Şimdi Ara

Mıcırlı yolda Esp,Asr,Abs,Dtc,v.b. fayda etmez mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
58
Cevap
3
Favori
3.468
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mıcıra girdikten sonra aracı gazlayarak yola dönmeye çalışmak yerine panikle gazdan ayağını çekip frene abandığını hatta o panikle pek çok bayan şöförün panik halinde yaptığını yaparak direksiyonu bırakıp elleriyle yüzünü koruduğunu ve bu şekilde düştüğü zor durumda iyice sıvamış olacağını tahmin ediyorum.
  • Her seyi esp den beklemek cok yanlis. Sen micirli yolda surat yap sonra gel esp calismadi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esesmaniac26

    frene bas,vites düşürürsen tekerlerin yuvarlanma direncin azalır.virajlara içten değil dıştan girin

    "frene bas" ve "virajda vites düşürmeyin çok tehlikeli." çok yanlış. Bu söylediğinin hala doğru olduğunu iddia ediyorsan eğer nedenini açıklamanı isterim.

    Asıl tehlikeli olan viraj da fren kullanmaktır. İleri sürüş tekniklerinde öğetilen şeylerden birisi heel and toe dur.
    Viraj içinde vites küçültmek ve dönüş esnasında düşük vitesle devir bandının verimli aralığında motorun güç üretmesini sağlamak için yapılır.
  • Mıcırlı yolda şoför'ün becerisi ne kadar işe yarıyorsa esp de o kadar işe yarar.Direksiyonu bırakıp esp den hayat kurtarmasını bekleyemeyiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    hız nedeniyle virajda kontrolden çıktı.
    Esp olsa ne abs ebs bilmem ne s olsa ne bu saatten sonra.

    işte onu sordum bende mıcırlı yolda ne yapmak lazım esp bilmem ne fayda etmiyorsa nasıl kurtarılır araç çaresi yokmudur

    kelimei şehadet mi getirmek lazım?

    Girdikten sonra arac kaymaya basladi mi gazla cikmaya calismak lazim. Frene bastimi gecmis olsun zaten. Mumkun oldukca ben yaklasmiyorum.
  • mıcırda hızımı mümkün olduğunca az tutuyor ve kontrollü oluyorum sanırım en iyi güvenlik bu olsa gerek.

    mıcırı tabela haricinde yolda belli eder,

    özellikle yazın yeni asfaltlanan yollar mesela potansiyel mıcır tuzağıdır

    yoldaki yamalar fazlalaşıyorsa mıcır illaki çıkabilir yada aşırı deforme olmuş asfalt.

    önünüzde seyreden araç uzak mesafeden aniden toz kaldırıyorsa mıcır olabilir yakın mesafede zaten takırtıyı duyarsınız.

    uzun mesafede asfaltı görebiliyorsanız ani renk değişimlerine de dikkat edin.

    ve lütfen şu kemeri takın


    aracınızın donanımı ne kadar yüksek olursa olsun bu donanımlar fizik kurallarına karşı gelemezler.

     Mıcırlı yolda Esp,Asr,Abs,Dtc,v.b. fayda etmez mi?


     Mıcırlı yolda Esp,Asr,Abs,Dtc,v.b. fayda etmez mi?


     Mıcırlı yolda Esp,Asr,Abs,Dtc,v.b. fayda etmez mi?


     Mıcırlı yolda Esp,Asr,Abs,Dtc,v.b. fayda etmez mi?


     Mıcırlı yolda Esp,Asr,Abs,Dtc,v.b. fayda etmez mi?


     Mıcırlı yolda Esp,Asr,Abs,Dtc,v.b. fayda etmez mi?


     Mıcırlı yolda Esp,Asr,Abs,Dtc,v.b. fayda etmez mi?


     Mıcırlı yolda Esp,Asr,Abs,Dtc,v.b. fayda etmez mi?


     Mıcırlı yolda Esp,Asr,Abs,Dtc,v.b. fayda etmez mi?




  • mıcırlı yolda şu ana kadar denen herşey doğru sadece mıcırlı yolda frene basılmaz.frene basarsan arabanın kontrolünü daha çok kaybedersin.yavaşlamak için motor freni kullanın
  • mıcıra girdiğinizde yapacağınız en önemli şey sakin olmak ve ani herşeyden kaçınmak.
    ani gaz yok, ani fren yok, ani direksiyon hareketi yok.
    ayağınızı gazdan çekin aracınız kayıyorsa bile kaymayı kontrol altında tutmaya çalışın (ne ölçüde yapabilirsiniz bilmiyorum daha önce böyle bir şey yaşamadıysanız büyük ölçüde hiç bir şey yapamayacaksınızdır)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efthio

    asr patinaj ı engeller, esp kıçı toplar.. bunlardan lazım.. ama tecrübeme göre 60km üstü hiçbirinin kurtaracağı garantisi yok buzlu ve mıcırlı yolda.

