek devirlerde araç az daha bir atak oldu ki onun egzostan bile olup olmadığı belli değil. Yani 10 beygir bu kadar basit hissedilmez mi?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Bugün aracıma chip uygulaması yaptırdım. Ancak sonuç tam bir hüsran.. aracımda en ufak bir hızlanma veya düzelme dahi olmadı. İşlemi yapan elemana göre araç çok iyi oldu ama o daha önce aracımı sürmedi, ben sürdüğüm için biliyorum, kalkışta, hızlanmada, yokuş çıkmada ben daha bir serilik bekliyordum ama sonuç hiç değişmedi. Merak ettiğim, 4 beygir güç katar denen spor egzos uygulamasını aynen hissetmeme rağmen yaklaşık 9-10 beygir artırır denen chip uygulamasından hiçbişey hissedemedim. Bir yerlerde sorun mu var acaba?
    Eleman aracın beynini söktü, ecu imiş aldığı parça, bilgisayarda yazılımı üzerinde çalıştı, Almanya'ya mail ile gönderdi ve adamlar da yeni yazılımı ona gönderdiler, o da aynen ecu ya yükledi veya her neyse onu yaptı işte. Parçayı araca taktılar, ancak hem o elemanla hem de kendim tek başıma yaptığım denemelerde (100km. boyunca deneme yaptım) hiçbir fark göremedim. Sadece yüksek devirlerde araç az daha bir atak oldu ki onun egzostan bile olup olmadığı belli değil. Yani 10 beygir bu kadar basit hissedilmez mi?

    aracınız ne marka acaba? ve motor bilgilerinide yazarmısınız?

    sanırım benzinli bir araç.




  • Aracım 2001 hyunda accent, 1.5 gls 16v 102hp ve benzinli. Araçta K&N açık performans hava filtresi ve Remus performans son susturucu ile hissedilir bir artış sağlamama rağmen chip uygulamada beklediğimi bulamadım. Şu an aldığım artı kazancın daha öncesinde yüksek devirlerde denemediğim için elde ettiğim egzos uygulaması neticesinde olup olmadığından emin bile değilim. Yani aracın var olan ilk kalkış, sonrasındaki hızlanma, vites geçişi sonrasındaki hızlanma ve yokuş çıkmadaki önceki durumunda hiçbir değişiklik olmadı. Devir 3000i geçince (her zaman) belirgin bir artış veya ivmelenme olması için basmam gerekti, oysaki ben 3000devir öncesinde düşük devirlerde aynı gaz ile yani gaz pedalına eskisi gibi dokunmama rağmen daha bir artış bekliyordum. Parasını ödedim, (500TL) ancak işlemi yapan elemana henüz pek memnun olmadığımı, beklediğim gibi olmadığını söyledim. O da bana daha önce de 1,4 megane 2 de de benzer sonuç aldığını, 100km.lik kullanım sonucunda araç sahibinin memnun olduğunu ona belirttiğini ancak ilk başlarda bir değişiklik olmadığını söyledi. Dediğine göre ecu sunda değişiklik yapılan aracın motor v.s. parça ile ecu yani beyin arasındaki bilgi alış-verişi ve uyum/adaptasyon süreci neticesinde bir müddet bu şekil olabilir ancak sonrasında mutlaka farketmesi gerekiyormuş. Eleman kesinlikle adam kandıracak, kazıklayacak biri değil, biraz insan sarraflığım vardır, ayrıca da tanınmış bir otomotiv elemanı, o da aracı ben ekonomik sürerken yanımda otururken istediğim gibi değil dedi ancak şoför koltuğuna o geçip deneyince olmuş dedi, ama dediğim gibi, aracı ben sürdüğümden ben daha iyi bilirim.

