Şimdi Ara

Mazda parça kıtlığı var mı gerçekten?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
6.752
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir parçası değişecek olsa servisde yeterli stok oluyor mu? İstanbuldan felan kargoyla getirme imkanları var mı? ve çok pahalı mı?

    Diyelim bir parçasını Türkiyede bulamadım Japonyadan getirme gibi durumlar oluyor mu? Çok geç geliyor mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-548F160EC -- 20 Ağustos 2020; 16:8:14 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • 1992 ve 2001 model Mazda 626 aracım var.

    Sizi biraz detaylıca bilgilendireyim de kafanızda soru işareti kalmasın. 2 tane aracım, çok sayıda Mazdacı tanıdığım vs olduğu için Türkiye'deki birçok Mazda ustasını, parça satıcılarını, çıkmacıları vs tanır/bilirim.

    Geçenlerde 92 modelin gaz kelebek içindeki contası şiştiği için yetkili servisten sipariş verdim. Yan sanayisi yok. Kesme conta yapılır ama orjinali 28 sene dayandığı için mümkün mertebe orjinal tercih ediyorum. Türkiye'ye bu parça hiç gelmemiş. Gelmesi ne kadar sürdü hesaplamadım ama ortalama 20 gün teslim süresi veriyorlar. Ben İstanbul'a gidince aldım. 90 TL + KDV

    2001 modelin vites kol burçları (4 adet) aşınmış. Uyumlu parça olarak Hyundai/Kia grubunda var görünüyor ama parçacıda yok diye yine yetkili servisten sipariş verdim. Araya pandemi vs girince İstanbul'a gitmediğim için ve gittiğimde de uğramadığım için parçayı anca 8-9 ay sonra aldım. Fiyatı 200 TL civarıydı.

    Parçaları almaya gittiğimde serviste kaputu açık 626 vardı, onu görünce aklıma geldi. PCV'nin külbütördeki contasını sordum, ellerinde varmış. Onu da aldım. 50 TL + KDV

    2001'in ağır bakımı geldi. Triger vs. Servisin elinde hazırda parçalar varmış; triger kayışı, gergi yayı, gergi rulmanı, hava+yağ filtresi vs servisten aldım. Sabit rulman fiyatı yüksek geldiği için dışarıdan SKF, devirdaim fiyatı yüksek geldiği için yine dışarıdan Japon menşei aldım. Yine Japon termostat, ithal polen vs vs toplayıp bagaja koydum parçaları.

    Bunlar sadece bayram ziyaretine gittiğimde aldıklarım.

    Bir de yetkili servisle diyaloğum olduğu için herhalde (bilmiyorum), ellerinde parça yoksa para mara sormadan yurtdışı siparişini direkt geçiyorlar. Ben gittiğim zaman hem hal hatır sorup hem de 2 muhabbet etmeye yüzyüze teslim alıyorum parçaları.

    Ayrıca yetkili serviste sağ olsunlar bazı parçalarda çok çok iyi fiyatlar veriyorlar, mesela 2050 TL'lik parçaya 400 TL, 550 TL parçaya 90 TL falan yazdıkları oldu. Yine ağır bakım parçalarında %50-70 iskontolu aldığım parçalar oldu. Ufak tefek keçe/conta ıvır zıvırlarda yine %15 yaptılar.

    Şu ana kadar yetkili servisten "biz bunu getirtmiyoruz" diye bir cevap almadım. Yaklaşık 4 yıldır ara ara orjinal tercih ettiğim parçaları bir telefonla getirttiler sağ olsunlar.

    Parçalar ağırlıklı olarak Belçika deposundan geliyor. Orada yoksa Japonya depodan geliyor. Eğer depoda da yoksa üretip gönderiyorlar.

    Bakın, şaka gibi gelebilir ama cidden stok yoksa üretim yazıyorlar, parça üretilip 1 ay civarında geliyor. Örneğin 92 modelin bardaklığı üretim gelmişti.

    Şimdi gelelim yan sanayi konusuna;

    Yan sanayi olarak 4-5 yıldır araç liftteyken bulamadığım 1-2 parça olmuştur. 1 tanesi termostat kapağı, diğerini şu an hatırlamıyorum.

    Yan sanayide de kalite kalite değişiyor, örneğin japon parçacının elinde triger için ayarlı NSK rulman yok, hatta GMB sabit rulman bile yok ama rulmancıya gidip kod veriyorsun 30 saniye geçmeden masaya koyuyor ürünü. Bazı parçaları arama yöntemini bilmek gerekiyor maalesef.

