Şimdi Ara

Megane 4 mü Astra mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
14.581
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam Arkadaşlar, birkaç güne bir araba almam gerekiyor, megane 4 icon 1.2 tce edc 85.700 ve astra dynamic 1.4 otomatik için 82.000 tl fiyat aldım ve çok çok arada kaldım, test sürüşü yaptım her ikisinede astra dizel otomatikti, kararım astra dan yanaydı ta ki megane 4 ü görene kadar, test sürüşü yaptım ve onu daha çok beğendim ama üzerimde marka algısı ve mahalle baskısı var şu an vicdanım rahat değil Renault konusunda yardım edin lütfen, hayatımda ilk kez bu denli bir ikilemde kaldım, fikirleriniz çok önemli..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mTm -- 18 Aralık 2016; 22:10:20 >



  • Merhaba,

    Opel'in 1.6 CDTi motorunun Fiat markası ile en ufak bir alakası yok, tamamen Opel'in kendi geliştirdiği bir motor. Ve performans olarak şuanda kendi segmentinin en iyisi. Maksimum torku 2.000 devirde vermesine rağmen 2.000 devir altında en ufak bir boşluk, titreme yok. 1.5 dCi motor maksimum torkunu 1750 devirde veriyor, ve 1.750 devir altında bariz ve rahatsız edici bir turbo boşluğu var, EDC'li versiyonlar 6. vites 2.000 devirde 104 km/s yapıyor , 2.000 devir üzeri dizel için pek ekonomik değil, 2.000 altında kayda değer bir hızı yok, 1.750 altı da titreşimli, huzurlu olalım diye sürekli 95-100 ile mi gideceğiz?
    Fakat Opel'in 1.6 CDTi'ı 6. Vites 2.000 devirde tam 127 km/s ile gidiyor, bu hız hacmine ve sınıfına göre son derece iyi bir değer, ve 2.0 dizel 8 ileri şanzımana sahip Volvo ve BMW modellerine eş değer.

    Eğer 1.6 CDTi 136 beygirlik Astra ile 1.5 110 beygirlik DCi Megane'ı kıyaslayıp, performansları için kullanımda bu farkı hissedemiyorsunuz demek istediyseniz, bu dediğinize kimse inanmaz, zira iki araç arasındaki performans farkı 26 beygirden de fazla +30 +40 beygir gibi hissettiriyor. Megane 4 kasa olarak hafiflemesi gerekirken ağırlaştı. Eğer 1.6 dCi 130 beygirlik motoru kastettiyseniz, ki onu da kastettiğinizi belirtmemişsiniz, o zaman haklısınız.

    1.5 dCi motor, EDC şanzıman ile birlikte manuel versiyondan daha kötü hızlanma verilerine sahip, kağıt üzerinde +5 beygir fazlası olmasına rağmen milletin amele dediği, kimsenin beğenmediği, 105 beygirlik VAG 1.6 TDI motorundan bile daha zayıf performansı var, alt devirleri tdi'dan bile daha ölü, tüketim hariç pek bir numarası yok. Bunun temel sebepleri de yüksek gövde ağırlığı ve motorların maksimum gücünü verdiği devir aralıkları.

    Megane 4 1.5 dCi'deki EDC Şanzıman, günlük kulllanımda özellikle yavaşlarken vites düşürmekte geç davranıyor, kararsız kalıyor, tekrar hızlanmak istediğinizde de yüksek viteste kalıp, Opel'in Active Select şanzımanından daha fazla yarım debriyaj yapıyor, ve çift kavramalı olmasına rağmen, yine de Opel'in tork konvertörlü eski nesil şanzımanına karşı daha seri olduğunu söyleyemiyorum, bu konuda hyundai'nin DCT ve VW grubunun DSG'si EDC'den daha seri çalışıyorlar.

