Şimdi Ara

MAZDA'DAN ELEKTRİKLİYE MEYDAN OKUMA (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
1
Favori
4.030
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Mazda elektriklide geri kalınca akılsız piyasasına oynamis.



    Petrolü çıkarmak, islemek, dağıtmak satmak için de co2 salınımı yapılıyor.



    Elektrik temiz yollarla elde edildiğinde uzun vadede sıfır emisyona yakın olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoğanGörünümlüToros

    Km basına 20 kwh tuketimmi. abi anlamıyosanız girmeyin böyle işlere.

    Üretilen co2 eşit bile olsa birinde şehrin 40-50 km dışında havaya salınıyor. Öbüründe sokakta ağzının içine salınıyor. Hiç eski bi belediye otobüsünün arkasından yaya olarak karsıdan karsıya geçmek zorunda kaldınız mı?

    Haberi yazanın dikkatsizliği. Asıl metinde 100 km'de 20 kwh diyor. Hesap hatası değil, tercüme hatası yani.
  • Elektrik malesef otomotivde kaçınılmaz bir hale geliyor.

    Fosil yakıtlar öyle ya da böyle tükenecek. Otomotivden ziyade havacılık sektörü dünyanın bütün rezervini tüketiyor zaten. Mazda kömür demiş iyi demiş de, bugün dünyada kömür santralleri giderek azalıyor, çoğu ülkede kalmadı artık, anca bizim akp gelir mis gibi temiz havalı eskişehire yapar işte. O da cezalandırma amaçlı, kaç senedir alamıyor ya şehir seçimlerde, aklı sıra cezalandırıyorlar havasını kirleterek.

    Artık yenilenebilir enerji kaynakları kullanılıyor elektrik için. Bunlardan en güzeli de güneş enerjisi. Almanya gigawatt değerinde enerji üreterek rekor kırdı geçtiğimiz senelerde. Tertemiz miss gibi elektrik işte. Panellerin verimi arttıkça, güneş enerji sahaları arttıkça bu sonsuz enerji kaynağı insanlık için olmazsa olmaz hale gelecek.

    O zaman da otomotiv sektörününü de tamamen elektrikli hale geldiği dönemler çoktan gelmiş olur. Malesef otomobil keyfinden çok çalan ama zaruri bir dönüşüm. Hiç bir şey büyük hacim atmosferik, çok silindirli motorlu araçların keyfini vermeyecek bir daha.

    Zaten ülkemizde hayal ettiler bize keyifli arabaları kullanmayı. Petrolün çıktığı ülkelere komşu olan ama petrolü dünyada en pahalı kullanan, yetmeyen arabaya fahiş vergi veren, yetmedi her sene mtv adında saçmalığı ödeyen, düdük gibi motorlu en düşük sınıf araçlara fahiş bedeller ödeyen bizlere ha elektrikli araç çıkmış, ha benzinli araç çıkmış pek de fark etmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Sadece bu da değil.
    Lityum rezervleri,
    batarya geri dönüşümü,
    menzil problemi,
    elektrik dağıtım altyapısının bir çok ülkede yetersiz oluşu,
    Türkiyede elektrik arzının yeni termik ve nükleer santral yatırımları olsa bile bu ihtiyacı 20 sene sonra bile karşılayamaması vs.

    Elektrikliler asla piyasayı ele geçiremeyecek. Bu sadece bir hevesti, gelip geçiyor.

    Bilgisayarların evlere girebileceğini sanmıyorum. Sadece büyük firmalar kullanacak hem evde de ihtiyaç yok



    Vakti zamanin IBM CEO su...



    Düz linyitle uretiyorsan elektriği belki çok CO2 saliyorsun ayrica doğalgazı filan geçtim nükleer var rüzgar vs hidroelektrik var.. mazdaya yakıştırması göm bir açıklama olmus

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VipLife


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dark_Knife


    quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Sadece bu da değil.
    Lityum rezervleri,
    batarya geri dönüşümü,
    menzil problemi,
    elektrik dağıtım altyapısının bir çok ülkede yetersiz oluşu,
    Türkiyede elektrik arzının yeni termik ve nükleer santral yatırımları olsa bile bu ihtiyacı 20 sene sonra bile karşılayamaması vs.

    Elektrikliler asla piyasayı ele geçiremeyecek. Bu sadece bir hevesti, gelip geçiyor.

    Heves?? Alooo! Acilen uynanman gerek! Petrol bitiyor! 2060 yılına varmadan dünya üzerindeki petrolün son damlasını harcamış olacağız. Sonra görürsün elektrikliler piyasayı ele geçiriyor mu geçirmiyor mu... Gelecek bu.

