Şimdi Ara

''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği (81. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.918
Cevap
64
Favori
262.911
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7980818283
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • forever eagle kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim.

    Kaldırdım kaldırdım bıçağı :D
  • Arkadaşlar ben de bu lastikten almayı düşünüyorum ama bazı arkadaşlar yaz geçtikten sonra lastiğin performansında düşüş olduğunu söylemişler. Acaba bu lastik İstanbul gibi bir yerde kullanılmaya uygun değil midir? Ben söktak ve saklama çilesinden açıkçası bıktım. Zaten yılda maks 15bin km yapıyorum. Yaz kış ayrı aldığımda 4 sene sonra yazlıklar 40 kışlıklar 2bin civarında oluyor ve her iki lastikte verimli dönemini doldurmuş oluyor. Maliyeti de cabası. Yılda iki kez sök tak neredeyse 200tl. Bi de o lastikleri arabaya koy götür çilesi berbat. Ayrı jant ta alamam. Maliyet hepten coşacak. Yaptığım km ler %80 Bahçelievler - şile arasında. Yani kışın kalkıp ta dağ tırmanışı yapmıyorum. 2 hafta kar görüyoruz onda da yaz lastikleriyle bir yere gidememe derdi de olmasın diyorum. Şimdiden teşekkürler.
  • metulen kullanıcısına yanıt
    Ben bu sorunu şöyle çözüyorum 2 yaz 2 kış alıyorum önlere yazın yazlık kışın kışlık takıyorum öyle üst kalite lastiklere de para vermiyorum orta halli ucuz alıyorum 2 tane michelin parasına 4 lastik alıyorum üstelik buda 4 mevsim lastiği oluyor tabi araç önden çekişli ise

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu cumartesi gittim kışlıkları taktırdım ama yazlıkları bu sefer otele bırakmayıp bodruma kaldırdım. İlkbaharda kışıkları söktürürken ilk işim 4 mevsime geçmek olacak. Aracım zaten aile aracı, performanslı kullanan biri de dğeilim, bu lastikler beni her türlü 4 sene götürür. Hesap yaptım, 4 sene boyunca lastik değiştirme, rot balansı, otel fiyatı derken yaklaşık 600TL bir para çıkıyor her türlü, e lastik alırken bunu lastiklere öderim, en azından devamlı lastik değiştirmenin hamallığıyla uğraşmam.
  • Açıkçası ben araçta önde ve arkada aynı tip (aynı tutunma) lastik kullanılması taraftarıyım. Özellikle kışın araç önden çekişli diyerek önlere daha iyi tutunan kışlık takmak virajlarda ve sert frenlerde aracın arkasını kontrolsüzce bırakmasına sebep oluyor. Tabi allah vermesin ama böyle bir durum ile karşılaşmamak adına 4 lastiğinizinde aynı olmasını ya da en azından daha iyi tutunanları arkaya takmanızı öneririm. Tavsiyeniz için yine de teşekkürler.

    Aracımın ön lastiğinde taban atması mevcut. Bu nedenle bu hafta içi lastik almam gerekiyor. Fikirlere açığım.

    Ayrıca çok bildik bir soru olacak ama fiyatından ötürü 215/50/17 yerine 225/45/17 taksak çok etkilenir miyiz? %2'lik (-) değişim söz konusu. Aracım Tit. Cmax 2011.
  • metulen kullanıcısına yanıt
    4 mevsim düşünüyorsanız crossclimate Plus veya goodyear vector 4seasons gen 2.



    R17 için bunun dışında en iyisi conti premium contact 6 dır.

    Not: ben de İstanbul'da oturuyorum, kış veya 4 mevsim lastiğin fark yaratacağı durum Max 2 hafta. O nedenle gerekli değil aslında kar ve 4 mevsim çoğu zaman bize.



    Yol tutuşu artar 225 yapınca. Eski lastikleriniz yeni alacaklarınızdan daha yüksek yuvarlanma direncine sahipse de yakıt tüketimi konusunda bir değişim farkedilmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiqhWoltage -- 6 Kasım 2017; 11:7:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asts

    Arkadaşlar,

    Michelin Crossclimate ler için tüketici hakem heyetine yaptığım başvuru sonuçlandı.

