Şimdi Ara

Mercedes-Maybach S650 nin 143 bin Sterlin değerinde bir araç olduğunu biliyormuydunuz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
826
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İngiltere broşürüne baktım.

    Vergiler hariç 143K küsur Sterlin Satış bedeli var.

    Yani Mercedes firma olarak bu aracı 143 K Sterlin fiyata satıyor ve bundan kâr ediyor.

    Bizim ülkede 2.2 milyon küsur TL civarında.

    Bu ülkede milyoner bile olsam lüks araç almam.


    Mercedes-Maybach S650 nin 143 bin Sterlin değerinde bir araç olduğunu biliyormuydunuz?Mercedes-Maybach S650 nin 143 bin Sterlin değerinde bir araç olduğunu biliyormuydunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redbul_540 -- 13 Nisan 2018; 20:26:3 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >







  • Troll konusu galiba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 27 yaşında tosuncuk bie hiç çalışmadan 2 senede 1 katrilyon para kaldırdı.Bu şekilde para kazansan emin ol arabanın fiyatına bakmazsın
  • şimdi mercedes benz'in sitesinden fiyatına bakalım.

    2.263.400 TL vergiler dahil fiyatı.


    vergileri çıkaralım (%160 ötv, %18 kdv ve bilimum diğer vergiler)

    731.780 TL

    aradaki fark = 1.531.220 TL

    devletin bir s650 den aldığı para mercedesin satış fiyatının iki katı. bu arabadaki kar oranı %20 desek(olmaz da diyelim hadi) devlet etliye sütlüye karışmadan, batma riski yaşamadan her araba için MB nin 10 katını kazanıyor.

    hemen satış fiyatını çevirelim.

    125.384 sterlin

    ingiltere fiyatından 18 bin sterlin daha düşük. yani elin gavuru dediğimiz avrupalı türkiyeye aynı arabayı daha ucuza veriyor şaka gibi. peki kardeşim neden 174.000 sterlin ödemiyoruz? cevabını biliyoruz da bazılarının işine gelmiyor.
  • Autoscot sitesine baktıkça kriz geçiriyorum.

    Şöyle bir gerçeğide ben yazayım. Eğer bu araç bizdede 150 bin tlye satılıyor olsaydı, şuna gönlümle yemin ediyorum. Sokaklar bu arabayla dolardı. Öyle böyle değil. Köpeğinin,kedisinin üstüne bile arabadan alan olurdu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackGhost12 -- 13 Nisan 2018; 19:58:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cok param olsa bu ulkede isim ne red.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackGhost12

    Autoscot sitesine baktıkça kriz geçiriyorum.

    Şöyle bir gerçeğide ben yazayım. Eğer bu araç bizdede 150 bin tlye satılıyor olsaydı, şuna gönlümle yemin ediyorum. Sokaklar bu arabayla dolardı. Öyle böyle değil. Köpeğinin,kedisinin üstüne bile arabadan alan olurdu
    aynen öyle yollarda bolca görürdük ama çokta güzel olurdu 150.000 tl olması yarın deseki mercedes bu arac 150.000 tl 1 saat icinde ülkede ki tüm mercedes bayileri dolup tasar kuyrukla girerler mercedes arac yetistiremez sonra hemen ilan da kurnazlar bayide 6 ay beklemeye son diye ilana koyarlar kâr mârjını koyup

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cem1907

    aynen öyle yollarda bolca görürdük ama çokta güzel olurdu 150.000 tl olması yarın deseki mercedes bu arac 150.000 tl 1 saat icinde ülkede ki tüm mercedes bayileri dolup tasar kuyrukla girerler mercedes arac yetistiremez sonra hemen ilan da kurnazlar bayide 6 ay beklemeye son diye ilana koyarlar kâr mârjını koyup

