Şimdi Ara

--Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya-- (217. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5.457
Cevap
21
Favori
1.024.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 215216217218219
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cevabınıza teşekkürler..

    Off road düşünmüyorum..Hafif arazi ve şehir dışı uzun yol olabilir..

    4 h modunu pek bilmiyorum..Nedir ?

    4 WD araçlarda ,4x4 lerde ABS sorun oluyormuş.. doğru mu?

    L 200 4x2 ve 4x4 lerin MTV. kaç T.L. ?

    İlginize teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimler

    Cevabınıza teşekkürler..

    Off road düşünmüyorum..Hafif arazi ve şehir dışı uzun yol olabilir..

    4 h modunu pek bilmiyorum..Nedir ?

    4 WD araçlarda ,4x4 lerde ABS sorun oluyormuş.. doğru mu?

    L 200 4x2 ve 4x4 lerin MTV. kaç T.L. ?

    İlginize teşekkürler..


    4h super select sürekli 4 çeker modu, başka hiçbir pickupta ve çoğu 4x4 te olmayan bir mod.
    Diğer pickuplar 4x2 giderler, arazi yada karda 4x4 moduna geçerler. Asvaltta da 4x4 giderlerse lastikleri çabuk biter ve aksler zarar görebilir.
    4hlc yine 4 çeker ama diff lock devrede
    4llc düşük devirde kilit devrede olan mod.

    abs sorunu olan 4x4 L200 duymadım ama diferansiyel kilit devrede iken abs yi devre dışı bırakıyor.

    4x2 lerin vergisini bilmiyorum ama 4x4 2600tl civarı




  • 4*2 vergileride 850 civarı..
  • Arkadaşlar orjinal ön sis farını nereden bulabiliriz. Google da biraz arattım ama sonuç alamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kiyali

    sevgili @mersinkolik ben de tantuni yiyorum şalgam içiyorum
    bazen de foruma giderim
    ben de bir l200 cüyüm belki bir gün otoları tanıştırırız


    Tabikide :) melik_gazi@msn.com Facede bu şekilde aratırsan konuşuruz :))




  • Şuanda bildiğim kadarıyla 4x2 ler 800 küsür civarında...
    4x4 ler ise tam iki katı olarak biliyorum. Yani 1600 küsür olması gerekiyor...
    En güzel bilgiyi mitsubishi satıştan birine sorarak net rakamı ala bilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SelimSarper




    Arkadaşlar

    topiğin şu hareketli hali gerçekten heyecan verici
    dün ne kadar yoğun geçmişş...

    Sevgili Mersin
    (bu arada ben de mersinliyim...hemşerimiyiz yoksa ?)
    yazını detaylı okuyamadım

    az sonra halı saha maçım var ...dönünce yazarım sana..

    sevgili mevsimler

    hoşgeldin...sana önerim kısa kasa al 2009-2010
    ve tabiyy 4x2 hiç bir zaman pişman olmazsın....
    sorun varsa gece cevaplarım

    sevgili pronto

    EGR olayının gerçeğini ayrıntılarıyla bu gün ya da yarın anlatayım sana

    koşarak gideceksin valv iptaline ve şimdiye kadar geciktiğine üzüleceksin

    (Bu arada kat konvertör yazımı oku özellikle senin için derledim)


    arkadaşlar bu topiği seviyorum yahu....
    hepinize sevgiler

    şimdi maça...gece görüşürüz...


    Selim



    Sevgili ve saygılı selim arkadaşım :) Sanırım maç çook kötü geçti :) gelemedinmi daha :)



    Arkada ortadaki yayı söktürmek derken sanırım yanlış bir kelime seçilmiş. Ortada yay yok :) yada ortada yay arayan okuyucularımız ola biliri :))

    Bizim araçlarımızın arkasında 5 adet makas bulunmaktadır. En uygunu ortadaki makası çıkartmaktır. Sanırım bunu demek istiyordunuz :)
    Örnek olarak ben aracımı aldıktan sonra 3. gün bilemediniz 5. gün aklımda olan tüm modifiye işlerini bitirdim :) İlk işim ortancı makastı. Gerçekten tümseklerden atlarken çok değişti. Eskisi gibi değil. Neredeyse hatta arabada 2-3 kişi varsa ön ile arkanın zıplaması aynı dğerde oldu desem oranı anliyacağınızı farzediyorum.

