Şimdi Ara

Mazda Cx-3 vs Subaru Xv(Awd testi)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Azstek Daha Az
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 1 Misafir - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
3.760
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • https://www.youtube.com/watch?v=J66v5hdHAxw



    Uzun zamandır Mazda ve Subaru'nun karşılaştırmalı awd testini bekliyordum.Sonunda beklediğim video gelmiş.



  • Cx-3 daha başarılı gibi görünüyor. Xv zorlanmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mazda daha başarılı görünüyor ama bence kısıtlılıkları olan bir test. sadece tek tekerden çekişte olsaydı daha iyi fikir verirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyaz-siyah -- 17 Temmuz 2015; 21:19:25 >
  • Beklemene gerek yoktu, xaten vardı ki

    http://youtu.be/med9V-vO9d0

    Şimdi hiç ama bu videoyu subaru çektirmiş deme, senin videodaki adamların t-shirt ünün göğsünde cx-3 yazıyor arkadaki kılıç mazda bayraklarını da görmedim sanma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • alikum kullanıcısına yanıt
    Arka plana ve adamların t-shirt'üne bakmamıştım şimdi baktım hakikaten de Cx-3 yazıyor.

    Sizin attığınız video yu da biliyordum ama o video'nun sonun da da eşek kadar SUBARU yazıyor hatta modellerini de yazmışlar.

    Bir Allah'ın bir kulu da objektif test yapsın yeter artık ya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mng1 -- 17 Temmuz 2015; 21:43:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng1

    Arka plana ve adamların t-shirt'üne bakmamıştım şimdi baktım hakikaten de Cx-3 yazıyor.

    Sizin attığınız video yu da biliyordum ama o video'nun sonun da da eşek kadar SUBARU yazıyor hatta modellerini de yazmışlar.

    Bir Allha'ın kulu da objektif test yapsı8n yeter artık ya

    Ben yazmıyor demiyorum ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • alikum kullanıcısına yanıt
    Her iki video'dan da buram buram reklam kokusu geliyor.Her iki testte de lastiklerin önemi çok büyük.Herhalde Mazda bu videoyu 'Subaru awd sistemini öven reklam yapıyorsa biz niye yapmıyoruz?'diye düşünerek yapmış olabilir.Ancak Mazda'nın yaptığı reklam'da lastiklerin önemi daha azdır diye tahmin ediyorum.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng1

    Her iki video'dan da buram buram reklam kokusu geliyor.Her iki testte de lastiklerin önemi çok büyük.Herhalde Mazda bu videoyu 'Subaru awd sistemini öven reklam yapıyorsa biz niye yapmıyoruz?'diye düşünerek yapmış olabilir.Ancak Mazda'nın yaptığı reklam'da lastiklerin önemi daha azdır diye tahmin ediyorum.

    Ya reklam işi o kesin...

    Daha doğrusu olay şöyle işliyor, her marka güçlü olduğu yönü ön plana çıkartıyor. Öesela paylaştığın videoda subaru 2000 devir cıvarında geçiyor o engeli, mazda 900 devir.. Mazda buradan yola çıkarak bak benim aracım daha iyi demeye çalışıyor. Da açık konuşayım ben şuna bakarım, geçiyır mu geçiyor, ha 2000 devir ha 3000 devir, benim için çok da tın.

    Subaru ise videosunda çaktırmadan x-mode un marifetlerini gösteriyor ama x mode a aldığını belirtmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • alikum kullanıcısına yanıt
    Subaru forester'ın engeli x-mode ile aştıgını düşünmüyorum.Büyük ihtimalle Subaru dışındaki araçlara(crv,cx5,kuga,rav4)ıslak zemin performansı düşük lastik veya performans lastiği takılmıştır bu yüzden de engeli aşamamıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng1

    Subaru forester'ın engeli x-mode ile aştıgını düşünmüyorum.Büyük ihtimalle Subaru dışındaki araçlara(crv,cx5,kuga,rav4)ıslak zemin performansı düşük lastik veya performans lastiği takılmıştır bu yüzden de engeli aşamamıştır.

