Millet nasıl hala araba alıyor, yürütüyor?



-
-
Sen 88 milyonun 88 inin fakir olduğunu mu sanıyorsun hahahaha
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Şimdi nasil alcan, eskilerde almışız bari yoksa nerdeee?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Düzgün/sürekli bir işte 5-6 bin tl maaş ile çalışan herkes alır. Çek krediyi, senelik faiz azami %20, arabayı alıyorsun, dişini sıkıp (boğazından keserek, kıyafetinden kısarak, sosyal aktiviteleri yapmayarak) borcu ödeyene kadar araba 4-5 katı fiyatına çıkıyor. Aldığın kredi yanında kuş gibi kalıyor. Yani yatırım yapıyor insanlar, alanların hatırı sayılır kısmı parasını değerlendirmek için alıyor. Ki zaten satılan araçların çok çok büyük kısmı piyasanın en ucuz araçları. (Egea, corolla v.s.)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 25 Kasım 2021; 14:31:57 > -
5-6 bine ne arabası hocam? Anca kendi yemeğini alirsin. 3 bin taksitle ödemeye kalksan 300 ay taksit mi ödeyeceksin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir gün bir roman çocuğu arabayı baştan aşağı çizerse zengini fakiri anlarsın
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Gerçek hayat inanın bambaşka bir şey, Türk halkının büyük kısmı yaşamıyor, karnını doyuruyor (en ucuz maliyetle -makarna, ekmek-) kıyafeti yırtılana kadar giyiyor, zaten tatil, deniz, düzgün bir restaurantta yemek yemek, sinemaya, tiyatroya gitmek, kitap okumak v.b. aklınıza gelecek hiç bir etkinliği yapmıyor, yapmayı da düşünmüyor. Onlara göre bunlar zaten lüks, zengin işi.
Kendi etrafımdan tanıyorum, asgari ücretle (Zincir lokantalardan birinde bulaşıkçı) çalışıyor, tek başına çalışıyor (ki zaten kadını çalıştırmazlar, sümme haşa) 2 tane daire almış, 1 tane arsası var. Dairelerden 1 tanesini daha geçen sene aldı. İnanın bu seçmece tek örnek değil, benim yakın çevrem kahır ekseriyeti işçi insanlar. Sitelerde mobilyacı, ostimde doğramada çalışıyor, lokantada garson v.s. Ama içlerinde evi olmayan yok, bir kaçının arabası yok, isteseler alırlar.
Dediğim gibi bu insanlar yaşamıyor, asgari maliyetle karnını doyuruyor, bedavadan oksijen alıp emekli olup 1500 tl maaş almanın hayalini kuruyor. Bu dünyadaki en büyük hayalleri ev sahibi olmak ve emekli olmak. Ha birde sürekli bir işte çalışmış ve bir miktar emekli ikramiyesi hak etmiş olursa onunla bir de köyüne ev yapmak.
Dolayısıyla bu insanlar için 5-6 bin tl güzel para ve bunun bir kısmı ev, araba almak için rahatlıkla ayrılabilir.
Ek: 85-90 Milyon nüfusa sahip bir ülkede, senede 1 milyon bile araç satılmazken, "Millet nasıl hala araba alıyor, yürütüyor?" diye konu açılması yanlış.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 25 Kasım 2021; 14:51:31 >
-
devlet sırrına girer söylenmez
-
Kredi çekiyorsunuz. 2 sene zorlanıyorsunuz ama sonra maaşınıza gelen zamlarla, arabanın değerinin artması ile TL olan borcunuz iyice erimiş oluyor.
Misal 2020 yılına gidelim. Ağustos ayında sıfır KM boş paket Egea tam 101 bin TL idi.
Diyelim ki 50 bin lira birikmişiniz var, 4 yıllık 50 bin de kredi çektiniz. 50 bin krediyi 75 bin lira olarak 4 senede ödersiniz. Aylık ödemeniz de 1500 lira civarı olur.
1,5 sene kredi ödeseniz 50 bin liranın üstüne 27 bin ödeme yapmış olursunuz. 77 bin TL cebinizden çıkmış, 48 bin lira borcunuz kalmış oldu. Peki -araba bulunduğunu varsayalım-, sıfır KM boş paket Egea'nın fiyatı ne kadar? 193 bin TL. Siz krediyi peyder pey ödeseniz de 125 bine aldınız Egea'yı. İlana koyup 190 binden satsanız, hem kalan kredinizi tekte kapatır, hem cebinizde 65 bin TL kadar nakdiniz olur hem de 1,5 sene boyunca arabaya binmiş olurdunuz. Satmayıp binseniz de, 1,5 sene önceki 1500 lira büyük parayken (Asgari ücret 2300'dü, 2800 oldu, önümüzdeki sene 3400 olduğunu varsayalım) maaşınıza göre kredi borcunuzun oranı azalmış oluyor.
Mesela bir tanıdığım 2018'de sıfır Egea aldı boş paket, hurda teşviki ile 63 bine aldı. 30 nakit 33 kredi çekti. Sonra borcunu 6 ayda ödedi de, velev ki 4 senelik kredisi olsaydı aylık ödemesi sadece 1000 lira olacaktı (2018 için iyi para ama bugün için çerez parası) ve 80 bine Egea sahibi olacaktı.
