Şimdi Ara

MAZDA RX-8 (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
210
Cevap
3
Favori
174.385
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yuh be abi... Sinirden elim ayağım titriyor. Ağzı olan konuşmuş üstüne bir de yanlış bilgi verip insanlara yanlış yol göstermiş... Birisi de çıkmış yok s2000 şöyle böyle falan fanatikliği yapmış. Arkadaşım öncelikle RX-8 wankel denilen pistonsuz çift rotorlu bir motor kullanır. Bu motorda sıkıştırma yanma gibi olaylar tek seferde gerçekleşir bu yüzden kısa sürede sürekli ve muazzam bir güç üretirsiniz. Araç üzerinde 2x650cc (yani çift rotorlu) turbosuz bir motor vardır. Mazda bu motor teknolojisine çok yatırım yaptığı için ve telif hakkını elinde bulundurduğu için pek başka firmalarda rastlanmıyor (Mercedes c111 hariç ). Ayrıca araç 1300cc olmasına rağmen motor yapısı nedeniyle fazla yağ yakması ve benzin harcaması yüzünden adı lekeleniyor. Sanki araçta üretim hatası varmışta o yüzden böyle yağ yakıyormuş gibi biliniyor. Yok 40binde motor rektifiye falan oluyormuş. Yok arkadaşım öyle bir şey. Sen bilip bilmeden daha araçta wankel olduğundan habersiz arabayı alıp, 5000 de bir yağ bakımını yaptırmazsan, sentetik yerine mineral katkılı organik yağ kullanmazsan o zaman tabii aracı rektifiye edersin. Ki zaten bu araçta motor yere inmez yaklaşık kullanım ömrü olan 150bin km'de motor direk değişir (Bilinçli kullanımda 300bine kadar yolu var). Ancak küçük ve masrafsız bir motor olduğu için yaklaşık 10 bin liraya yeni motor taktırabilirsiniz... Her devirde güzel yüksek devirlerde ise gayet yeterli tork üretebilen nadir arkadan itiş zevk arabalarındandır. Bilmeden boş laf atıp insanları yanlış yönlediremezsiniz...

    edit: @DeLiCe_DoLuCa arkadaşım benim söylediklerimi ayrıntılarıyla açıklamış yukarıda. Doğru ve aydınlatıcı bilgileri için teşekkürü bir borç biliyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lee-on! -- 24 Kasım 2010; 22:07:21 >




  • S2000'den inip RX-8 R3'e binen biri olarak.
    RX-8 yanlama konusunda S2000'den daha iyi yanlayan bir araç. (Drift)
    Hızlı gitme konusuna gelince, S2000 RX-8'den bi adım önde gidio. Ama ahım şahım bi fark yok onu belirteyim.
    Dış görünüş, İç görünüş diye bakarsak. S2000, RX-8'in yanına yaklaşamaz bu konuda.

    İyi forumlar herkese...
  • Arkadaşlar bence de bu tür aslı astarı olmayan efsanelerle rx-8 almaktan vaz geçenler için üzülmek gerekir.

    RX in motoru normal motorlara göre farklı bir bakım alışkanlığı gerektirir. Çünkü rx normal bir araba motoru değildir. tüm motorlar wankel-rotary olsaydı, silindirliler azınlıkta olsaydı aynı şeyleri onlar için söylüyor olacaktık. Ne bileyim işte motora sürekli yağ eklenmez mi? yağı kirli olur o zaman falan derdik.

    RX safkan bir spor otomobildir. İnanılmaz da gösterişlidir. sıradışıdır. 231 beygirdir ama 350 bg arabalarla aynı pist zamanına sahiptir. (top gear pistinde 350 z ve m3 ile aynı derece)

    vergisi yok gibi bir şeydir... 1.300 cc olması sebebiyle...

    sıradışıdır. çünkü onbinlerce euroluk arabalar ile dalga geçer yolda...

    sıradışıdır. coupe görünümünün altında arka kapılar saklıdır ve bu kapılar geriye doğru açılır... 4 kişiliktir...

    sıradışıdır. 10000 devir saati vardır ve buınu rahat çevirir..

    sıradışıdır. 1.3 cc lik motoruna hiç bir ilave yapmanıza gerek olmadan 4000-5000 devirden sonra inanılmaz bir sesi vardır...

    Neyini anlatayım? süper bir spordur... masrafsızdır... benzini de abartılmasın... bende daha önce otomatik 1.6 maz3 vardı... normal kullanımda birbirine yakın yakıt tüketimi...

    Kısacası bir efsanedir, ekoldür, marjinaldir, dikkat çekicidir...

    Palavra değil kullanıcısından bu yorumlar... Hala da kullanıyorum memnunum...