    Yapma mng1, bu dediğin işi aklın alıyormu? Subaru tutacak usac ı alacak yanına, amerika gibi milletin tazminattan birbirinin gözünü oyduğu bi ordamda en güçlü rakiplerinin altındaki lstikleri en trışksından takacak, sonra kendine en kallavi lstiği alıp diğer 4 markayı ezecek...

    Hondası toyotası mazdası fordu voltranı oluşturur, ilk başta subarunun 7 sülalesini ağlatır, sonra usac ın ağzına tükürür...

    O dediğin 2 şekilde olabilirdi, yukarıdaki videoda gösterilen şekilde değil.

    1- subaru bakardı ki diğer markaların fabrika çıkışı altında gelen standart kastiklerin ıslk zemin prrformansı berbat ötesi, foresterin standart lastikleri ise ıslak zeminde en iyileri( ki bak sen Allahın işine), o zaman fırsat bu fırsat derdi, hemen bir çakallık yapar, salardı hepsini aynı anda platformun üstüne, lastik konusunda vik vik edene de "kardeşim ben objektiflik olsun diye bütün araçları fabrika çıkışı standart donanımla çıkardım platforma, ne bilim senin lastiğin ıslak zemin performansı rezilse" açıklamasında bulunurdu...

    2-veya tutardı, usac a farklı tarihlerde, karşılaştırmalı olarak değil de, sanki araçların ıslak zemin performansını tek tek birbirinden bağımsız olarak deniyorlarmış gibi, ayrı ayrı videolar çektirir, sonra bu videolardaki dataları kullanarak, "bakın usac ın farklı tarihlerde yaptığı değerlendirmeye göre en iyisi forester" derdi...

    Sen tut usac ı oraya yığ, diğer 4 markaya en rezil lastikleri tak, sonra sal rampaya....bakkk forester cici, diğerleri kaka...

    Mazda, toyota honda ford da keriz ya yediler bunu...

    O dediğin şey, amerika gibi bir ülkede, bu tarz bir testte yapılabilecek en son şeydir...hadi subaru gözü kararttı, yaptı böyle bir çakallık...amerikanın en prestijli otomobil klübü böylesine hıyarca, acemice bir çakallığa göz göre göre, yakalanacağını bile bile girer mi, sen cevap ver...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Taraflı ve ahlaksız bir video olmuş.

    Adamın üstünde mazda tshirtü var.

    Videoya bastım eksiyi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orijinalden alıntı: mng1

    Subaru forester'ın engeli x-mode ile aştıgını düşünmüyorum.Büyük ihtimalle Subaru dışındaki araçlara(crv,cx5,kuga,rav4)ıslak zemin performansı düşük lastik veya performans lastiği takılmıştır bu yüzden de engeli aşamamıştır.

    Yapma mng1, bu dediğin işi aklın alıyormu? Subaru tutacak usac ı alacak yanına, amerika gibi milletin tazminattan birbirinin gözünü oyduğu bi ordamda en güçlü rakiplerinin altındaki lstikleri en trışksından takacak, sonra kendine en kallavi lstiği alıp diğer 4 markayı ezecek...

    Hondası toyotası mazdası fordu voltranı oluşturur, ilk başta subarunun 7 sülalesini ağlatır, sonra usac ın ağzına tükürür...

    O dediğin 2 şekilde olabilirdi, yukarıdaki videoda gösterilen şekilde değil.

    1- subaru bakardı ki diğer markaların fabrika çıkışı altında gelen standart kastiklerin ıslk zemin prrformansı berbat ötesi, foresterin standart lastikleri ise ıslak zeminde en iyileri( ki bak sen Allahın işine), o zaman fırsat bu fırsat derdi, hemen bir çakallık yapar, salardı hepsini aynı anda platformun üstüne, lastik konusunda vik vik edene de "kardeşim ben objektiflik olsun diye bütün araçları fabrika çıkışı standart donanımla çıkardım platforma, ne bilim senin lastiğin ıslak zemin performansı rezilse" açıklamasında bulunurdu...

