Şimdi Ara

MAZDA RX-8 (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
210
Cevap
3
Favori
175.490
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stanislav Petrov

    Torku niye bu kadar düşük

    Birde 0-130 niye bu kadar uzun

    0-200 flan kaç acaba teknik bilgisi olan varmı

    Alıntıları Göster
    Ne kadar teknik bilemem ancak; youtube'daki videolara göre stok halde manuel vites bir rx-8'in 0-200'ü 27.2 saniye sürüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legend10

    Ne kadar teknik bilemem ancak; youtube'daki videolara göre stok halde manuel vites bir rx-8'in 0-200'ü 27.2 saniye sürüyor.

    Alıntıları Göster
    http://www.vtunnel.com/index.php/1010110A/118abd461f57fcb14d36cbabe151eff022f0991051e811f407d517eb04c4b7fa6f74421b1e41b10b18653

    rx-8 neler yapabiliyor burdan görebiliriz arkadaşlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MZR34

    http://www.vtunnel.com/index.php/1010110A/118abd461f57fcb14d36cbabe151eff022f0991051e811f407d517eb04c4b7fa6f74421b1e41b10b18653

    rx-8 neler yapabiliyor burdan görebiliriz arkadaşlar

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bende rx8 almayı düşünüyordum, taa ki bu forum gözüme çarpana kadar. şimdi o kadar para vericez bir mide bulantısı oldu çıktı. kimi diyor çok yağ yakıyor kimi diyor 25 litre benzin yakıyor kimi de motorunun ömürsüz olduğunu söylüyor. keşke bir rx8 kullanıcısı bizi bu konularda aydınlatabilse. bu arabanın 4 kapılı oluşu ve performansı hoşuma gitti ancak dikkat çekilmeyen yine önemli bir konu var ki, bu aracın 1.3 litre motora sahip olmasından binaen 6 aylık vergisi 150ytl miş. karşılaştırdığınız s2000in yolcu kapasitesi ve günümüz türkiyesinde vergi meselesini göz önünde bulunduralım. fakat bu mazdanın yakıt konusu gerçekten düşündürücü ama kısa ömürlü olduğunu sanmıyorum en nihayetinde adamlar seri üretimle 80000 liraya satıyor. olmaz heralde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corbusier

    arkadaşlar bende rx8 almayı düşünüyordum, taa ki bu forum gözüme çarpana kadar. şimdi o kadar para vericez bir mide bulantısı oldu çıktı. kimi diyor çok yağ yakıyor kimi diyor 25 litre benzin yakıyor kimi de motorunun ömürsüz olduğunu söylüyor. keşke bir rx8 kullanıcısı bizi bu konularda aydınlatabilse. bu arabanın 4 kapılı oluşu ve performansı hoşuma gitti ancak dikkat çekilmeyen yine önemli bir konu var ki, bu aracın 1.3 litre motora sahip olmasından binaen 6 aylık vergisi 150ytl miş. karşılaştırdığınız s2000in yolcu kapasitesi ve günümüz türkiyesinde vergi meselesini göz önünde bulunduralım. fakat bu mazdanın yakıt konusu gerçekten düşündürücü ama kısa ömürlü olduğunu sanmıyorum en nihayetinde adamlar seri üretimle 80000 liraya satıyor. olmaz heralde

    Alıntıları Göster
    kulaktan dolma değil, gerçeklerden bahsedelim lütfen: çok yağ yakma muhabbeti motorun yağlı çalışmasından kaynaklanan bir durum, yağ değiştirme değil yağ ekleme gerektiriyor performanslı kullanımlarda, her aracı devirli kullanırsanız 25 litre yakıt tüketir zaten, bu araç normal kullanımlarda (basmazsanız) 10 litre civarında yakmaktadır, aracı iyi kullanır bakımlarını aksatmazsanız ve özellikle yağ kontrollerini devamlı yapar aracı yağsız bırakmazsanız motor ömrü 300 bim km civarındadır. ayrıca aracın şu anda sıfır fiyatı 40. yıl özel seri 69,900"dür. almayı düşünüyorsanız bu fiyata böyle bir araba ve keyif bulmanız mümkün değil. hemen alın :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stanislav Petrov

    Torku niye bu kadar düşük

    Birde 0-130 niye bu kadar uzun

    0-200 flan kaç acaba teknik bilgisi olan varmı

    Alıntıları Göster
    aşığım ya beni çok güzel ifade ediyor bu araba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VoodooRush

    Bütün başlıkta 2 yada 3 tane bilgi içeren ve doğru bilgi içeren mesaj var. Ağlayacağım neredeyse, son 2 gündür aracımın perte doğru gitmesi dolayısıyla bu araçları araştıryorum. Bildiğim kadar bilgi vereyim.

    Adam gibi bakımı yapıldığında bu araçlardan alınacak en düşük verim 200.000-300.000 kmdir. 40.000 diyen arkadaş aracı aldığı yağ ve filtrelerle kullanıyor sanırım.

    Mazda 1920 - Honda ise 1948 yılında kurulmuş firmalardır. Bilmiyorum kim emeklerken kim ne yapıyordu. Bu tarihlerden görebiliriz.