  • Bu forumda mı bilmiyorum ama Bir arkadaş, delixia yağın 2007-2008 sonrasında Trye geldiğini dolayısıyla, ondan once kullanılan rx8lerde yag kullanımının duzgun olmayabilieceğini söylemisti.
    Ancak, uygun bulunursa bunların bile alınabileceğini
    sandık motorun 8000 tl gibi bir fiyata koyuldugundan bahsetmişti.
  • Ben soylemistim dogru hatirliyorsunuz. Zaten butun bu motor sIkintisi efsanesi bu yag kaynaklidir. Sentetik yag tam yanmayip kurum birakarak aracin motoruna zarar vermistir. O zamanlar arabayi getirip yagini getirmeyen ithalatci firmanin markaya ne kadar zarar verdigini bugun gorebiliyoruz. Bunlari ayni yukarida yazan arkadas gencodiz gibi bu araci halen kullanan bir kisi olarak soyluyorum ve su an aracimdan cok memnunum.












  • Arkadaşlar RX-8 ile S2000'i neden karşılaştırırsınız bilmiyorum ya :)

    Motorda: MAZDA
    Tasarımda: MAZDA
    Yakıtta: MAZDA
    Hayallerde: MAZDA
    Bilmeyenlerin ağzında, dilinde: HONDA

    :) :D
  • Arkadaşlar Bazıları Bahsetmiş Çok yakıyor Çok Yakıyor diye...

    zaten rotary motorların bu doğasında var.Ayrıca Bu Performans amaçlı spor otomobil....

    Ayrıca Motoru 1.3 Buda Vergi Avantajı Şöyle bir örnek veriyim..

    ........................ 2006 Honda S2000 ................ 2006 Mazda Rx-8
    Senelik vergi: .......... 1,490 TL .................. ....... 304 TL
    Yakıtı Karma: .......... 10.0 L./100 km .................. 10.8 lt/100 km
    Şehir İÇİ: .......... 13.9 L./100 km ................... 15.7 lt/100 km


    Tablo ortada Mazdanın yakıt tüketimi Ne kadar yüksek olursa olsun Vergi Avantajı İle ÖNE GEÇİYOR:.....

    1,500 Tl nerde 305 Tl Nerdee....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lewel123 -- 28 Mayıs 2011; 14:18:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mukeya

    Wankel motorlarda diğer motorlardan farklı bir silindir üzerine yapılan oldukça komplike motorlardır. Yani Teknik olarak çok iyi anlatamam ama eski RX-7'de tek silindir vardı. RX-8'de ise iki tane wankel motorun birleşimi (2x1300 cc) var ve mazda bu motoru RENESIS olarak isimlendirmiş. Vergi dilimide aslında 2600 cc olmasına rağmen motor özelliğinden dolayı 1300 cc dilimi üzerinden hesaplanır, fiyatınında makul seviyede olmasının nedeni budur. Bu motorların iyi tarafı aşırı güç üretmeleridir. Kötü tarafı ise üretim maliyetinin yüksek oluşu, benzin tüketiminin fazla oluşu ve rektefiye yapılamaması (motor bittiğinde yenisi lazım) dır. Mazda dünyada bu teknolojiyi kullanan ender firmalardan biri olup, geliştirmektedir. RX-8'dede daha az tüketen (ama yinede fazla) bir motor yapmıştır. Birde bir rus aracında kullanılıyor sanırım, ama tam hatırlayamadım. Subarunun ısrarla geliştirdiği ve şimdide dizelini ürettiği boxer motor gibi wankel motorda mazda firmasının kendine özgü bir çizgisinin ürünüdür. Bu motor 231 hp güç üretmekte olmasına rağmen, Amerika gibi ülkelrde özel tekniklerle 400 hp'nin üzerinde güç alınabilmektedir. Düşünün 2x1300 cc=2600 cc motor ve 400 küsur beygir.

    Bu yazinin uzaerinden cok uzun zaman gecmis farkindayim ve mazda veya honda tartismasina da dahil olmak istemiyorum ama boxer motoru subaru ya maletmek ilginc geldi bana o motor tipinin en babasini Porsche uretir ve kullanir hatta Porsche nin Subaru ya da danismanlik yaptigini hesaba katarsak bence bu motor tipini Porsche yle eslestirmek daha mantikli bence.




  • 550 beyygirlik M5 bile şehir içi 14lt.re şehir dışı 7.6 karma 9.9 yakıyor.yani RX-8 in ne kadar abartılı yakıt yaktığı şimdi da net görülüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fortunasuper -- 19 Ekim 2011; 1:51:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fortunasuper

    550 beyygirlik M5 bile şehir içi 14lt.re şehir dışı 7.6 karma 9.9 yakıyor.yani RX-8 in ne kadar abartılı yakıt yaktığı şimdi da net görülüyor.