    2-veya tutardı, usac a farklı tarihlerde, karşılaştırmalı olarak değil de, sanki araçların ıslak zemin performansını tek tek birbirinden bağımsız olarak deniyorlarmış gibi, ayrı ayrı videolar çektirir, sonra bu videolardaki dataları kullanarak, "bakın usac ın farklı tarihlerde yaptığı değerlendirmeye göre en iyisi forester" derdi...

    Sen tut usac ı oraya yığ, diğer 4 markaya en rezil lastikleri tak, sonra sal rampaya....bakkk forester cici, diğerleri kaka...

    Mazda, toyota honda ford da keriz ya yediler bunu...

    O dediğin şey, amerika gibi bir ülkede, bu tarz bir testte yapılabilecek en son şeydir...hadi subaru gözü kararttı, yaptı böyle bir çakallık...amerikanın en prestijli otomobil klübü böylesine hıyarca, acemice bir çakallığa göz göre göre, yakalanacağını bile bile girer mi, sen cevap ver...

    Subaru Türkiye'de ve dünya'da en awd sistemini üreten bir firma olarak biliniyor.Bu yüzden de sadece forester'ın çıkabildiği testte insanlar şüphe duymayacaktır çünkü Subaru yaptığı reklamlarla awd sistemini dünyanın en iyisiymiş gibi gösterdi(bence de en iyisi ama Vtd olanı).Ayrıca insanlar veya testi geçemeyen firmalar birleşip 'aaa bunlar bizim(benim) ürettiğimiz(kullandığım)araca mok attı şimdi buna bi dava kitleyeyim de görsün gününü)'diyerek Abd mahkemesine mi başvuracak?Abd mahkemesi'nin de işi gücü yok kimin awd sistemi daha iyi onu belirlemeye çalışacak


    Benim koyduğum video'da da engeli xv daha zor geçiyor.O zaman da Subaru'nun awd sistemi çöp olmuş oluyor.Peki bunu gören Subaru ne deyip de dava açacak?
    'ühühühü bizim yaptığımız awd sistemine mok atıyolar hakim bey bir yardım edin Allah rızası için'mi diyecek?

    Fabrıka çıkışlı ıslak zemin performansı kötü lastik olmaz zorunda değil testten hemen önce taksalar da olur.

    X-mode yanlış hatırlamıyorsam %45 %55 dağılım yapıyordu.Mazda'nın sistemi ise zor durumda kaldığı zaman(kar,çamur,tekerlerin tutuşu azaldığı an) %50 %50 dağılım yapıyor.Buna göre de o engeli cx-5'in geçmesi lazım ama geçemiyor.Fark etmişseniz hem kuga'nın hem de cx-5'in 4 tekeri de patinaj çekiyordu.Eğer orada cx-5'e ve kuga'ya ıslak zemin performansı iyi olan lastik takılsa idi 4 tekerlek de tutuşu sağlayacak ve geçecekti.


    Usac'ın yaptığı testin reklam olma nedenleri

    1-Video forester'ın ön tarafını göstererek başlıyor.
    2-Hiç bir aracın lastik bilgisi verilmemiş
    3-Video'nun sonunda Subaru'nun ürettiği araçlar yazıyor


    Benim koyduğum testin reklam olma nedenleri
    1-Adamların üzerinde Mazda t-short'ü var
    2-Arka planda Mazda bayrağı var



    http://subaru4ever.com/index.php?topic=114.0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mng1 -- 23 Ağustos 2015; 23:21:04 >




  • Cx3 daha iyi görünüyor.
  • Reklam kismini bir kenara bırakırsak cx3 full time awd degil zaten arka tekeri dondurdugu zaman on tekerden tahrik kesiliyor fark ettiyseniz subaru ise surekli awd arka tekere tahrik giderken on tekerler hala devrede haliyle arka tekere torku daha yumuşak aktariyor bu yuzden daha fazla devir gerekiyor. Iyi reklam bu sistemlerden anlamayan biri icin, rakip olarak subaru secilmesi yine subaru awd sinin rakipsiz olmasina yorulabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mng1 M kullanıcısına yanıt
    karşılaştırmada yapılabilecek 2 şey vardır.

