Şimdi Ara

--Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya-- (219. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5.457
Cevap
21
Favori
1.036.404
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 217218219220221
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Misal geçen gün resmen rezil oluyordum 4x2 yüzünden,
    Dar bir sokak düşünün, 2 araba zor geçiyor yan yana, solda bir garaj var, şu apartman altlarına yeni yapılan yeraltı garajlarından, yer hafif ıslak, sokakta geri manevra yapmam gerekiyor, daldırdım kafayı yokuş aşağı garajın girişine, taktım geri vitese, başladımı arkalar patinaja, tabi ön taraf çukurun içinde arabanın poposu tepede duruyo bagaj boş yerler ıslak, komediye gel arabada 100kg luk bi arkadaşım birde kız arkadaşım vardı, çıkarttım arka kasanın üzerine zıplaya zıplaya yaylandırdılar arabayı zorla çıktım yani garajdan.
    Eğer kafanız yokuş aşağıda ise ve geri geri çıkıcaksanız yandınız, hiçbir şansınız yok ya ileri gideceksiniz yada orada kaldınız, bir keresinde de benzer bi olay boğazda başıma gelmişti, yine dar sokaklar sırf dik yokuşlar anadolu hisarı kuzguncuk fln o taraflar, aşağıdan bi araba geliyo e tabi aşağıdan gelene yol verilirya dar yolda bende yokuş aşağı iniyorum kenara çektim durdum ama önümdeki duvara fazla yanaşmışım geri çıkmam lazım, ver gazı ver gazı patinaj patinaj soğuk terler döktüm yani kalıyodum yolun ortasında arkamda arabalar birikti fln araba çıkmıyo geri geri yokuş, neyse zor bela lastikleri yaka yaka çıktım milim milim.
    Aman dikkat diyim.
    _____________________________


    :::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
    2008 MITSUBISHI L200 185 HP




  • Mert yakıt tüketimin nasıl?
    Benim 31' MT lastiklerle 2lt yakın fark ediyor, senin 33 lerle şehir içi baya yakıyordur.
    Motor gücünü bir an önce arttır derim, yakıta baya faydası olacaktır.
    _____________________________
  • abi 20 liralık mazotla (6,4 litre) 60km civarı yol gidiyorum şehir içi bu trafiğe ve sokak araları vites değiştirme sıklığı devire dikkat etme etmeme oranıma göre 65 de oluyo 55 de yani ortalama 100kmde 10.6 lt mazot yakıyor şehir içi.
    tabi hesabı değişen lastik ölçüsüne göre yapmak gerekiyor 116km yol gidince 100km gitmiş gibi gösteriyor sayacım, sen de ona göre hesapla yakıt sarfiyatını.
    _____________________________


    :::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
    2008 MITSUBISHI L200 185 HP
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ProntoBasso

    abi 20 liralık mazotla (6,4 litre) 60km civarı yol gidiyorum şehir içi bu trafiğe ve sokak araları vites değiştirme sıklığı devire dikkat etme etmeme oranıma göre 65 de oluyo 55 de yani ortalama 100kmde 10.6 lt mazot yakıyor şehir içi.
    tabi hesabı değişen lastik ölçüsüne göre yapmak gerekiyor 116km yol gidince 100km gitmiş gibi gösteriyor sayacım, sen de ona göre hesapla yakıt sarfiyatını.

    Haklısın, lastiğin çevresinide hesaplamak lazım.
    MT lerle arabanın ağırlaştığını hissediyorum.
    Senin araç 4x4 olsaydı tüm batıkları çıkartmaya seni çağırırlardı:))
    Bu güne kadar iki kere battım birinde traktör, diğerinde de 2 adet biri cj5 diğeri cj6 birlikte bağlayıp çıkardılar:))
    Benimde aracı yükseltmem lazım.

    ilave edeyim bi kere daha batmıştım onda da kurtarmaya gelen kurtarıcıda batınca, inşaatın birinden aldığım bel küreği ile kurtulmuştum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lokosit -- 16 Mayıs 2010; 23:28:39 >
    _____________________________




  • yau hep sanki eski lastik 205-75 16 imiş gibi hesaplıyorum 205-80 16 dimi orjinali 4x2 nin
    33x12.5x15 ise yaklaşık olarak 315-70-15 e denk geliyor
    bu durumda 112km yol gidince 100 km gibi göstericek
    yani 56 km gidiyorum ortalama 6.4 litre mazotla buda 11.4 litre yapıyor 100kmde