    Arkadaşım rahat ol petrol bitmez.. 50 sene evel de aynı söylemler vardı 60 seneye petrol bitiyor diye.. Petrol artık para etmiyor.. Büyük aileler petrolden elini çekmeye başladı, hepsi bu.. Rockfellerler çine yerleşti, Geely mercedesin en büyük ortağı oldu, volvo onda, fiat'ın hatırlı kısmını alacak, yönelimleri elektrikli araç. İnsanları oraya yönlendirmeleri lazım.
    Daha nice ellenmemiş yer altı yataklar var..

    Performans verim gibi sıkıntılar var diğer alternatiflerde. Ayrıca bu bilimsel bir gerçek. Petrol bitiyor, fosil yakıtlar tükeniyor. 50-60 yıl öncesinde yaşamıyoruz artık.




  • Elektirikli araçların genel anlamda daha fazla karbon salımına sebep olduğuna dair bir çok şey okumuştum. Ve elektiriğin şebekeye sağlanırken yaşadığı kayıpta bir başka mevzu. İşin asıl sıkıntılı tarafıysa pil üretimi ve sonrasında ki dönüşümde ki atık sorunu. Bunun yanında tabi ki o karbon salımının sokağında değilde şehrin dışında daha filtre edilebilir bir sistem ile salınması gibi avantajlarıda var.

    Ama halen neden hidrojen yerine elektiriğe yöneldik anlayamıyorum. Umarım toyota bu konuda ısrarcı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoğanGörünümlüToros


    quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Sadece bu da değil.
    Lityum rezervleri,
    batarya geri dönüşümü,
    menzil problemi,
    elektrik dağıtım altyapısının bir çok ülkede yetersiz oluşu,
    Türkiyede elektrik arzının yeni termik ve nükleer santral yatırımları olsa bile bu ihtiyacı 20 sene sonra bile karşılayamaması vs.

    Elektrikliler asla piyasayı ele geçiremeyecek. Bu sadece bir hevesti, gelip geçiyor.

    120 yıl önce:



    Motorlu arabalarin yayilicagini zannetmiyorum. Yolda benzini bitebilir surekli de arixa veriyor. At arabasi candir.

    Su konuda katildigim tek yorum. Insanlar sanki hic yenilebilir enerji kaynaklarina gecmeyecegimizi batarya teknolojisinin hic degismeyecegini dusunuyor suanda laboratuvarda gunes panellerinde %46 lik verimlilige ulastik her yil son kullaniciya satilan güneş panellerinde hem fiyatlar düşüyor hemde verim artiyir gelecekte ufak konutlar kendi elektrigini kendi uretebilecekken neden sebekeye ihtiyaç duyalım ki? Hele büyük binalarin camlarinda bir kac seneye saydam güneş paneli kullanilacak yaji sebekeden elektrik talebi artmayacak aksine dahada dusecek anlamina geliyor bu. Suanda Alüminyum kati hal bataryalar alüminyum hava pilleri vb seyler uzerinde calisiliyor hele hafifligiyle ve yuksek enerji depolamasiyla patlamama yanmama ekstra sogutmaya ihtiyac duymamasiyla Alüminyum hava pilinde büyük gelecek var fakat tekrar sarj edilemiyor gerekli yatirimlar yapildiginda sarj edilebilir sekilde tasarlanabilir unutmayin lityum pillerde sarj edilemiyordu. Mazda ise 10 yil sonra boyle dusunmeye devam ederse batmaya mahkum tum elektrikli arabalar 20 kWh yakmiyor evet Tesla Model S gibi buyuk araba A segment araba kadar emisyon yayabilir fakat Mercedes S classta ayni gucu veren motorlarin emisyonu Tesla'nin verecegi emisyondan en az 2 kat fazladır dediğim gibi daha gelişme tamamlanmadan elektrikli arabalar aslinda kirli yok soyle yok boyle denmemeli 1950 li yillardaki arabalarin menzili az ve emisyonu fazlayken kimse bir sey demiyordu suanki araclar bu araclarin gelismesiyle oluştu elektrikli araclar icin daha yolun basindayiz ama 5 yıla nasıl suana kadar elektrikli araba olmamış diyeceksiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mazda'dan böyle bir yalancılık beklemezdim. Yakıştırmadım açıkçası. Rakamlar ortada, kimsenin bir şey sakladığı yok. İnternette her türlü veri çarşaf çarşaf yayınlanıyor zaten.

    Mazda'nın yalanı:

    Bir elektrikli otomobilin beher 100 km yolu için "ortalama" 20 kwh elektrik gerekebilir. Ona itirazım yok. Yalan şurada: Bu elektriğin tamamı sanki kömür santrallarında üretiliyormuş gibi hesap yapılmış. Tam bir kuyruklu yalan.