    1-aracın mevcut özelliklerinden herhangi bir tanesinde bulunan herhangi bir handikapı kullanmak.
    2-aracın mevcut özelliklerini kötü yönde değiştirebilecek değişikliklerde bulunmak.

    1. maddede hukuki bir sıkıntı yoktur..mazdanın 4 çeker sistemi ön tekerlere gerekli güçü 900 devirden itibaren güç gönderir, subarununki 3000 devire kadar göndermez bakar ki 300 devirlere kadar patinaja düşüyor, yeter der gönderir. mazda tutar bu açıdan bir video çeker ve kimse tutupta "aaa sen benim açığımı kullandın" diyemez..sende ayarlarını böyle yapsaydın derler..

    ama 2. maddede, seninde yukarıda belirttiğin gibi "Fabrıka çıkışlı ıslak zemin performansı kötü lastik olmaz zorunda değil testten hemen önce taksalar da olur", gibi bi çakallık yapılırsa bu çok açık bir kötü niyettir ki bu noktada adamı mahfederler..

    yani sesin dediğin gibi subaru tutupta "ya rollerde benim aracıma mok attılar" diyemez, çünkü o şartlar altında araçların genel davranış karakteristiği o..herhangi bir kötü niyet manipülasyon ..vs yok.sadece açığı kullanma, kendisinin daha iyi olduğu şartlarda deneme var.

    amaaaa, tutupta aracın özelliklerini birebir etkileyecek (lastik gibi) bir özellikte kötü yönde herhangi bir oynama yaparsan orada iş kopar...

    şimdi gelirsek 4 çeker sistemlerine..

    bildiğim kadarıyla forester ve xv lerde kullanılan sistem aynı, vdt değil...ats, ve olayı şu..normal kullanım koşullarında (asfalt düz yol) ön arka oranı 90-10, fakat gerektiğinde veya senin kullanımına göre (vites küçültüp devir yükselterek) 50-50 ye kadar paylaşım yapabiliyor.yani örneklersek; düze kuru asfaltta 90-10, viraja D posizyonunda 100 ile girince (misal veriyorum) 75-25, ama manuele alıp 7 yerine 4 le girince 60-40 (misal), toprak kar çakıl gibi zeminlerde gerektiğinde 50-50...ha arka tekere 50 den fazla gönderiyormu bilmiyorum, ve aslında sanmıyorum da..

    ama x-mode da durum daha farklı, x mode un en can alıcı avantajlarından biri aracı x-mode a almadan da yaptığı kayan lastiğe uyguladığı freni çok daha erken yapmaya başlaması ve kaymayan lastiklere yaptığı güç iletimini çok daha hızlı gerçekleştirmesi, ayrıca aracı daha kısa bir vites oranında tutması, böylece hem patinajı önlemiş oluyor hemde kısa vites oranı sayesinde lastiklere daha fazla güç iletiyor (oran olarak değil, hp olarak).diğer bir avantajıda gaz kontrolü yaparak siz gaza aracı patinaja düşürecek şekilde ani bassanız bile aracı patinaja düşürmeyecek şekilde kontrol ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikum -- 24 Ağustos 2015; 12:46:59 >




  • Video'nun 1:58'inci saniyesinden itibaren dikkatlice izledim fakat ön tekerleklerde tahrik kesilmiyor.Bunu geçen yıl 17-18 şubat istanbul kar yağışında da denedim.Yaz lastikleri ile otoparktan çıkmaya çalıştım ama çıkamadım.Dikiz aynasından lastiklere baktığımda 4 teker de amansızca patinaj çekiyordu fakat araç 1500 bilemedin 2000 devirde gücü kesiyordu.Dsc'yi kapadığım zaman araç gücü kesmemeye başladı.