    Uzun lafın kısası, 100km.lik alışma zamanını ve mesafesini ben zaten gün bitiminde denedim, 100km. boyunca aracı durmadan çeşitli testlere tabi tutarak denedim, hızlanma, vites geçişleri, üst viteste giderken yavaşlayarak tekrar gaza basma, klima açıkken düz yolda ve yokuş yukarı, v.s. denedim. Alt devirlerde beklediğim artışı bulamadım. Hiçbir fark göremedim. Bir ara sahil yolunda 150 yaptım, sonrasındaysa şehiriçinde ataklaştı araç ama bunu da az da olsa motoru açmış olmama bağladım. Yarın tekrar deniycem ama bu sefer her zamanki gibi basmadan, klasik ekonomik şehiriçi sürüş tarzıyla deniycem ve 9-10 beygiri hissetmeye çalışacam. Psikolojik artışlar uydurarak kendimi kandırmaya hiç niyetim yok, ancak merak ettiğim, chip uygulamada yani yazılım yüklemede böyle sonuçlar alınabilir mibendeki gibi? Yoksa her chip uygulama mutlaka her araca eski performansından daha çok şeyler katar, katmalıdır ve bu da hissedilir denir mi? Son olarak eleman bana, belirli bir süre kullanım sonrasında hâlâ memnun kalmazsam Alman firması ile tekrar görüşüp konuyu değerlendireceğini de söyledi.

    Siz ne dersiniz bu işe arkadaşlar?




  • şu an için atmosforik motorlarda cihptuning uygulaması büyük farklar oluşturamıyor malesef. Turbolu dizellerde çok daha iyi sonuçlar alınabiliyor. ancak sizin aracınızdada bence farkın azda olsa hissedilmesi lazım. birde ecu nun tuning olmasından sonra modlanmasından sonra ne adaptasyon süresi olabilir pek anlayamadım. sonuçta yazılım ecu beyninde yerleşmiş durumdadır ve yakıtı buna göre ayarlar. ki zaten siz 100km veya fazlası aracı denemişsiniz.
  • Bu sabah iş dönüşü eve gelirken yokuş yukarı aracımı yine test ettim. Sanki, dikkat edin sanki diyorum, yokuş yukarı eskiye oranla az daha iyi ama bunun bence kesinlikle psikolojik olduğu kanısındayım. Pedala eskisi gibi dokunduğumda daha performans olması gerekli ama yineliyorum, ilk kalkış eskisi gibi, değişiklik yok, vites geçişleri arasındaki hızlanmalar eskisi gibi değişiklik yok, yokuş yukarı beklediğim performans yok, düşük devirde araç yine zorlanıyor, devir arttıkça da araç daha iyi çıkıyor yokuşu ama devirin artması eskisi gibi, değişiklik yok. Şimdi chip uygulama bu mudur yani? Belki hissedilmeyecek kadar kazanılan 1-2 beygir midir? 500 milyon bunun için mi ödeniyor? Ben 145 liralık remus egzos ve 90 liralık k&n filtre ile bana göre süper bir artış yakalamışım. 10 beygir de chip ile olacak diye düşündük, bırakın 10u, en azından bir 5 beygir bile yeterdi egzos&filtredeki gibi. Ama olmadı. Bu işin peşini bırakmıycam ama bir de @chip Tuning uzmanı'nın fikirlerini almak istiyorum. Nerde ne hata yapıldı, bundan sonra ne yapmak lazım?




  • Sayın Wolverine,

    Aracınızı DYNO testine sokmanızı öneririm. O zaman hem aracınızın gerçek HP değerini, hemde Tork değerini alırsınız. Hatta yaptırabiliyorsanız orjinal yazılımıylada test yaptırın bakalım bahsedilen +10 HP veriyormuymuş.
  • Her araç için fabrika çıkış verisi olarak verilen hp ve tork değerleri gerçek hayatta kullanım alanında da böyle midir? Yani mesela benim araç için verilmiş olan 102hp fabrika değerine günlük kullanımda ulaşmak mümkün müdür araç zorlanarak? Yoksa 102hp verilmiş araç aslında mesela 90hp dir ve biz chip, egzos v.s. uygulamalarla bu değere mi çıkmış oluruz?