    Motor gücü artınca yakıt sarfiyatını düşürür mü dersin,
    mazot da pahalandı 20liraya 7.2 litre mazot alıyodum bi ara o dönemde daha lastiklerim inceydi ve 65 km yol yapıyodum şehir içinde 20 liralık mazotla buda 11lt/100km ye denk geliyor, çok büyük bi sarfiyat artışı yok gibi geliyo bana ben mi biyerde yanlış yapıyorum hesapta yau.
    _____________________________


    :::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
    2008 MITSUBISHI L200 185 HP
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    quote:

    Orijinalden alıntı: ProntoBasso

    abi 20 liralık mazotla (6,4 litre) 60km civarı yol gidiyorum şehir içi bu trafiğe ve sokak araları vites değiştirme sıklığı devire dikkat etme etmeme oranıma göre 65 de oluyo 55 de yani ortalama 100kmde 10.6 lt mazot yakıyor şehir içi.
    tabi hesabı değişen lastik ölçüsüne göre yapmak gerekiyor 116km yol gidince 100km gitmiş gibi gösteriyor sayacım, sen de ona göre hesapla yakıt sarfiyatını.

    Haklısın, lastiğin çevresinide hesaplamak lazım.
    MT lerle arabanın ağırlaştığını hissediyorum.
    Senin araç 4x4 olsaydı tüm batıkları çıkartmaya seni çağırırlardı:))
    Bu güne kadar iki kere battım birinde traktör, diğerinde de 2 adet biri cj5 diğeri cj6 birlikte bağlayıp çıkardılar:))
    Benimde aracı yükseltmem lazım.

    ilave edeyim bi kere daha batmıştım onda da kurtarmaya gelen kurtarıcıda batınca, inşaatın birinden aldığım bel küreği ile kurtulmuştum...


    ahahah abi balçık gördümü uzak duruyorum ben noolur noolmaz güvenemiyorum, sonuçta offroad a değil ya tırmanışa ya kampa gidiyoruz burnumuzdan gelmesin asıl faaliyet diye hiç girmiyorum :D
    O ağırlaşma olayını ben de hissediyorum, güç artışı şart.
    _____________________________


    :::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
    2008 MITSUBISHI L200 185 HP




  • standard lastiklerle şehir içi yakıt sarfiyatı kaç lira acaba 4x2 kullanıcılarının, yada kaç lt mazotla kaç km yol gidiyorlar ölçen var mı acaba kalın lastikle aradaki farkı bulalım, sanırım Türkiyedeki en büyük lastikler benim arabada yeni L200 de çok merak ediyorum açıkçası :D
    _____________________________


    :::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
    2008 MITSUBISHI L200 185 HP
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ProntoBasso


    quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    quote:

    Orijinalden alıntı: ProntoBasso

    abi 20 liralık mazotla (6,4 litre) 60km civarı yol gidiyorum şehir içi bu trafiğe ve sokak araları vites değiştirme sıklığı devire dikkat etme etmeme oranıma göre 65 de oluyo 55 de yani ortalama 100kmde 10.6 lt mazot yakıyor şehir içi.
    tabi hesabı değişen lastik ölçüsüne göre yapmak gerekiyor 116km yol gidince 100km gitmiş gibi gösteriyor sayacım, sen de ona göre hesapla yakıt sarfiyatını.

    Haklısın, lastiğin çevresinide hesaplamak lazım.
    MT lerle arabanın ağırlaştığını hissediyorum.
    Senin araç 4x4 olsaydı tüm batıkları çıkartmaya seni çağırırlardı:))
    Bu güne kadar iki kere battım birinde traktör, diğerinde de 2 adet biri cj5 diğeri cj6 birlikte bağlayıp çıkardılar:))
    Benimde aracı yükseltmem lazım.

    ilave edeyim bi kere daha batmıştım onda da kurtarmaya gelen kurtarıcıda batınca, inşaatın birinden aldığım bel küreği ile kurtulmuştum...


    ahahah abi balçık gördümü uzak duruyorum ben noolur noolmaz güvenemiyorum, sonuçta offroad a değil ya tırmanışa ya kampa gidiyoruz burnumuzdan gelmesin asıl faaliyet diye hiç girmiyorum :D
    O ağırlaşma olayını ben de hissediyorum, güç artışı şart.