-
Eskiden aracımla çok uğraşırdım, gerek modifiye gerek motorda oynamalar vs, şimdi sadece biniyorum çünkü her şeyin suyu çıktı, yürüsün yeter diyorum eğlenceye keyfi harcayacak bütçe ayıramıyorum.
Aracı çoğu zaman işe gidip gelmek için kullanıyorum, geçenlerde kompresör hortumuna işçilik hariç 450 TL fiyat verdiler (bilezik şeklinde 10 cm bir boru) tahmini 600 TL civarı bir yakıt masrafım oldu. Bakımda tahmini 5 bin tl gidecektir.
-
Model yükseltme düşüncem vardı ben de aynı durumdayım +100 bin tl para bağlamaktansa ağır bakımlarını yaptım biniyorum. Bu gidişle 2 sene daha aynı araca binerim.
-
Ben normalde 6 ayda yada her sene mutlaka üzerine bir bütçe koyarak araç değişimi yapardım, son 3 senedir, 2 araç değiştirdim, şu anda aldığım araç 230 bin TL ydi geçen ay, şu anda bakıyorum 70-80 bin tl ağır hasar kayıtlı olanlara 260 bin TL diyorlar, bu aracı satarsam muhtemelen son aracım bu olacaktır. Bir daha alabileceğimi sanmıyorum.
-
Şahsım adına ülkenin durumuna göre değişiyorum
Dolar Euro arttı ihracata yöneldim
O yüzden konforumu koruyabiliyorum...
Şu anki kazancım dolar ve Euro bazlı
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Asıl soru, haftanın 6 günü kapı önünde duran arabaya bu paraları neden veriyorlar? Arabayı iş ya da işe gitmek için kullananlar mecburlar. Almasalar iş yapamazlar. Ama diğerleri. Sokaklar arabalarla dolu. Park edecek yer yok. Ama bu arabaların çoğunluğu hiç hareket etmiyorlar. Hep park halindeler.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Arabadan yatırım olmaz bunu halen anlamayanlar var. 5 yıl önce araba alan kişi onun yerine altın ya da döviz alıp beklerse arabanın nasıl zarar ettirdiğini görür. Şahsen çocuklar olmasa araba almam asla bu ülkede.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Zarar ettirdiğini düşünmüyorum.. Hatta kimi araçlarda güzel bir kazanç bırakırken kimi araçlarda da cuzide olsa bir kazanç bırakıyor dövizle eş değer olarak. Kullandığın da yanına kar kalıyor..
-
Hocam 2020 yılında Megane 1.3 Joy 160 bin TL idi. Tam o tarihlerde 7.32'den dolar bozdurdum. Bugün aynı Megane 320 bin TL iken dolar %50 değer kazandı.
Yine mesela 2016 yılında sıfır km Golf 1.2 TSI Midline Plus tam 60 bin TL idi. Bugün aynı Golf, 200 bin KM yol yapmış haliyle 200 bin TL civarlarında. Biraz düşük km derseniz 240 binlere kadar yolu var. Dolar 4'e katladı mı? Hayır.
Yine mesela geçen sene Egea'nın Urban Plus paketi 120 bin TL idi. Bugün aynı 2020 model Urban Plus 10 bin km'de olanı 200 binin üstünde. Geçen seneye göre Dolar ikiye de katlamadı.
Zira arabaya ekstra vergiler geldi. Bu saçma sapan bir tablo çıkardı ortaya. Yani araba maalesef ki yatırım aracı oluyor. Bir de bu süreçte kişinin arabasız kalmama durumunu da ilave edince araba iyice mantıklı hale geliyor.
-
yatıp kalkıp dua ediyoruz 2018 de altımıza araba çektik diye. yoksa şu an sıfırdan araç sahibi olmak epey zor.
-
2021 nisanda 2020 model sifir boş Megane 181 bindi.
Hatta bikac ekstrayla 186 ya Alanyada bulmuştum almadığıma pişmanım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Boş Megane almadığıma kısmen ben de pişmanım. Joy paket ciddi boştu ama, ne kol dayama var ne başka bir şey. Orta konsol Clio'ya kaçmış, hele bir de hilkat garibesi boş paket farları hepten soğuttu beni.
Esas 2020 Ağustos'ta 1.4T Astra almadığıma pişmanım 170 bine. 120 civarına Egea almıştım.