    Bence EDC şanzımanın otomatik şanzıman konforu hariç pek bir numarası yok, DSG bozuluyor, DCT ısınıyor, bu sorunlarla uğraşacağıma tork konvertörlü alırım varsın 1 litre fazla yaksın diye düşünüyorum.

    Not: Megane 4 aracınız olduğunu biliyorum, aracınızı kesinlikle kötülemiyorum, zira test ettiğimde oldukça beğendiğim bir araçtı, hala daha tasarım ve sürüş konforu olarak çok iyi bir araç olduğunu düşünüyorum ama Opel'e karşı bahsettiğim olumsuzluklarının da su götürmez gerçekler olduğunu düşünüyorum.
    1.4t dynamic astrayı tercih ederdim ben.İki aracıda sürdüm yetiyi satıp benzinli turbo otomatik hb almayı planlıyan birisi olarak.Megane 1.2 tce edcye göre çok daha iyi gider,arkası daha geniş,yol tutuş ve sürüş dinamikleri,sürüş keyfi,direksiyon tepkileri olarak astra bariz daha başarılı.Ama yeni megane iç mekandaki işçilik ve malzeme kalitesi olsun,yalıtımı,dış tasarımı gayet başarılı bir araç önceki meganelerle ile alakası yok segmentinde üst sıralara oynayacak bir araç olmuş her yönden kesinlikle.Siz dizel versiyonları test etmişsiniz benzinlileride test etme imkanınız varsa edin derim.
    Astra meganeye göre biraz daha sert ve içeriye yol sesi olarak biraz daha fazla ses alıyor.Ama astranın sürüş keyfi,performansı,iç mekan genişliği ve göreceli olarak benim beğendiğim bir tasarımı daha cazip kılıyor kendi açımdan bence çok keyifli bir otomobil astra k.
    Ama siz test edip meganeyi daha çok beğendiyseniz onu alın içinize sindiyse mahalle baskısı vs. çok önemsemeyin derim sonuçta siz kullanıcaksınız aracı kafaya takmayın bence.
    İşin içine gereksiz yere Captur (Capture diye bir araç yok Renault'un ürün gamında doğrusu Captur olacak)'u da katıp öyle bir dolambaçlı yazmışsınız ki yanlış anlamam gayet normal.

    Öncelikle bu konuyu açan arkadaşın yaptığı bir hatayı düzeltmekle işe başlayalım : Kendisi ''Astra Dynamic 1.4 otomatik için 82.000 tl'' fiyat aldım demiş sonra da ''astra dizel otomatikti'' diye devam etmiş.Şimdi dizel otomatik dynamic astra 1.6 motordur ve liste fiyatı da 99.280 TL dir. Öncelikle kendisinden hangisinin doğru olduğunu açıklamasını rica ediyorum ki..yanlış bilgilendirme yapılmamış olsun.Benim anlayabildiğim benzinli için fiyat almış ama test sırasında dizeli kullanmış. Şayet bu yorumum doğru ise keşke benzinli modeli test etseydi dizele göre daha da performanslı ve sessiz olduğunu görecekti diye düşünüyorum. Neticede elma ile armutu mukayese edip sonuç çıkarmaya çalışmak yanlış olur

    Sizin yorumunuza gelince, Astra da, Megane da güzel araçlardır. Ancak Astra Megane'dan daha yeni teknolojiye sahip bir araçtır. Motoru da şanzımanı da daha güçlü ve sorunsuzdur. HP-tork-son sürat-akselerasyon gibi her türlü teknik parametrede Astra daha üstündür.Yol tutuşu da bariz bir şekilde daha iyidir.İç mekan kalitesi de Megane'dan bir tık ileridedir. Megane ın tek üstün olduğu nokta daha büyük bagaj kapasitesidir..Bir de Astra ya göre şehir içinde 0,5 lt daha az yakacaktır (tabi ki benzinli modeller için yazıyorum yoksa dizel astra elbette benzinli Megane a göre çok daha ekonomiktir)