    Standart bakım parçalarını marka seçerek rahatlıkla alabiliyorsunuz. Disk-balata konusunda yine parçacıların elinde alternatifler oluyor. Alt takım parçalarında genelde AYD/teknorot satılıyor, japon satan da var. Seçenek oluyor. Amortisör, körük vs yine Japoncularda bulunabiliyor.

    1 kere kaza yaptım, aracı kaportacıya soktuktan 1 gün sonra ön tampon, panjur, ön farlar, sinyaller kaportacıya geldi.

    Yani, yan sanayi konusunda da bulunmayacak parça yok gibi birşey.

    Gelelim yurtdışına; yurtdışında birçok siteden parça tedariği yapılabiliyor. Üstelik kur farkına rağmen Türkiye'deki fiyatlara göre daha ucuz. Ama vergi ve yüksek kargo maliyeti eklenince Türkiye fiyatlarına yetişiyor. Buna rağmen alınır mı? Son 2 seneye kadar yurtdışından özellikle Türkiye'de olmadığı için çıkma parçalar alıyordum. Yine aliexpress vs üzerinden oksijen sensörü, vuruntu sensörü gibi parçalar Türkiye'dekine göre yarı fiyata geliyor.

    Çıkma parça konusunda da alternatif bol. Birçok tanınmış çıkmacı var, ben yine çıkma konusunda da İstanbul'daki bir çıkmacıdan destek alıyorum. Örneğin 2001 modelin hava filtre kazanının kapak tırnakları kırıldığı için komple hava filtre kazanı alacağım, eline aşırı temiz düşmesini bekliyorum. Daha doğrusu çok üstünde durmuyorum, denk gelince alacağım.

    Türkiye'nin birçok yerinden kargo ile kapınıza kadar parça alırsınız, maksimum 3 gün sürer. Onda sıkıntı yok.

    İşin maddi boyutu da önemli. Parça fiyatları bana çok aşırı gelmiyor. Başkasına nasıl bilemem.
    Parça fiyatlarını karşılaştırmak lazım.
  • Yeni kasalarında sıkıntı olacağını pek sanmam.

    Eski kasalarında ise belli başlı yerler var. Örneğin 323 kullanan birisi parça sıkıntısı çekebiliyor. Facebook vs. sosyal medyadan kurdukları grup sayesinde parça satıcılarıyla iletişime geçip çıkma parça tedarik edebiliyorlar. Fiyatlar haliyle kazık oluyor.
  • Sık arızalanan değişen parçalar haricinde ithal araçlar parça konusunda sıkıntılıdır. Ben ithal araç kullanıyorum;

    Bazı parçaları anca İstanbul Ankara vs parçacılarda buluyorsun. Japon oto parçacı vs oluyor çevrende adamda corolla civic jazz parçası oluyor. Cx-3 , Pulsar , Eclipse Cross diyorsun bilmiyor. Kendi arabama abi sen bunu Avrupadan gümrük ile mi aldın diye soran olmuştu. İstanbulda yoksa zaten Türkiyenin kalanında olma ihtimali %1

    Fiyat eğer parçacılarda yoksa yan sanayi veya orjinal kalitede parça üretici parçaları Türkiye satıi yapmıyorsa yetkili servisten almak zorundasın ederini 5 ile çarp 2Tl antifrizi nasıl 10tl ye koyuyorsa parçada tekel mahiyetinde satıştan etkileniyor.

    Japonyadan parça getirme şimdi burası meşakkatli Taylandlı bir üreticiye bozuk inglizce ile derdimi anlatamadım. Onunda ingilizce rezalet, neyse derdini anlatabilirsen satış yaptırabilirsin. Ödemesi sıkıntı malum paypal kapandı. Parçalar evine kadar gelebilirde gümrükten almak zorunda kalabilirsinde

    Süresi konuma göre değişir.

    Pandemi sürecinde çinden bir kargo aldım. 39. günde teslim edildi. Pandemiden önce genelde 20-25 günde gelirdi. Ekonomik kargo hava yolu ile...

    Yeri gelmişken bir tanıdığımızın mazda-3 ecu/powertrain control modüle arızalanmıştı. Yenisi Japonyadan deniz yolu ile gelmişti 3 ayda ellerine ulaştı. 3 Bakıyorsan aklında olsun yaptırınca sattılar aracı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Storm Raider -- 20 Ağustos 2020; 16:38:30 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1992 Mazda 323 HB'im vardı. Motor-yürüyen aksam parçasını hemen bulurdum, sıkıntı yaşamazdım fiyatları da pahalı değildi.

