Şimdi Ara

mitsubishi colt cz3 (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
145
Cevap
1
Favori
35.852
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • fiyat çok yüksek... biraz daha uygun olsaydı düşünülebilirdi.
  • liste fiyatlarına bakmayın.

    full otomatik coltu 25000-26000 e bırakıyorlar.

    hayırlı günler.
  • Benim pederin var. 2005 1.5 AMT. 70.000km'e geldi. bir sorunu yok. 1-2 sorun cıktı ilk aldıgında.Garantiden yaptılar. Her araba sıfır bile alınsa sorun cıkarabilir. Bur da fark servisin davranısı ve ilgilenişi.

    Ben de hyundaimi sattım. Bu arabadam alıcam. belki 2006 1.3 amt olabilir.
    Bu arabalarda her türlü konfor ve güvenlik, 6 airbag mevcut.
    Yakışı çok iyi. otomatik olmasına rağmen gaza basılmadıgında hiç yakmıyor. Gaza basılmadıgında debriyaj motorla ilişkisi kesiyor.
    Bu arabalarda tek alışamadıgım sol görüşü kapatan C kolu. Gerçekten kalın ve kafamı oynatmak zorunda kalıyorum sol tarafı görebilmek için.

    Sıfır alırsanız sadece kaybınız olur. 2. el alırsanız kaybınız olmaz. Bu arabalardan çok var ve tutulan bir araba. Ama satılık gercekten az.
  • Ben 1.5 amt 2005 i uzun yollarda da kullandım.Daha önce hiç otomatik araba kullanmamıştım. Hızlanmak isterseniz vites geçişlerinde sarsıntılı. Fakat babam bu arabada daha tecrübeli. 70.000km kullandı.O kullanırken hissetmiyorum sarsinti. Tabi güncelleme yaptımı bilmiyorum. Onu ben de sorayım.
    Fakat otomatik olup ta bu kadar az yakan başka araba olcağını sanmıyorum. Bun rakibi olarak Honda Jazz gelebilir fakat mitsubishi cok daha üstün ve görünüşü bile daha güzel


    quote:

    Orjinalden alıntı: ^Biotech^

    tasshelhoff, verdigin hizli ve aciklayici cevaplar icin cok tesekkurler. son birsey daha soracagim, arabam.comdaki testlerini okudumda, colt'un otomatik vitesinin oldukca kotu, hatta acil ara hizlanmalarda hayati tehlike olusturabilecegini yazmislar. bu cok ciddi bir iddia geldi bana. otomatik vitesli versiyonu gercekten kotu mu bu kadar?




  • arkadasım col alacaksan CZT al benım sana tavsıyem CZT gercekten cok ıyı bı araba kesınlıkle tavsıye edıyorum
  • sis farı seti 350-400 ytl civarı birşeydir coltlarda.

    ön hazırlığı var zaten takılması yarım saat sürmez.

    ama sis farı seti diye sorman lazım. zira kırılırsa diye ayrı ayrı da satılmakta o şekilde alırsan daha pahalı oluyor.

    spoiler gerek fason gereksede orjinal bulunabiliyor.

    fasonları 150 ytl civarı diye biliyorum.

    başka sorun olursa sorabilirsin.

    fiyat çok güzel.

    bu fiyata bu donanımda bu motorda bir araç varken insanlar neden daha azına daha fazla ödemeye bu kadar meraklı anlamak zor.

    hayırlı olsun tekrardan.

    mitsubishi takımına bekliyoruz.

    hayırlı günler.

    düzeltme: verdiğim fiyat 5 kapı coltların sis farı seti.

    cz3 te çok şey fark edeceğini sanmıyorum ama bellide olmaz tabi.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 12 Şubat 2008; 20:25:52 >
  • h7 ama aracın garantisini heba etmeye değmez bence.

    colt oldukça elektronik bir araba bence hiç bulaşma derim.

    ben 2 yıldır taktırmıyorum

    onun yerine performanslı halojen ampulleri kullan.

    ayrıca coltun aydınlatması çok güzel bir kee gece kullan dediğimi anlayacaksın.

    servis dışındaki elektronik müdahale garantinizi bozacaktır.

    serviste sizin getirdiğiniz mitsubshi marka olmayan parçayı arabaya takmaz.

    hadi taktı diyelim gene ilerde bu araba müdahale yaptırdınız garantisi geçersizdir diyebilir.

