Bildirim
mf/af senin tercihin hangisi ?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
genelde tek nokta af kullanirim
az isik olmasi disinda af kullanmamam icin bir sebep yok diye dusunuyorum. mf ugrastirici ve odak kacirma ihtimali cok yuksek. -
Elle netlemeye alışmak gerek. AF'ye güvenirseniz en güzel anları kaçırabilirsiniz. En hızlı netlemeye sahip lens bile elle netlemekte usta olmuş bir el kadar hızlı netleyemez. ONun için bol bol alıştırma yapın. Ben AF'ye güvenmektense el hızıma ve gözüme güveniyorum. DSLR olayına gireli 3 hafta oldu benim için. Lenslerimin hiçbirinde AF moduna geçmeyi düşünmedim. Hareketli objeleri çekimlerde elle netlemek şart zaten, AF'yi unutmak gerek o konuda. Makroda da öyle (sinek böcek vs.) Dediğim gibi bol bol alıştırma. Ben çıkıp güvercinlerin bol olduğu bir yerde 70-300 ile durmadan alıştırma yapıyorum. Hızlı da uçuyor keratalar. Onların havadayken hızlarını yakalamaya çalışıyorum. 50 denemede en fazla 5-6 tane çok net tutturabiliyorum şu an.
Bunu AF ile yapmayı düşünemiyorum bile. İmkansız, büyük şans gerekir. 50 değil 100 kere çeksem 1 tane netleyemem AF ile.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 24 Ağustos 2012; 22:46:58 >
-
MF opsiyonlu AF tercih ediyorum :) -
bir süre nex7 kullandım. dijital vizörde mf kullanmak çok kolay ve zevkliquote:
Orijinalden alıntı: Ed -
MF opsiyonlu AF tercih ediyorum :)
ama aynalılarda optik vizörde mf kullanmak yerine göre zorlaşıyor ara sıra.
özellikle netlemek istediğiniz noktaya nokta atışı yapmak istiyorsanız.
Tek nokta af kullanıyorum ben. (kalan 18 çöp boşa yapmışlar)
hatta orta nokta canonlarda diğerlerine göre 2 kez daha duyarlı,
büzden kadrajda önce netlik yerine denk getirip sonra çerçeveyi ayarladığım oluyor
diğer çekimlerde joystickle aflerin yerini değiştiriyorum.
mf candır mf...
-
1:1 modu yada uzatma tüpü haricinde otomatik netleme kullanıyorum.Diğer durumlarda manuel mecburiquote:
Orijinalden alıntı: mephistopheless
bir süre nex7 kullandım. dijital vizörde mf kullanmak çok kolay ve zevkli
ama aynalılarda optik vizörde mf kullanmak yerine göre zorlaşıyor ara sıra.
özellikle netlemek istediğiniz noktaya nokta atışı yapmak istiyorsanız.
Tek nokta af kullanıyorum ben. (kalan 18 çöp boşa yapmışlar)
hatta orta nokta canonlarda diğerlerine göre 2 kez daha duyarlı,
büzden kadrajda önce netlik yerine denk getirip sonra çerçeveyi ayarladığım oluyor
diğer çekimlerde joystickle aflerin yerini değiştiriyorum.
mf candır mf...
Alıntıları Göster
-
Ben de genelde orta noktayı tercih ediyorum. Diğerlerini çok nadir kullanıyorum, bunun yanında eğer maddi imkanım yoksa almak istediğim lenslerin benzer odak uzaklıklarında MF lens tercih ediyorum. Onun dışında AF kullanmamak için yeterli sebep yok sanırım makro ve detay gerektiren işler haricinde.quote:
Orijinalden alıntı: CanTnçr
1:1 modu yada uzatma tüpü haricinde otomatik netleme kullanıyorum.Diğer durumlarda manuel mecburi
Alıntıları Göster
-
Gece çekimlerinde mf kullanmaya çalışıyorum, lensin sürekli odaklamaya çalışması beni sinir ediyorquote:
Orijinalden alıntı: Guest-5F50F4650
Ben de genelde orta noktayı tercih ediyorum. Diğerlerini çok nadir kullanıyorum, bunun yanında eğer maddi imkanım yoksa almak istediğim lenslerin benzer odak uzaklıklarında MF lens tercih ediyorum. Onun dışında AF kullanmamak için yeterli sebep yok sanırım makro ve detay gerektiren işler haricinde.
