Şimdi Ara

mf/af senin tercihin hangisi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
3.185
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • fotoğraf çekerken auto-focus'mu, manuel focus mu tercih ediyorsun ? sebeplerin ne ?

    farklı görüşleri tek başlık altında birleştirmek ve kararsız kalanlara yardımcı olmak amacıyla açtım bu konuyu.katkılarınızı bekliyorum.



  • genelde tek nokta af kullanirim

    az isik olmasi disinda af kullanmamam icin bir sebep yok diye dusunuyorum. mf ugrastirici ve odak kacirma ihtimali cok yuksek.
  • Elle netlemeye alışmak gerek. AF'ye güvenirseniz en güzel anları kaçırabilirsiniz. En hızlı netlemeye sahip lens bile elle netlemekte usta olmuş bir el kadar hızlı netleyemez. ONun için bol bol alıştırma yapın. Ben AF'ye güvenmektense el hızıma ve gözüme güveniyorum. DSLR olayına gireli 3 hafta oldu benim için. Lenslerimin hiçbirinde AF moduna geçmeyi düşünmedim. Hareketli objeleri çekimlerde elle netlemek şart zaten, AF'yi unutmak gerek o konuda. Makroda da öyle (sinek böcek vs.) Dediğim gibi bol bol alıştırma. Ben çıkıp güvercinlerin bol olduğu bir yerde 70-300 ile durmadan alıştırma yapıyorum. Hızlı da uçuyor keratalar. Onların havadayken hızlarını yakalamaya çalışıyorum. 50 denemede en fazla 5-6 tane çok net tutturabiliyorum şu an.

    Bunu AF ile yapmayı düşünemiyorum bile. İmkansız, büyük şans gerekir. 50 değil 100 kere çeksem 1 tane netleyemem AF ile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 24 Ağustos 2012; 22:46:58 >




  • MF opsiyonlu AF tercih ediyorum :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ed -

    MF opsiyonlu AF tercih ediyorum :)
    bir süre nex7 kullandım. dijital vizörde mf kullanmak çok kolay ve zevkli

    ama aynalılarda optik vizörde mf kullanmak yerine göre zorlaşıyor ara sıra.

    özellikle netlemek istediğiniz noktaya nokta atışı yapmak istiyorsanız.

    Tek nokta af kullanıyorum ben. (kalan 18 çöp boşa yapmışlar)

    hatta orta nokta canonlarda diğerlerine göre 2 kez daha duyarlı,

    büzden kadrajda önce netlik yerine denk getirip sonra çerçeveyi ayarladığım oluyor

    diğer çekimlerde joystickle aflerin yerini değiştiriyorum.





    mf candır mf...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mephistopheless

    bir süre nex7 kullandım. dijital vizörde mf kullanmak çok kolay ve zevkli

    ama aynalılarda optik vizörde mf kullanmak yerine göre zorlaşıyor ara sıra.

    özellikle netlemek istediğiniz noktaya nokta atışı yapmak istiyorsanız.

    Tek nokta af kullanıyorum ben. (kalan 18 çöp boşa yapmışlar)

    hatta orta nokta canonlarda diğerlerine göre 2 kez daha duyarlı,

    büzden kadrajda önce netlik yerine denk getirip sonra çerçeveyi ayarladığım oluyor

    diğer çekimlerde joystickle aflerin yerini değiştiriyorum.





    mf candır mf...

    Alıntıları Göster
    1:1 modu yada uzatma tüpü haricinde otomatik netleme kullanıyorum.Diğer durumlarda manuel mecburi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CanTnçr

    1:1 modu yada uzatma tüpü haricinde otomatik netleme kullanıyorum.Diğer durumlarda manuel mecburi

    Alıntıları Göster
    Ben de genelde orta noktayı tercih ediyorum. Diğerlerini çok nadir kullanıyorum, bunun yanında eğer maddi imkanım yoksa almak istediğim lenslerin benzer odak uzaklıklarında MF lens tercih ediyorum. Onun dışında AF kullanmamak için yeterli sebep yok sanırım makro ve detay gerektiren işler haricinde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-5F50F4650

    Ben de genelde orta noktayı tercih ediyorum. Diğerlerini çok nadir kullanıyorum, bunun yanında eğer maddi imkanım yoksa almak istediğim lenslerin benzer odak uzaklıklarında MF lens tercih ediyorum. Onun dışında AF kullanmamak için yeterli sebep yok sanırım makro ve detay gerektiren işler haricinde.