    spoileri ikitelli organiza sanayideki fibercilerde bulabilirsin.

    veya servisine sor bazı servisler fasonunu getirtiyorlar.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 12 Şubat 2008; 21:03:02 >
  • her servsi aynı kefeye koymayın.

    kendi servisimden gayet memnunum.

    mitsubishi yıldızlar basın ekspress plaza.

    size yakınsa oraya gitmenizi öneririm.

    xenon önermiyorum sizin bileceğiniz meseladir araba sizin sonuçta

    hayırlı günler.
  • tasshelhoff arkadaşım temsanın sizi fahri internet elçisi yapması lazım...şahsen ben colt babamın ürettiği bir araba bile olsa sen kadar uğraşmam...inan colt ile ilgili birşey merak ettiğimizde senin topiklerini okuyoruz...bugünlerde yine araba alma hevesim debreşti...yine colt dikkatimi çekmeye başladı...4-5 yıl bineceğim için 2.eli sıkıntı etmiyorum artık...yalnız 2008 öncesi topiclerini bulamadım...site onları sildi mi acaba...değerli bilgiler vardı eskilerde...
  • birde yakında yollar iran,çin ve hindistandan gelen tenekelerde dolduğunda coltun değeri daha da iyi anlaşılacak...
  • benim babamda ki 1.5 amt 2005. Bu arabayı ben de cok kullanıyorum.

    ama sevmedigim yanı sag ve sola donuşlerde kalın c kolu görüşü engelliyor. Kafamı oynatmadan dönüş yapamıyorum.

    yeni modellerde de aynı mı acaba görüş açısı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tavakspor

    tasshelhoff arkadaşım temsanın sizi fahri internet elçisi yapması lazım...şahsen ben colt babamın ürettiği bir araba bile olsa sen kadar uğraşmam...inan colt ile ilgili birşey merak ettiğimizde senin topiklerini okuyoruz...bugünlerde yine araba alma hevesim debreşti...yine colt dikkatimi çekmeye başladı...4-5 yıl bineceğim için 2.eli sıkıntı etmiyorum artık...yalnız 2008 öncesi topiclerini bulamadım...site onları sildi mi acaba...değerli bilgiler vardı eskilerde...




    bende şimdi dikkat ettim herhalde silnmiş üzüldüm doğrusu

    en eski mesajım 12 ocak 2007 tarihli.

    2. eli düşünmüyorsanız ve 5 kişi artı bagaj taşımanız çok sık gerekmeyecekse ucuz ekonomik performanslı donanımlı kaliteli bir araç arıyorsanız colt en iyi seçenek.

    başka sorunuz olursa sorabilirsiniz.

    hayırlı günler.




  • Herkese merhabalar;
    7 Aralık 2007 de 2008 model siyah cz3 aldım.
    Hem forumda yazılan bir kaç soruya dilim döndüğünce cevap vereyim hem de bir iki satırda yorum yapayım dedim.

    —Ben aracı 23.000 YTL'ye aldım.

    —Araca ilaveten sürücü kol dayama ve park sensörünü ücretsiz ilave ettirdim.

    —Araç alırken kimden aldığınız ve pazarlık gücünüze göre illa bir şeyler değişiyor.

    -Aracın 2.elinin olup olmadığı ile pek ilgilenmiyorum, çünkü alma nedenim bu işin ticaretini yapmak değil sorunsuz, kaliteli, keyifli ve kullanımı ekonomik bir araç kullanmak idi. Allah zor durumda bırakıp satmak zorunda bırakmasın,2.el enflasyonsuz ortamın bir gereği olarak son 4-5 yıldır sorun olarak karşımızda, artık eskisi gibi araba alayım kullanayım sonra kar ederek satarım devirleri bitti, araba sıfırda olsa 2.elde olsa illa zarar edeceksiniz bu ekonominin şu anki göstergesi. Ancak bazı durumlarda biraz daha fazla zarar biraz daha az zarar etmek mümkün ama arabaların değeri yaşları büyüdükçe düşüyor ve artık arabadan alıp satarak para kazanma dönemi bitmiştir ve hatta amortisman maliyetlerinin göz önünde bulundurulması gereken bir ekonomik sisteme sahip bir ülkede yaşamaktayız.

