Şimdi Ara

''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği (83. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.918
Cevap
65
Favori
260.311
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8182838485
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • senin gibiler olmasa ne yapardık valla bilemiyorum?

    uyandırdığın için sonsuz teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forever eagle

    senin gibiler olmasa ne yapardık valla bilemiyorum?

    uyandırdığın için sonsuz teşekkürler.

     ''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği

    Bu sen misin?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi E.R.W. -- 9 Kasım 2017; 16:22:48 >
  • ne yazdığınızı görmüyorum blokladım. alıntılanmazsanız sevinirim.

    iyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne olur bloklama yav!,forumun ve benim çok umrumdaydınız ya!
  • Lastik fiyatları bu seviyede olmasa gene de kış+yaz ayrı ayrı alınabilir ama benim aracıma 4 lastik fiyatı michelin için 2400tl tutuyor. Arabaya dünya kadar veriyoruz ama tek takım lastik için aracın ederinin %5'ini vermek te akıl karı değil.

    Bu gün aklıma şu geldi; Önlere cc+ alayım, arkalar bu seneyi rahat çıkartır. Ama önler bitik taban atması yarık vs ne ararsan var. O nedenle mecbur değişecek. Yaza da önlere primacy 3 alıp cc+ ları arkaya geçiririm. Hem cc+'lar nispeten yaz koşullarında arkada daha az hırpalanır. Kışa gene önleri arkalarla değişirim. Her ne kadar bu foruma yazmış olsam da, kendimle çelişsem de ön ve arkaya farklı lastik düşünüyorum artık. Tanesi 600-650tl olan lastikten bahsediyoruz. Artık sıyırma derecesinde bu lastik konusuna takıntılıyım.

    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metulen -- 10 Kasım 2017; 7:34:0 >
  • metulen kullanıcısına yanıt




    Çok güzel düşünmüşsün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metulen

    Lastik fiyatları bu seviyede olmasa gene de kış+yaz ayrı ayrı alınabilir ama benim aracıma 4 lastik fiyatı michelin için 2400tl tutuyor. Arabaya dünya kadar veriyoruz ama tek takım lastik için aracın ederinin %5'ini vermek te akıl karı değil.

    Bu gün aklıma şu geldi; Önlere cc+ alayım, arkalar bu seneyi rahat çıkartır. Ama önler bitik taban atması yarık vs ne ararsan var. O nedenle mecbur değişecek. Yaza da önlere primacy 3 alıp cc+ ları arkaya geçiririm. Hem cc+'lar nispeten yaz koşullarında arkada daha az hırpalanır. Kışa gene önleri arkalarla değişirim. Her ne kadar bu foruma yazmış olsam da, kendimle çelişsem de ön ve arkaya farklı lastik düşünüyorum artık. Tanesi 600-650tl olan lastikten bahsediyoruz. Artık sıyırma derecesinde bu lastik konusuna takıntılıyım.

    edit: imla

    Ben de ön arka farklı takım kullanmayı düşünüyorum bir dezavantajı var mı acaba? aslında istanbul'dayım direkt primacy alsam idare eder diye düşünüyorum ama bu kış lastiği mahalle baskısı gibi oldu sıcaklığın 7 derecenin altına bile zor düştüğü yerde gidip 4 mevsim almak istemiyorum.

    Şimdi benim sağ arka lastik yarıldığı için yeni primacy almıştım daha 10.000 km olmadı, diğer üç lastik eski. Gidip 3 tane primacy alsam yetecek ama kararsız kaldım, fikir verecek biri cevap yazarsa sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NaBeg -- 10 Kasım 2017; 7:53:41 >




  • NaBeg N kullanıcısına yanıt
    Açıkçası bir kaç gün öncesine kadar 4 lastik aynı olmalı diye yazmıştım buraya. Ama işin içinden çıkamayınca çözüm bulmaya çalışıyorum.

    okuduğum sayfalarca cc+ ve gen2 konularından sonra şunu söyleyebilirim.

    CC+, gy gen2'ye oranla çok daha fazla tercih edilen ve satılan bir lastik. Bu nedenle hem memnun olan hem de olmayan insan sayısı çok fazla.

