DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
İDEAL VİTES DEĞİŞTİRME DEVRİ
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
79
Cevap
1
Favori
62.678
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      368 Mesaj
      20 Haziran 2006 19:29:41 Konu Sahibi
      Arkadaşlar ideal vites değiştirme devri tam olarak kaçtır, 1.4 motorla 2000 motordaki birbirinden farklımıdır? Benzinli motor ve dizel motorlarda farklımıdır? Benim bildiğim vites büyütmek için 3000 devir üstüne çıkmak küçültmek içinde 2000 in altına inmek lazım , ama dikkat ediyorumda bazıları 4000 devirde falan vites yükseltiyolar. Konuyla ilgili forumu aradım ama birşey bulamadım bilgisi olan var mı? Ayrıca hangi devir tam olarak en ekonomiktir?



      |
      |
      _____________________________

      Ne Mutlu Türküm Diyene!
    • Yüzbaşı
      458 Mesaj
      20 Haziran 2006 19:38:49
      usta şöförün devir saatiyle işi olmaz. benim şahinde devir saatimi var? arabanın ne istediğini kulaklar anlıyor zaten. performans istersen yüksek devirde vites atarsın. az yaksın dersen küçük devirde vites atarsın. kanımca tabi bu.
      |
      |
      _____________________________





      i7 4700HQ 2.4 / 3.4 Turbo GHz | 16GB DDR3 RAM | 1.5 TB 5400 Rpm HDD | 15.6'' Full HD IPS | Nvidia GeForce GTX850M 4GB Harici | Windows 8.1 | Blu-ray Sürücü
    • Teğmen
      215 Mesaj
      20 Haziran 2006 19:39:57
      ilk olarak benzinlide 5 bin devirde yükseltebilirsin dizel ise 3 bin devirde ideal ama motoru açmak istiyorsan yada turboyu devreye sokmak isterseen 5 en fazla 6-7 bin devire kadar çıkabilirsin ekonomik olarak 3 bin devir uygun bana göree
      |
      |
      _____________________________

      Msn Durumum ==>
      ‬‬‬۩[DH]‬‬‬۩
    • Emekli Yönetici
      4153 Mesaj
      20 Haziran 2006 19:40:16
      ideal vites değiştirme devri ideal ekonomi sağlayan vites değişimleri ve ideal hızlanmayı sağlayan vites değişimleri olarak ikiye ayrılırbunlardan birincisi motoru sıkıntıya sokmadan en ekonomik tüketimi sağlayacak şekilde vites değişimleridir ki genelde vitesler 3000 d/dk yı geçmeyecek şekilde(benzinli motorlar için) olmalıdır..böylece en ekonomik sürüş elde edilir..diğer taraftan vitesi aracın maximum torkunu ürettiği devirin biraz üzerinde değiştirmek ve yeni vitese maximum torkun üretildiği devirde başlamak en iyi performansı getirir fakat tüketimi arttırır...sonuç olarak benzinli motorlarda hacmine bakmaksızın ekonomik sürüş için 3000 d/dk yı geçmeyin..performanslı sürüş için 4000 d/dk altına düşmeyin
      |
      |
      _____________________________

      Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...
    • Yarbay
      3289 Mesaj
      20 Haziran 2006 19:50:58
      quote:

      Orjinalden alıntı: türbülans

      ideal vites değiştirme devri ideal ekonomi sağlayan vites değişimleri ve ideal hızlanmayı sağlayan vites değişimleri olarak ikiye ayrılırbunlardan birincisi motoru sıkıntıya sokmadan en ekonomik tüketimi sağlayacak şekilde vites değişimleridir ki genelde vitesler 3000 d/dk yı geçmeyecek şekilde(benzinli motorlar için) olmalıdır..böylece en ekonomik sürüş elde edilir..diğer taraftan vitesi aracın maximum torkunu ürettiği devirin biraz üzerinde değiştirmek ve yeni vitese maximum torkun üretildiği devirde başlamak en iyi performansı getirir fakat tüketimi arttırır...sonuç olarak benzinli motorlarda hacmine bakmaksızın ekonomik sürüş için 3000 d/dk yı geçmeyin..performanslı sürüş için 4000 d/dk altına düşmeyin