Alıntıları Göster
-
quick shift objektif kullanıyorsam ikisini aynı anda yapıyorum %100 doğru sonuç :)quote:
Orijinalden alıntı: Ugur851
Gece çekimlerinde mf kullanmaya çalışıyorum, lensin sürekli odaklamaya çalışması beni sinir ediyor
Alıntıları Göster
%70 AF %30 MF -
Tüp kullandığım veya kullanmadığım makro çekimlerinde genelde MF kullanıyorum.Nedeni ise makina nedense ufak objelerde odak kaçırıyor.Veya benim istediğim yerden 5-10mm geri-ileri netler.Onun önüne geçiyorum.normal çekimde ise geçe portre çekimlerimde de MF kullanıyorum.Gündüz normallerde ise AFquote:
Orijinalden alıntı: Ugur851
Gece çekimlerinde mf kullanmaya çalışıyorum, lensin sürekli odaklamaya çalışması beni sinir ediyor
Alıntıları Göster
-
İkisi de .Yeri geldiğinde AF yeri geldiğinde MF .quote:
Orijinalden alıntı: ayhan_eee
Tüp kullandığım veya kullanmadığım makro çekimlerinde genelde MF kullanıyorum.Nedeni ise makina nedense ufak objelerde odak kaçırıyor.Veya benim istediğim yerden 5-10mm geri-ileri netler.Onun önüne geçiyorum.normal çekimde ise geçe portre çekimlerimde de MF kullanıyorum.Gündüz normallerde ise AF
Alıntıları Göster
MF ye izin AF özelliğe sahip lensler çok daha iyi oluyor fotoğraf çekerken.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Knisath
İkisi de .Yeri geldiğinde AF yeri geldiğinde MF .
MF ye izin AF özelliğe sahip lensler çok daha iyi oluyor fotoğraf çekerken.
50mm DFA ve 85mm Sigma'da bu keyfi yaşadım ki hakikaten çok güzel bir olay :)
Bu arada sevdiğim bir abimin yazısını paylaşmak istiyorum ;
-----------------------------------------------------------------------_______-----------------------_______-------------------------------------------------------------------------------------------
Merhaba.
Bu konuyu keşfettim keşfedeli fotoğraftan soğudum desem abartmış olmam zira gerçekten bunca para verilen bu aletlerin mükemmellikten uzak olduğunu anlıyorsunuz içine girdikçe
Şimdi öncelikle neden böyle bir ayara ihtiyaç olduğunu anlamak lazım.Madem ayarlanabiliyor neden bu ayarı fabrikadan çıkarken yapıyorlar? Çünki lens ve gövde set halinde satılmıyor.Üretim sırasında hem lens için hem de gövde için tölerans adı verilen üretim hata payları var.Bu toleranslar gövde ve lens için birkaç yerde sıkıntı oluşturabiliyor.Bunları çok detaya girmeden özetlemeye çalışacağım;
1.Gövdede üretim toleransları
a.Sensörün yerleştirme sırasındaki açısı.Bayonete tam paralel olmalı ama belli bir tolerans çerçevesinde ''misalignment '' paralel olmama durumu normal kabul edilir.
b.Metal bayonetin montaj sırasında gövdeye olan paralelliği ile ilgili tolerans.Burada da belli bir sapma üretim hatası olarak kabul edilmemekte.
2.Lens üretim toleransları
a.Lensi oluşturan optik elemanların odaklarının birbirine paralel olma toleransı.Burada da belli bir sapma normal kabul ediliyor.
b.Lens bayonetinin sensöre olan paralelliği toleransı.Tekrar etmeyeyim yukarıda anlattığım gibi.
Şimdi diyelim ki body nin bayonetinde 3 derecelik bir sağa eğilme var.Lensin bayınetinde de 3 derecelik bir sola eğilme var.Bu ikili size denk gelmişse çok iyi kopya bir lens yakaladım diye mutlu olacaksınız:) Ya tersi olur da ikisi de sağa eğimli olursa ya da biri sağa diğeri aşağı ? Eyvah kötü kopya bir lens aldınız Çok sinir bozucu değil mi? Bence de...
