Şimdi Ara

Mitsubishi Lancer Invite 1.5 MT: 'Daha iyi görüneni YOK!' Arabam.com TEST

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
53
Cevap
0
Favori
7.303
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mitsubishi Lancer Invite 1.5 MT: 'Daha iyi görüneni YOK!'
    15 Temmuz 2010 16:05:00

    1973’de başlayan Lancer efsanesi ilk defa bu kadar çekici bir otomobil haline geldi. Dokuzuncu jenerasyonu ile yollarda olan Lancer, ralli parkurlarındaki başarısını satışlarına yansıtamayan bir modeldi. Tabi bunda EVO serisinin yol versiyonundan tasarım olarak çok farklı olmasının payı büyüktü. EVO’nun onuncu jenerasyonu ile Lancer’ın dokuzuncu jenerasyonu arasında ise büyük farklar yok. Bu avantajı kullanmak isteyen Mitsubishi, 1973’den beri 6 milyonun üzerinde gerçekleşen Lancer satışlarını yeni nesilde daha da yukarı taşımak istiyor.

    Tasarım
    Mitsubishi’nin ‘Köpekbalığı karaya çıktı’ sloganıyla tanıttığı Lancer gerçekten bir köpekbalığı kadar yırtıcı görünüyor. Agresif bir görünümü olan Lancer, son yıllarda birçok modelde benzerini gördüğümüz geniş bir havalandırma ızgarasına sahip. Test aracımızdaki aracın etrafını saran spoylerle şıklığını arttıran Lancer’ın, arka tasarımı da en az ön tasarımı kadar başarılı. Bagaj kapağının ortasındaki Mitsubishi logosuna doğru uzanan stop grubu daire formlu iç yapısıyla oldukça iyi görünüyor.

    İç mekan
    Mitsubishi modellerinin birçoğunda olduğu gibi Lancer’da da sade fakat kullanışlılığın ön planda olduğu bir tasarım tercih edilmiş. Yuvarlak formlu göstergelerin okunabilirliği iyi. 3 kollu direksiyon simidi üzerinde ses sistemi ve bluetooth telefon kontrol butonları yer alıyor. Fakat direksiyonun derinlik ayarının bulunmamasını yadırgadık. Orta konsoldaki ses sistemi oldukça sade, üzerindeki ekranı ufak ve aynı zamanda da ucuz görünüyor. 3 yuvarlak formlu düğme ile kontrol edilen klima sistemi iyi bir soğutma performansına sahip. Lancer’ın konsolunda kullanılan sert malzeme zamanla ses yapabilir ve verdiği kalite hissi düşük. Açık renkli döşemeleriyle ferah görünen iç mekan, arkada yolculuk yapanlar için de rahat yolculuklar sunuyor. 400 litre bagaj hacmi sunan Lancer’ın arka koltuklarda sunduğu diz mesafesi de başarılı.

    Motor
    Mitsubishi Lancer’da 1.5 litre ve 1.8 litrelik iki motor seçeneği sunuluyor. 1.8 litrelik versiyonda CVT otomatik şanzıman seçeneği bulunurken, 1.5 MIVEC motorlu Lancer 5 ileri manuel şanzımanla geliyor. 6000 d/dk’da 109hp güç üreten 1.5 litrelik motor maksimum torku 143Nm’yi ise 4000 devirden itibaren vermeye başlıyor. Hırıltılı bir şekilde çalışan motor yüksek devir çevirmeyi seviyor. Fakat motorun çıkardığı sesler bazı kullanıcıları motorda bir problem olup olmadığı konusunda tereddüte düşürebilir. Testimiz süresince oldukça tutumlu bir tavır sergileyen Lancer’ın test tüketimi 6,4 lt/100 km oldu. Sakin uzun yol kullanımında bu değerleri 5,4 litre civarına düşürmek mümkün. Kemikli vites geçişlerine sahip şanzımanın kullanımı rahat.

