Şimdi Ara

MAZDA'DAN ELEKTRİKLİYE MEYDAN OKUMA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
4.031
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  MAZDA'DAN ELEKTRİKLİYE MEYDAN OKUMA


    Mazda gelecek sene skyactive-x motorları tanıtmaya hazırlanıyor. Bu arada elektrikli araçların da düşünüldükleri kadar çevre dostu olmadıklarını ifade eden şu hesaplamayı deklare ettiler:

    "According to Mazda’s calculations, a mid-sized electric car requires 20 kWh of electricity per 100 km (62 miles) and the coal required to produce that much electricity would mean the car has emissions of 200 g/km. The company says this is significantly worse than vehicles powered by gasoline (156 g/km) or liquefied petroleum gas (100 g/km)."

    Yani elektrikli araçlar km başına 20 kwh enerji harcarken bu extra elektrik enerjisini üretmek için yakılan kömürden dolayı atmosfere 200 g/km gaz salınıyor. Bu değer bildiğiniz gibi fosil yakıtlı araçların üzerinde. Tartışma yeni bir boyut kazanacak gibi. Çünkü adamlar haksız sayılmaz.

    https://www.carscoops.com/2018/03/mazda-says-skyactiv-x-engine-eco-friendly-evs/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkeril -- 14 Mart 2018; 23:21:58 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >







  • Peki elektrikli araçların yakacağı elektrik yenilenebilir veya nükleer tesislerden karşılansa?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sönmeyen Arıza Lambası. kullanıcısına yanıt
    Öyle olsa zero emission olurdu fakat mevcut durum şöyleymiş:


    “With two-thirds of global electricity production currently relying on the use of fossil fuels, Mazda believes regulations placing the absolute emissions of an EV (electric vehicle) at zero to be disingenuous,” argues the carmaker.

    Yani dünya çapında elektrik üretiminin 3 te 2 si fosil yakıtlardan karşılanıyormuş. Kömürden karşılanırsa 200 g/km, petrolden karşılanırsa 156 g/km emisyona karşılık geliyırmuş. Bu yüzden mazda, emisyonların "kuyudan tekerleğe" ölçülmesi gerektiğini savunuyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkeril

    Öyle olsa zero emission olurdu fakat mevcut durum şöyleymiş:


    “With two-thirds of global electricity production currently relying on the use of fossil fuels, Mazda believes regulations placing the absolute emissions of an EV (electric vehicle) at zero to be disingenuous,” argues the carmaker.

    Yani dünya çapında elektrik üretiminin 3 te 2 si fosil yakıtlardan karşılanıyormuş. Kömürden karşılanırsa 200 g/km, petrolden karşılanırsa 156 g/km emisyona karşılık geliyırmuş. Bu yüzden mazda, emisyonların "kuyudan tekerleğe" ölçülmesi gerektiğini savunuyor.

    Anladım teşekkürler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sadece bu da değil.
    Lityum rezervleri,
    batarya geri dönüşümü,
    menzil problemi,
    elektrik dağıtım altyapısının bir çok ülkede yetersiz oluşu,
    Türkiyede elektrik arzının yeni termik ve nükleer santral yatırımları olsa bile bu ihtiyacı 20 sene sonra bile karşılayamaması vs.

    Elektrikliler asla piyasayı ele geçiremeyecek. Bu sadece bir hevesti, gelip geçiyor.
  • Harbiden çok ilginç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Yani elektrikli araçlar km başına 20 kwh enerji harcarken bu extra elektrik enerjisini üretmek için yakılan kömürden dolayı"

    1-elektrikli araçlar kömürle mi çalışıyormuş?

    2-elektrikli araçlarda nasıl bir gaz salınımı var? (benim bildiğim sıfır (0) emisyon)

    3-mazda elektrik motorundan çıkmayan gazdan (0) daha düşük bir emisyonu, fosil yakıtla mı sağlamış? eksi değere mi geçmiş? (fizik-kimya ve matematiksel olarak imkansız)

    4-fosil yakıtlar elektrikten daha mı fazla çevre dostuymuş?


    5-MAZDA NE DİYOR ANLAMADIM!!!!
  • thormentor kullanıcısına yanıt
    elektrıklı aracların sarjı ıcın gereklı olan elektrıgın uretımınden bahsedıyorlar. Ancak bu ulkeden ulkeye degısır, dunya ortalaması mı yoksa japonya ıle sınırlı mı bu deger bılmıyorum. Bunun cevreye verdıgı zararın fosıl yakıtlardan daha fazla oldugunu soylemısler ancak bunu hesaplarken ham petrolun benzın ve motorıne donusmesı ıcın cevreye verIlen zarar dıkkate alındı mı ? Hıc sanmıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thormentor

    "Yani elektrikli araçlar km başına 20 kwh enerji harcarken bu extra elektrik enerjisini üretmek için yakılan kömürden dolayı"

    1-elektrikli araçlar kömürle mi çalışıyormuş?

