Şimdi Ara

Mıcırlı yolda Esp,Asr,Abs,Dtc,v.b. fayda etmez mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
3
Favori
3.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mıcırlı yolda arabanın kontrolünü kaybetmemek için ne yapmak lazım? ya da kontrolü kaybedince ne yaparsak kurtarabiliriz? arabalardaki güvenlik elemanları fayda etmez mi? haberde okudum genç kız mıcırda savrulmuş araba 100 m den uçmuş ama Allah korumuş bişey olmamış yavrucağa. fotodan arabanın markasını anlayamadım ama heralde esb ıvır zıvır bişey vardır ama fayda etmemiş demekki.

     Mıcırlı yolda Esp,Asr,Abs,Dtc,v.b. fayda etmez mi?


    Balıkesir'in Bigadiç İlçesi'nde yaklaşık 100 metrelik uçurama yuvarlanan otomobilin sürücüsü üniversite öğrencisi Elif Enes (23) yaralandı.

    Kaza, Bigadiç'e 7 kilometre mesafedeki Dedeçınar Köyü yakınlarında, saat 15.30 sıralarında meydana geldi. Balıkesir'den Bigadiç yönüne giden Balıkesir Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü son sınıf öğrencisi Elif Enes'in kullandığı otomobil, hız nedeniyle virajda kontrolden çıktı. Savrulan otomobilin lastiğini mıcıra kaptıran Enes, direksiyon hakimiyetini tamamen kaybedip, 100 metrelik uçuruma yuvarlandı.

    Hurdaya dönen otomobildeki genç kız, yoldan geçen diğer araç sürücülerinin haber vermesi üzerine gelen jandarma ve 112 Acil Servis ekipleri tarafından otomobilden çıkartılarak Balıkesir Devlet Hastanesi'ne kaldırıldı. Tedaviye alınan Enes'in sağlık durumunun iyi olduğu, hayati tehlikesinin bulunmadığı bildirildi. Jandarma, kazayla ilgili soruşturmanın sürdüğünü belirtti. Elif Enes, 2 Mart'ta Bigadiç'te katıldığı toplu açılış töreni sonrası Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile el sıkışıp, hatıra fotoğrafı çektirmişti

     Mıcırlı yolda Esp,Asr,Abs,Dtc,v.b. fayda etmez mi?







  • İ30 mu???

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç Megane 3

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 23 yaşında ama 33 gösteriyor.

    Geçmiş olsun.
  • Ya megane ya c4 ayrıca mıcırlı yolda o güvenlik zımbırtılarının hiç biri fayda etmiyor çünkü tekerler yola tutunamıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    hız nedeniyle virajda kontrolden çıktı.
    Esp olsa ne abs ebs bilmem ne s olsa ne bu saatten sonra.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    23 yaşında ama 33 gösteriyor.

    Geçmiş olsun.

    abartma istersen neresi 33 gösteriyor en fazla 27-28 gösteriyor
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Civic'te EDL, ASR, MSR vs yok mu?
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • frene bas,vites düşürürsen tekerlerin yuvarlanma direncin azalır.virajlara içten değil dıştan girin virajda vites düşürmeyin çok tehlikeli.
  • Araç Megane III.
    İyi bari Allah korumuş kıza birşey olmamış.
  • Megane galiba.

    Ama daha iyi cozunurluk lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç Megane III, yerli üretim. Yüksek ihtimal Dinamik versiyon. Eğer EDC ise ESP, ASR v.s standart ama düz vites ise opsiyon... Hoş mıcıra kaptırmış ise pek fazla şansı yok. En azından araç kendine düşen görevi yerine getirerek yolcusunu korumuş. Emniyet kemerinin takılı olmasının faydası. (Sağlık durumu iyi olduğuna göre kesin takılıdır bence.)
  • asr patinaj ı engeller, esp kıçı toplar.. bunlardan lazım.. ama tecrübeme göre 60km üstü hiçbirinin kurtaracağı garantisi yok buzlu ve mıcırlı yolda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    hız nedeniyle virajda kontrolden çıktı.
    Esp olsa ne abs ebs bilmem ne s olsa ne bu saatten sonra.

    işte onu sordum bende mıcırlı yolda ne yapmak lazım esp bilmem ne fayda etmiyorsa nasıl kurtarılır araç çaresi yokmudur

    kelimei şehadet mi getirmek lazım?