    Kaporta parçalarıda var ama pahalı aklında olsun.
  • 121 nin yok
  • kıtlık yok da, istenilen zamanda ulaşabilme sorun oluyor çoğu zaman, özellikle sarf malzemeler dışındaki kaporta aksamı ve sensörler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ortada bir Mazda kıtlığı var. yollarda gezen arabaların kaç adedi Mazda? piyasadan silinmesine az kaldı.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 1992 ve 2001 model Mazda 626 aracım var.

    Sizi biraz detaylıca bilgilendireyim de kafanızda soru işareti kalmasın. 2 tane aracım, çok sayıda Mazdacı tanıdığım vs olduğu için Türkiye'deki birçok Mazda ustasını, parça satıcılarını, çıkmacıları vs tanır/bilirim.

    Geçenlerde 92 modelin gaz kelebek içindeki contası şiştiği için yetkili servisten sipariş verdim. Yan sanayisi yok. Kesme conta yapılır ama orjinali 28 sene dayandığı için mümkün mertebe orjinal tercih ediyorum. Türkiye'ye bu parça hiç gelmemiş. Gelmesi ne kadar sürdü hesaplamadım ama ortalama 20 gün teslim süresi veriyorlar. Ben İstanbul'a gidince aldım. 90 TL + KDV

    2001 modelin vites kol burçları (4 adet) aşınmış. Uyumlu parça olarak Hyundai/Kia grubunda var görünüyor ama parçacıda yok diye yine yetkili servisten sipariş verdim. Araya pandemi vs girince İstanbul'a gitmediğim için ve gittiğimde de uğramadığım için parçayı anca 8-9 ay sonra aldım. Fiyatı 200 TL civarıydı.

    Parçaları almaya gittiğimde serviste kaputu açık 626 vardı, onu görünce aklıma geldi. PCV'nin külbütördeki contasını sordum, ellerinde varmış. Onu da aldım. 50 TL + KDV

    2001'in ağır bakımı geldi. Triger vs. Servisin elinde hazırda parçalar varmış; triger kayışı, gergi yayı, gergi rulmanı, hava+yağ filtresi vs servisten aldım. Sabit rulman fiyatı yüksek geldiği için dışarıdan SKF, devirdaim fiyatı yüksek geldiği için yine dışarıdan Japon menşei aldım. Yine Japon termostat, ithal polen vs vs toplayıp bagaja koydum parçaları.

    Bunlar sadece bayram ziyaretine gittiğimde aldıklarım.

    Bir de yetkili servisle diyaloğum olduğu için herhalde (bilmiyorum), ellerinde parça yoksa para mara sormadan yurtdışı siparişini direkt geçiyorlar. Ben gittiğim zaman hem hal hatır sorup hem de 2 muhabbet etmeye yüzyüze teslim alıyorum parçaları.

    Ayrıca yetkili serviste sağ olsunlar bazı parçalarda çok çok iyi fiyatlar veriyorlar, mesela 2050 TL'lik parçaya 400 TL, 550 TL parçaya 90 TL falan yazdıkları oldu. Yine ağır bakım parçalarında %50-70 iskontolu aldığım parçalar oldu. Ufak tefek keçe/conta ıvır zıvırlarda yine %15 yaptılar.

    Şu ana kadar yetkili servisten "biz bunu getirtmiyoruz" diye bir cevap almadım. Yaklaşık 4 yıldır ara ara orjinal tercih ettiğim parçaları bir telefonla getirttiler sağ olsunlar.

    Parçalar ağırlıklı olarak Belçika deposundan geliyor. Orada yoksa Japonya depodan geliyor. Eğer depoda da yoksa üretip gönderiyorlar.

    Bakın, şaka gibi gelebilir ama cidden stok yoksa üretim yazıyorlar, parça üretilip 1 ay civarında geliyor. Örneğin 92 modelin bardaklığı üretim gelmişti.

    Şimdi gelelim yan sanayi konusuna;

    Yan sanayi olarak 4-5 yıldır araç liftteyken bulamadığım 1-2 parça olmuştur. 1 tanesi termostat kapağı, diğerini şu an hatırlamıyorum.

    Yan sanayide de kalite kalite değişiyor, örneğin japon parçacının elinde triger için ayarlı NSK rulman yok, hatta GMB sabit rulman bile yok ama rulmancıya gidip kod veriyorsun 30 saniye geçmeden masaya koyuyor ürünü. Bazı parçaları arama yöntemini bilmek gerekiyor maalesef.