    Alıntıları Göster
    Gece çekimlerinde mf kullanmaya çalışıyorum, lensin sürekli odaklamaya çalışması beni sinir ediyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur851

    Gece çekimlerinde mf kullanmaya çalışıyorum, lensin sürekli odaklamaya çalışması beni sinir ediyor

    Alıntıları Göster
    quick shift objektif kullanıyorsam ikisini aynı anda yapıyorum %100 doğru sonuç :)

    %70 AF %30 MF
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur851

    Gece çekimlerinde mf kullanmaya çalışıyorum, lensin sürekli odaklamaya çalışması beni sinir ediyor

    Alıntıları Göster
    Tüp kullandığım veya kullanmadığım makro çekimlerinde genelde MF kullanıyorum.Nedeni ise makina nedense ufak objelerde odak kaçırıyor.Veya benim istediğim yerden 5-10mm geri-ileri netler.Onun önüne geçiyorum.normal çekimde ise geçe portre çekimlerimde de MF kullanıyorum.Gündüz normallerde ise AF




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhan_eee

    Tüp kullandığım veya kullanmadığım makro çekimlerinde genelde MF kullanıyorum.Nedeni ise makina nedense ufak objelerde odak kaçırıyor.Veya benim istediğim yerden 5-10mm geri-ileri netler.Onun önüne geçiyorum.normal çekimde ise geçe portre çekimlerimde de MF kullanıyorum.Gündüz normallerde ise AF

    Alıntıları Göster
    İkisi de .Yeri geldiğinde AF yeri geldiğinde MF .

    MF ye izin AF özelliğe sahip lensler çok daha iyi oluyor fotoğraf çekerken.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Knisath

    İkisi de .Yeri geldiğinde AF yeri geldiğinde MF .

    MF ye izin AF özelliğe sahip lensler çok daha iyi oluyor fotoğraf çekerken.

    50mm DFA ve 85mm Sigma'da bu keyfi yaşadım ki hakikaten çok güzel bir olay :)

    Bu arada sevdiğim bir abimin yazısını paylaşmak istiyorum ;

    -----------------------------------------------------------------------_______-----------------------_______-------------------------------------------------------------------------------------------
    Merhaba.

    Bu konuyu keşfettim keşfedeli fotoğraftan soğudum desem abartmış olmam zira gerçekten bunca para verilen bu aletlerin mükemmellikten uzak olduğunu anlıyorsunuz içine girdikçe

    Şimdi öncelikle neden böyle bir ayara ihtiyaç olduğunu anlamak lazım.Madem ayarlanabiliyor neden bu ayarı fabrikadan çıkarken yapıyorlar? Çünki lens ve gövde set halinde satılmıyor.Üretim sırasında hem lens için hem de gövde için tölerans adı verilen üretim hata payları var.Bu toleranslar gövde ve lens için birkaç yerde sıkıntı oluşturabiliyor.Bunları çok detaya girmeden özetlemeye çalışacağım;

    1.Gövdede üretim toleransları

    a.Sensörün yerleştirme sırasındaki açısı.Bayonete tam paralel olmalı ama belli bir tolerans çerçevesinde ''misalignment '' paralel olmama durumu normal kabul edilir.
    b.Metal bayonetin montaj sırasında gövdeye olan paralelliği ile ilgili tolerans.Burada da belli bir sapma üretim hatası olarak kabul edilmemekte.

    2.Lens üretim toleransları

    a.Lensi oluşturan optik elemanların odaklarının birbirine paralel olma toleransı.Burada da belli bir sapma normal kabul ediliyor.
    b.Lens bayonetinin sensöre olan paralelliği toleransı.Tekrar etmeyeyim yukarıda anlattığım gibi.