    Tek başıma bende girmiyorum çünkü araç karnnı üzerine oturursa kurtarmak çok zor. En azından vinç takılana kadar tek başıma çamurdan uzak duruyorum.

    Gücü artırırsan araç daha rahatlıyor, aracı kaldırmak için daha az gaz veriyorsun. Sanırım bosch car servislerinde 500tl a chip takıyorlar ve araca özel yazılım atıyorlarmış. Seçenek olarak onuda değerlendirebilirsin.
    _____________________________




  • Yani o da olabilir ama drakebox-2 oldukça uygun fiyatlı bide istediğin zaman sökebiliyosun, ben 4x4 e geçerken direk alıcam box'ı yar etmem kimselere extra beygirlerimi
    Bu arada bel küreği her arabaya şart abi :D
    _____________________________


    :::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
    2008 MITSUBISHI L200 185 HP
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ProntoBasso

    Yani o da olabilir ama drakebox-2 oldukça uygun fiyatlı bide istediğin zaman sökebiliyosun, ben 4x4 e geçerken direk alıcam box'ı yar etmem kimselere extra beygirlerimi
    Bu arada bel küreği her arabaya şart abi :D

    :DDD benim koltuğun arkasıda bir tane var:))

    Box ile yakıt hava oranı eskisi gibi kalırken, chip ile rail basıncını artırıken, daha uygun hava yakıt oranıda ayarlanabiliyormuş.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ProntoBasso


    quote:

    Orijinalden alıntı: SelimSarper


    Bence gerçek manada offroad düşünenin de düşünmeyenin de L 200 4x4 le işi olmamalıdır.
    Gerçek offroad araçları arasında pikapları saymak doğru olmaz…Bunlar offroad için uzun araçlardır ve yeterince artikülasyon kapasitansları yoktur. Offroad a girmek için daha da yükseltilen araçlar ayrıca tehlikeli hale gelmektedirler..Bunlar Jeep GC (WJ, ZJ) ve
    Land R a (Defender 90, 110) göre zaten yüksek ağırlık merkezine sahiptirler..Yine L 200 vinç uygulamasına çok uygun değildir…Vinç için önde büyük tadilat gerektirir..
    Peki L 200 4x4 neye yarar ?? Tarımla uğraşanlar..köylüler kullanırlar ençok bizim burada, yanı sıra avcılar (arka kabin ve köpek olayı..Yaban tv Dr Ali Postası..) Telekomünikasyoncular…uydu ve tel şebekesi ile uğraşan baz istasyonu kuran özel teşekküller vs. kullanır…




    Ben buna katılmıyorum, şöyle ki;
    Gerçek manada offroad dan kastımız nedir, spor olarak yapılan ve "en geçilemeyecek yerden bakalım hangimizin aracı daha rahat geçecek" sorusunun yanıtının alınmaya çalışıldığı offroad yarışları yada gezileri mi, yoksa yol dışındaki dağ patika ova plato yollarından belirli bir amaç için geçmek zorunluluğunun karşılanması için yapılan offroad mu?
    Unutulmamalıdır ki yoldışında kullanılmak için üretilen araçların ana amacı yol olmayan yerlere malzeme(lojistik) taşımak olmuştur başlarda, bu nedenle ilk 4 çeker araçlar yük taşıma kapabiliteleri olan araçlardır (light-truck=hafif kamyon). daha sonrasında 1980 ve sonrasında jeep GC Land Rover Defender, Discovery, Suzuki Grand Vitara, Range Rover gibi araçlar üretilmeye başlanıp offroad kültürünü daha halka indirmeye başlamışlardır doğa gezileri country yaşamı modası fln ile birlikte.
    sen şimdi gerçek manada offroad araçları içinde pick-upları saymak doğru olmaz dersen pick-up yada ilk çıkışıyla light truck tarihine haksızlık edersin.