    Dediğim gibi Megane kötü araç değildir ama detay işçilik kalitesi olarak da Astra nın gerisindedir..Aynı yaştaki iki araçtan Astra her zaman daha diri kalmakta Renault yıllara bir Opel kadar meydan okuyamamaktadır. Bunu da gözönüne almak gerekir
  • Mahalle baskısını dikkate almayın, hangisi içinize daha çok siniyorsa onu alın, sonuçta siz kullanacaksınız.
  • Tekrar test yapın ona göre kulağınızı tıkayarak karar verin. İki araç da oldukça güzel, hangisini alırsanız alın pişman olmazsınız.
  • Astra megandan daha dolu, daha kuvvetli, vitesi daha sorunsuz, vb. Sebeplerden astra. Sadece yakıtı biraz fazla olur, bakım daha fazla olur, vergi daha fazla olur.
  • Hocam öncelikle naçizane tavsiyem opel veya reno aracı olmayanlardan tavsiye alın malum forum fanboy dolu..

    İkisinide deneyin sürüş yapın kendi puanlamanızı yapın derim ben ama reno megan 4 ile çağ atladı gerçekten çok kaliteli bir araç olmuş. Gögüs kısmı astradan daha güzel ve daha kullanışlı bence. Dış görünüş hakeza reno megandan yana ledleri felan olsun. Astrayı oldukça beğenen ve uzun sürede astra j kullanan biri olarak derim ki Astra k bence bir makyaj istiyor ondan sonra daha alınabilir olacak.
  • Zor bir kıyaslama... Astrayı seçerdim 150 HP güç ve tam otomatik şanzımana sahip olması bakımından.Aradaki 3.700 liraya da sunroof attırırdım.
  • Biraz klasik olurdu ama ben alman alırdım.

    Ayrıca herkes yeni astranın yol tutuşunu beğeniyor.

    Olumlu yönden bakın iki araç da çok güzel , kötü tercih yapma şansınız yok.
  • Astra nin malzeme kalitesi iyi diyebilirim ama işçilik konusunda bana biraz gevşek geliyor. Klasik alman tokluğu yok. Megane 4 fransız olmasına rağmen bu konuda Astra dan iyi gibi duruyor. Tasarım göreceli olduğundan yorum yapamıyorum ama ikiside yakisikli bence. Astra nin Megane dan üstün yani performans ve ergonomi. Belki birazda yol tutuş diyelim ama bariz fark yok. Malzeme kalitesi işçilik, sanziman, yakıt tüketimi, konfor gibi kriterlerde megane öne çıkıyor. Bu nedenle ben megane diyorum.



    Dip not : Megane alırsanız mutlaka büyük ekran alın.
  • Sırf mahalle baskısına uğramamak için Astra alacaksanız almayın. Yakın arkadaşımda Capture var, aynı motor ve şanzıman kombinasyonunu kullanıyor. Aracın yegâne iyi yanı bunlar bence. Megane tabi ki C sınıfı standartlarında olacağından daha kaliteli olacaktır. İkinci elde de Opel ile Renault benzer performans gösterir bence. Megane beğendiyseniz alın, geçin. "Alman olacah Alman!" diyen emmioğlunu sallayın gitsin.



    Bu arada yukarıda arkadaş belirtmiş. Hangisini alsanız kötü tercih olmayacaktır.
  • İkisi de benzer kalite, donanım ve fiyatta. Kullanacak kişi olarak beğendiğinizi alın.
  • Herkesin aklındaki soru heralde Ben de dizel otomatikleri arasında kaldım. Ancak Astra dizeli 136 bg ve performans olarak fark olduğunu söylüyorlar. Ama benim görünüş olarak Megan çok daha fazla hoşuma gitti. Bilmiyorum yani. Mantık Astra, gönül Megane diyor.
  • Dizelde Megane olabilir ama Renault alınacaksa dizel olmalı bana göre. Benzinli turbolarda kendilerini kanıtlayamadılar tam olarak.
  • astra al megane 1-2 yıla yine dökülürse sıkıntı olur
  • egelidost kullanıcısına yanıt
    Megane C sınıfı standartlarında da Astra B sınıfı mı??
  • Megane gt-line olcaksa tam bad ass
  • Corolla 1.4 mazotlu 78bin 2016 model. Değilse astra al geç. Megan makyaj guzeli
  • Alman ve Japon otomobillerini yıllardır ailece kullanıyoruz.