    150 değil 750 bin TL olsa bile çok satılır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Milletin a..sına koyan ve 450 milyon liraya yakın vergi borcu uzlaşma adı altında silinen Holding sahibi ile rantçı malum müteahit güruhu gözünü kırpmadan alır. Merak etmeyin. Silinen vergi borçları sağolsun. Birde savurganlığı ile meşhur devlet bürokratları.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 13 Nisan 2018; 23:37:42 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla lüks algım değişti.Bugün Octavia sürdüm bir hoş oldum,malum ulaşamıyoruz 1.6 dizel otomatiği 140 bin olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güncel kalsın insanlar görsün
  • Emin olun herkese pahalı geliyor ama azınlıktaki bazı kişiler '' ne yapalım piyasa buysa alalım bari '' diyebiliyor.Aynı şuan herkesin 2000 liraya telefon almayı artık çok doğal bulması gibi.(5 sene önce çılgınlıktı)
  • Biliyoruz. Araçların pahalı olduğunu iddia eden var mı? Herkes biliyor ki bu araçlardan alınan %160 vergi bu araçları pahalı yapıyor. Vergiler hariç bu aracın liste fiyatı, yani Mercedes'in bu araçtan elde ettiği karda dahil fiyatı 731.780 TL. Yani 144.907€ Euro'nun Pound'tan daha değersiz olduğunu düşünürsek bu aracın Türkiye'deki liste fiyatı İngiltere'den daha düşük.

    Şimdi gelelim bizim ülkenin sorununa. Türkiye sattığından daha fazla alan, yani ihraç ettiğinden daha fazla ithal eden bir ülke. Bu da dış ticaret dengesine eksi olarak yansıyor. Kısaca siz bunu cari açık olarak biliyorsunuz. Biz ise buna dış ticaret açığı diyoruz. (Cari açık çok daha kapsamlı konu) Dış ticaret açığımız fazla olduğu için Türkiye ithal malların satışını düşürmek için ÖTV alıyor. Bu vergiyle insanları hem vergiden kaçınmaya, hem vergi geliri elde etmeye, hem de dış ticaret açığını azaltmaya çalışıyor.

    Bu araç Türkiye'de ÖTV'siz satılsa, yani sadece KDV alınsa fiyatı 863,500 TL yapıyor. Hadi bunu geçtim. Özellikle orta segment fiyatları çok daha düşük olacağı için 0 km araçlara olan talep inanılmaz oranda artacaktır. Bu da ülkenin çok daha fazla dış ticaret açığı vermesine neden olacaktır.

    Peki ÖTV'nin kaldırılması için nelerin olması gerekiyor? Bunun cevabı çok basit. Türkiye'nin dış ticaret dengesinde eksiden artıya geçmesi, yani ihracatın ithalattan fazla olması gerekiyor. Türkiye'nin sattığı ürünün aldığı üründen fazla olması gerekir.

    Peki bu nasıl sağlanır? Bunun cevabı da basit. Katma değeri yüksek, yani teknolojik ürün satmak gerekir. Bize okulda hep öğretilen 1 ton domates ile 1 telefonun fiyatının aynı olması durumunu ele alalım. Türkiye 1 ton domates satarak 2000 lira elde ederken Samsung orta seviye bir telefon satarak yaklaşık 150 gramlık cihazdan aynı parayı kazanıyor. Katma değer bu demektir. Bir ürüne katkı sağlamak, bir ürünü teknolojik hale getirip satmaktır.

    Türkiye'nin enerji fakiri olduğunu da düşünürsek ülkemizin enerji bağımlılığını minimize etmesi gerekir. Yenilenebilir yeşil enerji, nükleer enerji gibi yöntemlerle kendi enerjisini üretmesi ve enerji ithalatını çok daha düşük seviyelere çekmesi gerekir.

    Dışa bağımlı olduğumuz her sektör için özel çalışmalar yapıp yerliliği arttırmak ve yerli girdiyi %50'nin üzerine çıkarmak gerekir. Bunlar yapılırsa zaten ekonomik olarak zengin bir ülke haline geliriz, orta gelir tuzağından çıkıp yüksek gelirli ülkeler sınıfına gireriz, ihracatımız ithalatımızın önünde olacağı için dış ticaret fazlası veririz ve ÖTV gibi bir vergiye de gerek kalmaz. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Sürç-i lisan ettiysek affola.

    Araca gelecek olursak; Güzel araç




  • McLaren64 kullanıcısına yanıt
    Duble yollarimiz var yeter....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: McLaren64

    Biliyoruz. Araçların pahalı olduğunu iddia eden var mı? Herkes biliyor ki bu araçlardan alınan %160 vergi bu araçları pahalı yapıyor. Vergiler hariç bu aracın liste fiyatı, yani Mercedes'in bu araçtan elde ettiği karda dahil fiyatı 731.780 TL. Yani 144.907€ Euro'nun Pound'tan daha değersiz olduğunu düşünürsek bu aracın Türkiye'deki liste fiyatı İngiltere'den daha düşük.

