S

Yüzbaşı
21 Mayıs 2016
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 49 (Bu ay: 0)
Gönderileri

yaklaşık 5 bin kmdir severek kullandığım aracıma ilişkin objektif görüş, düşünce ve tecrübelerimi araçla ilgilenen, almayı planlayan arkadaşlarla paylaşmak istiyorum.

öncelikle, araç 2020 ford puma 1.0 style+comfort paket. Bayiden sıfırını uygun koşullara bulamayınca ( takas ve balon ödemeli kredi zorunluluğu, 5 bin tl aksesuar zorunluluğu ile yaklaşık 30 bin tl daha pahalıya denk geliyordu) ikinci el 10 bin kmde bu aracı tercih ettim. 2.5 aydır severek kullanıyorum.

Neden Pumayı tercih ettim?

170-180 bin bandına clio almayı planlarken, clio touch pakedi ve cvtyi beğenmemem, ve bana hitap etmemesi nedeniyle vazgeçtim ve piyasayı bir daha yakalayamama korkusuyla, yine de borca harca da girmeden bsuv alma kararı aldım. ( çünkü araba yatırım aracı değildir, olmamalıdır. )

B suvları incelediğimde, en çok gözüme ve kalbime hitap eden puma oldu. O dönem benzer fiyatlara fr arona, elite kamiq, touch captur, style kona ve c3 aircross benzinli shine veya dizel feel , dizel esential veya editon benzinli crossland alınabiliyordu.

Hepsini inceledim, bi kısmını sürdüm. Sürüş dinamikleri ve estetik açıdan göze hitap etmesi bu aracı tercih etmeme sebep oldu. Kona çok boş ve kalitesiz geldi. Kamiq ruhsuz ve donanım açıdan zayıftı. Boyutları büyük ama yere yakın duruyor. Arona suv gibi değildi. Hafif yükseltilmiş ibiza gibiydi. Pek havalı da gelmedi. Ford pumaya crossover diyo ama kona, arona, kamiq ve stonice bakınca daha fazla suv görüntüsüne sahip olduğunu söyleyebilirim. C3 aircross kullanışlı, donanımlıydı ama gözümüze hitap etmedi. Sanki kalite eksiklikleri var gibiydi. Aslında, tüm kriterlerde en mantıklısı c3 aircrosstu. Sadece mantıkla hareket etseydim veya çoluk çocuk sahibi olsaydım c3aircross alırdım. Crossland fotoğraflarda harikaydı ama bayide hiç hoşuma gitmedi. Leylek gibi havada, anlamsız şekilde yükseliğine ve uzunluğuna göre dar bir görüntüsü vardı. Bu haliyle ecosporta çok benzettim. Captur ise en çok beğendiğim ikinci bsuv oldu. Manuel kliması dışında güzeldi ve en çok suva benzeyen bu segmentte capturdu. (T roc ve 2008 %80 dilimde olduğundan çok pahalı geldi, incelemeye gitmedim ve bu yazıda değerlendirmeye alamadım. Şuan nerdeyse hepsi %80lik dilimde. )

Artıları- Eksileri.

önce eksileriyle başlamak istiyorum.

Bence en önemli eksiği arka frenler kampana.

tsi motordan bir tık daha yakıtı fazla.

Bu pakette bir çok güzel donanım mevcutken ön kolçak yok. Ortası bomboş kalıyo. Yine elektronik el freni yok. Gerçi bu segmentte pek kullanılmıyo ama bi eksik sayılabilir. Orta kolçak serviste yaklaşık 2 bin tl ye takıyorlar.

Led far grubu var, ama uzunlar sarı halojen. Yine stoplar led ama sinyaller değil.

Arka yaşam alanı kamiqten ve c3 aircrosstan az. Aracın genişliği aslında baya iyi. Dışarıdan heybetli duruyor. Ama tasarım nedeniyle içi o kadar geniş değil.