    Standart bakım parçalarını marka seçerek rahatlıkla alabiliyorsunuz. Disk-balata konusunda yine parçacıların elinde alternatifler oluyor. Alt takım parçalarında genelde AYD/teknorot satılıyor, japon satan da var. Seçenek oluyor. Amortisör, körük vs yine Japoncularda bulunabiliyor.

    1 kere kaza yaptım, aracı kaportacıya soktuktan 1 gün sonra ön tampon, panjur, ön farlar, sinyaller kaportacıya geldi.

    Yani, yan sanayi konusunda da bulunmayacak parça yok gibi birşey.

    Gelelim yurtdışına; yurtdışında birçok siteden parça tedariği yapılabiliyor. Üstelik kur farkına rağmen Türkiye'deki fiyatlara göre daha ucuz. Ama vergi ve yüksek kargo maliyeti eklenince Türkiye fiyatlarına yetişiyor. Buna rağmen alınır mı? Son 2 seneye kadar yurtdışından özellikle Türkiye'de olmadığı için çıkma parçalar alıyordum. Yine aliexpress vs üzerinden oksijen sensörü, vuruntu sensörü gibi parçalar Türkiye'dekine göre yarı fiyata geliyor.

    Çıkma parça konusunda da alternatif bol. Birçok tanınmış çıkmacı var, ben yine çıkma konusunda da İstanbul'daki bir çıkmacıdan destek alıyorum. Örneğin 2001 modelin hava filtre kazanının kapak tırnakları kırıldığı için komple hava filtre kazanı alacağım, eline aşırı temiz düşmesini bekliyorum. Daha doğrusu çok üstünde durmuyorum, denk gelince alacağım.

    Türkiye'nin birçok yerinden kargo ile kapınıza kadar parça alırsınız, maksimum 3 gün sürer. Onda sıkıntı yok.

    İşin maddi boyutu da önemli. Parça fiyatları bana çok aşırı gelmiyor. Başkasına nasıl bilemem.
    Parça fiyatlarını karşılaştırmak lazım.




  • Bu hurafeleri nerden uyduruyorsunuz bilemiyorum. Mazda'nın Belçika'da tüm Avrupa'ya parça geçtiği devasa bir lojistik tesisi bulunmakta. Üstelik yasal süresi 10 sene olmasına rağmen örneğinn 90 model 323 için bile ciddi stok tutuyorlar. Sanılanın tam aksine bugün yetkili bir VW servisine gidin ve 96 Golf için parça sorun, ya da OPEL'e gidin ve 92 Vectra diye cümleye başlayın, yüzünüze gülüp sanayinin yolunu gösterirler. Emin olun bir Peugeot ya da Nissan'da bile bekleme süresi çok daha fazla.

    Yıllardır Mazda'nın her modeline bindim, Japonlar kendi gelmeden önce Kartal'da yedek parça deposu vardı. Bir kaza sonrası tampon, far vs. en geç 2 günde tüm Türkiye'ye giderdi. Japonlar Mermerleri yollayınca bu depoyu gereksiz görüp kapattılar, satışlar stok tutma maliyetini karşılamıyordu belki de. Servisler tabiki bakım yedek parçalarını ve çok giden parçaları stok tutuyor yanlış anlaşılmasın. Ancak uzun süredir kaporta vs diğer aksamları Belçika'ya sipariş geçiyorlar. Türkiye'de bulunan her Mazda modelinin yedek parçasını en geç 2 haftada getirtebiliyorlar, model yılı fark etmeksizin. Örneğin 92 model 626'nın bardaklığını bile orijinal olarak temin etmeniz mümkün.

    Servislerin tek yapmaları gereken önlerindeki ekrana şasi no girmeleri ve ilgili parça kodunu bulup siparişi geçmeleri.

    Çekinecek hiç bir şey yok yani istediğiniz her parçayı sıkıntısız temin edebilirsiniz.