    Şimdi diyelim ki body nin bayonetinde 3 derecelik bir sağa eğilme var.Lensin bayınetinde de 3 derecelik bir sola eğilme var.Bu ikili size denk gelmişse çok iyi kopya bir lens yakaladım diye mutlu olacaksınız:) Ya tersi olur da ikisi de sağa eğimli olursa ya da biri sağa diğeri aşağı ? Eyvah kötü kopya bir lens aldınız Çok sinir bozucu değil mi? Bence de...

    Bazen bu toleranslar o kadar az oluyor ki af fine tune ya da af adjust,ya da hangi marka nasıl adlandırıyorsa, uygulamak işi bir anda çözüveriyor.Ama erken sevinmeyin bu sefer de bazı optik tasarım hataları devreye giriyor.Buna aslında hata değil de tasarım sırasında ''compromise'' devreye giriyor.Türkçesi ödün vermek ya da her seçim bir vaz geçiştir.Tasarımcı köşeden köşeye belli bir keskinliği ya da kontrastı elde etmek için başka birşeyleri feda ediyor bilerek.İşte bunlardan biri ''focus shift'' Yani focus kayması.

    Focus shift

    1.Mesafeye Bağlı Focus Shift


    Örneğin macro bir lens hayal edin.Konuya 15cm mesafeden sonsuza kadar netleme yapabiliyor.15 cm de netlediğiniz noktayı gözünden vuruyor ama uzaktaki bir ağacı netlyorsunuz ağacın önündeki çalılar net çıkıyor ama ağaç net değil Lenste front focus hatası var.Ama yakonda yok bu hata.İşte tasarımcı demiş ki madem bir focus kayması olacak bari macro lens olduğuna göre yakında doğru netleme yapsın.Yani ödün vermiş.Eğer uzak ve yakın için ölçülmüş af fine tune değerleriniz varsa ona göre uzağı çekeceğiniz zaman o değeri girmeniz gerekecek.Off çok can sıkıcı.


    2.Diyaframa Bağlı Focus Shift

    Lensiniz süper keskin ama biraz back focus yapıyor.Sorun değil hemen af fine tune dan artı birkaç değer girer halledersiniz.Ama bu ayarı hangi diyaframda yapacaksınız? Ne yani diyaframa göre de mi af kayması yaşanıyor?Maalesef evet f2.8de yaptığınız ayar f4 de focus shift in azizliğine uğrayabilir.


    3.Zoom Lenslerin Odak Uzaklıkları Arası Focus Shift


    24-70mm lensiniz biraz front focus yapıyor.Kolayı var ayarlarım birkaç eksi değer girer hallederim.Yook olmaz neden?24mm de -5 değeri focus u tam doğru noktaya getiriyorken 70mm de +12 gerekebiliyor Ahhh ahhhh


    Şimdi tripod üzerinde makineyi 45 derece eğin ve masanın üzerindeki cetveli en açık diyaframda netleyin.Netlediğiniz yerin önünde ise geriye af fine tune,arkasında ise öne uygulayın diyenler olacaktır Ama hangi diyaframda,hangi mesafeden kaç mm de diye sorarsınız artık sanırım )

    Sonuç olarak af fine tune tek başına ne yazık ki sorunu çözemiyor.Ama yine de ben size ortalama olarak nasıl en doğru ayarlama yapabileceğinizi anlatayım.Ben bu iş için Reikan Focal Pro diye bir program bile aldım ve her türlü triği denedim.O sebeple siz söylenenlere kulak asmayın ve bu söyleyeceklerimi bir deneyin.
    Bu linkteki fotoğraflara bakarsanız ne demeye çalıştığımı daha iyi anlarsınız.

    http://mansurovs.com/how-to-quickly-test-your-dslr-for-autofocus-issues

    1.Bu test chart ı indirin.İyi bir printer dan yüksek dpi lı ve siyah beyaz olarak basın. Bunu düz olduğundan emin olduğunuz bir duvara kağıt bantlarla köşelerinden gergince yapıştırın.

    http://mansurovs.com/wp-content/uploads/2012/07/Focus-Test-Chart.pdf


    2.Makinayı tripoda bağlayın.Öne arkaya ya da sağa sola hiç açı yapmayacak şekilde tam karşıya baksın lens.