    S2000 kullanan arkadaş, s2k'nın oturma alanını rx8'in kullanım alanıyla karşılaştırabilir mi? Almayı düşündüğüm bir rx8 sahibinin s2k'sı da var ve nedense s2k ile karşılaştırırken tek bir + bile sunmadı Honda'ya. Bir yere kadar arabayı satmak için yapıyor denebilir ancak aracın içine sığma konusundada yalan söylecek değil heralde adam.

    Yakıt tüketimi de sakin kullanımda 11 litre civarı olmalı. Bakalım uygun fiyatlı bulursam bir tane duruma göre ciddi manada düşüneceğim. Ki TDi'dan bu araca geçmeyi düşünüyorum.


    Ayrıca çok bilen arkadaşlara forumlarda bilgilerini aktarmadan önce en azından wikipedia'da bilgilerini bir tazelemelerini öneriyorum.




    Ek : Bir arkadaş araç paketlenip gidiyor demiş, o olay o şekilde değil. Motorun öğrenilmeyecek bir yapısıda yok. Türkiye'de bile wankel motor üretildi. Sadece kullanımını ekonomik bulmuyor şirketler. Bizim bildiğimiz pistonlu motorlarda "motor yaptırma" tabirini kullandığımız olay yok bu araçların motorunda, eğer fotoğrafları incelerseniz motorun içinde dönen üçgen bir yapı göreceksiniz ki bu parça "rotor"dur. Bu parçalar sürekli sürtündüğünden zamanla aşınıyor ve tamiri mümkün olmadığından değiştiriliyor.

    Alıntıları Göster
    konuyu horlatıyorum ama buda benden gelecek kuşaklara miras wenkel motor böyle çalışır tek sorunu sürtünmeden dolayı aşınmasıdır başka sorunu yoktur






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi @nano@ -- 6 Ağustos 2009; 19:55:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: @nano@

    konuyu horlatıyorum ama buda benden gelecek kuşaklara miras wenkel motor böyle çalışır tek sorunu sürtünmeden dolayı aşınmasıdır başka sorunu yoktur





    Alıntıları Göster
    ayrıca araç 100.000 km garantili satılıyor 40.000 de iptal oluyorsa ver, sıfırını al zor bişey değil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: @nano@

    ayrıca araç 100.000 km garantili satılıyor 40.000 de iptal oluyorsa ver, sıfırını al zor bişey değil

    Alıntıları Göster
    Honda s2000 ile karşılaştırılırsa kesinlikle mazda rx8 derim. İkisine de bindim. Ama rx8 daha bir keyif veriyor. İkisinide sürmedim. Yani sürüş zevkinden ben bahsedemem. Ancak her ikisi de aynı arkadaşıma ait araçlardı ve o arkadaşımda rx8i daha çok beğenmişti. Benim beğenme sebebim iç mekan daha iyi ve daha konforlu idi Genel olarak Yeni kasa civic hatchback ve Accord dışında hondayı nedense beğenmiyorum. Ama özellikle honda kullananların kendisini lamborghini kullanıyormuş gibi kasmasını sevmiyorum. Birde bu durumu Opel Astracılarda görüyorum. Konudan bayağı saptım. Kısaca arabayı alınca motor ömrünün sonuna kadar binerim satmayı düşünmüyorum diyen için çok keyifli bir araba. Ama satması gerçekten zor ve çok fazla zarar ettiriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orod-Dain

    Honda s2000 ile karşılaştırılırsa kesinlikle mazda rx8 derim. İkisine de bindim. Ama rx8 daha bir keyif veriyor. İkisinide sürmedim. Yani sürüş zevkinden ben bahsedemem. Ancak her ikisi de aynı arkadaşıma ait araçlardı ve o arkadaşımda rx8i daha çok beğenmişti. Benim beğenme sebebim iç mekan daha iyi ve daha konforlu idi Genel olarak Yeni kasa civic hatchback ve Accord dışında hondayı nedense beğenmiyorum. Ama özellikle honda kullananların kendisini lamborghini kullanıyormuş gibi kasmasını sevmiyorum. Birde bu durumu Opel Astracılarda görüyorum. Konudan bayağı saptım. Kısaca arabayı alınca motor ömrünün sonuna kadar binerim satmayı düşünmüyorum diyen için çok keyifli bir araba. Ama satması gerçekten zor ve çok fazla zarar ettiriyor.

    Alıntıları Göster
    yaf durmuş biri 0-200 ü kaç diye soruyor sanki sürekli 200 basacak =D arkadaşlar arkadaşımda var rx-8 daha geçen bindim taş gibi araba hem herşeyi istatistiğe bağlamayın arabayı kullanmak bu işin yarısı önce iyi kullanmaya bakalım =) saygılar hepinize




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mulusan

    yaf durmuş biri 0-200 ü kaç diye soruyor sanki sürekli 200 basacak =D arkadaşlar arkadaşımda var rx-8 daha geçen bindim taş gibi araba hem herşeyi istatistiğe bağlamayın arabayı kullanmak bu işin yarısı önce iyi kullanmaya bakalım =) saygılar hepinize

    Alıntıları Göster
    rx8 in ruhunda drift var drag değil. 50:50 ağırlık oranı.. bu denge başka hangi arkadan çekişli önden motorlu arabada var? top gear sitesinden aratıp videosunu inceleyince beni anlarsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ctrl_alt_del

    SADECE 40000 KM GİDEBİLEN BİR MOTOR.....
    SONRASI MI? ÇIKMA BİR NORMAL 4 SİLİNDİR MOTOR BULMANIZ GEREKLİ...