    Dediğin gibi offroad için yükseltilen araçların tehlikeli hale gelme olayı bir gerçek ama bu sadece pick-up lar için geçerli değil ağırlık merkezi yukarıya çekilen her hareketli taşıt için geçerli bir fizik kuralı.
    bu fizik kuralının önüne iz genişliği artırılarak geçilmekte, bu şekilde yükselen ağırlık merkezi aşağı çekilmektedir, genel bir offroad modifikasyon kuralı
    Vinç için çok uygun olmadığını söylemişsin büyük tadilat gerektiriyo demişsin hayatımda gördüğüm en rahat vinç uygulaması yapılan araçlardan biridir L200 çünkü şase hemen ön tamponun arkasında kabak gibi açıkta duruyor uzun bi şekilde, üzerine küçük bir tabla yerleştirildiğinde çok sağlam çekeri oluyor.
    Ben gittiğim doğa aktivitelerinde 4x4'ün yokluğunu yaşadım birhayli, ulan şimdi 4 çeker olsa şurayıda aşardım deyip sırf orayı aşamadığımdan dolayı 12-15 km fazladan yol yürüdüğüm çok oldu, tarımla uğraşmıyorum telekomla da bir alakam yok ama bu araba 4x4 olursa tadından yenmez o kadarını söylüyorum.
    4x2 kuru ve stabil zeminde iyidir ama ortam ıslanmaya ve yer kayganlaşmaya başladığında arazide ters dönmüş kaplumbağaya dönüyor.
    Eğer amacınız şehir keşmekeşinden uzaklaşmaksa ve doğada ulan şimdi buraya kadar girdik te bi hava bozarsa ne mok yiycez diye düşünmek istemiyosanız 4x4 alın bikaç ufak modifikasyonla allahına kadar da offroad (yol dışı ulaşım, spor değil) yaparsınız.

    Sevgiler...




    Sevgili Mert,

    Fikirler var...saygı duymalı...

    Gerçekler var...uygulanagelenler var...temayüller var..
    kabul görenler var ...denenmişler var...

    gezenbilir.com un offroad alt başlığında bir gezinmeli...

    Boğazda taş kaplama yollardan inerken ya da çıkarken...
    Lastik uygun değilse araç 4x4 bile olsa sıkıntı kaçınılmazdır...

    Drakebox u kendi sitesinden temin etmek daha hızlı...

    Ancak İstanbulda isen chip tuning düşünmeli...
    nedenini eski sayfalarda yazmıştım...

    sevgiler
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MersinKolik


    quote:

    Orijinalden alıntı: SelimSarper




    Sevgili Mersin,


    Bir onbaşı için çok hızlısın demiştim...

    ne kadar haklı olduğumu görüyorum...

    pek de neşeli bi onbaşısın...

    Bu gün yeni bişeyler taktırdın mı araca...

    kerebiç i özledik bea...temmuz başında geliyorum oralara...

    sevgilerr




    Saygılarımla. İlk önce sizin için burada fazla mesaj yazmak yada rütbe okadar önemli ise ben hiç yazmasamda olur.

    Önemli olan burda doğru bilgiler ve kişinin kendi bilgilerini yansıta bilmesi, Bir tartışma ortamı yaratmak. Fikirlerimizin ne derecede doğru yada yanlış olduğnu tespit etmeye çalışmak olduğu kanaatindeyim.

    Size göre rütbe okadar önemliyse ben er olmaktan çok mutluyum. siz amiral dahi olsanız benmi gözümde kişinin çok yazması değil doğru ve hoş şeylerle burda vakit geçirmesi olduğu kanaatindeyim. Benim yaşımda eminimki bir çok l200 burda sahiplerine göre gençtir. Kesinlikle büyüklerime hatta küçüklerde olsa saygısızlık etmek değil. Lütfen bu yazımı bir stem yada bir kızma amaçla yazmadığımı belirtmek isterim.
    Sizleri seviyorum :) tatlıcı seni :))



    Daha Keyifli bir paylaşım ortamı var mı ??

    o zaman her şey yolunda

    rütbelere kafa yorma ...

    Bu arada öğretmenlerin de tatlısını yedik bu günn...kulakların çınladı mı ?

    sevgilerr
    _____________________________




  • L 200 ün ön cam kalınlığı kaç mm bilen var mı arkadaşlar ?

    5 mm dendi...servisten ...ben 4.5 mm ölçtüm (mikrometre ile pert aracın kırık camından)
    evsaf ve sağlamlığı ne....??