    İki aracı alırken de ilk düşüncemiz yakıt ekonomisi olduğundan çok doğru bir noktaya parmak basmışsınız, teşekkürler.
  • 230 hplik bir araçla 550 hplik bir araçtan fazla yakıt yakmak düşünmeyi gerektiren bir durum bence.motorun artık fosilleşmeye başladığını gösterir bir ibare sanırsam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fortunasuper

    230 hplik bir araçla 550 hplik bir araçtan fazla yakıt yakmak düşünmeyi gerektiren bir durum bence.motorun artık fosilleşmeye başladığını gösterir bir ibare sanırsam.

    Birazcık otomobil sektöründen ve motor teknolojisinden anlıyorsak nasıl yakıt sarfiyatı fazlalaşır görelim..

    550 hp'lik M5 v10 olarak 5000cc bir pistonlu motor bunun yanına 2.000 cc pistonlu motor getirelim gene yakıt sarfiyatları hemen hemen olmasada yakın sayılır niye diyeceksin yüksek hacimli motorlarda sıkıştırma azdır yüksek hacimli motorlar az yakıt tüketmeye ve az motor aşınmasına yönelik tasarlanırlar.Düşük hacimli motorlar daha çok yıpranır..

    Gelelim Wankel'e teknolojisi zaten farklı yakıt olayında 2.0 lt bir spor otomobilden 2 litre fazladır zaten vardır inkar eden yok fakat yakıt düşünerek bu segmentlerde bir araç almak isteyene çok yakıyor demekte çok anlamsısz ve saçma o zaman gidip dizel alacaksın..

    Bu otomobiller yakıtı bir kenara bırakara viraj almak ve sürüş zevkine yönelik otomobillerdir,herşeyin zevki verdiği hisler farklıdır,gereksiz diye birşey yoktur isteğe göre ürünler mevcuttur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fortunasuper

    230 hplik bir araçla 550 hplik bir araçtan fazla yakıt yakmak düşünmeyi gerektiren bir durum bence.motorun artık fosilleşmeye başladığını gösterir bir ibare sanırsam.

    Bu kadar dusuk hacimden boylesine bir performans cikaran bir motora fosillesmeye baslamis demeniz cidden cok ilginc geldi bana ne kadar cok da yaksa arac ucuz vergisi dusuk ve her turlu toplam maliyette ayni performansa sahip araclardan cok daha ucuza geliyor maliyet dusuklugunun sadece dusuk yakit olmadigini hatirlatmak isterim...
  • 1300*2=2600 cc neresi düşük bunun.vergiyi az vermeniz devletin hatalı hesaplaması ama sağolsun benzin istasyonlarının hatayı düzeltme becerisi var.az vergi verilecek diye çok yakıt yakmak ne mana.şehir içinde 70 kuruş korkunç bir rakam değilmi.vergi az bile olsa bir yada 2 ayda vergi açığını kapatıyor.kalan 10-11 ay kdv farkını kapatıyor.4-5 senede ötv farkı da kapanırsa geriye ne kaldı.. porsche bile artık çok ekonomik.yakıtta ferrari ile yarışıyorsunuz.yeni 306 hplik 3000 cc lik 535d lerin şehiriçinde 7.8 ltre yaktığınıda hatırlatırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fortunasuper -- 22 Ekim 2011; 20:28:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fortunasuper

    1300*2=2600 cc neresi düşük bunun.vergiyi az vermeniz devletin hatalı hesaplaması ama sağolsun benzin istasyonlarının hatayı düzeltme becerisi var.az vergi verilecek diye çok yakıt yakmak ne mana.şehir içinde 70 kuruş korkunç bir rakam değilmi.vergi az bile olsa bir yada 2 ayda vergi açığını kapatıyor.kalan 10-11 ay kdv farkını kapatıyor.4-5 senede ötv farkı da kapanırsa geriye ne kaldı.. porsche bile artık çok ekonomik.yakıtta ferrari ile yarışıyorsunuz.yeni 306 hplik 3000 cc lik 535d lerin şehiriçinde 7.8 ltre yaktığınıda hatırlatırım.

    650*2 olacak o.
  • koca araba iki tane mobilet motoru ile hareket ediyor öylemi?bir yanlışlık olmaın sakın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fortunasuper

    koca araba iki tane mobilet motoru ile hareket ediyor öylemi?bir yanlışlık olmaın sakın

    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmanın en güzel örneğisiniz. Bu bilgi seviyesiyle yola devam edin. Sürekli sizin yanlışlarınızı düzeltmeye ayıracak vaktim yok maalesef.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.