    Rampada ıslak zeminde patinajdan bahsetmişsiniz. Bildiğiniz üzere bizim araçlarımız arkadan çekişli. Ve arkada yük yoksa bu olabilecek bir durum. En güzel yolu birazcık ağırlık. Aslında bu konuyu eski sayfalarda kitap yazımı kadar anlatılmıştı. Biraz eski sayfaları takip ederseniz okursanız sorun kalmiyacağına inanıyorum....

    Bu arada lastiklerini büyüten yada genişleten arkadaşlar! Genelde havanız kaç :) benim havam 35 de. :))

    Yük atmadan araba boş iken. Yük atınca önü ellemiyorum. sadece arkayı 40 yaptımmı olu veriyor :) yinede sizin fikirlerinizi ve tecrübe olan arkadaşlardan yorum bekliyorum.

    Sevgilerle. :) Bu arada mersiin çooook sıcak :(




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MersinKolik


    Bu arada lastiklerini büyüten yada genişleten arkadaşlar! Genelde havanız kaç :) benim havam 35 de. :))

    Yük atmadan araba boş iken. Yük atınca önü ellemiyorum. sadece arkayı 40 yaptımmı olu veriyor :) yinede sizin fikirlerinizi ve tecrübe olan arkadaşlardan yorum bekliyorum.

    Sevgilerle. :) Bu arada mersiin çooook sıcak :(


    255/65/16 bende ön 34 arka 36
  • 439.5 TL x 2 bandrol = 879 TL L200 4x2
    1.345 TL x 2 Bandrol =2.690 TL L200 4x4

    L200 4x4 modellerinde kasko değerinin %5 üzerinde bandrol ödendiğinden 2.Yıl 977,50 x 2 Bandrol şeklinde ödenmektedir. 2009 model L200 4x4 bu yıl için daha düşük bandrol ödemek için Sigortacılarından aldıkları onaylı dilekçe ile maliyeye başvurmaları gerekmektedir.
  • Merhaba;

    Forumda rütbelerimizin olduğunu bugün gördüm ve gülümsedim
    Değerli Komutanlarım;
    Yarbay Lokosit,Yüzbaşı Caramurat,Çavuş egumus ile Onbaşı Mersinkolik şahıslarında tüm arkadaşların ilgisine teşekkür ederim..
    *
    L 200 'ler hangi sınıfa giriyor ?
    Hususi amaçlı binek araç , hususi amaçlı hafif ticari araç veya Ticari amaçlı binek araç olmasını bizim kullanım amacımız mı belirliyor ? Yoksa,
    L 200'lerin sınıfı belli mi? Lütfen, yardımcı olabilirseniz sevinirim..
    *
    MITSUBISHI yETKİLİ sATICI VE SERVİS ..İzmir'de "Yükseliş." ve Muğla(Bodrum)'da "Özkasapoğlu.." Nasıllar ?

    L 200 Severler memnun mu? Gözlemlerinizi ve yaşadıklarınızı paylaşırsanız sevinirim..

    Sevgim ve saygımla selamlıyorum sizleri..

    Herşey gönlünüzce olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimler

    Merhaba;

    Forumda rütbelerimizin olduğunu bugün gördüm ve gülümsedim
    Değerli Komutanlarım;
    Yarbay Lokosit,Yüzbaşı Caramurat,Çavuş egumus ile Onbaşı Mersinkolik şahıslarında tüm arkadaşların ilgisine teşekkür ederim..
    *
    L 200 'ler hangi sınıfa giriyor ?
    Hususi amaçlı binek araç , hususi amaçlı hafif ticari araç veya Ticari amaçlı binek araç olmasını bizim kullanım amacımız mı belirliyor ? Yoksa,
    L 200'lerin sınıfı belli mi? Lütfen, yardımcı olabilirseniz sevinirim..
    *
    MITSUBISHI yETKİLİ sATICI VE SERVİS ..İzmir'de "Yükseliş." ve Muğla(Bodrum)'da "Özkasapoğlu.." Nasıllar ?

    L 200 Severler memnun mu? Gözlemlerinizi ve yaşadıklarınızı paylaşırsanız sevinirim..

    Sevgim ve saygımla selamlıyorum sizleri..

