arkadaşlar geçen gün İBB beyazmasaya attığım mailı paylaşıyorum sizce böyle bir proje olabilir mi?... biraz yatırımla çok imkansız gibi gelmiyor bana siz ne dersiniz? ne gibi sorunlar olur?
Merhabalar Uzunca süredir bir çok İstanbullu gibi Metrobüsleri memnuniyetle kullanıyorum. Ancak hem petrolde dışa bağımlılığımız hemde çevresel etkenlerle metrobüslerin dizel motorlarla cayır cayır petrol yakması, çevreyi kirletmesi, ses kirliliği ve belediye bütçesine verdiği zarar pekte İstanbul'a yakışır cinsten değil. Benim düşündüğüm şey çok düz ve müsait olan metrobüs hattında çekilecek bir elektrik hattı ile troleybüs uygulamasına geçmenin çok zor olmayacağıdır. Uzun dönemde hem çevresel hemde ekonomik olarak çok büyük katma değer sağlayacağı kesindir.
verdiğim linkteki tarzda yeni tip troleybüsler görülmektedir. Bu konuda belediyemizin yapacağı çalışma ve araştırma ile iyi neticeler alınabileceğini düşünüyorum.
iyi çalışmalar...
Zürihte bazı hatlarda otobüsler tramvay gibi tepesinden elektrik kablolarına bağlanarak çalışırlar.
mantıklı
troleybüsler metrobüs gibi hızlı gidemezler ama yan hatlarda, yolun ortasından 2 şerit alınamıyacak darlıktaki caddelerde kullanılabilir ama genede yeni nesil çevreci otobüslerle rekabet edecek kadar avantajlı değil bence
Sanmıyorum, yüzlerce mercedes marka metrobüs, bir de hollanda malı böcekler var.
Deli gibi para harcadılar, bunları çöpe atıp sıfırdan yeni sistem altına girebilecekleri bir maliyet değil.
Olsa iyi olur, hatta raylı sistem kurulabilseydi o hatta daha da güzel olurdu.
quote:
Orijinalden alıntı: emtue
Sanmıyorum, yüzlerce mercedes marka metrobüs, bir de hollanda malı böcekler var.
Deli gibi para harcadılar, bunları çöpe atıp sıfırdan yeni sistem altına girebilecekleri bir maliyet değil.
Olsa iyi olur, hatta raylı sistem kurulabilseydi o hatta daha da güzel olurdu.
bende aynı şeyi düşünüyorum. ama olsa güzel olur cidden, hatta zamanla raylı sistem dediğiniz gibi cok daha iyi olur. zamanla olur inşallah
kesinlikle yapılabilir , elektrikli motorları kontrol etmek dizelden daha kolaydır. ve hat eğer belirli ise en uygun şey elektrikli troleybu veya farklı şekilde yoldan elektrik alacak araçlardır. Elektrikli motorun aynı gücü daha küçük hacimli motorlardan alacağı düşünüldüğünde motor ve şansıman değişimi de problem olmayacaktır , hatta ve sistemi biz şimdilik yapamazsak üretici firmadan temin edilebilmesi için bir ihale de açabiliriz. Her şey para ve alınacak karar ile ilgilidir ve karar alma olayının da belediyelere bırakılması büyük hatadır Çevre bakanlığı ulaştırma bakanlığı gibi üt mevzuatlar ile olay bitirilebilir.
vezir hocam mevcut sistemdeki araçlar zaten ülkenin her zaman ihtiyaç duyduğu araçlardır. Hazır yeni sistemli araçların alınması bu metrobüsleri boşa çıkarmaz. normal hatlarda yada diğer illerde rahatlıkla kullanılabilir. ayrıca hollandalı gitmeyen metrobüslerde konya gibi rampa olmayan yerlerde metrobüs tarzı uygulamalarda kullanılabileceği söyleniyordu..
