Şimdi Ara

MAZDA'DAN ELEKTRİKLİYE MEYDAN OKUMA (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
4.031
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkeril

    Öyle olsa zero emission olurdu fakat mevcut durum şöyleymiş:


    “With two-thirds of global electricity production currently relying on the use of fossil fuels, Mazda believes regulations placing the absolute emissions of an EV (electric vehicle) at zero to be disingenuous,” argues the carmaker.

    Yani dünya çapında elektrik üretiminin 3 te 2 si fosil yakıtlardan karşılanıyormuş. Kömürden karşılanırsa 200 g/km, petrolden karşılanırsa 156 g/km emisyona karşılık geliyırmuş. Bu yüzden mazda, emisyonların "kuyudan tekerleğe" ölçülmesi gerektiğini savunuyor.

    "Yani dünya çapında elektrik üretiminin 3 te 2 si fosil yakıtlardan karşılanıyormuş".Hocam bu kısım bana inandırıcı gelmedi,ayrıca benzinli motorun rakibi olsa olsa,dizel,lpg,hibrid filan olur,elektrikli ne alaka?




  • yapılan hesap makul görünmüyor fakat yinede elektrik üretiminde ciddi karbon salınımı olduğu doğru.
    üstüne batarya üretimi için kullanılan lityumun üretiminde madencilik yapılmakta bununda çevreye zararı var.

    dolayısıyla şu an elektrikli araca geçmek çevreyi kurtarmıyor. üstüne pil masrafı yüzünden daha fazla para harcıyorsunuz.
    hem menziliniz düşüyor hemde maliyetiniz artıyor.

    elektrikli araçları sevmeyen birçok kişinin de söylediği bu zaten. tüm bunlara rağmen çevreyi kurtarmış gibi tanıtılıyor bu araçlar.

    fakat bu demek değildir ki elektrikli araçlar gereksizdir. tesla gibi firmalar bu şikayetleri dinliyor ve çözüm üretiyor.

    tesla çevreci yollarla elektrik üretimi ve depolanması alanında da çalışmalar yapıyor.
    belkide elektrikli otomobile geçişi sağlayacak teknoloji tesla gibi firmaların geliştirdiği bireysel elektrik üretimi sistemlerinden geçiyor.

    bence elektrikli ve benzinli araçlar arasındaki maliyet dengesi kurulmadıkça tam bir geçiş sağlanamaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.

    Peki elektrikli araçların yakacağı elektrik yenilenebilir veya nükleer tesislerden karşılansa?

    Bununla ilgili Cambridge universitesinde arastirmaci olan Dr. Sinan Kufelioglunun seminerine gitmistim, dunyanin enerji uretimi tamamen yenilenebilir ya da tamamen nukleer enerjiden karsilanamaz demisti ve bunun icin oldukca saglam delilleri vardi simdi onlari buraya uzun uzun yazmam mumkun degil.. Her ne kadar EV'lere hayranlikla baksamda ve cok sevsemde boyle bir karanlik gercek var..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mazda şimdilik haklı. Bataryalarda lityum polimer olması ve bu madenlerin çıkarılması da büyük problem.



    Gönül isterdi ki böyle gerizekalı bir ülkede oturmayalım 3.0 V6 larla gezelim. Amam neredeeee

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk olarak, Mazda sadece kömürü hesaplayarak epey yanlı davranmış.
    İkincisi, petrolün çıkarılması, rafine edilmesi, taşınması esnasında yapılan emisyonu hesaba katmayarak ayıp etmiş.

    Kaynaktaki araştırma bir dizel araçla elektrikli aracın ömrü boyunca (Pil üretimi dahil) ne kadar emisyon yaydığını Avrupa ülkelerinin elektrik üretim durumuna göre açıklamış.
    Araştırmaya göre elektrikli otomobil ortalamada %55 daha az CO2 emisyonu yaymış. Dizeller genelde benzinlilerden daha az CO2 emisyonu yayar (NOx ayrı mesele). Bu durumda elektriklilerin benzinlilerden dahi çok daha üstün olduğunu söyleyebiliriz.

    Dünyadaki hiçbir gelişmiş ülke elektriğinin tamamını kömürden üretmiyor. OECD ülkeleri üretim dağılımı grafiğinde kömürün payının %30'un altına indiği görülüyor.

    Sonuç olarak Mazda'nın meydan okuması anlamsız kalmış. Umarım Mazda kendi üretimi elektrikli otomobillerle meydan okur da rekabet kızışır.

     MAZDA'DAN ELEKTRİKLİYE MEYDAN OKUMA



     MAZDA'DAN ELEKTRİKLİYE MEYDAN OKUMA



    https://www.transportenvironment.org/press/electric-cars-emit-less-co2-over-their-lifetime-diesels-even-when-powered-dirtiest-electricity



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meshutx -- 15 Mart 2018; 8:29:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkeril

    Öyle olsa zero emission olurdu fakat mevcut durum şöyleymiş:


    “With two-thirds of global electricity production currently relying on the use of fossil fuels, Mazda believes regulations placing the absolute emissions of an EV (electric vehicle) at zero to be disingenuous,” argues the carmaker.