Bazen bu toleranslar o kadar az oluyor ki af fine tune ya da af adjust,ya da hangi marka nasıl adlandırıyorsa, uygulamak işi bir anda çözüveriyor.Ama erken sevinmeyin bu sefer de bazı optik tasarım hataları devreye giriyor.Buna aslında hata değil de tasarım sırasında ''compromise'' devreye giriyor.Türkçesi ödün vermek ya da her seçim bir vaz geçiştir.Tasarımcı köşeden köşeye belli bir keskinliği ya da kontrastı elde etmek için başka birşeyleri feda ediyor bilerek.İşte bunlardan biri ''focus shift'' Yani focus kayması.
Focus shift
1.Mesafeye Bağlı Focus Shift
Örneğin macro bir lens hayal edin.Konuya 15cm mesafeden sonsuza kadar netleme yapabiliyor.15 cm de netlediğiniz noktayı gözünden vuruyor ama uzaktaki bir ağacı netlyorsunuz ağacın önündeki çalılar net çıkıyor ama ağaç net değil Lenste front focus hatası var.Ama yakonda yok bu hata.İşte tasarımcı demiş ki madem bir focus kayması olacak bari macro lens olduğuna göre yakında doğru netleme yapsın.Yani ödün vermiş.Eğer uzak ve yakın için ölçülmüş af fine tune değerleriniz varsa ona göre uzağı çekeceğiniz zaman o değeri girmeniz gerekecek.Off çok can sıkıcı.
2.Diyaframa Bağlı Focus Shift
Lensiniz süper keskin ama biraz back focus yapıyor.Sorun değil hemen af fine tune dan artı birkaç değer girer halledersiniz.Ama bu ayarı hangi diyaframda yapacaksınız? Ne yani diyaframa göre de mi af kayması yaşanıyor?Maalesef evet f2.8de yaptığınız ayar f4 de focus shift in azizliğine uğrayabilir.
3.Zoom Lenslerin Odak Uzaklıkları Arası Focus Shift
24-70mm lensiniz biraz front focus yapıyor.Kolayı var ayarlarım birkaç eksi değer girer hallederim.Yook olmaz neden?24mm de -5 değeri focus u tam doğru noktaya getiriyorken 70mm de +12 gerekebiliyor Ahhh ahhhh
Şimdi tripod üzerinde makineyi 45 derece eğin ve masanın üzerindeki cetveli en açık diyaframda netleyin.Netlediğiniz yerin önünde ise geriye af fine tune,arkasında ise öne uygulayın diyenler olacaktır Ama hangi diyaframda,hangi mesafeden kaç mm de diye sorarsınız artık sanırım )
Sonuç olarak af fine tune tek başına ne yazık ki sorunu çözemiyor.Ama yine de ben size ortalama olarak nasıl en doğru ayarlama yapabileceğinizi anlatayım.Ben bu iş için Reikan Focal Pro diye bir program bile aldım ve her türlü triği denedim.O sebeple siz söylenenlere kulak asmayın ve bu söyleyeceklerimi bir deneyin.
Bu linkteki fotoğraflara bakarsanız ne demeye çalıştığımı daha iyi anlarsınız.
http://mansurovs.com/how-to-quickly-test-your-dslr-for-autofocus-issues
1.Bu test chart ı indirin.İyi bir printer dan yüksek dpi lı ve siyah beyaz olarak basın. Bunu düz olduğundan emin olduğunuz bir duvara kağıt bantlarla köşelerinden gergince yapıştırın.
http://mansurovs.com/wp-content/uploads/2012/07/Focus-Test-Chart.pdf
2.Makinayı tripoda bağlayın.Öne arkaya ya da sağa sola hiç açı yapmayacak şekilde tam karşıya baksın lens.
3.Deneyeceğiniz lensin focal uzaklığını 50X ile çarpın.Örneğin 24mm ise lens 24 x 50 = 1200 yani 1.2 metre.Bu sensörden test chart a olan yaklaşık uzaklığınız olacak.Bu yöntem sayesinde mesafeye bağlı focus shift i bir nebze olsun atlatmaya çalışacağız.