    Benim Megane ın ön cam kalınlığı ne ? ... 7 mm diye biliyorum

    ön camla ilgili fikirlerinizi ve varsa tecrübelerinizi öğrenmek isterim...



    sevgiler
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ProntoBasso

    Misal geçen gün resmen rezil oluyordum 4x2 yüzünden,
    Dar bir sokak düşünün, 2 araba zor geçiyor yan yana, solda bir garaj var, şu apartman altlarına yeni yapılan yeraltı garajlarından, yer hafif ıslak, sokakta geri manevra yapmam gerekiyor, daldırdım kafayı yokuş aşağı garajın girişine, taktım geri vitese, başladımı arkalar patinaja, tabi ön taraf çukurun içinde arabanın poposu tepede duruyo bagaj boş yerler ıslak, komediye gel arabada 100kg luk bi arkadaşım birde kız arkadaşım vardı, çıkarttım arka kasanın üzerine zıplaya zıplaya yaylandırdılar arabayı zorla çıktım yani garajdan.
    Eğer kafanız yokuş aşağıda ise ve geri geri çıkıcaksanız yandınız, hiçbir şansınız yok ya ileri gideceksiniz yada orada kaldınız, bir keresinde de benzer bi olay boğazda başıma gelmişti, yine dar sokaklar sırf dik yokuşlar anadolu hisarı kuzguncuk fln o taraflar, aşağıdan bi araba geliyo e tabi aşağıdan gelene yol verilirya dar yolda bende yokuş aşağı iniyorum kenara çektim durdum ama önümdeki duvara fazla yanaşmışım geri çıkmam lazım, ver gazı ver gazı patinaj patinaj soğuk terler döktüm yani kalıyodum yolun ortasında arkamda arabalar birikti fln araba çıkmıyo geri geri yokuş, neyse zor bela lastikleri yaka yaka çıktım milim milim.
    Aman dikkat diyim.




    Aracının evrimini eski sayfalarda izlemiştim...
    Ancak 4x2 olduğu dikkatimden kaçmışş

    Bu yapılanları bir 4x2 araçta (pikap olsun veya olmasın) gerçekleştirmenin
    amacı ne olabilir ... bu modifikasyonu yapan kişinin off road nazariyelerini
    çok dikkate almalı mı ?

    5.5 metre civarında bir pikapla derin offroad açılımları yapmışsın
    ilgiyle inceledim ... basic conseptleri de anlatmışsın yer yer.. teşekkürler..

    Offroadla birlikte adı anılan hafif truck lar hangisi ...öğrenmek isterim...

    Aracın ön arka uzunluğunu Tüvtürk sınırlarının dışına taşırmadan
    araca vinç montajı tadilat gerektirmiyor mu...ön tamponu var olan şekilde muhafaza edebilirmiyiz ?

    Bir L 200 ya da Hilux ü yükseltmekle bir ZJ ya da WJ yi yükseltmeyi mukayese edebilirmiyiz ??

    Offroad...offroad dır bunun tanımını tekrar yapmaya gerek yoktur

    Yol dışı ulaşım doğa gezisi country falan değil...
    yol bitecek...siz devam edeceksiniz ...2 teker üzerinde gideceksin
    diğer 2 si buna uygun artikülasyon gösterecek
    lastik boyunu aşan çamura saracaksın şnorkel boyunda suya gireceksin
    benzer şartlarda kalan bir aracı çekeceksin vs vs
    5.5 metrelik 2.5 d bir pikapla yol çok çabuk bitecektirr..

    Navara ve Hilux ları bu amaçla yapan arkadaşlar oldu
    hepsi alelacele sattılar ve amerikana ya da toyota LC ye döndüler
    L 200 ü bu amaçla uzun süredir kullanan birini tanımıyorum...

