Şimdi Ara

MODİFİYE CHIP TUNING VE POWER BOX HAKAN USTA (146. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.922
Cevap
44
Favori
369.540
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 144145146147148
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam f30 136 hp lik 316i lere ne yapılabilir acaba? @ChipTuning Uzmanı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crawlin'

    Merhaba.

    2007 kia sorento xforce 2.5 170bg aracin yakit tuketimi azaltilabilir mi?

    Tskler.

    ilgili aracın tüketimini %15 kadar düşürebiliriz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KibarAyı

    Hocam f30 136 hp lik 316i lere ne yapılabilir acaba? @ChipTuning Uzmanı

    38hp kadar ekstra güç elde edebiliriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:

    Orijinalden alıntı: Crawlin'

    Merhaba.

    2007 kia sorento xforce 2.5 170bg aracin yakit tuketimi azaltilabilir mi?

    Tskler.

    ilgili aracın tüketimini %15 kadar düşürebiliriz..

    Islemle ilgili neler yapilacagi, suresi ve fiyatini pm ile iletebilir misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crawlin'


    Islemle ilgili neler yapilacagi, suresi ve fiyatini pm ile iletebilir misiniz?

    ARacın düşük devirlerini canlandırmak ve yakıt tüketimini düşürmek adına EGR iptali Chiptuning CarbonClean gibi bir dizi işlem uyguluyoruz.

    motor durumuna göre 650tl - 1000tl arası değişiyor.
  • Merhaba,

    2011 Volvo C30 1.6D [D2] 115hp, 270Nm araçta uygulama sonrası nasıl bir sonuç elde edilebilir? Yakıt tüketimindeki değişim yaklaşık ne kadar olur?

    Teşekkürler. İyi çalışmalar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:


    Aracımı zaten hız için kullanmıyorum ancak benzin tüketiminde bariz azalma var. Yol bilgisayarından hemen belli oluyor. Tabi benim kullanımımdan dolayı, TEM de 90-100 le kullanırım aracı.. Gaz pedalına da yarıdan fazla basmışlığım yoktur son 5 yıldır.

    Bold kısım, Chiptuning in yarışmak için, yüksek sürratler için yapıldığını düşünen arkadaşların dikkatini çeker umarım.


    yarış için kullansak ne olur? zararı varmıdır?

    4 saat boyunca 3500 4000 devirde gitsek, veya trafik durumundan 160 dan 100 e düşük sonra dip gaz 160 a çıksak? ardarda böyle devam etsek?
  • Mehmet Bey,
    2008 Suzuki Grand Vitara 2.0 otomatik benzinli, 140bg, 180 nm için neler yapılabilir, özellikle düşük devirlerde canlanma mümkün mü? Maliyet ortalama ne olur?
  • Selamlar,aracım jeep rubicon 2011 model,200hp crd.Piyasada direk takılan bir chip görüyorum,270hp'e çıkardığı yazılı ve tek chip başkabir değişiklik yok.Bu işe yarar mı,yoksa sizin öneriniz nedir?
  • Arkadaşlar merhaba tekrar,

    Bilgilendirme amaçlı, geçen gün TEM'den Saraya doğru geçtim. Araç bilgisayarını da resetledim veriler için. Chiptuning sonrası aldığım değer resimdeki gibi. Çatalcadan sonra yol virajlı ve yokuşludur. Ama ortalama hızdan uzun yol verisi olduğunu görebilirsiniz.



    Daha önce aynı yolda, 5.0 değeri almıştım. Farkı hesaplayabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ExecNight -- 24 Haziran 2013; 15:58:53 >




  • FreeLander F kullanıcısına yanıt
    Benim araştırmalarıma göre, zaten motorun atıl gücünü kullanıyorsun. Ekstra motorun limitlerinin üstünde bir güç verilmiyor araca, motor ve aksamlar bundan dolayı ekstra gücü kaldırabilecektir. Yani yolda bırakmaz. Ancak ani hızlanmalar yavaş hızlanmaya göre motor ömrünü azaltır. Chiptuning yapmasan da azaltır ama daha az. Normal kullanımda tuning yapsan dahi herhangi bir zarar vermezsin.