4.Lensi en çok kullanacağınızı düşündüğünüz diyaframa ayarlayın.Örneğin f4.Düz bir kağıdı çekerken f4 de alan derinliği o kadar fazla olur ki ayarlamalar çok işe yaramaz diye düşünmeyin.
5.Tam olarak başaramayacak olsanız da test kağıdı ile makinanın sensörünün paralel duruyor olmasına çalışın.Bunu live view da grid modu açarak daha kolay yapabilirsiniz.
6.Af fine tune ayarını +20 den başlayarak +15 ,+10 ,+5 ,0,-5,-10 şeklinde değiştirerek birer kare çekin.Her çekimden önce netlik halkasını sonsuza dayayarak netliği bozun.Ve deklanjöre basarak tekrar netleyin.
7. En son bir de live view modunda 10x büyüterek manuel olarak netleyin ve çekin.
8.Sonra bu fotoları bilgisayara atın ve karşılaştırın.Liveview a en yakın değeri hangi ayar vermişse o değeri girin.Hepsi bu
Umarım kafaları daha da karıştırmış olmam :=)
Selamlar...
ALINTI : AHMET GENCAL'ın Dijitalfokus'taki bir yazısıdır.
http://ahmedgencal.blogspot.com/
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimi1984 -- 25 Ağustos 2012; 1:59:41 >
-
Ahmet Gencal olayı çok güzel aktarmış helal...quote:
Orijinalden alıntı: jimi1984quote:
Orijinalden alıntı: Knisath
İkisi de .Yeri geldiğinde AF yeri geldiğinde MF .
MF ye izin AF özelliğe sahip lensler çok daha iyi oluyor fotoğraf çekerken.
50mm DFA ve 85mm Sigma'da bu keyfi yaşadım ki hakikaten çok güzel bir olay :)
Bu arada sevdiğim bir abimin yazısını paylaşmak istiyorum ;
-----------------------------------------------------------------------_______-----------------------_______-------------------------------------------------------------------------------------------
Merhaba.
Bu konuyu keşfettim keşfedeli fotoğraftan soğudum desem abartmış olmam zira gerçekten bunca para verilen bu aletlerin mükemmellikten uzak olduğunu anlıyorsunuz içine girdikçe
Şimdi öncelikle neden böyle bir ayara ihtiyaç olduğunu anlamak lazım.Madem ayarlanabiliyor neden bu ayarı fabrikadan çıkarken yapıyorlar? Çünki lens ve gövde set halinde satılmıyor.Üretim sırasında hem lens için hem de gövde için tölerans adı verilen üretim hata payları var.Bu toleranslar gövde ve lens için birkaç yerde sıkıntı oluşturabiliyor.Bunları çok detaya girmeden özetlemeye çalışacağım;
1.Gövdede üretim toleransları
a.Sensörün yerleştirme sırasındaki açısı.Bayonete tam paralel olmalı ama belli bir tolerans çerçevesinde ''misalignment '' paralel olmama durumu normal kabul edilir.
b.Metal bayonetin montaj sırasında gövdeye olan paralelliği ile ilgili tolerans.Burada da belli bir sapma üretim hatası olarak kabul edilmemekte.
2.Lens üretim toleransları
a.Lensi oluşturan optik elemanların odaklarının birbirine paralel olma toleransı.Burada da belli bir sapma normal kabul ediliyor.
b.Lens bayonetinin sensöre olan paralelliği toleransı.Tekrar etmeyeyim yukarıda anlattığım gibi.
Şimdi diyelim ki body nin bayonetinde 3 derecelik bir sağa eğilme var.Lensin bayınetinde de 3 derecelik bir sola eğilme var.Bu ikili size denk gelmişse çok iyi kopya bir lens yakaladım diye mutlu olacaksınız:) Ya tersi olur da ikisi de sağa eğimli olursa ya da biri sağa diğeri aşağı ? Eyvah kötü kopya bir lens aldınız Çok sinir bozucu değil mi? Bence de...