    arkadaşlar bu aracı almayı düşünüyorum cidden sadece 40 000 km mi gidiyor bu araç :S
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stanislav Petrov

    Torku niye bu kadar düşük

    Birde 0-130 niye bu kadar uzun

    0-200 flan kaç acaba teknik bilgisi olan varmı

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar resım koymak ıstıyorum ama olmuyor ya boyut büyük diyor. Küçülttüm bu seferde sayfa görüntülenemıyor diyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: escada35

    Arkadaşlar resım koymak ıstıyorum ama olmuyor ya boyut büyük diyor. Küçülttüm bu seferde sayfa görüntülenemıyor diyor

    Alıntıları Göster
    Merhaba Arkadaşlar! Yeni Mazda RX-8 şu anda showroomumuzda mevcut. İlgilenen arkadaşlar bizi arayabilir veya ziyaret edebilir.
    www.evo-mazda.com
    EVO Mazda Yetkili Servis
    http://www.evo-mazda.com
    Tel: 212- 286 66 67 TEŞEKKÜRLER




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hxcus

    Merhaba Arkadaşlar! Yeni Mazda RX-8 şu anda showroomumuzda mevcut. İlgilenen arkadaşlar bizi arayabilir veya ziyaret edebilir.
    www.evo-mazda.com
    EVO Mazda Yetkili Servis
    http://www.evo-mazda.com
    Tel: 212- 286 66 67 TEŞEKKÜRLER

    Alıntıları Göster
    hem uzun süredir wankel motorlar üzerine araştırma yapan hem de mazda rx-8 hayranı olan birisi olarak bu başlıktaki bir sürü ynlış bilgiyi düzeltmek bana farz oldu

    öncelikle motorun özelliklerinden bahsedelim;


    ufak bir hatırlatma: içten yanmalı motorlarda 4 safha vardır..
    1-) yanma odasına hava (ve yakıt) dolması
    2-) pistonun yukarı kalkıp bu havayı (ve yakıtı) sıkıştırması
    3-) sonra bu sıkışan karışımın yakılması ve pistonun genleşme ile geri itilmesi
    4-) yanma odasında oluşan egsoz gazının dışarı atılması için pistonun tekrar yukarı kalkması.. kısaca piston 2 kere yukarı kalkıp 2 kere aşağı indiğinde sadece 1 defa patlama yapmış oluyor.. dolayısıyla yapılan hareket süresinin sadece 1/4 ünde güç üretiliyor..

    şimdi bir standart 4 silindirli motor düşünün, aynı anda sadece bir silindirde ateşleme yapılır ve aktif hareket sadece ateşleme safhasında üretilir.. 1 silindire yapılan ateşleme sonucu genleşen hava silindiri aşağı ittirirken diğer 3 silinidirden 2sini de yukarı kaldırır(birini, içindeki havayı sıkıştırmak için, öbürünü de egsoz gazlarını dışarı atması için) yani yapılan hareketin bir kısmı kendisi hariç diğer 2 pistonu hareket ettirmekle geçer.. bir içten yanmalı motorun 4 farklı sahfasının da aynı anda yaşaması için 4 adet, farklı safhaları yerine getiren silindir kullanılır.. aynı anda yapılan yanma sayısını arttırmak için v tipi 4ten fazla silindirli motorlar geliştirilmiştir ancak bu da sarfiyatı olumsuz etkiler.. üstelik sürekli olarak hangi silindire hava gireceğini ya da hangi silindirden egsoz gazı çıkacağını kontrol etmesi gereken bir eksantrik ve subab sistemine de gerek vardır .. bu tip motorlar alt devirlerde sarsıntısız ve düzgün artan bir tork vermek için dolum ve boşaltım subaplarının aynı anda açık olmaması gerekir, yüksek devirlerde ise hızdan dolayı yanma odaları (silindirler) ne rahat hava alacak ne de rahatça egsoz gazlarını boşaltacak zaman bulabilirler.. o yüzden egzantrik milleri üst devirlere göre uzun süre sübapları açık bırakacak şekilde ayarlanırsa alt devirler sarsıntılı ve güçsüz olur, alt devirlerde konforlu olacak şekilde ayarlanırsa da üst devirler güçsüz olur ve motor çok yüksek devir çeviremez.. honda da v-tec ile "zamanlanabilir subap" icad ederek bunu kısmen gidermiştir..

    bütün bunları niye anlattım ?? şimdi bir rotary motor düşünün (yaratıcısının adı wankel, türkçe ismi ise dönel ya da döner motordur) .. birkaç mesaj yukarıda görebileceğiniz resmi biraz inceleyin (yıllardır forumdayım resim eklemeyi hala öğrenemedim..) sistem basitçe sol üstten havayı alır, havayı alan taraf sağa doğru yaklaştıkça alan daraldığı için hava sıkışır, en sıkışık anında patlama gerçekleşir ve rotor (üçgen parça) sol at tarafa doğru ilerleyip egsoz gazını boşaltır.. burada güzel olan şey üçgenin her yüzeyi için aynı anda bir işlemin gerçekleşiyor olmasıdır.. yani ben üçgenin bir yüzeyi için sıkışmayı anlatırken hemen solundaki yüzey yeni hava alıyor ve hemen altta kalan yüzey de bir önceki patlamadan kalan egsoz gazlarını boşaltıyordu.. üçgenin bir tam turu sonrasında tam 3 patlama oldu ve toplam 12 safha gerçekleşti (burada sıkıştırma ve yakma safhaları birleşmiş durumda) oysa 4 silindirli motorun her bir pistonu bir kez inip kalksa (yani tıpkı üçgen gibi tam bir devir çevirmiş olsa) toplamda sadece bir patlama yapılmış olacaktı ve 1 patlama ile 4 piston bir den hareket ettirilmeye çalışılıyor olacaktı.. dönel motorun esas avantajını anlamış olduk, kendi ağırlığından doğan kayıpları olmadığı için ve aynı anda bütün sahfaları gerçekleştirebildiği için küçük bir hacimde boşa gitmeyen çok büyük bir güç elde edilebiliyor..