    3.Deneyeceğiniz lensin focal uzaklığını 50X ile çarpın.Örneğin 24mm ise lens 24 x 50 = 1200 yani 1.2 metre.Bu sensörden test chart a olan yaklaşık uzaklığınız olacak.Bu yöntem sayesinde mesafeye bağlı focus shift i bir nebze olsun atlatmaya çalışacağız.

    4.Lensi en çok kullanacağınızı düşündüğünüz diyaframa ayarlayın.Örneğin f4.Düz bir kağıdı çekerken f4 de alan derinliği o kadar fazla olur ki ayarlamalar çok işe yaramaz diye düşünmeyin.

    5.Tam olarak başaramayacak olsanız da test kağıdı ile makinanın sensörünün paralel duruyor olmasına çalışın.Bunu live view da grid modu açarak daha kolay yapabilirsiniz.

    6.Af fine tune ayarını +20 den başlayarak +15 ,+10 ,+5 ,0,-5,-10 şeklinde değiştirerek birer kare çekin.Her çekimden önce netlik halkasını sonsuza dayayarak netliği bozun.Ve deklanjöre basarak tekrar netleyin.

    7. En son bir de live view modunda 10x büyüterek manuel olarak netleyin ve çekin.

    8.Sonra bu fotoları bilgisayara atın ve karşılaştırın.Liveview a en yakın değeri hangi ayar vermişse o değeri girin.Hepsi bu

    Umarım kafaları daha da karıştırmış olmam :=)

    Selamlar...

    ALINTI : AHMET GENCAL'ın Dijitalfokus'taki bir yazısıdır.

    http://ahmedgencal.blogspot.com/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimi1984 -- 25 Ağustos 2012; 1:59:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimi1984

    quote:

    Orijinalden alıntı: Knisath

    İkisi de .Yeri geldiğinde AF yeri geldiğinde MF .

    MF ye izin AF özelliğe sahip lensler çok daha iyi oluyor fotoğraf çekerken.

    50mm DFA ve 85mm Sigma'da bu keyfi yaşadım ki hakikaten çok güzel bir olay :)

    Bu arada sevdiğim bir abimin yazısını paylaşmak istiyorum ;

    -----------------------------------------------------------------------_______-----------------------_______-------------------------------------------------------------------------------------------
    Merhaba.

    Bu konuyu keşfettim keşfedeli fotoğraftan soğudum desem abartmış olmam zira gerçekten bunca para verilen bu aletlerin mükemmellikten uzak olduğunu anlıyorsunuz içine girdikçe

    Şimdi öncelikle neden böyle bir ayara ihtiyaç olduğunu anlamak lazım.Madem ayarlanabiliyor neden bu ayarı fabrikadan çıkarken yapıyorlar? Çünki lens ve gövde set halinde satılmıyor.Üretim sırasında hem lens için hem de gövde için tölerans adı verilen üretim hata payları var.Bu toleranslar gövde ve lens için birkaç yerde sıkıntı oluşturabiliyor.Bunları çok detaya girmeden özetlemeye çalışacağım;

    1.Gövdede üretim toleransları

    a.Sensörün yerleştirme sırasındaki açısı.Bayonete tam paralel olmalı ama belli bir tolerans çerçevesinde ''misalignment '' paralel olmama durumu normal kabul edilir.
    b.Metal bayonetin montaj sırasında gövdeye olan paralelliği ile ilgili tolerans.Burada da belli bir sapma üretim hatası olarak kabul edilmemekte.

    2.Lens üretim toleransları

    a.Lensi oluşturan optik elemanların odaklarının birbirine paralel olma toleransı.Burada da belli bir sapma normal kabul ediliyor.
    b.Lens bayonetinin sensöre olan paralelliği toleransı.Tekrar etmeyeyim yukarıda anlattığım gibi.

    Şimdi diyelim ki body nin bayonetinde 3 derecelik bir sağa eğilme var.Lensin bayınetinde de 3 derecelik bir sola eğilme var.Bu ikili size denk gelmişse çok iyi kopya bir lens yakaladım diye mutlu olacaksınız:) Ya tersi olur da ikisi de sağa eğimli olursa ya da biri sağa diğeri aşağı ? Eyvah kötü kopya bir lens aldınız Çok sinir bozucu değil mi? Bence de...