    Aracın fabrika çıkış ayarları motor ömrünü maksimize etmek için yapılıyor. Böyle 200.000 km - 300.000 km gibi değerler elde ediliyor. Ancak ekstra beygir gücü demek doğal olarak turboya, yürür aksama, debriyaj kitine ve şanzımana ekstra yük demek. Aracın normalden daha önce parça değişimlerine ihtiyaç duyacaktır. Ne kadar agresif kullanırsan o kadar parça değişmen gerekir.

    Ancak bu motor sporlarının doğasında var. Ne kadar yarış için kullanırsan o kadar parça değiştirirsin. Chiptuning ile ilgili bir durum değil pek..
    Masraf gelirine göre önemli olmayabilir. Ancak benim şahsi tavsiyem, trafik kurallarına uyman ve halka açık yollarda tehlikeli araç kullanmaman yönünde, sadece kendini değil herkesi riske sokabilirsin.

    Mehmet Bey daha iyi bilir ancak problem aracı yüksek devirle kullanmandan ziyade, ivmelenmes için verdiğin güçten kaynaklanır. İstersen 240 ile kullan ancak limitler içinde hızlandığında ekstra zarar verici bir gücü motora aktarmazsın. Yalnız aklıda tutmak gereken en önemli bilgi şudur; aracının lastikleri, amortisörleri, aerodinamiği belirli bir hız için tasarlanmıştır. Ekstra güç elde edip bu limitlerin üzerine çıkman yol tutuşunu arttırmak için işlem yapmadan intihar olacaktır.




  • Hocam chip tuning yapilinca taş çatlasa % 20 bir ekstra performans saglaniyor.

    Yani motor ve diger aksamlari fazlaca yoracak bir durum yok.

    Ayrica normal kullanimlarda araclarimizi ne kadar yoruyoruz ki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • celebic kullanıcısına yanıt
    Kısa mesafe (4-5 kilometre) ve yokuş iniş-çıkış yollarda kullanılan araçlar, düz ve biraz daha uzun mesafe kullanılan araçlara göre bile daha çok yıpranır. Ki el kitaplarında bile bunların bakım süreçleri farklılık gösterir. Türkiye ve İstanbul koşullarında araçların bakım süreleri kötü koşullar düşünülerek veriliyor. Çünkü gerçekten de araçlar buna maruz kalıyor. Normal kullansak bile.

    Chiptuningin kesinlikle zarar vereceğini düşünmüyorum. Tabi her ışıkta 7 saniyede 100km/saat çıkarsan, o zaman parçaları da ömründen çok önce değiştirmeye hazır olmak lazım. ChipTuning yapmadan da aynı şey geçerli 10 saniyede çıkarsın ancak parçayı bu kadar çabuk bitirmezsin, farkı bu..

    %20 ekstra performans konusu şöyle ki; Araçtaki her aksam belirli bir güce dayanıklı olarak takılıyor. Araçtan araca değişiklik gösterebilecek birşey. Stock olarak satılan aracın üzerindeki parçalar %15 lik bir zorlanma payına sahipse, %20lik artış hasar için gayet yeterli olacaktır. En azından bu parçaların ömürlerini kısaltacaktır.

    Motor ömründen götüren şeyleri anlamak zor.. Daha hiçbir aracı 90000 kmden fazla kullanmadım. Ama 400.000 km ömrü olan bir motorun ömrünü 300.000 km ye indiriyor olabilirsin. Bilemezsin. Çokta önemli mi? Oda ayrı bir konu...




  • Dogrudur.
    Bende chip tuning yaptirirken 300 bin km yapacagima 250 bin yaparim yada bu oranda bir yipranma olabilecegini dusunerek bu ise kalkismistim

    Su ana kadar memnunum.
    Arada hissettigim ve yasadigim fark buna deger.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: miss.ann.thrope

    Merhaba,

    2011 Volvo C30 1.6D [D2] 115hp, 270Nm araçta uygulama sonrası nasıl bir sonuç elde edilebilir? Yakıt tüketimindeki değişim yaklaşık ne kadar olur?

    Teşekkürler. İyi çalışmalar.