    C segmenti genelde birbiri ile sıkı bir mücadele içinde olan markaların rekabeti ile geçiyor. Haliyle Golf 7 genel ortalaması ile en iyi

    sıralarda yer alıyor ancak ben C segment araç almak üzere bu sınıftaki HB araçların neredeyse hepsini test ettiğimde yeni

    Megane 4 ün yeni nesil rakiplerinden özellikle tasarım, yalıtım, donanım ve önceki nesline kıyasla oldukça yükseltilen malzeme kalitesi

    anlamında fiyat/performans olarak ayrıldığını gördüm. Özellikle diğerlerinden farklı olan tasarımı çok ilgi çekiyor.


    Opel Astra bilindiği gibi Fiat tabanlı 1.6lt dizel motor ve tork konvertörlü bir otomatik şanzıman kullanıyor.

    Bu motor alt devirlerde biraz gürültülü çalışsada genel karakteri itibariyle canlı ve sizi memnun edecek bir karaktere sahip

    ancak bu iki aracın genel sürüş karakterleri birbirinden oldukça farklı. Bunu ancak kendiniz sürerek ve test ederek karar verebilirsiniz.

    Zira ben Ankara içinde yaptığım uzun süreli kullanımlarda Megane 4 te kullanılan yeni nesil (4.ncü ve son jenerasyon)

    1.5dci motorun daha sessiz, yazılımı ile daha kontrollü ve tutumlu bir performans sergilediğini gözlemledim.

    Ani şerit değişimlerinde ve virajlarda dengeli olan süspansiyon sistemi ile oldukça güven veriyor.


    Bunun yanında Opelde kullanılan 136hp lik 1.6lt dizel daha güçlü olduğunu teknik verilerde göstersede kullanımda bu farkı hissedemiyorsunuz.

    Ayrıca Megane 4 te kullanılan tamamen değiştirilmiş (Volvo S80, Ford Mondeo ve Renault Talisman'da kullanılan)

    Alman GETRAG üretimi 6DCT450 kodlu yeni EDC şanzıman (450nm torka dayanıklı) genel yapısı ve kullanımıyla oldukça iyi çalışıyor.

    Orta konsol tasarımı (Özellikle Megane 4 icon pakette elektronik park freni olan bölgeyi inceleyin Astra ile kıyasladığınızda

    daha yukarıda konumlandırılmış ve haliyle bir üst segment gibi hissediyorsunuz) İç mekanda Opelde güzel ancak nedense o hava hala yok.

    Arka diz mesafesi konusunda Astra biraz daha cömert bunu ince yapılı koltuk tasarımına borçlu. Yol tutuşu gayet başarılı.


    Tasarım ve araçtan aldığınız tepkiler tamamen kişiye özel deneyimler aslında. Kimisi yumuşak bir karakter sever kimisi sportif ve sert bir karakter.

    Eğer Golf gibi ortalamaları iyi bir C segment aile aracı arıyorsanız performansı, yakıt tüketimi, yalıtımı ve donanımı ile

    kesinlikle icon donanım Megane 4 birçok kullanıcıyı ziyadesiyle memnun eder.

     Megane 4 mü Astra mı?


     Megane 4 mü Astra mı?


     Megane 4 mü Astra mı?