    üstelik her sahfa sürekli aktif olduğu için sübap yok çünkü hava alış ve tahliye delikleri kapanıp açılmak zorunda değil .. bu yüzden sübap anlaşmazlığından doğan ve, ya alt devire ya da üst devire sarkan sorunlar yok.. kısaca hem alt devirlerde net ve sarsıntısız bir şekilde tork elde ediyor hem de üst devirlere kadar verim sıkıntısı olmadan çıkabiliyor..

    bir de tork ve devir ilişkisinden sözedelim .. bu motor aslında yavaş dönen ve çok yüksek tork üreten bir motor.. çünkü hem yavaş döndüğü hem de sübap olmadığı için istediği kadar hava alabiliyor hem de bütün sahfalar aynı anda yaşanabiliyor.. dolayısıyla ortaya çıkan kayıpsız bir güç var.. fakat bildiğiniz gibi "devir x tork " çarpımının sonucunu dişli sistemlerle değiştirebiliyoruz.. hatta viteslerin de yaptığı tam olarak budur .. devir x tork sonucu oluşan güç (enerji) değişmeyeceği için (atıyorum) devir bir dişli sistemle 2 kat yavaşlatılırsa tork da 2 kat arttırılmış olur doğal olarak.. dönel motorun animasyonuna tekrar baktığınızda üçgenin attığı her tam tur için içteki krank milinin 3 defa döndüğünü göreceksiniz .. üçgen düzgün bir daire çizmediği için bu mecburi bir oran.. yani motorun kendi içinde mecburi vitesi var.. üçgen en fazla 3200 gibi bir devirde dönüp 600 küsür Nm tork üretiyor.. ancak krank mili üçgenden 3 kat hızlı döndüğü için en yüksek devir 3 kat artarak 9500 lere çıkıyor, tork da 3 kat azalarak 200 lere iniyor.. piyasadaki bütün motorlara dikkat edin, motor odasında yüksek tork üreten (başka bir deyişle gücünü torktan alan) bütün motorlar (benzinlilerden konuşuyorum) yüksek sarfiyata sahiptir, hacimleri ne olursa olsun.. en güzel örnek amerikan arabaları .. bu yüzden gücünü torktan değil devirden alan (misal hondalar) hep daha tasarrufludur.. şimdi gerçekçi olursak; motor odasında bu torku üreten bir motorun sakin devirlerinde 12 lt/100km sarfiyat vermesi teknolojik olarak ileriye atılmış kocaman bir adımdır.. üstelik konforunu ve verimini her devrinde aynı tutması da cabası ..

    şimdi diğer avantajlarını konuşalım; motor sarsıntısız, küçük, vergi diliminde oldukça ucuza geliyor, sorun çıkartabilecek çok az parça var(motorun üretiminde kullanılan hareketli parça sayısı belli zaten), sentetik yağ kullanmıyor (5000 km de yağ değiştirme değil ekleme mecburiyeti var, servise gitmeden kendiniz de yapabilirsiniz ve uygun fiyatlı yağlar işinizi görüyor), mazda olmasının da katkısı ile bakımları kolay ve ucuz.. geçen sene konuştuğumda 250000 km sonrasında yeni motor isteyen bir mazda rx-8 sahibi 2 tane 650mL lik motoru kargosu, montajı dahil 4000 liraya getirtip taktırmıştı.. 200 küsür beygirlik arabalarınızda bu fiyatı ve rahatlığı pek bulamazsınız.. benim golf üm var, 1.6lt normal motor o bile daha pahalı..

    şimdi sarfiyat konusunda da şöyle bir bakış açısı getirmek istiyorum; vw in FSI motorunu hepimiz biliyoruz.. kısmen daha yüksek devir çevirebilen, doğrudan püskürtmeli, 115 bg gücündeki motoru.. en sakin değerlerini söylüyorum (fabrika değerlerini boşverin, fabrika değerlerini kendi arabasında sağladığını iddia eden varsa arabasını alıp gelsin bana bir tur attırsın) şehir içi 10 lt, şehir dışı 6lt.. ortalama 8.. peki bu araba bir adet 650mL lik dönel motor ile kullanılsaydı ne olacaktı?? yine 115 bg olacaktı, vergi dilimine girmeyecekti.. üstelik 2 tane 650 lik motordan 12-13 lt sarfiyat çıkıyorsa 1 taneden ne kadar çıkar ?? 6-7 lt.. FSı da gaza sonuna kadar bastığınızda yol bilgisayarı 40 lt/100km gösteriyor .. 1 adet 650 lik dönel motor ile kesinlikle dip gaz yapıp bu kadar sarfiyat yapmazdınız.. vergi ve bakımdan kalan paranızla da benzin alırdınız zaten ..