    Kaçıranlar için baştan alıyorum...

    -----------

    Merhaba,

    Hersey Aralik 2015 tarihinde 1 takım Michelin Crossclimate 225 45 17 lastik takimini alip aracima taktirmam ile basladi.







    Lastikler 2016 Haziran ayinda yaklasik 10.000 km ye gelmisti ki, lastiklerden birinde yanak – taban birlesiminde bir catlak farkettim. Diger lastikleri kontrol ettigimde 1 tanesinde daha baslangic durumdaydı. Sonrasinda zaten 4 ü de ayni yerden ayni sekilde catladi.



    Aldigim yer ile gorustum. Michelin’e gönderelim ama cok ümitlenme dediler. Gonderdik.

    Bu arada forumlara konusunu actim.

    http://www.techturkey.com/forum/yol-tutu-amp-aktarma-ve-frenler/217560-7-aylk-michelin-crossclimate-lastikte-atlama-problemi.html

    Lastik Michelin den geldi. Cevap “ Kullanıcı hatası “

    Sonrasinda once Turkiye CEO suna İngilizce mail. 2 hafta bekledikten sonra Fransa CEO suna Fransizca mail attim. Yine cevap alamayinca tüketici hakem heyetine evraklarla, yazisma ve fotograflarla basvurdum.

    Once Michelin in avukatlık burosu araciligiyla savunmasi geldi. Savunmasinda beni en cok sasirtan asagidaki metin oldu. Bir firma urettigi urune bu kadar mi fransiz olur?

    “Uretici veya ithalatci ile tuketici arasinda bir sozlesme ilişkisi BULUNMAMAKTADIR. Tuketici, ureticiye veya ithalatciya karsi bir odeme yapmadigi icin sozlesmeden donme hakkini kullanarak, saticiya odemis oldugu parayi uretici veya ithalatcidan geri almasi veya bedel indirimi hakkini kullanmasi MUMKUN DEGILDIR. TUKETICI BU HAKLARINI ANCAK SATICIYA KARSI KULLANABILIR...”

    MEALEN : Koca Michelin firmasi, git ne derdin varsa gariban lastikciyle coz, beni alakadar eden birsey yok. Cocugun babasi ben degilim diyor.

    Bu savunmadan sonra Hakem Heyeti bilirkisi atamasi yapti.

    Bilirkisi lastikleri inceledi ve kararini yazdi.

    Sonuç : 4 lastigin 4 u icinde birebir yenisi ile değisim verildi.

    Yeni Michelin Crossclimate ler 15 Subatta lastikciye geldi.



    16 Subatta lastiklerin degisimi icin lastikciye gittim.

    İlk gozume carpan, fotograflarda da goreceginiz uzere 2015 Aralikta lastik uzerindeki etikette yol tutus A sinifi iken 2017 de B sinifina dusmus. İlginc geldi. Yorumlayacak biri cikar umarim.

    Tabii benim agzim yandi bir kere. Bir daha Michelin mi? Tovbe.

    Lastikcime 4 adet Goodyear Vector4Session GEN2 getirttim ve taktirdim. CrossClimate leri hic taktirmadan takas ederek lastikcide biraktim.



    Ve mutlu son :)



    Dunyanin en iyisi olabilirsin, en muhtesem urunlerini uretiyor olabilirsin ama seni sen yapan musterine deger vermiyorsan bir hicsin!

    Umarim bir gun bu sozu benimseyen bir mantaliteyle calismaya baslarlar.


    Zaman ayirip okudugunuz icin tesekkurler.