Elektrikli araç için firmalar birbiriyle yarışırken ve en büyük sorun enerjiyi depolama halledilememişken düz ve bağımsız hazır bir yolda elektrik direkleri ile ulaşım sağlamak mantıklı geliyor.. sadece çevre açısından ve ses olarak bile büyük bir nimet.
quote:
Orijinalden alıntı: Whisper911
vezir hocam mevcut sistemdeki araçlar zaten ülkenin her zaman ihtiyaç duyduğu araçlardır. Hazır yeni sistemli araçların alınması bu metrobüsleri boşa çıkarmaz. normal hatlarda yada diğer illerde rahatlıkla kullanılabilir. ayrıca hollandalı gitmeyen metrobüslerde konya gibi rampa olmayan yerlerde metrobüs tarzı uygulamalarda kullanılabileceği söyleniyordu..
Elektrikli araç için firmalar birbiriyle yarışırken ve en büyük sorun enerjiyi depolama halledilememişken düz ve bağımsız hazır bir yolda elektrik direkleri ile ulaşım sağlamak mantıklı geliyor.. sadece çevre açısından ve ses olarak bile büyük bir nimet.
koca koca elektrikli trenler gidiyorsa metrobüsler de elektrikli olarak gidebilir @whipper911. DAha yakın zamanda sanpetersburgtaki troleybüsleri kabaca kendimce inceledim. Bir kere ilk ivme yani tork muazzam kalkamayacağı yokuş olamaz. Sonrasında zaten güzergah belli ise çok seri ve onlarda vites kutusu yok DC motor herhalde basınca hızlanıyor , ne kadar basaran o akdar hızlı , sonrasında çok sessiz. Sesi bozan ve anlayamadığım (araştırmam lazım ) arada bir olan gürültülü bir şey çalışıyor şarj mı ediyor , flywheel tarzı birşey mi var pek kavrayamadım. Isıtma işi çok kolay çünkü elektrik var , soğutma da güç kaybı yok , klima sistemi direkten istediği kadar çekiyor enerjiyi .Çok begendim. Yani dizel motor kullanmak böyle birşey varken gerçekten 1 yüzyıl öncesine gitmek gibi birşey. Ne kadar sessiz ne kadar yeni nesil olursa olsun elektrikli motorlar ile bu motrlar yarışamaz .SOnrasında bakımları çok kolay parçası az ve yerli sanayide kolaylıkla yan sanayi oluşabilir. Belediyeler açısından bunların terk edilmesi bence bütyük bir kayıp .Tama hafif metro bazı yerlerde uygun değil ama troleybüs gerçekten çıkamayacağı yokuş yok .Aşırı güçlü bir ilk kalkış var dizgenleniyor herhalde yoksa sanki otobüs patinaj yapacak gibi. Belki de ruslar biraz acemi olabilirler bu kontrol sistemerinde nede olsa siemens bu işin piri firmalardan biridir.
Hatlı olduktan sonra yapılmasın hat bakımları o araçların kullandığı mazottan çok daha masraflı ayrıca elektrikte ucuz değil artık, he devlet kendi kullandığı elektriğin hesabını yapar mı yeri geldiğinde belediyelerinden hesap soruyor kardeşim şu kadar elektrik kullanmışsın diyor. Eğer konuyu açan arkadaşın bahsettiği şey hatsız olarak direk akülerle beslenen sabahları şarj edilen bir sistem ise o işin avantajı yok maalesef otobüslerin kat ettiği mesafe, çektiği yük ile yanında otobüsün yarısı büyüklüğünde bir akü grubu ve uzun şarj süreleri lazım düşünüce güzel ama teorikte zor.
teşekkürler vezir hocam.
bildiğim kadarıyla elektrik motorları içten yanmalı motorlara göre çok daha uzun süre sıkıntısız çalışıyor. Ayrıca aktarma olarak da karmaşık bir otomatik şanzıman yok. . düşününce şuanda bir çok sistem motorun ürettiği elektriği kullanırken yeni sistemde dediğiniz gibi kendi elektriğini direk karşılayacak..
Bu düşüncelerin gerekli yerlere ulaşması için çalışmalar yapacağım umarım sonuç alırım.