    Herşey gönlünüzce olsun



    "caramurat" bilgi için teşekkür ederim :) ilk aldığımda biraz düşünüyordum acaba almışken 4x4 mü alsam diye. Bindikten ve gördükten sonra iyiki 4x2 almışım diye üdşünüyorum :))
    Dün avanos ürgüp göremeye gittim. Kesinlikle gezme değil belirtmek isterim :) Kayseride iş yaptığımdan dolayı bu yerlere mecburiyetten gidiyorum. Bugünde erciyese gittim :) ve 4x4 leri aratmadı. Kesinlikle şunu belirtmeliyimki tabikide 4x4 arazide çok farklı bu tartışılmaz. Çamura ve bataklığa girmiyorsanız gerçekten dağ bayır kullanmasını bildikten sonra 4x2 ilede heryere gide biliyorsunuz. Bizzat kendim denedim :))

    "mevsimler" arkadaşım iltifat için saol :) önemli olan burda rütbe demiyelim. Doğru ve faydalı bilgi vere bilmek. Yoksa yazı yazmak mesaj atmak her konuda selam merhaba desen bile çok kısa sürede yüzlerce mesajın olur :)
    Acıkcası ben burda sadece bu konu başlığı altındayım. Başka hiç bir şekilde forumda başka başlıklara girmiyorum :) ilgim dışında diye bilirim :)

    Bu arada senin belirlemenle olmuyor biliyorum. Ruhsatta benim "yük taşıma - HUSUSİ" diye geçiyor. Fakat bu konuda daha iyi bilgisi olan arkadaşlarımız vardır. bu arada araçlarımız kamyonet diye geçiyor. Bİliyorsunuz ama ben demek istedim :))




  • Sevgili Mersin kardeşim,

    Ben aslen Tarsus luyum ancak oralarda hiç yaşamadım
    İstanbul da bulundum daha ziyade.
    Son yıllarda Urfa dayım Üniversite durumları…

    Dün maç çok iyi idi …ancak dönüşüm biraz geç oldu..yazamadım..
    Bizim takım (Akademikler) Hızır acilcilerle oynadık 12-7 hırpaladık makarnacıları..
    3 gol attım 2 de asistim vardı…Baklavaları biz götürdük yani…
    Güzel olan maç sonrası idi. Karşı takımdan Navara lı bi dr. arkadaş aklı sıra dişine göre bulduğunu zannetti bizim L 200 ü.
    - Hocam dönüşte bi kapışalım dedi…Künefesine hem de..
    Ben bunu fazla acıtmadan yolda yedim tabii…Çok dikkat çekmemek için pati falan çekmeden tatlı tatlı bitirdim işini.. Fazla da şüphelendirmemek lazım…sırada başka arabalar var zira..
    171 beygirlik Navaraya nal toplatırken fazla tepki almamak lazım…şüphelendirmemeli…
    Zira bedava künefe veriyo bu navaralar….bi nevi künefe makinası benim için …idareli kullanmalı…
    Navaralı arkadaş biraz kıllandı …Yok dedim benim araç normal de seninkinde bişeyler olabilir…kirli yakıt falan …ayağına yattım…Bu gün servise gitmiştir o….
    Neyse baklavanın üzerine bir de künefe götürünce o saatte ben bayıldım tabii..
    (O nedenle geç saatte gelemedim topiğe…bu gün de fazladan 1 saat yüzmek zorunda kaldım)
    Pazar günü öğretmenlerle maç var…şimdiden diyete başladım…tatlıya yer açıyorum
    Onlardan birinde de hafif modifiyeli bi Hilux varmış, ve arkadaş iddialıymış….walla bu kadar tatlı yersem sonum iyi diil…

    Bu arada araca fazlaca takıştırma yapma…egzostun ucuna oval boru falan ..neye yarıyor o….ayrıca lastiklerin çok geniş olması aracı hantallaştırır..Geniş asfalt lastikleri ile konfor azalır…performansını artırıcı işlemler olmadan bu lastikler çok anlamlı değil….görüntüye yönelik işlerden kaçınmalı sadelik iyidir her zaman…Unutma ki bu bir pikap…1952 model bir apache nin en güzel yanı sadeliği ve yuvarlak çizgileridir. L 200 de de benzer durum var…Ben biraz aracı fazla besliyor olabilirim ama benim ayda yaptığım yol 1000-1100 km dir. 2008- 11. ayda aldım aracı şu anda 18800 km de …varsın yaksın…Ne yaktığını hiç hesaplamadım…180 hp bir aslanı mecbur doyuracaksın …o da aslanlığını bilecek…Navaraları yiyecek…