    Dünyada elektriğin %65-%70 kadarı "fosil" yakıtlardan elde ediliyor. Dikkat, kömür demiyorum, fosil yakıt diyorum. Bunun içinde LPG var, NG, var, fuel oil var, mazot var, benzin var ve elbette kömür var. Her bir fosil yakıt santralının spesifik verimi farklı. Günümüzde rejeneratif doğal gaz santrallarında verim %55'lere ulaşmış durumda. En baba kömür santralında ise %40 kadar (yeni teknolojide %48'lere çıktı) fakat çoğu eski kömür santralında bu değer %30 civarında. Türkiye'de yenilebilir enerji kaynaklarından elde edilen elektrik toplam elektriğin %32'si. %68'i ise doğal gaz ve kömür santrallarından geliyor. %68'in yarısı olan %34 kadarı kömür santralı, Ortalama verim %40'larda.

    Fransa'da elektriğin %80'i nükleer santralardan geliyor. Kömür dahil toplam fosil yakıtların Fransa'daki payı sadece %8.
    Almanya, Norveç, İsveç, Hollanda, Kanada vb. ülkelerde elektriğin yarıdan çoğu yenilebilir kaynaklardan ve nükleerden geliyor.

    Yalanı görüyor musunuz!..

    %65-70 dünya ortalaması ve kömür değil, fosil yakıt. Kömürün dünyadaki payı %40'ı geçmiyor. En çok kömürü Çin kullanıyor. O da kömür santrallarını birer birer kapatıyor. 2030 yılına kadar Çin'de kömür santralı kalmayacak.

    Her ülkenin kömürden elde ettiği elektrik miktarı farklı. Kimi hiç kömür kullanmıyor, kimi çok fazla kullanıyor. Bunun dünya ortalaması anca %35- %40. Arap ülkeleri fuel oil kullanıyor. Hong Kong fuel oil kullanıyor.

    Mazda neden böyle bir yalana başvurmuş gerçekten anlamadım. 3-5 tane daha fazla benzinli otomobil satmak için marka adını böyle kirletmeye değmezdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senmahmut

    Elektirikli araçların genel anlamda daha fazla karbon salımına sebep olduğuna dair bir çok şey okumuştum. Ve elektiriğin şebekeye sağlanırken yaşadığı kayıpta bir başka mevzu. İşin asıl sıkıntılı tarafıysa pil üretimi ve sonrasında ki dönüşümde ki atık sorunu. Bunun yanında tabi ki o karbon salımının sokağında değilde şehrin dışında daha filtre edilebilir bir sistem ile salınması gibi avantajlarıda var.

    Ama halen neden hidrojen yerine elektiriğe yöneldik anlayamıyorum. Umarım toyota bu konuda ısrarcı olur.

    Hidrojen daha beter azicik hidrojen icin bataryalarin daha fazla km yapabileceği enerjiyi harciyorsun depolayamiyorsun tasiyamiyorsun daha ne olsun su sorunlar cozulene kadar hidrojen hayalden baska bir sey degil wlektroliz daha verimli hale getirilmeli fuelcell daha verimli hale getirilmeli yakit depoları gelistirilmelidir. Kaza sirasinda hidrojenin batatya ve benzinden daha yanici olduğunu unutmamak gerek. Insanlar lpg den korkuyor fakat daha tehlikeli ve kokusuz bir gazin kullanıma gecmesini istiyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2673E0F4 -- 16 Mart 2018; 23:48:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • O değilde carcoops sitesi ne büyüdü arkadaş ya!
    Adam blogspotla başladı, şimdi para sayma makinesi almıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Ege

    İroni mi ciddi yazılmış bir mesaj mı anlayamadım?

    :) inşallah bu yorumu ciddi olarak yapan birini görmeyiz buralarda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Torlak Kemal

    Mazda'dan böyle bir yalancılık beklemezdim. Yakıştırmadım açıkçası. Rakamlar ortada, kimsenin bir şey sakladığı yok. İnternette her türlü veri çarşaf çarşaf yayınlanıyor zaten.

    Mazda'nın yalanı:

    Bir elektrikli otomobilin beher 100 km yolu için "ortalama" 20 kwh elektrik gerekebilir. Ona itirazım yok. Yalan şurada: Bu elektriğin tamamı sanki kömür santrallarında üretiliyormuş gibi hesap yapılmış. Tam bir kuyruklu yalan.

    Dünyada elektriğin %65-%70 kadarı "fosil" yakıtlardan elde ediliyor. Dikkat, kömür demiyorum, fosil yakıt diyorum. Bunun içinde LPG var, NG, var, fuel oil var, mazot var, benzin var ve elbette kömür var. Her bir fosil yakıt santralının spesifik verimi farklı. Günümüzde rejeneratif doğal gaz santrallarında verim %55'lere ulaşmış durumda. En baba kömür santralında ise %40 kadar (yeni teknolojide %48'lere çıktı) fakat çoğu eski kömür santralında bu değer %30 civarında. Türkiye'de yenilebilir enerji kaynaklarından elde edilen elektrik toplam elektriğin %32'si. %68'i ise doğal gaz ve kömür santrallarından geliyor. %68'in yarısı olan %34 kadarı kömür santralı, Ortalama verim %40'larda.