  • Bal gibi de var. Hiçbir Mazda kullanıcısı kabul etmez. Adamlarin Facebook grubuna gir, cikmaci tavsiyesinden geçilmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Parça sorunu var tabi olmaz mı? İthal olan Fiat Punto da bile parça bekleniyor yeri geliyor. Konuya dönersek özellikle İzmirde, yeni nesil Mazdalar da ciddi servis ve parça sorunu yaşanıyordu, millet en yakın Muğla Görene geliyorlardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-52FA4E8AC

    Bu hurafeleri nerden uyduruyorsunuz bilemiyorum. Mazda'nın Belçika'da tüm Avrupa'ya parça geçtiği devasa bir lojistik tesisi bulunmakta. Üstelik yasal süresi 10 sene olmasına rağmen örneğinn 90 model 323 için bile ciddi stok tutuyorlar. Sanılanın tam aksine bugün yetkili bir VW servisine gidin ve 96 Golf için parça sorun, ya da OPEL'e gidin ve 92 Vectra diye cümleye başlayın, yüzünüze gülüp sanayinin yolunu gösterirler. Emin olun bir Peugeot ya da Nissan'da bile bekleme süresi çok daha fazla.

    Yıllardır Mazda'nın her modeline bindim, Japonlar kendi gelmeden önce Kartal'da yedek parça deposu vardı. Bir kaza sonrası tampon, far vs. en geç 2 günde tüm Türkiye'ye giderdi. Japonlar Mermerleri yollayınca bu depoyu gereksiz görüp kapattılar, satışlar stok tutma maliyetini karşılamıyordu belki de. Servisler tabiki bakım yedek parçalarını ve çok giden parçaları stok tutuyor yanlış anlaşılmasın. Ancak uzun süredir kaporta vs diğer aksamları Belçika'ya sipariş geçiyorlar. Türkiye'de bulunan her Mazda modelinin yedek parçasını en geç 2 haftada getirtebiliyorlar, model yılı fark etmeksizin. Örneğin 92 model 626'nın bardaklığını bile orijinal olarak temin etmeniz mümkün.

    Servislerin tek yapmaları gereken önlerindeki ekrana şasi no girmeleri ve ilgili parça kodunu bulup siparişi geçmeleri.

    Çekinecek hiç bir şey yok yani istediğiniz her parçayı sıkıntısız temin edebilirsiniz.
    Tamamen doğrudur, Avrupa stoğunda neredeyse tüm mazdalar için parça bulabilirsiniz.
    5 yıl önce 2006 mazda 6 kullanıyordum, lazım olan parça için sipariş açıldı, o dönem her perşembe düzenli sevkiyatları vardı. benimki içinde bulunduğumuz haftaya yetiemşedi sonraki perşembe Belçikadan İstanbula yola çıkıp ertesi haftanın başında ankaraya ulaşmıştı.
    Yani en dertli parça için iki hafta beklersiniz. Fiyat diğer araçların orijinal parçalarından farklı değil. Ama yan sanayi olmadığı için orijinal kullanmak gerekiyor çoğu parçada.




  • bırak mazdayı volvo bile karın ağrısı . ustasını bulamazsın,parçasını bulamazsın . biz öyle araç sattık ayni.
  • palio1.6 P kullanıcısına yanıt
    bizim insanımıza kabul ettiremezsin. en iyisi onun arabası.
  • İşin bir de problemsizlik boyutu var. Gençken şahin kullanıyordum sanayi ile akrabaydık;)
    Şimdi de modern tipli şahinler dolu ortalıkta. Acaba onların kaçı mazda kadar sorunsuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2006-2009 arası Mazda 3 Otomatik var yan komsumda Cıkmacılardan Kartal dan parca arıyor/alıyor.
    Yakınımızda Tuzla Musluoglu var.Ya parcası cok pahalı ya da bulunmuyor demek ki...
  • Marka olarak bitme noktasına gelse de forumdakiler ölümüne mazdacı, asla laf söyletmezler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nasıl bir eliboşluksa paragraf paragraf yazmış mazda kullanıcıları.
    olur da buraları okuyup mazdaya veya miadı dolmuş diğer araçlara yeltenecek olanlara not: belçikadan parça bekleyip veya gezmeye gidip bagaja parça stoklamak gibi ağır mazda fanı değilseniz Anadolunun herhangi bir şehrinde bu la maz sı nız aradığınız parçayı gayet net.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kamyonlarkavuntaşır kullanıcısına yanıt
    Ukalalık yapmaya gerek yok.

    Forumun amacı bilgi paylaşımıdır. Ego tatmini değil.

    Kullanıcılar bildiğini paylaşır, isteyen lazım olan bilgiyi alır, istemeyen almaz. Basit yani.

    Kişilerin ne yaptığını dikkate alacağınıza varsa deneyiminizi yazın da yazınız "boş konuşmaktan öte" bir hal alsın.

    Blok.
  • Yeri geliyor vw, opel , renault araçlarda bile parça tedarik sıkıntısı oluyor. Almanya, Fransa'dan parça bekliyorsun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.