    Konfor ve yol tutuş
    Mitsubishi Lancer’ı hızlı kardeşi EVO ile ilişkilendirip çok sert bir araç bekliyorsanız yanılıyorsunuz. Yol tutuş ve konfor arasındaki çizgide bir adım yol tutuş tarafında kalan süspansiyon sistemi kesinlikle çok sert değil. Rahat koltuklar ve iyi çalışan süspansiyon sistemi nedeniyle rahat yolculuklar yapmak mümkün. Ancak sürat arttıkça iç mekana yansıyan yol ve motor sesi bir süre sonra can sıkmaya başlıyor. Büyük aynaları ve oturma pozisyonu ile sürücüsünün etrafını net bir şekilde görmesini sağlayan Lancer’ı kullanmak çok rahat. Başarılı yol tutuşunu ESP desteğiyle pekiştiren Lancer, bir sedandan beklenen yol tutuşun fazlasını sunuyor.

    Güvenlik
    Mitsubishi Lancer 2009 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrıldı.

    Yorum-Selim ERKEK

    Etrafımızda daha fazla Mitsubishi Lancer görmememizin tek nedeni dizel motor seçeneğinin olmaması. 1.5 litrelik benzinli motorun tutumluluğu öne çıkarılmaya çalışılıyor fakat yine de bir dizel motorun ekonomisini sunamıyor. Lancer, 2007 yılında tanıtılan bir model olmasına karşın hala tasarım açısından birçok modelden daha çok ilgi çekiyor. İç mekana yansıyan motor ve egzoz sesi benim hoşuma gitse de bir çok kullanıcıyı rahatsız edebilir. Tabi bu sesi uzun yolculuklarda duymak bir süre sonra rahatsız edici oluyor. Konsolda kullanılan malzeme kalitesinin düşüklüğü ve işçilik kusurları Lancer’ın can sıkan yönleri.


    Yorum – Tulu DARICAN
    Lancer belki de bugüne kadarki en çekici vücudu taşıyor. Ancak Japon üretici tasarım dışında otomobilde büyük bir gelişim kaydetmemiş. İç mekan kalitesi selefi gibi yine Avrupalı rakiplerinin gerisinde. Ancak Lancer’ın bence en büyük sorunu yalıtım. Japon otomobillerinde rüzgar ve lastik sesine zaten alışmıştık. Ancak Lancer’da bu seslerin yerini kanuni hız sınırları içerisinde bile duyulan motor sesi alıyor. Otomobilin süspansiyon sistemi yeterli konforu sunmasına, koltuklarının rahat olmasına karşın kabindeki ses sebebiyle özellikle uzun yolculuklarda yoruluyorsunuz.


    Arabam.test

     Mitsubishi Lancer Invite 1.5 MT: 'Daha iyi görüneni YOK!' Arabam.com TEST


     Mitsubishi Lancer Invite 1.5 MT: 'Daha iyi görüneni YOK!' Arabam.com TEST


     Mitsubishi Lancer Invite 1.5 MT: 'Daha iyi görüneni YOK!' Arabam.com TEST







  • Hayalimdeki araba bembeyaz bir lancer ama babam dizel olmadığı için almadı bana Gitti beyaz seat leon aldı dizel otomatik ama aklım hala bu arabada yolda gördükçe için gidiyor



     Mitsubishi Lancer Invite 1.5 MT: 'Daha iyi görüneni YOK!' Arabam.com TEST
  • Bu resımdekı Lancer Evolution Değil mi zaten ? Afedersınız Mitsubishi ile ilgili pek bilgim yokta...
  • beyaz olan evo ama ; 3500 lira civarı verirseniz normal lancer de evo gibi görünebiliyor bodykit uygulaması ile servislerde mevcut.

    komple bodykit alınmasa bile bir lancer mutlaka bagaj spoyleri ile birlikte alınmalı. spoyler lancere çok yakışıyor.

    lancerin dizeli yok ama lpi sistemde motor garantisi bozulmuyor diye biliyorum.

    bence de C segmentindeki en şık araç kendisi. tabi zevk meselesi.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 15 Temmuz 2010; 18:19:16 >
  • Güzel ama gerçekte resimlerindeki kadar etkileyici görünmüyor.
  • biraz iddaalı olmuş başlık
  • Bence de çok yakışıklı bir araç
    Mutlaka body kit ile beraber alınmalı diye düşünüyorum.
    Özellikle de beyaz renk çoook yakışıyor
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • pro ceed daha güzel
  • 2010 değil testteki araç.