    Bazen bu toleranslar o kadar az oluyor ki af fine tune ya da af adjust,ya da hangi marka nasıl adlandırıyorsa, uygulamak işi bir anda çözüveriyor.Ama erken sevinmeyin bu sefer de bazı optik tasarım hataları devreye giriyor.Buna aslında hata değil de tasarım sırasında ''compromise'' devreye giriyor.Türkçesi ödün vermek ya da her seçim bir vaz geçiştir.Tasarımcı köşeden köşeye belli bir keskinliği ya da kontrastı elde etmek için başka birşeyleri feda ediyor bilerek.İşte bunlardan biri ''focus shift'' Yani focus kayması.

    Focus shift

    1.Mesafeye Bağlı Focus Shift


    Örneğin macro bir lens hayal edin.Konuya 15cm mesafeden sonsuza kadar netleme yapabiliyor.15 cm de netlediğiniz noktayı gözünden vuruyor ama uzaktaki bir ağacı netlyorsunuz ağacın önündeki çalılar net çıkıyor ama ağaç net değil Lenste front focus hatası var.Ama yakonda yok bu hata.İşte tasarımcı demiş ki madem bir focus kayması olacak bari macro lens olduğuna göre yakında doğru netleme yapsın.Yani ödün vermiş.Eğer uzak ve yakın için ölçülmüş af fine tune değerleriniz varsa ona göre uzağı çekeceğiniz zaman o değeri girmeniz gerekecek.Off çok can sıkıcı.


    2.Diyaframa Bağlı Focus Shift

    Lensiniz süper keskin ama biraz back focus yapıyor.Sorun değil hemen af fine tune dan artı birkaç değer girer halledersiniz.Ama bu ayarı hangi diyaframda yapacaksınız? Ne yani diyaframa göre de mi af kayması yaşanıyor?Maalesef evet f2.8de yaptığınız ayar f4 de focus shift in azizliğine uğrayabilir.


    3.Zoom Lenslerin Odak Uzaklıkları Arası Focus Shift


    24-70mm lensiniz biraz front focus yapıyor.Kolayı var ayarlarım birkaç eksi değer girer hallederim.Yook olmaz neden?24mm de -5 değeri focus u tam doğru noktaya getiriyorken 70mm de +12 gerekebiliyor Ahhh ahhhh


    Şimdi tripod üzerinde makineyi 45 derece eğin ve masanın üzerindeki cetveli en açık diyaframda netleyin.Netlediğiniz yerin önünde ise geriye af fine tune,arkasında ise öne uygulayın diyenler olacaktır Ama hangi diyaframda,hangi mesafeden kaç mm de diye sorarsınız artık sanırım )

    Sonuç olarak af fine tune tek başına ne yazık ki sorunu çözemiyor.Ama yine de ben size ortalama olarak nasıl en doğru ayarlama yapabileceğinizi anlatayım.Ben bu iş için Reikan Focal Pro diye bir program bile aldım ve her türlü triği denedim.O sebeple siz söylenenlere kulak asmayın ve bu söyleyeceklerimi bir deneyin.
    Bu linkteki fotoğraflara bakarsanız ne demeye çalıştığımı daha iyi anlarsınız.

    http://mansurovs.com/how-to-quickly-test-your-dslr-for-autofocus-issues

    1.Bu test chart ı indirin.İyi bir printer dan yüksek dpi lı ve siyah beyaz olarak basın. Bunu düz olduğundan emin olduğunuz bir duvara kağıt bantlarla köşelerinden gergince yapıştırın.

    http://mansurovs.com/wp-content/uploads/2012/07/Focus-Test-Chart.pdf


    2.Makinayı tripoda bağlayın.Öne arkaya ya da sağa sola hiç açı yapmayacak şekilde tam karşıya baksın lens.

    3.Deneyeceğiniz lensin focal uzaklığını 50X ile çarpın.Örneğin 24mm ise lens 24 x 50 = 1200 yani 1.2 metre.Bu sensörden test chart a olan yaklaşık uzaklığınız olacak.Bu yöntem sayesinde mesafeye bağlı focus shift i bir nebze olsun atlatmaya çalışacağız.