    yani kısaca bu motorun çok yaktığını düşünmek yanlış.. üstelik kesinlikle mazda, rx-8 i yaparken iyi iş çıkarmış .. çok rahat ve zevkli bir araba, müthiş dengesi var ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa

    hem uzun süredir wankel motorlar üzerine araştırma yapan hem de mazda rx-8 hayranı olan birisi olarak bu başlıktaki bir sürü ynlış bilgiyi düzeltmek bana farz oldu

    öncelikle motorun özelliklerinden bahsedelim;


    ufak bir hatırlatma: içten yanmalı motorlarda 4 safha vardır..
    1-) yanma odasına hava (ve yakıt) dolması
    2-) pistonun yukarı kalkıp bu havayı (ve yakıtı) sıkıştırması
    3-) sonra bu sıkışan karışımın yakılması ve pistonun genleşme ile geri itilmesi
    4-) yanma odasında oluşan egsoz gazının dışarı atılması için pistonun tekrar yukarı kalkması.. kısaca piston 2 kere yukarı kalkıp 2 kere aşağı indiğinde sadece 1 defa patlama yapmış oluyor.. dolayısıyla yapılan hareket süresinin sadece 1/4 ünde güç üretiliyor..

    şimdi bir standart 4 silindirli motor düşünün, aynı anda sadece bir silindirde ateşleme yapılır ve aktif hareket sadece ateşleme safhasında üretilir.. 1 silindire yapılan ateşleme sonucu genleşen hava silindiri aşağı ittirirken diğer 3 silinidirden 2sini de yukarı kaldırır(birini, içindeki havayı sıkıştırmak için, öbürünü de egsoz gazlarını dışarı atması için) yani yapılan hareketin bir kısmı kendisi hariç diğer 2 pistonu hareket ettirmekle geçer.. bir içten yanmalı motorun 4 farklı sahfasının da aynı anda yaşaması için 4 adet, farklı safhaları yerine getiren silindir kullanılır.. aynı anda yapılan yanma sayısını arttırmak için v tipi 4ten fazla silindirli motorlar geliştirilmiştir ancak bu da sarfiyatı olumsuz etkiler.. üstelik sürekli olarak hangi silindire hava gireceğini ya da hangi silindirden egsoz gazı çıkacağını kontrol etmesi gereken bir eksantrik ve subab sistemine de gerek vardır .. bu tip motorlar alt devirlerde sarsıntısız ve düzgün artan bir tork vermek için dolum ve boşaltım subaplarının aynı anda açık olmaması gerekir, yüksek devirlerde ise hızdan dolayı yanma odaları (silindirler) ne rahat hava alacak ne de rahatça egsoz gazlarını boşaltacak zaman bulabilirler.. o yüzden egzantrik milleri üst devirlere göre uzun süre sübapları açık bırakacak şekilde ayarlanırsa alt devirler sarsıntılı ve güçsüz olur, alt devirlerde konforlu olacak şekilde ayarlanırsa da üst devirler güçsüz olur ve motor çok yüksek devir çeviremez.. honda da v-tec ile "zamanlanabilir subap" icad ederek bunu kısmen gidermiştir..

    bütün bunları niye anlattım ?? şimdi bir rotary motor düşünün (yaratıcısının adı wankel, türkçe ismi ise dönel ya da döner motordur) .. birkaç mesaj yukarıda görebileceğiniz resmi biraz inceleyin (yıllardır forumdayım resim eklemeyi hala öğrenemedim..) sistem basitçe sol üstten havayı alır, havayı alan taraf sağa doğru yaklaştıkça alan daraldığı için hava sıkışır, en sıkışık anında patlama gerçekleşir ve rotor (üçgen parça) sol at tarafa doğru ilerleyip egsoz gazını boşaltır.. burada güzel olan şey üçgenin her yüzeyi için aynı anda bir işlemin gerçekleşiyor olmasıdır.. yani ben üçgenin bir yüzeyi için sıkışmayı anlatırken hemen solundaki yüzey yeni hava alıyor ve hemen altta kalan yüzey de bir önceki patlamadan kalan egsoz gazlarını boşaltıyordu.. üçgenin bir tam turu sonrasında tam 3 patlama oldu ve toplam 12 safha gerçekleşti (burada sıkıştırma ve yakma safhaları birleşmiş durumda) oysa 4 silindirli motorun her bir pistonu bir kez inip kalksa (yani tıpkı üçgen gibi tam bir devir çevirmiş olsa) toplamda sadece bir patlama yapılmış olacaktı ve 1 patlama ile 4 piston bir den hareket ettirilmeye çalışılıyor olacaktı.. dönel motorun esas avantajını anlamış olduk, kendi ağırlığından doğan kayıpları olmadığı için ve aynı anda bütün sahfaları gerçekleştirebildiği için küçük bir hacimde boşa gitmeyen çok büyük bir güç elde edilebiliyor..