    2010 larda bluetooth yok, sis farı var, yağmur sensörleri var, karanlık sensörleri var.

    en önemlisi yalıtım daha iyi.

    editörlere duyrulur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oliwer

    2010 değil testteki araç.

    2010 larda bluetooth yok, sis farı var, yağmur sensörleri var, karanlık sensörleri var.

    en önemlisi yalıtım daha iyi.

    editörlere duyrulur

    arabam.com da ilgili sayfada yazmanız daha etkili olacaktır.
  • ben nedense sevmiyorum bu arabaların tipini.. "daha iyi görüneni yok" sözüne de katılamayacağım.. neye göre? kime göre?

    otomobile baktığımda bir ruh göremiyorum.. volvo çakması gibi geliyor bana.. surat, bakışlar, ön tasarım, farların şekli yeri duruşu aynı..
  • ön tasarım iyi fakat arka tsarım iiçin aynı şeyleri söyleyemeceğim

    @axapta

    +1
  • Araç güzel fakat, iç tasarım hoşuma gitmiyor benim de. Ayrıca bu tarz 1.5 lancer bana nedense çakma bir araç gibi geliyor. Spor süsü verilmek istenmiş b sınıfı bir otomobil gibi(aslında c ama b gibi duruyor yani). Bunun yerine leon,golf,astra vb çok daha oturaklı bence.
  • quote:

    arabam.com da ilgili sayfada yazmanız daha etkili olacaktır.


    yazdım ama yayınlamazlar herhalde.

    ayrıca opsiyonlarda cruise ve kule gergisi görünüyor. bunlarda yok diye biliyorum.
  • 13 aralık 2008 de bu aracı test etmiş ve yorumlarımı yazmıştım.
    şimdi yukarıdaki testi okyunca neredeyse benden kopya çekmişler diyeceğim buyrun benim o zaman yazdıklarım.


    13 Aralık 2008; 14:04:56

    Seçtiğiniz mesajın linkini aşağıdaki kutudan kopyalayabilirsiniz.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=28380417


    --------------------------------------------------------------------------------

    yeni lanceri az önce bende test ettim bende görüşlerimi yazayım.
    öncelikle daha öncede bir çok yerde görüşlerimi paylaştığım gibi aracın görüntüsüne diyecek bir şey yok.
    gerçekten şu anda sınıfının en güzeli bence.iç dizaynıda eski lancer gibi değil. iç dizayn olayınıda bu lancerda çözmüşler.ancak yine klasik japon araclarındaki sert malzeme kullanılmış araçta.
    boyuta gelecek olursak araç gerçekten boyut olarak büyük, iç hacim olarak geniş, yeterli bir bagaj var ancak yinede bu boyutlardaki bir sedan için bagaj dahada büyük olabilirdi.
    donanım konusunda söylenecek bir sey yok invite donanım seçeneği son derece dolu.
    neyse gelelim test sürüşüne aracı çalıştırdım ve yola çıktım vites son derece kemikli ve sert hayatımda kullandığım en sert vitesli araç hayrete düşürdü beni. bazen vitesi geçirmek için uğraştığım bile oldu ama neyse belki ilerde alışılır. direksiyon güzel tepkileri yerinde araç yola son derece iyi basıyor zaten esp de araçta var biraz zorlamak istediysemde (aşırı zorlamadım tabi) devreye girmesine gerek kalmadı.frenler abs devreye girmeyince iyi ancak abs devereye çok erken giriyordu sanırım üzerindeki lastikler iyi lastikler değildi (birde kışlık lastik değillerdiyse test sürüşünü 1 derecede yaptık) ama indikten sonra bakmayı unuttum. motor bence yeterli performansı sunuyor ancak aracın görüntüsüne göre yetersiz. yani ben bir spor sedan alıp onuda spor bir şekilde kullanırım diyorsanız yanlış yaparsınız. Ancak çoğu sınıftaşıylada rahat rahat boy ölçüşebilecek bir motor.Gelelim en beğenmediğim tarafına araçta colttada rastladığımız motor gürültüsü insanı rahatsız edecek düzeyde mitsubishi yine yapmış yapacağını ve bu araçtada motor sesini tamamen es geçmiş. bu yılda yeni kasa yeni dizayn yeni tasarım bir araçta bu olmamalı.
    görevliye bunu söyleyince ama kimiside sırf bu ses için alıyor bu aracı dedi. valla kimisini bilmemde bende sırf bu ses için almam bu aracı.Bence hiç hoş değil biz test sürüşümüzü bayağı bir uzun tuttuk ve yarısını şehir dışında şehir içinde gerçekleştirdik 120 km gibi hızlarda araçta müziği ne kadara açarsanız açın motor sesini bastırmanız mümkün değil.(tabiki insanın müzik dinleyebileceği bir ses aralığından bahsediyorum yoksa müziği sonuna kadar açmak değil kast ettiğim)
    son söz (düz vites için konuşuyorum) buradaki bayi fiyatı invite düz 33.000 ytl dedi bu fiyatı bu arabaya kesinlikle vermem (tercih meselesi) ancak 29,500 ytl'ye istanbul daki fiyat düşünülebilinir.
    saygılarımla...