    4.Lensi en çok kullanacağınızı düşündüğünüz diyaframa ayarlayın.Örneğin f4.Düz bir kağıdı çekerken f4 de alan derinliği o kadar fazla olur ki ayarlamalar çok işe yaramaz diye düşünmeyin.

    5.Tam olarak başaramayacak olsanız da test kağıdı ile makinanın sensörünün paralel duruyor olmasına çalışın.Bunu live view da grid modu açarak daha kolay yapabilirsiniz.

    6.Af fine tune ayarını +20 den başlayarak +15 ,+10 ,+5 ,0,-5,-10 şeklinde değiştirerek birer kare çekin.Her çekimden önce netlik halkasını sonsuza dayayarak netliği bozun.Ve deklanjöre basarak tekrar netleyin.

    7. En son bir de live view modunda 10x büyüterek manuel olarak netleyin ve çekin.

    8.Sonra bu fotoları bilgisayara atın ve karşılaştırın.Liveview a en yakın değeri hangi ayar vermişse o değeri girin.Hepsi bu

    Umarım kafaları daha da karıştırmış olmam :=)

    Selamlar...

    ALINTI : AHMET GENCAL'ın Dijitalfokus'taki bir yazısıdır.

    http://ahmedgencal.blogspot.com/


    Alıntıları Göster
    Ahmet Gencal olayı çok güzel aktarmış helal...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimi1984

    quote:

    Orijinalden alıntı: Knisath

    İkisi de .Yeri geldiğinde AF yeri geldiğinde MF .

    MF ye izin AF özelliğe sahip lensler çok daha iyi oluyor fotoğraf çekerken.

    50mm DFA ve 85mm Sigma'da bu keyfi yaşadım ki hakikaten çok güzel bir olay :)

    Bu arada sevdiğim bir abimin yazısını paylaşmak istiyorum ;

    -----------------------------------------------------------------------_______-----------------------_______-------------------------------------------------------------------------------------------
    Merhaba.

    Bu konuyu keşfettim keşfedeli fotoğraftan soğudum desem abartmış olmam zira gerçekten bunca para verilen bu aletlerin mükemmellikten uzak olduğunu anlıyorsunuz içine girdikçe

    Şimdi öncelikle neden böyle bir ayara ihtiyaç olduğunu anlamak lazım.Madem ayarlanabiliyor neden bu ayarı fabrikadan çıkarken yapıyorlar? Çünki lens ve gövde set halinde satılmıyor.Üretim sırasında hem lens için hem de gövde için tölerans adı verilen üretim hata payları var.Bu toleranslar gövde ve lens için birkaç yerde sıkıntı oluşturabiliyor.Bunları çok detaya girmeden özetlemeye çalışacağım;

    1.Gövdede üretim toleransları

    a.Sensörün yerleştirme sırasındaki açısı.Bayonete tam paralel olmalı ama belli bir tolerans çerçevesinde ''misalignment '' paralel olmama durumu normal kabul edilir.
    b.Metal bayonetin montaj sırasında gövdeye olan paralelliği ile ilgili tolerans.Burada da belli bir sapma üretim hatası olarak kabul edilmemekte.

    2.Lens üretim toleransları

    a.Lensi oluşturan optik elemanların odaklarının birbirine paralel olma toleransı.Burada da belli bir sapma normal kabul ediliyor.
    b.Lens bayonetinin sensöre olan paralelliği toleransı.Tekrar etmeyeyim yukarıda anlattığım gibi.

    Şimdi diyelim ki body nin bayonetinde 3 derecelik bir sağa eğilme var.Lensin bayınetinde de 3 derecelik bir sola eğilme var.Bu ikili size denk gelmişse çok iyi kopya bir lens yakaladım diye mutlu olacaksınız:) Ya tersi olur da ikisi de sağa eğimli olursa ya da biri sağa diğeri aşağı ? Eyvah kötü kopya bir lens aldınız Çok sinir bozucu değil mi? Bence de...