    Bir de ben Trabzon'da DYNO ya sokup aracıma baktırabileceğim bir yer bilmiyorum, belki de yoktur.. bilen varsa yazabilirse çok güzel olacak. Çünkü sanırım bana dyno şart oldu.
  • tam değerler çıkmayabilir.
  • İlginçtir, bu akşam üzeri aracımı sürerken farkettiğim bişey, 2. viteste devirli kullanımda araç daha ataktı ve 3. viteste düşük devirde daha iyi gidiyordu. Bir de şöyle bir deneme yaptım, hafif bir rampada 3. viteste 30km. sabit hızla çıktım, araçta en ufak bir tekleme, motorda boğulma, silkeleme olmadı. Sanırım ufaktan faydasını mı görüyorum, yoksa yine mi psikolojik?? Yalnız şunu kesin söyleyebilirim ki ilk kalkışta hiçbir fark olmadı, ama sanki araç daha iyi gaz yiyor.
  • o zman en iyisi test ettirmek aracını. gücünü ve torkunu ölçtür
  • 1.3 multijet motordan en çok ne kadar güç alınır arkadaşlar? bilen varmı?
  • bende golf4 variant var 100 beygir gucunde normalde almanya kullanilmis veya ayarlari oranin trafigi gibi yani motor devirleri biraz daha seri ben belcikada yasiyorum araci burada bir servisten aldim aracimi chip tuning dediginiz sey benim aracin orjinal yaziliminda var galiba cunku belcikada ve turkiyedeki servislerde olctuklerinde 120 beygir veri gozukuyor ben buna ayrica power box koysam extra verim alabilirmiyim.arac golf4 1.9 tdi 100 beygir 74kw resmi belgesinde bu sekil gozukuyor tesekkurler
  • Ya arkadaşlar, artık bazı düzelmelerin kesinlikle psikolojik olmadığı kanısındayım.
    Bunu aracımda bulunan ve aracı iyi bilenler de farketti.
    Sanırım chip uygulaması yapan elemanın dediği gibi oluyor, yani zamanla araç daha iyi gitmeye başladı.
    Yokuş çıkarken kesinlikle artık aynı viteste aynı şekilde gaza bastığımda araç çok daha iyi yokuş çıkmaya başladı. Ama ilk zamanlarda böyle değildi. Şöyle ki, 2. viteste devir vererek 3e atıp zorlandığım ve öyle çıktığım yokuşu şimdi 3. viteste hiç zorlanmadan, teklemeden çıkabiliyor araç.
    Özellikle 1. viteste ilk kalkıştan sonra gaza basıp iyice devirlendiğinde gazı çok iyi yiyor ve ona göre tepki veriyor artık.
    Bir de deviri yedirdikten sonra gaza basmaya devam ettiğimde daha erken hızlanma yapıyor ve ben 90ı pek geçmem ama 90a daha erken varıyorum.
    En önemlisi de şimdiden farkettim, yakıt sarfiyatım düştü. 1 depo gazla (25lt) ağırlık şehiriçi olmak üzere 220-225km. gidiyordum, henüz gaz bitmedi, bitince burda yazarım ama 225i geçeceğime eminim, çünkü kırmızı yanana kadar diğer ledler daha geç söndü.
    Bu anlattıklarım kesinlikle ilk günlerde yoktu ve zamanla oluştu.
    Benim araca kaç hp kazandırdı bilemiycem ama yokuş çıkarken artık araç zorlanmıyor, düşük devirlerde bile hızlanabiliyor, ara hızlanmaları iyileşti, devirli kullanımlarda daha iyi hızlanıyor ve sakin kullanım ağırlıklı ara sıra basmama rağmen yakıt sarfiyatı düştü. Şaşılacak şekilde her geçen gün iyileşme oluyor.
    Gelişmeleri burdan aktarmaya devam edeceğim..