      katılıyorum.
      ekonomı için 3000 in altı.
      performans için ise 4000 civari,vites değişimlerindeki devir kaybını hesap ettınızde vitesi değiştirdeikten hemen soora devrin 3000 veya uzrınde olması için performans da 4000 civari diyorum.
      arabanın maksımum torq a ulaşmadan isakın ve ekonomık suruşlere ise genelde 2500 devir falan idealdir.
      ancak arabanın gucune,agırlık oranlaması yapıldıında bu ordan biraz daha deişebilir.
      onu da artık kullanan farkeder.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      5661 Mesaj
      20 Haziran 2006 19:55:07
      quote:

      Orjinalden alıntı: Araneida

      usta şöförün devir saatiyle işi olmaz. benim şahinde devir saatimi var? arabanın ne istediğini kulaklar anlıyor zaten. performans istersen yüksek devirde vites atarsın. az yaksın dersen küçük devirde vites atarsın. kanımca tabi bu.




      kulak değildir asıl olan şu an araçlarda öyle yalıtım varki hiçbirşey duyamayabilirsin dizelde motor sesi yüksek o zaman ne yapacaksın


      asıl önemli olan aracın nasıl ivmelendiği burada önemli olan ayak göz ilişkisidir gözünle aracın nasıl ivmelendiğini görüpte uygun devri bulursun

      benzinli araçlar için 3000-3750 arası

      dizel araçlar için 2000-3000 arası idealdir ama bu değerler araçtan araca motordan motora değişir
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      368 Mesaj
      20 Haziran 2006 20:06:37 Konu Sahibi
      mesela 1.4 motorda yüksek devir, 2000 motorda düşük devir mi ideal olur yani 1.4 motorda 3500-4000 2000 motorda 3000-3500 devir mi idealdir?
      |
      |
      _____________________________

      Ne Mutlu Türküm Diyene!
    • Binbaşı
      1579 Mesaj
      20 Haziran 2006 20:16:22
      her arabanın el kitabında o araba için eygunu ne ise yazar zaten.
      bakınız: arabanızın el kitabı
      |
      |
      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      4153 Mesaj
      20 Haziran 2006 20:16:33
      quote:

      Orjinalden alıntı: jankom

      mesela 1.4 motorda yüksek devir, 2000 motorda düşük devir mi ideal olur yani 1.4 motorda 3500-4000 2000 motorda 3000-3500 devir mi idealdir?


      bu çok önemli değil..motorların çevirdiği devirler 1.2 veya 2.0 farklı değildir..faklı olan şey 1.2 motorun 3000 devirde ürettiği güç ile 2.0 motorun 3000 devirde ürettiği güçtür..motor 1.4 te olsa 2.0 da olsa veya 6.0 da olsa çevireceği devir(herhangi bir modifikasyon yoksa) maximum 7000 dir..fakat motorlar güçlerini belli bir devir bandında üretirler..buna şöyle örnek verilebilir...söyleyeceğim değerler kafadan atmadır...ama prensip aynıdır...
      1)1.4 benzinli ford fiesta nın maximum gücü 90 hp dir ve bunu 6000 devirde üretir...
      2)1.6 benzinli ford focus un maximum gücü 100 hp dir ve bunu 6000 devirde üretir
      3)2.0 benzinli ford mondeo nun maximum gücü 140 hp dir ve bunu 6000 devirde üretir...

      görüldüğü gibi çevirilen devir aynı olmasına rağmen motor hacimleri farklı olduğundan üretilen güçte farklıdır..dolayısıyla her 3 araçta 6000 devirde kullanılırsa en etkili performansı gösterir...