    üstelik her sahfa sürekli aktif olduğu için sübap yok çünkü hava alış ve tahliye delikleri kapanıp açılmak zorunda değil .. bu yüzden sübap anlaşmazlığından doğan ve, ya alt devire ya da üst devire sarkan sorunlar yok.. kısaca hem alt devirlerde net ve sarsıntısız bir şekilde tork elde ediyor hem de üst devirlere kadar verim sıkıntısı olmadan çıkabiliyor..

    bir de tork ve devir ilişkisinden sözedelim .. bu motor aslında yavaş dönen ve çok yüksek tork üreten bir motor.. çünkü hem yavaş döndüğü hem de sübap olmadığı için istediği kadar hava alabiliyor hem de bütün sahfalar aynı anda yaşanabiliyor.. dolayısıyla ortaya çıkan kayıpsız bir güç var.. fakat bildiğiniz gibi "devir x tork " çarpımının sonucunu dişli sistemlerle değiştirebiliyoruz.. hatta viteslerin de yaptığı tam olarak budur .. devir x tork sonucu oluşan güç (enerji) değişmeyeceği için (atıyorum) devir bir dişli sistemle 2 kat yavaşlatılırsa tork da 2 kat arttırılmış olur doğal olarak.. dönel motorun animasyonuna tekrar baktığınızda üçgenin attığı her tam tur için içteki krank milinin 3 defa döndüğünü göreceksiniz .. üçgen düzgün bir daire çizmediği için bu mecburi bir oran.. yani motorun kendi içinde mecburi vitesi var.. üçgen en fazla 3200 gibi bir devirde dönüp 600 küsür Nm tork üretiyor.. ancak krank mili üçgenden 3 kat hızlı döndüğü için en yüksek devir 3 kat artarak 9500 lere çıkıyor, tork da 3 kat azalarak 200 lere iniyor.. piyasadaki bütün motorlara dikkat edin, motor odasında yüksek tork üreten (başka bir deyişle gücünü torktan alan) bütün motorlar (benzinlilerden konuşuyorum) yüksek sarfiyata sahiptir, hacimleri ne olursa olsun.. en güzel örnek amerikan arabaları .. bu yüzden gücünü torktan değil devirden alan (misal hondalar) hep daha tasarrufludur.. şimdi gerçekçi olursak; motor odasında bu torku üreten bir motorun sakin devirlerinde 12 lt/100km sarfiyat vermesi teknolojik olarak ileriye atılmış kocaman bir adımdır.. üstelik konforunu ve verimini her devrinde aynı tutması da cabası ..

    şimdi diğer avantajlarını konuşalım; motor sarsıntısız, küçük, vergi diliminde oldukça ucuza geliyor, sorun çıkartabilecek çok az parça var(motorun üretiminde kullanılan hareketli parça sayısı belli zaten), sentetik yağ kullanmıyor (5000 km de yağ değiştirme değil ekleme mecburiyeti var, servise gitmeden kendiniz de yapabilirsiniz ve uygun fiyatlı yağlar işinizi görüyor), mazda olmasının da katkısı ile bakımları kolay ve ucuz.. geçen sene konuştuğumda 250000 km sonrasında yeni motor isteyen bir mazda rx-8 sahibi 2 tane 650mL lik motoru kargosu, montajı dahil 4000 liraya getirtip taktırmıştı.. 200 küsür beygirlik arabalarınızda bu fiyatı ve rahatlığı pek bulamazsınız.. benim golf üm var, 1.6lt normal motor o bile daha pahalı..

    şimdi sarfiyat konusunda da şöyle bir bakış açısı getirmek istiyorum; vw in FSI motorunu hepimiz biliyoruz.. kısmen daha yüksek devir çevirebilen, doğrudan püskürtmeli, 115 bg gücündeki motoru.. en sakin değerlerini söylüyorum (fabrika değerlerini boşverin, fabrika değerlerini kendi arabasında sağladığını iddia eden varsa arabasını alıp gelsin bana bir tur attırsın) şehir içi 10 lt, şehir dışı 6lt.. ortalama 8.. peki bu araba bir adet 650mL lik dönel motor ile kullanılsaydı ne olacaktı?? yine 115 bg olacaktı, vergi dilimine girmeyecekti.. üstelik 2 tane 650 lik motordan 12-13 lt sarfiyat çıkıyorsa 1 taneden ne kadar çıkar ?? 6-7 lt.. FSı da gaza sonuna kadar bastığınızda yol bilgisayarı 40 lt/100km gösteriyor .. 1 adet 650 lik dönel motor ile kesinlikle dip gaz yapıp bu kadar sarfiyat yapmazdınız.. vergi ve bakımdan kalan paranızla da benzin alırdınız zaten ..

    yani kısaca bu motorun çok yaktığını düşünmek yanlış.. üstelik kesinlikle mazda, rx-8 i yaparken iyi iş çıkarmış .. çok rahat ve zevkli bir araba, müthiş dengesi var ..