  • bana göre japon arabalarına para verilmez işcilik zayıf ve çok yol sesi alıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: obenturkcan

    bana göre japon arabalarına para verilmez işcilik zayıf ve çok yol sesi alıyor

    2. el alındığından arıza cıkarıyor


    Ama bi güzel duruyo araba orası ayrı amblemi fln
  • quote:

    Orijinalden alıntı: majesticman


    quote:

    Orijinalden alıntı: obenturkcan

    bana göre japon arabalarına para verilmez işcilik zayıf ve çok yol sesi alıyor

    2. el alındığından arıza cıkarıyor


    Ama bi güzel duruyo araba orası ayrı amblemi fln

    2.elde japonlar arıza çıkarıyor diyemezsin,almanlarda diyemezsin,fransızlarda diyemezsin. Bu yorumu neye dayanarak ne düşünerek yaptın bilmiyorum...

    obenturkcan

    işçilik zayıftan kastın ne anlamadım.yol sesi konusunda haklısın ama hangi sınıftaki arabalarla neyi kıyasladın bilmeiyorum.yazdığın yorumdan anladığım şu;meganede focusta jettada lastik sesi yok civicde corollada lancerda mazda3 de lastik sesinden durulmuyıor....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Perikard

    Araç güzel fakat, iç tasarım hoşuma gitmiyor benim de. Ayrıca bu tarz 1.5 lancer bana nedense çakma bir araç gibi geliyor. Spor süsü verilmek istenmiş b sınıfı bir otomobil gibi(aslında c ama b gibi duruyor yani). Bunun yerine leon,golf,astra vb çok daha oturaklı bence.


    araç neredeyse D segmenti ölçülerinde yapmayın; B gibi nasıl duruyor.

    bir yakından görün.

    kocaman bir araç lancer.

    şu volvo çakması diyen arkadaşlar tarihsel bir incelemeye girsinler bu dizayn volvodan daha önce mitsubishi galantta kullnıldı 90 lı yıllarda

    daha sonra da 2 önceki kasa lancer de kullnıldı. yani birileri kopya çektiyse bu mitsubishi değil.

    varolan dizaynı geliştirmiş sadece

    bu kadar keskin değildi günün şartlarına göre tabi.

    hayırlı günler.



     Mitsubishi Lancer Invite 1.5 MT: 'Daha iyi görüneni YOK!' Arabam.com TEST


    tam model yılını bilmemekle beraber 2000 öncesi bir yıla ait olan galant. ön dizaynın neredeyse aynı olduğunu fark etmek zor değil.

    bu arada galant mitsubishi nin D segmenti aracıdır. bilmeyenler için.

     Mitsubishi Lancer Invite 1.5 MT: 'Daha iyi görüneni YOK!' Arabam.com TEST



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 16 Temmuz 2010; 19:42:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: majesticman


    quote:

    Orijinalden alıntı: obenturkcan

    bana göre japon arabalarına para verilmez işcilik zayıf ve çok yol sesi alıyor

    2. el alındığından arıza cıkarıyor


    Ama bi güzel duruyo araba orası ayrı amblemi fln


    gürültülü eyvallah , bir alman kadar konforlu değil o da doğru.

    ama arıza? valla 12 yıldır japon kullanmaktayım, yapılan km den dolayı değişmesi gereken parçalar haricinde daha servise kendi rızam dışında gittiğimi hatırlamıyorum.

    hayırlı günler.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.