Şimdi Ara

Mercedes Benz e renault motorunu kullanmak yakıştımı sizce? (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
204
Cevap
2
Favori
6.108
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Insanlar bir garip. Mercedesin 2.2 motoruna alinan %160lik kerizlik vergisini kendisine yakistirip, dci motoru mercedese yakistiramamis.

    Bazı insanlardaki algı problemi de bir garip.

    Bir tarafta 220 motorun vergisinden bahsediyorsunuz, diğer tarafta hacimden değil direk modeliyle bir motordan.

    Halbuki insanlar mercedes 220dizel kullanmaya devam etmeliydi demiyor. Renaulttan dci alacağına, küçük hacimli dizel istiyorsa, kendi küçük hacimini kendi yapmalıydı diyor. Önce okuduğunu anlamak lazım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Insanlar bir garip. Mercedesin 2.2 motoruna alinan %160lik kerizlik vergisini kendisine yakistirip, dci motoru mercedese yakistiramamis.

    Bazı insanlardaki algı problemi de bir garip.

    Bir tarafta 220 motorun vergisinden bahsediyorsunuz, diğer tarafta hacimden değil direk modeliyle bir motordan.

    Halbuki insanlar mercedes 220dizel kullanmaya devam etmeliydi demiyor. Renaulttan dci alacağına, küçük hacimli dizel istiyorsa, kendi küçük hacimini kendi yapmalıydı diyor. Önce okuduğunu anlamak lazım..

    Ben de diyorum ki, kendisine konan vergileri elestirmeyip, mercedesin renodan motor almasini vs elestirmesi garip. Sen vergi sistemini adam gibi yaparsan, zaten mercedesin kucuk hacimli araca da dci motora da ihtiyaci olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mercedes kendisine yakıştırdıktan sonra bize saygı duymak düşer. Demek ki motor o derece iyi.
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt
    Mercedes o motoru tüm dünyada satmakta yalnız, sadece bizim ülkemize göre üretim yapmıyor. Çoğunlukla da vergi değil emisyon yüzünden motor küçültme yoluna gidiyor avrupada üreticiler. Dolayısıyla her türlü ufak motorlara yatırım yapacaktı mercedes. Bunu bu şeklde de yapabilirdi, kendi üretme yoluna da gidebilirdi.
  • 200 liralik tablet ekraniyla tüy dikti diyelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet Mercedes seni buradan kınıyoruz ayıp değilmi utanmadan Yıllardır piyasada hem performans hemde tüketim olarak gayet başarılı bir motor olan Dci üniteyi nasıl kullanırsın cık cık cık seni ayıpladık
  • dCi iyidir ama e-HDI motoru kullansa daha iyi olurdu en verimli dizelde en az yakan motor e-HDI Motordur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Motor sporları ayrı bir dünya. ÖYle olsaydı lamborghinide, audi de, porsche de prestyij kaybına uğrardı. Ferrari kaç kere renault'a kaybetti ama bu onun için prestij kaybı olmadı. Bizlere gelince siz işinize f1 renault aracıyla mı gidiyorsunuz? Hayır, sizin için önemli olan renault üretim araçları değil mi? Şimdi kim bana renault araçlarında prestijden söz edebilir? Mercedesf1 de renaulta kaybetti diye kim mercedes alma imkanı varken renault alır? Biraz mantıklı konuşalım.

    Mercedesin prestiji kalite ve işçiliğinden gelir. Mercedes hiçbir zaman sportiflik veya yarış markası olmadı. O her zaman üst sınıf malzemeleri ve özel mercedes süspansiyonlarıyla bilindi. a6 ve 5 serisi kalite olarak e serisine muadil değil. S serisi keza öyle. Cl keza öyle. Mercedes bunlardır. 20 sene önce de kalite olarak muadil değillerdi hala değiller. İstediğiniz markaların fanatiği olun, e serisi ve yukarısında mercedes muadilinde kalite veren aracı rakiplerinde bulamazsınız. Bu bir gerçek. 86 model mercedes, bmw ve audiyi yanyana getirin, sürün bakalım hangisi diri kalmış, hangisi dökülmüş, sürekli arıza veirr hale gelmiş.

