Şimdi Ara

Megane 2 motor testi düşük çıktı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
904
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
1 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamün aleyküm. 2006 / megane 2 / 1.6 Benzin +Lpg / 191.000 km de aracım var. Arabayı bir arkadaş almak istedi ve ekspertize soktuk. Ekspertiz raporunda motor %59 çıktı ve alt tarafta yağ kaçakları var dendi.


    Arabanın tüm bakımlarını yaptırmıştım. Yağ ve filtreleri de yeni değiştirdim. Arabayı sürerken de motorunda hiçbir sıkıntı hissetmiyorum. Hatta bakımlardan sonra araba ilk aldığım zamanki gibi oldu (2017). Aracımda hararet, güçten düşme, duman atma yok.


    Şimdi anlayan arkadaşlara birkaç sorum var acizane:

    1-bu motor testinin yanlış olma ihtimali var mı? (alacak arkadaş vazgeçti zaten)

    2-gerçekten motor %59 ise ben neden hissetmiyorum?

    3-motor %59 ise nereden kaynaklanıyor olabilir? Ne kadar masraf çıkar?




    _____________________________
  • Baskı balata bitmeye yaklaşmış olabilir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Motor revizyonu takribi 7-8 bin mesarifin var yaptır öyle sat


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Testi tekrar yaptırsaydınız bizm arkadaş geçen sene elentra aldı motor %64 çıkmış satıcı itiraz etmiş son testte 90 küsür 2011 model orta paket otomatik elentra aldı hatasız boyasız 65 bine şimdi iyiki vazgeçmemişim diyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Aynı motora sahip aynı araç bendede var, experde motor %70 vermişti,kendi kullanımımda herhangi sıkıntı hissetmedim yağ yakma üfleme vs yoktu yalnız debriyaj bitmek üzereydi bilerek öyle aldım, debriyajı, sıvı bakımlarını ateşleme bakımlarını yaptırıp biniyorum. Dediğim bakımları yaptırdıktan sonra performans arttı hissediyorum. Tekrar dyno yapmadım gerek yok çünkü inandırıcılığı yok. Ben motorda herhangi bir sıkıntı hissetmiyorum. Yağ kaçakları, terleme olabilir yağ bakımından sonra olmuş olabilir. Kaçak olabilecek yerler balata spreyi ile temizlenip takip edilmeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Dyno testine bakarak motor sağlığı belirlenemez. Turkiyede dyno kullanmayı bilen sayısı çok az. 0 km arabayı %50 çıkarmak da mümkün, 20 yaşında arabayı %120 çıkarmak da.

    En sağlıklı yöntem bir motor ustasinda kompresyon testi yaptırmak ve 0-100 süresini kronometre ile ölçmektir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Dyno testine bakarak motor sağlığı belirlenemez. Turkiyede dyno kullanmayı bilen sayısı çok az. 0 km arabayı %50 çıkarmak da mümkün, 20 yaşında arabayı %120 çıkarmak da.

    En sağlıklı yöntem bir motor ustasinda kompresyon testi yaptırmak ve 0-100 süresini kronometre ile ölçmektir.

    +1

    Kompresyon testi en doğru sonucu verir.

    0-100 testide fabrika verisine uyuyorsa araçta sorun yok demektir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • dyno testi değilde silindirlere kompresyon testi yaptırın. basınç değerleri nasıl çıkacak ona bakin. boşverin dyno'yu.

    @Konu Sahibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Dinamometre testi ve verilen yüzde hikaye. Göz boyamaktan başka bir anlamı yok. Mikron ölçerle boyaya bakmak gibi bir saçmalık.

    _____________________________
    "The day science begins to study non-physical phenomena, it will make more progress in one decade than in all the previous centuries of its existence." - Nikola Tesla
  • Şimdi öncelikle bir aracın % si yüksek olması %95 çıktı tabiri motorun iyi olduğu anlamına gelmez yağ yakan araba %si yüksekte verebilir ama %si düşük olan bir araçta yağ bakımları heleki yeniyse düşük çıkmasıda iyi olduğu anlamına gelmez oksijen sensörü,katalizör,lpg ayarları,baskı balatada problem yoksa bir kompresör testi yaptırmanızı tavsiye ederim


    Yağ kacaklarına gelince problem midir kısmen problem açabilir ama nereden olduğuna ve ne derece olduğu önemli örnek veriyorum ön krank keçesinde yağ kacağı varsa acilen yapılmalı yapılmazsa triger koparabilir bir anda keçe patlatıp bütün yağı dökebilir vs .. Raporları paylaşırsanız daha iyi yorum yapılır




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4153B7648 -- 8 Kasım 2020; 15:44:45 >
    _____________________________
  • Geçen yıl 30 bin km de megan aracımı almıştım iki yere gösterdim birincisi esp kapatilamiyor bunu bilmediğinden 69 falan cıktı yetkili servise gösterdim dyno falan yok fakat motor ustası baktı ikna oldum nasıl yani motorun yarısı yok hadi canım araba gayet iyi gidiyor duman atma yağ yakma yok bu ekspertizde yapılan motor ölçümü bence yalan kompresyon testi yaptırın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • dyno da 136hp arabayı 180 hp çıkaranlar var..Dyno bu işe yaramaz.Ölçümleri çok sağlıklı değildir.Genelde chip tuning yapılan yerler işin niteliği anlamında ölçüm sonucu için kullanırlar.Motordaki sorun iyi bir ustanın kompresyon testi ve baskı balata kontrolü ile ortaya çıkardı zaten...

    _____________________________
  • Dyno ölçümü doğru sonuç vermez, birsürü etkeni vardır. Ben Türkiye’deki expertizlerdeki dynoların hiçbirinin sağlıklı çalıştığını düşünmüyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kesin çözüm için sizde başka yerde sadece dyno test yaptırın yaptıracapınız yer dyno su yerli üretim olmasın dikkat edin .


    dyno test motor ömrünü veya düşük çıkması bitik olduğu anlamına gelmez .


    farkı anlmak için aynı motor ve özelliklerde başka araç kullanın,kullandığınız araç size normal geliyor olabilir .


    www.otoekspertest.com

    _____________________________
  • Hocam 165 binde 2005 model 1.4 megane 2 aldım geçen yıl. Expere soktum motor yüzde 91 verdi ama araç tekleyerek gidiyor. Yağ bakımlarını, bobinleri bujiyi filan değiştirdim de araç kendine geldi. O tekleyerek girdiği anda yüzde 91 çıktıysa bakımdan sonra kaç çıkardı acaba :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • dyno testi hatalı olabilir, ki muhtemelen öyledir. Tekere gücünün %59 unu aktarsa sorunu zaten farkeder, arkadaşınıza satmadan evvel yaptırırdınız.

    bunun dışında olağan şüpheli baskı balata.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.