  • mıcıra girilirse gaza ve frene basılmamalı,araç olduğu veteste kalmalı,vites kesinlikle boşa atılmamalı.
    aracın kaymaya başladığı yöne ,hafif kontralarla toplamaya çalışılmalı.
    hız çok yüksekse Fatiha okumaya başlanmalı,iş Allaha kalmıştır.
    esp işe yararmı,evet bir nebze hıza ve yola bağlı olarak yarar,ama hız yüksekse mucize yaratmaz,
    bayana da geçmiş olsun.
  • Bicirli tolda elbet guvenlik sistemleri ise yarar fakat tehlike halinde daha cok plotaj devreye girer. Asla ve asla frene asilinmamali bicirli yolda. Fren gaz kompinasyonunu iyi ayarlayip durmak gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    mıcıra girdiğinizde yapacağınız en önemli şey sakin olmak ve ani herşeyden kaçınmak.
    ani gaz yok, ani fren yok, ani direksiyon hareketi yok.
    ayağınızı gazdan çekin aracınız kayıyorsa bile kaymayı kontrol altında tutmaya çalışın (ne ölçüde yapabilirsiniz bilmiyorum daha önce böyle bir şey yaşamadıysanız büyük ölçüde hiç bir şey yapamayacaksınızdır)


    Bu çok doğru heleki yüksek bir hızla mıcırın üzerine çıkmışsanız hızınızı ve yönünüzü değiştirecek tüm hareketlerden kaçınmanız gerek. Aracın momentumunu değiştirmeye teşebbüs etmek, zemine yatay kuvvet uygulamak demektir.
    Mıcırlı yolda yatay kuvvet mıcırın dönerek yer değiştirmesi ve sizinde kontrolü kaybetmenize sebep olacaktır. Yerle temasınız olmayacak bir nevi miskelerin üzerinde yürümeye çalışan adam gibi düşünün kendinizi.
    ESP illaki aracın burnunu düzeltmek için tekerlerden birine fren uygulamaya çalışacaktır bu kısmen işe yarayacaktır görüşündeyim.
    Aracın bozulan momentumu düzeltmek için çabalar fakat bu mıcırlı yolda her zamankinden kolay olmayacaktır. Hatta bozulma durumuna göre okunacak dualarin miktarında ve hızında artış yapılmasında fayda var.
    Araç megane 3 gibi esp vardır büyük ihtimalle.
    626 mazda 94 model 150 km/h ile mıcırlı yola girdim. hiç bir tepki vermedim yavaşça hızımı düşürdüm. Araçta tüm ailem vardı. 10 yıl önce Yaş o zaman 23, refleksler çelik, tecrübe oldukça iyi(baba polis olunca:)) . Kasıtlı yapmadım tabiki fakat sonra bunun nedenli tehlikeli olduğunu farkettim. Ülkemizde çok dikkatli olmak gerek. Uyarı ikaz hiç bir şey olmayabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi basarank -- 28 Nisan 2013; 12:14:34 >




  • mıcırı ne diye yola sererlerki

    elin avrupalısı da bu haltı yiyor mu acaba
  • Mıcıra karşı hiç biri işe yaramaz. Tekerlekler mıcıra denk geldiği an çekiş bitiyor allaha emenetsiniz.
  • bu donanımlara çok göbek bağlayan bir yapımız var..

    buzlu yolda abs çalışmadı bariyere vurdum diyen birini hatırlıyorum bir anlatması vardı ki sanırsınız abs her ama her ortamda çalışmalı

    vah vah..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TEPEE PREMİUM PACK -- 28 Nisan 2013; 18:43:12 >
  • Elektronik sistemlerin promosyon malzemesi olarak kullanımı yasaklanmalı bence.

    Söz konusu sürüş güvenliği ise bu haliyle yarardan fazla zararları var.
  • ESP işe yarar, hatta Almanya'da ESP'nin standart olması şart koşulacak her araçta.
    Fizik kuralları tabii ki geçerli,
    50 ile dönülebilecek yere sen 100 ile gir sonra esp var, oldu.
    50 ile dönülecek yere 60 ile girersen esp seni kurtarabilir.


    ama kesinlikle faydalı.
    işin ilginci pahalı bir sistem değil (1500TL civarı) bence standart olması düşünülmeli

    Mıcırdaki etkisi tartışılır ama tehlike bir tek mıcır değil yollarımızda.

    BİR SORU; Bu kaza yapan bayan arkadaş Karayollarını mahkemeye verse kazanır mı?

    Hatta bence kaskolar mahkemeye vermeli karayollarını!
  • resimlerde kan var

    @DOMIX
  • Mıcır bu kadar tehlikeli ise akıllı devlet niye bu mıcırı döküyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: airtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: esesmaniac26

    frene bas,vites düşürürsen tekerlerin yuvarlanma direncin azalır.virajlara içten değil dıştan girin

    "frene bas" ve "virajda vites düşürmeyin çok tehlikeli." çok yanlış. Bu söylediğinin hala doğru olduğunu iddia ediyorsan eğer nedenini açıklamanı isterim.

    Asıl tehlikeli olan viraj da fren kullanmaktır. İleri sürüş tekniklerinde öğetilen şeylerden birisi heel and toe dur.
    Viraj içinde vites küçültmek ve dönüş esnasında düşük vitesle devir bandının verimli aralığında motorun güç üretmesini sağlamak için yapılır.

    Tekfen holdingde çalışırken ileri sürüş eğitimi aldım.Mıcırlı yolda hafif frene basmanın en kurtarıcı yol oldugunu ve vites düşürmenin ise tekerlerde torku arttıracağından tekerin vitesi düşürdüğü anda torku daha yüksek olacağından kayma riskinin artacağını anlattılar.Söyleyende Demir Bükey ekibidir.Kendileriyle bu konuyu baya bi tartışmıştık.Boş beleş konuşmuyoruz ben onların yalancısıyım.Fakat piskolojinin alışmasından olsa gerek vites düşürünce güvende hissediyorum ama adamlar hayır diyor.Özellikle 4x4lerde en tehlikeli durum olduğunu söylemişlerdi.Malum şantiyede heryer 4x4



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esesmaniac26 -- 28 Nisan 2013; 23:34:19 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.