    L 200 4x4 kullanıcılarının istatistiklerine mümkün olsa bakmalı...
    Aracın en çok satıldığı bölgedeyim emin olun aracı offroadcular kullanmıyor...
    Ya da bunlar offroad yaptıklarının farkında değiller

    L 200 asfaltta güzel...burası da L 200 4x2 topiği...sen de 4x2 cisin ...
    (o saray bahçesindeki L 200 fotografları güzeldi bu arada)

    Skala çok geniş tabii...kullanıcı kadar uygulama da olabilir...
    Tarla kenarında çamura saplanmayı offroad keyfi olarak algılayanlar da olabiliyor..
    Oracıkta mangal yapıp...is kokularına belenerek akşam keyif almış olarak dönüyorsa ...
    o da sportif bir aktivite gerçekleştirmiştir, temiz hava da almıştır belki...
    Olay amacına uygundur...ama offroad mıdır bu ?...değil tabii ki..

    görüşmek üzere .. sevgiler
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xpunctum

    Forumdan okuduklarımdan sonra araca Drakebox2 taktırmayı düşünmeye başladım, maksat hem bir miktar yakıt azaltmak hemde hafifden performans artırmak. Aramızda ürünü uzun süredir kullananlar var, şikayetci kimse duymadım. Sormak istediğim ürünü Türkiye'de temin etmek mümkün mü? Yoksa illaki ebay den mi sipariş edeceğiz. Ebay'den sipariş veren arkadaşlar herhangi bir gümrük sorunuyla karşılaştılar mı?




    Kendi sitesinden temin en hızlısı..

    e baydan da mümkün....ederi az olduğundan gümrük sorunu yok ..
    kargo bedeli..kendi sitesinden 15-20 euro civarı

    sevgiler
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SelimSarper


    quote:

    Orijinalden alıntı: ProntoBasso


    quote:

    Orijinalden alıntı: SelimSarper


    Bence gerçek manada offroad düşünenin de düşünmeyenin de L 200 4x4 le işi olmamalıdır.
    Gerçek offroad araçları arasında pikapları saymak doğru olmaz…Bunlar offroad için uzun araçlardır ve yeterince artikülasyon kapasitansları yoktur. Offroad a girmek için daha da yükseltilen araçlar ayrıca tehlikeli hale gelmektedirler..Bunlar Jeep GC (WJ, ZJ) ve
    Land R a (Defender 90, 110) göre zaten yüksek ağırlık merkezine sahiptirler..Yine L 200 vinç uygulamasına çok uygun değildir…Vinç için önde büyük tadilat gerektirir..
    Peki L 200 4x4 neye yarar ?? Tarımla uğraşanlar..köylüler kullanırlar ençok bizim burada, yanı sıra avcılar (arka kabin ve köpek olayı..Yaban tv Dr Ali Postası..) Telekomünikasyoncular…uydu ve tel şebekesi ile uğraşan baz istasyonu kuran özel teşekküller vs. kullanır…




    Ben buna katılmıyorum, şöyle ki;
    Gerçek manada offroad dan kastımız nedir, spor olarak yapılan ve "en geçilemeyecek yerden bakalım hangimizin aracı daha rahat geçecek" sorusunun yanıtının alınmaya çalışıldığı offroad yarışları yada gezileri mi, yoksa yol dışındaki dağ patika ova plato yollarından belirli bir amaç için geçmek zorunluluğunun karşılanması için yapılan offroad mu?
    Unutulmamalıdır ki yoldışında kullanılmak için üretilen araçların ana amacı yol olmayan yerlere malzeme(lojistik) taşımak olmuştur başlarda, bu nedenle ilk 4 çeker araçlar yük taşıma kapabiliteleri olan araçlardır (light-truck=hafif kamyon). daha sonrasında 1980 ve sonrasında jeep GC Land Rover Defender, Discovery, Suzuki Grand Vitara, Range Rover gibi araçlar üretilmeye başlanıp offroad kültürünü daha halka indirmeye başlamışlardır doğa gezileri country yaşamı modası fln ile birlikte.
    sen şimdi gerçek manada offroad araçları içinde pick-upları saymak doğru olmaz dersen pick-up yada ilk çıkışıyla light truck tarihine haksızlık edersin.