    Sevgiler




  • Sevgili X punctum

    Arka makaslar bizim araçlarda 5 yaprak olup, yapraklar diğer pikaplara göre daha incedir..
    Bunlardan aradaki 3. yaprağın çıkarılması aracın statiğini bozmaz…sadece istihap haddini düşürür..
    yani yük taşıma kapasitesi 700 kg civarına düşer…
    Bu senin için önemli değilse..1 yaprak eksiltmenin sana geri dönüşü aracın konfor artışıdır.
    Artı en fazla 50 lira ve 15 dk…
    Arkada kabin-kapama varsa bunun agırlığı ve 1 yaprak eksiltme ile birlikte ideale yaklaşılır.
    2007 yılında ön helezon tel kalınlığı 19 mm den 17 mm ye düşürülmüş idi.
    Yani önler zaten yumuşamış idi. Arkada yapılan eksiltmenin bu değişimi dengelediği düşünülebilir.

    Sevgiler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SelimSarper

    Sevgili Mersin kardeşim,

    Ben aslen Tarsus luyum ancak oralarda hiç yaşamadım
    İstanbul da bulundum daha ziyade.
    Son yıllarda Urfa dayım Üniversite durumları…

    Dün maç çok iyi idi …ancak dönüşüm biraz geç oldu..yazamadım..
    Bizim takım (Akademikler) Hızır acilcilerle oynadık 12-7 hırpaladık makarnacıları..
    3 gol attım 2 de asistim vardı…Baklavaları biz götürdük yani…
    Güzel olan maç sonrası idi. Karşı takımdan Navara lı bi dr. arkadaş aklı sıra dişine göre bulduğunu zannetti bizim L 200 ü.
    - Hocam dönüşte bi kapışalım dedi…Künefesine hem de..
    Ben bunu fazla acıtmadan yolda yedim tabii…Çok dikkat çekmemek için pati falan çekmeden tatlı tatlı bitirdim işini.. Fazla da şüphelendirmemek lazım…sırada başka arabalar var zira..
    171 beygirlik Navaraya nal toplatırken fazla tepki almamak lazım…şüphelendirmemeli…
    Zira bedava künefe veriyo bu navaralar….bi nevi künefe makinası benim için …idareli kullanmalı…
    Navaralı arkadaş biraz kıllandı …Yok dedim benim araç normal de seninkinde bişeyler olabilir…kirli yakıt falan …ayağına yattım…Bu gün servise gitmiştir o….
    Neyse baklavanın üzerine bir de künefe götürünce o saatte ben bayıldım tabii..
    (O nedenle geç saatte gelemedim topiğe…bu gün de fazladan 1 saat yüzmek zorunda kaldım)
    Pazar günü öğretmenlerle maç var…şimdiden diyete başladım…tatlıya yer açıyorum
    Onlardan birinde de hafif modifiyeli bi Hilux varmış, ve arkadaş iddialıymış….walla bu kadar tatlı yersem sonum iyi diil…

    Bu arada araca fazlaca takıştırma yapma…egzostun ucuna oval boru falan ..neye yarıyor o….ayrıca lastiklerin çok geniş olması aracı hantallaştırır..Geniş asfalt lastikleri ile konfor azalır…performansını artırıcı işlemler olmadan bu lastikler çok anlamlı değil….görüntüye yönelik işlerden kaçınmalı sadelik iyidir her zaman…Unutma ki bu bir pikap…1952 model bir apache nin en güzel yanı sadeliği ve yuvarlak çizgileridir. L 200 de de benzer durum var…Ben biraz aracı fazla besliyor olabilirim ama benim ayda yaptığım yol 1000-1100 km dir. 2008- 11. ayda aldım aracı şu anda 18800 km de …varsın yaksın…Ne yaktığını hiç hesaplamadım…180 hp bir aslanı mecbur doyuracaksın …o da aslanlığını bilecek…Navaraları yiyecek…

    Sevgiler



    TATLI manyağı olup çıkmışsın :))