    Gen2'yi almaya karar versen bile bulamıyorsun. İnternette adam akıllı satan yok. Bulsan ebat yok vs. O nedenle çok peşine düşülecek lastik değil.

    Yine önceki aracımda michelin alpin4 kış lastiği vardı (2010). TCS olmamasına rağmen ist içi kara kışta her yerde gidebildim (yıl 2015). Sıfır pramcy3 ile 1 parmak karda araba düzde kolay kolay kalkmıyordu hatta 60km/h üzeri hızlarda da yolda geziyordu (2016da). İnanılmaz güvensiz karda. Ama soğuk asfalt ve ıslak zeminde iyiydiler. Karda 1 gün bile olsa kullanırım dersen kış lastiği gerekli. alternatif olarak bu 4 mevsimlikler olabilir gibi.

    Önceki aracıma en son aldığım lastikler pramcy3'tü (2016). Açıkçası o lastiklerde yazın patinaja düşer ve kuru ve tozlu asfaltta abs devreye girerdi ama bu kadar irdelemediğimden memnundum. Fakat şuan CC+'ın inciği cinciği inceleniyor. Biraz yorum okuyorum tam aradığım lastik diyorum. Sonraki sayfaya geçiyorum iyi ki almamışım diyorum.

    Bu nedenle kimseye tavsiye etmesem de birazda meraktan önceki yazdığımda olduğu gibi;

    ilk olarak 2 tane kış lastiği alıp öne takabilirim. Yaza da 4 adet yaz lastiği alıp devam ederim. toplam maliyetim 6 adet lastik olur. Ya da;
    Bu ay önlere CC+ alıp kışı geçirebilirim.
    Yaza, bu cc+'ları arkaya alırım. Arkalar çöpe. Sonra önlere de pilot primacy veya conti sport5 alırım. CC+'lar yazın arkada olursa, önlerde olmasına nazaran daha az yıpranır. (Çekiş ve yönlendirme ön lastikte. Ayrıca yükün çoğu gene önde). Kasım gibi tekrar cc+'lar öne. Bir sene sonunda eğer bir dengesizlik vs hissedersem 2019 yazına 2 adet daha conti sport5 alırım. CC+'lar sadece kışa girerken öne takarım. Baktım hiç memnun değilim satarım gider.

    2. durumda aracın dengesini çok bozmadan kış koşullarında tutunmasını (önden) arttırabilirim. Yaza da gene dengeli sayılabilecek bir düzenim olur. Maliyetim de 4yeni lastik olur. Ama özellikle kışın arkalarda yükün az olması ve arkalarda direk yazlık lastik olacağı için özellikle frenle girilen virajlarda çok dikkat etmek gerekir.




  • bir kaç tanıdığım sadece önleri kışlıkla değiştiriyor.

    bu kişiler araçlarını çok sakin kullanan tipler. şimdiye kadar bir sorun yaşamamışlar. hatta bir tanesi kar yağsa bile çocuğunu okula bırakmak için aracını kullanıyor.

    sakin kullanan bir tipseniz, ben çocuklar varken öyleyim istanbul için bu da alternatif olabilir.

    aralık ayında önlere kışlık martta tekrar yazlıklar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Neo.The.One

    205/55/16 ebatlarındaki crossclimate lastikleri 2016 kasım ayında aldım. 1 yıl 14000km kullandım. kendi deneyimlerimi paylaşmak istiyorum.

    1. kış mevsimi çok karlı buzlu havada kullanmamakla beraber, kışın yaz lastiğine göre çok daha fazla güven veriyor. kışın hafif rampa buz kaplı yoldan indim temkinli bir şekilde araç hiç kaymadı. benim anladığım -10 dereceye kadar bu lastikler kolay kolay yolda bırakmaz insanı.