      sonuç olarak sizin sorunuzun cevabı motor hacmine bakılmaksızın ekonomik sürüş ile performanslı sürüş arasında genel olarak 3000 d/dk ile belirlenmiş bir sınır vardır..aynı özellikler deviri 2000-2500 e çekerek dizeller içinde geçerlidir



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 20 Haziran 2006; 20:19:03 >
      |
      |
      _____________________________

      Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...
    • Yüzbaşı
      368 Mesaj
      20 Haziran 2006 20:26:34 Konu Sahibi
      peki güçleri farklı olduğuna göre 1.4 90 bg bir araba 5. vites 3000 devirde 100 km/saat olursa 2000 motor araba 3000 devirde 120 km/saat hıza mı erişir
      |
      |
      _____________________________

      Ne Mutlu Türküm Diyene!
    • Yüzbaşı
      747 Mesaj
      20 Haziran 2006 20:31:40
      quote:

      Orjinalden alıntı: jankom

      mesela 1.4 motorda yüksek devir, 2000 motorda düşük devir mi ideal olur yani 1.4 motorda 3500-4000 2000 motorda 3000-3500 devir mi idealdir?

      Sen Daha büyük hacimli ve güçlü motoru olan araçların daha düşük devirde daha rahat gideceğini düşünüyorsun sanırım.(Ben öyle anladım)Ama bu daha çok aracı ağırlığına, şazıman oranlarına, aerodinamik yapısına vs. bağlıdır.Basit olarak 1.4 100 hp 900kg. olan bir araç, 2.0 105 hp 1500 kg.(örnek olarak söyledim) olan bir araçtan daha düşük devir bantında daha rahat ivmelenebilir. Yani olay aracın motor hacminden çok diğer değişkenlere bağlıdır. Vites değiştirirken uygun devri ise aracı kullanan kişi tecrübeyle daha doğru bulabilir.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdar_39 -- 20 Haziran 2006; 21:02:27 >
      |
      |
      _____________________________



      Linea 1,3 Multijet Emotion
    • Binbaşı
      1918 Mesaj
      20 Haziran 2006 20:35:56
      ideal vites değiştirme devri diye bir devir yoktur.

      yani buna rakam vermek anlamsız ve yanlıştır.çünkü yol şartlarına göre ve vitesin sayısına göre değişkendlik gösterir

      ideal vites değiştirme devri ;

      vites değiştirdikten sonra gazı yiyen en düşük devirdir.bu kimi zaman 1500 olur kimi zaman 4000 olur.

      dizeli benzinlisi de farketmez bu kural geçerlidir.
      |
      |
      _____________________________

      ..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
      ...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............
    • Binbaşı
      1918 Mesaj
      20 Haziran 2006 20:36:57
      quote:

      Orjinalden alıntı: jankom

      peki güçleri farklı olduğuna göre 1.4 90 bg bir araba 5. vites 3000 devirde 100 km/saat olursa 2000 motor araba 3000 devirde 120 km/saat hıza mı erişir




      hayır ,

      bu hız tamamen diferansiyel ve vites dişli oranlarının değişimi ile değişebilir.
      |
      |
      _____________________________

      ..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
      ...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............
    • Binbaşı
      1225 Mesaj
      20 Haziran 2006 20:41:15
      ama normal yol şartlarında 3500-4500 arası normal vites değişim aralığıdır benzinli araçlarda
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      20 Haziran 2006 20:43:06
      2.0 105 baya enteresan bi teknoloji heralde ornek olsun diye verildi veya cok eski motor. Ben su kulak olayı ile ilgili konusmak istiyorum. Bir kere arabadan arabaya değişiyor yalıtım iyi ise benim poloda 3000 devirde gelenses bora da 4500 de filan cıkıyo o sebeple bence usta sofor her turlu bilgiyi ve durumu degerlendirip vites değiştirendir.
      |
      |
      _____________________________

      Herkes araba kullanmak zorunda değil!!!
    • Binbaşı
      1918 Mesaj
      20 Haziran 2006 20:43:27
      quote:

      Orjinalden alıntı: header

      ama normal yol şartlarında 3500-4500 arası normal vites değişim aralığıdır benzinli araçlarda



      bunu kim demiş neye göre demiş , birileri bir açıklasın sonra ben de cevabımı vereyim.
      |
      |
      _____________________________

      ..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
      ...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............
    • Emekli Yönetici
      4153 Mesaj
      20 Haziran 2006 20:47:25
      quote:

      Orjinalden alıntı: emre.

      ideal vites değiştirme devri diye bir devir yoktur.

      yani buna rakam vermek anlamsız ve yanlıştır.çünkü yol şartlarına göre ve vitesin sayısına göre değişkendlik gösterir

      ideal vites değiştirme devri ;

      vites değiştirdikten sonra gazı yiyen en düşük devirdir.bu kimi zaman 1500 olur kimi zaman 4000 olur.

      dizeli benzinlisi de farketmez bu kural geçerlidir.



      ben bu yoruma tam olarak katılamayacağım...sonuç olarak ekonomi için geçilmemesi gereken devirler her aracın kullanım kitapçığında vardır ki bu kitapçıkta "tavsiye edilen vites değiştirme hızları" olarak belirtilmiştir..yani aracı izin verilen devirin üzerinde kullanmak ne kadar zararlıysa gereğinden düşük devirlerde kullanmakta o derece zararlıdır diye düşünüyorum...nihayetinde herhangi bir benzinli motor 2000 devirin altında da gaz yer 2500 ün üzerinde de..fakat iki durumda hızlanması farklıdır...ki enjeksiyonlu sistemlerde cut-off zaten 2000 devirin altında devreden çıkmaktadır...sonuç olarak benzinli motorlarda ekonomik sürüş için 2000-3000 devir arası tercih edilmelidir..
      |
      |
      _____________________________

      Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...
    • Yüzbaşı
      614 Mesaj
      20 Haziran 2006 20:55:13
      @türbülans ya da bilen başka biri
      düşük devirli kullanmanın araç için ne tür bir zararı olur açıklayabilirmisin?
      tam tersi motorun ömrünü uzatmaz mı?
      |
      |
      _____________________________


      [DH] Alman BMW Klubu

      BMW LC.
      BMW E39
      [/link]
    • Yüzbaşı
      347 Mesaj
      20 Haziran 2006 21:05:07
      quote:

      Orjinalden alıntı: header

      ama normal yol şartlarında 3500-4500 arası normal vites değişim aralığıdır benzinli araçlarda

      normali buysa performans nasıl oluyo
      |
      |
      _____________________________

      bir şey bulamadım ^_^
    • Emekli Yönetici
      4153 Mesaj
      20 Haziran 2006 21:05:31
      quote:

      Orjinalden alıntı: porter

      @türbülans ya da bilen başka biri
      düşük devirli kullanmanın araç için ne tür bir zararı olur açıklayabilirmisin?
      tam tersi motorun ömrünü uzatmaz mı?


      benim anlatmak istediğim aracın herhangi bir vitesteyken o vitese uygun devirden daha düşük bir devirde kullanılması dır..şöyle örnek verebilirim...1.6 motorlu bir araç 4.viteste x bir süratte giderken devir 1500 ü gösteriyor olsun..vitesi 5 e atacaksınız ve deviri yükseltmek için gaza basıyorsunuz..tork yeterli gelmediğinden ideal vites değiştirme devrine ulaşmak için belkide gaza sonuna kadar basıyorsunuz..böylece yakıt tüketimi artıyor....

      diğer taraftan yüksek viteste düşük devir kullanmak "vuruntu" denilen olaya yol açacağından fiziki olarak ta sakıncalı



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 20 Haziran 2006; 21:07:40 >
      |
      |
      _____________________________

      Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...




Reklamlar
ses yalıtım malzemeleri
modasor
SEO
ses yalıtımı
izmir havalimanı transfer
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,609
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.