Bazen bu toleranslar o kadar az oluyor ki af fine tune ya da af adjust,ya da hangi marka nasıl adlandırıyorsa, uygulamak işi bir anda çözüveriyor.Ama erken sevinmeyin bu sefer de bazı optik tasarım hataları devreye giriyor.Buna aslında hata değil de tasarım sırasında ''compromise'' devreye giriyor.Türkçesi ödün vermek ya da her seçim bir vaz geçiştir.Tasarımcı köşeden köşeye belli bir keskinliği ya da kontrastı elde etmek için başka birşeyleri feda ediyor bilerek.İşte bunlardan biri ''focus shift'' Yani focus kayması.
Focus shift
1.Mesafeye Bağlı Focus Shift
Örneğin macro bir lens hayal edin.Konuya 15cm mesafeden sonsuza kadar netleme yapabiliyor.15 cm de netlediğiniz noktayı gözünden vuruyor ama uzaktaki bir ağacı netlyorsunuz ağacın önündeki çalılar net çıkıyor ama ağaç net değil Lenste front focus hatası var.Ama yakonda yok bu hata.İşte tasarımcı demiş ki madem bir focus kayması olacak bari macro lens olduğuna göre yakında doğru netleme yapsın.Yani ödün vermiş.Eğer uzak ve yakın için ölçülmüş af fine tune değerleriniz varsa ona göre uzağı çekeceğiniz zaman o değeri girmeniz gerekecek.Off çok can sıkıcı.
2.Diyaframa Bağlı Focus Shift
Lensiniz süper keskin ama biraz back focus yapıyor.Sorun değil hemen af fine tune dan artı birkaç değer girer halledersiniz.Ama bu ayarı hangi diyaframda yapacaksınız? Ne yani diyaframa göre de mi af kayması yaşanıyor?Maalesef evet f2.8de yaptığınız ayar f4 de focus shift in azizliğine uğrayabilir.
3.Zoom Lenslerin Odak Uzaklıkları Arası Focus Shift
24-70mm lensiniz biraz front focus yapıyor.Kolayı var ayarlarım birkaç eksi değer girer hallederim.Yook olmaz neden?24mm de -5 değeri focus u tam doğru noktaya getiriyorken 70mm de +12 gerekebiliyor Ahhh ahhhh
Şimdi tripod üzerinde makineyi 45 derece eğin ve masanın üzerindeki cetveli en açık diyaframda netleyin.Netlediğiniz yerin önünde ise geriye af fine tune,arkasında ise öne uygulayın diyenler olacaktır Ama hangi diyaframda,hangi mesafeden kaç mm de diye sorarsınız artık sanırım )
Sonuç olarak af fine tune tek başına ne yazık ki sorunu çözemiyor.Ama yine de ben size ortalama olarak nasıl en doğru ayarlama yapabileceğinizi anlatayım.Ben bu iş için Reikan Focal Pro diye bir program bile aldım ve her türlü triği denedim.O sebeple siz söylenenlere kulak asmayın ve bu söyleyeceklerimi bir deneyin.
Bu linkteki fotoğraflara bakarsanız ne demeye çalıştığımı daha iyi anlarsınız.
http://mansurovs.com/how-to-quickly-test-your-dslr-for-autofocus-issues
1.Bu test chart ı indirin.İyi bir printer dan yüksek dpi lı ve siyah beyaz olarak basın. Bunu düz olduğundan emin olduğunuz bir duvara kağıt bantlarla köşelerinden gergince yapıştırın.
http://mansurovs.com/wp-content/uploads/2012/07/Focus-Test-Chart.pdf
2.Makinayı tripoda bağlayın.Öne arkaya ya da sağa sola hiç açı yapmayacak şekilde tam karşıya baksın lens.
3.Deneyeceğiniz lensin focal uzaklığını 50X ile çarpın.Örneğin 24mm ise lens 24 x 50 = 1200 yani 1.2 metre.Bu sensörden test chart a olan yaklaşık uzaklığınız olacak.Bu yöntem sayesinde mesafeye bağlı focus shift i bir nebze olsun atlatmaya çalışacağız.
4.Lensi en çok kullanacağınızı düşündüğünüz diyaframa ayarlayın.Örneğin f4.Düz bir kağıdı çekerken f4 de alan derinliği o kadar fazla olur ki ayarlamalar çok işe yaramaz diye düşünmeyin.