    Belkide bir nevi sadelik ve hantallık konusunda haklı payların var. Şu varki daha gençim ve birazda dış güzellik arıyan birisiyim. Lastikler sayesinde herhangi bir hantallık olmadı bunu belirtim. Sadece çoook az bir titreme var. Onuda engeleye bilmiş değilim. Benide rahatsız etmiyor. Balansla ilgisi yok 3 farklı yere gittim sırf belki biri hatamı yapıyor diye :)) ama sorun lastiklerin fazla geniş olmasından çok hafif bir titreme var...
    Oval boru derken adını tam bilemediğim için öyle yazdım :) sadece güzellik görüntü. Herhangi olumlu yada olumsuz perfonmasn için bir etkisi yok. Herhangi bir ses kötülemde yok. Sadece yüksek devirde yada basınç egsozda çıkışta normaline göre çook hafif bir tok motor sesi gibi bir ses veriyor. Bunu anlaya iblmeniz için iki tane l200 yan yana getirip aradaki farkı anlamak daha iyi oluyor. Yani bilmeyen biri pek anlamaz bu ses farkını ama dikkatli olan ve kullağı hassas olan farkına varır ve çok hoş bir sesi var :)
    Şunu belirtim kesinlikle öyle ıslık sesi. zart zort sesi değil :) orjinal sesin biraz daha tok ve güçlü gibisinden diyim :))

    Resimler var. Görmek istersen özelden yazarsan daha iyi olur :)

    Sana bol tatlı yemeler :)
    " Ye yağlıyı iç suyu sonarsa donsun, Ye tatlıyı içme suyu yanarsa yansın" Küçük bir hatırlatma daha :)




  • KÜçük bir düzeltme. Yanlış yazmışım :)

    "Ye yağlıyı iç suyu donarsa donsun, ye tatlıyı içme suyu yanarsa yansın" :))
  • Mersin kardeşş,

    kopardın beni yine...
    bi dünya yazı yazdık hulasası bu mu yani ?
    Allah da seni güldürsün

    titreme kaç km de başlıyor kaç km de tekrar kayboluyor ??
    nedeni hakkında fikir verebilir...

    orijinal jantlarda-darbe, deformasyon yoksa asla bu titreme vs sorunlar yok...
    ve uzun vadede giderilemeyen bu titremeler kalıcı hasar oluşturur-masraf çıkarır...

    aracın orijinal sesi zaten çok melodiktir...ancak bunu duymak bir kaç ay sürer..
    ben bazen rölantide inip önden aracı dinliyorum
    duyabilene şarkı söyler araç

    "What a wonderfull world"...

    o nedenle aracın sesini değiştirme, egzostu kurcalama..
    şimdi seninki kimbilir hangi şarkıyı mırıldanıyor...
    "Muratgilin damından hoplayamadım,
    paralarım tökildi toplayamadım"

    karıştırdın sen işleri ...

    sevgiler




  • Sevgili mevsimler

    Aldın mı aracı ??
    Fazla gecikme, ancak yeni makyajlı kasa 18 cm uzadı...
    bazılarımız bu durumdan hoşnut olmadı
    nedenini anlamak için Dakar spesifikasyonuna bakmak lazım ...Bu araç uzamamalı kısalabilse kısalmalıydı aslında..
    Yine de her haliyle güzeldir...tavsiyem 4x2 dir.....zira>>>>

    Bence gerçek manada offroad düşünenin de düşünmeyenin de L 200 4x4 le işi olmamalıdır.
    Gerçek offroad araçları arasında pikapları saymak doğru olmaz…Bunlar offroad için uzun araçlardır ve yeterince artikülasyon kapasitansları yoktur. Offroad a girmek için daha da yükseltilen araçlar ayrıca tehlikeli hale gelmektedirler..Bunlar Jeep GC (WJ, ZJ) ve
    Land R a (Defender 90, 110) göre zaten yüksek ağırlık merkezine sahiptirler..Yine L 200 vinç uygulamasına çok uygun değildir…Vinç için önde büyük tadilat gerektirir..
    Peki L 200 4x4 neye yarar ?? Tarımla uğraşanlar..köylüler kullanırlar ençok bizim burada, yanı sıra avcılar (arka kabin ve köpek olayı..Yaban tv Dr Ali Postası..) Telekomünikasyoncular…uydu ve tel şebekesi ile uğraşan baz istasyonu kuran özel teşekküller vs. kullanır…