Diz mesafesi o kadar iyi değil. 2-3 kişilik aileler için yeterli olur.

Rakiplerinden ağır. Bazı rakipleri ile arasında 100 kg den fazla fark var. Bu sebeple ilk kalkışlarda yakıt tüketimi artabiliyor. Uzun bir araç olmamasına rağmen 1350 kg ağırlığı var.

Yarıotomatiği genel olarak aslnda çok iyi ama stabil 1500-2000 devirde giderken ani hızlanma ihtiyacı olup gaza basıldığında yarım saniye kadar tereddüt yaşıyor.

vites kulakçığı yok. Manuel modu da yok.

Torku ani veriyor. Verimlilik grafiğini bulamadım ama sanırım tam torkunu 1500 devirde ürettikten sonra daha az tork üretmeye başlıyor.

Piyasası çok canlı değil gibi. İkinci el piyasası umrumda olmadığından değerlendirmedim. Al sat sevenleri üzebilir.

Artılarından bahsetmek gerekirse,

bagaj çok kullanışlı. Bagaj altındaki megabox çok işe yarıyor. Toplam bagaj hacmi çok iyi.

Sürüşü gerçekten zevkli. Yol tutuşu harika. Vites geçişleri hissedilmiyor. Dsg kadar iyi olmasa da konforlu ve hızlı. Vites oranları güzel ayarlanmış. 7. Viteste 150 ile giderken devir 3100 civarı oluyor. Ekonomik ve sessiz bir sürüş sağlıyor.

Ford servislerinde fiyatlar oldukça makul. 4.6 lt 5w20 yağ kullanılmasına rağmen çok pahalı değil. İlk bakımını bu ay 1100 liraya yaptırdım. Hediye piknik örtüsü verdiler. İlgi alaka çok iyiydi. Ayrıca, garantisi 4 yıl 100 bin km ve bakım aralığı 15 bin km. Rakiplerinde genelde 2 yıl garanti var.

Yalıtımı iyi. Sessizliği de bu yalıtım sağlıyor. Motor 3 silindirli diğer rakiplerinden sesli. Araç dışından rolantide dizel motoru aratmıyor. Tsi ve puretech bana daha sessiz geldi. Ama içeri motor sesi gelmiyor. Rolantide ve alt devirlerde hafif titreşim mevcut. Bazı markalar benzinli araçlarda kaput yakıtımından bile çalarken Davlumbaz içinde bile pütürlü yalıtım malzemesi kullanılmıs. Yalıtımı c segmenti düzeyinde diyebilirim. Bu yalıtım sayesinde de sessizlik açısından rakiplerinin bir çoğundan iyi.

Performansı oldukça yeterli. 999 cc motorla 200 tork 125 bg. 0-100 ü 10 sn civarı. Yokuşlarda üzmüyor. Start stop harika çalışıyor. Güvenlik donanımı tatmin edici. Şerit takip çarpışma önleyici hız sabitleyici far yağmur sensörü dijital klima mevcut. Dijital klimayı ayırt edici özelliklerde saymak üzücü ama rakipleri arona ve c3a dışında hep manuel klimalı. Dijital klima ve soğutma performansı kriterlerimden biriydi.

Yakıt Tüketimi

Aslında yakıt tüketimiyle hiç ilgilenmem. Çeyrek depoya düşünce fuller geçerim. Tasarruf kasmam. Yola göre kullanırım. 15 bin km ortalaması 6.8 lt, hız ortalaması ise 33. büyük çoğunluğu şehiriçinde yapıldı. kullanımım aslında çok standart. Yoğun trafik olmayan bir bölgedeyim. Ankarada tam bir depo kullanımda hız ortalamam 25-29 arasında kalıyor. Yakıt tüketimi 6.8-7.5 lt oluyor. Uzun yolda ise 110-140 arası kullanım ile ortalama hız 100-105 km/h olduğunda 5.0-5.5 lt yakıt tüketimi var. Genelde uzun yolda 130-150 civarı kullanırım. 110-120 kmh ortalamam olur. Bu durumda 5.8 lt-6.0 lt arası yakıt tüketiyor. Yukarda dediğim gibi ben kıstas değilim. Rahatlıkla benden az da çok da yakabilirsiniz.