    Paylaşımınız için çok teşekkürler

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    Bu cumartesi gittim kışlıkları taktırdım ama yazlıkları bu sefer otele bırakmayıp bodruma kaldırdım. İlkbaharda kışıkları söktürürken ilk işim 4 mevsime geçmek olacak. Aracım zaten aile aracı, performanslı kullanan biri de dğeilim, bu lastikler beni her türlü 4 sene götürür. Hesap yaptım, 4 sene boyunca lastik değiştirme, rot balansı, otel fiyatı derken yaklaşık 600TL bir para çıkıyor her türlü, e lastik alırken bunu lastiklere öderim, en azından devamlı lastik değiştirmenin hamallığıyla uğraşmam.

    Bende böyle düşünerek CC aldım 1.5 yıl geçen sene yaz, kış ve bu seneki yaz performansı benim gibi limitlerde kullanmayan biri için yeterli, tek sorun yakıt kesinlikle arttı, sök taka verilecek paradan daha fazlasını yakıta veriyoruz gibi sanki. Bu arada Eskişehir'de yaşıyorum, genellikle düz bir şehirdir, ama şehrin en rampalı yerlerinden birinde olan Çankaya'da ikamet ediyorum, kış aylarında yolda kalmadım.




  • metulen kullanıcısına yanıt
    Benim bu tavsiyem kışı yumuşak geçen yerler için geçerli mesela bizim burda kış boyunca ya 1 ya 2 kere kar yağar buzlanma da kış boyunca ya 2 ya 3 kere olur şimdi böyle bi ortamda ben cc aldım resmen rezil oldum cünkü özellikle yazın bu lastikler bi kumho bi hankok bi nokian kadar yol tutmuyor. Hele birde virajları sert dönmeyi seven biri için berbat bi lastik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beni de düşündüren bu lastiklerin yaz performansı. En çok çekindiğim konu bu. Fakat diğer konuya gelicek olursak araca tip aynı olsa bile 2 adet sıfır lastik alınırsa yine arkaya takılmalıdır. Babalarımızın mantığıyla dişli lastiği öne takalım durumu yanlış Onu vurgulamak istemiştim. Teşekkürler tavsiyen için
  • metulen kullanıcısına yanıt
    Bence yolu tutacak olan lastiğin önemi arkayamı gelmesi arabadan arabaya değişir misal reno virajda önden savrulurken bmw arkadan savrulur onun için renoda kesinlikle öne takılır bmw de arkaya takılır.

    Cc lastiklere gelince en iyi performans ı yağmurlu havada veriyor yoksa ne kışın kış lastiği gibi tabiki yaz lastiğinden iyi nede yazın yaz lastiği gibi ama trafik kurallarına uyarım hız limitlerini aşmam derseniz idare eder. Şahsen ben bu lastikleri kullandım bu lastiklerin parasına 4 yaz 4 kış lastiği alırım uygun fiyatlı kesinlikle daha performanslı olur. Yada direk yazlık veya kışlık alır 4 mevsim kullanırım. Konu tartışmaya acıktır ama piyasada en çok şikâyet alan lastiklerden biri bu lastikler şahsen paramı riske atmam 1 çift almıştım bir daha kesinlikle almam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunusemre8760

    Bence yolu tutacak olan lastiğin önemi arkayamı gelmesi arabadan arabaya değişir misal reno virajda önden savrulurken bmw arkadan savrulur onun için renoda kesinlikle öne takılır bmw de arkaya takılır.

    Cc lastiklere gelince en iyi performans ı yağmurlu havada veriyor yoksa ne kışın kış lastiği gibi tabiki yaz lastiğinden iyi nede yazın yaz lastiği gibi ama trafik kurallarına uyarım hız limitlerini aşmam derseniz idare eder. Şahsen ben bu lastikleri kullandım bu lastiklerin parasına 4 yaz 4 kış lastiği alırım uygun fiyatlı kesinlikle daha performanslı olur. Yada direk yazlık veya kışlık alır 4 mevsim kullanırım. Konu tartışmaya acıktır ama piyasada en çok şikâyet alan lastiklerden biri bu lastikler şahsen paramı riske atmam 1 çift almıştım bir daha kesinlikle almam.