     Megane 4 mü Astra mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 19 Aralık 2016; 22:39:12 >




  • tartekin kullanıcısına yanıt
    İyi okumamışsınız sanırım. Megane Captur'dan daha iyi olacaktır, anlamı çıkıyor cümleden. Orada aynı motor ve şanzıman kombinasyonunu olan Captur ile kıyaslıyorum.
  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Opel'in 1.6 CDTi motorunun Fiat markası ile en ufak bir alakası yok, tamamen Opel'in kendi geliştirdiği bir motor. Ve performans olarak şuanda kendi segmentinin en iyisi. Maksimum torku 2.000 devirde vermesine rağmen 2.000 devir altında en ufak bir boşluk, titreme yok. 1.5 dCi motor maksimum torkunu 1750 devirde veriyor, ve 1.750 devir altında bariz ve rahatsız edici bir turbo boşluğu var, EDC'li versiyonlar 6. vites 2.000 devirde 104 km/s yapıyor , 2.000 devir üzeri dizel için pek ekonomik değil, 2.000 altında kayda değer bir hızı yok, 1.750 altı da titreşimli, huzurlu olalım diye sürekli 95-100 ile mi gideceğiz?
    Fakat Opel'in 1.6 CDTi'ı 6. Vites 2.000 devirde tam 127 km/s ile gidiyor, bu hız hacmine ve sınıfına göre son derece iyi bir değer, ve 2.0 dizel 8 ileri şanzımana sahip Volvo ve BMW modellerine eş değer.

    Eğer 1.6 CDTi 136 beygirlik Astra ile 1.5 110 beygirlik DCi Megane'ı kıyaslayıp, performansları için kullanımda bu farkı hissedemiyorsunuz demek istediyseniz, bu dediğinize kimse inanmaz, zira iki araç arasındaki performans farkı 26 beygirden de fazla +30 +40 beygir gibi hissettiriyor. Megane 4 kasa olarak hafiflemesi gerekirken ağırlaştı. Eğer 1.6 dCi 130 beygirlik motoru kastettiyseniz, ki onu da kastettiğinizi belirtmemişsiniz, o zaman haklısınız.

    1.5 dCi motor, EDC şanzıman ile birlikte manuel versiyondan daha kötü hızlanma verilerine sahip, kağıt üzerinde +5 beygir fazlası olmasına rağmen milletin amele dediği, kimsenin beğenmediği, 105 beygirlik VAG 1.6 TDI motorundan bile daha zayıf performansı var, alt devirleri tdi'dan bile daha ölü, tüketim hariç pek bir numarası yok. Bunun temel sebepleri de yüksek gövde ağırlığı ve motorların maksimum gücünü verdiği devir aralıkları.

    Megane 4 1.5 dCi'deki EDC Şanzıman, günlük kulllanımda özellikle yavaşlarken vites düşürmekte geç davranıyor, kararsız kalıyor, tekrar hızlanmak istediğinizde de yüksek viteste kalıp, Opel'in Active Select şanzımanından daha fazla yarım debriyaj yapıyor, ve çift kavramalı olmasına rağmen, yine de Opel'in tork konvertörlü eski nesil şanzımanına karşı daha seri olduğunu söyleyemiyorum, bu konuda hyundai'nin DCT ve VW grubunun DSG'si EDC'den daha seri çalışıyorlar.

    Bence EDC şanzımanın otomatik şanzıman konforu hariç pek bir numarası yok, DSG bozuluyor, DCT ısınıyor, bu sorunlarla uğraşacağıma tork konvertörlü alırım varsın 1 litre fazla yaksın diye düşünüyorum.

    Not: Megane 4 aracınız olduğunu biliyorum, aracınızı kesinlikle kötülemiyorum, zira test ettiğimde oldukça beğendiğim bir araçtı, hala daha tasarım ve sürüş konforu olarak çok iyi bir araç olduğunu düşünüyorum ama Opel'e karşı bahsettiğim olumsuzluklarının da su götürmez gerçekler olduğunu düşünüyorum.




  • yildiz kullanıcısına yanıt
    1.6 cdti opelin kendi ürettiği bir motordur 1.3 cdtiyi Fiattan alıyor..
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.