5.Tam olarak başaramayacak olsanız da test kağıdı ile makinanın sensörünün paralel duruyor olmasına çalışın.Bunu live view da grid modu açarak daha kolay yapabilirsiniz.
6.Af fine tune ayarını +20 den başlayarak +15 ,+10 ,+5 ,0,-5,-10 şeklinde değiştirerek birer kare çekin.Her çekimden önce netlik halkasını sonsuza dayayarak netliği bozun.Ve deklanjöre basarak tekrar netleyin.
7. En son bir de live view modunda 10x büyüterek manuel olarak netleyin ve çekin.
8.Sonra bu fotoları bilgisayara atın ve karşılaştırın.Liveview a en yakın değeri hangi ayar vermişse o değeri girin.Hepsi bu
Umarım kafaları daha da karıştırmış olmam :=)
Selamlar...
ALINTI : AHMET GENCAL'ın Dijitalfokus'taki bir yazısıdır.
http://ahmedgencal.blogspot.com/
Alıntıları Göster
-
Spot Afquote:
Orijinalden alıntı: jimi1984quote:
Orijinalden alıntı: Knisath
İkisi de .Yeri geldiğinde AF yeri geldiğinde MF .
MF ye izin AF özelliğe sahip lensler çok daha iyi oluyor fotoğraf çekerken.
50mm DFA ve 85mm Sigma'da bu keyfi yaşadım ki hakikaten çok güzel bir olay :)
Bu arada sevdiğim bir abimin yazısını paylaşmak istiyorum ;
-----------------------------------------------------------------------_______-----------------------_______-------------------------------------------------------------------------------------------
Merhaba.
Bu konuyu keşfettim keşfedeli fotoğraftan soğudum desem abartmış olmam zira gerçekten bunca para verilen bu aletlerin mükemmellikten uzak olduğunu anlıyorsunuz içine girdikçe
Şimdi öncelikle neden böyle bir ayara ihtiyaç olduğunu anlamak lazım.Madem ayarlanabiliyor neden bu ayarı fabrikadan çıkarken yapıyorlar? Çünki lens ve gövde set halinde satılmıyor.Üretim sırasında hem lens için hem de gövde için tölerans adı verilen üretim hata payları var.Bu toleranslar gövde ve lens için birkaç yerde sıkıntı oluşturabiliyor.Bunları çok detaya girmeden özetlemeye çalışacağım;
1.Gövdede üretim toleransları
a.Sensörün yerleştirme sırasındaki açısı.Bayonete tam paralel olmalı ama belli bir tolerans çerçevesinde ''misalignment '' paralel olmama durumu normal kabul edilir.
b.Metal bayonetin montaj sırasında gövdeye olan paralelliği ile ilgili tolerans.Burada da belli bir sapma üretim hatası olarak kabul edilmemekte.
2.Lens üretim toleransları
a.Lensi oluşturan optik elemanların odaklarının birbirine paralel olma toleransı.Burada da belli bir sapma normal kabul ediliyor.
b.Lens bayonetinin sensöre olan paralelliği toleransı.Tekrar etmeyeyim yukarıda anlattığım gibi.
Şimdi diyelim ki body nin bayonetinde 3 derecelik bir sağa eğilme var.Lensin bayınetinde de 3 derecelik bir sola eğilme var.Bu ikili size denk gelmişse çok iyi kopya bir lens yakaladım diye mutlu olacaksınız:) Ya tersi olur da ikisi de sağa eğimli olursa ya da biri sağa diğeri aşağı ? Eyvah kötü kopya bir lens aldınız Çok sinir bozucu değil mi? Bence de...
Bazen bu toleranslar o kadar az oluyor ki af fine tune ya da af adjust,ya da hangi marka nasıl adlandırıyorsa, uygulamak işi bir anda çözüveriyor.Ama erken sevinmeyin bu sefer de bazı optik tasarım hataları devreye giriyor.Buna aslında hata değil de tasarım sırasında ''compromise'' devreye giriyor.Türkçesi ödün vermek ya da her seçim bir vaz geçiştir.Tasarımcı köşeden köşeye belli bir keskinliği ya da kontrastı elde etmek için başka birşeyleri feda ediyor bilerek.İşte bunlardan biri ''focus shift'' Yani focus kayması.