    Dediğin gibi offroad için yükseltilen araçların tehlikeli hale gelme olayı bir gerçek ama bu sadece pick-up lar için geçerli değil ağırlık merkezi yukarıya çekilen her hareketli taşıt için geçerli bir fizik kuralı.
    bu fizik kuralının önüne iz genişliği artırılarak geçilmekte, bu şekilde yükselen ağırlık merkezi aşağı çekilmektedir, genel bir offroad modifikasyon kuralı
    Vinç için çok uygun olmadığını söylemişsin büyük tadilat gerektiriyo demişsin hayatımda gördüğüm en rahat vinç uygulaması yapılan araçlardan biridir L200 çünkü şase hemen ön tamponun arkasında kabak gibi açıkta duruyor uzun bi şekilde, üzerine küçük bir tabla yerleştirildiğinde çok sağlam çekeri oluyor.
    Ben gittiğim doğa aktivitelerinde 4x4'ün yokluğunu yaşadım birhayli, ulan şimdi 4 çeker olsa şurayıda aşardım deyip sırf orayı aşamadığımdan dolayı 12-15 km fazladan yol yürüdüğüm çok oldu, tarımla uğraşmıyorum telekomla da bir alakam yok ama bu araba 4x4 olursa tadından yenmez o kadarını söylüyorum.
    4x2 kuru ve stabil zeminde iyidir ama ortam ıslanmaya ve yer kayganlaşmaya başladığında arazide ters dönmüş kaplumbağaya dönüyor.
    Eğer amacınız şehir keşmekeşinden uzaklaşmaksa ve doğada ulan şimdi buraya kadar girdik te bi hava bozarsa ne mok yiycez diye düşünmek istemiyosanız 4x4 alın bikaç ufak modifikasyonla allahına kadar da offroad (yol dışı ulaşım, spor değil) yaparsınız.

    Sevgiler...




    Sevgili Mert,

    Fikirler var...saygı duymalı...

    Gerçekler var...uygulanagelenler var...temayüller var..
    kabul görenler var ...denenmişler var...

    gezenbilir.com un offroad alt başlığında bir gezinmeli...

    Boğazda taş kaplama yollardan inerken ya da çıkarken...
    Lastik uygun değilse araç 4x4 bile olsa sıkıntı kaçınılmazdır...

    Drakebox u kendi sitesinden temin etmek daha hızlı...

    Ancak İstanbulda isen chip tuning düşünmeli...
    nedenini eski sayfalarda yazmıştım...

    sevgiler


    Saygı olmadan hiçbirşey olmaz zaten, saygı duyuyorum tabii ki hepimiz kendi düşüncelerimizi ve deneyimlerimizi anlatıyoruz.
    Gezenbilir dahil olmak üzere yurtdışı forumlarında da bolca okuyorum L200 hakkında bir iki tane fun club'a da üyeyim sıkça mailleşiyoruz yurtdışından insanlarla bikaçıyla ahbap olduk 1 yıldır.
    Öyle extrem modifiyeler varki L200 e yapılan aklım şaşıyor, bırak CJleri XJleri WJ leri unimoglarla kapışıyorlar offroad da 3.2 litre olanları var biliyosun.
    300 beygir yapanlarmı dersin 40 inç lastik takıp 12 inç yükseltme yapıp arka kasayı kestirip aracı kısaltanlar mı tüm alt takımları değiştirenler mi.
    Standard bir wrangler yada fabrika çıkışı bir cj nasıl offroad da başarısız ise standard 4x4 L200 de başarısız olacaktır.
    Off-road seninde bildiğin gibi tamamen modifiye üzerine kurulu bir spor, altındaki araç ne olursa olsun fabrika çıkışı yükseklik tekerlek çapı ayna maruti oranları kilit sistemleri hep eksik kalır ve hep daha iyisiyle değiştirilir.
    Standard fabrika çıkışı yada tuzla çıkışı bir CJ alalım ve bir 4x4 L200 ikisine de 10.000 lira masraf yapıp offroad için hazırlayalım, emin ol arada çok büyük fark olmayacaktır, tabii ki L200 şaft aralığından ötürü bir parça geride kalacaktır ama pajerolarla aynı şaft aralığına sahip olduğunuda unutmamak lazım, yada bir land cruiserla ki bunlar seninde bildiğin gibi piyasanın en baba offroad cihazları.
    Yapıldıktan sonra herşey olur, olay gıcır gıcır bi L200'ü bu kadar değiştirmeye modifiye etmeye cesaret etmekte esasen.
    Adamlar fabrika çıkışı L200 ü alıyolar kıytırık bi çamur lastiği takıyo yada all-terrain lastik, sonra vuruyo araziye, sonra ne biliyim CJ geçiyo (offroad için modifiye edilmiş manyak para harcanmış arabaya) L200 kalınca aaa işte L200 offroad yapamıyo oluyo,
    sen yap bakalım CJ ye yaptığın modifiyelerin hepsini L200'e : ayna maruti oranlarını değiştir 7 inç yükselt 37 inç mud terrain tekerlek koy offsetli jantlarla aç iz genişliğini öne arkaya at kule gergilerini, makasları değiştir amortisörleri değiştir offroad tipi yap beygir gücünü torkunu yükselt, bide çak arkaya arb'nin difflock'unu %100 olanından ondan sonra bak bakalım hangisi nereden geçiyor hangisi kalıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ProntoBasso -- 17 Mayıs 2010; 1:41:43 >
    _____________________________