    Yani dünya çapında elektrik üretiminin 3 te 2 si fosil yakıtlardan karşılanıyormuş. Kömürden karşılanırsa 200 g/km, petrolden karşılanırsa 156 g/km emisyona karşılık geliyırmuş. Bu yüzden mazda, emisyonların "kuyudan tekerleğe" ölçülmesi gerektiğini savunuyor.

    Elektrikli araçların çok satıldığı ülkelerde nereden üretildiğine bakılmalı.



    Artı fosil yakıt kullanımı azalıyor hızla elektrik üretiminde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: B4ris

    önce bi şanzıman sıkıntılarını falan bi gidersinlerde...
    mazda kötü marka değil ama mazda 3 3.nesil tam bir facia,kimsenin haberi yok...

    Benim araçta bilmediğim sıkıntılar mı var? Ben henüz bir sıkıntı ile karşılaşan çevremde ve kendimde görmedimde.
  • Benzine LPG alternatif ise bunda da güneş paneli takarız tavana ve kaputa :)
  • Anlaşıldı gelecekte mazda topu atacak. Saçma sapan verilerle sadece kendilerini kandırmışlar. Sanki elektrik tamamen kömürden elde ediliyor. Sanki benzin üretilip dağıtıma gelene kadar sıfır emisyonla geliyor. Elektrik üretmenin bir çok yöntemi yolu varken (termik, hidro, nükleer, rüzgar, güneş) benzin üretmenin tek bir yolu var. Gelecek elektrikli araçların o kesin. Şu an yapılan bütün yatırımlar bu yönde iken gelip geçici bir heves olduğunu iddia etmek çok komik.

    quote:

    Zorlu Holding ve Çinli GSR Capital, hem pil teknolojilerinin ham maddesi nikel ve kobalt sülfat hem de batarya fabrikası kurulması için işbirliğine gitti. Yatırımların değeri 4.5 milyar dolar ve 2023’e kadar hepsi tamamlanacak. Bu iki yatırım hem elektrikli araçlar hem de yenilenebilir enerji ile yeni nesil teknoloji aletlerinin tümünün en önemli girdisini oluşturuyor.


    Adamlar 4.5milyar dolarlık yatırımı gelip geçici bir heves için yapmıyor ya.




  • Bu konunun başlığı clickbait yapılmış biraz. Tamam Mazda kısa vadede içten yanmalı motorların kalacağını düşündüğü için buna yatırım yapıyor ama geleceğin elektirikli araçlarda olduğunun bilincindeler, Toyota ile yeni fabrika kuruldu, 2019'dan sonra model gamında elektirikli seçenekleri de sunacaklar,

    -
    https://www.theverge.com/2017/9/28/16379394/mazda-toyota-new-electric-car-company
    -
    https://www.nytimes.com/2018/01/10/business/toyota-mazda-plant-alabama.html
    -
    https://electrek.co/2016/11/17/madza-electric-cars/

    Ayrıca en azından şuan için elektriğin depolama maliyeti ile (yani lityum rezervlerinin açılması, lityumun kullanılması ve geri dönüşümü) benzininki karşılaştırılamaz. Elektirikli araç bir yatırımdır, güç depolama ve enerji elde etme yöntemleri geliştikçe gerçek anlamda çevrcilik söz konusu olacak. Şuanda elektirikli araçların asıl avantajı egzozdan çıkan zararlı partikülleri şehirlerden uzak tutabilmesi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Sadece bu da değil.
    Lityum rezervleri,
    batarya geri dönüşümü,
    menzil problemi,
    elektrik dağıtım altyapısının bir çok ülkede yetersiz oluşu,
    Türkiyede elektrik arzının yeni termik ve nükleer santral yatırımları olsa bile bu ihtiyacı 20 sene sonra bile karşılayamaması vs.

    Elektrikliler asla piyasayı ele geçiremeyecek. Bu sadece bir hevesti, gelip geçiyor.

    120 yıl önce:



    Motorlu arabalarin yayilicagini zannetmiyorum. Yolda benzini bitebilir surekli de arixa veriyor. At arabasi candir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoğanGörünümlüToros

    Km basına 20 kwh tuketimmi. abi anlamıyosanız girmeyin böyle işlere.

    Üretilen co2 eşit bile olsa birinde şehrin 40-50 km dışında havaya salınıyor. Öbüründe sokakta ağzının içine salınıyor. Hiç eski bi belediye otobüsünün arkasından yaya olarak karsıdan karsıya geçmek zorunda kaldınız mı?

    di mi ya :) ben de şeyi anlamıyorum herkes kutuplar eriyor diye kendini parçalıyo... nolmuş yani biz kutuplarda mı yaşıyoruz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ErkekAdamınNickiUzunOlur -- 15 Mart 2018; 20:59:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MZR34


    quote:

    Orijinalden alıntı: B4ris

    önce bi şanzıman sıkıntılarını falan bi gidersinlerde...
    mazda kötü marka değil ama mazda 3 3.nesil tam bir facia,kimsenin haberi yok...