  • ben hala psikolejik olduğunu düşünüyorum. bu yapılan işlem yazılım üzerinde oynama. sonradan değişecek bişey değil. tuning olduktan sonraki saniye ne ise 1 gün sonrada 1 yıl sonrada aynısı olur. aracınız zaten rodaj süresini aşmıştır.
  • Ben çok şüpheci yaklaştım olaya, ilk baştan beri. Hatta işlemi uygulayan eleman memnun olmadığımı görünce Almanya ile yeniden haberleşebileceğini söylemişti.
    Benzer tepkiyi 1.4 megane 2 uygulanmış bir araç sahibi de gösterdi, bir hafta içinde fikri değişti demişti.
    Zaten benzinli araçlarda chip uygulama min. 6, max. 10-15 beygir artırıyor, esasında max. artış oranı %10 diyelim.
    Esas fayda turbosu olan benzinli ve turbo dizel araçlarda oluyor. (30-50 beygire kadar)
    Bazı şeyler psikolojik olabilir ancak kesinlikle farkeden şeyler var.
    Yakıt sarfiyatım azaldı, düzgün kullanımda belirginleşti.
    Yüksek vites ve düşük devirde araç daha iyi yokuş çıkmaya başladı.
    Araç devirlendikten sonra bir yere kadar aynı hızda giderken belli bir devirden sonra (vitesten vitese değişiyor) birden ileri atıyor kendini ve o hızla daha erken hızlanıyor, yani ben gaz pedalına fazladan basmıyorum.
    Bugün, aracımı iyi bilen motorcu bir ustam var, ona sürdürdüm aracı, "kesinlikle fark var, daha iyi hızlanıyor, sen bu araca ne yaptın" diye sordu bana.
    Ama bu dediklerim ilk 1-2 gün yok denecek kadar azdı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: desci

    Kia Procee'd 1.6 crdi 115 hp 260 Nm chip tuning ile elde edilecek değerler nedir, ne kadar tutar? EGR iptal ettirmeden bunu yapabilir miyiz?


    bu aracı 135-140 Hp 300-310 Nm değerlerine ulaştırabiliyorum..EGR iptali size kalmış..ister ettirirsiniz ister ettirmezsiniz..

    500 TL tutar.. EGR iptali istenirse Chip in yanında ücretsiz gerçekleştiriyorum..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Puntojet

    1.3 multijet motordan en çok ne kadar güç alınır arkadaşlar? bilen varmı?


    70 hp den 88-92 hp ve 210 Nm lere çıkartabiliriz..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Ben çok şüpheci yaklaştım olaya, ilk baştan beri. Hatta işlemi uygulayan eleman memnun olmadığımı görünce Almanya ile yeniden haberleşebileceğini söylemişti.
    Benzer tepkiyi 1.4 megane 2 uygulanmış bir araç sahibi de gösterdi, bir hafta içinde fikri değişti demişti.
    Zaten benzinli araçlarda chip uygulama min. 6, max. 10-15 beygir artırıyor, esasında max. artış oranı %10 diyelim.
    Esas fayda turbosu olan benzinli ve turbo dizel araçlarda oluyor. (30-50 beygire kadar)
    Bazı şeyler psikolojik olabilir ancak kesinlikle farkeden şeyler var.
    Yakıt sarfiyatım azaldı, düzgün kullanımda belirginleşti.
    Yüksek vites ve düşük devirde araç daha iyi yokuş çıkmaya başladı.
    Araç devirlendikten sonra bir yere kadar aynı hızda giderken belli bir devirden sonra (vitesten vitese değişiyor) birden ileri atıyor kendini ve o hızla daha erken hızlanıyor, yani ben gaz pedalına fazladan basmıyorum.
    Bugün, aracımı iyi bilen motorcu bir ustam var, ona sürdürdüm aracı, "kesinlikle fark var, daha iyi hızlanıyor, sen bu araca ne yaptın" diye sordu bana.
    Ama bu dediklerim ilk 1-2 gün yok denecek kadar azdı.



    İşlemi yaptırdığın yerden iade garantisi aldıysan hiçbir sıkıntın yok demektir..




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.