    Şimdi gelelim bizim ülkenin sorununa. Türkiye sattığından daha fazla alan, yani ihraç ettiğinden daha fazla ithal eden bir ülke. Bu da dış ticaret dengesine eksi olarak yansıyor. Kısaca siz bunu cari açık olarak biliyorsunuz. Biz ise buna dış ticaret açığı diyoruz. (Cari açık çok daha kapsamlı konu) Dış ticaret açığımız fazla olduğu için Türkiye ithal malların satışını düşürmek için ÖTV alıyor. Bu vergiyle insanları hem vergiden kaçınmaya, hem vergi geliri elde etmeye, hem de dış ticaret açığını azaltmaya çalışıyor.

    Bu araç Türkiye'de ÖTV'siz satılsa, yani sadece KDV alınsa fiyatı 863,500 TL yapıyor. Hadi bunu geçtim. Özellikle orta segment fiyatları çok daha düşük olacağı için 0 km araçlara olan talep inanılmaz oranda artacaktır. Bu da ülkenin çok daha fazla dış ticaret açığı vermesine neden olacaktır.

    Peki ÖTV'nin kaldırılması için nelerin olması gerekiyor? Bunun cevabı çok basit. Türkiye'nin dış ticaret dengesinde eksiden artıya geçmesi, yani ihracatın ithalattan fazla olması gerekiyor. Türkiye'nin sattığı ürünün aldığı üründen fazla olması gerekir.

    Peki bu nasıl sağlanır? Bunun cevabı da basit. Katma değeri yüksek, yani teknolojik ürün satmak gerekir. Bize okulda hep öğretilen 1 ton domates ile 1 telefonun fiyatının aynı olması durumunu ele alalım. Türkiye 1 ton domates satarak 2000 lira elde ederken Samsung orta seviye bir telefon satarak yaklaşık 150 gramlık cihazdan aynı parayı kazanıyor. Katma değer bu demektir. Bir ürüne katkı sağlamak, bir ürünü teknolojik hale getirip satmaktır.

    Türkiye'nin enerji fakiri olduğunu da düşünürsek ülkemizin enerji bağımlılığını minimize etmesi gerekir. Yenilenebilir yeşil enerji, nükleer enerji gibi yöntemlerle kendi enerjisini üretmesi ve enerji ithalatını çok daha düşük seviyelere çekmesi gerekir.

    Dışa bağımlı olduğumuz her sektör için özel çalışmalar yapıp yerliliği arttırmak ve yerli girdiyi %50'nin üzerine çıkarmak gerekir. Bunlar yapılırsa zaten ekonomik olarak zengin bir ülke haline geliriz, orta gelir tuzağından çıkıp yüksek gelirli ülkeler sınıfına gireriz, ihracatımız ithalatımızın önünde olacağı için dış ticaret fazlası veririz ve ÖTV gibi bir vergiye de gerek kalmaz. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Sürç-i lisan ettiysek affola.

    Araca gelecek olursak; Güzel araç
    Yardımcı olabildiniz.Hepsi çok güzel.

    Ama es geçtiğiniz bir konu var.Cari açığı olan ülke tek ülke Türkiye Cumhuriyeti sanıyorsunuz galiba.

    Cari açığı olan onlarca ülke var.Onlarda neden bu ÖTV denen baş belası yok?

    Cari açık felan hikaye ve milleti uyutmak için güzel bir yol.

    Milletimizde bu deprem vergisi neden halen var?Diye sormuyor. Hükümet'te oluk oluk akan parayı kesmiyor.Ben olsam bende kesmezdim.Kimse şikayetçi değil ki




  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Tabii ki öyle. Ben zaten genel olarak bahsettim. Makro ekonomik ve mikro ekonomik olarak incelersek bu meseleyi sayfalar yetmeyebilir.

    Türkiye'nin her şeyden önce yapması gereken yapısal reformlar olmadan zaten yukarıda yazdıklarım söz konusu olamaz. Siyasi konular, demografik konular, jeopolitik konular derken bunların yapılması da en azından kısa vadede zor. İnşallah bir gün o günleri görürüz. Görmekten de öte yapmak bizlere nasip olur.
  • maybach alan adam golf alan gibi limit zorlayıp kredi çekip almıyor

    2 milyon arabaya veriyorsa zaten arabayı kendi seçtiğini bile sanmıyorum git en iyisini al gel diyordur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.