    Bazen bu toleranslar o kadar az oluyor ki af fine tune ya da af adjust,ya da hangi marka nasıl adlandırıyorsa, uygulamak işi bir anda çözüveriyor.Ama erken sevinmeyin bu sefer de bazı optik tasarım hataları devreye giriyor.Buna aslında hata değil de tasarım sırasında ''compromise'' devreye giriyor.Türkçesi ödün vermek ya da her seçim bir vaz geçiştir.Tasarımcı köşeden köşeye belli bir keskinliği ya da kontrastı elde etmek için başka birşeyleri feda ediyor bilerek.İşte bunlardan biri ''focus shift'' Yani focus kayması.

    Focus shift

    1.Mesafeye Bağlı Focus Shift


    Örneğin macro bir lens hayal edin.Konuya 15cm mesafeden sonsuza kadar netleme yapabiliyor.15 cm de netlediğiniz noktayı gözünden vuruyor ama uzaktaki bir ağacı netlyorsunuz ağacın önündeki çalılar net çıkıyor ama ağaç net değil Lenste front focus hatası var.Ama yakonda yok bu hata.İşte tasarımcı demiş ki madem bir focus kayması olacak bari macro lens olduğuna göre yakında doğru netleme yapsın.Yani ödün vermiş.Eğer uzak ve yakın için ölçülmüş af fine tune değerleriniz varsa ona göre uzağı çekeceğiniz zaman o değeri girmeniz gerekecek.Off çok can sıkıcı.


    2.Diyaframa Bağlı Focus Shift

    Lensiniz süper keskin ama biraz back focus yapıyor.Sorun değil hemen af fine tune dan artı birkaç değer girer halledersiniz.Ama bu ayarı hangi diyaframda yapacaksınız? Ne yani diyaframa göre de mi af kayması yaşanıyor?Maalesef evet f2.8de yaptığınız ayar f4 de focus shift in azizliğine uğrayabilir.


    3.Zoom Lenslerin Odak Uzaklıkları Arası Focus Shift


    24-70mm lensiniz biraz front focus yapıyor.Kolayı var ayarlarım birkaç eksi değer girer hallederim.Yook olmaz neden?24mm de -5 değeri focus u tam doğru noktaya getiriyorken 70mm de +12 gerekebiliyor Ahhh ahhhh


    Şimdi tripod üzerinde makineyi 45 derece eğin ve masanın üzerindeki cetveli en açık diyaframda netleyin.Netlediğiniz yerin önünde ise geriye af fine tune,arkasında ise öne uygulayın diyenler olacaktır Ama hangi diyaframda,hangi mesafeden kaç mm de diye sorarsınız artık sanırım )

    Sonuç olarak af fine tune tek başına ne yazık ki sorunu çözemiyor.Ama yine de ben size ortalama olarak nasıl en doğru ayarlama yapabileceğinizi anlatayım.Ben bu iş için Reikan Focal Pro diye bir program bile aldım ve her türlü triği denedim.O sebeple siz söylenenlere kulak asmayın ve bu söyleyeceklerimi bir deneyin.
    Bu linkteki fotoğraflara bakarsanız ne demeye çalıştığımı daha iyi anlarsınız.

    http://mansurovs.com/how-to-quickly-test-your-dslr-for-autofocus-issues

    1.Bu test chart ı indirin.İyi bir printer dan yüksek dpi lı ve siyah beyaz olarak basın. Bunu düz olduğundan emin olduğunuz bir duvara kağıt bantlarla köşelerinden gergince yapıştırın.

    http://mansurovs.com/wp-content/uploads/2012/07/Focus-Test-Chart.pdf


    2.Makinayı tripoda bağlayın.Öne arkaya ya da sağa sola hiç açı yapmayacak şekilde tam karşıya baksın lens.

    3.Deneyeceğiniz lensin focal uzaklığını 50X ile çarpın.Örneğin 24mm ise lens 24 x 50 = 1200 yani 1.2 metre.Bu sensörden test chart a olan yaklaşık uzaklığınız olacak.Bu yöntem sayesinde mesafeye bağlı focus shift i bir nebze olsun atlatmaya çalışacağız.

    4.Lensi en çok kullanacağınızı düşündüğünüz diyaframa ayarlayın.Örneğin f4.Düz bir kağıdı çekerken f4 de alan derinliği o kadar fazla olur ki ayarlamalar çok işe yaramaz diye düşünmeyin.