    Alıntıları Göster
    sunuda belırtmek lazım.
    ulkemızde 1.3 lıtre dıye gecen rx8 avrupa da 2.6 dıye gecmekte.yanı bızde bu motor tam olarak bılınmıyor.

    rx8 drıft ıcın yapılmamıstır.1 ve 2. vıteslerde otomobıl denge sıstemının acık oldugu uyarısı verır.bu arkanın kopmasını engeller.bunun sebebı tork un dusuk olması ve yuıksek devırde calısması gerektıgınden o devırde arkada kıyametın kopması.

    yakıt sarfıyatını goz onune alırken 2.6 lıtre olarak goz onune almak lazım.

    ama evet bende bormal 1.4 lıtrelık 4 sılındırlı bır rx8 bulsam alırdım herhalde

    ayrıca fabrıka yakıt degerlerını kısmen tutturuyorum.1.33 yarıs ıle .2-.3 lıtre farklarla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMX 166

    sunuda belırtmek lazım.
    ulkemızde 1.3 lıtre dıye gecen rx8 avrupa da 2.6 dıye gecmekte.yanı bızde bu motor tam olarak bılınmıyor.

    rx8 drıft ıcın yapılmamıstır.1 ve 2. vıteslerde otomobıl denge sıstemının acık oldugu uyarısı verır.bu arkanın kopmasını engeller.bunun sebebı tork un dusuk olması ve yuıksek devırde calısması gerektıgınden o devırde arkada kıyametın kopması.

    yakıt sarfıyatını goz onune alırken 2.6 lıtre olarak goz onune almak lazım.

    ama evet bende bormal 1.4 lıtrelık 4 sılındırlı bır rx8 bulsam alırdım herhalde

    ayrıca fabrıka yakıt degerlerını kısmen tutturuyorum.1.33 yarıs ıle .2-.3 lıtre farklarla

    Alıntıları Göster
    araç çift motorlu olduğu için 1.3 lt olmasını 2.6 lt diye yorumlayanlar var ancak gerçekte bu araç 0.65 lt lik 2 tane motora sahiptir ve toplamda 1.3lt dir.. güç hesabı, vergisi hep 1.3 lt üzerindendir.. 2.6 lt diye geçen bir önceki modeli olan rx-7 dir.. onda daha güçsüz 2 tane 1.3lt lik rotary motor bulunmaktadır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa

    araç çift motorlu olduğu için 1.3 lt olmasını 2.6 lt diye yorumlayanlar var ancak gerçekte bu araç 0.65 lt lik 2 tane motora sahiptir ve toplamda 1.3lt dir.. güç hesabı, vergisi hep 1.3 lt üzerindendir.. 2.6 lt diye geçen bir önceki modeli olan rx-7 dir.. onda daha güçsüz 2 tane 1.3lt lik rotary motor bulunmaktadır..

    Alıntıları Göster
    Bu tip arabalara TR de modifiye yapmak yasalara uygun mu? RX8 in otomatik vites opsiyonu var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: explorerAA

    Bu tip arabalara TR de modifiye yapmak yasalara uygun mu? RX8 in otomatik vites opsiyonu var mı?

    Alıntıları Göster
    Çarşamba gecesi 2 gibi Manisa da İzmir e doğru olan son ışıklarda durdum yanıma bir tane Kırmızı Mazda RX-8 durdu..20 saniyeden geriye sayım başladığında zaten uykuda bastırmıştı(8 saattir yoldaydım) şunla kalkış kapışması yapıyım diye hazırlandım arkadaşta aynı düşüncede oldu galiba yeşil yanar yanmaz fırladık..Ben gaza sonuna kadar kökledim oda bastı 1-2 saniye öne geçer gibi oldum ama sonra Mazda aldı başını gitti.. Çok keyifli ve güvenli(bizden başka kimse yoktu ve şehir dışıydı..20-30 sn sonra yarışı bıraktık zaten(daha doğrusu mazda geçince yarışı kesti..)) bir yarış oldu...
    Bir süre sonra ikimizde normal seyrimize devam ettik..Bendeki araba Alfa Romeo 159 1.9 JTD Q-Tronic..150 bg...
    34 U...plakalı kırmızı mazda rx-8 bilen var mı arkadaşlar?..Arkadaşa teşekkür etmek istiyordum da..Gece gece çok keyifli bir an oldu..Her ne kadar geçilsek te..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulas3567

    Çarşamba gecesi 2 gibi Manisa da İzmir e doğru olan son ışıklarda durdum yanıma bir tane Kırmızı Mazda RX-8 durdu..20 saniyeden geriye sayım başladığında zaten uykuda bastırmıştı(8 saattir yoldaydım) şunla kalkış kapışması yapıyım diye hazırlandım arkadaşta aynı düşüncede oldu galiba yeşil yanar yanmaz fırladık..Ben gaza sonuna kadar kökledim oda bastı 1-2 saniye öne geçer gibi oldum ama sonra Mazda aldı başını gitti.. Çok keyifli ve güvenli(bizden başka kimse yoktu ve şehir dışıydı..20-30 sn sonra yarışı bıraktık zaten(daha doğrusu mazda geçince yarışı kesti..)) bir yarış oldu...
    Bir süre sonra ikimizde normal seyrimize devam ettik..Bendeki araba Alfa Romeo 159 1.9 JTD Q-Tronic..150 bg...
    34 U...plakalı kırmızı mazda rx-8 bilen var mı arkadaşlar?..Arkadaşa teşekkür etmek istiyordum da..Gece gece çok keyifli bir an oldu..Her ne kadar geçilsek te..