    L 200 4x4 ün yıllık bandrolü 4x2 versiyonun yaklaşık 3.5 katıdır. Taksit öder gibi vergi ödersin …yaklaşık ayda 250 lira..4x2 nin 6 aylık bandrolü ise 400 küsür liradır…
    Yılda 8 depo yakıt parası fark var…Satın alma maaliyetlerine girmiyorum bile…
    Ayrıca 2. el satış kolaylığı ve değer kaybı açısından 4x2 her zaman daha ehvendir..
    -Sonuçta gerçek offroad ise amaç, alınacak araç başkadır….
    hafif doğa şartlarına ise 4x4 de 4x2 de her türlü uyar…asfalt ağırlıklı kullanımda şüphesiz 4x2…biraz ilave güç ve tork isteniyorsa chip veya box ile bunu ucuza elde etmek çok daha kolay, bu işlemlerle 4x4 ün 167 si rahatlıkla aşılabilir…4x4 araç asfaltta zaten 4x4 olarak kullanılmaz…yakıtın dibine vurur..lastikleri bitirir….4x2 ise Mercedes gibi gider…ıslak ve buzlu zeminde Mercedes arkayı nasıl hafif kaydırıyorsa bu da kaydırır…Hani mümkün olsa bu 4x2 ler önden çekişli olsa….tadından yenmez…ama kamyonet işte…

    Lastik havası mevzuuna da kısaca değinelim

    Şehir içinde yüksek hava, konforu azaltır…bu nedenle ben 33-34 ü aşmam pek..Şu anda tüm lastiklerim 34 ve azot var lastiklerde…bu bile biraz fazla geliyor 32 daha konforlu oluyor…Ancak uzun yolda ve asfaltta 34-35…Zira çok düşük hava yakıtı artırır. Sıcak havalarda sert-yumuşak tüm lastiklerin tepkileri birbirine benzer..Havanızı sıkça kontrol edin ve mümkünse azot kullanın..Arkanın öne göre daha basınçlı şişirilmesinin gerekli olduğunu sanmıyorum…Arkanın zıplamasını artırmaya gerek yok…

    sevgiler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SelimSarper




    Mersin kardeşş,

    kopardın beni yine...
    bi dünya yazı yazdık hulasası bu mu yani ?
    Allah da seni güldürsün

    titreme kaç km de başlıyor kaç km de tekrar kayboluyor ??
    nedeni hakkında fikir verebilir...

    orijinal jantlarda-darbe, deformasyon yoksa asla bu titreme vs sorunlar yok...
    ve uzun vadede giderilemeyen bu titremeler kalıcı hasar oluşturur-masraf çıkarır...

    aracın orijinal sesi zaten çok melodiktir...ancak bunu duymak bir kaç ay sürer..
    ben bazen rölantide inip önden aracı dinliyorum
    duyabilene şarkı söyler araç

    "What a wonderfull world"...

    o nedenle aracın sesini değiştirme, egzostu kurcalama..
    şimdi seninki kimbilir hangi şarkıyı mırıldanıyor...
    "Muratgilin damından hoplayamadım,
    paralarım tökildi toplayamadım"

    karıştırdın sen işleri ...

    sevgiler


    İlk önce sesle ilgili konuşmak isterim. Ben motor sesini zaten seviyorum. kesinlikle benim bahsettim motordan gelen şarkı değil :) ben kulağını arkaya ver diyorum. EKsozdan çıkıştaki sesle ilgili. Taktığım kromaj 30 tl lik bir parça. Arkadan ve yandan bakıldığında heybetli bir görüntü sergiliyor... Çıkışı biraz değiştiği yani tam bir yuvarlaktan çıkan eski sesi şimdi oval bir çıkış oldu buda sesi biraz farklılaştırdı. Bana görede bu fark çok hoş güzel bir ses. Bunu düşük devirde yada arabayı zorlamadan bilemezsiniz. En güzeli birisi arabada gaza basacak ve sen arkada olup dinleyeceksin :) yada giderken camı biraz arala anlarsın :) ) bak bunların hiç biri seni yine tatmin etmediyse atla gel mersin ankara kayseri :) sana gösterim sesi :))

    Titreme olayına gelince. Ben çok fazla titizim desem :))
    İşimden dolayı şantiyemizde olan araçlara biniyorum. Bu bazen bir tır. bir kamyon bir kepçe ola biliyor. greyder silindir vs.. :) yani karada giden çeşitli her araça azda olsa bir binmişliğim merakım var :))

    otomobil olarak ise hiç bahsetmiyorum :) çok lüx otolardan bahsede bilirim. Bahsettiğim titreme birçok araçta var. ben bunu bir mercedes yada bunun ayarında bir araçla kıyaslama yaptım :) titreme km hıza bağlı değil. sürekli var. Bana göre bu ttireme belkide bir çok arkadaşın farkına bile varmadığı hafif bir şeyde ola bilir :) bak sen sese bakarken birde direksiyona bakarsın :)) olmazmı :)) Saygı ve sevgilerimle :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SelimSarper