    5.Tam olarak başaramayacak olsanız da test kağıdı ile makinanın sensörünün paralel duruyor olmasına çalışın.Bunu live view da grid modu açarak daha kolay yapabilirsiniz.

    6.Af fine tune ayarını +20 den başlayarak +15 ,+10 ,+5 ,0,-5,-10 şeklinde değiştirerek birer kare çekin.Her çekimden önce netlik halkasını sonsuza dayayarak netliği bozun.Ve deklanjöre basarak tekrar netleyin.

    7. En son bir de live view modunda 10x büyüterek manuel olarak netleyin ve çekin.

    8.Sonra bu fotoları bilgisayara atın ve karşılaştırın.Liveview a en yakın değeri hangi ayar vermişse o değeri girin.Hepsi bu

    Umarım kafaları daha da karıştırmış olmam :=)

    Selamlar...

    ALINTI : AHMET GENCAL'ın Dijitalfokus'taki bir yazısıdır.

    http://ahmedgencal.blogspot.com/


    Alıntıları Göster
    Spot Af

     mf/af senin tercihin hangisi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arranger.

    Spot Af

     mf/af senin tercihin hangisi ?

    Alıntıları Göster
    bazen mf bazen af duruma göre ama af ağırlıklı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: theyapici

    bazen mf bazen af duruma göre ama af ağırlıklı

    Alıntıları Göster
    stm lensler ile af bambaşka bir tat veriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nervium

    stm lensler ile af bambaşka bir tat veriyor.

    Alıntıları Göster
    Valla bi makinaya 3 4 bin lira veriosam adam gibi AF yapmak ne kelime gerekirse uçucak aga :D Yok bılmem kac tane af noktası var diye malı satmayı bılıolar :)) Ben gerekmedıkce AFden vazgecmeyenlerdenım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheBrain

    Valla bi makinaya 3 4 bin lira veriosam adam gibi AF yapmak ne kelime gerekirse uçucak aga :D Yok bılmem kac tane af noktası var diye malı satmayı bılıolar :)) Ben gerekmedıkce AFden vazgecmeyenlerdenım :)

    Alıntıları Göster
    Af tercihim

    Ama SMC Manuel 50mm f1.7 lens'i kullanmayı seviyorum bu yüzden de mecbur mf
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kamilla14

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    İkisininde yeri ve geregi ayrıdır.

    Netleme durumu calısmaya gore secilir. Spor karsılasmaları, kus cekimleri vs gibi hareket arzeden calısmaları MF ile yapmaya calısmak son derece gereksizdir otm AF kullanılır. Makro, ürün cekimi, uzaklıgı sabit duragan calısmalarda MF calısılırki makina her defasında netleme icin bosuna ugrasmasın. AF nin birde surekli netleme fonksiyonuda vardır. Calısmaya gore netleme bicimi secilir, kafamıza gore olmaz. Bu kadar ayarın olmasının sebepleri vardır. Yoksa otm mod herseyi bizim yerimize yapardı. Fotograf makinaları bizim ne calıstıgımızı, ne anlatmak istedigimizi bilmezler o yuzden bu modları kullanarak ne kadar iyi anlatırsak o kadar dogru sonuc alırız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikarahal -- 27 Aralık 2012; 12:27:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ikarahal

    İkisininde yeri ve geregi ayrıdır.

    Netleme durumu calısmaya gore secilir. Spor karsılasmaları, kus cekimleri vs gibi hareket arzeden calısmaları MF ile yapmaya calısmak son derece gereksizdir otm AF kullanılır. Makro, ürün cekimi, uzaklıgı sabit duragan calısmalarda MF calısılırki makina her defasında netleme icin bosuna ugrasmasın. AF nin birde surekli netleme fonksiyonuda vardır. Calısmaya gore netleme bicimi secilir, kafamıza gore olmaz. Bu kadar ayarın olmasının sebepleri vardır. Yoksa otm mod herseyi bizim yerimize yapardı. Fotograf makinaları bizim ne calıstıgımızı, ne anlatmak istedigimizi bilmezler o yuzden bu modları kullanarak ne kadar iyi anlatırsak o kadar dogru sonuc alırız.




    Kus ve spor cekimlerinde MF daha mantikli sanirim.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.