    2-elektrikli araçlarda nasıl bir gaz salınımı var? (benim bildiğim sıfır (0) emisyon)

    3-mazda elektrik motorundan çıkmayan gazdan (0) daha düşük bir emisyonu, fosil yakıtla mı sağlamış? eksi değere mi geçmiş? (fizik-kimya ve matematiksel olarak imkansız)

    4-fosil yakıtlar elektrikten daha mı fazla çevre dostuymuş?


    5-MAZDA NE DİYOR ANLAMADIM!!!!

    Hocam elektrikli arabalarda salınım yok. Ama prizle gelen elektriği üretmek için kömür kullanılıyor. Ondan bahsedilmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mazda haksız değil. Ama gelecekten yenilenebilir enerji kaynaklarının verimliliği artacak ve araçlar bunlardam elde edilen enerji ile şarj edilecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Sadece bu da değil.
    Lityum rezervleri,
    batarya geri dönüşümü,
    menzil problemi,
    elektrik dağıtım altyapısının bir çok ülkede yetersiz oluşu,
    Türkiyede elektrik arzının yeni termik ve nükleer santral yatırımları olsa bile bu ihtiyacı 20 sene sonra bile karşılayamaması vs.

    Elektrikliler asla piyasayı ele geçiremeyecek. Bu sadece bir hevesti, gelip geçiyor.

    Beni bu daha çok endişelendiriyor.

    Havanın kirlenmesindense suyun kirlenmesi daha tehlikeli.
  • Evet elektrik ve batarya üretimi için ciddi bir kirlenme sözkonusu özellikle elektrikten çok batarya üretiminde ortaya çıkan zehirli atıkların ber taraf edilmesi ciddi bir sorun fakat bu fosil yakıtları kullanmaya devam edelim demek için yetersiz bir dayanak çünkü bu üretim prosesleri giderek kendini revize ediyor ve her gün daha yeni ve temiz prosesler oluşturuluyor.
  • önce bi şanzıman sıkıntılarını falan bi gidersinlerde...
    mazda kötü marka değil ama mazda 3 3.nesil tam bir facia,kimsenin haberi yok...
  • Şu elektrikli araç konusu hiç gündemde OLMASA BİLE Türkiye, artan nüfusun ve sanayinin enerji ihtiyacını karşılayacak proje üretemiyor maalesef. 2030 larda kesinti bile yaşanabilir bu gidişle. Türkiye için bir hayal elektrikliler. Belki % 5-%10 gibi bir pazar payı olabilir o seviyelerde kalır. rutin programı olan işlerde kullanılabilir. ( Taksi, kurye, vs.)
  • Kimse merak etmesin, o petrol yatakları tükenene kadar her türlü petrol türevi kullanılacak. Araçlar elektrikli olunca benzin yakılmayacak mı zannediyor bu millet. Ama öyle ama böyle. Batılı devletler neyin savaşını veriyor? Kendi kaynaklarının kullanımına son mu verecekler zannediyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye'de bu işin varacağı son nokta " Tüp taktırmak en iyisi abi"...
  • üretemeyince tü kaka mı demiş mazda.

    elektrikli araç dolaylı olarak %0 değil. ancak eve kurulacak 10 mw bir ünite ile çok ekonomik sürüşler çıkar.
  • B4ris B kullanıcısına yanıt
    Nolmuş yahu, ben kullanıyorum ama vallahi faciadan haberim yok 2014'lerdeki otomatik şanzımanı arıza çıkaran seriyi kastediyorsun heralde? O iş çözüleli çok oldu, garantisi biten arabaların bile şanzımanı ücretsiz değiştirildi.

    Bana asıl sıkıntı bizim 3'lerde değil de, sizin Model 3'lerin "üretilememesinde" gibi geliyor ama neyse
  • En iyisi hybrid...
  • Km basına 20 kwh tuketimmi. abi anlamıyosanız girmeyin böyle işlere.

    Üretilen co2 eşit bile olsa birinde şehrin 40-50 km dışında havaya salınıyor. Öbüründe sokakta ağzının içine salınıyor. Hiç eski bi belediye otobüsünün arkasından yaya olarak karsıdan karsıya geçmek zorunda kaldınız mı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.