    —Aracın yakıt tüketimi meselesi; 40 litre ile 600 km yol yapıyorum İstanbul trafiğinde. Yani 100 km de 6,5–7 litre arası bir yakıt tüketimim var. Gerçi sabahları köprü trafiğinde dur kalk’la fazla yakmakla birlikte akşamları tenha saatte 120 ile köprünün üstünden geçiyorum. Kısacası kış koşullarına rağmen (bence yakıt tüketiminde en mühim şey soğuk motor ile sıcak motor farkıdır.) aracın listesinde yazdığına yakın değerlerde bir tüketimi var. Gayet ekonomik olduğunu söyleyebilirim.

    —Aracın hız ve performansına gelince kelimenin tek anlamıyla basınca gidiyor. Yalnız aman dikkat basınca durmuyor ama. Araba gitmek üzere yapılmış durdurmak hızlanmak kadar rahat ve keyifli değil. Frenleri çok iyi olmasına rağmen aracı durdurmak hızlandırmak kadar kolay değil.

    —Vites meseli ise gerçekten çok farklı bir şey, otomatikleştirilmiş manuel vites de denen Allshift şanzıman biraz tuhaf ama alışmak lazım. Ben ilk günlerde hep manuel kullanıyordum ama şimdilerde ise sadece gerektiğinde manuele geçiyorum(motor freni yapmak istediğimde) özellikle yokuş inişlerinde frene yüklenmemek için ideal ve bakın bu çok mühim otomatik gibi görünen bu vitesle normal manuel bir araçmış gibi vites küçülterek motor freni yapabilirsiniz.

    —Gelelim görünüş meselelerine, benim şahsi kanaatim aracın 5 kapılısının görünüşü pek hoş değil. Nihayetinde boyutları küçük olan bir segment ve küçük arabada da 5 tane kapı biraz biçimsiz duruyor. Tek kapı araca çok sportif bir hava veriyor ve kapı tek olduğundan ve arka koltuklara da o kapıdan binilmesi gerektiğinden kapının boyutları herhangi bir sedan orta segment bir aracın bile kapısından daha büyük kapısı var. Özetle tek kapı araçta kapıyı açınca bir yalı kapısı açılmış hissi veriyor. Özellikle colt için söylüyorum ebetteki zevkler ve renkler tartışılır ancak 5 kapılının arka farları olmamış tek kapının arka farlar çok daha dekoratif görünüyorlar. O ki o kadar kişisel zevklere bile müdahale ettim oldu olacak renklere de müdahale edeyim tek kapıda zaten 2 renk seçeneği var siyah ya da kırmızı, kırmızının biraz cırt durduğunu düşünüyorum siyah daha asil ve daha az göze çarpıyor.

    —Bir iki de hacim ve alan kullanımı ile ilgili şeyler yazayım. İç hacmi gerçekten şaşırtıcı derecede büyük. Hele arka sağ koltuğa oturup ön koltuğu ileri itip yatık konuma getirirseniz böyle bir hacim yok dersiniz. Arka camlar dizayn gereği küçük olduğundan dışarıyı izlemek uçak camından bakmak gibi oluyor. Arabada bagaj yok. Ben bagaja bağlama koyuyorum dosya koyacak yer kalmıyor. Özet aracın bagajı yok.

    -Bir mühim dezavantaj daha söyleyim araç içine aşırı derecede fazla ses geliyor,illayalıtım yaptırmak lazım. Ama nerde ve yaptıran birinden farkları ve fiyatları da öğrenmekte fayda var,yardımcı olursanız sevinirim.

    Son sözüm bu tarz bir araç düşünenlere cz3'ü tavsiye ederim.

    Adem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ademceadem -- 14 Şubat 2008; 18:25:32 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ademceadem

    Herkese merhabalar;
    7 Aralık 2007 de 2008 model siyah cz3 aldım.
    Hem forumda yazılan bir kaç soruya dilim döndüğünce cevap vereyim hem de bir iki satırda yorum yapayım dedim.

    —Ben aracı 23.000 YTL'ye aldım.

    —Araca ilaveten sürücü kol dayama ve park sensörünü ücretsiz ilave ettirdim.

    —Araç alırken kimden aldığınız ve pazarlık gücünüze göre illa bir şeyler değişiyor.

