Şimdi Ara

Metrobüs Elektrikli olamaz mı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
0
Favori
2.332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • arkadslar bu metrobüsler yerine tramway olsa daha iyi olmazmıydı. neden metrobüs yaptılarki bir otobüste kactane lastik var yakıtı var motor parcaları kayışlar balatalar vs.. birsürü gider oluyor. bunun yerine tramvay olsa cok daha kar etmezler mi? bunu biz düşünüyoruzda onlar neden düşünemiyorlar. istanbula güzel bir kar yagsa bu metrobüsler hareket bile edemezler her yeri oynar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hasan Paşa

    quote:

    Orijinalden alıntı: EL_MARIACHI

     Metrobüs Elektrikli olamaz mı?

     Metrobüs Elektrikli olamaz mı?



    Metrobüsle bunun pek alakasını kuramadım

    eşeğin aklına karpuz kabuğu düşürmek

    Parayı yandaşa gömmek için bahane arıyorlar zaten.Her yere uzanıyorlar konuşan her dile acıbiber sürüyorlar korkutup susturuyorlar her türlü hileye baş vuruyorlar yakında beni de çeteden yargılarlar az kaldı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vincent van Gogh -- 9 Aralık 2011; 23:28:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncap

    biz ki zamanında rayları sökmüşüz otomobile dönmüşüz,yetmemiş troleybüs ü gömmüşüz sonuç belli ,petrol bağımlığı.....

    metrobüs hattı ayrı yol olduğu için troleybüs sorunsuzca uygulanabilir diye düşünüyorum...gönül ister ki raydan gidelim ama sanıldığı kadar ucuz değil hat inşaa maliyetleri ve sürekli rayların ve üst yapının bakım istemesi de işin cabası...öyle rayı döşe bitti işte ile olmuyor...hemen her an raylar ,bağlantı noktaları vs kontrol istiyor...hattın hep aynı hizada kalması isteniyor ve belirli aşınmalarda rayların değişmesi gerekiyor...makasıydı traversiydi vs derken bakım maliyetleri kabarıyor...bir de demiryollarında izin verilen belli eğimler var ,belli viraj çapları var ve bunları aşmamanız gerekiyor...bu nedenle hat geometrisini de olduğu gibi değiştirmeniz gerekiyor...sonuç olarak şu anki güzergahta değişiklik yapmadan demiryolu uygulaması da yapılması zor...

    nihayetinde elimizde 2 seçenek var ya petrol ya elektrikli ama illa ki lastik tekerlek....

    @Kızıl Baron
    zemine gömülü denilen patenli rayların da altında bütün altyapısı yapılıyor yani asfaltı kesip gömmek gibi bir durum yok...bu sultanahmet vs gördükleriniz de desenli asfalt sonradan yapılıyor alt kot betonunun üzerine...






    Tabiiki kastım asfaltın bir bölümünü kesip, o bölümlere rayları döşeyip oldu bitire getirmek değil. çok basit anlattım yukarıdaki "projemi" ama iş tabiikide o kadar basit ve ucuz değil. asfalt komple sökülecek, yeniden kaliteli asfalt dökülecek köprü üzerine. bu sırada trafik belki 1 aylığına anormal boyutlara çıkacak. 1er şerit alacaksın çünkü bir süreliğine rayları döşerken.
    evet bakım masrafları yüksektir raylı sistemin. asfalt döktüğün gibi, başı boş bırakamazsın. kontrol, denetim, ölçüm.. bakım masrafları çok yüksek olabilir. ama arkadaşlar, istanbuldan bahsediyoruz. burası dünyaca büyük bir metropol. bunu göze alacaksın. yapmak zorundasın. eğer yapmazsan bombaydan bi farkımız olmaz. ileriye dönük, geliştirilebilir, istanbula yakışır, çağdaş bir sistem kurulmalıydı. sadece günü kurtarmak adına yapılan metrobüs belli bir süre sonra yetersiz gelecektir.

    ama evet, ne yazıkki ncap'ın dediği gibi, bu saatten itibaren raylı sisteme geçilmesi çok zor. hatta imkansız.

    maalesef...




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.