    Yani Cx-3'ün ön tekerlerdeki gücü tamamen kesip arkaya gönderme ihtimali hiç yok.Hem xv hem de cx-3 arka tarafa en fazla %50 gönderiyor.



    Subaru dünya'da en iyi awd sistemini üreten firma olarak biliniyor.Rakip firmaların kıyaslama yapması çok normal.
  • alikum kullanıcısına yanıt
    2. madde tam bir sahtekarlık (lastik değiştirme olayı)fakat kanıt yok



    'ama 2. maddede, seninde yukarıda belirttiğin gibi "Fabrıka çıkışlı ıslak zemin performansı kötü lastik olmaz zorunda değil testten hemen önce taksalar da olur", gibi bi çakallık yapılırsa bu çok açık bir kötü niyettir ki bu noktada adamı mahfederler..

    yani sesin dediğin gibi subaru tutupta "ya rollerde benim aracıma mok attılar" diyemez, çünkü o şartlar altında araçların genel davranış karakteristiği o..herhangi bir kötü niyet manipülasyon ..vs yok.sadece açığı kullanma, kendisinin daha iyi olduğu şartlarda deneme var.'

    Mahvederler kısmı hariç Katılıyorum

    X-mode boşa dönen tekerleklerdeki gücü kesip diğer tekerleklere aktaran başarılı bir sistem.Mazda'da da buna azda olsa benzer bir sistem var(dsc).Geçen yıl 17 şubatta üstün zekamla 60 cm'lik karda aracı yaz lastikleri ile çıkarabileceğimi düşünmüştüm.Aracın ön tarafındaki karları kürek ile çıkardım(çok çıkaramadım 20-30 cm kar kalmıştı ).Aracı çalıştırdım 1-2 dakika motorun ısınmasını bekledim ve gaza bastım.4 teker de patinaj çekiyor fakat santim ilerlemiyordu ve araç dsc açık olduğundan 2000 devirde gaz kesiyordu.Dsc kapadıktan sonra 4000 devire kadar çıktım ve araç biraz biraz ilerlemeye başladı.Sonra yine tıkandı bu sefer yoldan geçen arkadaşlar arkadan ve yandan ittirdi de çıkardım.Benle birlikte bir range rover sports da çıkmaya çalıştı ama başaramadı sonra sahibi evine gitti.

    X-mode'un benim yaşadığım durumda yapabileceği hiç bir şey yok çünkü 4 teker de boşa dönüyor
    X -mode bence sadece off-road koşullarında işe yarar.


    Bildiğim kadarıyla dsc de boşa dönen tekerlekteki gücü kesip diğer tekerleklere aktarıyor.Bu yüzden de benim yaşadığım durumda bir işe yaramadı.


    Not(hem mazda'nın awd sistemi hem de subarunun awd sistemi(ats olan)arkaya %50 den fazla güç gönderemiyor.)




  • Dediğin durum 4 teker rollerda hibi bir durum oluyor ki, bırak x-öode u, diflock bile yemez böyle tutunmanın sıfır olduğu durumlarda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alikum kullanıcısına yanıt


    Ama hala İstanbul için kış lastiğine karşıyım.Çünkü hava sıcaklığı 7 derecenin altına kar yağdığı hariç hiç düşmüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mng1 -- 30 Ağustos 2015; 0:19:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng1



    Ama hala İstanbul için kış lastiğine karşıyım.Çünkü hava sıcaklığı 7 derecenin altına kar yağdığı hariç hiç düşmüyor.

    Düşüyor, özellikle geceleri...

    Köprülerin ve viyadüklerin altından ise rüzgar geçtiği için çaktırmadan bir güzel buzlanıyor ki, offf

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.