    1. yaz 40 derece ağustos ayında antalyaya tatile gittim. çok sıcak havada bile güvenlik sıkıntısı olacak bir durum olmadı, fakat önceki sportcontact 2 lere göre virajlarda araç limitlerine ulaşmak bu lastikle çok kolay. sportcontact ların viraj limitlerine hiç ulaşmadım ama bu lastiğin limitlerine çok kez ulaştım. ama dediğim gibi normal kullanımda sıkıntı yok bu lastikleri çok zorlamamak lazım.

    olumlu yanları:
    1. sessiz
    2. konforlu
    3. yaz/kış kullanım

    olumsuz yanları:
    1. kalkışlarda patinaj
    2. düşük hızlı panik frenlemede uzun fren mesafesi (<60km/h)

    1 yıl sonrası bu lastiği almama sebebi benim için kalkışlardaki patinaj ve düşük hızlı panik frenlemede uzun fren mesafesi olur.

    http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-All-Season-Tyre-Test.htm

    linkteki testte continental in yeni 4 mevsim lastiği var allseasoncontact. aşınma hariç güzel sonuçlar vermiş

    Yazıdaki test sonuçlarını inceledim, ilginç olan Continental 4 mevsim lastiklerin kış performansının kış lastiklerinden de iyi çıkması. Üstelik bunu çok düşük yuvarlanma direnciyle yapmakta. Şu anda etiket bigileri B ve B, ki bu düzeyde kar performansı için B tüketim değeri çok iyi. Öngörülen lastik ömrü çok kısa olduğu için ise kilometre başına maliyeti oldukça yüksek. Uzun süre kullanım ve yıpranma rakamlarını gördükten sonra CC+'lara göre benim için daha kabul edilebilir olabilir. Ancak bu lastiklerin de Michelin CC gibi çok yakın dönemde revizyon yiyeceğini düşünüyorum.

    Ancak yaza daha yatkın lastik isteyenler için CC+ hala bir-iki adım önde. Kışa yatkın, kış biaslı lastikte GY ve Cont. önde. Aynı şekilde GY vector4 kış testlerinde yüksek performanslı.




  • Eskiden kış lastiği mi var di çekici tekere zincir takardık şimdide ben idda ediyorum sadece çekici tekere kış lastiği takılması yeterli özellikle kişi istanbul gibi olan yerlerde 4 tane kış lastiği israf olur ve ben hayatta hiç 4 adet kış lastiği kullanmadım hiçte sorun yaşamadım sadece karda buzda dikkat edeceksiniz zaten arabada kış lastiği 2 de olsa 4 te olsa dikkat etmek zorundasınız arabamda 4 tane kış lastiği var diye karda buzda hız limitlerini zorlayan kimseyide görmedim.

    Cc lere gelince yada 4 mevsim lastiklerine ne yazlık ne kışlık sanki yağmurluk cünkü performansı sadece yağmurda güzel karda kışta idare eder kuru zeminde tek kelime ile berbat.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu gün iş çıkışı cadde üzerindeki 3 farklı markanın lastikçisine uğradım. Durumu biliyordum ama uğramaktan kendimi alamadım. Arkadaşlar burada birbirimize laf sokuyoruz ya da eleştiriyoruz ama size şu kadarını söyleyeyim hepimiz süper insanlarız. Çok ciddiyim ironi yok. Bir esnaf bu kadar cahil olup nasıl dükkan işletebiliyor, cahilliği ile neredeyse övünecekler. Bir lastikçiyi biraz sıkıştırdım resmen tekme tokat bir birimize girecektik. Ben kesin dayak yerdim orası ayrı

    Benim lastik ebatım pahalı diye farklı ebat taksam nasıl olur diye zarflıyorum elindeki listeye bakıp hiç bir şey olmaz diyor (215/50r17'den 225/45/f17'ye %2lik daralma var). Ama diyorum 12mm lastik çapı düşüyor hiç mi etkisi olmaz diyorum, elindeki ing listeye tekrar bakıyor yok yeaaa niye değişsin aynı işte burda yazıyor diyor. Aldım elinden listeyi bak dedim bu ebatlar birbirleri ile kabul edilebilir oranda değişebilir yazıyor. yani tolerans sınırları içerisinde, ama yine de ebat değişiyor diyorum. Üşenmedi hesap makinesi getirip hesapladı. Yukarıda Allah var doğru hesapladı ama çıkan sonuçtaki fark lastik çapını değiştirmez yanak daralır dişlerin olduğu kısım genişler vs gibi salak salak konuştu. Orada çıldırıp terk ettim dükkanı. Fiyatlar desek int göre adet başı ort 80-100tl pahalı zaten. + sökme takma var bi de.