    görüşlerinize katılmıyorum. jaguar yıllardır aynı kadada gittiği için, xj dışında başarılı ve karlı model üretemediği için battı. şimdi ürün gamını genişletiyor bir jaguar için olmayacak,dizel,station versiyonları arka arkaya piyasaya çıkarıyor. dünyada mercedesin prestij modelleri e serisinin üstünde başlar. daha önce de söyledim s sınıfı dışında her sınıfta daha iddialı modeller üretiliyor. 5 serisi ve a6 dışında maseratinin yeni ghibli si e serine denk yada bakış açısına göre daha üstün. (örneğin hangi gerçek otomobil sever bedava verseler ghibli yerine e serisi alır.) cls nin rakibi geç de olsa 6 seris grandcoupe geldi bence hem daha kaliteli hem daha güzel. örnekler çoğaltılabilir. mercedes yöneticileri de prestij masalıyla birşey olmadığını gördükleri için a serisiyle başladıkları yolda bir çok küçük ve daha ulaşılabilir araç üreterek karlılığını arttırdı




  • Motor konusu hakkında çok fazla tartışma yaşandı, benim bildiğim bu zamanda Renault alanların en büyük alım kriterlerinin başında 1.5 dCi motor bulunuyor. Bu motorun Mercedes için kullanılmasında zarar yok, kaliteli bir otomobili kaliteli bir dizel motor ile kullanmaya devam edeceksiniz. İnsanların kafasının karışmasındaki esas sebep Renault'un Clio Symbol gibi modellerde kendi kalitesini düşürmesinden kaynaklanıyor. Artık bu tarz modelleri Dacia'ya bıraksa ve kendi yolunda daha kaliteli modeller üretse, kimse de "Mercedes alacağım ama RÖNO motoru olacak" demezdi.
  • Renault'un adı çıkmış dokuza inmez sekize.

    dCi motor başarılı bir motor, öyle olmasa Mercedes gider milyon dolarları Ar-Ge ye yatırır yeni motor üretirdi.

    Eğer öyle yapsaydı, atıyorum A180'i almak istediğinizde 5bin lira veya 10bin lira daha fazla ödeyecektiniz. O Ar-Ge nin maliyeti tüketiciye yüksek fiyat olarak geri dönecekti.

    Mercedes Amerika'yı yeniden keşfetmek istemedi anlayacağınız.

    Peki ne yaptı ?

    Fransızın motordaki başarısını kendi marka değeriyle ve mühendisliğiyle taçlandırdı. N'olmuş Renault motoru kullandıysa? İş motorda bitseydi...
  • Mercedes kendi dci motorunu yapsa ne olurdu acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DCI gayet performans ve benzini iyi kullanıyor bence uygundur ama AMG de kendi motorunu kullansın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Renault'un, Fiat'ın motor teknolojisi birçok markanın ötesindedir, premiumlar da buna dahil, bu kadar net söylüyorum. Otomobilleri demiyorum, motorları diyorum.

    1.6MJet 120hp, 1.4 Multiair 170hp, 1.6DCI 130hp, vs. vs.

    Mercedes'in DCI üniteyi Renault'tan alması Mercedes'e değer katar. Kendisi 1.6 dizel üretse, eminim ki performans,tüketim,verimlilik bakımından 1.6DCI kadar başarılıyı bir motoru zor üretir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Bence yakışmadı.

    Mis gibi HDi varken

    Tomas sende fanboyluk belirtiler mi var ne

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34


    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Bence yakışmadı.

    Mis gibi HDi varken

    Tomas sende fanboyluk belirtiler mi var ne

    Fanboy olucaz ama marka ülkeden çıkıcak bu gidişle




  • DCİ çok sağlam ve başarılı bir motor
    Renault zaten motor konusunda çok başarılı
  • Şimdi öncelikle dci nedir ne değildir bunu ögrenmek gerekir ve gerçekten Mercedesin kücük hacimli dizellerinin hepsinde dci mi kullanılıyor ?