Focus shift
1.Mesafeye Bağlı Focus Shift
Örneğin macro bir lens hayal edin.Konuya 15cm mesafeden sonsuza kadar netleme yapabiliyor.15 cm de netlediğiniz noktayı gözünden vuruyor ama uzaktaki bir ağacı netlyorsunuz ağacın önündeki çalılar net çıkıyor ama ağaç net değil Lenste front focus hatası var.Ama yakonda yok bu hata.İşte tasarımcı demiş ki madem bir focus kayması olacak bari macro lens olduğuna göre yakında doğru netleme yapsın.Yani ödün vermiş.Eğer uzak ve yakın için ölçülmüş af fine tune değerleriniz varsa ona göre uzağı çekeceğiniz zaman o değeri girmeniz gerekecek.Off çok can sıkıcı.
2.Diyaframa Bağlı Focus Shift
Lensiniz süper keskin ama biraz back focus yapıyor.Sorun değil hemen af fine tune dan artı birkaç değer girer halledersiniz.Ama bu ayarı hangi diyaframda yapacaksınız? Ne yani diyaframa göre de mi af kayması yaşanıyor?Maalesef evet f2.8de yaptığınız ayar f4 de focus shift in azizliğine uğrayabilir.
3.Zoom Lenslerin Odak Uzaklıkları Arası Focus Shift
24-70mm lensiniz biraz front focus yapıyor.Kolayı var ayarlarım birkaç eksi değer girer hallederim.Yook olmaz neden?24mm de -5 değeri focus u tam doğru noktaya getiriyorken 70mm de +12 gerekebiliyor Ahhh ahhhh
Şimdi tripod üzerinde makineyi 45 derece eğin ve masanın üzerindeki cetveli en açık diyaframda netleyin.Netlediğiniz yerin önünde ise geriye af fine tune,arkasında ise öne uygulayın diyenler olacaktır Ama hangi diyaframda,hangi mesafeden kaç mm de diye sorarsınız artık sanırım )
Sonuç olarak af fine tune tek başına ne yazık ki sorunu çözemiyor.Ama yine de ben size ortalama olarak nasıl en doğru ayarlama yapabileceğinizi anlatayım.Ben bu iş için Reikan Focal Pro diye bir program bile aldım ve her türlü triği denedim.O sebeple siz söylenenlere kulak asmayın ve bu söyleyeceklerimi bir deneyin.
Bu linkteki fotoğraflara bakarsanız ne demeye çalıştığımı daha iyi anlarsınız.
http://mansurovs.com/how-to-quickly-test-your-dslr-for-autofocus-issues
1.Bu test chart ı indirin.İyi bir printer dan yüksek dpi lı ve siyah beyaz olarak basın. Bunu düz olduğundan emin olduğunuz bir duvara kağıt bantlarla köşelerinden gergince yapıştırın.
http://mansurovs.com/wp-content/uploads/2012/07/Focus-Test-Chart.pdf
2.Makinayı tripoda bağlayın.Öne arkaya ya da sağa sola hiç açı yapmayacak şekilde tam karşıya baksın lens.
3.Deneyeceğiniz lensin focal uzaklığını 50X ile çarpın.Örneğin 24mm ise lens 24 x 50 = 1200 yani 1.2 metre.Bu sensörden test chart a olan yaklaşık uzaklığınız olacak.Bu yöntem sayesinde mesafeye bağlı focus shift i bir nebze olsun atlatmaya çalışacağız.
4.Lensi en çok kullanacağınızı düşündüğünüz diyaframa ayarlayın.Örneğin f4.Düz bir kağıdı çekerken f4 de alan derinliği o kadar fazla olur ki ayarlamalar çok işe yaramaz diye düşünmeyin.
5.Tam olarak başaramayacak olsanız da test kağıdı ile makinanın sensörünün paralel duruyor olmasına çalışın.Bunu live view da grid modu açarak daha kolay yapabilirsiniz.