    -Aracın 2.elinin olup olmadığı ile pek ilgilenmiyorum, çünkü alma nedenim bu işin ticaretini yapmak değil sorunsuz, kaliteli, keyifli ve kullanımı ekonomik bir araç kullanmak idi. Allah zor durumda bırakıp satmak zorunda bırakmasın,2.el enflasyonsuz ortamın bir gereği olarak son 4-5 yıldır sorun olarak karşımızda, artık eskisi gibi araba alayım kullanayım sonra kar ederek satarım devirleri bitti, araba sıfırda olsa 2.elde olsa illa zarar edeceksiniz bu ekonominin şu anki göstergesi. Ancak bazı durumlarda biraz daha fazla zarar biraz daha az zarar etmek mümkün ama arabaların değeri yaşları büyüdükçe düşüyor ve artık arabadan alıp satarak para kazanma dönemi bitmiştir ve hatta amortisman maliyetlerinin göz önünde bulundurulması gereken bir ekonomik sisteme sahip bir ülkede yaşamaktayız.

    —Aracın yakıt tüketimi meselesi; 40 litre ile 600 km yol yapıyorum İstanbul trafiğinde. Yani 100 km de 6,5–7 litre arası bir yakıt tüketimim var. Gerçi sabahları köprü trafiğinde dur kalk’la fazla yakmakla birlikte akşamları tenha saatte 120 ile köprünün üstünden geçiyorum. Kısacası kış koşullarına rağmen (bence yakıt tüketiminde en mühim şey soğuk motor ile sıcak motor farkıdır.) aracın listesinde yazdığına yakın değerlerde bir tüketimi var. Gayet ekonomik olduğunu söyleyebilirim.

    —Aracın hız ve performansına gelince kelimenin tek anlamıyla basınca gidiyor. Yalnız aman dikkat basınca durmuyor ama. Araba gitmek üzere yapılmış durdurmak hızlanmak kadar rahat ve keyifli değil. Frenleri çok iyi olmasına rağmen aracı durdurmak hızlandırmak kadar kolay değil.

    —Vites meseli ise gerçekten çok farklı bir şey, otomatikleştirilmiş manuel vites de denen Allshift şanzıman biraz tuhaf ama alışmak lazım. Ben ilk günlerde hep manuel kullanıyordum ama şimdilerde ise sadece gerektiğinde manuele geçiyorum(motor freni yapmak istediğimde) özellikle yokuş inişlerinde frene yüklenmemek için ideal ve bakın bu çok mühim otomatik gibi görünen bu vitesle normal manuel bir araçmış gibi vites küçülterek motor freni yapabilirsiniz.

    —Gelelim görünüş meselelerine, benim şahsi kanaatim aracın 5 kapılısının görünüşü pek hoş değil. Nihayetinde boyutları küçük olan bir segment ve küçük arabada da 5 tane kapı biraz biçimsiz duruyor. Tek kapı araca çok sportif bir hava veriyor ve kapı tek olduğundan ve arka koltuklara da o kapıdan binilmesi gerektiğinden kapının boyutları herhangi bir sedan orta segment bir aracın bile kapısından daha büyük kapısı var. Özetle tek kapı araçta kapıyı açınca bir yalı kapısı açılmış hissi veriyor. Özellikle colt için söylüyorum ebetteki zevkler ve renkler tartışılır ancak 5 kapılının arka farları olmamış tek kapının arka farlar çok daha dekoratif görünüyorlar. O ki o kadar kişisel zevklere bile müdahale ettim oldu olacak renklere de müdahale edeyim tek kapıda zaten 2 renk seçeneği var siyah ya da kırmızı, kırmızının biraz cırt durduğunu düşünüyorum siyah daha asil ve daha az göze çarpıyor.

    —Bir iki de hacim ve alan kullanımı ile ilgili şeyler yazayım. İç hacmi gerçekten şaşırtıcı derecede büyük. Hele arka sağ koltuğa oturup ön koltuğu ileri itip yatık konuma getirirseniz böyle bir hacim yok dersiniz. Arka camlar dizayn gereği küçük olduğundan dışarıyı izlemek uçak camından bakmak gibi oluyor. Arabada bagaj yok. Ben bagaja bağlama koyuyorum dosya koyacak yer kalmıyor. Özet aracın bagajı yok.

    -Bir mühim dezavantaj daha söyleyim araç içine aşırı derecede fazla ses geliyor,illayalıtım yaptırmak lazım. Ama nerde ve yaptıran birinden farkları ve fiyatları da öğrenmekte fayda var,yardımcı olursanız sevinirim.

    Son sözüm bu tarz bir araç düşünenlere cz3'ü tavsiye ederim.