Gerçek hayat inanın bambaşka bir şey, Türk halkının büyük kısmı yaşamıyor, karnını doyuruyor (en ucuz maliyetle -makarna, ekmek-) kıyafeti yırtılana kadar giyiyor, zaten tatil, deniz, düzgün bir restaurantta yemek yemek, sinemaya, tiyatroya gitmek, kitap okumak v.b. aklınıza gelecek hiç bir etkinliği yapmıyor, yapmayı da düşünmüyor. Onlara göre bunlar zaten lüks, zengin işi. Kendi etrafımdan tanıyorum, asgari ücretle (Zincir lokantalardan birinde bulaşıkçı) çalışıyor, tek başına çalışıyor (ki zaten kadını çalıştırmazlar, sümme haşa) 2 tane daire almış, 1 tane arsası var. Dairelerden 1 tanesini daha geçen sene aldı. İnanın bu seçmece tek örnek değil, benim yakın çevrem kahır ekseriyeti işçi insanlar. Sitelerde mobilyacı, ostimde doğramada çalışıyor, lokantada garson v.s. Ama içlerinde evi olmayan yok, bir kaçının arabası yok, isteseler alırlar. Dediğim gibi bu insanlar yaşamıyor, asgari maliyetle karnını doyuruyor, bedavadan oksijen alıp emekli olup 1500 tl maaş almanın hayalini kuruyor. Bu dünyadaki en büyük hayalleri ev sahibi olmak ve emekli olmak. Ha birde sürekli bir işte çalışmış ve bir miktar emekli ikramiyesi hak etmiş olursa onunla bir de köyüne ev yapmak. Dolayısıyla bu insanlar için 5-6 bin tl güzel para ve bunun bir kısmı ev, araba almak için rahatlıkla ayrılabilir. Ek: 85-90 Milyon nüfusa sahip bir ülkede, senede 1 milyon bile araç satılmazken, "Millet nasıl hala araba alıyor, yürütüyor?" diye konu açılması yanlış. |
Kredi çekiyorsunuz. 2 sene zorlanıyorsunuz ama sonra maaşınıza gelen zamlarla, arabanın değerinin artması ile TL olan borcunuz iyice erimiş oluyor. Misal 2020 yılına gidelim. Ağustos ayında sıfır KM boş paket Egea tam 101 bin TL idi. Diyelim ki 50 bin lira birikmişiniz var, 4 yıllık 50 bin de kredi çektiniz. 50 bin krediyi 75 bin lira olarak 4 senede ödersiniz. Aylık ödemeniz de 1500 lira civarı olur. 1,5 sene kredi ödeseniz 50 bin liranın üstüne 27 bin ödeme yapmış olursunuz. 77 bin TL cebinizden çıkmış, 48 bin lira borcunuz kalmış oldu. Peki -araba bulunduğunu varsayalım-, sıfır KM boş paket Egea'nın fiyatı ne kadar? 193 bin TL. Siz krediyi peyder pey ödeseniz de 125 bine aldınız Egea'yı. İlana koyup 190 binden satsanız, hem kalan kredinizi tekte kapatır, hem cebinizde 65 bin TL kadar nakdiniz olur hem de 1,5 sene boyunca arabaya binmiş olurdunuz. Satmayıp binseniz de, 1,5 sene önceki 1500 lira büyük parayken (Asgari ücret 2300'dü, 2800 oldu, önümüzdeki sene 3400 olduğunu varsayalım) maaşınıza göre kredi borcunuzun oranı azalmış oluyor. Mesela bir tanıdığım 2018'de sıfır Egea aldı boş paket, hurda teşviki ile 63 bine aldı. 30 nakit 33 kredi çekti. Sonra borcunu 6 ayda ödedi de, velev ki 4 senelik kredisi olsaydı aylık ödemesi sadece 1000 lira olacaktı (2018 için iyi para ama bugün için çerez parası) ve 80 bine Egea sahibi olacaktı. |
5-6 bine ne arabası hocam? Anca kendi yemeğini alirsin. 3 bin taksitle ödemeye kalksan 300 ay taksit mi ödeyeceksin |
Sen 88 milyonun 88 inin fakir olduğunu mu sanıyorsun hahahaha
|
Şimdi nasil alcan, eskilerde almışız bari yoksa nerdeee?
|
Eskiden aracımla çok uğraşırdım, gerek modifiye gerek motorda oynamalar vs, şimdi sadece biniyorum çünkü her şeyin suyu çıktı, yürüsün yeter diyorum eğlenceye keyfi harcayacak bütçe ayıramıyorum. Aracı çoğu zaman işe gidip gelmek için kullanıyorum, geçenlerde kompresör hortumuna işçilik hariç 450 TL fiyat verdiler (bilezik şeklinde 10 cm bir boru) tahmini 600 TL civarı bir yakıt masrafım oldu. Bakımda tahmini 5 bin tl gidecektir. |
Zarar ettirdiğini düşünmüyorum.. Hatta kimi araçlarda güzel bir kazanç bırakırken kimi araçlarda da cuzide olsa bir kazanç bırakıyor dövizle eş değer olarak. Kullandığın da yanına kar kalıyor.. |
Arabadan yatırım olmaz bunu halen anlamayanlar var. 5 yıl önce araba alan kişi onun yerine altın ya da döviz alıp beklerse arabanın nasıl zarar ettirdiğini görür. Şahsen çocuklar olmasa araba almam asla bu ülkede. |
Benzer içerikler
- continental sport contact 7
- mantar yama
- 175 65 r14 lastik hava basıncı kaç olmalı
- oyak araç kampanyası 2025
- dizel motor soğukken sarsıntılı çalışıyor
- byd atto 2
- trugo fiyat
- 2024 corsa
- mg 7 sedan
- mercedes eqs suv
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X