    Dci motor şuan dizel motorlar arasında tork eğrisi gücü homojen dagıtma konusunda en iyi motordur. Tek sıkıntılı yani kötü yakıta gelmeyişi. DCİ teknik veriler bir kenara aracınızda 3-4 kişi varken bile gerçek hayat şartlarında en az yakan motordur. Dizel araçda kullanmayı sevdiğim motorları DCİ, HDİ ve TDCİ.

    Yakıt ekonomisi ve kullanım bakımından başa DCİ ve HDİ motoru koyarım.

    Bugün Mercedesin A serisinde konumlandırdıgı motor 109 hplik motor aslında A serisi makyaj yemeden öncede vardı. Yani Mercedes bu motorun kodu OM 607 DE 15 LA dır.

    Mercedes bu motoru kendi araçlarında kullanmaya başladığı zaman aynı haliyle alıp koymadı tabiki. Motorda bazı değişiklikler oldu. Nedir bu değişiklikler bunun en başında turbo geliyor. Turbo ve bar değiştiği içinde motorun içerisinde haliyle bir çok parça değişiyor. Fakat bu motor almanya üretimi değil fransız üretimi bir motordur. Yukarı da bahsettiğim kodlu bu yeni nesil motor, reno ve mercedes ortak üretimi değildir. Mercedes alıp geliştirmiş ve öyle kullanmıştır. Bu onu ortak üretim yapmaz. O motor renoya aittir. Ve yukarı dada söylediğim gibi turbo değiştiği için motor sıradan renolara takılan motor blogu ve diger parçalar ile aynı kalitede üretilmez. Mühendislik olarak yanlıştır.

    Diger bir konuda bmw thp motoru pejodan aldı ortak üretti. Reno Mercedesten direk aldı diyenler önce bir susacak. Yukarıda ne söyledim ? Bu motor renoya aittir, thp de pejoya aittir. BMW istediği revizeyi yapsın o motor bmw motoru değildir. Bir anne baba cocugu dogurur bu cocuk 20 yaşına gelir. Siz alın bu cocuga vücut yapın dövme yapın kilo aldırın saçlarını kızıl yapın DNA larını değiştiremezsiniz. Kısacası bu iki markanın ne dci motoru nede thp motoru kendilerina ait değildir.

    Mercedesin elinde bulunduğu CDİ motor ciddi manada çok pahalı. Normal dizel enjektörlerini örnek veriyorum bmw standart kalitede alırken boschtan Mercedes özel üretim alıyor. Ve daha nicesi.

    DCİ motoru kötü demeden önce 2.0 DCi motordan haberimiz olması gerekiyor. Bu motor şuan renault üretimi ile 175 hp gücünde. Benim ön görüm Mercedesin bu motoru alıp 190+hp gibi bir şekilde C ve E serilerine konumlandırması olacaktır.




  • Kim ne derse desin dci (ne kadar reno sevmesemde) çok başarılı bir motor ve bizim gibi hacimle vs. sıkıntısı olan ülkeler için çok iyi bir ünite gerek sessizliği gerek yakıt tüketimi gerek servis masrafları gerek tork ve hp dağılımı gerek sağlamlığı olarak piyasadaki birçok üniteye taş çıkartır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TOZ07 -- 9 Ekim 2014; 0:28:37 >
  • Motor bulsam bende kullanirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 dci motor 7 yılda geliştirilmiş. yıllardır 1.5 dci üreten firma 7 yılda motor geliştiriyorsa mercedes kendi motorunu üretmek istese kaç yılını alır. aaa benim ihtiyacım varmış dur ben 1.6 lt dizel motor üreteyim demeyle olur mu böyle bişey. ilk başta insan ve tesis yatırımı yapması gerekmez mi. motorun geliştirilmesi testleri bi dünya zaman ve masraf.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.