    Adem.


    vallahi bu forumda ben hariç bir de karayel arkadaş hariç colt hakkında bu kadar uzun yazan bir sizi gördüm.

    üşenmemişsiniz yazmışsınız görüşleriniz çok önemli bir kullnıcı olarak.

    hayırlı günler.




  • Bu AMT vitesin sevmediğim bir yanı da geriye kaydırmasi.Normalde otomatik viteste geriye kayma yoktur. Fakat AMTde asırı bicimde var. Manuel viteslerden daha kotu. Manuel araba kullanırken hic el freni kullanmadan debriyajı ayarlayarak en dik yokuşlarda bile kalkardim. Fakat AMTde hele arkanızda az mesafe varsa mutlaka el freni ile kalkmak lazım. Ne kadar hızla frenden gaza gecerseniz gecin araba geriye kayıyor. El freni cekmeden kalkarsanız bu sefer o acele ile gaza fazla yüklenirsiniz bu sefer araba kayar.
    Bunun sebep, araba durdugunda gaza bastığınızda hemen kavramıyor. O arada hatta ışıklardaysanız arkadan korna bile geliyor.
    Bizim ki 2005 1.5 AMT. diğer AMTlerde de böyle mi bilmiyorum.
    Bunun dışında hoilanmadığım diğer husus yan görüşü engelleyen kalın C kolları.
    Onun dışında çok rahat ,güvenli, perfonmanslı bir araba
  • AMT denilen sistem zaten manuel vites kutusuna sahiptir.

    açılımı automated manuel transmission.

    sistem yapısı gereği hill holder yoksa geri kaydırır.

    bu sistemdeki tüm araçlarda bu böyledir.

    1.5 t kaydırır amt yi 3.0 motora taksanızda kaydırır.

    avatajları düşük yakıt tüketimi sağlaması ve bakım masraflarının düşük olmasıdır

    hayırlı günler.
  • tassheloff size de hayırlı günler.

    Uzun yazmak aslında pek işim değildir ancak forumlardaki bilgilerden faydalanmak ve başkalarına fayda sağlayabilmek için illa uzun yazmak gerekiyorsa üşenmeyip uzun yazmanın daha doğru olduğunu düşünüyorum.

    -AMT'nin kaydırması ile ilgili de ekleyeceğim şudur. Bende şimdiye kadar hiç AMT şanzıman kullanmamıştım. Çözüm yolu basit. İnce kalkışlar yapmak gerekiyorsa sol ayakla frene basarak kalkacaksınız. Ya da frene sol ayakla basamam diyorsanız hem gaza hem de frene basabilecek şekilde sağ ayağınızı ayarlayıp araca az gaz verdikten sonra şanzımanın kavramaya geçtiğini hissettiğinizde tamamen frenden ayağınızı çekebilirsiniz.
  • o şekilde yapmamanızı öneririm.

    baskı balataya hasar verirsizin daha erken biter.

    en iyi yol el freni ile kalkmak.

    bildiğiniz üzere coltun el freni çok sağlam tutuşa ship ve çok sert değil.

    ben hep el freni ile kalkıyorum.

    hayırlı günler.
  • Sevgili thasselof sana itiraz etmek istemem ama,

    aracın kitapçığında yazıyor zarar verir diye ancak,

    burda benim söylediğim biraz farklı her iki pedala aynı basıp aracı dans ettirmekten bahsetmiyorum,

    kalkışlarda daha ince ve hassas kalkabilmek için hafif gaz verip aracı kavrama noktasına getirince frenden ayak çekilecek bu baskı balataya zarar vermez el freni ile yaptığının aynısını yapmak gibi birşey bu. Elfreninde de nihayetinde balatalar kampanayı tutuyor sen gaz verince araç ilk başta gitmek istiyor sen uygun duruma gelince el frenini indirerek kampanayı balatadan kurtarıyorsun. Tamamen aynısı. El freni yerine ayak freni ile balatayı sıkıştırıyorsun o kadar.

    Benim anladığım budur ancak başkaca bir teknik mevzu varsa özellikle hidrolikle ilgili filan öğrenmek isterim.
  • aynı balatadan mı bahsediyoruz tam anlayamadım.

    benim kast ettiğim fren balataları değil debriyaj balatası.

    siz sanki fren balatasından bahsetmişsiniz gibime geldi.

    hayırlı günler.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.