    Sn. ExecNight ın Peugeot 308 i ile aynı motora sahip aracınız, yazdığı notlar yaklaşık sizinde yaşayacağınız değişiklikler. 140hp 340nm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amf23

    Mehmet Bey,
    2008 Suzuki Grand Vitara 2.0 otomatik benzinli, 140bg, 180 nm için neler yapılabilir, özellikle düşük devirlerde canlanma mümkün mü? Maliyet ortalama ne olur?

    bu araca uygulamamamız bulunmuyor malesef.
  • Mehmet bey merhaba, uzun arastirmalar sonucu sizi buldum. Hatta gecen hafta aradim ama disardaydiniz. 2010 model citroen c3 1.4 hdi 68hp 60 bin km de aracim var. Yakitindan memnunun acikcasi, ancak sollamalarda, yazin uzun yolda, aracta yuk oldugunda cok zorlaniyor.

    Bunu cozmek mumkun mu?
    Nasil bir uygulama ile kac beygir ve tork degerine ulasirim?
    Fiyat aldim ama bir de sizden fiyat alabilir miyim?
    Bu araca yaptiniz mi daha once hic?

    Acikcasi biraz tedirginim. Ilk defa bir aracima chip tuning uygulamasi yaptiracagim.

    Biraz bilgi ve sorularimi yanitlarsaniz sevinirim.

    Saygilar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dominikk -- 26 Haziran 2013; 15:37:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar acemiyim kusura bakmayın.
    Clio IV 1.5DCI 90HP aracım var Chip bana yakıt tasarrufu ve fazladan güç sağlar mı?
    Ankara'da nere de ve kaça maal olur?
    Bir durum olduğunda servis Chip tuning yapıldığını anlar mı?
    Teşekkürler
  • Önceki aracım Transporter T5 130 beygirlikti. Chip yaptırdım 600 TL'ye, 174 beygire çıkacağı söylendi. Chip işlemini buradaki ustalarda yaptırmadım. Gözlemlerim;

    1- Bu verdiğim 600 liranın maliyeti 10,00 TL, geri kalan 590 TL soygun. En başında yazılmış mesajın, işte bu programı yazan saatler harcamış falan filan diye. Tamam her araç için ayrı ayrı saatlerini harcasın yazsın programı koysun amenna ama öyle değil, bir araba için yazılan program milyonlarca arabaya atılıyor.

    2- Çekişte artış hissi oldu ama belki de sadece psikolojik. Çünkü aynı motor ve kasaya sahip başka araç sahiplerine sorduğum zaman son hızları aynıydı mesela.

    3- Eskiye göre gözle görülür şekilde kara duman çıkıyor.

    4- Ben 10-20 bin km kullandım, bir defa egzos manifolt contasını yaktı, onu yaptırdım sonra yine bi ıslık sesi geldi ve ben de arabayı sattım.

    5- Yakıtı kesinlikle ama kesinlikle düşürmüyor. Düşürüyorsa bile kesinlikle ama kesinlikle farkedilecek düzeyde değil.

    Velhasıl-ı kelam, paranız çoksa, macerayı severim, masraf çıkarsa da yaptırırım sorun degil diyorsanız birşey diyemem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    Önceki aracım Transporter T5 130 beygirlikti. Chip yaptırdım 600 TL'ye, 174 beygire çıkacağı söylendi. Chip işlemini buradaki ustalarda yaptırmadım. Gözlemlerim;

    1- Bu verdiğim 600 liranın maliyeti 10,00 TL, geri kalan 590 TL soygun. En başında yazılmış mesajın, işte bu programı yazan saatler harcamış falan filan diye. Tamam her araç için ayrı ayrı saatlerini harcasın yazsın programı koysun amenna ama öyle değil, bir araba için yazılan program milyonlarca arabaya atılıyor.

    2- Çekişte artış hissi oldu ama belki de sadece psikolojik. Çünkü aynı motor ve kasaya sahip başka araç sahiplerine sorduğum zaman son hızları aynıydı mesela.

    3- Eskiye göre gözle görülür şekilde kara duman çıkıyor.

    4- Ben 10-20 bin km kullandım, bir defa egzos manifolt contasını yaktı, onu yaptırdım sonra yine bi ıslık sesi geldi ve ben de arabayı sattım.

    5- Yakıtı kesinlikle ama kesinlikle düşürmüyor. Düşürüyorsa bile kesinlikle ama kesinlikle farkedilecek düzeyde değil.

    Velhasıl-ı kelam, paranız çoksa, macerayı severim, masraf çıkarsa da yaptırırım sorun degil diyorsanız birşey diyemem.
    .........................



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eyelite -- 12 Mart 2015; 22:46:41 >




  • 
Sayfa: önceki 144145146147148
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.