    Alıntıları Göster
    Bende 2005 gibi tam hatırlamıyorum ist'den bodruma yola cıktık izmir civarlarına geldiğimde bir tane mazda rx8 durdu yanımızda ama azcık ilerde durdu arkasını görebiliyordum o dönemde mazda rx8 ne olduğunu hic bilimiyorum bu vatandaşta arkasına 1.3 motor gibi bişe yazdırmış bende birazda yanına gidip şöle hafif gaz verip niyetmi beli ettim arabama güveniyirodum laguna 2.0 hertürlü yerdim ama sadece nasıl uzadığını izledim. Eve gelince ilk işim mazdanın sitesine girip ne arabasıyımış diye incelemek oldu ve incelediğimde arkasında 1.3 diye bişe yazmadığını bu vatandaşın dalga gecemek icin yazdığınıda keşfettim o günden sonra hayran oldum arabaya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vedat79

    Bende 2005 gibi tam hatırlamıyorum ist'den bodruma yola cıktık izmir civarlarına geldiğimde bir tane mazda rx8 durdu yanımızda ama azcık ilerde durdu arkasını görebiliyordum o dönemde mazda rx8 ne olduğunu hic bilimiyorum bu vatandaşta arkasına 1.3 motor gibi bişe yazdırmış bende birazda yanına gidip şöle hafif gaz verip niyetmi beli ettim arabama güveniyirodum laguna 2.0 hertürlü yerdim ama sadece nasıl uzadığını izledim. Eve gelince ilk işim mazdanın sitesine girip ne arabasıyımış diye incelemek oldu ve incelediğimde arkasında 1.3 diye bişe yazmadığını bu vatandaşın dalga gecemek icin yazdığınıda keşfettim o günden sonra hayran oldum arabaya

    Alıntıları Göster
    Arkadaslar merhaba,
    Birkac aydir bu konuya yazan olmamis ama 2 kusur yildir acik bir forum diye yazayim dedim.
    Delice-Doluca cok faydali teknik bilgiler vermis, ben de bir RX8 sahibi olarak forumda sorulmus bazi sorulari kendi surus deneyimime dayanarak yanitlayayim istedim.

    Arac 40,000km gidiyor: Benim arabam 2005 model 2600cc motor, 6 vites, 231 beygir ve 25000 milde (Ingiltere mili), yani 40,000km'yi yeni gecmis durumda. 0-100'e hala 6.4 saniyede tek parca halinde cikiyor :) Burada (Ingiltere) bu arabayi almadan once piyasayi arastirirken bir cok RX8 test ettim. Bazilari da 100bin milin (160,000km) ustundeydi. Arabanin asiri kullanimdan mekanik olarak yipranmaya en musait aksami donel (wankel) motor. Motorun asinmasini geciktirmek icin duzenli ve disiplinli yapilmasi gereken periyodik yag EKLEMESI. Bu yuzden, 40,000km soylemi gercekci degil.

    Yag tuketimi: Nano isimli kullanici rotary motorun isleyisini cok guzel gostermis yukarda. Surekli birbirine surtunerek calisan icice gemis 3 celik/metalden olusuyor motor. Bu kadar surtunme surekli yag eklenmezse dogal olarak asinmaya yol acacaktir. Ben sahsen her 1000milde (1600km) 0.5l kadar yag ekliyorum. Dikkat: aracin kadranindaki yag gostergesi yag seviyesini degil yag basincini gosteriyor. O ibreye guvenip yag ikmalini geciktirmeyin...

    Yakit tuketimi: Ben bir depo benzine (60lt) 280-300 mil arasi gidiyorum (en fazla 500km). Km/lt cinsinden olcusunu bilmiyorum. Benim yaptiigim yolun cogu sehirler arasi. Sehir icinde bunun yarisini dusunun, zira yapisi geregi donel motor kalkislarda ekstra yakit cekiyor. Ben objektif bilgiyi vereyim, iyi mi kotu mu siz karar verin :)

    Performans: Bazi arkadaslarin da soyledigi gibi, RX8 maksimum performansi kalkista gostermek icin dizayn edilmis bir araba degil. Pistte M3 ile ayni zamani yapmasina ragmen (bkz video:http://www.youtube.com/watch?v=QRiPSlx8PxA), kalkista 330ci'ye bile kafa tutmakta zorlanan bir arac. Yalniz, RX8 5000 devirden sonra adeta sahlaniyor. Yol tutusu olaganustu. 9000 devir cevirdiginiz zaman motor vitesi degistirmeniz icin uyari veiryor - bu bir patlama ya da yanma degil sadece "biip" sesi :) 192 beygirlik modelleri icin birsey soyleyemiyorum. Galiba onlar 8000 devir ceviriyor.

    Otomatik vites opsiyonu var mi? Ever var, benim bildigim kadariyla otomatik modelleri sadece Japonya'da. Ingiltere'ye ihrac edilmiyor. Belki Tr'ye de satilmistir, bilmiyorum.

    Bunlarin disinda donel motorun bir sorunu (bazi pistonlu araclarda da ayni sorun var aslinda), mars basarken motor asiri petrol cekiyor. Eger hararet gostergesi yariya gelmeden motoru stop ettiyseniz (yani motor hala soguksa) motorun icinde cig petrol kaliyor. Bir sonraki calistirmanizda motor daha fazla petrol cekiyor ve boguluyor. Durum cok kotu degilse kendiniz onarabilirsiniz (gece haftasonu basima geldi), ama kotuyse servisine gitmesi gerekiyor...

    Ozet: 350Z ya da TT kullanmadim ama Z4, S2000 kullandim. Kullandiklarimin icinde en iyi performansa sahip RX8. Yalniz en cok bakim isteyen ve en fazla yakani da RX8... Benim gibi 2 kucuk cocugunuz varsa onlari arka kotuga SIKISTIRMADAN koyabileceginiz genis arka hacim de avantaj.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.