    Aynı şeyi tekrarlayıp duruyorsunuz,bu lastikleri tercih edenler iş bilmeyen jantların anasını belleyen lastikcilerden ve istediği fahiş fiyatlardan kurtulmak için alıyorlar.
    Sanki herkesin altında v6-v8 motor var yok önden kayar yok arkadan kayar bu nedir ya?,
    1.6 atmosferik tüplülerle nerelere kaydırıyorsunuz araçları bence şöförlüğünüzü bir kontrol edin lastikden önce.




  • E.R.W. kullanıcısına yanıt
    Tam bi sübyan cevabı sen beni kendin gibi talebe sanmışsın.

    Bi kere önce edep uslup öğren burası forum burada ürünler tartışılır biri över biri yerer bu böyle gider. Ben acemi olabilirim sende usta olabilirsin biz burada sidik yarıştırmıyoruz hem burada eleştiri konusu olan michelin in lastiği benim senin bi başkasının şoförlüğü değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunusemre8760

    Tam bi sübyan cevabı sen beni kendin gibi talebe sanmışsın.

    Bi kere önce edep uslup öğren burası forum burada ürünler tartışılır biri över biri yerer bu böyle gider. Ben acemi olabilirim sende usta olabilirsin biz burada sidik yarıştırmıyoruz hem burada eleştiri konusu olan michelin in lastiği benim senin bi başkasının şoförlüğü değil.



    Sübyanın başı sen ve senin gibiler,aynı şeyi sayfalarca yazıp duruyorsunuz nedir yahu bu?,
    500 hp lik araçlar mı var altınızda kayıyor kayıyor?,kabak lastiklerle geziyor millet dışarıda kaymadan yohhh mişel kayıyor.
  • Öne daha iyi lastiklerin takilmasi, çekişin ön yada arka lastikten olmasindan ziyade, birazda direksiyon hakimiyeti acisindan yapılıyor sanıyorum, ön lastiğin hızlı giderken patlaması arka lastikten daha risklidir bence, mesela benim arka lastiğim 120km hızla giderken patladı (yarıldı) otoyolda, araba sadece hafif yan döndü ( 4lastik üstünde yan döndü), ön lastikte böyle bir şey yaşamadım ama önde olsa bence takla atma riski olabilirdı diye düşünüyorum, CC kullanımı fikrinize gelince bende yazlık kışlık ayrı jant+lastik takımı kullanıyorum, sök tak ve yer işgalinden sıkıldım, hele iki yıl lastikleri kendim degistirdim bacaklarım 1hafta ağrı yapıyor, lastikçiye kasım ve nisanda 30+30 tl veriyorum, balansa gerek kalmıyor çünkü jantta iki takim, bugün internetten baktım CC de bayağı pahallı, tanesi 350 tl, 205 55 16lar kafam karıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 40 yasindayim. aracim 90 hp ve cc+ iki ay sonra rampa kalkislarda kaymaya basladi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mehmetyilmaz77 M kullanıcısına yanıt
    Ilk yazılarımdan bu yana bende bunu anlatmaya çalışıyorum ama nafile.

    Insana lastiğin yeri tutması belke senede 1 kere lazım olur ama orda da tutmazsa ya canından ya malından olursun biz bunu tecrübeyle biliyoruz ama başa gelen bilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bana cc hiç sıcak gelmedi... Goodyear vector gen2 aldım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: valentino_vip

    Bana cc hiç sıcak gelmedi... Goodyear vector gen2 aldım

    testlerde gy kis kosullari haric daha dusuk puan aliyor. conti nin yeni lastigi teste girse de gorsek nasil bisey.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77


    quote:

    Orijinalden alıntı: valentino_vip

    Bana cc hiç sıcak gelmedi... Goodyear vector gen2 aldım

    testlerde gy kis kosullari haric daha dusuk puan aliyor. conti nin yeni lastigi teste girse de gorsek nasil bisey.

    Nokian weatherproof kış iyi ama çok kış lastiği kıvamında cc ise çok yaz lastiği kıvamında bunun yanısırada gen2 ikisinin karışımı gibi olmuş...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7980818283
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.