Turbo benzinli araçlarda tasarruf yönünden de fazla yakmak yönünden de sınır yok. 3.5 ortalamalar da gördüm. 11 ortalamalar da. En önemli şey kullanıcı. O yüzden turbo benzinli araçlarda yakıta takıksanız mutlaka test edin. İnsanlar yanıltıcı olabiliyor. Uzun yolda 100 ü geçmeden süzülerek boşa alarak kullanıp 3-4 lt yakıyor diyebiliyorlar. Keşke ben de öyle sürüp daha az yakabilsem ama hem sabredemiyorum hem de uzun yolda 100e sabitlemekten veya şehiriçinde 0-100 30 sn olcak şekilde ilerlemekten keyif almıyorum. Keyif almadığım işi yapmayı da sevmiyorum.


https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https://store.donanimhaber.com/2d/c1/16/2dc116ae3e9779e626182cf651072f68.jpeg&t=0&width=480&text=1

bu örnek bir tüketim verisi. Dün konu açmak için çektim. Başkada hiç tüketim verisi fotoğrafım yok malesef. Ankara istanbul arasında 130-150 arası kullandım. Çok az defa 170-180 lere çıktım ve 130 altına düştüm. İki kişi full bagaj hep klima açıktı. Ortalama hız 111 ken tüketim 5.8 oldu.

Araç Hakkındaki Genel Son Yorumlarım ve tavsiyelerim.

ben oldukça memnunum. Kronik bir arıza yaşamadım. Bazen Telefon bağlıyken internet çekmeyince araç saati sıfırlanıp saat 15:00 i gösteriyor. Umrumda değil. Ama, almadan evvel şikayet varda çok şikayet görmüştüm. Gençler ve iki üç kişilik aileler için oldukça yeterli. Arka koltuk diz mesafesi arayanlar için kamiq ve c3 aircross daha ideal olabilir. Yine ikinci el piyasasını önemseyenler için kamiq ve c3 aircross daha hızlı alınıp satılıyor, tercih edilebilir. Sürüş zevki ve görsellik açısından bsuvlar arasında bana en uygunu pumaydı.

Biraz uzun oldu ama umarım sıkıcı olmamıştır. Sorusu olan varsa cevaplayabilirim.


Edit: araçla 10 bininci km mi doldurdum. Araç yaklaşık 22 bin kmlere geldi. küçük bir elektrik problemi yaşadım. Bir saat kadar klima, cam tuşları ve sürüş modları çalışmadı. Serviste garantiden yazılım güncellemesi yapıldı. Tcu telematik yazılım güncellemesi gibi bir şey yazıyo.

Yakın bir arkadaşıma makul fiyatlı sedan araç alacağız. İki araç bulduk.

2020 egea urban 1.4 135 bin tl 32 bin km hata boya yok

2016 corolla 1.33 life 140 bin tl 45 bin km hata boya yok

hangi araç tercih edilmeli? 1.33 corolla performans olarak çok üzer mi? 1.4 egea makyajlı kasa yağ yakar mı ? Hangisinin piyasası daha iyidir hızlı satılı? bunun dışında kullanıcı tavsiyeleri varsa çok memnun oluruz.

c segmenti sedan arayışındayız. Olabildiğince makul fiyatlı yeni modelli bir araca ihtiyacımız var. Başka önerileriniz varsa buna da açığız.

edit: 3. Alternatif ise 2016-2017 egea 1.3 mj urban olanları yine aynı fiyatlara bulunabiliyor.

Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 1 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 4 ay
Mesaj Sayısı: 470
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 484
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 0 (Bu ay: 1.332)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 882 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.