6.Af fine tune ayarını +20 den başlayarak +15 ,+10 ,+5 ,0,-5,-10 şeklinde değiştirerek birer kare çekin.Her çekimden önce netlik halkasını sonsuza dayayarak netliği bozun.Ve deklanjöre basarak tekrar netleyin.
7. En son bir de live view modunda 10x büyüterek manuel olarak netleyin ve çekin.
8.Sonra bu fotoları bilgisayara atın ve karşılaştırın.Liveview a en yakın değeri hangi ayar vermişse o değeri girin.Hepsi bu
Umarım kafaları daha da karıştırmış olmam :=)
Selamlar...
ALINTI : AHMET GENCAL'ın Dijitalfokus'taki bir yazısıdır.
http://ahmedgencal.blogspot.com/
Alıntıları Göster
-
-
stm lensler ile af bambaşka bir tat veriyor.quote:
Orijinalden alıntı: theyapici
bazen mf bazen af duruma göre ama af ağırlıklı
Alıntıları Göster -
Valla bi makinaya 3 4 bin lira veriosam adam gibi AF yapmak ne kelime gerekirse uçucak aga :D Yok bılmem kac tane af noktası var diye malı satmayı bılıolar :)) Ben gerekmedıkce AFden vazgecmeyenlerdenım :)quote:
Orijinalden alıntı: nervium
stm lensler ile af bambaşka bir tat veriyor.
Alıntıları Göster -
Af tercihimquote:
Orijinalden alıntı: TheBrain
Valla bi makinaya 3 4 bin lira veriosam adam gibi AF yapmak ne kelime gerekirse uçucak aga :D Yok bılmem kac tane af noktası var diye malı satmayı bılıolar :)) Ben gerekmedıkce AFden vazgecmeyenlerdenım :)
Alıntıları Göster
Ama SMC Manuel 50mm f1.7 lens'i kullanmayı seviyorum bu yüzden de mecbur mf -
İkisininde yeri ve geregi ayrıdır.quote:
Orijinalden alıntı: Kamilla14
Bu mesaj silindi.
Alıntıları Göster
Netleme durumu calısmaya gore secilir. Spor karsılasmaları, kus cekimleri vs gibi hareket arzeden calısmaları MF ile yapmaya calısmak son derece gereksizdir otm AF kullanılır. Makro, ürün cekimi, uzaklıgı sabit duragan calısmalarda MF calısılırki makina her defasında netleme icin bosuna ugrasmasın. AF nin birde surekli netleme fonksiyonuda vardır. Calısmaya gore netleme bicimi secilir, kafamıza gore olmaz. Bu kadar ayarın olmasının sebepleri vardır. Yoksa otm mod herseyi bizim yerimize yapardı. Fotograf makinaları bizim ne calıstıgımızı, ne anlatmak istedigimizi bilmezler o yuzden bu modları kullanarak ne kadar iyi anlatırsak o kadar dogru sonuc alırız.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikarahal -- 27 Aralık 2012; 12:27:31 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: ikarahal
İkisininde yeri ve geregi ayrıdır.
Netleme durumu calısmaya gore secilir. Spor karsılasmaları, kus cekimleri vs gibi hareket arzeden calısmaları MF ile yapmaya calısmak son derece gereksizdir otm AF kullanılır. Makro, ürün cekimi, uzaklıgı sabit duragan calısmalarda MF calısılırki makina her defasında netleme icin bosuna ugrasmasın. AF nin birde surekli netleme fonksiyonuda vardır. Calısmaya gore netleme bicimi secilir, kafamıza gore olmaz. Bu kadar ayarın olmasının sebepleri vardır. Yoksa otm mod herseyi bizim yerimize yapardı. Fotograf makinaları bizim ne calıstıgımızı, ne anlatmak istedigimizi bilmezler o yuzden bu modları kullanarak ne kadar iyi anlatırsak o kadar dogru sonuc alırız.
Kus ve spor cekimlerinde MF daha mantikli sanirim.
Benzer içerikler
- basılı bir belgeyi dijital ortama aktarmak için neler yapabiliriz
- yapay zeka photoshop
- hdr ne işe yarar
- çocuk fotoğraf makinesi tavsiye
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X