    Sevgili mevsimler

    Aldın mı aracı ??
    Fazla gecikme, ancak yeni makyajlı kasa 18 cm uzadı...
    bazılarımız bu durumdan hoşnut olmadı
    nedenini anlamak için Dakar spesifikasyonuna bakmak lazım ...Bu araç uzamamalı kısalabilse kısalmalıydı aslında..
    Yine de her haliyle güzeldir...tavsiyem 4x2 dir.....zira>>>>

    Bence gerçek manada offroad düşünenin de düşünmeyenin de L 200 4x4 le işi olmamalıdır.
    Gerçek offroad araçları arasında pikapları saymak doğru olmaz…Bunlar offroad için uzun araçlardır ve yeterince artikülasyon kapasitansları yoktur. Offroad a girmek için daha da yükseltilen araçlar ayrıca tehlikeli hale gelmektedirler..Bunlar Jeep GC (WJ, ZJ) ve
    Land R a (Defender 90, 110) göre zaten yüksek ağırlık merkezine sahiptirler..Yine L 200 vinç uygulamasına çok uygun değildir…Vinç için önde büyük tadilat gerektirir..
    Peki L 200 4x4 neye yarar ?? Tarımla uğraşanlar..köylüler kullanırlar ençok bizim burada, yanı sıra avcılar (arka kabin ve köpek olayı..Yaban tv Dr Ali Postası..) Telekomünikasyoncular…uydu ve tel şebekesi ile uğraşan baz istasyonu kuran özel teşekküller vs. kullanır…

    L 200 4x4 ün yıllık bandrolü 4x2 versiyonun yaklaşık 3.5 katıdır. Taksit öder gibi vergi ödersin …yaklaşık ayda 250 lira..4x2 nin 6 aylık bandrolü ise 400 küsür liradır…
    Yılda 8 depo yakıt parası fark var…Satın alma maaliyetlerine girmiyorum bile…
    Ayrıca 2. el satış kolaylığı ve değer kaybı açısından 4x2 her zaman daha ehvendir..
    -Sonuçta gerçek offroad ise amaç, alınacak araç başkadır….
    hafif doğa şartlarına ise 4x4 de 4x2 de her türlü uyar…asfalt ağırlıklı kullanımda şüphesiz 4x2…biraz ilave güç ve tork isteniyorsa chip veya box ile bunu ucuza elde etmek çok daha kolay, bu işlemlerle 4x4 ün 167 si rahatlıkla aşılabilir…4x4 araç asfaltta zaten 4x4 olarak kullanılmaz…yakıtın dibine vurur..lastikleri bitirir….4x2 ise Mercedes gibi gider…ıslak ve buzlu zeminde Mercedes arkayı nasıl hafif kaydırıyorsa bu da kaydırır…Hani mümkün olsa bu 4x2 ler önden çekişli olsa….tadından yenmez…ama kamyonet işte…

    Lastik havası mevzuuna da kısaca değinelim

    Şehir içinde yüksek hava, konforu azaltır…bu nedenle ben 33-34 ü aşmam pek..Şu anda tüm lastiklerim 34 ve azot var lastiklerde…bu bile biraz fazla geliyor 32 daha konforlu oluyor…Ancak uzun yolda ve asfaltta 34-35…Zira çok düşük hava yakıtı artırır. Sıcak havalarda sert-yumuşak tüm lastiklerin tepkileri birbirine benzer..Havanızı sıkça kontrol edin ve mümkünse azot kullanın..Arkanın öne göre daha basınçlı şişirilmesinin gerekli olduğunu sanmıyorum…Arkanın zıplamasını artırmaya gerek yok…

    sevgiler




    Azot kanımca pek artısı olan bir durum değil. Lastiklere gelince arkaya yük attığınız zaman mutlaka arkanın basıncı öne göre fazla olmalı konusunda israrcıyım :) sadece yolcu biniyorsa elbet eşitlik söz konusu lastiklerde. Fakat arkada yük arttığı sürece lastik havalarıda biraz artmalı diye düşünüyorum




  • 
Sayfa: önceki 215216217218219
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.