    :::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
    2008 MITSUBISHI L200 185 HP
















  • Böyle işçilikler varmı bizim gezenbilir.com da
    _____________________________


    :::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
    2008 MITSUBISHI L200 185 HP




  • Belki çok cahilce bir soru olacak ama, araca sonradan ESP taktırmak gibi bir ihtimal var mı?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ProntoBasso

    Misal geçen gün resmen rezil oluyordum 4x2 yüzünden,
    Dar bir sokak düşünün, 2 araba zor geçiyor yan yana, solda bir garaj var, şu apartman altlarına yeni yapılan yeraltı garajlarından, yer hafif ıslak, sokakta geri manevra yapmam gerekiyor, daldırdım kafayı yokuş aşağı garajın girişine, taktım geri vitese, başladımı arkalar patinaja, tabi ön taraf çukurun içinde arabanın poposu tepede duruyo bagaj boş yerler ıslak, komediye gel arabada 100kg luk bi arkadaşım birde kız arkadaşım vardı, çıkarttım arka kasanın üzerine zıplaya zıplaya yaylandırdılar arabayı zorla çıktım yani garajdan.
    Eğer kafanız yokuş aşağıda ise ve geri geri çıkıcaksanız yandınız, hiçbir şansınız yok ya ileri gideceksiniz yada orada kaldınız, bir keresinde de benzer bi olay boğazda başıma gelmişti, yine dar sokaklar sırf dik yokuşlar anadolu hisarı kuzguncuk fln o taraflar, aşağıdan bi araba geliyo e tabi aşağıdan gelene yol verilirya dar yolda bende yokuş aşağı iniyorum kenara çektim durdum ama önümdeki duvara fazla yanaşmışım geri çıkmam lazım, ver gazı ver gazı patinaj patinaj soğuk terler döktüm yani kalıyodum yolun ortasında arkamda arabalar birikti fln araba çıkmıyo geri geri yokuş, neyse zor bela lastikleri yaka yaka çıktım milim milim.
    Aman dikkat diyim.


    Aracı ilk aldığım 6 ay içinde bu söylediklerin o kadar çok başıma geldi ki, artık ne yapıp ne edip dik yokuşlarda aracı durdurmamaya çalışıyorum hatta dik yokuşta geri geri mi gitmek asla , zorunda kaldığım yerlerde çok ağır ağır hareket etmek lazım gaza biraz fazla yüklenmek işi daha da çığrından çıkartıyor. ilk aldığım ay şehir içinde dik bir yokuşta manevra yapmaya çalışırken aracı yan yan kaydırdığım bile oldu. Ne yazık ki aracın gerçeklerini bilmek lazım çok sık satıp 4x4 almayı düşündüm, netice itibarı ile 2.elde 4x2 satıp 4x4 almak sıfır alırkenkinden daha az farklı, ancak yılda 25bin km yapan biri olarak yakıt tüketimi ve vergisi beni düşündürüyor.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caramurat

    439.5 TL x 2 bandrol = 879 TL L200 4x2
    1.345 TL x 2 Bandrol =2.690 TL L200 4x4

    L200 4x4 modellerinde kasko değerinin %5 üzerinde bandrol ödendiğinden 2.Yıl 977,50 x 2 Bandrol şeklinde ödenmektedir. 2009 model L200 4x4 bu yıl için daha düşük bandrol ödemek için Sigortacılarından aldıkları onaylı dilekçe ile maliyeye başvurmaları gerekmektedir.



    sevgili murat bey, yeni işiniz hayırlı olsun ya da iş yeriniz diyelim.. toplu halde mercedese geçicez
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 217218219220221
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.