    Çaresi vardır. Bundan kurtulmak için ileri sürüş tekniklerini öğrenmek ve bilmek gerekiyor.
  • ne halt olursa olsun bir işe yaramaz.

    belki 4 tekerden çekişli bir araç biraz daha kontrol edilebilinir o kadar. araç yola tutunamıyorki esp ne yapsın. yavaş gireceksin başka çaresi yok.
  • araç megane 3 ve en dolusu.Normalde esp vs yok ama sunroof olduğuna göre opsiyonları ekletmiş.Yani %99 esp'li.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esesmaniac26

    frene bas,vites düşürürsen tekerlerin yuvarlanma direncin azalır.virajlara içten değil dıştan girin virajda vites düşürmeyin çok tehlikeli.

    Viraja dıştan girmenin mantığını açıklayabilir misin?

    Bu arada eses forever
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hasan Paşa

    Ya megane ya c4 ayrıca mıcırlı yolda o güvenlik zımbırtılarının hiç biri fayda etmiyor çünkü tekerler yola tutunamıyor.

    O kadar emin konuşma. Geçen gün Honda Accord test ediyordum. Düz yol bulunca biraz hız yaptım 140 civarı giderken öncedende fark edemedim mıcıra düştüm araba benden çıktı sağa doğru kaymaya başladı o anda ekranda ESP işareti yanıp sönüyordu sonra araba otomatik frenler yaparak kendini toparladı ve sağ salim çıkarttı bizi. ESP'yi bu kadar hafife almayın can kurtarır. Garantisi tabiki olmaz ESP var diye kesin kurtarır demiyorum ama şu saatten sonra ESP'siz araba almayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dadas_ismail

    quote:

    Orijinalden alıntı: esesmaniac26

    frene bas,vites düşürürsen tekerlerin yuvarlanma direncin azalır.virajlara içten değil dıştan girin virajda vites düşürmeyin çok tehlikeli.

    Viraja dıştan girmenin mantığını açıklayabilir misin?

    Bu arada eses forever

    içerden girersen daha az yol alırsın dıştan girersen yoldaki devere( düşey yöndeki eğim ) bağlı olarak aldığın yol uzar.kurbun( virajın ) çapı uzayacağı için merkez kaç kuvveti düşer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esesmaniac26

    quote:

    Orijinalden alıntı: dadas_ismail

    quote:

    Orijinalden alıntı: esesmaniac26

    frene bas,vites düşürürsen tekerlerin yuvarlanma direncin azalır.virajlara içten değil dıştan girin virajda vites düşürmeyin çok tehlikeli.

    Viraja dıştan girmenin mantığını açıklayabilir misin?

    Bu arada eses forever

    içerden girersen daha az yol alırsın dıştan girersen yoldaki devere( düşey yöndeki eğim ) bağlı olarak aldığın yol uzar.kurbun( virajın ) çapı uzayacağı için merkez kaç kuvveti düşer.

    Viraja distan girip icten donup distan cikmak gerekir. En iyi cizgi budur.

    -

    Konuya bak hele. Micirli yolda ise yarar mi nedir ?
    Tabii ki yarayacak. Bu sistemlerin yaradilis amaci budur. Arabayi kullandiginiz sure boyunca her yolda her sartta kontrolu kaybetmemek amactir.

    Gerci daha ESP-ASR farki bilinmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 4.20 den itibaren izleyin. Önce ABS, sonra TC(ASR) sonra ESP yi uygulamalı olarak gösteriyor. Videoda ESP bu koşullarda çalışıyorsa her koşulda çalışır diyorlar


    video
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.