@Whisper911, boşuna yazıyorsun hocam. Bunları wowTURKEY'de yaz da, linç etsinler seni. Hükümetin uşağı gibi çalışan ve yüzlerce insanın yazdığı bu tip forumlar olduğu sürece böyle kazalar da yaşanır, böyle çözüm önerileri de esgeçilir...
quote:
Orijinalden alıntı: donanımcı123
Hatlı olduktan sonra yapılmasın hat bakımları o araçların kullandığı mazottan çok daha masraflı ayrıca elektrikte ucuz değil artık, he devlet kendi kullandığı elektriğin hesabını yapar mı yeri geldiğinde belediyelerinden hesap soruyor kardeşim şu kadar elektrik kullanmışsın diyor. Eğer konuyu açan arkadaşın bahsettiği şey hatsız olarak direk akülerle beslenen sabahları şarj edilen bir sistem ise o işin avantajı yok maalesef otobüslerin kat ettiği mesafe, çektiği yük ile yanında otobüsün yarısı büyüklüğünde bir akü grubu ve uzun şarj süreleri lazım düşünüce güzel ama teorikte zor.
yurtdışından gelen çevreyi kirleten gürültü kirliliği yaratan tonlarca mazot. kendiniz üretebildiğiniz , sesi ve kirliliği nispeten daha az elektrik.
Ben hatlı olanlardan bahsediyorum. . Bakımlarında ne gibi şeyler yapılıyor bilmiyorum ama her gün çok daha eski bakımsız banliyö hattını kullanan biri olarak henüz bakım yapıldığını da görmedim. . illaki bazı giderleri vardır ancak diğer tarafı düşününce belkide devede kulak kalabilir...
hep tren gibi sistemler düşünülüyor ancak illaki uzun ve elektrikle çalışması için demir tekerleklere ve raylara ihtiyaç yok ki. . Ne biliyim en basitinden fren sistemleri trenlerde otomatik olarak çalışabiliyor. bu yeni otobüslere otomobillerdeki gibi önündeki araçla olan mesafeyi sürekli takip eden ve acil durumda fren sistemini harekete geçirecek bir sistem bile takılabilir. Bu tarz sistemler elektrikle daha kolay olabilir diye düşünüyorum böylece metrobüslerde şoförlerin dalmasıyla oluşabilen arkadan çarpma riski en aza indirilmiş olacaktır...
@acer3820tg ben mücadele etmeye ve fikirleri tartışmaya açığım, demek istediğinizi anladım lakin denemekte fayda var. .
madem konu açıldı elimdeki traleybus hakkındaki linkelri veriyorum. Dünya için tekrar üzerinde düşünmesi gereken (birçok şehir halen bırakmamış ve fransadaki şu troleybüs ne kadar da metrobüse benziyor.
en.wikipedia.org
File:Irisbus Cristalis ETB18 C3 Lyon TCL.JPG - Wikipedia
madem konu açıldı elimdeki traleybus hakkındaki linkelri veriyorum. Dünya için tekrar üzerinde düşünmesi gereken (birçok şehir halen bırakmamış ve fransadaki şu troleybüs ne kadar da metrobüse benziyor.
en.wikipedia.org
File:Irisbus Cristalis ETB18 C3 Lyon TCL.JPG - Wikipedia
madem konu açıldı elimdeki traleybus hakkındaki linkelri veriyorum. Dünya için tekrar üzerinde düşünmesi gereken (birçok şehir halen bırakmamış ve fransadaki şu troleybüs ne kadar da metrobüse benziyor.
en.wikipedia.org
File:Irisbus Cristalis ETB18 C3 Lyon TCL.JPG - Wikipedia
ne demek whisper halkımız bilinçlenmezse önüne ne gelirse onu en iyi sanır.
resimlere bakınız lyondaki troleybüs artık buna bu isim ne kadar uyar bilemiyorum metrobüs deniyorsa buna ultratroybüs demek lazım herhalde eski tasarımlar ile şimdikileri karıştırmayalım , her şeyde teknoloji ilerliyor ...
ne kadar gelişmiş makineler ... trenlerden tek farkı lastik tekerlekleri olması dikkat ederseniz el oğlu bu sistemi şehir içinde kullanıyor baya sokak falan dönüyorlar bizim bir avantajımız da bağımsız düz bir yol