    Bu nedenle şurada çok kötü eleştiri de yesem başımla beraber. Ama esnaflık dediğimiz şey maalesef karşısındakini bildiği sandığı şeylerle ikna etme çabasına dönüşmüş. İşini dürüst bir şekilde yapanlar zaten bu yazdıklarıma hak verir veya gocunmazlar.




  • Bu arada acaba kışlıklar için 17" ten 16" lik janta geçmeyi düşünen oldu mu? Aracıma uygun ebat 205/55/16. Yani 640'a baktığım lastik bu ebatta 330tl. En azından kışlıklar için böyle bir janta geçebilirim diyorum. 1200tl lastikten kar etmek mümkün. Kalan para ile araca orj 16" jant alsam gene bile para artar. Sök tak kısmını da kendim yaparım mevsim geçişlerinde. En azından kendi jantlarından lastik sök tak esnasındaki yıpranmalardan ve bu maliyetten kurtulurum. Aracı satarken de belli bir ücrete satar karı da arttırırım.

    Ayrıca yanak genişliği artacak (jant ölçüsünden 25mm lastik yanaklarına eklenirken, 4m ebat değişikliğinden düşecek. Toplamda yanakta 10mm civarı artış olucak), konfor artacak, lastik tabanı azalıp kışın karda tutunma artacak. benim aracım titanium ve 17. Sanırım trend ve bazı modeller zaten 16". Fabrikasyon bir ebat. Motor gücü, ağırlık vs de diğer modeller ile aynı olduğundan aslında tavsiye edilmeyecek bir değişiklik olmuyor. görünüş değişse de onu da orj jant alarak telafi ediyoruz kısmen. Kafamda deli sorular.




  • metulen kullanıcısına yanıt
    Yaw öne 1 çift kış lastiği tak bi sorun yaşarsan söylersin ne bu kadar kendini harap edip dükkan dükkan forum forum dolaşıyorsun hemde git ucuz lastik al michelin continental gibi pahalı lastiklere de para verme yazıktır surda 3 4 ay için bi dünya para.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dostum ne harap edicem kendimi. Sen dert etme beni. İş dönüşü dükkana uğramışım yolumun üzeri ya da evde otururken foruma yazmışım çizmişim nedir yani. Sanki bunları yapmayıp dünyayı mı kurtarıyorduk benim mi haberim yok Marka tercihine de şu saatten sonra girmeyelim.
  • Beyler bugün n11'den cc+ alacağım gibi. Ancak 94v xl olması honda civic için bir zarar teşkil eder mi. Malum bu xl daha sertleştirilmiş yanaklı ve ağır yükler için daha uygun ama fiyatı da uygun 330tl indirimle tanesi 305'e gelecek bana 205/55 r16.

    İstanbul'da önlere bunu takacağım arkalara da 5bin km önce aldığım pirelli p7'leri geçiririm, yazın değişirim kuru performansı kötü deniyor, patinaj vs. diye.
  • HiqhWoltage kullanıcısına yanıt
    An önce 215/50 R17 olandan iki adet aldım. Lastikçilerde 680tl. kupon+bonscard puanla tanesi 554TL'ye geldi. Arkalar eff.grip. Yarık taban atma vs yok. Ama yanaklar ufaktan çatlamaya başlamış 2013 üretimi. Önlere bu cc+'ı takıcam. Baharda da durumum olursa önlere primacy3 veya alternatif bir şeyler bakarım. Aslında 16 janta geçicektim ama 550tl iyi rakamdı kaçırmak istemedim. Artık deneyip görücez. Yorumlarda ilerleyen zamanlarda yaparız.
  • metulen kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • metulen kullanıcısına yanıt
    Ben de aldım bahsettiğim olanları. Aynen yorum yaparız kullandıkça.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HiqhWoltage kullanıcısına yanıt
    Aynen dostum.
  • 
Sayfa: önceki 8182838485
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.