    Fransa'da elektriğin %80'i nükleer santralardan geliyor. Kömür dahil toplam fosil yakıtların Fransa'daki payı sadece %8.
    Almanya, Norveç, İsveç, Hollanda, Kanada vb. ülkelerde elektriğin yarıdan çoğu yenilebilir kaynaklardan ve nükleerden geliyor.

    Yalanı görüyor musunuz!..

    %65-70 dünya ortalaması ve kömür değil, fosil yakıt. Kömürün dünyadaki payı %40'ı geçmiyor. En çok kömürü Çin kullanıyor. O da kömür santrallarını birer birer kapatıyor. 2030 yılına kadar Çin'de kömür santralı kalmayacak.

    Her ülkenin kömürden elde ettiği elektrik miktarı farklı. Kimi hiç kömür kullanmıyor, kimi çok fazla kullanıyor. Bunun dünya ortalaması anca %35- %40. Arap ülkeleri fuel oil kullanıyor. Hong Kong fuel oil kullanıyor.

    Mazda neden böyle bir yalana başvurmuş gerçekten anlamadım. 3-5 tane daha fazla benzinli otomobil satmak için marka adını böyle kirletmeye değmezdi.


    Kesinlikle öyle herkes batarya uretimine takmisken kimse tas kirma yontemiyle dogalgaz ve petrol cikarilmasini takmiyor USA deki cogu yer alti suları kirlendi bu sayede ilerde ne olacağı o kimyasallarin nasil tepki göstereceği bile belli değil lityum en azindan cikarildigi yeri kirletiyor ulkenin tum yeralti su kaynağını değil.https://youtu.be/Uti2niW2BRA tas kirma yontemi ve etrafa verdiği felaket zarar. Mazda 10 yila tükürdüğünü yalayacak. Fena soğuttu beni bu açıklamayla. Ayrica dizel bir arac 100 km icin 5.5 litre yaksa ve dizelin enerjisini ingilterede aciklanan standart yani 9.7 kWh olarak alırsak 53.7 kWh enerji harcamış oluyor bu su anlama geliyor ayni enerjiyle Hyundai Kona Electric 400 km yapabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2673E0F4 -- 16 Mart 2018; 23:55:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mantık güzel de bataryanın içerisinde kömür olması kömürün yakılıp havaya salındığı anlamına nasıl geliyor sonuçta telefonlarımızın bataryasında da kömür var
  • mazda bu aciklamayi yaparak ne kadar dusuk zekali insanlara sahip oldugunu gostermis... zaten butun elektrik sadece komurden elde ediliyor degil mi?

    bu markadan soguma nedeni resmen.... bizi aptal yerine koymaya calismis...
  • İleride petrol kullanmayabiliriz ama elektrik kullanmayız diyebiliyormuyuz?.Elektrik üretilecek öyle yada böyle daima petrol üretmenin bir yolu var mı? Elektrik üretmenin de çeşitli yolları var pil teknolojiside lityumdan başka element bulunacaktır.
    Mazda için talihsiz bir açıklama olmuş.
  • Başlık pek doğru değil.

    Mazda sadece biraz hesap yapmak istemiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: B4ris


    quote:

    Orijinalden alıntı: MZR34


    quote:

    Orijinalden alıntı: B4ris

    önce bi şanzıman sıkıntılarını falan bi gidersinlerde...
    mazda kötü marka değil ama mazda 3 3.nesil tam bir facia,kimsenin haberi yok...

    Benim araçta bilmediğim sıkıntılar mı var? Ben henüz bir sıkıntı ile karşılaşan çevremde ve kendimde görmedimde.

    elinin altında google gibi bir nimet var,kulaktan dolma değil,bizzat mazda forumlarını takip et,daha arabayı bayiden çıkarırken şanzıman sorunu yaşayan var...
    diğer elektronik sıkıntılarda hiç de az değil.
    bunu potansiyel bir mazda 3 alıcısı olarak söylüyorum,arabaya b.k atmıyorum,gerçekten benimde çok istediğim bir araba ve ciddi olarak niyetlenmiştim.
    taa ki bu tür sıkıntıları okuyana kadar.

    Google haricinde servislerde görüştüğüm ustalar ve kullanıcılarından bu tarz şikayetler duymadım. 2014 Model olan bir kaç araçta oluşan sıkıntı bir kaç forumda yazıldı ama onlar dışında servislerde bundan dolayı yatan araç yok. İstersen bir gün beraber gezip analiz yapalım :)




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.