    Benim araçta bilmediğim sıkıntılar mı var? Ben henüz bir sıkıntı ile karşılaşan çevremde ve kendimde görmedimde.

    elinin altında google gibi bir nimet var,kulaktan dolma değil,bizzat mazda forumlarını takip et,daha arabayı bayiden çıkarırken şanzıman sorunu yaşayan var...
    diğer elektronik sıkıntılarda hiç de az değil.
    bunu potansiyel bir mazda 3 alıcısı olarak söylüyorum,arabaya b.k atmıyorum,gerçekten benimde çok istediğim bir araba ve ciddi olarak niyetlenmiştim.
    taa ki bu tür sıkıntıları okuyana kadar.




  • km basına 20 kw çokmus.9 lira yapıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: B4ris


    quote:

    Orijinalden alıntı: MZR34


    quote:

    Orijinalden alıntı: B4ris

    önce bi şanzıman sıkıntılarını falan bi gidersinlerde...
    mazda kötü marka değil ama mazda 3 3.nesil tam bir facia,kimsenin haberi yok...

    Benim araçta bilmediğim sıkıntılar mı var? Ben henüz bir sıkıntı ile karşılaşan çevremde ve kendimde görmedimde.

    elinin altında google gibi bir nimet var,kulaktan dolma değil,bizzat mazda forumlarını takip et,daha arabayı bayiden çıkarırken şanzıman sorunu yaşayan var...
    diğer elektronik sıkıntılarda hiç de az değil.
    bunu potansiyel bir mazda 3 alıcısı olarak söylüyorum,arabaya b.k atmıyorum,gerçekten benimde çok istediğim bir araba ve ciddi olarak niyetlenmiştim.
    taa ki bu tür sıkıntıları okuyana kadar.

    Lİnk gönderir misiniz, merak ettim.
    Bende 2.nesil mazda 3 var. 3.nesile de ciddi ciddi niyetleniyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoğanGörünümlüToros

    Km basına 20 kwh tuketimmi. abi anlamıyosanız girmeyin böyle işlere.

    Üretilen co2 eşit bile olsa birinde şehrin 40-50 km dışında havaya salınıyor. Öbüründe sokakta ağzının içine salınıyor. Hiç eski bi belediye otobüsünün arkasından yaya olarak karsıdan karsıya geçmek zorunda kaldınız mı?

    100 kmde demiş 20kwh ı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Sadece bu da değil.
    Lityum rezervleri,
    batarya geri dönüşümü,
    menzil problemi,
    elektrik dağıtım altyapısının bir çok ülkede yetersiz oluşu,
    Türkiyede elektrik arzının yeni termik ve nükleer santral yatırımları olsa bile bu ihtiyacı 20 sene sonra bile karşılayamaması vs.

    Elektrikliler asla piyasayı ele geçiremeyecek. Bu sadece bir hevesti, gelip geçiyor.

    Heves?? Alooo! Acilen uynanman gerek! Petrol bitiyor! 2060 yılına varmadan dünya üzerindeki petrolün son damlasını harcamış olacağız. Sonra görürsün elektrikliler piyasayı ele geçiriyor mu geçirmiyor mu... Gelecek bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark_Knife


    quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Sadece bu da değil.
    Lityum rezervleri,
    batarya geri dönüşümü,
    menzil problemi,
    elektrik dağıtım altyapısının bir çok ülkede yetersiz oluşu,
    Türkiyede elektrik arzının yeni termik ve nükleer santral yatırımları olsa bile bu ihtiyacı 20 sene sonra bile karşılayamaması vs.

    Elektrikliler asla piyasayı ele geçiremeyecek. Bu sadece bir hevesti, gelip geçiyor.

    Heves?? Alooo! Acilen uynanman gerek! Petrol bitiyor! 2060 yılına varmadan dünya üzerindeki petrolün son damlasını harcamış olacağız. Sonra görürsün elektrikliler piyasayı ele geçiriyor mu geçirmiyor mu... Gelecek bu.

    Arkadaşım rahat ol petrol bitmez.. 50 sene evel de aynı söylemler vardı 60 seneye petrol bitiyor diye.. Petrol artık para etmiyor.. Büyük aileler petrolden elini çekmeye başladı, hepsi bu.. Rockfellerler çine yerleşti, Geely mercedesin en büyük ortağı oldu, volvo onda, fiat'ın hatırlı kısmını alacak, yönelimleri elektrikli araç. İnsanları oraya yönlendirmeleri lazım.
    Daha nice ellenmemiş yer altı yataklar var..




  • DoğanGörünümlüToros kullanıcısına yanıt
    1 km değil, 100 km başına 20 KWh yazıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ErkekAdamınNickiUzunOlur kullanıcısına yanıt
    İroni mi ciddi yazılmış bir mesaj mı anlayamadım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.